דו"ח מחלקת המדינה האמריקנית: ישראל ירדה בדירוג הטיפול בסחר בבני אדם

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה דו"ח על מצב הסחר בבני אדם בישראל והורידה אותנו בדירוג. ארגוני הנשים מיהרו לזעוק את זעקתן של הקורבנות, אך אבוי: הסחר בנשים למטרות זנות בישראל מוגר כמעט לחלוטין לפני יותר מעשור

השר לבטחון פנים, עמר בר-לב (צילום: יוסיוס)

לפני מספר שבועות, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה דו"ח על מצב הסחר בבני אדם בישראל והורידה אותנו לדרגה שתיים (מתוך ארבע). משמעות הדבר היא שלדעת האמריקנים מדינת ישראל לא עושה די למיגור וטיפול בתופעה הקשה הזו. הסיבה להורדה בדירוג היא צמצום בכוח האדם של היחידה למאבק בסחר בבני אדם ואי יישום התוכנית שהממשלה החליטה עליה, ושאמורה הייתה להביא לדין סוחרים (בעיקר חברות כוח אדם) המייבאים עובדים זרים ומעסיקים אותם בתת-תנאים. חשוב לציין כי בשנת 2018 היינו במקום הראשון במאבק זה. כרגע אנחנו ממוקמים עם גרמניה, דנמרק, ניו זילנד, שוויץ וקפריסין שגם ירדו בדירוג.

הדו"ח הקשה הזה עבר בדממה תקשורתית כמעט גמורה, למעט בקרב מספר קטן של ארגוני זכויות אדם ועיתונאים שמתעניינים במיוחד בנושא. אלא, שלא במפתיע ארגונים אלו דיברו כמעט רק על הסחר בנשים למטרות זנות, אף כי לא זה מוקד העיסוק של הדו"ח ולא זה היה מוקד הביקורת שלהם. יתרה מזאת, ידוע שהסחר בנשים למטרות זנות בישראל מוגר כמעט לחלוטין לפני יותר מעשור. כל זה לא הפריע לנשות המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות להוציא הודעה שקושרת בין ההורדה בדירוג לבין סחר בנשים ממזרח אירופה.

אז בעוד הדו"ח מתכוון וככל הנראה בצדק, לקורבנות סחר ולתנאי העבודה הקשים שלהם, דוגמת פועלי בניין מסין או המטפלות הסיעודיות מהודו, היו מי שקפצו על העגלה והעלו על נס שוב את הדיון על זנות ועל כך שמדינת ישראל לא עושה מספיק כדי למגר אותה. "לא עושה מספיק", פירושו, בין היתר, שהמשטרה לא פושטת מספיק על בתים של נשים עובדות, לא מנפקת דוחות מרתיעים לגברים ש"נתפסו" ולא מעבירה מספיק תקציבים לארגוני "הסיוע" שלהן.

באופן אירוני, תלונות המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות משרתות היטב את האינטרסים של המדינה בהסטת הזרקור מאותן חברות כוח האדם שניתנים להן רישיונות להבאת עובדים לבניית ארצנו או לטיפול בהורינו המבוגרים, מבלי שמוטל עליהן פיקוח נאות. המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות הוביל לכך שהממשלה הנוכחית מתכוונת לאשר הקמת ועדת משנה למאבק בסחר בנשים ובזנות בכנסת דרך הוועדה לקידום מעמד האישה, וכך להבטיח שהכנסת תתמקד בנושא הזה, שכאמור הטיפול בו היא מוצלח ויעיל. כמובן שאין שום רע בהקמת וועדה מסוג זה, אם היו שותפים בה גם ארגונים המייצגים נשים מתעשיית הזנות המבקשות להשמיע את קולן. יש להן צרכים חשובים, ומן הראוי להקשיב להן. אבל בפועל, מי שתשבנה בוועדה הן אותן נשים שנלחמו והצליחו להעביר את חוק הפללת לקוחות הזנות תוך התעלמות ולעתים אף השתקה והשפלה, של נשים עובדות שביקשו שיקשיבו להן.

מדובר בוועדות בראשות אותו "מטה למאבק" שמזמן איבדו קשר עם הטיפול בצרכים האמיתיים של רוב הנשים בהן הן דנות. למעשה הוועדות הללו משמשות פלטפורמה פופוליסטית לקידום הדוברות הקבועות של לובי פמיניסטי אגרסיבי הנחוש לכפות את סדר היום שלו. גם הן עצמן מודות כי הן מנפקות נתונים סטטיסטיים לעיתים מופרזים עם בעיות מתודולוגיות בגלל המסר "הערכי והמוסרי" שהן מבקשות להעביר. כך למשל הופץ הנתון השיקרי שבעשור האחרון נכנסו לישראל 25.000 נשים ממזרח אירופה דרך גבול מצריים תוך התעללות ובתנאי עבדות.

באופן דומה עיוות הלובי הזה את הנתונים בסקר הלאומי על הזנות שערך משרד הרווחה. כך נמשכים דיבורי גבוהה גבוהה על זכויות, תוך התעלומות בוטה מכך שחוקים להפללת הלקוחות לא פותרים את בעיותיהן של נשים העובדות בזנות אלא מחמירים אותן. וכל זה בזמן שהיינו אמורים לדון באופן רציני יותר בחברות כוח האדם, ובייבוא עובדים זרים המועסקים בתנאים חמורים כל כך, שמחלקת המדינה של ארה"ב ראתה לנכון לעסוק בזה.

ואם לא די בכך, שיא השיאים היא ההשפעה שיש ללובי הפמיניסטי הרדיקלי והפופוליסטי על חברי הכנסת ובמקרה הזה על השר לביטחון פנים עמר בר-לב שלאחר הורדת הדירוג פרסם סרטון על אכיפת החוק להפללת לקוחות הזנות. הסרטון כולל טעויות בוטות, חוסר ידע מובהק בתחום ובעיקר דברור מחודש של אותם עיוותים מבית היוצר של המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות. מביך לגלות שהשר לביטחון פנים לא מבין מדוע ירדנו באמת בדירוג ובעיקר ממשיך להשתלח בנשים שמתפרנסות בזנות וטוען שחוק ההפללה התעכב משיקולים לא עניינים כאשר הוא התעכב כי הנשים נלחמו על זכותן להישמע.

מה שגם לא קרה לבסוף והן בהחלט לא מחכות לתחילת האכיפה שלטענתן תפגע בהן. הוא גם התעלם מכך שההורדה בדירוג הופיעה חצי שנה לאחר כניסת חוק הפללת לקוחות בזנות. מה שמעלה את השאלה, "אז מה הועילו חכמים בתקנתם?". אבל אם להיות כנים, אין באמת להורדה זו הרבה קשר לזנות. בפועל, השימוש הפופוליסטי שבר-לב וארגוני הנשים עושים בנשים שבוחרות בחיים אלה הוא ציני ופוגעני ולא תורם בשום צורה לטיפול בתופעה שהם רוצים למגר. אז אולי ראוי לערב את הנשים שבגינן מבקשים להקים וועדות בכנסת ולשמוע מה הצרכים והרצונות שלהן.

ד״ר רונית דרור היא פעילה למען שוויון מגדרי ומטפלת בנכי צה״ל דרך משרד הביטחון.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. כבר התכוונתי להריע לך, אבל אז הבחנתי שאת לא מביאה אפילו נתון אחד להצדקת הטיעונים שלך, חוץ מאשר לטעון שהסחר בנשים למטרות זנות "מוגר". וכך לגבי החוק להפללת לקוחות כמה לקוחות הופללו? וכך הלאה.
    "וארגוני הנשים עושים בנשים שבוחרות בחיים אלה הוא ציני ופוגעני ולא תורם בשום צורה לטיפול בתופעה שהם רוצים למגר". איפה? מתי? לד"ר רונית דרור פתרונים. רונית דרור בכלל עוסק בזכויות גברים מוכים ומתנגדת לשילוב חיילות ביחידות קרביות. צריך להבין את ההקשר ואז הדברים מתבהרים.

    1. תגובה לאילן גור הנתונים שאותן אירגוני נשים מציינות הוא בדוי
      אין כל קשר בין הפללת הלקוח לסחר בני אדם לצורכי זנות .
      החוק עצמו נוגע להפללת לקוחות של נשים העוסקות בזנות והן אזרחיות ישראל כלומר לא נשים שנמצאות בסחר בבני אדם
      מוטב אדוני שתציג את עצמך כעובד באחת מהעמותות לבזבוז כספי הציבור והיהדות התודעה הפגורסיבית

    2. רונית דרור היא היחידה שיש לה אומץ לכתוב את האמת בנוגע לשקרים שמפיצות פעילות הלובי למאבק בזנות.
      רק בשביל זה מגיע לה שתריע לה.

    3. אילן, מדוע יש לי הרושם והרגשה שתגובתך (זכר או נקבה) היא מטעם?
      המוזרות מתחילה מהמשפט הראשון ומסתיימת במשפט האחרון. זו תגובה שלי מי שנפגע מהתוכן.

    4. הי עבדתי במשרד המשפטים ואיני יכול להזדהות אבל עבדתי צמוד למנכל"ית. עם בחירתה של דינה דומניץ לעמוד בראש היחידה הזו שמנתה 5 תקנים: מנהלת, 2 חוקרות, יועמ"ש חקיקה ומזכירה.
      בקיצור בשנת 2015 היו 5 מקרים ( כל מקרה הוא חמור ) אבל בשיחות פנימיות הייתה ביקורת מדוע יש לממן יחידה על חמישה מקרים ובימים אלה יש רק ירידה כן מערך האכיפה, ההגבלות על הגבולות של רשות ההגירה ובייחוד בעת הקורונה רק הדקו את הכניסה לישראל

    5. ההתנגדות לשרות קרבי של נשים מועיל לבריאות הנשים ותורם לביטחון המדינה

    6. אתה צודק שההקשר בהחלט מבהיר הרבה:
      כשמבינים שמדובר על אשה הלוחמת למען מי שהמערכת באמת מפקירה, גם אם אין לה אינטרס ושנאבקת נגד אג׳נדות הפוגעות בכל המעורבים!(בנשים ובצבא) בשם מוסר מעוות למרות שזה ממש לא פופולרי-נהיה ברור שכדאי להקשיב לה.
      אגב, מה ההקשר שלך?

  2. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  3. הכל חראטה
    השר לבטחון פנים? אף אחד לא בטוח
    אירגוני נשים? מטען צד, שמופעל ע"י השמאל לתפירת תיקים

  4. נראה שמטרתו הנסתרת של חוק הזנות ומייסדיו היא לא הגנה על נשים כי אם ההפך הגמור . בשדולת הנשים הבינו שהגבר הישראלי כבר לא אונס או תוקף נשים מינית בסמטאות חשוכות כמו במאה הקודמת ,אלה נעשות דוקא ע"י מיעוטים שזוכים להגנה מיוחדת מטעמן . יוזמות החוק מייחלות ליום בו מקרי אונס כמו בני סלע מהעשור הקודם יחזרו לרחובות או אז הן יוכלו לקדם את אג'נדת המגדר הגזענית ביתר קלות ולגרוף תקציבי עתק באופן חופשי יותר . עפ"י הכותרות האחרונות נראה כי השיטה אכן עובדת , ברקע האיסור על צריכת זנות אכן תיתכן עליה במקרי הטרדות מיניות ויתכן אף אונס בדיוק כפי כונת המשוררות .