מדוע בנט זוכה לקבלת פנים חמה מהשמאל בארה"ב?

נפתלי בנט מגיע לביקור רשמי בבית הלבן, כשהוא חסר לגיטימיות או רלוונטיות. ככה בדיוק השמאל האמריקני רוצה אותו – חלש וחסר משמעות

נפתלי בנט (צילום: Tomer Neuberg)

ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט זוכה לקבלת פנים חמה בארה"ב. הוא קיבל סיקור חיובי מהניו יורק טיימס, על אף האמירות הימניות שלו. היו דיווחים על התרגשות בממשל האמריקאי לקראת פגישתו עם ביידן היום למרות שלכאורה מדובר עם אדם בעל עמדות דומות לנתניהו או ימני יותר. אז מדוע הוא מקבל יחס כל כך חיובי? התשובה היא פשוטה: עבור האמריקנים בנט חסר משמעות, ולכן כל מה שהוא אומר שיש בו סממן ימני הוא אינו רלוונטי.

עבור האמריקאים בנט חסר משמעות משום שתי סיבות: תקופתו כראש ממשלת ישראל קצרה מאד כך שאין לו זמן להוביל מהלכים נגד ממשל ביידן, אפילו אם היה רוצה. שנית, האמריקנים מבינים היטב שאין לבנט בסיס תמיכה בישראל, כך שהישרדותו הפוליטית כראש ממשלה תלויה לגמרי בקואליציה הנוכחית, ובמיוחד בשמאל הקיצוני שנמצא בקואליציה. שלישי, בנט טרם הצליח לרכוש לעצמו מעמד בזירה הבינלאומית כך שמרחב התמרון שלו נגד מהלכים אמריקאים מוגבל מאד. בנוסף, הוא לא יכול להפעיל את הקונגרס כדי להתנגד למהלכים של הממשל הנוכחי. מעבר לזה, האמריקנים מבינים שבנט מנע מנתניהו להקים קואליציה ובכך מנע המשך שלטון הימין. שלטון שככל הנראה היה מתנגש עם ממשל ביידן בכמה חזיתות.

לכן הוא זוכה לקבלת פנים חמות. הוא מאוד שימושי עבור השמאל בארה"ב וחסר כח להתנגד לתכתיבים אמריקאים. וזה לא משנה כמה אמירות ימניות שיש לו. וזה לא משנה אם הוא יגיד שהוא נגד או בעד הסכם עם איראן או אם ידבר על בנייה בהתנחלויות ונגד הקמת מדינה פלסטינית. עבור ממשל ביידן, בנט הוא גשר שצריך לעבור כדי להגיע למצב שיאיר לפיד הוא ראש הממשלה ואז כבר יוכלו להפשיל שרוולים ולהתחיל לקדם את האג'נדה שלהם. את ימניותו של בנט או כל נושא אחר שלא נמצא בהסמכה הוא עניין זמני, העיקר שהקואליציה הנוכחית תישאר על כנה ובינתיים ממשל ביידן יכין את התשתית ליום בו יאיר לפיד יהיה ראש הממשלה.

אבל בנט הוא לא המנהיג היחיד שמצבו רעוע. לא צריך להיות חדי עין לראות את ההידרדרות הקוגניטיבית של הנשיא ביידן. מעבר לזה, בעקבות הקטסטרופה באפגניסטן ועוד משברים שפוקדים את הממשל, ספק אם ביידן יצליח לסיים את הקדנציה. אולם, עם ביידן או בלי ביידן, המדיניות של ארה"ב כלפי המזרח התיכון תהיה אותו דבר. מי שמתווה את המדיניות היום יישאר גם אחרי עזיבתו של ביידן.

אולם יש נקודה אחת שכן צריכה להדאיג את בנט. ברקע של פגישתו עם ביידן מתרחש קטסטרופה באפגניסטן. הקטסטרופה היא לא שארה"ב עוזבת את אפגניסטן אלא הדרך בה היא נעשתה. וראוי לשים לב לכמה פרטים. ראשית, הנסיגה נעשתה בלי תיאום עם בעלות ברית של ארה"ב, ועדות לכך החוסר יכולת של בוריס ג'ונסון להשיג את ביידן במשך יום וחצי, בשיא המשבר כדי לדון במצב המתפתח עם הטליבאן.

למרות שיש לארה"ב את הצבא הכי חזק בעולם, ויכולות שאין לכל צבא אחר, הממשל בארה"ב עדיין מבקש עזרה מהטליבאן לאפשר מעבר חופשי לאזרחי ארה"ב לשדה התעופה בקאבול, ובאותו זמן אינם מוכנים להשתמש בכוח צבאי כדי לחלץ את אזרחי ארה"ב משם. במקום שהממשל יעשה הערכה מחדש על דרך הנסיגה או להאריך את הדדליין, הם מתעלמים מכל מה שקורה ודוהרים קדימה בתוכנית המקורית שלהם. ואם כך קורה בנושא הקשור בקשר ישיר עם ארה"ב, מה בנט כבר יכול לצפות מהאמריקאים בנושא האיראני? הממשל בארה"ב ככל הנראה משלימים עם העובדה שאיראן תהיה גרעיני ואינם רואים בזה אינטרס ישיר של ארה"ב למנוע את זה.

לכן בנט יכול להציג תוכנית ישראלית כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני, אבל אם התוכנית שלו כוללת עזרה מהאמריקאים, כדאי מאוד שתהיה לו גם תוכנית מגירה.

גדעון ישראל הוא מומחה לפוליטיקה אמריקנית ומחבר הספר broken values על ההקצנה של המפלגה דמוקרטית


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. בנט חסר תמיכה ולפיד חסר השכלה ואינטליגנציה. מבחינת השמאל האמריקאי מדובר במצב אידאלי. כל הצבא שלהם מורכב מסוציופאטים בוגרי המחלקות לשטיפת מוח פרוגרסיבית באוניברסיטאות ואלה פועלים מאינטרס אחד ואחד בלבד והוא האמביציה האישית שלהם להתקדם בסולם התפקידים בממשל. מדובר בהרבה מאוד אנשים שלמדו מדיניות ציבורית והמשך שלטון הדמוקרטים נחוץ להם מבחינה קיומית. שימו לב שבעוד שבממשל טראמפ היו חילופי דעות, עזיבות ופיטורים כאן, למרות הפאשלה הנוראית באפגניסטן, ולמרות שהבוס מראה סימני דמנציה מתקדמת, כולם נשארים לדקלם את דף המסרים. אם מישהו חושב שמדובר במשהו חיובי (כמו שמנסים להציג לנו את זה בערוצי התעמולה הפרוגרסיביים), הוא טועה בגדול. זה מה שמאפיין דיקטטורה וזה בדיוק מה שיקרה בארה״ב אם האנשים הללו ישארו בשלטון.

  2. כיוון שהמרקסיסטים בארה"ב, בטוחים לגבי ישראל (כמו שהם בטוחים לגבי ארה"ב, עצמה),

    שאם הם קנו לבנט את השלטון – אז הימין יעלם.

    רק כפי שההיסטוריה מלמדת, רק במשטר לא דמוקרטי – זהה לזה של רוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו – יש פולחן אישיות (היום זה בנט ושקד, אתמול זה אהרון ברק וכך הלאה).

    במדינה דמוקרטית ולמורת רוחם של רוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו, ישראל וארה"ב הן דמוקרטיה – פוליטיקאי שקרן ופאשיסט (בדקו מה בנט, סער, ליברמן ושקד רצו לחוקק בדיעבד), לא יבחר יותר לעולם ובמקומו יבואו מנהיגים דוברי אמת.

    אז, בנט, שקד, סער, אלקין, ליברמן וספיחיהם ב"מפלגותיהם", מדגימים דווקא עיקרון פוליטי אחר לגמרי – ניצחון פירוס.

    הרי הובגדים במצביעיהם, בנט ושקד, רוצים תמונה מאחוריהם עם זקו סנילי מארה"ב, שעה שהם יבכו לכותבי החמאס של שוקן, מדוע הישראלים לא מאמינים יותר למילה אחת היוצאת מפיהם.

  3. מאז שבנט ביקר והתפלש במחאת בלפור יימח שמה, הייתה לי הרגשה שהוא בוגד שתול או שאולי שינה עורו. אח"כ, היו המינויים התמוהים של עוכרי ישראל לעמדות מפתח בלימוד אזרחות במשרד החינוך, לא הסתדר לי עם כך שבנט הוא "ימני". אח"כ לא הסתדר לי שאיילת שקד מכרכרת ומכרכרת ולבסוף שום שינוי במערכת המשפטית (אם לא מחשיבים את ההתחזקות של מאפיית קרן ווקסנר). ואז שמעתי את שקד על "פסקת ההתגברות" – שהיא בכייה לדורות לכל מי שמשקיע כמה דקות להבנת הנושא אבל השיא היה באיזה רעיון שבו היא מתחת לשפם גם סיננה "פסקת ההתגברות תאפשר לכנסת להתגבר על בג"ץ ל 4 שנים…" WTF? כלומר, גם הבכייה לדורות הכוח שלה ל 4 שנים בלבד.

    אני מכיר את הקהילות הרפורמיות בארה"ב ואנגליה שאליהן הוא קרוב – הקהילות האלה תורמות הכי הרבה לקרן לישראל חדשה, ואין מה להוסיף. לצערנו, הכיפות הסרוגות נחדרו ע"י אידיאולוגיה מורעלת זו והן קרובות כיום לצפון תל אביב יותר ומתרחקות מירושלים, מתקרבות לאשכנזים אובדניים (אני אשכנזי אגב) ומתרחקות מעמך השואף חיים.

    מזה אני מסיק שבנט ושקד הם צמד בוגדים שבעורמה השתלטו על המדינה כמו שאובמה כתב על התקופה שבה עבד ב-BAIN CONSULTING: I FELT LIKE A SOLDIER BEHIND ENEMY LINES" כלומר, הוא, המרקסיסט הלוחם בקפיטליזם הרגיש כמחבל בעורף האוייב (וכך נשאר כנשיא ועכשיו כנשיא בפועל – שונא ארה"ב) – כלומר:

    Naftali Bennet – the Manchurian Candidate

    1. אכן נראה שמהתחלה הצמד הזה ידע מי הוא בעצמו לא ימני ולא דתי וידע לתפוס טרמפ על הציונות הדתית התמימה ולרדת מהטרמפ במקום הראשון שהתאים למי שמפעיל אותם

  4. א.בנט לא חסר משמעות מבחינת השמאל האמריקאי. נתניהו הקפיד לפזר הבטחות שמאלניות(הגנה על בית המשפט, שתי מדינות לשני עמים וכו׳) בלי לגבות אותן וכך הרגיע את השמאל וקידם ימין. בנט וסער עושים ההפך-מבטיחים לימין ונותנים לשמאל. לכן חיזוקו הוא החלשת הימין.
    ב.בנט לא מנע את ממשלת נתניהו! גם בלעדיו היו ללפיד 61 מנדטים! אל תתנו לו קרדיט(בעיני חלק ממצביעיו) שלא מגיע לו!

    1. א. בלי בנט הם יכלו להקים ממשלה אך ורק בשיתוף עם הרשימה המשותפת בנוסף לרע'ם בקואליציה אחת. אבל בנט העניק להם איזו חזות שכולה הונאה רמאות ונוכלות של "אחדות וריפוי" של קואליציה המורכבת מכול חלקי העם שכביכול מאס בנתניהו. במילים אחרות הם רצו את בנט לשם החזות הלגיטימית. וזה היה עד כדי כך חשוב להם עד שהיו מוכנים להיענות לסחטנותו לקבל ראשון את ראשות הממשלה
      ב. מבחינת השמאל האמריקאי משמעותו של בנט בחוסר המשמעות שלו. בדיוק כפי שמציין בעל המאמר. ואגב, זו משמעותו של בנט גם מבחינת השמאל הישראלי.

  5. למה ביידן היה פזיז מדי? היה צריך לדאוג לפניכן קודם להוציא את האזרחים האמריקאים והציוד רשלנות חוסר אחריות וחמלה איפה שנמצאים בשלטון פרוגרסיבים קומוניסטים אנרכיסטים יש הרס וחורבן! משאירים תמיד אחריהם אדמה חרוכה! הם סכנה ממשית להמשך קיומה של הדמוקרטיה בעולם!