מרב מיכאלי שברה את המחנה

מבנט ומלפיד לא היו ציפיות גדולות, אך כשמרב מיכאלי, שנתפסת כאמינה ואידיאולוגית ממריאה לחופשה פרטית במהלך משבר עצום – מדובר בקו שבר של ממש בתוך המחנה אותו היא מתיימרת להוביל

הישרדות פוליטית – אין, ״תהליך השלום״ – אאוט | מימין: מרב מיכאלי, תמר זנדברג (קרדיט: דוברות הכנסת)

הממשלה הזו היא אסונית מבחינות רבות, ובעיקר חסרת לגיטימיות ציבורית אמיתית. כשהיא עומדת על כרעי קואליציית השישים פלוס החבורה המשותפת הכי משוסעת בכנסת, הקואליציה הזו אמורה להבין היטב את משנה הזהירות בה על חבריה לנקוט – לא כדי להצליח ולהוביל את מדינת ישראל להישגים – אלא רק כדי לשרוד ולשמור על כיסאותיה.

כשנפתלי בנט אורז את משפחתו ואת עצמו, יחד עם שלל מאבטחיו לחופשה בשיא משבר הקורונה, שהוא עצמו ובמו ידיו החזיר לישראל – אף אחד לא באמת הופתע. אמנם הרשתות החברתיות הוצפו בציוצים ובפוסטים על חוסר האחריות, והיו אף שגדילו ורמזו לשבר נפשי אותו בנט חווה, אך תדהמה לא הייתה שם. אף אזרח במדינת ישראל לא באמת מצפה לדוגמא אישית או יכולת הובלה וביצוע מאיש ששת המנדטים.

הרוחות סערו מעט יותר עת שר החוץ, יאיר לפיד, ארז את ארגז האצבעות האוטומטיות שלו, הוסיף עליהם כמאה חברי משלחת והמריא – על חשבון המדינה ומשלם המיסים, שכורע תחת הקורונה שחזרה להכות בישראל – לטיול חסר משמעות והישגים במרוקו. שוב, תדהמה גדולה לא נרשמה, אך בהחלט חווינו עליה במפלס ההומור ברשתות החברתיות. יאיר לפיד ידוע במסעותיו בעולם ובחיבתו לחגורות הבטיחות של מטוסי הנוסעים.

שני ראשי ממשלתנו – הבלתי לגיטימי והבלתי לגיטימי החליפי, שבינתיים הוריד את התואר 'חליפי' מחשבונות המדיה שלו אחרי ראיון אצל דפנה ליאל, יצאו לגיחות נוספות ברחבי תבל. אליהם ניתן להוסיף עוד כמה גיחות של שרי ממשלה מכהנים, אך במקרים אלה עוד ניתן לקשור את מסעותיהם בעולם לקשר קלוש של טעמי עבודה וייצוג. כך היה עת בנט קפץ לביקור אצל המלך בירדן, כך היה עת לפיד קפץ לגיחת צילום עם שר ההגנה האמריקני ברומא וכך גם היה עת בני גנץ המריא לפגישה עם בכיר קטארי. על יואל רזבוזוב, שהמריא לטיול בטור דה פראנס אין מה להרחיב את הדיבור, שכן הוא משמעותי כקליפת שום בסהרה המערבית.

שוברת שורות ולבבות

המקרה החמור ביותר, מבחינת מחנה השמאל ששולט בקואליציה נעוץ בהמראתה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, לחופשה פרטית בארה"ב. המקרה שלה שונה וחמור לא רק כי היא מחזיקה באחד התיקים המשמעותיים במדינה בתקופה הזו – מנתב"ג ועד אחרון פקחי התחבורה הציבורית שחייבים להכנס לפעולה מידית. המקרה שלה חמור כי מרב מיכאלי נתפסת, או לפחות נתפסה, כמגדלור של דוגמא אישית.

בין אם מסכימים עם דרכה ועם דעותיה ובין אם לאו, מרב מיכאלי נתפסת על ידי רב הציבור כמי שהחייתה את מפלגת העבודה בעבודה קשה והליכה בקו אידיאולוגי ברור וחרוץ. מעטים האנשים שידברו סרה בכל הנוגע לאמונה האישית שלה ודבקותה באידיאולוגיה שמנחה את מיכאלי. רבים לא מסכימים עם דרכה, אך מעטים מאוד לא מעריכים את היושרה של מיכאלי. כשהיא אומרת משהו – הרוב יודעים שהיא אכן מתכוונת לדבריה.

וכך, אותו מגדלור צדק של מחנה השמאל הישראלי, שבר שורות, שכח את תפקידו המנהיגותי והמריא לחופשה בארה"ב. מזה, המחנה אותו היא מייצגת והאנשים שנשאו אליה עיניים מתקשים להתאושש ואת זה הם מתקשים להסביר. כשמיכאלי העלתה ציוץ לטוויטר, בספטמבר 20, ובו לגלגה על נתניהו והשתמשה בפרפראזה על מודל הניתוק והנהנתנות, מארי אנטואנט – אנשי המחנה שלה צהלו ובעיקר האמינו לה.

כעת, כמעט שנה לאחר מכן, ובמשבר קשה הרבה יותר – בעצם זניחתה את התפקיד והמשרד, ולו לכמה ימים, מיכאלי הבהירה לציבור בוחריה, תומכיה ושאר המחנה ממנו היא באה כי לא רק שהניתוק והנהנתנות הם מנת חלקה הלכה למעשה, אלא שהקואליציה הזו, הממשלה הזו שקמה בחטא – פשוט לא בוגרת ובשלה להוביל את מדינת ישראל.

מיכאלי, שנתפסת כדמות דומיננטית בממשלה ובמחנה השמאל, המריאה לחופשתה בארה"ב, באמצעו של גל קורונה רביעי, כשבכירי מערכת הבריאות וראש הממשלה קוראים לישראלים להימנע מטיסות לא הכרחיות לחו"ל. אגב, מיכאלי היא גם השרה הראשונה שעושה זאת מאז נפתלי בנט קרא לציבור הישראלי להימנע מטיסות לחו"ל מפאת התפרצות הקורונה המחודשת. כך שמעבר לערעור על הסמכות של ראש הממשלה ושל מערכת הבריאות הציבורית – מיכאלי, בעצם, מעידה מה היא באמת חושבת על מדיניות הרווחה הסוציאליסטית אליה היא מטיפה – פשוטי העם ינמקו במדינה ובמקרה הטוב, ינפשו בקלאב טברייני/אילתי זה או אחר, בעוד האליטה ההגמונית תמריא לחופשה פרטית, הרחק מאותם ברגים במערכת. זהו, למעשה, סוציאליזם בהוויתו הטהורה ביותר.

מעשיה והתנהלותה של השרה מיכאלי מעידים על היעדר הלגיטימיות של נפתלי בנט – לא רק בקרב הציבור הרחב, אלא ובעיקר בקרב אלה שהמליכו אותו עליהם להיות להם כסות ותו לא.

עדכון:

לפני זמן מה התבררה סיבת הנסיעה האמיתית ומדובר בהבאת ילד פונדקאות. הגברת הראשונה של הפמניזם.

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

    1. היא נסעה כדי להביא ילד בפונדקאות? ב2013 היא אמרה שזה לא מוסרי! היא צבועה.

  1. מזל טוב לה
    מאחל לבנה הרך אחים ואחיות
    זה מעולה האמהות תרכך אותה ואת האג’נדה הנוראית שלה. או אולי היא תתמקד בהורות ותעזוב את הפוליטיקה

  2. לכל האידיוטים שאומרים "אבל היא הלכה להביא ילד פונדקאות!": הילד היה יכול לחכות בארה"ב עד שהתחלואה תרד; אם היא החליטה להביא את הילד (בעיצומה של המגפה, לפני 7-9 חודשים!) ממדינה אחרת היא הייתה להביא בחשבון את ההשלכות.

  3. נסעה לקבל תינוק. היא אמרה כי משפחה הכי מסוכנת לילד,אז היא תמסור.אותו לרווחה!
    נהדר,ותכף תמסור אותו למדינה.
    אמרה שהורים הכי מסוכנים לילדים,לא מזמן.
    בבקשה: https://youtu.be/hGsqH_egjeU
    מעניין איך מתלהבים מהאווילה,עוכרת ישראל,אומרת בגלי צה"ל לאימהות לא לשלוח ילדים לצבא בגלל הכיבוש.
    לא מטפלת בתחנת הרכבת בנתב"ג " כי זו דמוקרטיה"!
    חובה להגיב…

  4. "הסיבה האמיתית" רק הופכת את זה להרבה יותר גרוע!
    אם נסיעה לחופש בחו"ל זה מביך לנוכח הנסיבות, הרי שנסיעה לחו"ל לצורך פונדקאות במקרה של מיכאלי זו ממש בגידה בכל ה"ערכים" שהיא נוהגת להטיף להם.

  5. לכל המגיבים-
    אני בטוח שהאם הפונדקאית הייתה יכולה לשמור להם על התינוק עוד כמה זמן.
    זה לא דחוף או חיוני.

  6. יצאתם חומוס.
    תתנצלו וזהו.
    ואל תפרסמו עוד כתבות
    על מירב מיכאלי – כנגד פונדקאות.
    זה נראה כמו כתבת נקמה על הפדיחה.