"הוצאות מעון בנט ברעננה – בניגוד להחלטת הכנסת"

בתנועה למשילות פנו ליועמ"ש בדרישה להבהרת הגדרת המעון ועצירת התשלומים: "נעשו לכאורה ללא סמכות ובניגוד לדין"

מי נתן את ההוראה? רה"מ בנט | LATUPEIRISSA, צילום מסך

התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה בשבוע שעבר ליועמ"ש גלי בהרב-מיארה בדרישה לקבל תשובות אודות הגדרת מעונו הפרטי של ראש הממשלה בנט כמעון רשמי, וכמו כן לגבי הוצאות שונות הקשורות בהגדרת ותפעול המעון. בין היתר נכתב בפניית התנועה כי על פי ועדת הכספים של הכנסת, שהיא המוסמכת בחוק לקבוע את תקצוב מעונות ראש הממשלה, נקבע כי מעונו הרשמי יהיה בירושלים בלבד. אך למרות זאת, חוות דעת של היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה שלומית ברנע-פרגו הגדירה את בית בנט ברעננה כמעון רשמי. חוות דעת זו אושרה גם על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה בתקופת מנדלבליט, כאמור בניגוד לכתוב בחוק ובניגוד להחלטות הכנסת.

עוד נכתב בפניית התנועה כי על פי החלטת ועדת הכספים, הוצאות המעון הרשמי ישולמו בעבור מעון רשמי הנמצא בירושלים בלבד, ולכן החלטות משפטיות שעקפו קביעה זו ואישרו את הוצאות הבית הפרטי ברעננה כמעון רשמי ניתנו לכאורה ללא סמכות. בהתאם טוענים בתנועה כי הוצאת סכומים נכבדים מאוצר המדינה לצורך אחזקת ביתו הפרטי של בנט נעשית לכאורה בניגוד לדין.

בהקשר זה ביקשו בתנועה הבהרות גם לגבי ההבחנה שביצעו בפרקליטות בין היותו של הבית ברעננה מעון רשמי בכל הקשור לתשלום הוצאות, אך יחד עם זאת גם "מעון פרטי" בכל הנוגע לאיסור ההפגנות באזור. לסיכום פנייתם דורשים בתנועה מן היועמ"ש בהרב-מיארה להבהיר למשרד ראש הממשלה כי יש לעצור את תשלום הוצאות מעונו הפרטי של ראש הממשלה עד להסדרת הנושא כדין.

עו"ד זאב לב, היועץ המשפטי של התנועה למשילות, אמר ל'מידה' כי "חוות דעתה של היועצת המשפטית ללשכת ראש הממשלה סותרת במפורש את החלטת ועדת הכספים של הכנסת, הפועלת מכוחו של חוק יסוד הממשלה, וקבעה מפורשות כי המעון הרשמי יהיה בירושלים בלבד". לדברי עו"ד לב, "בכל הכבוד, ליועץ משפטי אין כל סמכות לסתור את החלטת הכנסת, ולכן, לאור הטענות כי חוות הדעת הנ"ל אושרה על ידי מנדלבליט, פנינו ליועצת המשפטית לממשלה על מנת לקבל הבהרה האם היא עומדת אחרי חוות הדעת הזו, וכן על מנת שתורה על הפסקת הוצאת הכספים בניגוד לדין".

כזכור, לפני מספר שבועות חשפה אילה חסון בחדשות 13 כי סכום עתק של עשרות מיליוני שקלים הושקע בשיפוצים שונים בביתו הפרטי של בנט ברעננה, סכום הכולל בין היתר עבודת חפירות נרחבת ברחובות הסמוכים, הקמת גדרות, חומות וסדרת שערים, מתקני אבטחה ומצלמות, בנוסף לשיפוצים אחרים בתוך הבית עצמו. על פי המתואר בכתבה של חסון, העבודות נמשכות כבר חודשים ארוכים למרות תלונות מתמשכות מצד השכנים, אשר תיארו בהרחבה כיצד חייהם "הפכו לסיוט", כיצד ראש הממשלה מתעלם מפניותיהם וכיצד ילדיהם חוששים אפילו לצאת לשחק.

במקביל ובעקבות פניה של עו"ד אוריאל ניזרי המייצג חלק משכני ראש הממשלה, בית המשפט העליון הורה ללשכת ראש הממשלה להשיב עד היום לטענת העותרים לפיה הוצגו לבית המשפט "מצגי שווא" הטוענים כי הבית ברעננה לא הוגדר כמעון רשמי ולכן יש להגביל את ההפגנות באזור, למרות שלטענת העתירה בנט עצמו הודה ימים ספורים לפני הגשתה כי "ביתו הפרטי הוכרז כמעון רשמי".

לפני כשבועיים, חברי כנסת מסיעות האופוזיציה פנו ליועצת המשפטית בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנט, בחשד ל"עבירות פליליות חמורות לכאורה" הנוגעות למעונו הפרטי ברעננה. חברי הכנסת שיזמו את הפניה הם אמיר אוחנה, גלית דיסטל, יואב קיש ושלמה קרעי (הליכוד), משה ארבל ומיכאל מלכיאלי (ש"ס), יצחק פינדרוס (יהדות התורה) ושמחה רוטמן (הציונות הדתית).

בפניה ששלח עו"ד מיכאל דבורין בשם חברי הכנסת, נטען כי בנט "פעל בניגוד לחוק והפך את ביתו הפרטי למעון רשמי של ראש ממשלה", תוך שהוא לכאורה מצליח "לגרום לכך שעשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור יושקעו בביתו הפרטי". צעדים אלה, כך נטען במכתב, נעשו "בניגוד לחוק ותוך ביצוע עבירות פליליות לכאורה", אשר ההטבות הנשקפות מהן עבור בנט "עומדות על היקף אסטרונומי של מיליוני שקלים לכל הפחות". בהמשך מצטטת הפניה את החלטת ועדת הכספים על קביעת מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים, ומתוך כך את נשיאת הוצאות המעון מטעם המדינה, וכמו כן את החוק הקובע כי רק הכנסת רשאית לשנות החלטות אלה. לטענת חברי הכנסת, בנט "סירב לעבור למעון הרשמי בירושלים", ובמקום זאת "כפה באופן הנוגד את החוק את העברת המעון הרשמי לביתו שלו… דבר שלא היה כדוגמתו מעולם".

בנוגע לטענת ראש הממשלה כי המעבר נעשה באישור היועמ"ש מנדלבליט, נטען במכתב כי "אין בנמצא, וגם לא יכולה להיות, הנחיה המקנה ליועמ"ש סמכות לבטל החלטה של ועדת הכספים של הכנסת", ולכן כל החלטה על הכרזת ביתו הפרטי של בנט כמעון רשמי "נוגדת את לשונו המפורשת של חוק יסוד הממשלה". בנוגע לשיפוצים הנרחבים בבית בנט עליהם דווח בכלי התקשורת, נטען במכתב כי "התעקשותו של מר בנט להישאר בביתו הפרטי, לרמוס את החוק ברגל גסה ולסרב לעבור למעון הרשמי בירושלים, הביאה לכך שעשרות מיליוני שקלים הושקעו בביתו הפרטי… זאת בנוסף להוצאות הבית הפרטי אשר כעת תשולמנה מהקופה הציבורית ולא מכיסה הפרטי של משפחת בנט".
פנינו למשרד ראש הממשלה ולמשרד המשפטים בבקשות תגובה, והן תובאנה מיד עם קבלתן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. בניטו הקטן שלנו גם שקרן גם נוכל וכעת גם גנב.
    מעניין עוד אילו תכונות אופי נגלה אצל מי שמוגדר כעת באופן ״פרטי״ וגם ״רשמי״ כ ״ראש ממשלת ישראל״, ר״ל!!

    1. למגיב משה רי, שגית בכך שציינת שבנינו הקטן שלנו גם שקרן וגם נוכל וכעת גם גנב!
      בניטו הקטן היה גנב כמקצוע ראשון שלו. הוא גנב את קולות הבוחרים כשהציג עצמו הבטחות שהפר אותן בהיפוך מלא. מכאן שהוא גנב על פי שקר שאמר ונוכל על פי תוכניתו לשקר על מנת לגנוב קולות מאמינו.

  2. אין ספק שזה מספר שנים אנשי ציבור מתעתעים בכספי הציבור של עם ישראל הפקרות ומתן טובות הנאה לחברי כנסת ונבחרים אבל זאת לא אשמתם עם ישראל נוטה להאמין שזוהי דרך חיים ולא מבינים את עומקה השראה אם יכניסו ראש ממשלה לכלא על נקודות שביתו טסה ואם לקחו ראש ממשלה אחר על סיגרים ושמפניות אז בטוח שראש ממשלה נוסף יכול לבנות בית בהר הבית או ברעננה אנחנו נוטים לשכוח ולזלזל במבנה החוקתי של מדינת ישראל כולל השופטים יום טוב עם ישראל

  3. מצחיק שהימין מבזבז כל כך הרבה מאמצים להפיל ראש ממשלה שמפיל את עצמו בשבילם גם בלי זה בכל סקרי הבחירות.

    1. זה ההבדל בין גוש פוליטי שמעוניין במדק גם ללא רווח פוליטי ולכן דורש ממערכת המשפט לעשות את עבודתה בכל מקרה של בעייתיות גם אם הנאשם יעזוב את הזירה הציבורית הרבה לפני שגזר הדין יגיע. אך בינתיים שומרים על ממלכתיות וחזקת החפות.
      לבין גוש שהצדק הוא בעיניו רק כלי לניגוח פוליטי ולכן דורשים אותו באופן סלקטיבי ואז ממהרים לדרוש ממנהיג לפרוש על בסיס כתב אישום מלא חורים ותקדימים לפני שבית המשפט גמר את עבודתו תוך רמיסת חזקת החפות.

  4. אם נסתכל על המזרח התיכון בתמונה כוללת , נראה שבנט הוא צדיק ,
    למשל אבו מאזן גובה מיסים ישירות לכיסו הפרטי , מחסל בעינויים את מי שמעז לדבר נגדו , אנשי חמס יורים בכל מי שמפריע להם ,
    במה שנותר מסוריה אסד מפציץ בגז,
    בלבנון יש אוכל רק לחברי חיזבללה,
    בטורקיה מוציאים להורג עיתונאים .
    ותמיד השולט לוקח לעצמו כמה שהוא יכול , מה יש להתלונן הלא אצל שכנינו אפילו מי שמעז להביע את דעתו מחוסל , נו אז מה קרה לקח כמה מיליונים שיהיה בריא ,
    מזל שהוא לא מעשן סיגרים אז באמת הוא היה בבעיה רצינית

    1. תומכי בנט כל כך אוהבים את הטיעון: "אבל *מישהו אחר* הוא גם/יותר בעייתי!" שהם לעולם לא יוצאים להגנתו בלי זה. חחחח…

  5. בנט הוא אדם מעורר פלצות. וכנ״ל כל חבורת ה״ממשלה״ הזו הגיב:

    אדם חסר עכבות, חסר עמוד שידרה, מלא קינאה ורגשי נחיתות מול נתניהו הענק. גמד אפס וערמומי קטן שהשאיר חובות בכל אשר הלך.

    על שקד אומרים שהיא המגן של מערכת המשפח המבהילה והמבחילה בישראל שאינה אלא מערכת גניבת שלטון ביחד עם צמרות כל מוסדות המדינה המתפוררת.

    היהודים מסרו את מדינתם הקטנה לאומת מוחמד ועוזריהם חסרי המוח מבצעים וידוא הריגה.

    אלה לא יהודים. אלה שונאינו ומבקשי רעתנו שיתקיים בהם האיחול של ראש השנה.