יועז הנדל שוב שובר את שיאי הצביעות

ניסיונות הספין האומללים של אנשי 'תקוה חדשה' לאירוע התקיפה מבישים לא פחות ממראות האלימות המזעזעת

צר עולמו. השר יועז הנדל | דוברות הכנסת

יועז הנדל אוהב לדבר על "ביביסטים". בראיון נרחב לנווה דרומי באתר mako מחודש ינואר, הוא תיאר למשל את הזעם בימין על הריסת מבני הישיבה בחומש כ"צביעות ביביסטית" ואת הביקורת על 'חוק החשמל' להלבנת בניה ערבית בלתי-חוקית כ"הצהרה ביביסטית" ו"קשקוש".

בחודש יוני האחרון, בשיא הסערה סביב תיקון 'חוק איחוד משפחות' שעמד לפקוע ולאפשר לאלפי פלסטינים להשיג אזרחות ישראלית, טען השר כי "האירוע הזה יבחין סוף סוף בין ביביזם לציונות". החוק "הציוני" שניסתה לקדם הקואליציה אז נפל, ועבר לבסוף על פי דרישת האופוזיציה לקראת תום מושב החורף. זה לא הפריע להנדל לקבוע באותו יום כי "הליכוד בוחר בביביזם במקום במדינה".

בחודש דצמבר 2020, כאשר הודיע על דילוגו למפלגת 'תקוה חדשה' שקמה זה מכבר, הצהיר הנדל כי "להיות ימני זה לא להיות ביביסט", והסביר מדוע ימין "אמיתי" היא תפיסה ש"יודעת להתווכח מתוך כבוד, אידיאולוגיה וערכים".

עוד קודם לכן, כאשר רץ בבחירות 2019 במסגרת מפלגתו הקודמת, חזר הנדל על הדיכוטומיה הכוזבת לפיה האפשרויות הפוליטיות הן "או ממשלה צרה של ביביסטים או ממשלה ציונית רחבה". בראיון ל'מקור ראשון' באוגוסט 2020 הסביר את התנגדותו להקמת ועדת חקירה לבדיקת ניגודי העניינים בבית המשפט העליון ובכך ש"יש מספיק אנשים רציניים שהם לא רק ביביסטים, שיכולים לייצר חשיבה איך בונים איזונים ופיקוח".

אלה הן רק כמה דוגמאות אך התמונה ברורה. טווח המושגים הערכי של האידיאולוג הדגול נע תמיד בין "הטובים" – הוא וחבריו הנאורים – לבין "הרעים" שהם מרבית הציבור הימני בישראל. אם זה נאום במליאה או ראיון בטלוויזיה, הקלף הביביסטי נשלף מיד בתשובה לכל שאלה. אין פלא אפוא שגם למופע האלימות המזעזע אמש בכנס 'תקוה חדשה' הוא מצא מיד את התירוץ.

על פי חזקי ברוך, כתב ערוץ 7 שנכח באירוע, תיעד את האלימות הקשה שהפעילו אנשי סער נגד משתתף בקהל שביקש להביע מחאה, ובהמשך הותקף בעצמו על ידי אותם בריונים שניסו למנוע ממנו לצלם, השר הנדל התקשר אליו במהלך היום כדי להתנצל. אלא שהנדל כמו הנדל, היה חייב לתבל את בקשת הסליחה בטריק הקבוע שלו. "אל תשכח שאנשי 'תקוה חדשה' באו מהליכוד", רמז השר בקריצה והוסיף כי ככל הנראה "אותם פעילים שהיו שם והגיעו מהליכוד", הם אלו שנקטו באלימות הקשה נגד מפגין ועיתונאים.

זהו אם כן עולמם הצר של הנדל ואנשי 'תקווה חדשה'. מפלגה שקמה על יסוד אחד והוא פסילת הציבור הליכודי והציוני, ובשם הטהרנות הזו מצליחה להצדיק כל עוולה.

הקמנו קואליציית שמאל קיצוני? לפחות בלי ביבי; חילקנו ג'ובים לכל דיכפין וניפחנו את הממשלה למימדים היסטוריים? זה עדיף על ביבי; פעילים שלנו תקפו באלימות קשה מפגין ואנשי תקשורת? הם בטח ביביסטים במקור; חוקים אנטי-דמוקרטיים להשתקת חופש הביטוי ודחיקת מיליוני מצביעים? זו הרי מהות הרק-לא-ביבי. שאר חברי המפלגה כלל לא טרחו להתייחס או לגנות פומבית את התקיפה המבישה, מלבד תגובה לקונית מטעם המפלגה אמש שגם היא הייתה רצופה שגיאות עובדתיות אופיינות, במיוחד לאור התיעוד המלא מהאירוע.

כל הדמגוגיה בגרוש הזו מגיעה מפי אותם אנשים בדיוק שסיפרו לנו אגדות על "ימין ממלכתי" ועל "רוח ז'בוטינסקי", הובילו הפגנות למען "הדמוקרטיה" ונשאו נאומי תוכחה, ולאחר שדילגו בין שלל מפלגות ממשיכים גם היום באותה התנהלות צינית מתנשאת ואופורטוניסטית. הנחמה היחידה היא שמרבית הציבור כבר לא קונה את השקר הזה, וכפי שמוכיחים הסקרים עשוי ללמד בקרוב את סער וחבורתו שיעור אמיתי בדמוקרטיה. גם אז בוודאי יועז הנדל ימצא את מי להאשים, ומיד ידלג למפלגה הפראירית הבאה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. ביבי אמר שממשלה שנתמכת על ידי רע״מ לא יכולה להילחם בטרור. הייתי בטוח שהמשך הנאום יהיה: לכן הליכוד יתמוך בממשלה במלחמתה בטרור.

    אבל אז נזכרתי שביבי לא יכול להיות שר, לא כל שכן ראש ממשלה. הליכוד יכול לתמוך, ולקבל משרדי ממשלה חשובים, אולי אפילו רוטציה. אבל ביבי לא. לכן זה לא יקרה.

    1. למה האופוזיציה צריכה להיות המשענת של ממשלה שהלכה עם התנועה האיסלמית?

      זה שהוקמה ממשלה בשקר והיא הולכת נגד האינטרסים של מדינת ישראל לא אומר שהאופוזיציה צריכה לשמור עליה.

      כשחברי הממשלה היו באופוזיציה, הם עשו את המוות גם על דברים שטובים למדינת ישראל.
      בלי לשכוח את כחול לבן שגם כחלק מהממשלה עשתה רבות כדי לפגוע בהתנהלות התקינה של המדינה.

    2. הליכוד בהחלט תומך במלחמה בטרור ומציע לבנט, סער, ליברמן, גנץ ולפיד להקים קואליציה אלטרנטיבית ביחד איתו.
      כי זה תפקיד האופוזיציה-לבקר ולהציע אלטרנטיבה.
      אבל אתה צודק-כל עוד הטהרנים ימשיכו להחרים ולהחזיק את עתיד המדינה כבן ערובה לא יהיה שיתוף פעולה וכולנו נמשיך לאכול חרא.

      אגב, הימין דווקא פועל מהאופוזיציה בצורות רבות למיגור הטרור (כמה שאפשר מהאופוזיציה) ויוכיחו חוקים כגון חוק איחוד המשפחות.

    3. למה שהליכוד יתמוך באלה שהחרימו אותו ואת בחירתו? למה שיסכים לקבל את שלטון המיעוט על הרוב?

      הציבור בחר ימין, לא ממשלת שעטנז בה עריקים העניקו שלטון לשמאל ולערבים.

      מי שחרד לציונות לא מצטרף לממשלת חרפה ומבקש להפילה.
      מי שחרד לעתידו הפוליטי מצטרף להנדל ולנוכל.

      כך, פשוט.

  2. רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם

    כך היא דרכו של השמאל הבולשביקי מאז ומתמיד. מימי הפלת הצאר,לנין, טרוצקי והשאר,תמיד ישנה אותה שיטה: תשמיץ,תפגע,תעליל ותסית כמה שתרצה אבל הכי חשוב שתטען זאת על הצד השני בקולי קולות.

    אין כזה דבר ימין ממלכתי. יש יהודי תודעתי,(גם אם לא שומר תרי"ג) שלא מוותר על ריבונותו של
    עם ישראל בכל חלקי ארץ ישראל. ויש את אלו שתומכים באויב הערבי ומאפשרים לו להתפתח ולגדול
    על חשבון העם היהודי שבשמו ולמענו הוקמה המדינה ואלפי חיילים ואזרחים(רובם המוחלט יהודים!),
    מסרו את נפשם במאבק העצמאות המתמשך בין הערבים ליהודים.

  3. בישראל יש רק אנשים שרוצים להבליט את האגו המנופח שלהם. אפסים מנופחים ומבחילים שלמען עצמם משקרים, מרמים מוכרים הגיב:

    ומפריחים אוויר חם בדמות סיסמאות ריקות.

    כמה צבועים. כמה חסרי יכולות אמיתיות.

    המדינה הזו אבודה.

    אין לנו מנהיגים עתידיים ואם מישהו מסתמן ככזה מיד מחסלים אותו. ראו מה עושים ליוסי כהן הענק.

    אז המדינה הזו אין לה שום עתיד.

  4. בדבר אחד הוא צודק: הבריונים הללו באמת באו מהליכוד.
    תקווה חדשה יותר ויותר מצדיקה את המוניטין שלה בתור הזבל שהליכוד ניסה(ותודות לסער הצליח סוף-סוף) לפלוט החוצה.

  5. אנשי תקווה חדשה רוצים שהליכוד יתמוך בחוקים שלהם אבל רק מבחוץ.
    זה לא יקרה .
    בקרוב ילכו לפח הזבל של ההיסטוריה או שיעשו מעשה בנט ויעברו צד.