ההכלה הורגת אותנו

במקום למצוא פתרונות לטרור המתגבר, נראה שממשלת ישראל בוחרת להשלים עם המצב בו אזרחיה וחייליה נרצחים

זירת הפיגוע בשועפאט | צילום מסך מתוך פרסום דוברות משטרת ישראל

לפני מספר ימים דווח כי שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה יאיר לפיד החליטו שלא להטיל סגר ביהודה ושומרון במהלך חול המועד סוכות, וכמו כן להשאיר את המעברים מעזה פתוחים, וזאת למרות עשרות התראות על מתקפת טרור ולמרות שבחודש שעבר נרשם זינוק חד במספרי הפיגועים. במקום זאת הוחלט על סגר מצומצם בערב החג וימי החג בלבד.

והנה במוצאי השבת, שעות לפני חג הסוכות, קיבלנו פיגוע ירי משולב לעבר כוחותינו במחסום שועפאט, בו נרצחה לוחמת המשטרה הצבאי נועה לזר הי"ד, ומאבטח נוסף נפצע קשה. על פי הדיווחים, תושבי שועפאט חגגו את הפיגוע הרצחני אול תוך הלילה, בירי זיקוקים, אך נכון לכתיבת שורות אלה לא דווח על שינוי בהחלטת הממשלה לקראת חול המועד. במילים אחרות, מדיניות ההכלה נמשכת גם לאחר אירוע קשה ביותר בבירת ישראל.

אך המשמעות המעשית והכואבת של המילה "הכלה" היא בסופו של דבר עוד מתים בצד הישראלי. זו מדיניות מעוותת שבמקום לתת פתרונות מעדיפה להשלים עם המצב ולקנות שקט תעשייתי מדומה, עד לפיגוע הקטלני הבא.

לפני שלושה שבועות בלבד נרצחה בחולון, באמצע הרחוב ובאכזריות מזעזעת, שולמית רחל עובדיה הי"ד. המחבל היה שוהה בלתי חוקי מקלקיליה. יומיים בלבד לאחר מכן, ולמרות שלל התרעות על הסלמה באירועי הטרור, שר הביטחון גנץ החליט להגדיל את מכסת אישורי העבודה לפועלים מעזה.

בירושלים עצמה הטרור משתולל כבר שבועות ארוכים, פיגועי הירי והאבנים בכבישי יו"ש לא פוסקים, וערי צפון השומרון הפכו מזמן לקינים מסוכנים של הג'יהאד האסלאמי וארגונים אחרים. גם בחזית המדינית ישראל משדרת חולשה מסוכנת, עם הסכם הכניעה המביש המוסר ללבנון וחיזבאללה נכסים אסטרטגיים, שוב מתוך תקווה לשקט זמני ומדומה.

מול כל אלה ממשלת ישראל הנוכחית ממשיכה במדיניות ההכלה: מכילים פיגועים, מכילים איומים ולבסוף גם מכילים מתים. במקום לצאת למתקפת נגד נחושה נגד הטרור, ראש הממשלה ושר הביטחון נראים כרגע כמי שעסוקים יותר בקמפיין הבחירות ובמתקפות נגד האופוזיציה, ובכך חוטאים לתפקידם הבסיסי ביותר – לשמור על ביטחון אזרחי המדינה. גנץ אפילו כשל בלשונו אמש בפליטת פה סמלית כאשר טען בלהט כי "ישראל תתקוף את עצמה בנחישות".

המשך מדיניות ההכלה הכושלת רק יגביר את הטרור ורק יוביל לעוד מראות קשים כמו אלה מאמש, והגיע הזמן להחזיר את הביטחון לרחובות ישראל. הדרג המדיני חייב להנחות באופן ברור את מערכת הביטחון לנקוט בכל הדרוש כדי למחוץ את גל הטרור ולהשיב את ההרתעה, בלי סייגים וללא מתנות ו"הקלות" נוספות. לא עוד מעצרים נקודתיים או חיסול מקרי, אלא מבצע כולל ונרחב שהיה צריך כבר להיערך מזמן. פתרון אמיתי ולא עוד פלסטרים. אם הממשלה הנוכחית לא מסוגלת לבצע את הצעד הבסיסי הזה, מסיבות פוליטיות או אחרות, יתכבדו ראשיה ויפנו את מקומם לפני שיגרם עוד נזק.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. לא בטוח כמה העניין הוא שקט זמני וכמה חוסר רצון לעצבן את רע״מ וחד״ש-תע״ל רגע לפני שלפיד וגנץ יזדקקו לקולותיהם בשביל קואליציה.

  2. זה שלטון שמאל!
    לצערי גם עם נתניהו התוצאות לא טובות בהרבה.
    עד שלא נפנים שאויבים מכריעים (כלומר הורגים/משמידים) ומבלי להניד עפעף, לא נחיה ממש טוב.
    אם היו פוגעים באלפי מחבלים או תומכיהם אם בלבנון או בעזה או בתוך ישראל, היינו פותרים את הבעיה פחות היותר )כמובן שהיינו משלמים מחיר אבל לפחות היינו מראים נחישות במלחמה בטרור)

    1. 12 שנות שלטון נתניהו היו השקטות בתולדות ישראל וללא מלחמה אפילו הקטנה ביותר וללא המחיר שקורא לו המגיב רונן. כשם שנתניהו הוכיח שניתן להשיג הסכמי שלום ללא מסירת שטחים, לא ביבשה ולא בים

    2. הרוגי ופצועי צוק איתן, שומר חומות, אינתיפאדת הסכינים ועוד ועוד מוסרים לך ד"ש

    3. לבולשביק המתחזה החמוד. כמה חיילים נפגעו בשומר החומות? נתניהו שינה את כל התפיסה, לא עוד כניסה קרקעית אלא רק הפצצה מהאויר. לא כתבתי שלא היו נפגעים כתבתי שהיו השנים השקטות ביותר, בסוף, המהומות שפרצו היו על רקע העברת השלטון לידי השמאל הבושביקי . עובדה שהציבור הישראלי חש בטוח הרבה יותר תחת השלטון של נתניהו מאשר תחת השלטון השמאל הבולשביקי. העובדות לעולם לא עניינו את הבולשביקים, כל עניינם בעובדות הוא עד כמה ניתן לסלף אותם

  3. גם ההכלה של השמאל והרצון לראות בהם אחים הורגת אותנו

  4. חשוב להסביר מדוע לפיד וגנץ פועלים כפי שהם פועלים. הרי אדם עם לב והיגיון לא היה פועל כמותם. מנהיג ראוי היה מטיל סגר על השטחים רק כדי למנוע רצח אחד, כי כל אדם הוא עולם ומלואו. וכאן אנחנו מגיעים ללב העניין. לפיד וגנץ אינם בני אדם במובן הרגיל. אלה אנשים מאוד ציניים שמוכנים להקריב אחרים עבור הקידום שלהם. צריך להיות אדם מאוד מסויים ומאוד שונה מרוב האנשים כדי להיות פוליטיקאי מיומן שממש משתמש באנשים כאילו היו שחקנים על מסך במחשב. במובן הזה לפיד וגנץ הם בדיוק כאלה. הם ידרכו על אנשים וגם יתירו את דמם של אנשים רק בשביל הכבוד האישי, הקידום והשררה. דוגמה לכך ראינו במקרה של בנט. האיש בזבז למעלה מ-50 מליון על הישארות ברעננה רק כי אשתו החליטה. הוא נטש את התפקיד שלו רק כי זה הפסיק להיות לו נוח. אלה אנשים סופר מפונקים שחושבים רק על עצמם. את לפיד לא מעניינת החיילת שנהרגה. אותו מעניינת רק הבת שלו יעל. זהו. שום דבר אחר. והוא יהיה מוכן להקריב מאות ואלפי חיילים למען הקידום האישי שלו והעובדה שהוא "מנהיג" ו"חכם". האנשים האלה לא באו לשרת אותנו אלא את האגו שלהם. הם דומים מאוד לאנשים סופר עשירים שכל היום מבזבזים כסף של עצמם ועל שטויות כי אלה החיים שלהם. עצוב. אין מנהיגים בישראל.

    1. יש מנהיגים בישראל.
      הם פשוט זמנית באופוזיציה.