פני הכנסת כפני היו"ר

התנהלותו האישית של מיקי לוי בכהונתו הקצרה ורצופת השערוריות מבזה את הרשות המחוקקת ופוגעת במעמד נבחרי הציבור

ד"ר מיקי ומיסטר יו"ר, מיקי לוי (צילום: דוברות הכנסת)

בבוקרו של יום חמישי ה-15 ביולי, אחרי עוד לילה ארוך של דיונים במליאה, יושב ראש הכנסת מיקי לוי הצביע בטעות נגד הצעת "חוק הדיינים" של הקואליציה ולמעשה גם להפלתה. לוי הבין במהרה את טעותו ואף בדק עם היועצים המשפטיים של הכנסת האם ניתן לשנות את ההצבעה, ולאחר מהומה קולנית הסתבר כי הדבר בלתי אפשרי.

טעות כזו עשויה להתרחש כמובן אך כאשר היא מגיעה מיושב הראש עצמו, ראש הרשות המחוקקת שאמור לשמש לא רק כפנים המייצגות של הכנסת אלא גם כאחראי על ניהולה התקין, הדבר מדאיג הרבה יותר. המחזה בו יושב הראש נדרש להזעיק אל הדוכן את אנשי לשכתו החמושים בחוברות התקנון ולהתייעץ עמם ארוכות היה שכיח מאוד בחודשים הראשונים לכהונת הכנסת הנוכחית.

פעמים רבות מדי היה נדמה כאילו לוי פשוט אינו מכיר את נהלי הדיון ויושב אובד עצות על הכס המכובד, אך כאשר חברי כנסת מן האופוזיציה ביקשו למחות על כך נהג בהם בבריונות גסה וסילק אותם מן המליאה בניגוד לתקנון. יושב הראש הנכבד, שבתור חבר כנסת מן השורה לא ממש נהג בממלכתיות במשכן, עוד העז לאחר מכן להטיף מוסר ליריביו.

התנהלותו הבעייתית של לוי באה לידי ביטוי גם מעבר לפן האישי. לוי בשבתו כיו"ר אפשר במשך חודשים ארוכים לקואליציה לחסום בפועל הצעות חוק פרטיות של חברי האופוזיציה ולא אפשר הגשה של הצעות אי-אמון, העלים עין בנוחות משינוי הרכבי הוועדות כך שיטיב עם מפלגות הקואליציה מעבר לגודלן היחסי, וכעת שותק כאשר שר המשפטים מקדם חוק אנטי-דמוקרטי שיבטל לחלוטין את סמכות הכנסת בהחלטה על הקמת ממשלה ועל העומד בראשה. זכורים לכולם גם מופעי הרודנות של ח"כ סילמן בוועדה המסדרת בימיה הראשונים של הכנסת.

וזה לא הכל. בתקופת כהונתו הקצרה של לוי התרחשו שלל שערוריות כמו תקרית ההצבעה הכפולה של ח"כ אביר קארה מ'ימינה' (עבירה פלילית שכלל לא נחקרה), הפרשה בה נחשף כי היועצת הפרלמנטרית של ח"כ בן ברק ממפלגתו של לוי השתתפה במפגשים עם שייח'ים תומכי טרור, מצעד הח"כים שטסו לאמירויות במימון מכון מחקר עלום וכמובן האירוע החמור בו ח"כ איימן עודה תקף באופן פיזי את ח"כ בן גביר לעיני המצלמות. בכל המקרים הקשים האלה, קולו של היו"ר לוי כמעט ולא נשמע, מלבד גינוי רפה והערה בחצי פה על אי-הקמתה של ועדת האתיקה בכנסת, וגם בכך הסיר שוב אחריות מעצמו והאשים את האופוזיציה.

אין פלא אפוא שמופע מביך כמו שהתרחש השבוע עם סיום דיוני התקציב ובו חברי הממשלה והקואליציה התחבקו והצטלמו כאילו זכו לפי רגע בגביע העולם בכדורגל הוגדר על ידי לוי כהישג אדיר. אין פלא גם שהתנהלות יושב הראש מהדהדת אצל ראשי הוועדות שמרשים לעצמם להתנהל בבריונות מול האופוזיציה, מכיוון שהם יודעים שלוי מסכים לכך בשתיקה. אם כן, אם יושב הראש אמור להיות האיש שמייצג את מפלגות השלטון ומהווה את הפנים שלהן בכנסת ומול הציבור כולו, הרי שפני הכנסת הנוכחית הן בהחלט כפני היו"ר.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. לא זכור לי יושב ראש נחות ממנו. קולני, וולגרי, אנטי-דמוקרט במהותו. פוגע בכבודה של הכנסת על בסיס יומי. בושה לפרלמנט ובושה לעם ישראל כולו שאלה פני מנהיגיו.

  2. יאיר לפיד בחר דווקא בו להיות יו"ר הכנסת בגלל התנהגותו הביריונית.

  3. זה חייב להיות חלום על פטריות. אחרת המציאות ההזויה הזו מעידה על קץ המדינה

  4. בעל המאה לו הדעה, כל דאלים גבר , לא משנה מה אתה ומי אתה , השאלה מה קליבר האקדח של ך והם מותר לך לירות בו

  5. מה זה משנה בכלל מה הם יעשו או יגידו , או איך הם יתנהגו , התפקיד של החבורה הזאת הוא לעבוד בשילוב עם בג"ץ תקשורת , בוהמה, בכירים ואספסוף , להביא קץ למדינה ולכן הכל מותר להם , שום חוק לא עובד עליהם , תמיד ישבחו אותם בתקשורת , והם עלולים להצליח מהר מאוד להוציא את כל המדיניות שלהם לפועל , מי שמפריע להם באמת הוא רק מי שהציל אותנו מפרעו ומהמן , אין עוד מלבדו

    1. כי בבית הוא חתולה. ככה מתנהגים אליו.
      כמו ילד שחווה אלימות ככה הוא .
      עליבות .הפרצוף של יש עתיד.
      מפחיד.

  6. מתנשא משתכנז וצעקני ברמה אחרת.
    חסר מודעות עצמית. אבל תואם לממשלת הזדון הזו.

  7. אין רמה בממשלת האיחוי והשינסואה מיקי לוי השוטר אזולי הכי חלש בארץ איזה ליגה ז

  8. אמיר לוי שלום. אתה מצנזר תגוביות וזה גם חבל וגם מכעיס! נמאס מהמצנזרים! מדוע אתה לא מפרסם כל מה שהמגיבים מעוניינים להציג לקוראים? הגיב:

    הציבור הימני מצנזר את עצמו ומונע הפצת מידע מקסימלית לציבור הרחב.

    תתבייש!

    וכמה טיפשי.

    מפרסם רק מה שמתחשק לך?

    כך באמת תפיץ המון מידע – בשיטה הזו.

    אתה לא יותר טוב מהשמאל המצנזר!

    יותר לא אקרא שום דבר שתשלח באתר מידה.

    אתה פסול בגלל צינזור בעיני.

    אני מתעבת צבועים ומצנזרים!

    1. באמת נראה לך שכותב המאמר ועורך התגובות הם אותו אדם?
      באמת נראה לך שעורך התגובות יכול לשבת כל היום על הישבן ולחכות לתגובתך על מנת לבדוק אותה באופן מיידי? ברור שהוא מתיישב פעם ביום(מנסיוני בלילה) וממיין את כל ערימת התגובות שהצטברה לאורך היום.
      קצת סבלנות לא תזיק.

  9. לצלם הכל ולשמור היטב. לתעד לתעד לתעד את כל מחדלי הממשלה והקואליציה ואז – לעשות בדיוק ההיפך כשהליכוד יעלה שוב לשלטון. להיות ממלכתיים, להיות מכובדים, להיות הוגנים.
    בכל פעם שיעלה איזשהו שקר או טענת שווא מטעם השמאל – להפציץ אותם בסרטונים ועובדות מהכנסת והממשלה המבזות והדורסניות ביותר שהיו אי פעם בישראל.
    מופע אימים כזה של רמיסת הדמוקרטיה אפשר להביס רק בדרך אחת – על ידי דמוקרטיה למופת!

    1. כבר עכשיו יש לימין טונות של עובדות ודוגמאות שיכולים להבית השמאל והצביע על צביעותו ורדידותו. השמאל ממש לא הקשה על זה לאורך העשורים האחרונים.
      בעיה היא למצוא אולפן טלויזיה/תחנת רדיו/עיתון שיתנו לזה במה.

  10. אני מרגיש זה סופה של מדינת ישראל וכל הנופלים למענה הלכו לשוא………