הם מפחדים

אובססיית החוקים הפרסונליים בשמאל היא רק עוד חלק במערכה למנוע ממיליוני אזרחים את בחירתם הדמוקרטית

דוברות הכנסת

נדמה כי אין דבר מפחיד יותר עבור אנשי "רק לא ביבי" מאשר חזרתו של נתניהו לראשות הממשלה. פצצה גרעינית, מטאור שיפגע בכדור הארץ, מלחמת עולם שלישית, מגפה ללא חיסון – שום דבר מאלה לא מפחיד אותם יותר מאשר לשמוע שוב את המילים "ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו".

הם ניסו סיגרים, הם ניסו גלידת פיסטוק, חמגשיות, "סיקור אוהד", הענות חריגה, "שוחד, מרמה והפרת אמונים". תפרו תיקים, נפתח משפט אבל נתניהו ממאן, לצערם, לרדת מהבמה הפוליטית. גם תהלוכות הצוללות ומיצגי הגיליוטינה לא עזרו. נתניהו עדיין כאן וקרוב מאוד להיות שוב ראש ממשלה.

אז מה עושים? ממציאים חוק שאינו קיים באף דמוקרטיה פרלמנטרית בעולם כולו. "חוק הנאשם", בשמו הגנרי, שיקבע כי אדם אשר הוגש נגדו כתב אישום אינו יכול להרכיב ממשלה. לא, לא פרסונלי. חלילה. סתם חוק שיאפשר בקלות להרוס את חייו של כל אדם באמצעות האשמות שווא. סתם חוק שישמיד את חזקת החפות, יבטל בחירה של מיליונים ויפקיד כוח בלתי-מוגבל בידי קומץ פקידים. בשם הצלת הדמוקרטיה כמובן.

סתם חוק שנשלף בכל פעם שהקואליציה נקלעה למשבר, וכאלה לא היו חסרים. סתם חוק שחייבים להעביר עכשיו, ממש רגע לפי שהכנסת מתפזרת, וישרת אך ורק את יריביו הלא-פרסונליים של איש אחד. אבל גם לחץ הזמן והנסיבות לא יעצור אותם. הם ממוקדי מטרה.

"אנחנו תומכים ב"חוק הנאשם" ונעשה הכל בכדי להעביר אותו", אמר יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי והדגיש: "אנחנו פועלים בכדי שהחוק הזה יעבור ונעשה בשביל זה הכל". יו"ר הכנסת מיקי לוי הבהיר: "שלא יהיו אי הבנות: אני, וכל חבריי ביש עתיד, תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכל להעבירו".

גבי לסקי ממרצ אשר מרחפת סביב אחוז החסימה היא מיוזמות החוק בגלגולו הנוכחי, וגם היא אינה מהססת לשבור כל מוסכמה דמוקרטית עבור רווח פוליטי: "ישנם מקרים בדמוקרטיה, שמוצדק לפגוע בזכות להבחר כדי לשמור על הדמוקרטיה". המטרה מקדשת את כל האמצעים, גם אם זה אומר להשאיר אדמה חרוכה ממה שהייתה פעם מדינה דמוקרטית.

ח"כ בן-גביר סיכם זאת היטב: "אחרי שהם הקימו את ממשלת האיחוי ונכשלו. הממשלה הרעה הזאת מנסה לעשות מחטף ולהעביר את ״חוק הנאשם״. מה הם לא יעשו כדי למנוע מנתניהו והימין לשלוט?" ודווקא ב'ימינה' המתפוררת גילו לפתע ניצני שפיות כאשר בנט וקארה גמגמו משהו בעד הצורך ב"הכרעת הציבור" ונגד הניסיון "לשנות את כללי המשחק", וח"כ פינטו טענה כי החוק צריך לעבור "דיון מעמיק".

פעמים רבות אני שואלת את עצמי מה יעשו כל תומכי החוק הלא-דמוקרטי הזה במקרה בו נתניהו יזוכה מכל אשמה, אבל אז אני נזכרת בדבריה של רות גביזון ז"ל על הסיכוי ל"משפט צדק" ומבינה – הם כבר ימציאו שיטת סיכול חדשה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. נתניהו הוא לא רק מנהיג דגול, הוא סמל של כל אזרח שמבין דמוקרטיה מהי.

  2. רק אסור לו להרכיב ממשלה-אז מותר לו לרוץ לכנסת, להיות מועמד לראשות הממשלה, למנות מישהומטעמו שירכיב אותה…
    הדבר היחיד שזה אוסר הוא על קבלת המנדט ישירות(אבל עדיין אחרי החזרת המנדט אפשר להקים קואליציה עם כל הסכמה של 61 ח״כים). כך שזה רק יעקוף את תוצאות הבחירות ויבטיח את המנדט ללפיד.
    אז איך זה בדיוק מגן על הדמוקרטיה(לא משנה באיזה מובן)?

  3. הצעה אלטרנטיבית
    —————————–

    באם הימין מקבל 61+ מנדטים (שלהערכתי מייצג כ- 75 מנדטים שחלקם "נודדים" למפלגות כמו ישראל ביתינו, ימינה, ותקווה חדשה – אין ספק שהמצביעים הם ימנים אבל מה שעשו עם הקול שלהם…..) ובאם באמת יחוקק "חוק הנאשם" – החוק ישונה כדלהלן בכנסת הבאה:

    א) מובהר ומוסכם כי כנסת ישראל מונעת מפקיד ממונה להדיח רוה"מ באמצעות הגשת כתבי אישום. כנסת ישראל עומדת על כך שרק פס"ד חלוט בערכאה אחרונה יאפשר להדיח רוה"מ. בדברי ההסבר לחוק להביא צטוט בדבר שר המשפטים פרופ נאמן – "היועמ"ש מיכאל בן יאיר ניסה לתפור לנאמן תיק: "אני שמעתי באוזניים שלי את בן יאיר אומר אני הולך לתקוע את הפאשיסט", העיד שבס.". יש המון חומר לצטוטים הללו – ואני הייתי כותב כי כנסת ישראל מתרשמת כי קיימת תופעה רבתי של תפירת תיקים מזה שנות דור. חקירות נפתחות רגע לפני הבחירות. חקירות לא נסגרות גם אם אין מה לחקור עוד ונכנסות לפריזר על מנת להלך אימים בעתיד על נבחרי צבור באמצעים משפטיים. להביא את הצטוט ממשפט פילבר: "תן את הראש של נתניהו והחקירה תסגר". להזכיר את ארכיון יצחקי. להזכיר את הדלפה של הפרקליטה ברקוביץ שהדליפה חומר למען לפגוע ברוה"מ שרון. להזכיר את רפאל איתן, אביגדור קהלני, השר לשעבר רמון, גל הירש, פרופ נאמן ורבים וטובים. לכתוב מפורשות כי כנסת ישראל מתרשמת שהדרג הפקידותי במדינת ישראל חותר תחת הדרג הנבחר בעיקר באמצעות דרכים משפטיות והגדרות מעורפלות שאין להן שום אחיזה בחוק.
    להביא את דבריו של פרופ מאוטנר: "פרופ' מאוטנר: בג"צ הפך למוסד לפעילות פוליטית של השמאל שאיבד כוחו בכנסת!
    " ולהוסיף כי לדעתה הדרג הפקידותי סובל מאותה המחלה בדיוק לדעת הכנסת.

    וחובה שזה יהיה באותו החוק:
    ב) כנסת ישראל מגדירה כי סיעה שהעומד בראשה חסר תעודת בגרות שהציג את מועמדותו ליום DDMMMYYYY ושיש לה לפחות 12 מנדטים תפסל והכנסת תמשיך ללא מנדטים אלו עד הבחירות הבאות.

    אם לשמאל מותר לחוקק חוקים פרסונליים גם לימין מותר.

    ואולי עדיף שנתניהו לא יעמוד בראש הימין. אלא שר החוץ או כל תפקיד אחר. פשוט כי הגיעה העת לטפל טיפול שורש בדרג המשפטי ובדרג הפקידותי. דבר שבגין וכל מי שבא אחריו לא עשה. לצורך כך דרושים רוה"מ, שר בטחון פנים ובעיקר שר משפטים שיבואו עם סכין בין השיניים. לא ניתן לתפור להם תיק וגם אם כן סביר כי הוא יתפורר. צריך לסגור את מוסד הבג"ץ, יש להחליף מאות פקידים לכל הפחות באנשים ונשים עם ראיית העולם מתאימה. יש להוריד את מוסד היועמ"ש לגודלו הראוי כך שימונה ויפוטר בהחלטת ממשלה. את תפקיד התובע המדינתי להעביר למנוי של הכנסת. לחזק את זכות העמידה – כך שלא כל אחד שקורא YNET או THEmarker בלילה בבוקר הוא כבר בבג"ץ מגיש עתירה. לעצור את כל המיליארדים ששופכים ארצות אירופה על שלל ארגונים שגוזלים את זמנו של הצבור בביהמ"ש. תיק אישי ימתין שנה בעניין משמורת קטינים או סכסוך כספי בזמן שביהמ"ש מקבל ודן בעוד ועוד תיקים תקשורתיים ועוסק בחקיקה דרך בטול חוקים, דן בחוקי יסוד, קובע הלכות בעקבות עותרים סדרתיים שראיית עולמם (להבנתי) תואמת את ראיית העולם של ביהמ"ש צריך שביהמ"ש העליון יהי רק ערכאת ערעור. לשנות לחלוטין את הוועדה למנוי שופטים – וכמו בכל העולם הדמוקרטי למעט הודו – שופטים לא צריכים להיות מעורבים בבחירת שופטים. לא הם ולא לשכת עו"ד אלא חלוקה בין הממשלה והכנסת.

    עד אז, הימין לא באמת בשלטון גם אם יהיו לו 80 מנדטים.

  4. נדמה כי אין דבר מפחיד יותר עבור אנשי "רק לא לא ביבי" – שמתי לב שכותבי המאמרים באתר מידה לא מגדירים את נתניהו כמי שראוי להנהיג את מדינת ישראל.
    ברוב, אם לא בכל המאמרים בחודשים האחרונים, האפשרות שנתניהו ינהיג את מדינת ישראל פשוט לא מופיעה. למה?!
    כותבי המאמרים באתר מידה מציגים כל דבר שיגרום למועמד אחר, ראוי או לא ראוי (לדעתי יש כמה ראויים בליכוד, נתניהו לא אחד מהם. ויש המון לא ראויים, בליכוד ובמפלגות אחרות), להיראות בציבור כלא ראוי להנהיג את מדינת ישראל.
    כותבי המאמרים מתקשים להתמודד עם הביקורות שנתניהו ספג וסופג על צורת התנהלותו, האישית והציבורית, כמי שאחראי לביטחונם של היהודים הגרים במדינת ישראל ועל אופיה של המדינה היהודית.
    להזכירכם 1 – במגילת העצמאות כתוב מדינה יהודית. לא מדינה דמוקרטית.
    להזכירכם 2 – פרעות תשפ"א התרחשו בתקופת שלטון נתניהו, כאשר האירגון שאמור להיות אמון על ביטחון היהודים במדינת ישראל, ונמצא תחת סמכותו ואחריותו האישית והבלעדית של נתניהו, לא הזיז אצבע גם כשיהודים נרצחו.
    להזכירכם 3 – מי התגאה ששמר על עצמאות בית המשפט העליון, אותו בית המשפט שרומס את היהודים ואת היהדות, ובו זמנית מונע מהם להתגונן?
    לכן במקום להגדיל את נתניהו, כותבי המאמרים מקטינים ומגחיכים את כל מי שיכול לסכן את מעמדו של נתניהו בהנהגת המדינה.

    למען הסר ספק – לדידי נתניהו הוא איש השמאל הרך שמתחזה לימין, ולא סתם בוחרי הליכוד קוראים לו קוסם (כלומר מאחז עיניים).

    1. שוב, בטקסט שעוסק בעניין אחר לגמרי אתה מתעקש ללעוס את המנטרות העבשות האלה של "אבל ביבי".
      כל כך צר עולמך שכל דבר בו מתחיל ונגמר ב"אבל ביבי". פתטי

    2. למה שלא תקים אתר משלך ובו תוכל לכתוב כל היום "ביבי רע". בטוח שזה יהיה משב רוח מרענן בנוף הפובליצסטיקה בישראל

    3. כתבתי תגובה שמתייחסת לנושא המאמר – עד כמה "מנהיגים" אחרים לא ראויים, ולמה המאמרים בתקופה האחרונה עוסקים במנהיגים לא ראויים חוץ מנתניהו.
      שניכם לא נתתם מענה לטענה שלי, חוץ מאשר "אבל ביבי" ו"ביבי רע". לא עניתם למה נתניהו טוב יותר מאשר אלו שכותבי המאמרים באתר מידה מגמדים ומגחיכים.
      מכאן אפשר להבין, ולא רק אני מבין זאת אלא עוד קוראים רבים, שגם לכם יש בעיה עם נתניהו ו"הישגיו" בביטחון המדינה (ולא, לגנוב ארכיון איראני לא נחשב להישג בביטחון מדינת ישראל), ולכן אתם נמנעים מלהתמודד עם הבעיה הזו.
      מסיבה זו כתבתי "רק לא לא ביבי" (ובקיצור רלל"ב).

      ולמען הסר ספק, אני חוזר וכותב – יש בליכוד מנהיגים ראויים, אינטליגנטים בעלי אג'נדה יהודית ימנית והופעה מכובדת כך שהם בדיוק מה שהמדינה צריכה הן מבחינה פנימית והן מבחינה חיצונית. אני לא מתכוון לכתוב פרטים על האישים הראויים, כי אני לא סבור שאתם ושאר עדת מעריצי הקוסם (מאחז עיניים בעברית) מסוגלים להכיל מישהו שהוא לא נתניהו. אני מתוודה שפעם חשבתי שאמיר אוחנה יכול להיות מנהיג מעולה למדינה (כשמתעלמים מהעניין האישי שלו), אבל אחרי פרעות תשפ"א הבנתי שטעיתי מאד ושאוחנה לא ראוי לכלום.

    4. בפראפראזה על דברי המגיב בפראפראזות – "רק לא ביבי".
      שמענו, ואתה מעורר רחמים, תתקדם.

    5. כשתכתוב תגובה עניינית ולא טרחנות צדקנית משעממת, אז אולי תקבל מענה ענייני. עד אז אתה מוזמן להתפקד לליכוד (זה לוקח שלוש דקות) ולבחור במי שאתה רוצה.

    6. מכיוון שזהו אתר אקטואליה הטורים עוסקים במי שכרגע נמצא בראשות הממשלה.
      אתה, לעומת זאת, מתעקש להמשיך לדבר על ראש הממשלה לשעבר.

    7. ל-פשוט מאד, אני מבין שאם, חס ושלום, נתניהו יהיה ראש הממשלה, אתה תתעסק במגרעותיו של נתניהו, כמו שכותבי המאמרים עוסקים במי שכרגע נמצא בראשות הממשלה?
      ולכל השאר – אתם עדיין לא עונים לעניין אלא רק מכפישים ומשמיצים את מי שמעלה טענות אמיתיות. עצם העובדה שההתמודדות שלכם עם הטענות שהעליתי היא נגד מי שהעלה את הטענות ולא עם הטענות עצמן, עובדה זו מוכיחה אחת משתי האפשרויות הבאות, או את שתיהן גם יחד: האחת אתם מכירים בבעייתיות של נתניהו אך לא מסוגלים להתמודד איתה. אפשרות שניה אתם לא מסוגלים לחשוב לעומק ולהבין את מה שמתרחש באחריות נתניהו ולכן התגובות שלכם רגשניות.

    8. לא. זה אומר שאתה תקליט שבור ומעלה פיהוק.
      אובססיה פבלובית כמו שלך היא הסיבה שנתניהו אכן יחזור לשלטון

  5. ״מה הם לא יעשו כדי למנוע מנתניהו והימין לשלוט?"

    מה שלא יתנו לימין ביפה, הימין אקח בכוח!
    החוק הפרסונלי של האויב הפנימי השמאלני יביא למלחמת ״אחים״…. וזה יהיה הסוף שלהם!

  6. נתניהו: אני שומר הסף של מערכת המשפט.
    מי ששמר על המשפטנים כאשר הם חיסלו את נאמן וריבלין, שלא יבו בטענות.
    קיבל בדיוק מה שהוא עזר לעשות לאחרים.

  7. אילו הייתי ח"כ מגוש הימין היית אני מציע את חוק הנאשם באופן שיכלול את הסעיפים דלהלן:

    (1.) למרות האמור, נאשם אשר משפטו כבר החל ותוך כדי המשפט ביקשה הפרקליטות לשנות רכיב כלשהו בתוכן כתב האישום מאחר שהתחוור לה שכתב האישום המקורי לוקה בחסר או שהסיכויים שהוא יוביל להרשעה אינו כל כך גובה כמו שהיה נראה לפרקליטות בזמן שהוא הוגש, יכול להתמודד ולהתמנות לתפקיד ראש הממשלה.

    (2.) נאשם אשר לצורך ניהול החקירה בעניינו היה נדרש אישור של היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות לא הציגה אישור מתוארך ומאומת אשר ניתן בכתב טרם התחלת החקירה יכול להתמודד ולהתמנות לתפקיד ראש הממשלה.

    כמובן שהצעת חוק כזה לעולם לא יעבור אבל זה כלי תעמולתי אדיר.

  8. תמשיכו לכתוב ולפרסם כי אתם הקול השפוי של מדינת ישראל. יישר כח,מעריכים מאד🙏