חמש שנים לאחר חשיפת מידה: כתב אישום יוגש נגד השייח' שקרא לרצוח יהודים בהר הבית

לפני כחמש שנים חשפנו ב'מידה' את המטיף שקרא לרצוח יהודים בהר הבית ולא נעשה עימו דבר. לאחרונה התיק נפתח מחדש. שי גליק: "אנו רואים שוב ושוב שעלילות הדם מהר הבית גורמות לרצח יהודים"

קריאה לרצח יהודים אינה הסתה? (צילום מסך, ממרי)

הדרשה המדוברת נישאה בחודש מאי 2016 , במהלך ביקורו של הנשיא טראמפ בישראל. הדרשן, עלי אחמד עודה, כינה את הנשיא האמריקני "שטן", הגדיר את ישראל "מדינת רשע", ופנה לאלוהים בבקשה צנועה: "הכחד את טראמפ ואת שותפיו למזימה. הכחד את היהודים כולם". הדרשה נישאה שעות ספורות לפני שהנשיא האמריקני הגיע לביקור היסטורי בכותל המערבי, כך שאמירותיו של עודה היו יכולות להתפרש לא רק כהבעת תקווה למותו של הנשיא האמריקני, אלא אף כהנעה ישירה של אחד ממאזיניו לנצל את ביקורו של טראמפ בעיר העתיקה כדי לנסות לפגוע בו או במלוויו.

אין זו הפעם הראשונה שאחמד עודה מנצל את הבמה המרכזית שהוא מופקד עליה כדי לשאת דרשות קיצוניות ולהטיף לרצח יהודים. במאי 2016, למשל, הוא קרא למתפללים "למות למען אללה", ופנה ליושב במרומים ש"יגן על מסגד אל אקצה מפני הזוהמה של היהודים". לאחר שעודד את שומעיו להקריב את חייהם למען האל, חתם אחמד עודה את דרשתו במילים הבאות: "הו אללה, השמד את כל היהודים. הו אללה, תאפשר לנו להרוג אותם".

בעבר הוא שוב הפציע הדרשן מאל-אקצה עם דרשה קיצונית ומסיתה כשקרא למנהיגי מדינות ערב "להילחם ביהודים", אותם כינה "היצורים המתועבים ביותר מבית היוצר של אללה". אחמד עודה שוב חתם דבריו בקריאה "להשמיד" ו"ולהרוג ביהודים.

במענה לפניית ארגון 'בצלמו' ובהמשך לפרסום ב'מידה', אודות השייח' והדרישה לפתוח בחקירה בשל הסתה לגזענות ואלימות, השיבה המשנה לפרקליטות המדינה לעניינים מיוחדים, הגברת נורית ליטמן במכתב תשובה קצר במיוחד וכך כתבה:

"בחנתי את הדברים ואני סבורה כי אינם מקיימים עבירה פלילית  ומכאן אין מקום להורות על פתיחה  בחקירה".

בעקבות החלטת המשנה לפרקליט המדינה, נעשתה פנייה נוספת לפרקליטות מצד ארגון 'בצלמו', באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק, וזאת בבקשה לשקול מחדש את ההחלטה, או לכל הפחות לפרט בהרחבה מדוע הוחלט שלא לחקור את אחמד עודה. "ברי לכל בר דעת", כתב עו"ד ליטווק למשנה לפרקליט המדינה, "כי אדם המייחל להשמדתו של כל העם היהודי ודורש על כך בפני ההמון במקום נפיץ (הר הבית) מעודד בדבריו מעשה אלימות".

עוד הוסיף עו"ד ליטווק כי "אי פתיחה בחקירה משדרת מסר ברור שניתן להסית ולפגוע ביהודים בשם חופש הדת. דווקא בגלל חשיבות המקום והזמן ישנה סכנה גדולה במיוחד שדברי ההסתה אכן יתממשו". בתגובה לפניה זו, עו"ד ליטווק נענה במכתב קצר ולקוני כי התיק נפתח מחדש.

מאז, במשך חמש שנים שכב התיק במרתפי הפרקליטות, עד אשר לפני כחצי שנה הגיש מנכ"ל ארגון 'בצלמו', שי גליק, תלונה לנציב הממונה על מייצגי המדינה בערכאות מר דוד רוזן כנגד התמהמהות ההליכים בתיק.

התלונה שהוגשה לנציב דוד רוזן

ואכן, במענה לתלונת הארגון כתב הנציב, דוד רוזן, כי מדובר בהליך שאיננו תקין וקרא ליועמ"ש ולפרקליטות המדינה לזרז את סיום ההליכים וקבלת החלטה בתיק. כאמור השבוע קיבל ארגון בצלמו הודעה שאכן חמש שנים אחרי הוחלט להגיש כנגד השייח המסית כתב אישום בגין הסתה לגזענות.

מנכ"ל ארגון 'בצלמו', שי גליק

שי גליק מנכ"ל 'בצלמו': "מצער ומקומם שחמש שנים השייח המסית המשיך להסתובב חופשי להסית ולפגוע. לצערנו, אנו רואים שוב ושוב שעלילות הדם מהר הבית גורמות לרצח יהודים. אנחנו קוראים למערכת המשפט למצות את הדין עם השייח' המסית ועם כל מי שקורא לפגוע ביהודים, יהיה שמו, מעמדו ותפקידו הדתי אשר יהיה".

 

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. ועוד 10 שנים, בג"צ יקבע שעתיד הדמוקרטיה תלוי ברצונו של עלי אחמד עודה לרצוח יהודים.

    וכיוון שכל שופטי הבג"צ, הם בעד דמוקרטיה – זה אומר שמדינת ישראל חייבת גם להגשים את משאלתו של עלי אחמד עודה ולרצוח כמה יהודים, כבקשתו.

    אלה היו 5 שניות על ההבדל בין משטר דמוקרטי כהגדרתו בעולם המערבי, לבין ניצול המילה דמוקרטיה בידי שופטי העליון – ע"מ להצדיק רצח ישראלים (כי למרבה הצער, הרוצחים המקשיבים לעלי אחמד עודה, פוגעים בכל האנשים, ללא קשר למוצאם)

    והנוכל הסמולני התורן, אשר כבר רץ להאשים אותי בהתנגדות לדמוקרטיה והזכרת שם הבג"צ לשווא – אגיד שלא כתבתי את דעתי הפרטית אלא ציטטתי את מישאל חשין. לא שאמת היית אי פעם חשובה לנכולי הסמול, אשר אינספור מהם גם היום מספרים שרצח ישראלים בידי חמולתם עבור פרסים מאוסלו – זה בכלל שלום (מה שבאורח לא מפתיע, מתחבר נהדר לדוגמא לעיל של הפיכת משמעותה של מילה, בידי רוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו)

  2. היה צריך להמתין לכך שיירצח יהודי כדי שהפרקליטות תענה.
    הדם ברחוב דוד על הידיים שלה.

  3. הגיע הזמן למלחמת אזרחים/"אחים מזויפים" על כל הקופה.
    אין ערבים = אין פיגועים.
    אין שמאלנים = אין בוגדים.

  4. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”