די למפגני התמיכה בטרור בקמפוסים

מכתב פתוח לראשי האוניברסיטאות והמכללות

מפגן תמיכה בטרור סמוך לאוניברסיטת ת"א | צילום מסך

השבוע קמנו לעוד בוקר של בשורות קשות על פיגוע רצחני סמוך לאריאל, בו רצח מחבל מתועב שלושה ישראלים חפים מפשע ופצע עוד ארבעה בדרגות שונות. נוסף על כל זירות הפעולה השוטפות של צה"ל ושאר כוחות הביטחון, עלינו לזכור את הזירה הסמויה והשקטה יותר – זירת ההסתה.

זירה זו מבעבעת ללא הפסק: ברשתות החברתיות, במערכת החינוך הפלסטינית ובתקשורת הערבית, אבל באופן מחריד, גם ממש בלב הקמפוסים האקדמיים בישראל. אתם, ראשי האוניברסיטאות והמכללות, חייבים לשים לזה סוף.

זו אינה הפעם הראשונה ולצערי גם לא האחרונה שאני נדרש לכתוב דברים ברוח אלו, באופן פומבי או שאינו פומבי. רק בשבועות האחרונים קיבלנו כמה דוגמאות מזעזעות לאופן שבו רואים סטודנטים ישראלים, הלומדים במוסדות אקדמיים ישראליים, את גל הפיגועים האחרון.

לפני כשבוע נעצר סטודנט ערבי הלומד בשלוחת הקריה האקדמית אונו בירושלים, לאחר שעל פי החשד דימה דקירות סכין כלפי סטודנטית יהודייה בתור סוג של "בדיחה" מזוויעה. כשבועיים לפני כן, תיעדנו בתנועת 'אם תרצו' כיצד חבורת סטודנטים ישראלים הלומדים באוניברסיטת תל-אביב וחלקם משויכים למפלגות ערביות, מביעים תמיכה גלויה בטרור, במסגרת הפגנה למען "העיר שכם", בשעה בה חיילי צה"ל פעלו למיגור מחבלי 'גוב האריות'. "אמו של השהיד תשמחי", קראו ממש בפתח האוניברסיטה, "משכם יצאה החלטה- אינתיפאדה וניצחון".

למרבה החרפה, בשני האירועים האחרונים שהוזכרו, כמו באירועים נוספים רבים שנחשפו בחודשים קודמים, לא ננקטו שום הליכים משמעתיים נגד אף אחד מן המעורבים.

זו מציאות הזויה אשר לצערי הרב לא ניתן לתאר בשום צורה, פרט להעלמת עין מכוונת. עובדה ידועה היא שרבים מן המחבלים בשנים האחרונים היו בחורים או בחורות צעירות אשר שאבו עידוד והשראה מתכנים מסיתים ברשתות החברתיות או בחוגים אחרים שנחשפו אליהם. לא יתכן כי אוניברסיטאות ישראליות, הממומנות מכספי משלם המיסים, לא ינקטו עמדה מופגנת נגד הסתה המתרחשת בתחומן, ומעודדת הלכה למעשה פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים.

פנייה זו מגיעה אליכם, מסטודנט לתואר שני, אשר רואה בחומרה יתרה את התהליכים המתרחשים באקדמיה בשנים האחרונות וביתר שאת החל מפרעות תשפ"א. רק צעדי תגובה חריפה מצד המוסדות האקדמיים, כולל עונשים כמו השעיה מהלימודים ואף סילוק לצמיתות, יכולים להפוך את הקמפוסים בחזרה לסביבה בטוחה ונקייה מהסתה. אל תעלימו עין ממה שמתרחש מתחת לאפכם, זוהי חובתכם כנושאי משרה באוניברסיטאות ציבוריות וכאנשי מדע שוחרי שלום.

זו גם ההזדמנות לקרוא לממשלת ישראל ההולכת ומתגבשת, ולשר החינוך העתידי, יהיה אשר יהיה, לפעול באופן תקיף ובלתי-מתפשר בכל התופעות אשר תוארו לעיל.

מדינת ישראל היא מדינה צעירה ומוקפת אויבים. אין לנו את הפריבילגיה לאפשר לתומכי טרור נוספים, לצמוח בלב ליבה ובמוסדותיה האקדמיים. זו הזדמנות להוביל שינוי משמעותי, ביחד עם חילופי השלטון המסתמנים.


שי רוזנגרטן הוא ראש אגף הפעילים הסטודנטים בתנועת 'אם תרצו' וסטודנט לתואר שני באוניברסיטת תל-אביב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. כבר שנים שהאוניברסיטאות שלנו משמשות כחממות ללאומנות ערבית ששנותיה עוד הרבה לפני קום המדינה.מה שמצער זו השתיקה של גורמי האכיפה שותקים ובשתיקה זו רק מעודדים את הפשיעה באוניברסיטאות.
    מקווה שנתעורר מהמחבלים המלומדים שלנו לפני שיהיה מאוחר מדי.
    באתם ללמוד,אז תלמדו. הפגנות נגד המדינה שמאכילה אתכם תעשו מקסימום בשכם. הרפיסות מול החלאות האלה צריכה להפסקת. כל מפגין כזה ישלח מיד למקום הולדתו.ושילמד שם.נהיינו עם של פסיכים

  2. צריך להבין את ראשי האוניברסיטאות (דיקנים, נשיאים ושאר הירקות).

    במידה והם יפעלו כנגד תופעה, בה סטודנטים מביעים בגלוי תמיכה ועידוד האלימות – הפוליטרוקים של שוקן, יכתימו את שמם ב"פעילות כנגד השלום".

    כי לדעתכם, לשווא המציאו הפוליטרוקים של שוקן ושאר התשקורת כי רצח הישראלים עבור פרסים מאוסלו זה "שלום"? לשווא, גנבו נוכלי הסמול עוד מילים ושימות? כמו למשל, את שמה של מפלגת העבודה ועוד מספר מפלגות בארץ? הם גנבו, בדיוק על מנת לכתוב – שהטודנטים קוראים לשלום (רצח ישראלים עבור פרסים מאוסלו, זה שלום עם קרבנות, לא מר שוקן?) ומי שפועל נגדם הוא נגד השלום.

    טריק בולשביקי ידוע ביותר, כבר מאז המאה ה-19. גם לנין קרא לרצחנותו שלום ואפילו הוסיף שזהו גם שיוויון. אז הסיבה שזה נעשה עבורה, היא בדיוק על מנת להכתים בכותרות (נראה לכם ששוקן באמת מאמין שרצח זה שלום?)

    וזהו בדיוק הטריק הרטורי עליו כתבתי. הפוליטרוקים של שוקן יכתבו שבעלי התפקיד באוניברסיטה "מתנגדים לשלום" (2 מילים) ועכשיו לך תסביר, שהם מתכוונים לרצח ישראלים עבור פרסים מאוסלו והם בכלל גנבו את המילה ורוב האנשים, בכלל לא מתכוונים לאותו דבר, כאשר *הם* מדברים על שלום. נוסיף לכך, גם כמה וכמה חברי סגל שגם עבורם שלום הנו רצח ישראלים עבור פרסים מאוסלו – וכך מקבלים 2 סיבות מהותיות, מדוע ראשי האוניברסיטאות לא פועלים.

    לכן, על מנת לטפל בבעית ההתעלמות וההסכמה שבשתיקה, לעבירת ההסתה לאלימות צריך לטפל ב-2 הבעיות. עכשיו, אני כותב זאת, כי הבעיה הראשונה בעצם קלה מאוד לטיפול – לא לקנות שום דבר מהמפרסמים בתשקורת. רשימה פשוטה בסלולארי, זה כל מה שצריך. אני עושה זאת וקורא לכולם לעצור את המימון למממני התשקורת.

    מי שמממן את הפוליטרוקים של שוקן, שילך למכור את מוצריו ב-Judenfrei עזה. הרי אין שום בעיה למכור שם – אחרי שלא נותר שם אף ישראלי 1, יש שם שלום, לא?

  3. לאחמד, כמו תמיד נהנתי לקרוא את דבריך היפים והנכונים.
    רק תיקון אחד: אלה לא ׳הפוליטרוקים של שוקן׳ אלא הפוליטורקים של השמאל. מהביטוי שלך משתמע שלשוקן יש שליטה על זה אבל האמת היא שהוא באותו מצב כמו אותם הפרופסורים ועוד מאות בעלי משרות אחרות: אם הוא יחרוג מאג׳נדת השמאל שמו יחוסל, עסקיו יקרסו וחבריו יעזבו אותו.
    זה תמיד היה הטריק המרכזי של השמאל: שליטה באמצעות לחץ חברתי והפחדה.
    ולכן כל כך חיוני להשקיע את כספנו רק במי שיד לו האומץ לעמוד בפרץ, כפי שכתבת.

  4. אני חושב שראשי האקדמיה השמאלנים באמת לא בטוחים מי צודק !…פשוט התבלבל להם השכל…אם אתם חושבים שזה קשור לאי קיו…אז אתם פשוט לא רואים את המציאות גם בגרמניה לפני השואה משכילי המשכילים התבלבל להם השכל גם ליהודים בארה"ב כיום מתבלבל השכל …אבל זה באמת רק תוצאה …זה בא מכיוון הלב "המרחם על אכזרים סופו מתאכזר לרחמנים"…זה טמטום הלב משרימפסים וכפירה וגאווה….נשמע לכם מיסטי…לא זה אבחנת היהדות..ולכן לא תמצא רבנים חרדים מתווכחים ומוכיחים לאנשי שמאל שהם טועים וכדומה..כי אין מה להתווכח ..הם רואים עולם הפוך…וכך כל המדינה גם בענייני הביטחון…הכל…ולכן המסורתיים ימנים…עדיין יודעים להבחין משהו איפה הכיוון של ירושלים