מנהיגות במבחן: משה רבנו כאבן בוחן להנהגה הנוכחית

בפרשת השבוע האחרונה ובספר שמות שהתחלנו ממש עכשיו, נולד אחד המנהיגים הגדולים שקמו לנו – משה רבינו. אולי אם ייזכרו חברי הממשלה במשה ומאפייניו, הם יגיעו למסקנה שהם סטו ביותר מ 10 מעלות.

תפאורה גרנדיוזית להופעה חיוורת, נפתלי בנט בעצרת האו"ם (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

במאמרי האחרון התייחסתי להיבט של חוסר מקצועיות של ממשלת השינוי. כעת הגיע הזמן ,להציג מראה נוספת לחברי הממשלה הזאת. הפעם הפרמטר הוא – מנהיגות.

הנחת יסוד שצריך לקבוע כבר בהתחלה שכל חברי הקואליציה גם אם שונים בהשקפתם ודרכם. הרי שעצם חיבורם בשותפות גורל כל אחד מהם אחראי לחוד וגם בכלל לכל החלטה, ביצוע או מעשה של חבר אחר בממשלה. לכן , אין לאף חבר קואליציה אפשרות להתנער מכל אחריות שהיא, כולם נחשבים כשותפים בממשלת ההונאה הגדולה בהיסטוריה. אין להחשיב "כאב בטן " כזה או אחר כהסתייגות, אלא אם כן יש מעשה ראוי שבא בעקבותיו.

כלל 1 במנהיגות: חמלה ואכפתיות

התורה מספרת על משה רבינו שבעצם המעשה הראשון שלו כמנהיג, לא היה בכלל ביצועי אלא פשוט התבוננות במציאות: "וַיְהִי בַּיָּמִים הָהֵם, וַיִּגְדַּל מֹשֶׁה וַיֵּצֵא אֶל-אֶחָיו, וַיַּרְא, בְּסִבְלֹתָם; וַיַּרְא אִישׁ מִצְרִי, מַכֶּה אִישׁ-עִבְרִי מֵאֶחָיו".

משה בעצם יצא מארמון פרעה וכל מה שהיה עליו לעשות זה "וירא בסבלותם", כלומר: להכיר ולראות בסבל של בני עמו. גם אם השעבוד רחוק ממנו, עדיין הוא מרגיש את סבלם של אחיו. רק כאשר התבונן באמת על עמו הוא הבחין באירוע של איש מצרי מכה איש עברי. או אז משה פעל נגד אותו מצרי ומציל את האיש העברי. משה רבנו פועל מתוך חמלה והזדהות וזאת למרות שבהמשך הוא נאלץ לברוח ממצרים למדיין כתוצאה ממעשיו.

החמלה של ממשלת ישראל נעלמה כלא הייתה בבואה להורות על פינוי מאחז ביישוב חומש ועוד בערב שבת האחרון. האם האיום הכי גדול של מדינת ישראל טמון בצמד צריפים ועמדת מים בחומש שצריך למהר ולשלוח כוחות להרוס ולנתץ ישוב יהודי? באחד הסרטונים שפורסמו מהפינוי, ניתן לראות שוטרים שמפנים משפחה בזמן שהילד הקטן רק עכשיו מתעורר משנתו ולא מבין למה מגרשים אותו. האם זאת חמלה ומנהיגות?

יתרה מכך, במהלך הזמן שהיה באופוזיציה אך לפני מספר חודשים, התייצב נפתלי בנט באולפני החדשות וצעק על ניתוקה של הממשלה דאז באומרו: "האם מישהו מכם הוציא פעם חשבונית? האם מישהו מכם יודע מה עובר עצמאי?". אכן מילים נוקבות נאמרו מפי אותו אחד שהיה בשוק הפרטי וכן יכול לבקר אחרים שנהנו רק מתנאים ושכר בשירות הציבורי. כעת, כשאותו נפתלי בנט עומד בראש המדינה, נעלמה חמלתו והזדהותו עם אותו מ' או ש' או ד' מחנות היודאיקה שפמפמו בנט ויועציו השכם וערב. לאן נעלם נציג העצמאים בממשלה שנבחר בדיוק על הנושא הזה? אותו  "אביר" שפעם "קרא" למאבק של עצמאים בממשלה. עכשיו ביושבו בממשלה הוא כבר אינו נאבק למענם. לא זו אף זו, במספר חוקים לטובת עצמאיים הוא הצביע נגד תקצוב והטבות כי המציעים, רחמנא ליצלן שייכים לאופוזיציה.

כלל 2 במנהיגות: ענווה  וצניעות.

כאשר משה קיבל גילוי אלוקי בסנה הבוער, נמסר לו שהוא נבחר להיות המנהיג שיוציא את ישראל מעבדות לחירות. על פניו, הוא אמור לשמוח שכן בדרך זו יעלה בידו לעזור לאחיו לצאת מהשעבוד הנוראי. למרבה הפליאה משה מתנהג אחרת: "וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-הָאֱלֹקים, מִי אָנֹכִי, כִּי אֵלֵךְ אֶל-פַּרְעֹה; וְכִי אוֹצִיא אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִמִּצְרָיִם". משה פשוט מסרב כמה פעמים לאלוקים ולא חושב כי הוא ראוי לתפקיד. משה אף מסביר לאלוקים וטוען שמי שיותר ראוי ממנו הוא בכלל אהרון אחיו, שיותר מנוסה ובעל יכולות. אבל אלוקים מתעקש כי דווקא משה הוא זה שימלא את שליחותו.

כאשר בנט הניע את מהלך הקמת הממשלה עם שאר מפלגות, המעשה היה לא ראוי וגבל במרמה מעצם לקיחת קולות ימין והעברתם לממשלה אחרת. המעשה החמור יותר הוא שבנט בעצם כפה את עצמו בדרך להקמת ממשלה זאת בתנאי שאם הוא עושה מעשה כזה מרחיק לכת, הוא רוצה פיצוי – כיסא ראש הממשלה. לפי ההיגיון, מי שצריך להיות בראש אחרי נתניהו שהביא 30 מנדטים, הוא יאיר לפיד שמפלגתו גרפה את מספר המנדטים השני בגודלו.

העניין הוא שבנט שרצה את השררה והכבוד בכל מחיר, רצה להפוך את המשוואה לגמרי וליצור תקדים מסוכן של ראש ממשלה עם 6 מנדטים ותמיכה ציבורית מוגבלת כבר בראשית דרכה של ממשלתו. להבדיל, משה רבנו קיבל את החותמת הכי חזקה מבורא עולם להנהיג והוא מפנה זאת לאחיו. במקרה בנט, מתייצב ראש מפלגה שהניב תוצאה פחותה בקלפי ודווקא הוא בא לכפות את עצמו על כולם.

עזות המצח החלה כבר בראשית המגיפה בזמן שכל העולם שרוי בחרדות וחוסר ודאות ומשום מקום הוא פתאום מכתיר את עצמו מומחה וכותב ספר "איך לנצח מגיפה"? ואילו כעת, בנט מבטל/ משנה הנחיות על הקורונה/דלתא ושאר זניה בהיסטריה וחוסר אונים, והתחושה בציבור היא של אובדן דרך. איפה הצניעות מר בנט? לא נשכח גם את ההתרברבות שלו שכאשר הוא ינאם באו"ם – כל העולם יתיישר על פיו. ומה קרה בפועל? נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לא עונה לשיחותיו כבר מעל 3 שבועות.

כלל מס' 3 במנהיגות: נחישות ותקיפות.

בסוף הפרשה משה מבין כי דווקא השליחות שלו מול פרעה גורמת נזקים לישראל. פרעה מקשיח יותר את תנאי העבודה ומכביד יותר על בני ישראל. משה כואב את כאב העם וממש תוקף כביכול את בורא עולם: וַיָּשָׁב מֹשֶׁה אֶל-יְהוָה, וַיֹּאמַר:  אֲדֹנָי, לָמָה הֲרֵעֹתָה לָעָם הַזֶּה–לָמָּה זֶּה, שְׁלַחְתָּנִי.  כג וּמֵאָז בָּאתִי אֶל-פַּרְעֹה, לְדַבֵּר בִּשְׁמֶךָ, הֵרַע, לָעָם הַזֶּה; וְהַצֵּל לֹא-הִצַּלְתָּ, אֶת-עַמֶּךָ.

משה לקח את תפקיד המנהיג במלוא הרצינות ועשה כל שביכולתו על מנת שיהיה יותר טוב לעמו. משה עושה זאת עם כל הנחישות גם אם מולו עומד בורא עולם. איפה משה רבנו ואיפה נפתלי בנט.

מיסי שקר

בממשלה הזאת מבטיח שר האוצר לפני מספר חודשים ש"לא יעלו מיסים". הלך ואמר זאת לפחות פעם אחת מפורשות בערוץ 13. והנה, כעת שכבר העלו את המס על החד פעמי ורגע לפני העלאת מס על שתייה ממותקת, הוא מסביר שזה לא באמת מיסים אלא סוג של "חינוך של העם" – חינוך לזהם פחות את כדור הארץ ולהשמין פחות כתוצאה משתייה ממותקת.

השבוע קראתי במאמר של מתי טוכפלד בישראל היום שנערי האוצר מאוד מרוצים מהשר ליברמן. כי כל מה שהם שמרו במגירות משנים קודמות, הם מוציאים ונותנים לו להיות המוביל . הוא משתמש בנחישות ותקיפות בעיקר נגד מגזר מסוים שאיכשהו כל "החינוך "שהזכרתי לעיל נועד יותר לחנך אותו. כל זאת עוד לא ציינתי את ביטול סבסוד מעונות יום, דבר שיפגע יותר באותו מגזר חרדי שפועל דווקא כנגדו "בנחישות ותקיפות", אבל כנראה הבעיה היא בכולנו כי הוא יותר בא בקטע של "חינוך" (אולי באמת אם הוא היה שר החינוך, אז גברת שאשא ביטון הייתה נראית יותר הגיונית בתפקידה).

אותה "נחישות ותקיפות" מאוד חסרה דווקא מול ממשל ארה"ב למשל. לא לתת להם להכתיב לנו "מדיניות אפס הפתעות" מול איראן. דווקא נראה שארה"ב קצת משנה את היחס למזרח התיכון ועם עליית כל מיני גורמי מיעוט דמוקרטיים לסנט/ האגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית. נראה שהסוגיה המזרח תיכונית פחות מדברת אליהם. מה גם שההתקפלות "המפוארת" שלהם באפגניסטן, לא תרמה לתדמית שלהם באזור. לכן דווקא כאן היה צורך יותר רחב של נחישות לטובת האינטרס הישראלי מול איראן ולא זה האמריקאי.

לכל מה שרשמתי לעיל, צריך להוסיף גם שהממשלה מקדמת כל מיני חוקים ורפורמות שבעצם נועדו להחליש את הזהות היהודית בישראל. הגדילה לבטא זאת דווקא שרת התחבורה, מירב מיכאלי, בריאיון שלה לאחרונה בערוץ 12: "תחבורה ציבורית היא פרויקט מספר אחת שלי, תחבורה ציבורית בשבת נהנית מתמיכה גורפת במדינת ישראל, קודם כל גם על ידי אנשים גם מסורתיים ודתיים ודתיות ודתיים בעצמם. תומכים בתחבורה ציבורית בשבת וגם צריכים אותה".
אז הנה עוד מאפיין של ניתוק לגמרי מהבנת רצון העם באמת אכן מתקיים בממשלה הזאת. זאת כמובן להבדיל מול משה רבינו שצמח להיות מנהיג עם ישראל דווקא מכוח ה"וירא בסבולתם" .

בשורה חדשה?

השבר הגדול של הממשלה הזאת בעצם נובע ממילה אחת "ניתוק". ניתוק מהבנת רצון העם, ניתוק מהבנת המסורת היהודית וניתוק בעצם מהבנת המפה העולמית. כנגד אותו "ניתוק" יש דווקא "חיבור" שצומח מתוך העם כן לאחד שורות בימין, כן לאחד שורות במאבק נגד רפורמים ומתווה הכותל. ככה שאולי דווקא הבשורה היא דווקא מתוך העם. אני רואה מנהיגות כזאת שצומחת ברשתות החברתיות ובעיקר בספייסים כה נפלאים בטוויטר, שמראים שהעם הזה יודע מה הוא רוצה ולאן החיבור שלו. אולי בעצם הבשורה לא תבוא דרך המנהיג או ההנהגה אלא דרך המונהגים / דרך העם. במילים אחרות : "אבל עברנו את פרעה – נעבור גם את זה".

לקריאת כל המאמרים של מאיר אוחנה – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. א. משה רבינו גילה ענוותנות לא רק בהצעת אחיו להנהגה במקומו אלא גם בכך שלפני שהוא הולך לארמון פרעה הוא קודם הולך לעם לקבל את אישורו. השוו זאת לבנט שהגיע למצב שחלק גדול ממפלגתו הכריזו אכבה מהחלטתו להצטרף לקואליציה ובתגובה התעלם מהם במקום לוודא שעדיין יש לו מנדט מבוחריו.
    ב. שינוי הוראות הטיפול בקורונה מעלה תחושה של הרבה יותר מאובדן דרך. כאשר ראש הממשלה מוצא עצמו בבידוד ומחליט להפר אותו כי כל קול חשוב-החלטה להקל בנהלי הסגר לא מריחה טוב.
    ג. לגבי הנקודה השלישית-בציטוט של משה רבינו יש עוד משהו חשוב: הודאה בכישלון.

  2. זה רק עניין של זמן עד שטוויטר ופייסבוק ירדפו ויסגרו את כל התארגנויות הימין גם בארץ, אחרי שעשו זאת באמריקה. כדאי כבר עכשיו לקיים נוכחות ברשתות חברתיות אלטרנטיביות, ןבתור התחלה להשתמש במקום ווטסאפ ביישום סיגנל.

    1. ובמקום פייסבוק ביישום החדש של טראמפ(שכחתי איך קוראים לו).

  3. איך אפשר להשוות את משה רבנו לגדול הנוכלים הפוליטיים בהיסטוריה הפוליטית הישראלית,, ראשית משה היה המנהיג הגדול ביותר שהיה לעם ישראל ולא ״אחד המנהיגים הגדולים,,,״. עיניינית, הטעות החוזרת על עצמה בקרב אנשים רציניים מהימין בבואם לנתח את מהלכי הממשלה הנוכחית הוא בשימוש בכלים ביקורתיים אוניברסליים שהיו נהוגים עד כה בממשלות ישראל,, מקיוולי צריך להוציא מהודרה מעודכנת לנסיך,, עדיין לא הפנימו שיש ממשלה מעולם אחר וההכלים להבנת פעולותיהם נמצאים במחלקות הפסיכיטאריות והפסיכולוגיות ,,,וכל זה בחסות התקשורת שמפעילים מסך עשן כבד לפעולות ההונאה והרמיה של הממשלה

    1. גם אנשי התקשורת מתאימים למחלקות הפסיכיאטריות. בכור: כיצד איבדתי את האמון בתקשורת הישראלית,ומה עושים? הגיב:

      בישראל אין אנשי תקשורת בכלל. יש פה רמאים הזויים ונוכלים קומוניסטים עיוורים ושקרנים.

      ד"ר גיא בכור:

      התהליכים עליהם כבר כתבתי במאמר הקודם,התאשרו בחודשים האחרונים,אך עם העלמותו הכמעט מוחלטת של השמאל בישראל,לאחר הבחירות האחרונות,צעדה התקשורת הישראלית צעד אחד קדימה.

      כתבתי כבר שבעבר היא החלה ממלאת את מקומו של השמאל,שהתכווץ בחיים הציבוריים והחברתיים בישראל.כיום היא נוטלת חלק פעיל באילוץ הציבור להחזיר את השמאל לשלטון.

      כיצד זה נעשה?

      בדרך מתוחכמת,מקצועית כביכול,ללא הרבה טביעות אצבעות,אך כשמחברים עריכה לעריכה,ידיעה לידיעה,כותרת לכותרת,מרואיין למרואיין,התמונה מתבהרת.

      כאשר אנו מדברים על "התקשורת",מדובר על קבוצה סגורה של כחמישים איש,"גורואים" בעיני עצמם,השולטים בתעשייה של עבדים בלירה ושכירי עט.רובם ככולם יושבים בערוצים הממסדיים,הציבוריים,וה"ממלכתיים",אך גם בעיתונות היומית כולה.טלביזיה "חינוכית" ?הם שם.גלי צה"ל? קול ישראל?ערוץ 2? ערוץ 10?כולם מוברגים שם היטב,במשכורות שמנות ובכוח השפעה חסר תקדים בכל דמוקרטיה אחרת בעולם.

      לא לחינם נקראת אחת מתוכניות הדגל הללו :"סדר יום".לצערי התופעה קיימת גם באינטרנט המימסדי.אין מפלט.

      לאחר הבחירות האחרונות,ותבוסת השמאל עד כדי היעלמותו,החלה התקשורת להשתמש בכלי שבידה,והוא העברת המידע,כדי להעניש את הציבור החוטא,הפרימיטיבי,שבחר בימין הנורא.לחנך אותו שהוא עשה טעות איומה, שעליו להיענש,עד שיחזור בתשובה ויבחר "נכון".

      ואיך עושים זאת?

      בהמאסת החיים על הציבור,בהטלת פאניקה יומית שמחר בבוקר נחוסל,שהכל גרוע,שהכל קורס,ומרגע הבחירות אין תקוות זולת אחת:לחזור אל האור,ולבחור מחדש באליטות השמאל הישן.

      יום יום שעה שעה אנו שטופים באיומים מכל הסוגים.כולם כמובן קיומיים,חרדתיים,קטסטרופות איומות ונוראות המתרגשות עלינו,והכל בגלל שהציבור הטיפש בחר בימין.מראיין ידוע מגלי צה"ל,שאל היום בעל דוכן בשוק על המע"מ לירקות,וכמובן נופף כלפיו בסוף באצבעו:אתה הצבעת ביבי, נכון?תרגום שלי:טיפש שכמוך,הבאת את זה על עצמך,ועלינו.וזה ברדיו הא-פוליטי של "החיילים".

      אני מבקש אתכם מעכשיו לקרוא בעין ביקורתית את הכותרות הראשיות של טבלואידי-הקטסטרופה.שימו לב לזה בעצמכם.תמיד רק איומים,רק אסונות מתרגשים(שאף פעם לא מתממשים,אבל זה לא חשוב)תמיד אותה שיטה:"חשש בישראל".חשש של מי?

      אובמה? מוצג כאיום קיומי למדינה.

      האו"ם יחקור את עופרת יצוקה (טוב,אז לא).

      ההתנחלויות (שתקשורת הקטסטרופה רק בזה מתעסקת מבוקר עד ערב)יחריבו אותנו.

      אירן ? שואה.

      פקיסטאן? שואה מחר.

      הנכבה? איך אפשר בלי הנכבה,אותו אסון שהפלסטינים הביאו על עצמם,והתקשורת שלנו דורשת שאנחנו נכפר עליו?

      צפון קוריאה? הלקח שמחכה רק לנו.

      סוריה? אסד מאיים ושוב מאיים,בסוף ממילא ישמיד אותנו.

      חיזבאללה? עוד רגע יכבוש את כולנו.

      החינוך? כבר מת.

      הפוליטיקאים השולטים? כולם מושחתים,זבל של בני אדם.

      המערכת הכלכלית? בצווחות של טלה נשחט זעקו כאן כתבים כלכליים שמיקרופון בידם,נגד כל שינוי.ואם צריך להיות שינוי,הרי הוא חייב להיות סוציאליסטי.בואו נהרוג את העשירים,הבה נגרש את היזמים.הבה נגילה.

      החיים שלנו כאן? עינוי מתמשך,עדיף לחתוך וגמרנו.מדובר במדינה שכולה "אקספרס של חצות"!

      זהו תהליך מסוכן,שכן הוא יכול להביא את מקבלי ההחלטות אצלנו לקבל החלטות שגויות, על סמך הלכי הרוח האלה ב"ציבור" כביכול.כך הנבואה עוד תגשים את עצמה.

      **************

      Depressing Midnight Express Music

      http://www.youtube.com/watch?v=S2517KS4HY8&feature=player_embedded

      אז מי ישמור עלינו? איך נימלט אל החופש? מתוך הסרט "אקספרס של חצות"
      1978 ,בילי הייז,גיבור הסרט הנכלא – אלה אנחנו.

      **************

      מי שמקשיב או קורא את טבלואידי-הקטסטרופה (וזה נכון גם לתקשורת האלקטרונית,כמובן) מסיק שזה המקום הנורא ביותר בעולם,שממילא יושמד בתוך פרק זמן כלשהו.ימים שלמים אין אפילו ידיעה חיובית אחת בעיתון שלם,במהדורת חדשות שלמה.רק אסונות,מעשי חורבן שאם עוד לא הגיעו,אז יגיעו מחר.מישהו הרי עורך את העיתונים הללו,את מהדורות החדשות,את היומנים.כך הוא רצה שהדברים יופיעו.

      כאילו לא מדובר בפלא עולמי,מדינה שב-60 שנה הצליחה להיות בין 24 המדינות העשירות בעולם,נס טכנולוגי מדהים,שניה לטכנולוגיית המידע לארצות הברית בלבד,שכלכלתה איתנה מכלכלת ארה"ב והמערב,שמתמודדת מול איומים אמיתיים ומדומים,במידה מרשימה של הצלחה.מדינה נעימה מאד לחיים,מלאה תרבות,יצירה ושמחה.

      כל אלה הם הרי מחוץ ל"סדר יום",שנקבע על ידי אותה קבוצה סגורה של 50 אנשים שאינם נבחרים,אינם מתמודדים,ואינם נושאים בשום אחריות.מערכות קורסות,ביורוקרטיה נוראה,שחיתות בכל מקום,מה אתם יודעים.יש רק מערכת אחת בריאה,אין בה טיפת שחיתות,ואסור לעולם לסקר או לבקר אותה,התקשורת עצמה.

      אין בתקשורת הזאת הזו חמלה אמיתית כלפי מי שקורא אותה,אין אמפטיה,אין אהבה.התקשורת הזו שונאת את הצרכנים שלה,מענישה אותם,מצליפה בהם יום יום,כמה מצבם גרוע,ועוד מצפה שישלמו על כך מכספם.

      היא תמיד תדבר בשם העשוקים,המסכנים וה"פריפריה",אך היא עצמה אליטה חזקה,מקושרת,שקשה לפגוע בה;היא הון וגם שלטון.אז מה אם הטלביזיה הלימודית אינה מלמדת ואינה מחנכת.העיקר שהיא מספקת פתרונות תעסוקה ל"טאלנטים" מהשמאל,שנמצאים במעבר בין כלי תקשורת לכלי תקשורת,ואבוי לפוליטיקאי שיעיז לגעת בה.אך מה לזה ולחינוך? לבחינות הבגרות שחצי מילדי ישראל לא מגיעים אליהן בכלל ?

      האם לא עדיף היה לקחת את טובי המורים שיכינו את הפריפריה לבחינות הבגרות באמצעות השידורים?

      אה,זה לא.

      אז מה אם גלי צה"ל הפכה לתחנת מעבר ל"טאלנטים" במעבר,כולם מאותה גישה פוליטית,מאותו צבע,מאותו זן,מאותו מוצא.אך מה לזה ולחיילים?

      כך משדרת אליטה ברורה לצבא שרובו מורכב כבר מה"פריפריה".אנחנו נלמד אותם מה טוב,ונייסר אותם אם צריך,כדי שבפעם הבאה יצביעו נכון.

      אלו תהליכים הרסניים לחברה שלנו,שיקריים ובלתי דמוקרטיים.

      ברגע שאני פותח עיתון,לוחץ על כפתור הרדיו,מיד מזנקת עלי האג'נדה המייסרת,הנושכת,הממיתה,המחריבה כל פטריוטיות ושמחת חיים.כאילו שום דבר חיובי לא קורה במדינה הזו,תחת הממשלה הזו,כשפרשנים לעינייני "בטחון" מתפייטים על סוגי הטילים שיגיעו לכאן,וכמות הנפגעים מהם,כמו שהתפייטו על "פצצות המימן" של סדאם חוסיין.

      בחמת זעם צדקנית וצבועה זועקים תקשורתנים למען החלשים והמסכנים,וסופרים אחר כך בשקט את הכסף בחברות ההפקה שהקימו,בזכות המאבק הקדוש.

      ***

      אני לא מקבל את המסרים החד-צדדים המוטים פוליטית,ואת פרשנויות ההבל.אני לא מוכן עוד לקבל את החרבת השמחה היומית שלי,ואני לא מזוכיסט.

      מה לעשות.אני לא שונא את עצמי,לא את המדינה שלי,ולא את הממשלה שלי,כל ממשלה שתהיה.

      אני נאלץ לקבוע בצער שאיבדתי אמון בתקשורת הישראלית הזו,שאין לה דבר עם אתיקה מקצועית,גאווה עיתונאית ואובייקטיביות.זוהי זכותו של הציבור לקבל תקשורת אובייקטיבית במדינה דמוקרטית,מסקרת ולא יוצרת,תקשורת שאין לה אינטרס פוליטי או אישי.תקשורת.

      ברצותי לשמור על עצמי ועל בריאותי הנפשית,אני משתדל לא לקרוא את התקשורת הזו,משתדל לא להאזין לה,או לצפות בה.המקום היחידי בו אני רואה טלביזיה ישראלית הוא חדר הכושר הציבורי,וגם אז אני מעביר מיד לערוץ בינלאומי.במכונית אני שומע מוזיקה בלבד.אבל לפעמים אין ברירה.

      אם נעשה כך כולנו היא תבין,ותחזור אל המקום המרכזי הראוי לה בחברה דמוקרטית:תקשורת חופשית שיש בה מוביליות מקצועית ושעריה פתוחים לכל,ולא עוד מפלגה פוליטית סגורה.

      לא תבין-תישא במחיר מעשיה.

      http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=998

  4. למרות כל הדיבורים על מוסריות ועל הומניות אין התחשבות אמיתית ואין דאגה אמיתית לאדם או לאמת. זוהי תקופה חסרת כנות הגיב:

    אני בהחלט מתגעגע למאה ה-19. זוהי אמת לאמיתה.

    המאה הנוכחית היא בעיני מאה מכוערת מאוד.

    מכוערת מאוד בכמה מהישגיה ומכוערת במחדליה.

    דמות האדם העולה מתוכה פגומה בעיני בשני מובנים: קודם כל היא יותר הרסנית מבעבר, יותר דורסנית ואנוכית.

    אבל בו בזמן היא גם יותר צבועה ויותר כוזבת.

    רוממות האל בגרונה וחרב פיפיות בידה.

    למרות כל הדיבורים על מוסריות ועל הומניות אין התחשבות אמיתית ואין דאגה אמיתית לאדם או לאמת.

    זוהי תקופה חסרת כנות. דמות האדם שהיא יוצרת ודמות המדינאי שהיא מטפחת שלילית בעיני הרבה יותר מאלו שהתפתחו במאה ה-19. גם הבורות רבה מאוד.

    בין השולטים היום בעולם יש הרבה פחות אנשים בעלי השכלה גבוהה ובעלי תרבות של ממש.

    https://www.haaretz.co.il/news/education/1.1694581

  5. צפריר רונן: אתם מבינים איזו שואה יהודית הולכת להיות פה? ארצנו תיפול ללא יריה אחת הגיב:

    אף אחד מאז ששת הימים לא מדבר על הזכות שלנו על ארצנו

    אני הולך לדבר על דבר שקרולין גליק אמרה במובלע בדבריה. אני הולך לדבר על נקודה אחת שאולי אף אחד לא שם לב אליה: ארצנו תיפול ללא יריה אחת! ארצנו תיפול לידי האוייב על ידי שינוי שמה בלבד. ארצנו תיפול בבית דפוס שבו ידפיסו מפות שכתוב עליהן פלסטין. כך תיפול ארצנו.

    מי שזוכר הקיסר אדריאנוס בשנת 135 לספירה החריב את יהודה. אבל הוא לא רק החריב את היהודים והיגלה אותם ורצח חצי מיליון יהודים והחריב את ירושלים, הוא לא רק לקח את היהודים מיהודה, הוא לקח את יהודה מהיהודים.

    מישהו יודע איך הוא עשה את זה?

    במקום פרובינקיה יודיאה הוא קרא לה פרובינקיה פלסטינה.

    ולמה הוא עשה את זה?

    כי זה הדבר הנורא שמחכה לכל עם ברגע שנלקחת ממנו האידנטיטי (הזהות) – ארצו ושמה של ארצו – אין לו לאן לחזור.

    אבל אנחנו שמרנו את שמה של ארצנו בספר הספרים 2000 שנה. אם היה קם רב באיזשהו בית כנסת יום אחד ואומר: חברה החלטתי לוותר על ארץ ישראל הוא לא היה נשאר רב שניה אחת! אבל פה יושבת ממשלה שלמה שהוקמה על ידי יהודים במדינתם הריבונית, בארצם, ומהבוקר עד הערב, ארבעים שנה אומרת: אני מחכה לטלפון. פעם זה מחוסיין ופעם זה מערפאת, קחו את ארצי ממני! וזאת האמת!

    כשאני הייתי ילד בן 12 היתה מלחמת ששת הימים, ואני לא אשכח שאני גדלתי בקיבוץ המאוחד – בקיבוצו של טבנקין אם מישהו מכם זוכר זאת, והמורות שלנו הסבירו לנו שהמפא"יניקים עושים דבר נורא ואיום. היו אז מפא"יניקים, מה שהיום זה מפלגת העבודה והם אמרו אחרי המלחמה, אשכול ודיין שמחכים לטלפון מחוסיין.

    מה זה טלפון מחוסיין? תרים טלפון, תגיד שאתה מוכן לדבר איתנו, קח את ארצנו.

    מה זה תוכנית אלון? אני עוד ב- 1978 הייתי בקיבוץ גלגל בבקעה שהייתי בין מקימיו ב- 1973, בא יגאל אלון לקיבוצניקים הילדים לדבר והציג את תוכנית אלון. מהי בעצם תוכנית אלון? לתת את ארצנו! חלק מארצנו, קצת מארצנו, קו כזה, קו אחר, אבל לתת את ארצנו.

    תראו לי עוד עם אחד בעולם שמנהל משא ומתן על ארצו! תראו לי את האמריקאים שמוכנים למסור את פסל החירות או את האי האחרון באלסקה תמורת איזה שלום עם בן לאדן.

    תראו לי את האנגלים מוכנים לנהל משא ומתן על כנסיית ווסטמינסטר בשביל לעשות שלום עם האיסלאם.

    אנחנו צריכים פסיכולוג!

    אנחנו שעוד בשיבת ציון אמרנו "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, אנחנו מוכנים למסור את ירושלים.

    רבותי, לא מחלקים את ירושלים – מוסרים את ירושלים. ירושלים המערבית זה סתם, זה שכונות, זה כמו שמנהטן זה מנהטן והשאר זה ברונקס, ברוקלין, שטויות. אנחנו מוסרים את ירושלים – זאת האמת.

    עכשיו, כשדיין אומר שמחכים לטלפון מחוסיין מה העולם מבין? שזה לא שלנו! ביילין צודק. מה הוא בא ואמר? חברה, אתם 30 שנה אומרים: אם יהיה שלום – ניתן את ארצנו. זה מה שאתם אומרים. אם הערבים, אצלי אין פלסטינים כי אין דבר כזה, תיכף נגיע לזה, יהיו מוכנים לעשות איתנו SO CALLED SHALOM כלומר בסגנון של ביבי זה יתנו יקבלו, אתם יודעים מה זה יתנו יקבלו? יתנו לי קצת שקט – יקבלו את ארצי, זה הסגנון ואף אחד לא יכול להסוות את זה באף מילה! כך אנחנו מדברים, ליכוד, עבודה, רוב המפלגות אולי מלבד האיחוד הלאומי.

    אף אחד לא מדבר טרמינולוגיה אחרת בארץ הזאת ואנחנו ניפול על בית דפוס שידפיס מפה.

    אני הייתי בנשוויל טנסי ב -ג'י איי. היה שם שולחן ענק של יוסי ביילין, של הסכם ג'נבה. היו שם מפות ענקיות. אתם יודעים מה היה מודפס על שילה, חברון, ירושלים? אתם יודעים איזו ארץ היתה כתובה שם? פלסטין!

    והיהודים עברו וחייכו ושתו קפה והיו מנומסים ורק איזה קיבוצניק מטורף מעין גדי, ראש מועצת עין גדי שם לב שביילין גם לוקח לו את הצד שלו של ים המלח, אתם יודעים, האיזור הזה, מועצה איזורית מגילות, אז הוא בא וכמעט הפך את הדוכן, איזה קיבוצניק חילוני מעין גדי – סתם אחד שכנראה לא מבין עניין. הוא לא יודע להיות מנומס, הוא לא פוליטיקלי קורקט – כמעט הרביץ להם מכות. זה היחידי. אני ישבתי בחוץ, הייתי עם הנוצרים הציונים והפגנתי, אבל אני הייתי היחידי מארץ ישראל, אני, סנדלים, בן קיבוץ שבכלל לא מבין ענין.

    איפה היו כל העולם היהודי???

    איך עם מתנהג ככה???

    באתי לבית כנסת באנגלבוט שבוע אחרי זה. יש שם רב, הרבי גולדן. הוא עושה מגביות לבוסניה, לדארפור, לכל החברה הטובים, בעיקר אם הם מוסלמים. לא רצו לתת לי לדבר. אמרו לי שארץ ישראל זה עניין פוליטי. טילפנתי אליו ואמרתי לו: אם ארץ ישראל זה ענין פוליטי אז אתה יכול לסגור את התנ"ך ולסגור גם את בית הכנסת.

    תראו לי בהיסטוריה שלנו שהיתה אי פעם מחלוקת בעם אם ארץ ישראל שלנו או לא! אבל חזרנו לארצנו, הקמנו מדינה ואיבדנו את הזהות.

    תראו, אפילו אדם נפלא כמו שרנסקי, מה הוא בעצם אומר? סליחה שאני פוגע בכל החברה הטובים אבל אולי כדאי לעורר אז זה קצת. אז מה שרנסקי אומר? יש לו ספר על דמוקרטיה. הוא אומר: אם הם יהיו דמוקרטים ונחמדים, כלומר אם הם יהיו שבדים עם עיניים כחולות, בלונדינים, כאלה נחמדים – אז ניתן להם את ארצנו. מה המשמעות? שאם הם לא יילחמו נגדנו שיקחו את ארצנו!

    תראו לי עוד עם שככה מתנהג! תראו לי עוד עם שככה מוכן להתנהג. ללא איום צבאי.

    תמיד כשאני מתדיין, בעיקר בקיבוצים, אני אומר להם בואו נעשה איזה ניסוי קטן. IDENTITY -נגיד שהערבים היו אומרים שרק את בית הקברות של אותו קיבוץ – של השומר הצעיר כמובן, היו מוכנים לקבל ולעשות איתנו שלום, הייתם מוכנים למסור את בית הקברות של אותו קיבוץ קטן בגליל? כמעט הרגו אותי, כן? כי שם קבורים האבא והאמא והבן שנפל ביום כיפור. אבל, אמרתי, אתם מוכנים למסור את בית הקברות של האומה. את חברון לפני חמש דקות הייתם מוכנים לתת.

    איך אפשר להסביר את זה? אנחנו עם שלא איבד את הזהות. תראו לי תינוק אחד רומאי שנולד היום, אין דבר כזה. אין אף עם שנותר, רק אנחנו!

    אנחנו חזרנו לארצנו, בשביל להקים מדינה ובית משפט עליון וצבא ואמ"ן ומחשבים ומחלקת מחקר – שכולם ידברו בקול אחד שארצנו אינה ארצנו.

    אני כותב לערוץ 7 שיפסיק להשתמש במילה פלסטינים – PALESTINIANS כי אם יש פלסטינים, MUST BE PALESTINE SOMEWHERE וזה לא בטקסס!!!

    אנחנו תוקעים לעצמנו את הסכין עמוק.

    שאני אראה לכם מה זה פלסטינים?

    אתם זוכרים ב- 1977 את זוהייר מוחסיין? זוכרים אדם כזה? ראש אירגון אל צעיקה התראיין לעיתון הולנדי – טרוג:

    There is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. We are all part of one nation.It is only for political reasons that we carefully underline our Palestinian identity because it is in the interest of the arabs to encourage a seperate Palestinian identity in contrast to Zionism. Yes. The existence of a seperate Palaestinian nation is only for tactical reasons.

    מדובר באומה טקטית.

    זוהייר מוחסיין ראש אירגון אל צעיקה, חבר אש"ף.

    אריאנה פלאצ'י ראיינה את ערפאת. שאלה אותו בספר שלה, לכו תקראו, הכל ידוע, לא צריך מחלקת מחקר של צה"ל. בוא נדבר על גבולות היא אומרת לו. ערפאת אומר: אני לא מדבר על גבולות. האומה שלנו נמצאת מהאוקיינוס האטלנטי ועד הים האדום. אז מסתבר שהאומה של ערפאת יותר גדולה מאירופה.

    ושואלים את אסאד מה זה פלסטין, אסאד אומר זה דרום סוריה, ושואלים את חוסיין הוא אומר זה בכלל ירדן.

    רבותי נפלנו לבלוף. אנחנו יודעים את זה, כותבים על זה, ואומה שלמה מתמסרת לשקר, לא יכולה להילחם בשלושה ארבעה אנשים שפה לוחצים על הכפתורים ומעוותים ומוחקים 2000 שנה.

    ואיך אני אוכיח לכם?

    אתם זוכרים את הסכם אוסלו? מה עשו אחרי זה? חפירות הצלה (חפירות ארכיאולוגיות). הרי עושים הסכם שלום, איך זה שצריך לעשות חפירות ארכיאולוגיות להצלה? את מה צריך להציל? הרי עושים שלום. הם אנשים טובים עם הרמוניה, למה צריך להציל?

    כי הם יהרסו לנו את הכל. זה מה שאמרו אז הארכיאולוגים. דרשו הקצאת תקציבים לחפירות הצלה.

    זה בדיוק חושף את קצה הקרחון של השקר. כולם ידעו שזה שקר. אבל אף, אף אחד מאז ששת הימים לא מדבר על הזכות שלנו על ארצנו ותדעו לכם – אם אנחנו נאבד את זהות הארץ לא תהיה לנו זכות על הארץ.

    כי לאנגלים יש זכות על England ולגרמנים יש זכות על Deutchland בגלל שמם. ולמי יש זכות על ארץ ישראל? תגידו לי אתם, למי?

    מה מדברים פה על אוסלו? מה אוסלו היה? אוסלו היה מחיקת הזהות. זה לא היה הסכם שלום! הסכם שבו מסרנו את זהותה של ארץ ישראל וזה לא חשוב איך. אם זה שרים או לא שרים או פלסטיניות – כל מיני שמות באמצע!

    נתנו את זהותנו.

    אני הסברתי שם לחברה באנגלווד – שכונת עושר אדירה, אמרתי, מה יקרה אם תבוא ממשלת ארצות הברית ותגיד: עכשיו אתם נקראים ברונקס, עכשיו אתם נקראים הארלם לצורך העניין? מה יקרה לכם? או מה יקרה אם אמריקה לא תיקרא בשם אמריקה אלא נקרא לה זימבבווה? אתם תהיו זימבבווים? האם חברון תהיה בפלסטין?

    האם הר הבית יהיה בפלסטין?

    אנחנו השתגענו?

    יש פה נוצרים ציוניים. נמצא פה ג'ים ווינגר, אדם מדהים מאוקלהומה. הם אומרים לנו: העולם יאבד את תרבותו. העולם בנוי עלינו. אנחנו הבסיס של העולם הנוצרי. תיקח את זה משם – אין עולם. אנחנו הולכים לאבד את זה?

    אתם מבינים איזו שואה יהודית הולכת להיות פה? ארצנו תיפול ללא יריה אחת אם ביבי ימשיך לדבר על יתנו יקבלו!

    שאלו אותי בסוף הנאום באנגלווד: צפריר, מה היא התוכנית הפוליטית שלך? כולם רוצים שלום, נכון? זה עגל הזהב החדש. אז אמרתי:

    What about that our country is our country? What about that? (ארצנו היא ארצנו. איך זה?)

    בשביל 1.3 מיליון ערבים אני אתן את ארצי? אנחנו מוכרים את הבית הזה. זה הפירוש של מעשינו.

    The bible land is our identity, the bible people is the bible land! thats it

    ארץ התנ"ך היא הזהות שלנו, עם התנ"ך הוא ארץ התנ"ך. זהו זה ושלא יספרו לכם שום סיפורים. שלא יספרו לכם שום דבר מעבר לכך! ולכן אל תתפלאו שאין הסברה. We ocuppied Palestine, isnt? (הרי כבשנו את פלסטין, לא?)

    האנגלים יכולים להיות כובשים באנגליה? לא! אבל מאד חבל לי שהאנגלים כובשים את צפון אירלנד. זה באמת לא יפה. בואו נטפל בזה קודם!

    תגידו לי, האנגלים כשהם נסעו לפוקלנד הם היו Ocuppied או שהם היו Liberated? (הם היו כבושים או משוחררים? כובשים או משחררים?)

    הם נסעו לכבוש את איי פוקלנד או לשחרר? מה דעתכם? אני אעזור לכם כי אתם ביישנים. הם נסעו לשחרר. אבל אם היו נוסעים לאיים המלוויניים הם היו כובשים או משחררים? אני אעזור לכם גם. הם היו כובשים! כי האיים המלוויניים שייכים לארגנטינה אבל איי פוקלנד שייכים לאנגליה.

    ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ו- Palestine לא שייכת לנו. תראו מה קרה בקוסובו. קוסובו היתה ליבה של סרביה. אתמול היא נמסרה למוסלמים. נפלה לבדייה! אנחנו בדקה ה- 90 אם אנחנו לא ננהל את הקרב התודעתי פה, לפני שהולכים לעולם.

    תשימו אותי על האו"ם ואני אסדר להם את הראש.

    מה קרה לנו?

    הרי בכתב המנדט נאמר לנו ושם זכותנו המשפטית על הארץ, הכירו בזכויות ההיסטוריות שלנו. זה כתב המנדט. מה זה זכויות היסטוריות? זה Identity הזהות.

    יושבים הערבים בועדת פיל בשנת 1937 ואומר איזה מהדי אחד: אין ארץ כזו פלסטינה. פלסטינה היא מונח שהמציאו הציונים. אין כל פלסטינה בתנ"ך – אומר הערבי הזה, עבד אל האני מהדי – ארצנו היתה מאות שנים חלק מסוריה. אז אם זה סוריה בשביל הערבים, או אם זה משהו אחר – אז אנחנו Ocuppying (כובשים) ואתם חושבים שמישהו ייתן לכם להישאר בתל אביב?

    למה אהוד ברק לא נותן לסגור את החלונות בבית השלום בחברון? אתם יודעים למה? כי הם לא רוצים את הזהות היהודית של חברון. למה הם נלחמים נגד לוינגר בחברון? רק בגלל זה! מה 700 יהודים או 1000 או 1500 בחברון זה מה שישנה? השמאל לא רוצה שתהיה שם Jewish Identity (זהות יהודית).

    והם לא רוצים את קבר יוסף בגלל שזה Jewish Identity (זהות יהודית) או זהות עברית או זהות ישראלית.

    השמאל לא רוצה את הזהות הלאומית היהודית הישראלית של ארץ ישראל, זו המלחמה של השמאל – לא השלום, לא השטחים, כי מה שמנהלים עכשיו (תקראו את אלייקים העצני, תקראו את קרולין גליק), לא מנהלים משא ומתן לשלום. מנהלים משא ומתן למסור את ארצנו. זהו! בלי שום תנאים! עם טרור, עם הכל. לכן זנחו את 14 הנקודות שזה גם היה שטות. אתה מנהל 14 נקודות על משטרה כזאת או אחרת?

    מי מנהל בכלל משא ומתן על הארץ? וביום שנבוא לעולם ונדבר כמוני לא יהיו שאלות יותר!!!

    לא קופי ולא שמופי (קופי ענן האו"ם).

    ארצנו היא ארצנו. Next question please (השאלה הבאה בבקשה). ככה עובדים!!!

    אני הייתי בחברון באיזה הפגנה מול הגלוחי ראש האלה שנקראים בטעות "שלום עכשיו" ושאל אותי כתב C.N.N:

    When are you going to stop the occupation? (מתי תפסיקו כבר את הכיבוש?)

    אז הסתכלתי עליו ואמרתי לו: תגיד אתה מכיר את התנ"ך? אתה פתחת אותו לאחרונה? תפתח ותראה של מי הארץ ואחרי זה תחזור אלי. הוא הוריד את המצלמה ואמר לי: אתה יודע מה, אף פעם לא קיבלתי תשובה כזאת, כל הכבוד, והבחור לא אוהד ישראל, מי שעובד ב- C.N.N אל תחשדו בו שהוא אוהד את ישראל.

    אנחנו צריכים להגיד דבר פשוט. ארצנו היא ארצנו.

    OUR LAND IS OUR LAND VERY SIMPLE VERY CLEAR

    אם מישהו לא יודע שילך למקורות. אם מישהו לא רוצה לדעת שילך להחלטת חבר הלאומים מ- 24 באפריל 1922. החלטת חבר הלאומים נתנה לנו את הזכות על כל הארץ, כולל מה שקרוי עבר הירדן. החלטת החלוקה גרעה זכויות, אז מה אתם רוקדים ברחובות? בקיבוץ שלי ב- 47 הורידו את הדגל לחצי התורן. בכל הקיבוץ המאוחד. זה היה יום אבל, כי קרעו את הארץ.

    לכן החג שלי זה 24 באפריל – כי שם העולם הכיר פה אחד בזכותנו על הארץ הזאת והזכויות שלנו עברו לאו"ם והזכויות הוכרו על ידי ממשלת ארצות הברית באמנה האנגלו-אמריקאית והזכויות שלנו הן FOREVER. לנצח. אי אפשר לקחת אותן! וכל מה שממשלת ישראל צריכה זה לקרוא חוברת אחת ולהתייעץ עם כמה משפטנים שמבינים עניין ולהבין: ארצנו היא ארצנו וזה להגיד לעולם.

    לא מנהלים משא ומתן עם שום ערבי שחומד את ארצנו או מתחפש.

    אומרים להם: המדינה הירדנית היא המדינה הארץ ישראלית – ככה מדברים, זאת טרמינולוגיה! היא היתה ארץ ישראל ונקרעה! יש מדינה ערבית על 78% מארצנו. היא כבר קיימת והיא שם ומי שרוצה להיות ערבי במדינה ערבית שיקום ויניע את האוטו. מי שלא אוהב את ניו ג'רסי נוסע לפנסילבניה, אבל פה הוא יחיה תחת שלטון יהודי וזהו זה.

    צפריר רונן בכנס ירושלים 2007

    https://www.youtube.com/watch?v=TBEgR0rNzsA

  6. מעניין אם גם ב 7/8.10.2023 היית כותב כך על בנימין נתניהו.