בשם 'רק לא ביבי' סער מוביל לרק לא ימין

יו"ר תקווה חדשה משלם בסקרים את מחיר הטהרנות, אך המחנה הלאומי כולו לא יכול להרשות לעצמו את מחיר חבירתו לממשלת שמאל

אנשים שפעם היו בליכוד בהחלט מסוגלים ללכת עם לפיד | יו״ר תקווה חדשה, גדעון סער (צילום: משה מילנר, לע״מ)

כאשר גדעון סער הכריז בראשית דצמבר על פרישתו מ׳הליכוד׳ ומהכנסת ועל הקמת מפלגה חדשה, הסקרים ניבאו לו כמות מנדטים נאה של יותר מעשרים ואפילו אפשרות לעמוד בראשות הממשלה הבאה שתקום לאחר הבחירות. כמה חודשים חלפו, ולמרות דחיפה תקשורתית מכובדת ורשימת מצטרפים אטרקטיבית לכאורה, סער איבד לפחות עשרה מושבים בסקרים האחרונים ונמצא במגמת ירידה מתמשכת לכיוון אחוז החסימה.

בהתאם למספרים וכצפוי ממפלגת אינסטנט שקמה בין-לילה ללא משנה רעיונית או תנועה מעשית, המסרים והטפות המוסר מבית סער הלכו והקצינו יחד עם דיווחים על מתיחות פנימית ופאניקה לקראת יום הבחירות. למרות הסיסמאות שהוא ממשיך לדקלם, ראשות ממשלה בוודאי כבר לא על הפרק מבחינת סער שמגלה בדרך הקשה את מחיר הטהרנות – פיצול, ניכור ולבסוף שיתוק פוליטי.

זה קורה בעיקר כיוון שרוב מצביעי הימין שאותם הוא מנסה לשכנע לא מחפשים מחנה אידיאולוגי טהור ועקרוני, אלא פשוט את המפלגה המוכחת והקרובה ביותר להשקפתם, ובוודאי חוששים מהקמת ממשלת שמאל. כפי שהודגם היטב בכל מערכת בחירות לאחרונה, אלו המתעקשים על טהרנות פוליטית ימצאו עצמם בסוף בדיוק באותו מקום בו סער נמצא היום: מביטים שוב בפליאה בתוצאות הבחירות ולא מבינים למה כל כך מעט מצביעים הלכו אחריהם. אז אפשר להתווכח עד מחר מיהו ימני והאם נתניהו אכן מיישם מדיניות ימנית מספיק, אבל למעשה ובנסיבות האלקטורליות הקיימות, גדעון סער הפך בשם ה"רק לא ביבי"  לרק לא ימין.

סער ואנשיו כל כך מוקיעים ופוסלים את מפלגת הימין הגדולה ומנהיגה ואת ציבור המצביעים הגדול שלה, עד שהם במו ידיהם עשויים לאפשר הקמת ממשלת שמאל. אבל טהרנים לא שואלים את עצמם שאלות כאלה. הם מסרבים לקחת בחשבון שיקולים פרקטיים בהשגת מטרות פוליטיות ואת שיקולי הנסיבות, ובמקום זאת מעדיפים שוב ושוב לקטוע באיבה כל הזדמנות להקמת ממשלת ימין מאוחדת ורחבה.

בפועל, המשמעות היא התמשכות המשבר הפוליטי והגדלת הסיכוי דווקא להקמת ממשל שמאל. תסריט כזה בבחירות הקרובות עלול לא רק להרחיק את הימין מהשלטון לשנים ארוכות, אלא גם להעמיד בסכנה את כל הישגי ממשלות ׳הליכוד׳ בעשור האחרון החל מהתחום המדיני-ביטחוני ועד לכלכלה. במקום להמשיך ולבצר את מעמדה של ישראל באזור ובעולם, תיסלל הדרך ההפוכה לעוד נסיגות פזיזות והתגברות האיומים הצבאיים.

קואליציית שמאל כזו, אם תקום בשיתוף "אנשי ימין" לכאורה כמו סער ושותפיו, לעולם לא תוכל לטפל בנושאי העומק החשובים ביותר למרבית מצביעי הימין כמו משילות, ריבונות לאומית והגבלת כוחה של מערכת המשפט. אנשי 'תקווה חדשה' ישמשו בה כעלי תאנה בעוד מרב מיכאלי וניצן הורוביץ יקדמו בשמחה וללא התנגדות ממשית מדיניות שתהיה רחוקה מאוד מדעותיהם של מרבית מצביעי סער, שהתפתו ללכת אחרי "מפלגת ימין" אבל עלולים להתעורר לאחר הבחירות למציאות שונה לגמרי.

אז סער ומפלגתו כבר משלמים בסקרים את מחיר הטהרנות, אבל כל איש ימין שמאמין באמת כי ממשלת שמאל היא סכנה צריך לשאול את עצמו: האם הצבעת טהרנות שווה את המחיר הכבד שתשלם ישראל כולה?


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. אכן סער הקים מפלגה על בסיס ’’רק לא ביבי’’ , אין לו מעבר לזה שום אידאולוגיה , הוא מוכן להקים ממשלת שמאל עם ניצן הורוביץ ומירב מיכאלי עם תומכת הטרור אביתסאם מרעאנה, זאת שרוצה למחוק את זיכרון יעקב ולשלוח את התושבים חזרה לאירופה, זאת בזמן 2 דקות צפירה לזכר ניספי השואה מקבלת אורגזמה שהכבישים רקים..זאת ששואלת מעניין איך היו היהודים בגטו חושבים על סרטי פורונו וסקס..כל בר דעת מבין שגדעון סער הוא ממש אבל ממש לא ימין, אשתו גאולה אבן היא אשת שמאל מוצהרת,הבת של סער אלונה סער יוצאת עם חבר ערבי..אז הליכוד בראשות בנימין נתניהו הוא הבחירה הנכונה, ולדעתי גדעון סער קרוב יותר לאחוז החסימה..רק הליכוד בראשות נתניהו תוכל לשמור הכי טוב על האנטרסים של המדינה

  2. אל תקחו ברצינות מישהו לא רציני. ואל תנתחו מחשבות של מישהו שכלל אינו מסוגל לחשוב. הגיב:

    נותרה השאלה
    אז המצביעים מטומטמים ?
    והתשובה :
    "היידה ביבי" – "רק לא ביבי" – "לא קורונה לא מעניין" – "ואריה אם ישאג מי לא ירא" – "נאש קונטרול" – "להפרד לשלום" – "ברית הזוגיות והפרד" – "ציונות זה אנחנו" – "כחלון לבן זו עבודה בעיניים" – "כלכלה זה אני" – "פראזיטים זה לא פנסיונרים עריריים מברית המועצות – פראזיטים זה ילדי המקום ממשפחות לא עריריות" – "די לכיבוש – הכיבוש משחית – מושחתים נמאסתם" – "שלטון החוק – דמוקרטיה – זה רק אנחנו עם הפנסיה התקציבית" – "איראן מאיימת – לא ננהג בקמצנות – שולמן נשלם"
    לא העם אינו מטומטם, האמת שכבר הוא בכלל לא עם, הוא רק אספסוף שדתו היא דת האספסוף העתיקה
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%97%D7%9D_%D7%95%D7%A9%D7%A2%D7%A9%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%9D

  3. כל זה התחיל כשסער, כמו אדוניה בשעתו, החליט שאצה לו הדרך לרשת את נתניהו, וניסה לבצע הפיכה פנים-ליכודית. כל שאר הדיבורים על מדוע פרש מהליכוד הם פשוט דיבורים.

  4. החלק העצוב הוא שסער יסיק מההיחלשות שלו את המסקנה הלא נכונה.
    הוא יסיק: כנראה שקולות הימנים נאמנים מדי לליכוד, עדיף לכוון לגנוב קולות מהצד השמאלי שלי ולהקצין את שנאת נתניהו במפלגתי.
    במקום להסיק: כנראה שהימין נאמן מדי לערכיו ולכן כדאי לי לעשות פניית פרסה ולהצטרף לאותם ערכים.

  5. ביבי רצה גם את יאיר, ובסוף הקים ממשלה רק עם בני והשאיר את בנט בחוץ.
    אז למה ממשלה של בנט סער יאיר והחרדים לא נחשבת בעיניך כימנית?

    1. א.היום השאלה המהותית ביותר בחלוקת הגושים היא הנושא של ההפיכה המשפטית ולפחות שתיים מהמפלגות שהזכרת נמצאות בגוש השמאלי.
      ב.לפיד והחרדים יחד? משהו פה לא מסתדר טוב.
      ג.בבחירות הקודמות לפיד חשף בדיוק מה דעתו על שותפות עם המפלגות הערביות והראה שהוא הרבה פחות שונא אותן מאת הליכוד-איפה זה ממקם אותו. ואגב, גם סער מסית לכיוון אחד וזה לא לשמאלו.
      ד.גם סער וגם לפיד בהחלט הקיפו את עצמם באנשים שקשה מאוד לקרוא להם ימנים. אמור לי מי חבריך וכו׳.

    2. מתי ביבי רצה את לפיד?
      נתניהו הסכים לבלוע אותו כשלא היה דרך אחרת להתקדם לקואליציה.
      זה שהימין לא מלא שנאה לא הופך את כל השאר לימין.

  6. בני בגין (השמאלני, האנטי-דמוקרט) על שאלה שבחירה בנתניהו זה רצון הבוחר:" רצון הבוחר לפעמים מביא לתוצאות טררגיות, צריך להיזהר מזה"

    סער = Lincoln Project = מושחתים ופדופילים…סוכנים של אובמה חוסיין.

    1. "מושחתים, פדופילים וסוכנים של אובמה". זו הרמה של קוראי האתר?

  7. סער לא טהרן.
    סער הוא נוכל !!!!!
    משחק אותה ימין רקכדי שאנשי ימין יבחרו בו אך אחרי הבחירות הוא יקדם את ערכי השמאל.
    כל איש ימין שיבחר בסער הוא פשוט טיפש.
    ימנים שלא רוצים את ביבי צריכים לבחור במפלגה של סמוטריץ' ובן גביר.

  8. כל הכבוד לחפרפרת השמאל גדעון סער, שנים איחז את עיני הציבור כשהתחזה לימני, ממשיך לנסות ואתר מידה מרים לו להנחתה.
    האיש גדל בפרקליטות.
    שייך למפלגת הפרקליטות.
    אין לו שום זהות ימנית אמיתית.