תוך חודש: ארבעה גברים גרושים או בהליכי גירושין התאבדו

בחודש האחרון התאבדו ארבעה אבות בתהליכי גירושין ואבות גרושים שנוכרו מילדיהם. ד"ר רונית דרור על התופעה המושתקת של המדינה.

שתיקה מסוכנת (צילום: Kristina Flour on Unsplash)

בשבועות האחרונים בכל פעם שאני פותחת את הפייסבוק אני מתוייגת בפוסט על עוד אבא שהתאבד. אני מקבלת הודעות על משפחות שרוצות לשוחח איתי. השבוע פנה אליי אח של אבא נוסף שסיפר לי שהם רק קמו משבעה. הוא השאיר אחריו שני ילדים. בשבוע שעבר סיפרה לי חברה, עובדת סוציאלית, על בן משפחתה שהתאבד. לפני שבועיים התאבד אב מהישוב אלעד. לפני פחות מחודש התאבדו שני אבות מהדרום. אחד מבאר שבע והשני מישוב קטן שלא ארצה לחשוף. לכל אחד מהאבות האלו ילדים שנותרו יתומים. כל אחד מהאבות האלה הוא בן למשפחה נורמטיבית וחמה. כולם אנשים מלח הארץ. נקודה.

מדובר בסוד האפל והנורא של החברה הישראלית היום. סוד גלוי לרבים שלא נוקפים אצבע על מנת למנוע אותו. מערכות שלמות משתפות פעולה עם נשים שבידן כוח בלתי סביר על מנת להתעלל בבני זוגן בהליכי גירושין קשים מנשוא. ואכן, בישראל מדווחים גברים רבים כי הם עוברים את תהליך הגירושין כמסלול ייסורים בלתי נסבל המגובה בחוקים פוגעניים וחד צדדיים.

מספר ושיעור מתאבדים ל- 000,100 לפי מגדר, בשנים 2010-2014 (מכון מחקר ומידע, הכנסת)

החל מתלונות שווא במשטרה שבדרך כלל גורמות להרחקה מיידית של האב מהילדים ומהבית מבלי לבדוק את נכונות או אמיתות הדברים. צווי הרחקה לשבוע במעמד צד אחד הניתנים בבית המשפט וצווי הגנה להרחקה לשלושה חודשים ויותר. חקירות. מעצרים. התמודדות עם האשמות על אלימות/פגיעות מיניות בבתי משפט. סכומי מזונות בלתי סבירים שלא מאפשרים לרבים את היכולת לכלכל את עצמם ו/או להשתקם מהגירושין. תביעות בהוצאה לפועל הכוללות סנקציות של מעצרים, שלילת רישיון נהיגה, עיכובי יציאה מהארץ ועוד.

תיוג מסוכן

גבר שהיה אב נורמטיבי לחלוטין רגע לפני שהתגרש, הופך באחת מסוכן, חסר מסוגלות הורית ועבריין. שלא לדבר על פגיעה בכבודם האישי והמקצועי וההתמודדות עם התפיסה החדשה של מי הם כגברים, אבות, בני זוג ובכלל כאזרחים בחברה. מצב זה הנחווה כהתמודדות עם מציאות בלתי אפשרית גורם לרבים להתמודד באופן של 'הילחם או ברח' בהתאם למשאבים האישיים שלהם. אבות הבורחים ומתנתקים מילדיהם נשפטים על חוסר מסוגלות ואי לקיחת אחריות בעוד שאבות הנלחמים על ילדיהם מואשמים כמסוכנים ואלימים.

:מספר ושיעור גברים מתאבדים ל- 000,100 איש לפי מצב אישי בשנים 2010-2014 (מכון מחקר ומידע, הכנסת)

ואכן, בעשור האחרון, מאז נחשפתי לפגיעה הנובעת מהטיה מגדרית בוטה זו, ראיתי שמי שבורח ובוחר בהתאבדות הוא זה שנלחם על ילדיו ונותק מהם. נתוני מחקרים מצביעים על כך שגברים מתאבדים פי ארבעה מאשר נשים. וגברים גרושים מתאבדים פי שבעה מאשר גברים נשואים, אך מדובר בהערכת חסר כי חלקם רשומים עדיין כנשואים, פרודים או כרווקים, מאחר שהם חיו עם בת-זוג או שמדובר בגניבת זרע, שאף היא תופעה שהחלה להיות נפוצה במחוזותינו.

הדחקה ושתיקה

ההתעלמות מהתופעה הזו היא הנוראה מכולן. ההימנעות של התקשורת מפרסום התופעה ומביצוע תחקירים בנושא, היא מחדל. השתיקה של המערכות וההסכמה שילדים יוותרו יתומים בשל התאבדות אבות היא בלתי נסבלת. המשך החוקים הדרקוניים נגד גברים דוגמת חוק האיזוק האלקטרוני שחברות הכנסת נלחמות עליו, הוא אסון. האילמות של כל המערכות האמונות לדאגה על הציבור כולו, החל במשרד הרווחה, בריאות, החוק והמשפט עד התקשורת שממלאה את פיה מים כשמדובר בגברים מהווה פשע נגד האנושות.

השבוע תוייגתי גם בפוסט על אמא שהתאבדה בעקבות ניכור הורי וטיפול לקוי של המערכת. וכן, שלא יהיה ספק לאיש. יש קשר ישיר בחוסר המקצועיות בטיפול באלימות במשפחה על כל סוגייה ובעיקר בחוסר האמפתיה והאנושיות שאיבדנו עבור גברים, שללא ספק החל פוגע גם בנשים.

ד״ר רונית דרור היא פעילה למען שוויון מגדרי ומטפלת בנכי צה״ל דרך משרד הביטחון.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

41 תגובות למאמר

  1. ! תודה שככיוונת זרקור אל הנושא הכל כך חשוב ומוזנל הזהחשוב, עצוב, מזעזע ואמיץ

    1. גם אני עוד רגע שם.
      הילדים צועקים אבא, ילדים גדולים אבל האשה בהנחיית עו"ד או בגלל שהיא בעצמה עו"ס הלכה למרכז לאלימות במשפחה

  2. יש לי הרגשה שרוב הישראלים נעשו מודעים לקיומה של מערכת משפט בישראל רק בגלל משפט נתניהו.
    ורק בגלל משפט נתניהו נעשינו מודעים לכך שזו מערכת עבריינית, מושחתת ואלימה.
    החדשות הן שהמערכת אלימה לא רק כלפי פוליטיקאים נבחרים, אלא גם כלפי כל מי שבא לה, ולא בגלל שהיא מרוויחה מזה משהו, אלא סתם ככה.
    אז אם ראש ממשלה לא יכול להאבק במערכת המושחתת, אז מה יכול לעשות סתם אחד שעומד להתגרש?
    כותבת המאמר נמצאת במצב יותר טוב ממני מבחינת אפשרותה לעשות משהו בנידון, אבל שנינו עושים אותו דבר: כלום.

  3. חוצפה ורשע וגם טיפשות של עוד אחת עם תואר. לנשים אסור לדבר על חולי חברתי שנוגע לגברים , כשם שבעולם המגדר – כל גבר שמדבר על נשים נחשב ל-"מסגביר" ולאויב האקדמיה והתנועה הפמיניסטית. המערכת הנוכחית מעודדת גברים להתאבד או להפוך ל-"גברים" מאצ'ואיסטים, לקבל אורח חיים אגואיסטי ונצלני, להפוך ל-רוצחים, מאפיונרים ואקטיביסטים חובבי הרס עצמי וחורבן (פסיכופתים, מהפכנים ומסוממים).

  4. במקרה שלי עובדת סוציאלית ימ"ש בשם ניבה מילנר הוציאה צו הרחקה נגדי מבלי לשמוע את הצד שלי כלל. הסיבה להוצאת הצו היתה ששני הילדים אז בני 6 ו 3 התחילו להראות סימני מצוקה ולהתפרע. הסיבה היתה שהם היו מנוצלים מינית ע"י אחי האישה. הם העידו ע"כ בפרוטרוט אצל חוקרת ילדים. אותה עו"ס ניבה מילנר התעלמה מהדו"ח ונפנפה אותו באומרה שהדוד סך הכל עושה על הילדים פיפי. בכל אופן האם תירצה את התנהגות החריגה של הילדים שאני האבא מכה אותם. וראה זה פלא. אותה עו"ס לא בלבד שלא עשתה דבר לנוכח עדות הילדים על התעללות דודם, ועצרה את המשטרה מלהגיש נגדו תביעה, אלא שהיא הוציאה נגדי, נגד האב צו הרחקה בלי לשאול את תגובתי. היא עשתה זאת על סמך האשמת האם השקרית. כך אני הייתי מנודה מהבית ומהילדים בעוד לדוד ניתנת האפשרות להמשיך בהתעללות בילדיי באין מפריע.

  5. חבל שלפני 20 שנה חא היית מודעות אנחנו הגברים נחשבנו מוקצים .
    ותמיד הפלו אותנו ..
    לא היית אוזן קשבת
    ואגב עד היום אני נחשב נוכל נבל.ועוד
    מקווה שהדור הזה יבין שגם לנו יש לב רגשות .ואנחנו כואבים כמו כולם..

  6. הנושא החשוב הזה נדחק לפינה כי …..
    כל הזמן מפמפמים לנו בתקשורת המרכזית 12 11 13 ואתרים למינייהם
    זה ביבי
    זה שרה
    החרדים עשו
    החרדים לא עשו
    ועוד ועוד ועוד קישקושים
    תשקורת כמו שאמנון יצחק אמר בזמנו

    1. לכל האבות הגרושים אל תפחדו ממעצרים, תיקחו את זה בתור חוויה אתם נולדתם גברים לא ילדה עם קוקיות, זה חלק מהחיים המסריחים והשוטרים הם עבדים נרצעים של המערכת. ורובם אלימים כלפי הנשים שלהם בדרך כזו או אחרת בגלל זה הישמעאלים מכים בהם ללא רחם.
      והעוסיו״ת יימח שמם כשמישהו מתאבד אצלם במשפחה כן יירבו הם יתחילו לחשוב פעמיים אם ללחוץ על ההדק לכיוון הרכה של הילדים והאבות.

  7. הח"מ הוא גרוש מזה 3 שנים,

    יום אחד אתה מקבל הזמנה להתייצב בביהמ"ש לענייני משפחה בתאריך מסויים. בפגישה מגיעה עובדת סוציאלית שנוהגת כאלו היא העו"ד של האישה לכל דבר ועניין. דוגמא מהפגישה הראשונה: "גברתי, תרצי להמשיך לשבת בבית עם הילדים ושבעלך לשעבר יפרנס אותך? " – אף אחד לא שאל אותי אם אני מוכן להיות פרדת משא ולפרנס 2 בתים.

    כל מי שמתחיל הליך גירושין מוצא את עצמו קורא המון חומר באינטרנט, די מהר מגיעים לפס"ד 919/15 – קריאה של החומר בעניינו מגלה מה הוביל את המדינות דוברות האנגלית (ארה"ב, אנגליה, קנדה, אוסטרליה, …) לשנוי הפרדיגמה של מזונות. לא מדובר בזכויות ילדים או כל ערכים נעלים – מדובר בעובדה מאוד פשוטה שקרתה – המערכת נשארה במאה ה- 19 בחלוקה המגדרית. הגברים הרימו ידיים כי הבינו הבן היטב שכל המערכת עובדת נגדם. חלקם נעלם בבוש האוסטרלי – וכל המעמסה של עלות הילדים נפלה על כתפי המדינה. מרגע שכמות האימהות החד הוריות עלתה (ועלתה מאוד) המעמסה על תקציב המדינה הפכה לבלתי אפשרית תקציבית – לא היה ניתן להמשיך את ההתעללות הזאת והמערכת השתנתה.

    אם נסתכל על הדברים, טובת הילדים מחייבת קשר קבוע וטוב עם 2 ההורים ולו מהסיבה הפשוטה: נניח והאם תאבד את שפיות דעתה, תחלה במחלה קשה, תהפוך למקרה סוציאלי או כל דבר רע שיכול לכל אחד מאתנו (אפילו פציעה קשה בתאונת דרכים הכוללת פגיעה מוחית) – ההורה האחר הוא תעודת הבטוח של הילדים עד גיל 18 ומעבר לו.

    כעת ניקח מקרה בו אישה משיגה בעצת יועציה כל מה שניתן לפנטז, הגרוש יורד מכל נכסיו עד פשיטת רגל ממש ומגורים ברחוב (למעשה רבים מגיעים לחורשות במקרה הטוב למגרשי חניה מאולתרים ברכב טנדר – כל הציוד שיש להם בחיים נכנס ל- 2-3 תיקים כולל בגדי הילדים. חלקם מתקלחים מברז בחוף הים. כעת תחשבו איך נראה אותו גבר שישן באוטו על בסיס יומי – קר מאוד בחורף, לח וחם מאוד בקיץ – בקיץ צריך להתקלח מברז ברחוב לפני שהולכים לעבודה. למי שהוריו בחיים, ב- 2-3 פעמים שהילדים אצלך באמצע השבוע מבלים בחוץ כולל בדיקה של שעורי בית ובירידת החושך הולכים להתקלח ולישון אצל סבא וסבתא – את התנאים הספרטנים משאירים לעצמך – לילדים דואגים לתנאים סבירים – גם אם המשמעות היא לישון אצל סבא וסבתא בסלון על מזרונים.

    מציאות החיים בישראל מחייבת 2 משכורות במשק בית (אלא אם אחת המשכורות היא של עשירונים 9-10 ואז אפשר להסתדר ממשכורת אחת לטווח של כמה חודשים). השופטת בביהמ"ש לענייני משפחה, העובדת הסוציאלית כולן נהנות מקביעות בעבודה – זה לא המצב בשוק העבודה של מגזרים אחרים במשק הישראלי. היום אתה עובד ושכרך טוב – בעוד חודש החברה בה אתה עובד יכולה להכנס להליכי התייעלות של 15% מכח האדם (וכל זה קורה מהיום להיום), חברות מתפרקות. לא נדיר למצוא אדם שהופך מעובד למובטל למשך אפילו שנה או חלילה יותר.

    רב הילדים נולדים כשאביהם בשנות ה- 30 לחייו, שוק העבודה במגזרים רחבים מאוד במשק הוא "צעיר ודינמי" שם אחר לכל קו"ח שמגיעים עם מועמד מגיל 35+ – נא לשלוח למגרסה.

    נדיר שמועמד בן 50 יעבור את שיחת הטלפון המזמינה אותו לראיון עבודה ונדיר עוד יותר שראש הצוות בשנות ה- 20 המאוחרות או ה- 30 המוקדמות יבחר בו לעובד הבא. רק כדוגמא אישית לאחר תקופת אבטלה ארוכה גייס אותי לעבודה מנהל בן 50+ לאחר חצי שנה עבר לתפקיד אחר ובמקומו מונתה מהנדסת בת 26 – כל המועמדים שהיא קלטה היו נשים בגילאי 23-26 ובגובה של 1.5מ בקירוב ומדובר בכ- 10 גיוסים.

    המשמעות של כל אלו היא פס"ד שניתן בביהמ"ש לענייני משפחה בידי שופטת שנהניית מקביעות הוא טוב לטווח זמן הקצר בלבד. החיים דינאמיים והרבה מאוד גברים בעלי שכר סביר או גבוה לא יהיו כאלו בעוד 2-3 שנים – ילדיהם באותה נקודת זמן יהיו בני 7-10-13 – וידרשו עוד לכ- 15 שנות תמיכה עד שיסיימו צבא ואוניברסיטה.

    עד עתה דברתי על הגברים הגרושים.

    כעת בואו נדבר קצת על טובת מדינת ישראל. יש לא מעט זוגות שנפרדים סביב גילאי ה- 30-40. יש לא מעט נשים בגילאי ה- 30 המאוחרות שרוצות בהורות. הגברים שמבינים הבן היטב מה מצפה להם לא יכנסו להרפתקאה שניה – ולכן אותן נשים ומדובר בעשרות אלפים בגילאי ה- 30 לחייהן יולדות מתרומת זרע. כשהן יולדות בגילאי ה- 30 המאוחרות הן חזקות ובריאות – אף אחד לא מבטיח שהפרנסה תהיה מצויה או הבריאות תהיה טובה בגילאי ה- 40 – 50 לחייהן. המעמסה הזו תיפול בהסתברות לא זניחה על כתפי המדינה כי לילדים אין קו הגנה שני בדמות האב. תקציב המדינה יצטרף לספוג עלויות באלפי ש"ח למשק בית בחודש במקרה הטוב וזה בהסתברות לא זניחה כלל.

    כאשר זוג מתחתן בגילאי ה- 20 המאוחרות – הנכסים שיש לכל צד הוא במקרה הטוב רכב בשווי של 30,000 ש"ח ו30,000 ש"ח בחשבון הבנק. כל החיים לפניהם – אין הרבה מה לסכן ולכן רבים וטובים לא מבצעים כל שקלול של פערי שכר, נכסים שיש למי מהם – די בחיוך הכובש והצחוק הממכר של נשים צעירות. בגילאי ה- 40 ברור לך שלפניך עוד 40-50 שנים בממוצע, ככל שתתקדם בחיים הסכוי לאבטלה גדול יותר ומה שיש לך אמור להחזיק אותך ואת ילדיך לעשורים הקרובים.

    כמות הנישואים של פרק ב הולכת ופוחתת בישראל, אמשיך ואומר שלא רק קשרים פורמאליים – רבים וטובים מוכנים לקבל אישה בביתם לטווח קצר (ימים) אבל אחרי כן היא חייבת לעזוב כי ברור מה המשמעות וזכויותיה בנכס – כדירה ממוצעת מצריכה הון של 10 שנות עבודה ועוד 30 שנות משכנתא – דירת מגורים היא נכס שמדינת ישראל משעבדת אותך אליו בחובות עד שנות ה- 60 לחייך.

    כל זה קרה בגלל המדיניות של המערכת כנגד הגברים ובחסות בתי המשפט לענייני משפחה והעובדות הסוציאליות.

    מה עושים?
    כל ילד\ה זכאי לשני הורים מתפקדים. כל משק בית שיתנהל ממפרנס אחד הוא פגיע. מחייבים כנורמה כי כל הורה יקבל את הילדים ל- 2-3 ימים באמצע השבוע וכל שבת שניה. לבטל לחלוטין את דמי המזונות – כל אחד מההורים שידאג לילדים כשהם אצלו. והחשוב מכל, לביהמ"ש לענייני משפחה לא אמור להיות ארנק – לא סביר ששופטות תייצרנה מציאות שתטיל הוצאות במיליארדים ועשרות מיליארדים של כספי תמיכות על אוצר המדינה ולשנים ארוכות.

    1. אמיתי. תודה רבה לך על התובנות החשובות.

    2. אילו תובנות מעמיקות וריאליות, כה חבל שהמדינה שלנו מתנהלת על פי אג'נדה שמנותקת מהמציאות!

    3. וזו סיבה מצוינת לא להתחתן. המתואר בתגובה זו, עוד עדינות.מכיר מקרים בהם המשמורת שווה, לפעמים גם שכר האישה גהוהה יותר ועדיין, הגבר משלם (סה"כ, יש הרבה דברים עליהם בית המשפט למשפחה גובה פרוטקשן) סכום כזה, אשר לא משאיר לגבר סכום מספק לכלכל את הילדים כאשר הם אצלו.

      פרחה תישאר פרחה גם באפריקה וגם בפאריס ובשני המקומות, היא תימצא את הערס שהדבר היחיד שמעניין אותו זה חוטיני (ואותה, הג'יפ שלו, שתשלומי המשכנתא יגמרו לפני תשלום ההלוואה על הג'יפ). מי שחושבת שהיא אישה איכותית, כלומר – משכילה (וזה הרבה פעמים במנותק מהמפעלים לשכפול קונפורמיות שמאלנית, אשר רבים טועים לקרוא להם, השכלה גהוהה), טובת לב והחן שלה לא מסתכם בתחתונים במקום בגדים – איך אינה פועלת כנגד אי שיוויון בבתי המשפט למשפחה, מגיע לה להישאר לבד.

      אני לא שמח שזה המצב, אך אם אדם משלים עם אי שיוויון כי בעתיד היא עלולה להרוויח ממנו, אינה בת זוג אמינה לחלוק איתה את מהמורות החיים.

      אני מרוויח היטב. עוזר להורים שלי ולמשפחתי. חשבון הבנק הינו בעל 6 ספרות. מנטור מבוקש בתחום שלי בארץ (גם כאן אני נאלץ לעצור מנטורינג לנשים, בכל סיטואציה שעלולה להתפרש גם 200 שנים קדימה, לא נכון). לקוחותיי מהעבר, מדי פעם מרימים אליי טלפון כדי לשמוע את דעתי. מנגן ולומד היסטוריה ופילוסופיה בזמני הפנוי. בנוסף לכנסים, קורסים ושאר העדכונים המקצועיים. מספיק נבון, כדי לא לתת לחשק המיני, להרוס את כל מה שבניתי במשך שנים רבות.

      אני בטוח שאי שם יש נפש תאומה, שיכלנו להיות באושר ובעושר, עד עצם היום הזה. אך כמו שאינני משחק רולטה רוסית, כך גם אינני משחק בחתונות.

      לבד מהכותבת ועוד כמה נשים אמיצות, זה כמעט בלעדית גברים (הנפגעים בפועל) אשר נלחמים כנגד אי שיוויון בוטה ושוביניסתי, של בתי הדין למשפחה. אם המצב יתאזן מתישהו, אחלה – נוכל לפגוש את הנפש התאומה. אם לא, עד אז MGTOW.

      ואם אז, זה כבר יהיה מאוחר מדי בשבילי – לא נורא. אני מעדיף לקחת חלק במאבק צודק לשיוויון, גם אם זה אומר שאני צריך לוותר על טובתי האישית. בעיניי, זה אף הופך את זה לחשוב יותר – הרי, זה מה שזוכרים אחרי שבן אדם הולך – מה הוא תרם לחברה ולאחרים ככלל ולא, מה היה מצב חשבון הבנק שלו.

      ואין מטרה חשובה יותר משיוויון. אם נשיג אותו בזמני, מצוין. אם לא, עד אז – MGTOW.

    4. חחחחחחחחחחחחח: אשכרה התגובה שלך אפילו יותר ארוכה מן הכתבה..

  8. רוב העו"סים בישראל הם בסך הכל פקידי מערכת איומים שיצרו סביבה איומה ואימתנית על הזולת ועל גברים בפרט!!!

  9. תודה רבה לך רונית. מקווים לראות אותך בתפקידי השפעה וביצוע בעתיד.

    תומך ותיק ומעריץ של פעולותייך למען שוויון לגברים.

  10. יש משהו מנחם בעובדה שלפי הטבלאות שיעור ההתאבדויות בקרב גברים בכלל וגברים גרושים בפרט נמצא במגמת ירידה.

  11. גם אני אוטיסט דרגה 2 עברתי הרווחה ובביתת דין למשפחה החיים שלי נהרסו לגמרי.
    הגעתי למצב שאני לא יכול ללכת לקופת חולים לבצע בדיקת דם בלי שיוצרת עלי איזה אחות צועקת עלי שטויות שאמורות האחיות כי הם רוצות כסף. הבעיה שגם הסוציאליות לא רק נוטות לצד אחד. הם אפילו משקרות לשופטת בפרצוף והשופטת חותמת גומי.
    מאות גברים מתאבדים ואף אחד לא שואל למה.
    הגיע הזמן לסגור את הרווחה. החיים שלי ושל אחותי הנכה שטיפלתי בה כול החיים בסכנה.
    את ההורים שלי הם כבר רצחו. לקחו מיליונים מהחרושה שלא היתה אמורה בכלל להכנס לכיס שלהם. יומיים לפני שאמא נפטרה היא. אמרה לי.
    התחתנתי אותם שלא יקחו שקל יש להם הכול.
    הם התעללו ןשיקרו את כול העולם.
    עכשיו מתפנה מהדירה. אני גם חשבתי על התאבדות והמערכת יכולה לדחוף אותי לזה. לעבוד אני לא יכול כי יזרקו אותי מהעבודה עם סיפורי זוועה שלא קשורים לכלום.
    השופטת החופשה זרקה אותי לרחוב. .

    1. תהיה חזק אחי !!! יש עמותות שיעזרו לך.

  12. כל כך נורא! לפחות את מאירה את המצב הזה ומעלה אותו לתודעת הציבור

  13. גברים החיים בניכור הורי
    צריכים לעזוב את הארץ
    לא לשלם מזונות
    להקים בית חדש
    ברגע שהגברים לא ישלמו מזונות
    ויהגרו מהארץ הנשים תכנענה.
    בנוסף גבר בניכור הורי
    צריך לחיות מתחת לרדאר
    לפתח כלכלה שחורה
    ללא חשבון בנק ללא רכוש רשום
    לעבוד בשחור.כשאין להם מהיכן לקחת לו
    הם לא יוכלו לעשות לו כלום.
    ואז השוט של הנשים הנוכלות יעלם.
    ונשים יבינו שצריך להגיע להבנה והסדר ראוי.
    וגירושין לא מצמיח רווח.
    למזלי אישתי לא ביקשה ממני מזונות
    ניסתה אבל לא יצא.ואני עוזר כפי יכולתי.
    לי היה מזל עם אישה לא בעייתית.
    לאחרים יש פחות מזל.הם רדופים שקועים
    בחובות עתק.עיקולים.עיכוב יציאה.
    חיי גהינום.

  14. ההורים שלי נרצחו על ידי 2 הבנות שלהם בעידוד הסוציאליות שזאת אינקוויזיציה פמניסטית. עברנו גיהנום איתם.
    אחותי הנכה ניסתה להתאבד והם רצחו את ההורים. עכשיו שלקחו המליונריות את הכסף שאף אחד לא רצה להוריש להם הם חלפנו לחסל גם אותנו. אני לא יכול לקבל בדיקת דם כי תצעק עלי האחות עם ספורים פמניסטים מהגהנום. לעבוד גם לא, יזרקו אותי לרחוב ואני אוטיסט דרגה 2. גבר שנכנס לרווחה זה כמו יהודי שנכנס לאינקווזציה הספרדית אומר שהוא שומר שבת. אין יוציא דופן צאו מזה.
    אני נכנסתי כי הם רצו לרצוח את אחותי הנכה היא ניסתה להתאבד בגללם. אין סוף פעמים.
    פמניזם זאת אידאולוגיית שנאה .

  15. תודה על המאמר.
    חבל רק שהוא לא נתמך ע"י טבלה מקבילה של פילוח הנשים המתאבדות לפי מצב משפחתי כדי שיהיה ניתן להשוות האם היחס בין התאבדות גרושים לשאר המצבים, שונה אצל נשים.

  16. תודה על המאמר.
    חבל רק שהוא לא נתמך ע"י טבלה מקבילה של פילוח הנשים המתאבדות לפי מצב משפחתי כדי שיהיה ניתן להשוות האם היחס בין התאבדות גרושים לשאר המצבים, שונה אצל נשים.

  17. אני נכנסתי כי רצו לרצוח את אחותי ולהשתלט על הכסף. בסוף הסוציאליות אמרו שאני כביכול הרבצתי לה והפמניסטיות לקחו תכסף

  18. בתי המשפט למשפחה רוצחים מאות אבות בשנה ומרחיקים אלפי אבות מהילדים מה שקורה מאחורי דלתיים סגורות זה פשעים נגד האבות והילדים תלונות שווא על אלימות עורכי דין פושעים שופטים שיודעים שהאישה משקרת וטוענת לאלימות שעברה ומשתפים פועלה שופטים שפוסקים מזונות מעל גובה המשכורת של האב שופטים שמרחיקים אבות מהילדים שלהם , ברגע שגבר יגיע לבית משפט למשפחה יבין שצדק זה רק שם של כוכב והכל מושחט

  19. הנתונים לכל המאוחר מ 2014 והשנה 2021, בלי קשר לטיעון, מדוע הנתונים מגיעים מהעבר הרחוק.

    1. רחקו מבתי הדין הרבניים כרחוק אדם שפוי ממאורת צפעונים.
      אל תניחו לאהבה ולאמון למנוע הכנת חוזה שיתוף מפורט שיכלול מקרה פרידה.
      אשה אוהבת, המפשקת רגליה בשקיקה לגבר חייה, מסוגלת לשמוח על מותו ולעשות את כל שביכולתה לפגוע בו.
      עורכי דין העוסקים בדיני אישות אינם משרתים את בני הזוג השוכרים את שירותיהם – הם משרתים את חשבון הבנק של עצמם, מקווים להעביר שווה ערך של שנות עבודה של בני הזוג לחשבונם. המנעו מעורכי דין, העזרו בחברים מגשרים. עורכי דין יערו שמן על מדורת הסכסוך ויחרטו צלקות בבשר בני הזוג שלעולם לא תעלינה ארוכה. 30-40 שנות עבודה תרדנה לטמיון.
      החזיקו במקרר בקבוקי שמפניה. חלצו את פקק הבקבוק וחגגו על ידיעה בעיתון על דיין בית דין שהחזיק נשמתו לבוראו או על עורך דין שנכנס לכלא.
      הכותב: אב שכול שילדיו חיים במקום כלשהו, אך לאחר שיסוי של עורכי דין לא ישרים – נטלו את צד אמם בסכסוך. בעזרת עורכי הדין הלא ישרים הורידו ילדיה של האם (חבריו הטובים של אביהם לשעבר, עד שנעצו סכין בגבו) לטמיון שווה ערך של עשרות שנות עבודה. לולא חוסן נפשי יוצא מגדר הרגיל היה הליך גירושין זה מסתיים בהתאבדות. דמם של הגברים המתאבדים על ידי הדיינים שפוטי אמונות הבל של דת וודו, עורכי דין לא ישרים המנצלים את בורותם, וחברי כנסת שלשונם תחובה בעכוז החרדים.

  20. רוב הגברים נעשים מודעים לגזענות במערכת המשפט והמדינה שהם מתגרשים. האם זה מקדם נשים, לדעתי לא. אני הפכתי לאנטי פמיניסט אחרי גירושי, זו כנראה תגובת נגד לגזענות שהופנתה כלפי. יתרה אני התגרשתי גם מהמדינה ומעולם הערכים שלה. אני מנוכר למדינה וכן אני מפלה נשים בתעסוקה. למה – אני לא מושלם ולא רוצה להיות מושלם. ניתוק הילדים ממני היה קו אדום והמדינה חצתה אותו.

  21. אני בן 64 והתחלתי בתהליך גרושים אלה הם יסורי תופת .הבן שלי הגדול שכל כך אהב אותי הפסיק לדבר איתי בשל הסתה פרועה של אמא שלו הנושא הוא כסף והם השתלטו לי על הכסף .אני גר בחול .מתקשה להאמין על בני עליה אפשר להאמין סחבתי נשואים כושלים 32 שנה בעוד היא רומזת לי תמיד שהיא לא אוהבת אותי ופשוט טעתה .פחדתי להתגרש פחדתי מהבדידות .טעיתי .עכשיו אני שלם עם עצמי עם כל הקשיים ומקווה לעבור את זה מהר עם סבלנות בכדי לקבל את המגיע לי .אפילו את שני נכדי אני לא רואה.החלטתי לחשוב אך ורק על עצמי אם לא מי יחשוב ? יש לי עוד שני ילדים עוד נכד יש לי קשר אבל האמא היא האמא המסיתה !! אם אני לא מתקשר לביתי היא לא מתקשרת אלי .אני לא מתלונן כי זה לא יעזור !! גידלתי את ילדי עם אהבה לא החסרתי כלום ומבחינת חומר הם קיבלו פינוק של מעמד גבוה .אעמוד במבחן בכדי להתגרש ולהמשיך לחיות בכבוד !!!

  22. מימה שהבנתי מהנתונים הכי הרבה רווקים מתאבדים, אחכ נשואים והגרושים הם במקום השלישי..זה נורא ואיום אבל לא נראה כמו תופעה ששייכת דוקא לגרושים..או שלא הבנתי נכון

  23. לגברים יש את הפריווילגיה להתאבד ולברוח מהתמודדות שלאישה אין.
    גבר מתאבד יודע שהאשה תמשיך לטפל בילדים. אשה לא מעיזה להתאבד גם אם היא רוצה כי היא דואגת למה שיקרה עם הילדים. נשים סובלות לא פחות מגברים בהתמודדות עם הגירושים והקשיים . הן רק יודעות שלילדים ייטב כשהן בסביבה והן לא יפגעו פגיעה כה אנושה בהוריהן ובאחים ולכן נשים גרושות מתאבדות פחות. הן לוקחות אחריות על הילדים והמשפחה בעוד גברים מתאבדים בוחרים במודע להרוס את חיי ההורים, האחים והילדים שלהם באקט אגואיסטי של בריחה מההתמודדות.
    נשים פונות לבקשת עזרה נפשית, הדרכת הורים, משתפות חברות, משפחה, רווחה ויוצרות לעצמן רשת תמיכה. גברים לא פונים לקבל עזרה. מתביישים לשתף חברים, משפחה, יעוץ מקצועי.
    התאבדות זאת בריחה של חלשים שבוחרים באקט אגואיסטי לפגוע באנשים היקרים להם ביותר במקום להתמודד.

    1. ממש נופת צופים הגרושות של היום ממש מתוקות עדינות ומתחשבות

  24. דם על הידיים של המערכת והאם ועורכי הדין הפושעים אשר פוגעים ללא אבחנה באבות ובילדיהם וממציאים שקרים בדלתיים הסגורות האם אשר מקבלת כלים לגרום לרצח אבות

  25. לצערי הרב ביותר גברים בהליכי גירושין יאמצו יותר את רצח הגרושה לעתיד…אנחנו מתחילים לראות תופעה חדשה מסוכנת מאד..זה לדעתי תופעה שתאצם כל עוד לא תיהנה רופרמה יסודית בחוקים לגבי חובות האב הגרוש.
    עצוב מאד.סכנה גדולה לגרושה בתהליך.

  26. אני במשך שנים טוען שהדבר הגרוע ביותר שעשוי לקרות לגבר במדינת ישראל הוא גירושין.
    יש לי חבר טוב, הייטקיסט, שיום בהיר אחד אשתו הודיעה לו שהם מתגרשים. חזרה לחבר נעוריה. לרוע המזל אותו חבר הוא עו"ד ומייצג אותה חינם.
    הלב נכמר מלראות מה הוא עובר. הוא שכיר. הכי קל לקחת ממנו. את כל המשכורת שלו לקחו. זה לא בנאדם שמרוויח מינימום. זו משכורת הייטק. עד השקל האחרון. הוא גר אצל אמא שלו. כשעו"ד שלו אמר לשופט שאי אפשר לקחת ממנו הכל, שהוא מקבל דמי כיס מאמא שלו השופט משך בכתפיים באדישות.
    תלונות במשטרה, שולחים לו הוצאה לפועל על חובות שאינם שלו והכל בגיבוי מלא של המערכת. מה עושים עורכי הדין שלו? כלום. כי יודעים שהוא לא מסוגל להילחם בכמה חזיתות. לוקחים לו את הכסף ונעלמים.
    לשכת עורכי הדין? אתיקה? הצחקתם אותם. תגיש תביעה אזרחית.
    מבחור שצבר שקל לשקל לחסכון יש לו היום 6,000 ש"ח. זהו. בשיחה האחרונה שלנו, שהייתה שיחה מאוד עצובה, הוא אמר לי – "אני לא רוצה שירחמו עליי, רוצה שיידעו את האמת".
    אני שואל את עצמי – גבר הוא לא אדם? הוא לא היה ילד? הוא לא בן של מישהו? אח של מישהו? איפה זכויות האדם שלו?
    מערכת המשפט הישראלית גיבורה על חלשים. בשיא האדישות פוסקים חד צדדית. כאילו לגבר לא מגיעה הזדמנות לשקם את עצמו, לבנות חיים ולתת לילדים. מבייש, מכעיס ובעיקר מעציב.