בן-גוריון מתהפך בקברו

בזמן שהטרור משתולל ואיראן בדרך לגרעין, צילומי היח"צ מימי "תהליך השלום" עושים קאמבק ציני

השר לפיד ומזכיר המדינה בלינקן ב'פסגת הנגב' | שלומי אמסלם, לע"מ

כמה ציניות נדרשת כדי לקיים את "פסגת הנגב" לאחר שארבעה ישראלים נרצחו בשבוע שעבר בבאר שבע, ועוד שניים אמש בחדרה. אם יש משהו שלא חסר לקואליציה הזו זו ציניות. נפתלי בנט ואיילת שקד שרקמו אותה ניהלו לפני הבחירות האחרונות קמפיין רב-פעמי כאשר תקפו את חוסר המשילות של הממשלה הקודמת. אבל איזו משילות החילה ממשלת בנט-לפיד על הנגב? היא נתנה אותו למנסור עבאס ואף שילמה לו על כך. 53 מיליארד שקלים וחיבור לחשמל של מבנים לא חוקיים.

הפשיעה בנגב משתוללת וחברי הקואליציה כדוגמת סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, עוסקים בהאשמה עצמית כמיטב המסורת שהנחיל השר לביטחון פנים, עמר בר-לב. כאשר דוד בן-גוריון רצה לומר אמירה משמעותית על הנגב הוא עבר להתגורר בצריף בשדה בוקר. הקואליציה הנוכחית תסתפק בקיום ועידה חסרת משמעות. יאיר לפיד לא יוותר על האספרסו התל-אביבי.

הנושא שצריך להעסיק את נפתלי בנט ואת יאיר לפיד הוא כמובן הסכם הגרעין עם איראן. להעסיק ולהדיר שינה מעיניהם. זה הנושא עליו הם צריכים להילחם, לקיים ועידות ולזעוק אודות הסכנה מעל במות בינלאומיות. אבל יאיר לפיד הבטיח לאמריקנים שלא יפתיע אותם ובכך ביטל למעשה את מרבית יכולת ההרתעה הישראלית.

ישראל לא מפתיעה את ארה"ב וגם לא את איראן, כך שהנשיא ביידן יכול להרשות לעצמו לפעול כדי להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. לאות תודה, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ישתתף במעמד המגוחך של "פסגת הנגב" שתכלול בעיקר עוד כמה צילומים לאלבום. מתבקש היה לקיים את הפסגה בבירת ישראל ירושלים אבל ראש הממשלה בעצמו נראה שלא מכיר במעמדה. יש לי רק דבר אחד לומר על כך: כאשר ראש ממשלת ישראל לא מכיר במעמדה של ירושלים כבירת ישראל, קל הרבה יותר לחלק אותה.

כן, אני מדברת על "תהליך מדיני". נפתלי בנט ערך ביקור נוסף במצרים, לא כדי לאמוד את גודל הפירמידות ולא כדי להשתכשך בנילוס. הוא מקיים מהלך מדיני והוא בא עם קבלות. הוא הרס מבנים ובתי כנסת של יהודים, הוא אישר בניה פלסטינית בשטחי C, הוא נענה לדרישות נציג הפלסטינים בקואליציה שהוא גם ראש הממשלה בפועל, מנסור עבאס. הוא מחבר לחשמל בתים שלא נבנו על פי החוק ואם צריך הוא יחבר אותם גם לסיבים האופטיים של יועז הנדל וגם לנטפליקס.

אחרי שבנימין נתניהו הוריד את הסוגיה הפלסטינית מהשולחן, חתם על הסכמי שלום מעל ראשם של הפלסטינים ושבר את הפרדיגמה המדממת לפיה רמאללה מכתיבה כל צעד מדיני אזורי, נפתלי בנט משיב את הפלסטינים אל אור הזרקורים.

הם מחכים. בשקט. הרי לא נגמרו להם הטילים, פצצות המרגמה ובלוני התבערה. יש עדיין סופות ברקים שיכולות להפעיל בטעות את שיגור הטילים. וראו זה פלא. דממה. זה לא קורה בגלל יראת כבוד כלפי בנט ולא בגלל יכולותיו הביטחוניות המופלאות של גנץ. הם לא יורים כי הם ממתינים שמנסור עבאס יסיים לסחוט את ממשלת ישראל עד כלות. והוא סוחט. בנט מוכן שידברו על התוכי שהציל, על ביידן שנרדם בפגישה איתו, על הביקורת של זלנסקי עליו, שיבזו אותו, שיקראו לו נוכל, שיגדפו אותו, רק שלא יפריעו לו לשעוט אל עבר המטרה.

המטרה שלשמה הוא מציב את האינטרס האישי שלו על פני כל האינטרסים של מדינת ישראל. הוא לא יחכה שיאיר לפיד יעשה את זה. הוא רוצה לגזור את הסרט בעצמו. הוא מקים מדינה פלסטינית כדי לעמוד שם בטקס בשבדיה ולקבל מדליה אבל בעיקר כבוד. כי זה הדבר היחיד שמעניין את נפתלי בנט.


 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. תיקון אחד: הפלסתינים לא יורים לא כי הם ממתינים לעבאס שיסחוט-הדברים יכולים להיעשות במקביל ואף לסייע להלחצת הצד השמאל המעוניין בויתורים.
    הם גם לא מורתעים-ממה? לא היה שום מבצע מעניין בשנה האחרונה שיכול היה לשבור אותם וגם די ברור שממשלה הנשענת על תומכי טרור לא הולכת להיכנס בהם ותעיד ההתחממות בנגב בפרט ובארץ בכלל.
    הם לא יורים כי הם רוצים לעזור לממשלה הזו להיראות טוב כדי שהיא לא תיפול ועבאס יישאר בעמדת כוח.
    מה זה אומר אם האויב שלך רוצה שתישאר בשלטון עד כדי כך שהוא מוכן לוותר על מאבקו זמנית?

    1. בדיוק , למה להתאמץ אם היהוד עושים את המלאכה בעצמם

    2. החמאס רוצה ׳בנט/עבאס ישארו בשלטון כי הם קבלן המשנה שלו לחיסול המדינה היהודית ללא סיכון ובזבוז תחמושת מצידו

    3. בנוסף, עבאס לא סוחט אף אחד.
      עבאס יודע שאם הוא מפרק את הקואליציה הוא מסתכן בהחזרת הליכוד ונתניהו לשלטון.
      לכן ברור שהוא לא ימהר לקיים איומי פרישה.
      וזה אומר שבנט ולפיד משתפים איתו פעולה מרצון וכל הסליטה היא רק העמדת פנים כדי לא להכעיס את הבוחרים שלהם יותר מדי.

    4. למה הם צריכים לירות אם הם יושבים בממשלה ומשפיעים מבפנים? ואנחנו מאמינים שיש שקט. הכל יתפוצץ לנו בפנים ומבפנים.

  2. אהבתי את הדרישה של הבדואים לסיבים אופטיים . ממליץ בחום על הספר ״ בדואיסטן״ של דויטש.