דרושה: מדיניות הגירה ישראלית

כדי להימנע מהסערה התורנית ומגלי ההיסטריה, ישראל צריכה להחליט מי רשאי להיכנס אליה, לחוקק זאת בחוק אחד ולעמוד על אכיפתו

עוד התקפלות צפויה. שרת הפנים איילת שקד | דוברות הכנסת

במחזה שסופו כמעט ידוע מראש, שרת הפנים איילת שקד הודיעה אמש (ראשון) על החלטתה לשנות את מדיניות קליטת מבקשי המקלט מאוקראינה, ולהרחיבה כך שתכלול כל אדם בעל קרובי משפחה בישראל. הצהרה זו הגיע לאחר מספר ימים של בליץ תקשורתי ופוליטי, ששיאו בעתירה אוקראינית לבג"ץ, ובסופו שקד התקפלה כצפוי ולמרות כל הצהרותיה הקודמות.

סוגיית הפליטים מאוקראינה היא כמובן מורכבת ומלאת רבדים מדיניים ואחרים, אך כאמור נראה כי החלטת שקד לא הפתיעה אף אחד. זה קרה בגלל שהסרט הזה כבר מוכר מאוד לכל ישראלי, וחווינו אותו על בשרנו כבר מספיק פעמים. כך היה למשל בסאגת המסתננים מאפריקה, גם שם הבטיחו לנו הפוליטיקאים משמאל כי מדובר בכמה מאות מקרים הומניטריים שישראל יכולה להשרות לעצמה לקלוט, ואת הסוף כולם זוכרים. שלוש פסילות של החוק למניעת הסתננות בבג"ץ, סאגת מתקן חולות, פסילת חוק הפיקדון, חיסול מתווה המדינה השלישית וסירוס משפטי של כל ניסיון אחר לקדם פתרון אפשרי למצב.

תסריט דומה התרחש סביב מחאת העובדות הפיליפיניות שסירבו לעזוב את ישראל למרות שאשרת השהיה שלהן פגה, במקרים אחרים של עובדים זרים או בסוגיית איחוד משפחות פלסטיניות, אבל בכל המקרים התוצאה תמיד זהה – בברירה בין שמירה על החוק לבין עקיפתו בשלל תואנות, תמיד השנייה תנצח ותמיד ימצא לה הפלפול המשפטי שיצדיק אותה. בפועל, מדיניות ההגירה הלא-קיימת קורסת מול כל מבחן מזדמן, וכל קריסה כזו רק מזמינה את השפל הבא בתור. אף מכסה לעולם לא מספקת את הצדקנים ובדומה, גם הצהרת שקד מאמש היא כנראה רק הצעד הראשון לקראת פתיחת השערים.

העולם המערבי כולו התמודד בעשור האחרון עם משבר פליטים מתעצם שהוא תולדה של תהליכי עומק שעברו על אזורים גדולים במזרח התיכון ובאפריקה. בארה"ב סוגיית ההגירה נמצאת במוקד הוויכוח באופן תמידי, ולעיתים היא יכולה להפיל ממשלים. חלק ממדינות אירופה ואסיה למשל, לאחר מספר שנים של התמודדות לא פשוטה, החלו להתעשת ולעצב מדיניות הגירה קשוחה יותר, כזו שתוכל לעמוד בהצלחה מול המציאות המשתנה. כאן בישראל, למרות מספר ניסיונות ודיון ציבורי רחב הפורץ מפעם לפעם, כל הצהרות הפוליטיקאים בעניין נותרו על הנייר בלבד. שרת הפנים הנוכחית דיברה רבות בעבר על הצורך במהלך כזה ואף הציגה שלל תוכניות, אך כיום נראה שגם היא נכנעה ללא קרב.

בישראל כאמור נוסף גם המימד המשפטי המשתק והאופייני, אך כמו תמיד התשובה לכל אלה צריכה להגיע מהמחוקק. במקום להיסחף שוב ושוב לסערה התורנית, מדינת ישראל פשוט צריכה להחליט מי רשאי להיכנס בגבולותיה ומי לא, לחוקק זאת בחוק אחד הגיוני ופשוט, וכמובן לעמוד על אכיפתו ללא סייגים. ישנם כיום מספר חוקים הנוגעים בסוגיה מזוויות שונות, אך כפי שח"כ רוטמן, ממובילי תיקון חוק האזרחות, פירט מעל דפי אתר זה, הם אינם מספקים מענה כולל לאתגרים המשתנים.

מן הסתם, חקיקה כזו תהיה מורכבת ומסובכת בפני עצמה ותכלול דיונים לוהטים מימין ומשמאל. אך בדמוקרטיה אמיתית וחפצת-חיים זו הדרך היחידה להגיע לפשרות חשובות, ובוודאי היא עדיפה על המצב הנוכחי בו מיעוט קיצוני בשמאל או בבית המשפט תמיד כופה את עמדתו על הרוב. רק כך יהיה ניתן למצוא איזון של ממש בין מוסר או צדק לכאורה לבין המציאות, או בין "ערכים" לבין אינטרסים. רק כך ישראל תוכל להשתחרר מן המצב ההזוי בו סוגיה קריטית לעתידה תלויה בחסדי שופט כזה או אחר, או נקבעת למעשה בידי מחברי המערכונים של 'ארץ נהדרת' וקומץ עותרים סדרתיים שחלקם כלל אינם אזרחי המדינה.

לא עוד ספינים על "עדכון והרחבת המתווה", לא עוד יועצים משפטיים הממציאים "מניעה" כרצונם וכרצונם משמיטים אותה, לא עוד דיונים פופוליסטיים ושטחיים על "ערכי היהדות", לא עוד היסטריה ודמגוגיה ולא עוד תקריות דיפלומטיות מביכות. מדיניות פשוטה, ברורה ומוכרת – בדיוק כפי שקיימת ברוב מדינות העולם הקולטות מהגרים, כל אחת על פי יכולתה וללא הסערה העונתית המיותרת. ויפה שעה אחת קודם.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. בסוף יהיה פה קשה , עד שמי שלא באמת אוהב את הארץ הזאת יחפש מקום אחר.
    למה בשנות העליה הראשונות לארץ לא היו מסתננים מכל המקומות ה"נחמדים" הללו כי היה קשה, מי רוצה לגור במעברה?
    אין לסמוך על שום פוליטיקאי כל שכן על "פוליטיקאים ישרים " .

    יש אחד ורק אחד שהבטיח וקיים ויקיים עד הסוף "אִם יִהְיֶה נִדַּחֲךָ בִּקְצֵה הַשָּׁמָיִם מִשָּׁם יְקַבֶּצְךָ ה' אל היך וּמִשָּׁם יִקָּחֶךָ" ואני מציע לכל יהודי לקחת את זה ברצינות כולל אלה שעדיין חושבים שטוב להם , כי בסוף זה יהיה וכדאי מאד שזה יהיה מרצון ובכבוד ולא כפליט חסר כל

  2. צריך להסתכל על התמונה הגדולה.
    אתחיל מהסוף, כדי שיהיה יותר קל לעכל את התהליך.
    המטרה הסופית של העולם הוא הגאולה. זה נשמע משיחי וכו' וכו'. אבל זה מה יש. עוד חודש וקצת יהיה פסח, ובליל הסדר יהודים יגידו לשנה הבאה בירושלים הבנויה. הכוונה היא לירושלים שבה ייבנה בית המקדש השלישי. לדעתי בית המקדש לא ייבנה ע"י בני אדם, ולכן אין מה לרוץ ולקנות חמרי בניה.
    בשלב הגאולה המסגרת שבה עם ישראל יחיה תהיה ממלכה, והמושל יהיה מלך (המשיח). כלומר מדינת ישראל וממשלת ישראל, הכנסת, בית ה"משפט" וכו' ייעלמו מחיינו לתמיד.
    אין שום מניעה שמדינת ישראל תיעלם וממלכת ישראל תקום באותו רגע, אבל כנראה שזה לא מה שיהיה.
    כדי שתקום סוף סוף ממלכת ישראל ומדינת ישראל תיעלם צריך שעם ישראל ירצה את זה בכל מאודו. כל עוד יש לחלוחית של יהדות ותמיכה של יהודים במדינה, המדינה לא תחדל מקיומה.
    כדי להמאיס את המדינה על יהודיה, הקב"ה שולח שליחים שאין בהם דעת (ואם תגידו שיש בהם דעת, הדעת הזו היא כמו של חולי נפש שמנהיגים כתות) כדי לבטל את יהדותה של מדינת ישראל לאפשר השתלטות של גויים עליה (הערבים ששולטים על ממשלת ישראל, אנטישמים שנכנסים לישראל במסוה של "פליטים" מאוקראינה, נוצרים שמהגרים לישראל במסוה של יהודים מאתיופיה ועוד ועוד). זאת ועוד, כשהיהודים מבקשים ומנסים להגן על חייהם ורכושם, הממשלה באמצעות השב"כ והצבא והמשטרה מונעים מהיהודים אפשרות להתגונן ומפקירים אותם לחסדי שמיים. השליחים הללו הם חברי הממשלה, כמעט כל חברי הכנסת, כמעט כל השופטים, הפרקליטות, בכירי צה"ל והמשטרה, אנשי התקשורת כולל זו ה"ימנית", מנהלי מערכת החינוך וכו'. אפילו רבנים ידועים ובעלי השפעה נמצאים בין אותם שליחים להרע (כאלו שמוציאים פסקי "הלכה" בניגוד לדעת התורה).
    כל מה שאנו רואים כעת – אבדן הריבונות של המדינה בדרום ובצפון, ההשתוללות של הבדואים, הפרוטקשן, האינתיפאדה ביו"ש שאף אחד לא רוצה להגדיר אותה כך (מתייחסים אליה כאל מקרים בודדים ומבודדים של זריקות אבנים ובקבוקי תבערה ודקירות), הפלישה האוקראינית הנוכחית, ההשתלטות הסודאנית בדרום תל אביב, התפרעויות הערבים בלוד וברמלה, השתלטות הבדואים על אדמות גדרה, הכיבוש הערבי של שכונת שמעון הצדיק בחסות ובהגנת בית המשפט והמשטרה, הכיבוש הבדואי בחאן אל-אחמר, התפרעויות הערבים בבתי חולים (שלא לדבר על הרעש והמהומה שהם עושים כשהם מבקרים קרובי משפחה שמאושפזים), נסיונות הרצח והלינצ'ים שעושים הערבים ביהודים בשער שכם בירושלים מתחת אפם של שוטרים אדישים או מפוחדים, ההחמרה באכיפה כנגד יהודים ומצד שני ההתעלמות מפשעי הערבים, העובדה שמדינת ישראל היא המדינה השלישית בהיסטוריה, והיחידה כיום, שיש בה ארגון ביון שמטרתו לרדוף ולהאשים יהודים, כל זה ועוד הרבה דוגמאות אחרות, כל זה בא להמאיס את מדינת ישראל על היהודים. כשסוף סוף ממש יימאס ליהודים מהמדינה והם יסכימו לוותר עליה, רק אז היא תיעלם ותקום ממלכתו של מלך המשיח.
    כל התהליך הזה נעשה מתוך רחמי שמים, כדי שבניגוד להקמתה של מדינת ישראל – הפעם (אני מקוה בכל מאודי) לא נצטרך לחוות שואה לפני כן.

    אתם יכולים לקרוא לי משיחיסט, הזוי, או בכל שם שתרצו. זה לא משנה עד כמה תתנגדו. התהליך לקראת סופו.

    1. א) הקישור למסמך לא תקין
      ב) האתר שצויין בקישור מונע מאג'נדה לא יהודית וכביכול ציונית. אין אפשרות לציונות ללא היהדות מכיון שהציונות מבוססת על היהדות.
      ג) האתר משמש במה לאנשים שגרמו ועדיין גורמים הרבה נזק למדינת ישראל. חלק משמעותי מהנזק הזה נמדד בדם יהודי. אחד מגורמי הנזק הזה, שמחוה דעתו בתוך כתלי האתר, אחראי למותם של כ-1500 יהודים בגלל תהליך אוסלו.

      תודה, אבל לא תודה. יש מקומות שאסור להיכנס אליהם ולא צריך לסבול את מתיקות שפתי הרשעים שבמקומות האלו.

  3. המדינה אבודה וכבר לא מדינה יהודית.
    הגיע הזמן לחזור לגלות

  4. הגעתי למסקנה שאתם במידה מתנהגים כמו התקשורת השמאלנית ומצנזרים ימנים.. עצוב מאוד.

    1. מה גרם לך להגיע למסקנה הזו?

  5. כבר לפני 3000 שנה הבינו חכמי ישראל את הסוד:
    "לפיכך לא קבלו בית דין גרים כל ימי דוד ושלמה. בימי דוד שמא מן הפחד חזרו. ובימי שלמה שמא בשביל המלכות והטובה והגדולה שהיו בה ישראל חזרו. שכל החוזר מן העכו"ם בשביל דבר מהבלי העולם אינו מגירי הצדק."(רמב"ם הלכות איסורי ביאה י"ג ט"ו על פי הגמרא גיטין פ"ח:)-
    מדיניות ההגירה צריכה להיקבע לא רק לפי מצבם של הגרים אלא גם לפי מצבנו אנו! ועד שנבין את זה נמשיך לטבוע בבוץ.

  6. המאמר על נושא הגירה לא יותר מחכמה בדיעבד. בעודכם מעלים פוסטים, עושים את דרכם רבבות אלפיים על גבי רבבות הסתננות מאוקראינה וממדינות הגוש המזרח האירופי. אם כבר היה עדיף לתת התחייסות ולאותם ישראלים ולישראלים יוצאי החבר העמים בעלי אינטרסים זרים המתנהגים כמו אחרוני הגיס החמישי מכניסים ללט הגבלה עקורים סלאבים כאילו מדינת לאום זה נכס פרטי שלהם

  7. ממשלת ישראל לא מושלת – ולא מאתמול. כנסת ישראל לא מחוקקת (היא בסה"כ מכינה טיוטות בהן ביהמ"ש יחוקק)
    ———————————————————————

    דוגמאות מהימים האחרונים:

    ביהמ"ש מונע גירוש של אזרחית אוקראינית שבעבר שהתה בישראל שלא כדין.
    יתכן והמדיניות נכונה, אבל מי שאמור להחליט לגביה הוא שר\ת הפנים שהוא שליח צבור ואמור לייצג את האינטרס הצבורי שבחר בו – לא שופט\ת שהוא\יא בסה"כ פקיד\ה ממונה.
    החליט שר הפנים או מי מטעמו לא להתיר למנדהו להכנס לישראל – זו עמדת הריבון.

    https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001405500

    בג"צ מונע מהרמטכ"ל להדיח קצין.
    https://rotter.net/forum/scoops1/735246.shtml

    אם הרמטכ"ל חושב שהקצין לא מתאים זכותו וחובתו להדיח אותו.

    ביהמ"ש שמרשה לעצמו לדון בחוק יסוד – שהתקבל ברב מוחלט בכנסת – בשם איזו סמכות העתירה לא נדחתה על הסף?
    ביהמ"ש שמרשה לעצמו לבטל חקיקה ראשית בכנסת – איפה נכתב שביהמ"ש מוסמך לבטל חוק?

    עושה רושם, שמדינת ישראל עברה לאנרכיה בה קבוצה קטנה שממנה את עצמה שולטת בקבלת ההחלטות.

    אפשר לאמר על ישראל הרבה דברים – דבר אחד אי אפשר לאמר על ישראל – מדינת ישראל מזה כ- 30+ שנים אינה מדינה דמוקרטית. רצון הצבור לא בא לכדי בטוי. ניתן לקרוא לה "דמוקרטיה מהותית" או "מדיניות האדם הנאור" – העובדה היא שאין כלל משמעות לבחירות בישראל.

  8. הגיעו עשרות אלפי אתיופים נוצרים גמורים לא בחוק השבות משנות התשעים כי שמכו שיש מטומטמים שמחלקים כסף. לשנות את חוק השבות רק לאם יהודיה.

  9. לא מצליח להבין איפה האינטרסים – גם הממשלות הקודמות, גם הממשלה הזו לא ניסו אפילו לחוקק חוק חשוב זה. יש כנראה אינטרסים כבדי משקל נגד החוק, הבעיה היא שאני לא רואה אותם.

    מי יכול להסביר לי מהם, ובעיקר מיהם בעלי האינטרסים נגד החוק

  10. העובדות מהעולם הן כדלקמן:
    ארה"ב קלטה 690 פליטים בכל התקופה שבין 1.10.21 22.3.22. בקיצור קרוב לאפס מאז פרוץ המלחמה.
    קנדה קלטה 9000 פליטים.
    אוסטרליה קלטה 4000 פליטים.
    צרפת קלטה 7000 פליטים.
    אנגליה קלטה 12400 פליטים.
    גרמניה קלטה 154000 פליטים.
    תראו איך, למעט גרמניה, כל המדינות הענקיות הללו קלטו פחות פליטים מאשר ישראל הזעירה.
    אני לא מבין את כל אותם היסטריים אצלנו. מה הם חושבים שאנחנו מדינת ענק שבכל פעם שמחולל משבר הומניטרי במקום מסויים בעולם עלינו לפתוח את השערים ללא הגבלה? הם פשוט השתגעו!