פחד ותיעוב במשטרה ובפרקליטות

עדותו מבפנים של בכיר מח"ש משה סעדה מתארת באופן מצמרר כיצד סומנה מראש המטרה, וכל האמצעים היו כשרים להשגתה

שקט, תופרים. ניצן, מנדלבליט ואלשיך | צילום מסך

כמו כדי לאשר את כל פחדינו מפני הרקב שדבק בפרקליטות המדינה ובמשטרת ישראל, הגיע אמש (שני) סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה, וחשף בראיון לעמית סגל את הסודות מחדרי הדיונים של בכירי מערכת המשפט, בגילויים שעשויים להרעיד את אמות הסיפים.

גילוי נאות: בנובמבר 2021 הגיש סעדה תביעה כנגד משרד המשפטים, מנהלת מח"ש הנוכחית קרן בר מנחם, ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, וטען להתעמרות במקום העבודה התנכלות אישית כלפיו בשל מילוי תפקידו.

סעדה אשר שירת במח"ש מאז שנת 1998, פילס דרכו בעבודה מאומצת לתפקיד סגן מנהל המחלקה וכאשר נאלץ המנהל דאז אורי כרמל לפרוש עקב מחלה, שימש גם כממלא מקומו. הוא זכה להערכה גורפת ולפרסים על מילוי תפקידו למופת, כולל חקירות מסועפות נגד קצינים בכירים במשטרה על עבירות הטרדה מינית. אלא שכל זאת השתנה באופן קיצוני בסוף שנת 2015.

על הפרק עמד באותה עת חשד להטרדה מינית נוספת, הפעם מצד ניצב רוני ריטמן ראש לה"ב 433. המתלוננת הייתה קצינה המוכרת בשם צ', והיו לתלונה ראיות ועדויות נוספות. מח"ש נכנסה לפעולה אלא שכאן, על פי סעדה, היא נבלמה בידי שחקן חדש: המפכ"ל רוני אלשיך שזה עתה נכנס לתפקידו. אלשיך גונן על ריטמן ופעל מול פרקליט המדינה שי ניצן כדי להפסיק את החקירה ולהחזיר את ריטמן לתפקידו.

באירוע זה, כמו גם באירוע אום אל חיראן שהתחולל בהמשך, החל סעדה להפוך ל"עושה הצרות" של המערכת. הוא נוכח בשיבוש החקירה של אלשיך וניצביו וסירב לעצום עין. אלא שלתדהמתו גילה כי שי ניצן, הבוס שלו, משתף פעולה דווקא עם אלשיך, ומונע ממנו לבצע את תפקידו. וכל זאת כדי לא לפגוע במטרה המרכזית אותה סימן שי ניצן: בנימין נתניהו. את מנדלבליט, היועץ המשפטי דאז והאחראי בפועל על פרקליט המדינה, רואה סעדה כאחד שלא כפה את סמכותו ונכנע לכוחנות של ניצן.

https://youtu.be/bAEJj0V8u7k

הנה מספר ציטוטים של סעדה מתוך הכתבה הראשונה בסדרה של עמית סגל, ששודרה אמש:

‏שי ניצן הוא איש שהאמת היא לא נר לרגליו. הוא מסמן מטרות, ומגיע אליהם גם במחיר עיוות דין"

‏אלשיך הגיע מהשב"כ. הוא ראה במח"ש ארגון עוין. הוא אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש. לאיים, לסכל, ליירט, לשקר, לשבש"

שי ניצן מוכן לרצות את אלשיך בכל מחיר. הוא אומר שאמנם המפכ"ל התנהג באופן שערורייתי, אבל יש אינטרסים של מדינה. וברור מה זה אינטרסים… הכוונה נתניהו"

‏ולשאלת המראיין עמית סגל: "למה שי ניצן ומנדלבליט מגינים על רוני אלשיך בפרשת אום אל חיראן? תסביר לי", השיב סעדה: "סיבה פשוטה. יש שיקול אחד ויחיד, שיקול מרכזי: תיקי נתניהו".

‏בעקבות פרשת אום אל חיראן המערכת מנסה לשחד את משה סעדה בתפקידים מפתים והצעות למשרות מפנקות. המסר שמועבר אליו הוא: "או שתיישר קו, או שתעזוב. גם לשקט יש ערך". כיום משה סעדה אכן נמצא מחוץ למערכת אך למרבה המזל הוא רואה בגילוי האמת ערך שגובר על השקט.

גילוייו של סעדה, מעבר להיבטים המערכתיים ולמסקנות האישיות, מעלים גם חששות כבדים לגבי התנהלות גורמי החקירה והתביעה בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו. בעבר כתבתי על ההפיכה השלטונית בכלים משפטיים ותקשורתיים, והנה אנו מקבלים עדות מתוך המערכת כיצד סומנה המטרה וכל האמצעים היו כשרים להשגתה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. ויש עליהם הגנה של מאפיה שמאלנית בראשות בג"צ.

    מדינת ישראל היא על סף התמוטטות מוחלטת והעברתה לידי האויב הערבי והנוצרי.

  2. אולי נסראללה צודק שסופנו קרוב יותר ממה שנדמה לנו,
    לא שבמדינות אחרות אין בעיות אבל בישראל הגיעו מים עד נפש

  3. באמריקאית אומרים: "אם אתה מזהה הונאה ולא מצביע עליה ומתריע על ההונאה- אתה ההונאה".
    רוצה לומר, איפה אדון סעדה היה עד היום? הרי ידוע לכל שהפרקליטות הינה הגוף המושחת והמטונף ביותר בישראל.
    אם היה מקבל את המינוי לראש מח"ש אז היה ממשיך לשתוק, ומשלא קיבל -פתח את הפה.

    1. אוקיי ותגובה עניינית לטענות שהוא מעלה?

    2. אתה צודק לגמרי.

      סעדה מצביע על ההונאה (הציטוט לעיל על אלשיך). מתריע על ההונאה (הציטוט לעיל על שי ניצן)

      ורק אתה צועק שמר סעדה הוא הונאה (איפה אדון סעדה היה עד היום? כדבריך), רק שאתה לא מפרט מה בדבריו של סעדה זו הונאה ולא מצביע על שום ציטוט שלו.

      כך שאתה מר פיני צודק לגמרי, אתה מזהה הונאה (לצעקתך) ולא מצביע עליה ולא מתריע על ההונאה- לכן ללא ספק, אתה ההונאה. תודה שהקדשת זמן לרשום בעצמך את ההוכחה, לכך שאתה ההונאה.

    3. הוא אזר אומץ, הכין את התביעה והגיש אותה.
      אתה מאשים אותו שהתקשורת נזכרה בו רק עכשיו?
      בינינו-רוב התקשורת כנראה לא התעלמה ממנו בטעות.

    4. למה אתה לא מתייחס לפשעים שהוא מציג בפניך? זה מה שחשוב. לא?

      לא פלא שהמדינה הזאת הולכת לכל הרוחות עם תגובות כמו שלך. הרשע שולט פה. הרוע. צרות העין. הקטנוניות. הפשיעה הסמויה. היד רוחצת טינופת של יד. האיכס. הגועל. הגניבת דעת. הגניבת שלטון. הסתרת המעשים הפליליים. השמור לי ואשמור לך.

      לכן ישראל תיחרב. כך היא נחרבה בעבר וכך יהיה גם שוב.

      הפירוד, אי היושרה, אי האהבה לעם, למדינה ליהדות לתנ"ך לאמת מובילים אך ורק לחורבן והרס עצמנו. איש פלגן ושטחי ומלא בעצמו.

      אתה ותגובתך דוגמה מדוייקת לכך.

      תחזור בתשובה ומהר.

  4. 3 תגובות ברצף, אף אחת מהן לא עניינית.
    השניים הראשונים מפיצים פחד והיסטריה, השלישי תוקף לגופו של אדם.
    מישהו מהקוראים רוצה להתייחס לתוכן? לאימה שאמורה לאחוז בכל מי שהמדינה והמשטר הדמוקרטי שלנו חשובים לו?
    צריך עוד אתרים כמו מידה, עוד תנועות כמו "אם תרצו", עוד בעלי תעוזה ויושרה שייכנסו למערכות השלטון, ולאט לאט להשתלט מחדש על מה שויתרנו עליו, מתוך אוזלת יד, עיוורון מרצון, תשישות נפש ושובע. לא מהפכה, לא הפיכה – אלא עבודה איטית, עקשנית ומתמדת להחזרת מדינת ישראל לרגליה המקוריות: התיישבות, עבודה עברית, בטחון יהודי, אהבת הארץ, אהבת השפה העברית, ערבות הדדית, שוק חופשי.
    זה היה פה פעם, ולטעמי זה עדיין נמצא, רק שזה נקבר תחת הרעש הצורם והבלתי פוסק של השמאל הצווח על שנגנב לו השלטון. זה יכול לחזור.

    1. 2 התגובות הראשונות הן התייחסויות ל״אימה האמורה לאחוז בכל מי שהמדינה והמשטר הדמוקרטי שלנו חשובים לו״ כלשונך.
      הבעיה איתן אינן חוסר ענייניות אלא פסימיות וייאוש המובילים לחוסר מעש כשהמאבק נואש ודורש התגייסות של כל מי שרק אפשר.

      זכותכם להיות פסימים אבל אל תפיצו את הדעה הזו-זה מחליש את כוחות הטוב ומשחק לידי כוחות הרוע. אם אתם עושים כך-אתם לא יותר טובים מאלה שבצד השני.

  5. אם סעדה שיקר כבר הבוקר היו מוגשות נגדו תביעות על לשון הרע. הן ממנדלבליט, הן מאלשייך והן מניצן.
    מושחתים לכלא.

  6. כשרואים את שלושת פרצופי הנאלחים האלה - מריח הכוזברה המגעיל, הניצן הנאד הנפוח והלא אומר אמת, והמנדלבליט האחוז בגרונו הגיב:

    בא להקיא.

    אלוהים. תצילנו.

    פושעים באיצטלות ובחסות בג"צ!

  7. השלישיה בתמונה שבראש הכתבה, עוד נראה אותם יחד במדי אסירים יושבים בכלא.

  8. מה שנוכלי הסמול לא מבינים,

    זה שלאורך כל ההיסטוריה האנושית, דיקטטורה התהפכה גם על יוצריה. השופטים, הפרקליטים וכל אדם, אינם חיים לנצח.

    בסופו של דבר, כולנו פורשים לגמלאות אך אם ההשיטה שעיצבתם היא עליונות של הרשות השופטת על שאר רשויות השלטון ורוב העם ימני (הרי, זו הסיבה שמפלגת בג"צ ממנה את עצמה – ניסיון אחרון ונואל של נוכלי הסמול, לשמר בידם את הכוח לרשות אשר לה שמורה המילה האחרונה [פגם בשיטה הישראלית, בדמוקרטיה המילה האחרונה שמורה לעם – רשות נבחרת – לא לאליטות מנותקות. כל שיטת ממשל, בה המילה האחרונה אינה בידי הרשות הנבחרת, אינה דמוקרטיה בהגדרה]) אז 2 העובדות לעיל, מבטיחות שעם הזמן, 100% מהשופטים יהיו ימנים – ואז, היות והשיטה אינה מתחלפת, אלה רק שופטים חדשים שהתמנו לבימ"ש קיים (וכוחותיו אשר הם), לומר ששוקן יעמוד לדין על סיקור אוהד לחמאס, זה עוד עדין.

    תבינו, אם אתם בונים שיטה לא מאוזנת, בה אתה מרכזים כוח בידי גורם מסוים, רק כי זה משרת אתכם פוליטית היום – זו טעות קצרת טווח, שכל הדיקטטורים עשו. האנשים מתחלפים, השיטה לא.

    אם יצרתם סניף של מר"צ בבית המשפט, כיוון שמפלגת מר"צ לא מצליחה לשכנע בוחרים, שרצח ישראלים עבור פרסים מאוסלו זה שלום – ובינתיים, מעמידים למשפט את ראש מפלגת ליכוד על סיקור אוהד תמורת חקיקת חוק "ישראל היום" (אשר בפועל הוא לא חוקק !!!) ובו זמנית, לא מעמידים למשפט את יוזמו האמיתי של חוק "ישראל היום", איתן כבל (אשר גם נתפס משקר בחקירה משטרתית, אודות מקור הצעת החוק שהוא "יזם"!!!) – נאמר זאת בעדינות, יהיו אלה ימים קשים מאוד למפלגת ומצביעי מפלגת מר"צ, כאשר הסניף בעליון יוחלף בסניף "הציונות הדתית"

    ולא תוכלו לבוא לאף אחד בטענות, סמולנים לא יקרים – זו שיטה שאתם יצרתם. אם לבית המשפט הנוכחי מותר לקבוע, כמה חיילים צה"ל צריך להקריב ע"מ שרוצח ישראלים יוכל לחיות – אז מותר לאותו בית המשפט לקובע מחר, שמספר זה הנו 0. גם אם זה אומר לשטח שכונות שלמות ב-Judenfrei רצועת עזה, עם ארטילריה ומהאוויר.

    המהפיכה הבולשביקית, רובספייר והמהפיכה הצרפתית אלה ההוכחות לדבריי. רובספייר אולי האולטימטיבית ביותר ורווית הדם ביותר. המהפיכה הצרפתית ככלל, מעוררת את החלחלה הגדולה ביותר, כאשר לומדים היסטוריה.

    אבל בעצם, זו הבעיה. הסמולנים לא לומדים היסטוריה. חלק ניכר מהם בטוח שהיא התחילה ב-1964 עם יסוד אש"ף (נעזור לסמולנים שלא למדו גם מתמטיקה, 1964 זה לפני 1967). הם לומדים דברים כמו "דמוקרטיה היסטורית של מקררים ליברליים על רקע חזיות פלורליסטיות". מדוע אני ציני? כיוון שכל מי שלומד היסטוריה, יודע בדיוק כמה אני צודק. לימודי המהפיכה הצרפתית, מספיקים כדי ללמוד מה קורה כאשר "צדיקים" מתחילים לרכז את הכוח בידם.

    אז המסקנה הפרקטית מדבריי, על רקע הכתבה היא אלמנטרית – או שהחברה בישראל שווה לאיזון, בדגש על איזון בין רשויות אכיפת החוק לשאר הראשויות או שבינתיים הרשות השופטת ו/או האוכפת מסכלת את גל הירש, קהלני ואולי עכשיו גם את נתניהו. אך כאשר, בתהליך טבעי של פרישה לגמלאות יתמקם בבית המשפט, סניף של "הציונות הדתית"

    1. (השלמה)

      אך כאשר, בתהליך טבעי של פרישה לגמלאות יתמקם בבית המשפט, סניף של "הציונות הדתית", מצביעי מר"צ ועבודה, יצטרכו להכנס למאסר, על כל פעם שיאיר גולן אמר Untermensch (אפרופו, חקיקה למפרע כנגד נתניהו). נאמר כמובן בציוניות, כדי להמחיש כיצד ניתן לסובב כל דבר בחקיקה ו/או שפיטה, כ-180 מעלות לכיוון הנגדי.

      מוגש כחומר למחשבה, לכל נוכלי סמול שלא למדו היסטוריה ו/או בטוחים שמה שקורה היום, ימשיך להיות לנצח.