ההסתה של מיכאלי מבזה את זכר רבין

מתוך אימת אחוז החסימה, מפלגת העבודה מובילה קמפיין שקרים ציני וארסי שמכתים את מורשת ראש הממשלה המנוח

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במוצאי השבת הקרובה, שלושה ימים לפני הבחירות, תקיים מפלגת העבודה עצרת מוקדמת לזכר יצחק רבין. אם עוד נותר ספק קל בכך שרצח רבין ז"ל הפך מאירוע לאומי לכלי ניגוח פוליטי, יו"ר העבודה מרב מיכאלי עובדת קשה כדי להסיר אותו.

מופע האימים הגיע לשיאו אתמול, כאשר בסרטון שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה, קראה מיכאלי לתומכיה להשתתף בעצרת והצהירה: "לא ניתן לרוצח לנצח".

זו לא הייתה פליטת פה, רחוק מכך, אלא חלק מגל הסתה מתוזמן ומתוכנן הנמשך לכל אורך מערכת הבחירות, ומתגבר ככל שהמפלגה צונחת בסקרים. שעה קלה לאחר מכן, במהלך ראיון נינוח עם יהודה שלזינגר בוועידת 'ישראל היום', מיכאלי חזרה על אותו מסר וחידדה: "רבין נרצח רצח פוליטי בשיתוף פעולה של בנימין נתניהו ובן גביר".

הביקורת החריפה, כולל מקרב מחנה השמאל, לא איחרה להגיע ובשעות הערב נמחק לו הסרטון. את החרפה יהיה קשה למחוק.

כבר לפני כחודשיים הודיעה מיכאלי כי השנה המפלגה תארגן ותממן את העצרת, מהלך שנועד להבטיח כי אף שחקן פוליטי אחר לא ישתתף בה בתקופת בחירות.

ואם כבר בחירות, מיכאלי בחרה כאמור להקדים את הטקס בעשרה ימים שלמים לפני מועד הזיכרון הרשמי, ולהעתיקו מתל-אביב לירושלים. מועד הבחירות חשוב לה יותר. אפילו משפחת רבין מאסה בהתנהלות הזו, ודליה רבין הודיעה כי לא תגיע לאירוע משום שמדובר לטענתה בעצרת מפלגתית גרידא.

חלפו כמעט 27 שנים מאז הרצח הנפשע אבל הקרב על שכתוב ההיסטוריה עדיין נמשך והוא עמוס בשקרים נבזיים, בעיקר מצד השמאל אשר מנסה לסחוט ממנו כל טיפת רווח פוליטי. זה הפך לריטואל שנתי קבוע, ובמיוחד בזמן מערכת בחירות, שהפכה גם היא לסוג של טקס קבוע.

כאשר המנדטים בסכנה – שולפים פעם אחר פעם את קלף רבין השחוק; כאשר אזלו הרעיונות וכשלו מול מבחן המציאות – שבים לתקוף בכל הכוח יריב דמיוני ובכל האמצעים הכשרים והפחות כשרים; וככל שאחוז החסימה מתקרב, כך גוברת עוצמת הדמגוגיה.

אך מעבר לספינים הפוליטיים השקופים, מיכאלי ודומיה חוטאים להיסטוריה עצמה. היא אולי בונה על זיכרון קצר, או על חוסר בזיכרון בכלל בקרב הדור הצעיר, אבל העובדות ידועות וקשה להתווכח עליהן. אז מה עושים? פונים לשקרים. בכך מיכאלי אולי תשיג עוד כמה קולות בשבוע הבא, למרות שאם כבר מדברים על היסטוריה הרי שהיא מוכיחה שהטריק הזה כבר לא יעיל במיוחד ועשוי להתברר כעוד גול עצמי. המחיר שכולנו משלמים, מעבר לפילוג אותו השמאל מתעקש לזרוע, הוא פגיעה קשה במורשת רבין.

כן, רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל היה רצח על רקע פוליטי, וההתנקשות הובילה לקרע חברתי שעדיין לא החלים במלואו. אלא שבמקום לרפא ולקרב, קמפיין ההסתה הציני בראשו עומדת מיכאלי רק מרחיב את הקרע ומבזה את הזיכרון.

אי אפשר לדעת מה רבין ז"ל היה חושב על דמותה הנוכחית של מפלגת העבודה שהפכה בשנים האחרונות מתנועה לאומית בעלת הנהגה רצינית ויסודות אידאולוגיים לסיעת מיעוט קיצונית שפועלה מסתכם במקבץ סרטונים בטיק-טוק. אפשר רק לנחש שהוא לא היה מרוצה במיוחד מן החתירה המתמדת לעבר מחוזות השמאל הקיצוני, מן הפוסט-ציונות והבוז ליהדות, מן השיח מגדרי האובססיבי ומסרי הפילוג להם אנו עדים בימים אלה מצד אנשי העבודה, ובוודאי לא ממצבה האלקטורלי העגום שהוא תולדת האמור לעיל.

במקום לנהוג בממלכתיות הראויה שבשמאל כל כך אוהבים להטיף לה, מצער ומביש לראות כיצד חלקו עדיין מתעקשים להפיק רווח פוליטי מהרצח כדי להעמיק את הפלגנות. העצרת "נגד ההסתה" הופכת למפגן הסתה ארסי. האירוע "לזכר המורשת" מבזה את הזיכרון ומכתים את המורשת. והכל בשביל רווח פוליטי מפוקפק וזמני. לפחות בימים בהם אנו זוכרים את המנוח, הגיע הזמן שמרב מיכאלי תניח לו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. תיק 4000 התערער תיק 1000 בדיחה אחת גדולה – תיק הצוללות טבע – אז אחשב מעלים מהאוב את תיק הרצח של רבין ז"ל ומאשימים את ביבי ואת בין גביר שהיה אז בן 12 שנים ברצח השמאל הזוי זה לא מילה

    1. רגע של עברית:
      "עכשיו" ולא "אחשב"
      "בן-גביר" ולא "בין גביר"
      וגם בחשבון אתה לא ממש מצטיין – איתמר בן-גביר נולד ב – 6 במאי 1976, [לפי ויקיפדיה].
      חשבון פשוט יביא אותך למסקנה כי ביום הרצח מלאו לו 19 שנים וחצי, [פחות יום אחד].
      איך הצלחת להבין שהוא היה אז בן 12? נפלאות הן דרכי הבורא…

  2. "ההסתה של מיכאלי"? אין שקר והטעייה גדולים מזה.
    אבל למקרה שבאמת ובתמים שכחתם, מומלץ מאוד לחזור לעיתוני השבועות והחודשים שקדמו לרצח, וכמובן למשדרי הרדיו והטלוויזיה מאותם ימים ולראות איך באמת נראית הסתה.

    1. את כמובן צודקת ב 100%, אבל יש לנו בעיה קטנה, מי שהיה סוכן שב"כ, אבישי רביב שעמד מאחרי התמונה של רבין במדי אס.אס.
      גם יוסי שריד שידע שאביב רביב סוכן שב"כ לא היסס להסית נגד הימין כתוצאה מרצח שבוצע על ידי ערבים וארגון אייל בראשות אותו אבישי רביב התהדר בו

    2. אפילו דליה רבין, רואה שמיכאלי עושה שימוש פוליטי ציני בזכרון אביה ותו לא.

      תודה שהקדשת מזמנך להוכיח שדליה רבין צודקת.

  3. גם הרצח של קסטנר היה פוליטי ולא שכחנו מי רצח אותו.
    גם לא שכחנו איך קסטנר בא להעיד לטובת רוצחים נאצים אחרי שכבר נגמרה המלחמה.
    גם לא שכחנו מה השופט בנימין הלוי אמר על קסטנר "מכר את נשמתו לשטן"
    בקיצור, מירב, תעשי טובה ותעופי לנו מהעיניים, זה פשוט מגעיל שבראש המפלגה המפוארת שהקימה את המדינה, עומד כיום דמות כזו עלובה

  4. כל הכבוד לאנשי הימין שלא הגיעו אתמול לכיכר ציון. הגמול היה שהשמאלנים רבו שם בינם לבין עצמם.

  5. הקדמת העצרת יצרה הזדמנות היסטורית לימין.
    על הימין לארגן במהירות עצרת אלטרנטיבית במועד הנכון(מוצ"ש הבא) ובה להישמר מפוליטיקה(ממילא זה אחרי הבחירות) ולהתרכז בדיבורים על הצורך באחדות(תוך הצבעה על התגובות לרצח הנלוז והשפעתן על הפילוג בעם) ועל החשיבות לא לשבור את הכלים ולעבור את הקווים האדומים ולנהוג באלימות ולא משנה כמה מרגישים מתוסכלים ומדוכאים.
    חשוב גם להזמין את הגב' דליה רבין לדבר.
    ההשוואה שתקרה בין האירועים הולכת להוציא את השמאל מהכלים ולהביך אותו עוד יותר וזה יכול רק לעזור לימין.