דעה: בנט, אל תטיף לנו מוסר

לאחר שהפנה עורף לבוחריו והצטרף בפועל למסע ההכפשה של השמאל נגד הימין, רה"מ הוא שיצר את "גן הפלגנות"

משתק אותנו. רה"מ בנט | קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם השבוע בפני תלמידות מדרשת לינדנבאום בירושלים ואמר בין היתר כי "הדבר האחד שהכי טורד את מנוחתי זו הפלגנות והשנאה הפנימית בעם ישראל – יותר מאיראן, חמאס. הפלגנות הפנימית משתקת אותנו". אז לא אדוני. מה שהכי משתק אותנו זו ממשלת "השינוי שלך". ממשלה שאין לה רוב ולא מצליחה להעביר חוקים בסיסיים עבור לוחמי צה"ל.

מה שמשתק אותנו היא העובדה שאתה תלוי בכל חבר כנסת מהשורות האחרונות במליאה. מה שמשתק אותנו זו הסחיטה האישית של כל מי שרוצה להביא הישג לקבוצת האינטרסים הצרה שלו כפי שקרה השבוע עם ח"כ זועבי. עם כל הכבוד, אתה האדם האחרון שיכול לדבר על "גן הפלגנות". אתה שלא מזמן קראת למחנה הלאומי המסורתי והדתי במדינת ישראל "עדר של מסיתים ומוסתים", כתבמים, מפיצי רעל, ביביזם, סמוטריציזם ועוד כל מיני ביטויים מתנשאים.

אתה האדם האחרון שיכול לדבר על פלגנות, כאשר השותפים שלך מסיתים יום יום נגד אנשי האופוזיציה ומציירים אותם כסכנה הלאומית של ישראל. אתה שיושב עם אנשים שבזים ובזו למצביעים שלך וקוראים להם פרימיטיביים, חשוכים, נבערים, מסוכנים, מתנחלים, כובשים ועוד. אבל מילת גינוי אחת על המזימה שנחשפה השבוע לרצוח חבר כנסת בישראל לא השמעת. אתה שהשפלת את חבריך לדרך ולמפלגה עידית סילמן, יום טוב כלפון, עמיחי שיקלי, שי מימון, רוני ססובר, אלון דווידי, פרופ׳ אשר כהן והרשימה עוד ארוכה – לא יכול לדבר על פלגנות והסתה.

אבל אתה יודע מה הכי מפריע? שבכל טענה שלך אתה מזכיר את נתניהו. אתה לא מצליח להשתחרר מהצל שלו. זה עוד יותר פתטי כי אני ועוד אלפים בחרנו בך אחרי שהבטחת לנו את "הימין שמימין לביבי". כאשר נתניהו לא פינה את חאן אל אחמר בחרתי בך כי הבטחת שאתה תפנה. כאשר ביבי לא הסדיר את ההתיישבות הצעירה בחרתי בך כי הבטחת שתעשה זאת ביום הראשון שלך כראש ממשלה.

הבטחת לי ריבונות בנגב כי ביבי "הזניח את הנגב", ואז מכרת אותו בלי למצמץ לרע"מ, המפלגה עמה הבטחת שלעולם לא תקים ממשלה. אתה שצרחת על כל דגל אש"ף שהונף שותק כעת כאשר הם מונפים באלפים באוניברסיטאות ובערים המעורבות. הלכת לשיר בשכונת שמעון הצדיק והיום אתה מפקיר אותה לטרור. כשאתה עומד במדרשה ואומר "אנחנו בעיצומו של גל טרור ולכן נצטרך לפנות את חומש כי גם ביבי פינה", זה יותר ממביך. הרי ישבת בכל ממשלותיו והיית חלק מאותו "כישלון והזנחה" לטענתך, למרות שהארכיון מגלה לנו כמה החמאת כל אותן שנים לראש הממשלה לשעבר.

כיום אתה יושב בקואליציית שמאל יחד עם רשימות אנטי-ציוניות, וגם אותה מחזיק בקושי עם חמישה מנדטים ואפס השפעה ממשית. גם אתה יודע שמי שמכהן בפועל כראש הממשלה הוא האיש שהבטחת שלא תיתן לו לעולם להפוך לראש ממשלה
"גם לא ברוטציה". ביחד עם שר האוצר ליברמן הוא מוביל צעדי סחיטה תקציביים נגד ציבור ימני שלם, וביד השניה מפזר כספים לכל ח"כ זוטר משמאל שמאיים לנדנד את הכסא. ואתה שותק.

בתפקיד בו אתה נמצא כיום אפשר בקלות להיסחף למחשבות ושאיפות משיחיות, אישיות או מצד המקורבים. אבל אל תשכח אדוני שאלה ש"מפרגנים" עכשיו עד לא מזמן ראו בך משיחי ומסוכן. הדה-לגיטימציה שעוברים שותפיך בעבר מצד שותפיך כיום, תחזור שוב להכות בך כאשר תפסיק להוות עבורם כלי שימושי לתפיסת השלטון. אתה יודע זאת היטב, ובכל זאת שותק מול קמפיין ההשחרה שעובר הימין.

הביקורת הרבה עליך ועל הממשלה היא לגיטימית, והרצון להשתיק אותה בהצדקות על "פילוג" לא יצליח. זו שיטה שלמדנו במהלך השנים מהשותפים העכשוויים שלך משמאל. אתה זה שהסברת לנו אותה, לפני שהפנת עורף לכל ההבטחות, גרמת נזק אדיר לישראל ולדמוקרטיה שלה והצטרפת למסע ההכפשה.

לכן אדוני ראש הממשלה – באמת אין לך זכות לדבר איתנו על "פלגנות". לא במדרשה, לא בישיבה, לא ביום הזיכרון, לא ביום השואה ולא במליאת הכנסת.  אל תטיף לנו מוסר ואל תטיף לנו על פלגנות. לא אתה.


חי שמואל הוא יועץ תקשורת העובד בין היתר עם חברת כנסת בליכוד

עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. אם בנט היה מאמין אפילו למילה 1 ממה שאמר,

    הוא היה מחלק את ועדות הכנסת בהתאם לתוצאת הבחירות, כנדרש עפ"י חוק. היות והשתמש ברוב קואליציוני כדי לגנוב חברות בועדות ממפלגות האופוזיציה – אפילו העליון שם לכך לב – הסיבה היחידה לפילוג היא אתה בנט. לכן אף אחד לא קונה יותר ממך שום ספינים על פילוג. ביי בנט.

    1. הוא גם היה נותן את ראשות הממשלה לראש המפלגה הגדולה בקואליציה, מסרב לשבת תחת לפיד(ואפילו במסגרת רוטציה) או לשבת עם רע״מ, מוחה על אלף ואחת מעשים ודיבורים שעשו חברי הקואליציה. ועוד ועוד…

  2. תומכת במאמר הזה בכל מילה.כל מילה בסלע!
    שבענו ממך בנט,אל תהרוס יותר ממה שעשית עד היום.
    די,לך לך…

  3. כמה אירוני זה להשתיק ביקורת בשם מלחמה נגד הפלגנות-
    הרי אין דבר שמחרחר יותר שנאה ומחלוקת מחוסר סובלנות וכבוד כלפי דעות האחר.

  4. נפתלי בנט הוא אב אבי אבות הטומאה. הוא השקרן הנבזה הנוכל והגנב הגדול ביותר בדורנו ובעם ישראל לדורותיו. הוא היוצר את הפלגנות הגדולה ביותר בימנו ועומד מול קהל ומדבר בגנות פלגנות. איזו עזות מצח. אין זאת אלא שהוא מזרע עמלק שעליו נאמר מחוא תמחה את זכר עמלק לעולם. על זאת ניגאל ונשמח שתעזוב את הארץ אתה עם משפחתך כפי שפורסמו דברים כאלה על כוונותיך, כי הארץ הזו לא תוכל להכיל אותך ומשפחתך על אדמתה. ברח קירח. ברח. שדמכם לא יטמא את אדמת ארץ ישראל.

  5. אם מישהו מציע לך את כל מה שאתה רוצה וצריך בזול ובלי מאמץ מצידך הוא יסדר לך הכל והוא מבטיח לך הכל ונעלב עד עמקי נשמתו אם אתה רק מביע איזשהו פיקפוק בדבריו כנראה שיש לך עסק עם נוכל .
    האיש הזה שוכח שהוא נחשף וממשיך להבטיח כאילו עדיין לא התגלה פרצופו האמיתי.

  6. הטענות שלי אינם כלפי בנט, הם כלפי עצלני חשיבה כגון כותב המאמר. אנשים שנתניהו לא מספיק טוב להם והם מחפשים את הטוב יותר. אנשים כאלו בוחרים תמיד בתקווה הימנית הגדולה החדשה: צומת, אריק שרון, בנט וכן הלאה. כי היה משהו אחד שלא התאים להם בהחלטות מנהיג הליכוד. עמידה מול אובמה- שטויות, כל אחד יכול. עמידה מול איראן- קישקוש. מספיק שטות קטנה כדי להפיל את הליכוד ולהעלות מפלגת "אוסלו" עדכנית.

    1. לפחות הכותב מודה שבחירתו בבנט היתה מעשה פתטי. כלומר הוא למד את הלקח שלו.