המשחק המסוכן של מחוללי הכאוס וההמרדה

מי שמתאר שבירת נאמנותם של משרתים במדים כדבר טבעי טועה ומטעה, וחייב לחזור בו או לשלם את המחיר

אנרכיסטים מטעם 'מחאת המילואים' חוסמים את משרדי פורום קהלת | צילום מסך

ריבוי הקווים האדומים שנחצו במחאה הזו ומגובים בהתבטאויות בזכות סרבנות ומרי אזרחי מפי ראשי מערכות בדימוס, מחייבות נקיטת גישה מחמירה בניתוח כוונות הפלגים הקיצוניים. האם הפיכה על הפרק? מה שאמור להיות מבוטל בזלזול, משל היה זנב לקונספירציה לא אפויה, מקבל בימים האחרונים הדהוד חוזר ונשנה, כלומר משתנה מהזיה לקמפיין. ברשותכם נצא למסע לעבר הדפ"א (דרך פעולה אפשרית) המסוכנת, זו שבכוחה להכריענו.

"המשבר החוקתי" הוא באזוורד של קמפיין. ביטוי שתפס יפה ומשמש כחזית לפנטזיות על דבר אחר לגמרי – סילוקו של ראש ממשלה נבחר מכס השלטון. התבטאויות מצד מנהיגי המחאה חושפות סוד גלוי: גם אם תושג פשרה בהסכמה רחבה לגבי נוסח הרפורמה, המחאה תימשך לצורך השגת תכלית מרחיקת לכת הרבה יותר, תיקון תוצאת הבחירות.

זה החל בעתירת 'התנועה לאיכות השלטון' שביקשה להוציא את ראש הממשלה לנבצרות, עתירה שלא נדחתה על הסף. לאחר מכן צצה תזת "המשבר החוקתי". הנושא עלה לראשונה, ככל הידוע לנו, במפגש זום של תנועת 'דרכנו' במהלכו העיד אחד המשתתפים כי בחוג בית בו השתתף העלה מומחה למשפט חוקתי את התרחיש לפיו הרפורמה תעבור, בג"ץ יפסול את החוקים וכוחות הביטחון יידרשו להחליט למי הם מקשיבים. "זה יהיה נורא", אמר, אבל הם יקשיבו לבית המשפט.

בהמשך התבטא המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך בניסוחים דומים להפתיע. ראש השב"כ לשעבר יורם כהן המשיך בקו זה ואתמול התבטא באופן דומה גם מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף במיל' אליעזר שקדי. היום, "יום ההתנגדות" נפתח בחסימת גישה לארגון חברה אזרחית, פורום קהלת, ובהתעלמות גורפת מפשרת אלבשן-פרידמן-איילנד-ירון.

ההתבטאויות הנזכרות לעיל נערכו בידי מטכ"ל ההפיכה לסרטון שהופץ אתמול בשעת לילה מאוחרת במגוון קבוצות ווטסאפ, ועמו ההודעה הבאה:

והנה מה שפורסם עכשיו במטה ההשבתה: קראו היטב והפנימו בבקשה העבירו לכל מי שמתאים

נתניהו עושה כל שביכולתו כדי לדרדר את המחאות לאלימות, מחרחר ריב ומחמם ומסית ומרגיז, ברגע שזה יקרה שלמפגינים יימאס והם יפנו לאלימות נפלנו במלכודת שהוא טומן לנו. הוא יכריז על מצב חירום, יקבל לידיו את כל הסמכויות, יפטר את מפכ"ל המשטרה וראש השב"כ שאלה האנשים היחידים שעוד יכולים לעצור אותו במקרה שבג"ץ מחליט לפסול את החוקים או להוציאו לנבצרות. השב"כ על פי צריך לעשות זאת. לא סתם הוא משתמש במילה אנרכיסטים, לא סתם אתמול בערב הייתה מתקפה חסרת תקדים על ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה מצד כל השופרות בערוץ 14 + הילדז שטענו שהם שותפים למפגינים ומנסים לבצע הפיכה. הם פשוט מכשירים את הקרקע לזה. זה מה שקרה עם ארדואן בטורקיה אחד לאחד. אם נפנה לאלימות אכלנו אותה.

העבירו בקבוצות שלכן"

 

למימוש הדפ"א המסוכנת, נבחר הנתיב הבא:

1. מסגור המאבק כמאבק על דמותה של מדינת ישראל – האם תישאר דמוקרטיה או תהפוך לדיקטטורה.

2. נוקשות עקבית בניהול משא ומתן על בסיס חלופות, הימנעות מהצגת תכנית נגדית או אפילו הזדהות עם כזו. התניית הדיון בתנאים מוקדמים בלתי קבילים.

3. הסלמת צעדי המחאה והובלת המדינה לכאוס.

4. נרמול השיח על מרי אזרחי, סרבנות ופעולות נוספות שהיו מחוץ לתחום עד כה.

5. הטלת האחריות לכאוס על הממשלה, תוך טרפוד מראש, ככל הניתן, של פעולות מנע מצד הממשלה ותיוגן כבלתי לגיטימיות.

6. ציפיה להתנגשות רשויות לאחר העברת החקיקה ו/או יצירת משבר כזה על רקע עתירת הנבצרות.

7. משבר חוקתי – על רקע פסילת חוקים (בין אם במסגרת כללי המשחק המוגדרים בחוק או במסגרת כללי המשחק בלשון החוק הקודמת – כלומר בחוסר סמכות) ודיוני הנבצרות – יצירת הסלמה והידרדרות נוספת כדי:

8. להגיע למצבי קיצון שיכשירו את הקרקע להכרזה על הממשלה כבלתי לגיטימית, על מדינת ישראל כדיקטטורה – ולקרוא להתערבות של זרועות הביטחון לרבות קריאה לשב"כ לממש את סמכותו כמגן סדרי השלטון הדמוקרטיים במדינה.

על רקע ההבנה המפורשת לפיה זרועות הביטחון כפופות לממשלה, ורק לה, כדאי לשוב ולבחון את החוקים הרלוונטיים.

חוק יסוד: הצבא

חוק קצר המסדיר את כפיפות הצבא לממשלה ומסמיך את שר הביטחון לפעול בשמה. כפיפות הצבא לממשלה זהה בכל המדינות (דמוקרטיות ושאינן דמוקרטיות).. חוק יסוד הצבא הוא חוק "לא נוח" למי שמבקש לבצע הפיכה, שכן הוא אינו מאפשר מקום לפרשנות בנושא.

חוק יסוד: השפיטה

חוק יסוד: השפיטה מסדיר את סמכות  בית המשפט העליון כמי שאמון על הפסיקה להורות לרשויות המדינה לפעול בהתאם לחוק או שלא לפעול: לתת צווים לרשויות המדינה, לרשויות מקומיות, לפקידיהן ולגופים ולאנשים אחרים הממלאים תפקידים ציבוריים על פי דין, לעשות מעשה או להימנע מעשות מעשה במילוי תפקידיהם כדין, ואם נבחרו או נתמנו שלא כדין – להימנע מלפעול;

כך למשל, הורה בג"ץ לפסול את השימוש ב"נוהל שכן" או קבע כי השר אריה דרעי אינו יכול להמשיך לכהן. במקרה של פסילת נוהל שכן לא נמסרה לכוחות בשטח ישירות, אלא באמצעות שרשרת הפיקוד. רוצה לומר – ככל שבג"ץ מוסמך להורות מכוח סמכותו שהוגדרה בסעיף הנ"ל בחוק על ביצוע או אי ביצוע, עצם ביצוע הצו נתון לרשות המבצעת. ראש הממשלה הוא זה שפיטר את השר דרעי. הרמטכ"ל, באמצעות אלוף הפיקוד, הורו למפקד האוגדה לחדול מהשימוש בנוהל שכן. לאחר שהתברר שהנוהל היה בשימוש גם לאחר פסיקת בג"ץ, קיים הרמטכ"ל הליך משמעתי בנושא .

לסיכום, אין בהליך זה משום דרמה גדולה ואם נחשוב עליו לרגע – הוא מתרחש סביבנו באופן שגרתי בלי שנשית לבנו אליו.

חוק שירות הביטחון

מבין שלושת החוקים הרלוונטיים, חוק שירות הביטחון הוא המבטיח ביותר למי שמבקש לחולל הפיכה. כל מה שנדרש הוא לשכנע את השב"כ שהממשלה הפכה את מדינת ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה. החוק האמור מגדיר אף הוא את כפיפות השירות לזרוע המבצעת, אך מסמיך אותו לשמור על סדרי המשטר הדמוקרטיים:

7. (א) השירות מופקד על שמירת ביטחון המדינה, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, מפני איומי טרור, חבלה, חתרנות, ריגול וחשיפת סודות מדינה, וכן יפעל השירות לשמירה ולקידום של אינטרסים ממלכתיים חיוניים אחרים לביטחון הלאומי של המדינה, והכל כפי שתקבע הממשלה ובכפוף לכל דין.

(ב) לענין סעיף קטן (א), ימלא השירות תפקידים אלה:

(1) סיכול ומניעה של פעילות בלתי חוקית שמטרתה לפגוע בביטחון המדינה, בסדרי המשטר הדמוקרטי או במוסדותיו;

בהקשר למצב הנוכחי, ניתן לקרוא את האמור לעיל בשני אופנים: ראשית, השב"כ אמור לסכל פעילות גורמים חתרניים המבקשים לחתור תחת השלטון ולהפילו באמצעים שאינם דמוקרטיים, למשל בהפיכה. קריאה חתרנית צופה פני עתיד עשויה להביא את הקורא לפרשנות הבאה: על השב"כ מוטלת החובה, מכוח האמור בחוק, להגן על המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. ישראל דיקטטורה? בראשה עומד דיקטטור? יתכבד נא השב"כ ויממש את חובתו כמפורט בחוק ויואיל להסיר את האיום.

פקודה בלתי חוקית בעליל

מה תהיה הפקודה הנכספת שתחייב, אליבא דמטכ"ל ההפיכה, המוני חיילים, שוטרים וסוכני השב"כ לסרב לה בגאון, משום שדגל שחור מתנוסס מעליה? נדבך חשוב בשלילת הלגיטימיות של הממשלה הוא כמובן לשכנע בכך ש"דגל שחור" מתנוסס מעל הוראותיה אל הכוחות המזויינים. ומהי, בהקשר זה, פקודה בלתי חוקית בעליל? למשל, לירות אש חיה במפגינים. מי שמתפרנס מכאוס, עשוי להשתעשע במגוון רעיונות כדי להפוך את התרחיש חסר הסיכוי הזה למציאות, או לכל הפחות לייצר פרובוקציה שתוביל להידרדרות, או תשווק ככזו באמצעות דיווחים שקריים אפופי ערפל, בבחינת "אמת לשעתה".

כך או אחרת, אפילו פקודה בלתי חוקית בעליל אינה שוברת את שרשרת הפיקוד. היא מחייבת אי-ציות מצד מקבלי הפקודה, אך אינה מבטלת בשום צורה את כפיפות הכוח לדרג שמעליו, ואת הצבא או המשטרה לרשות המבצעת. ולסיום: האם מטכ"ל ההפיכה מבין שעצם הקריאה לסרבנות גלויה והמונית של הצבא, חיילים ומפקדים שלא להישמע לממשלה, עולה לכדי המרדה?

כפיפות לשלטון החוק

כלל הרשויות והגופים הכפופים להן מחויבות לשלטון החוק. ודוק: שלטון החוק אינו שלטון השופטים, שלטון חברי הכנסת, או שלטון השרים. כל אלו כאחד כפופים לחוק והוראותיו. וכל עוד כלל הרשויות תקפדנה על קיומו כפי שהקפידו עד כה, המשבר החוקתי הוא ספין. פיקציה.

מקרה הקיצון של המשבר החוקתי – ומה יקרה אם בג"ץ יפסול את החקיקה תוך חריגה מלשון החוק כפי שעברה בקריאה שלישית? הדעות חלוקות, וזו הזדמנות מצוינת ללבן את הסוגיה כבר כעת. עמימות היא שמן לגלגלי ההפיכה.

מה משמעות הניתוח? שכל עוד כלל הרשויות פועלות לפי חוק – ובמדינת ישראל לא יעלה על הדעת אחרת – מחוללי הכאוס פועלים ביודעין לערער את יציבותה של מדינת ישראל. בעשותם כך, הם מסתכנים בהמרדה. הבכירים שתיארו בקור רוח מצב שפירושו שבירת הנאמנות ושבועת האמונים של משרתים במדים לממשלה כדבר טבעי טועים, מטעים וחייבים לחזור בהם או לשלם את המחיר. את מצבי הקיצון יש להבהיר ולפזר כל עמימות כבר עכשיו באופן שאינו משתמע לשתי פנים.

אוי לנו שהגענו למצב בו אלופים, רבי אלופים, ראשי שירותים וראשי ממשלות מתבטאים באופן חופשי נגד הממשלה כאילו היא דיקטטורה. המשמעות היא התרת דמה של מדינת ישראל. דרושות כאן מנהיגות, אמירות בהירות וקביעת גבולות חדה מצד ראשי המערכות. פירומנים שהזדמנו לעת הזו בתפקיד חברי כנסת נדרשים לריסון, אם לא לשתיקה. זו עת לטיפול נחוש ונחרץ במילים מדודות. ואם כל זה נראה לכם רחוק, הזוי, קונספירטיבי, או היסטרי: ישנם מצבים בהם המודיעין מונח לפתחנו. כל מה שצריך זה לקרוא, למשל את מכתבם של 400 מילואימניקים ממערך המ"מ לרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד:

אנו עדים כרגע להפיכה שלטונית אלימה שמתנוסס מעליה דגל שחור ענק. אנו מצפים מכם להתחייב שבתסריט כזה תפעלו תמיד לפי הנחיות בג"ץ ויועמ"שית כאינסטנציה סופית, ותבטיחו את המשך קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית הנתונה לשלטון החוק"

עוד הוסיפו במכתב:

פגישות ריכוך לא יועילו, אין ולא יהיה לנו חוזה עם דיקטטור, ואי אפשר לגרום למילואימניקים להתנדב לשרת דיקטטור. כשתובטח הדמוקרטיה באופן שלם ומהותי – נשמח לחזור להתנדב בגאווה, ולחזור לאנונימיות"

מ.ש.ל.

צה"ל, צבא העם, לא ייצא נגד אזרחיו ובוודאי לא ישתף פעולה עם פוטש של מיעוט שאיבד את דרכו. החיילים, כידוע, נשבעים אמונים למדינת ישראל, לחוקיה ולשלטונותיה המוסמכים, לא ליועצת המשפטית לממשלה, אפילו לא לבג"ץ:

נספח לפ"מ 33.0915

הנני נשבע(ת) ומתחייב(ת) בהן צדקי לשמור אמונים למדינת ישראל, לחוקיה ולשלטונותיה המוסמכים, לקבל על עצמי ללא תנאי וללא סייג עול משמעתו של צבא ההגנה לישראל, לציית לכל הפקודות וההוראות הניתנות על ידי המפקדים המוסמכים ולהקדיש כל כוחותיי ואף להקריב את חיי להגנת המולדת ולחירות ישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. ניתוח מדויק.

    הנאצים השתמשו בשיטות זהות. לצד הריסת פגישות מתנגדיהם הפוליטיים, מטרתם היית לגרום לאי סדר במדינה – תוך הצגת היטלר, כמועמד שידאג "להחזיר" את הסדר הציבורי. זו עובדה היסטורית ידועה.

    זה שרוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו, משתמשים בשיטותיו של היטלר – אכן אומר שהרפורמה תהפוך את ישראל לדמוקרטית יותר.

    מי ששירת, משרת ו/או ישרת למען ניצול תפקידו בדרך של סחיטה באיומי אי מילוי תפקידו – מעולם לא עשה זאת לא ב"אנונימיות" ולא לשם כל מטרה, מלבד ניצול תפקידו לשם סחיטה.

    בשנת 2011, קיבל המחוזי ת"א את ערעור המדינה, בעניינו של ד"ר אריה פיגר.

    המורשע, היה בעברו סגן מנהל המערך האונקולוגי בבית-החולים איכילוב, אחד האונקולוגים המוערכים בארץ, מרצה באוניברסיטה, יועץ בשכר לחברות התרופות רוש פרמצבטיקה בע"מ, פייזר, טבע ואבנטיס,

    כמו כן, התנדב ד"ר פיגר בתפקידי יו"ר ועדת הרופאים המרכזת את תחום הגידולים במערכת העיכול ובוחנת פרוצדורות וכיווני טיפול חדשים. היה גם יו"ר קבוצת המעקב של גידולי המעי הגס. היה חבר ועדת הנסיעות באגודה למלחמת בסרטן וחבר בוועדת סל התרופות!

    וכן מבקר-יועץ של מספר כתבי-עת רפואיים בינלאומיים.

    אך ד"ר פיגר, אהב ככל הנראה את הכסף יותר מאשר את שבועת הרופאים. ד"ר פיגר הורשע בשוחד, אותו דרש מחולים ו/או בני משפחותיהם.

    פיגר שימש כאמור, גם כיועץ בשכר (מבלי שקיבל היתר, אגב) לחברות תרופות כמו רוש, פייזר, טבע ואבנטיס. הוא ניהל ניסויים רפואיים במסגרתם בתרופות של חברות אלה שקיבלו החולים הנסיינים בחינם. למרות זאת, פיגר לקח סכומי כסף ממטופלים במחלקה, שנמסרו לו במעטפות במסדרונות, במעלית ובמשרדו, בתמורה לזכות להיכנס לניסוי (לו היו זכאים להיכנס ממילא בחינם) או בתמורה לזכות להשתמש בשאריות התרופות של חולים שנפטרו.

    עבירה נוספת בה הורשע ד"ר פיגר, היית שלילת טיפול ממטופלים בבתי החולים הציבוריים והפנייתם אל הקליניקה הפרטית שלו, ע"מ לקבל אותו טיפול ממש. על כך, כתב המחוזי:

    "… (5) בית החולים בילינסון שייך לקופת-חולים כללית, שהינה תאגיד המספק שירות לציבור. איכילוב הינו בית-חולים ממשלתי-עירוני, המוחזק בבעלות הממשלה ועיריית תל-אביב. לפיכך, מתוקף כהונתו בשני בתי החולים, היה פיגר עובד ציבור. כעובד ציבור לא היה פיגר רשאי לנהל, במסגרת בית החולים, שירות רפואי פרטי מכל סוג שהוא. חולים המבוטחים בקופת-חולים (למשל, החולה באישום הראשון) היו זכאים לקבלת טיפול רפואי על-ידי המערער וצוות המחלקה, מכוח חברותם בקופת החולים, ללא תשלום נוסף.

    (6) נציין מיד, כי על-כך שהמערער מכוח תפקידו היה עובד ציבור, וכן על זכותם של המבוטחים לקבל טיפול רפואי על ידו והצוות הרפואי שבניהולו, ללא תשלום, לא היתה מחלוקת."

    לבסוף, הורשע כאמור ד"ר פיגר בעבירות של לקיחת שוחד ועושק חולים והמחוזי כאמור, החמיר בעונשו. על שיקולי ההרשעה וגזירת הדין, הוסיפו חברי ההרכב:

    " … מכל זווית ראייה שבה תיבחן הפרשה, היא זועקת חומרה, והחומרה טעונה תרגום הולם לכלל ענישה. בכך אין כדי לומר, שדרך חייו הנורמטיבית, והרבה יותר מכך, של המערער לא תובא בחשבון. הזדמן לנו, כמו לשופטים רבים, לומר בעבר כי אדם קונה את כרטיס הביקור שלו מידי יום, ומן הדין שמעשיו הטובים, ולענייננו המצויינות והישועה שהעניק המערער לאלפי מטופלים, יזקפו לזכותו בבוא יום פקודה. עדיין, נראה לנו שאיזון ראוי דורש ריצוי מאסר מאחורי סורג ובריח, ולא ניתן להימנע מכך.

    עוד המערער לכל הדעות הוא משכמו ומעלה בתחום המקצועי. מקובל עלינו, כי לאורך השנים נהנו מיכולותיו וכשרונו אלפי מטופלים, מקובל עלינו שעוד ישנם חולים רבים שהם אסירי-תודה לו, ויעיד על-כך מצעד עדי האופי שהעידו לזכותו. אלא, שכגודל התרומה והמעמד – גודל הכיעור שבניצולם. לצערנו, שוכנענו כי המערער גילה לאורך הדרך תאוות בצע לא מרוסנת, ושמא הוכח פעם נוספת כי כל הגדול מחברו – יצרו גדול הימנו. הכניעה לאותה תאוות בצע הוליכה להתנהלות אטומה וצינית. ושוב אנו חוזרים לכל הווריאציות השונות והמטרות שלשמן ניתן השוחד".

    אני מסכים עם דעת חברי ההרכב והמקרה של ד"ר פיגר, ממחיש כמובן את הכלל אותו כתבתי למעלה – מי ששירת, משרת ו/או ישרת למען ניצול תפקידו בדרך של סחיטה באיומי אי מילוי תפקידו – מעולם לא עשה זאת לא ב"אנונימיות" ולא לשם כל מטרה, מלבד ניצול תפקידו לשם סחיטה.

    רוצים להשתתף בדיון ציבורי אודות האיזון המדויק בין הרשויות? באמצעות הנמקה לוגית, אהלן וסהלן! מי שרוצה לנצל את תפקידו ע"מ לסחוט באיומי אי מילוי תפקידו (בעיקר כיוון *שאין* לו נימוקים) אנשים אחרים – ביי ואל תחזור. אנו, הציבור בישראל, לא צריכים פושעים אשר כל מטרתם היא לסחוט אותנו, בתפקידים אלה.

  2. אתר מידה יכול למלא תפקיד קונסטרוקטיבי בנקודת הזמן הזו בכתיבה בנושאים הבאים:

    1. מוסד הנשיאות מיותר. הנשיאים האחרונים ביזו את עם ישראל, קצב, המגלומן פרס, רבלין ועכשיו הרצוג.

    2. גיבוי לבן גביר היחיד מהימין שבא למשול והנה הדיח את מפקד משטרת תל אביב. . מילא נתניהו נסחט באמצעות הגשת כתבי אישום מפוברקים, והסכם ניגוד ענינים חסר שחר מנוגד לחוק. אבל לוין ורוטמן, יורקים עליהם והם אומרים גשם, הם לא רואים איך מיושם אצלם הכלל המסחרי הידוע, מי שמתחיל להתפשר מתפשר עד הסוף.

    3. הבולשביקים כמיטב המסורת מפעילים טרור אישי בסגנון המאפייה, הפגנות ליד הבית של הטייס,חסימת הכניסה למשרדי קוהלת.

    4. מה עלה בגורל העצורים מהפגנות הבולשביקים, הוגשו כתבי אישום, כמה זמן הם ישבו במעצר?

    5. למה אין אפילו כתיבה אחת שתעלה את האפשרות בכלל לבטל את הקריקטורה של וועדה אקסקלוסיבית למינוי שופטים? קוהלת תומך בביטול הוועדה.

    6. לפרק בכלל את הטייסת ש37 מטייסיה סרבנים. אפשר לסמוך עליהם שימלאו את הפקודות של הממשלה?

    1. א. כמו בג"ץ כ גם מוסד הנישאות צריך תיקון, לא ביטול.
      ב. אתה באמת חושב שיש סיכוי שהעצורים מההפגנות ישבו זמן משמעותי במעצר? שלא לדבר על כתבי אישום? ב גביר רק התחיל להחליף את צמרת המשטרה, יקח זמן לעקור את המדיניות המוטה שהשתרשה שם.
      ג. בסדר, אז נבטל את הועדה למינוי שופטים(דבר שאני בעדו) אבל מה אתה/פורום קהלת מציעים במקום? חייבים להחליט איכשהוא את מי ממנים לבג"ץ ואת מי לא.
      ד. נכון להעיף מהצבא את 37 הטייסים(או לכל הפחות לתת להם הורדה בדרגה/עיכוב דרגה משמעותי), אבל אין סיבה לדפוק את שאר חברי הטייסת.

    2. פורום קהלת מציע את הממשלה. אני מציע קוורום של 30 חברי כנסת לפי מפתח 1 לכל 4 חברי כנסת (איך לחשב את השיירים, יש לי מחשבה, אבל קודם לקבוע את העקרון) כאשר בתוך ה-30 יש ממילא נציגים לאופוזיציה אבל בהתאם לכוחם בעקבות תוצאות הבחירות.

      אי אפשר לתקן את מוסד הנשיאות, צריך לבטל אותו, את כל התפקידים הייצוגיים יכול למלא יו"ר הכנסת.

      שימסר דו"ח מעצר זה חשוב ביותר.

      ולחוקק מיד את חוק היוע"מ: 1. היוע"מ יכול לחוות דעה בלבד, אפשר לקבל ואפשר לו. 2. לא יחווה היוע"מ את דעתו רק בעקבות פניה של שר או של הממשלה. כאמור חוות הדעת לא מחייבת. 3. יוע"מ המודיע שאינו יכול להגן על החלטה של שר או של הממשלה יתפטר מתפקידו.

  3. את התקשורת הם כבר כבשו כך שהם גם אלו שישלטו במסרים לאזרחים, לחיילים ולשוטרים. מפחיד ומדכא.

    1. הם לא "כבשו את התקשורת "
      הם ה"תקשורת" .
      אחרי בית המשפחט המערכת התקשורתית היא הכלי השני החזק ביותר שלהם בית המשפט כדי לשלוט , והתשקורת כדי להסביר ולקבע בתודעה שהשלטון שלהם הוא הנכון , יש להם שני נספחי הסברה חשובים והם האמנות והאקדמיה , אומן או אינטלקטואל שאינו מתאים לדעות שלהם , לא מתקדם ומנופנף מהמערכת.

    2. הם לא.

      יש כמה פוליטרוקים אשר אינם חוששים מחוקי מדינת ישראל. מדוע? כיוון שבית המשפט לא ישפוט אותם עפ"י חוקי מדינת ישראל.

      הוכחה: מוחמד בכרי ואילנה "אמת לשעתה" דיין. אביא רק ציטוט אחד מהחלטתו של העליון:

      "הצגת המסיבה והתמונות של חיילים חוגגים, שצולמו בזמן אחר ובמקום אחר, אף כי היו מצויים על אותה קלטת שכללה גם תמונות רלוונטיות אינה מעידה על בחירה עיתונאית זהירה במיוחד. יש בה משום חוסר טעם משווע אף שהמצג הנראה בהן הוא אמת." בנוסף ציין ריבלין כי "אכן, חלק מאמירותיה של דיין במהלך השידור היו מיותרות, אם לומר את המעט. ראוי היה לה כי תנקוט מידה רבה יותר של ריסון עצמי ושל צניעות לנוכח הקושי המובנה בראיית התמונה המלאה עובר לשידור הכתבה".

      אך לצד המילים הגבוהות על תכלית השמירה על שמו הטוב של אדם וביקורת כלפי דיין וצוותה, העליון קיבל פה אחד את ערעורה של דיין.

      ביחס לטלעד השופטים קבעו כי הקדימון ששודר לקראת התוכנית היווה לשון הרע, פסקו שהזכיינית "טלעד" תשלם לקצין פיצוי מופחת (כאשר בתחילת פברואר 2010 הגיש סרן ר' ערעור זה לעליון, בדרישה לפיצויים גבוהים יותר), בגובה מאה אלף שקלים, וביטלו את חיובה של "טלעד" לשדר הודעת תיקון.

      אז גם במקרה התשקורת, הסיבה היסודית לפרופוגנדה חופשית ע"י דיקטטורי המקרופון – חופשית מעמידה בתנאי אתיקה עיתונאית (כל ציבור מערבי המפקיד את המקרופון בידי אנשים מסויימים, מבין את הכוח שיש לתקשורת ולסכנות הכרוחות בתקשורת לא אובייקטיבית ו/או פוליטרוקים המנצלים את שליטתם במקרופון לטובת תעמולה ודיקטטורה של דעתם הפרטית בלבד, על כל סדר היום התקשורתי – ולכן, דורש מהם עמידה בכללי אתיקה מוגדרים) ו/או ציות לחוקים מפורשים של מדינת ישראל – אז גם במקרה התשקורת, הסיבה היסודית לפרופוגנדה חופשית ע"י דיקטטורי המקרופון, היא פוליטרוקים בגלימה הבטוחים שדעתם נשגבת ואלוהית.

      ואל לנו, לבני התמותה הפשוטים, להבין מה השיקולים בראשו של הא-לוהים ברק.

      על בג"ץ 316/03, מוחמד בכרי ואח' נ' המועצה לביקורת סרטים ופעולתו של היועהמ"ש לממשלה – ויינשטיין – אין צורך להוסיף כלל. אם משהו מוכיח את הרקבון המוסרי ודיקטטורה של דעה פוליטית מסוימת על ביהמ"ש העליון, זו התנהלותם בעתירות כנגד בכרי.

  4. בשמאל חוגגים לאחר נאום הנשיא: "הוא לא דרש את עצירת המתווה – אלא את מחיקתו"

  5. מחנה האגרוף הקפוץ של השמאל הולך על תכנית אומגה – אם לא משאירים את המדינה בידיו אז הוא יחריב את הכל. אני מקווה שלא מאוחר מדי לסכל את תכניתו, אבל יתרה מזו אני מקווה שלמחנה הלאומי יש את הנחישות שלא להיכנע בפעם הזו.

  6. נשיא המדינה הרצוג פעל באופן הנוגד את משרתו. כל שהיתה חובתו לעשות היה לצאת בקריאה לכל הפושעים מהמחנה שלו שיפסיקו הגיב:

    לקרוא להרס המדינה.

    המתיימר העלוב הזה הפך לפתע לכנסת חלופית.

    איזו חוצפה.

    איזה חוסר הכרה מהי דמוקרטיה ומהו שלטון העם ואיך הכנסת היא מקום מפגש כל הויכוחים והחקיקות.

    הפך לזרוע של הכנסת וזימן גורמים לדיונים בפניו.

    ממש מפחיד איך היהודים כלל לא מבינים מהי דמוקרטיה, מהי מדינה מתוקנת ומהי הפרדת רשויות.

    כולם פה כמו באיזה עיירה בפולין או במרוקו.

    אין חוק ואין סדר ואין שום דבר למעט מלחמת יצרים על כוח ושליטה וממון והשפעה.

    כמה מגעיל.

    זו מדינה שאין לה שום עתיד ואין ספק שהסוף כבר מסתמן.

    חיסולנו על ידי עצמנו ואויבינו.

    חבל על כל הדם שנשפך פה.

    עבור כלום ושום דבר.

    נשיא הכלום והשום דבר שנתן ידו לחיסול הדמוקרטיה ושלטון העם באמצעות נציגי הרוב בכנסת.

    כל שמותר וחובתו לעשות היה והינו:

    לצאת אך ורק בקריאה מיידית לאותם אלה ממחנהו הפוליטי שקוראים לשפיכות דמים ולמלחמה עם רובים ואש חיה יהודי על יהודי להפסיק ומיד ולחזור בהם.

  7. אולי מספיק להשתמש במילה חוקתי? איזו חוקה יש לישראל?
    ———————————————————

    להבנתי, כל עוד לא כוננה חוקה. אין להשתמש במילה "חוקתי". אין משבר חוקתי כי אין חוקה. מגילת העצמאות אינה חוקה. ואין במגילת העצמאות את המילה דמוקרטיה. מצד שני יש בה 20 פעמים המילה יהודי על הטיותיה. כל זה לא הפריע ליפי הנפש בעיני עצמם לקחת פסקה על שיוויון אזרחי ליחיד והפוך את מגילת העצמאות והסעיף על שיוויון ליחיד כחזות הכל.

    לא לחינם מיוחסת לח"כ דתי את האמירה הבאה כשהציעו לו לכונן חוקה: "גם אם יציעו לי את עשרת הדברות אצביע נגד כי ברור לי מה אהרון ברק יעשה מזה".

    כפי שציינתם חוקי יסוד בענייני הצבא, המשטרה והשב"כ הם ברורים ומובהרים. יש לקצר מאוד את חוקי כבוד האדם וחירותו וחופש העיסוק למשפטים בודדים על מנת שהרשות השופטת לא תעשה בחוק כטיוטה.

    את כבוד האדם וחירותו וחופש העיסוק הייתי מוריד למדרג של חוק רגיל ומבהיר בחוק כי הוא נחות לחוק הלאום (ומדגיש למען הספר ספק של הרשות השופטת) ואת השינוי משריין ברב של 64.

    לסיום, מעבר למילים, חוקה ודברים בספירות עליונות יש להזכיר לשמאל שהובס בבחירות משפט שרץ בקבוצות ה- WhatsApp כדלהלן:

    "אנרכיסטים יקרים! יום הזעם, יום שיבוש, יום ההתנגדות… אולי תנסו, לשם שינוי, יום השלמה עם תוצאות הבחירות?"

    1. השימוש המבחיל בשמות התואר המכוערים האלה: יום הזעם, יום שיבוש, יום ההתנגדות הגיב:

      מוכיח שהשמאל והערבים הם מחנה אחד בעל אותן שיטות פאשיסטיות ואלימות!!!

      כמו שהערבים והאיסלם לעולם לא ישלימו עם קיום יהודי בארץ ישראל כך גם השמאל לא ישלים עם שלטון של עם ישראל כי השמאל שונא את עם ישראל, את העם היהודי ואת היהדות ועבורו מצות בפסח זה דיאטה לא רצויה!!!

    2. ל- (1),

      קשה להיגמל מכח.

      בעבר עבדתי אם משהי שבגרה במערכת החינוך הקיבוצית.

      היא חונכה שמגיע לה ולשכמותה למשול. לה יש את היכולות והסמכות וכל השאר פשוט יצייתו.

      אציין כי הוויכוחים היו טכנולוגיים. קשה לנהל שיח עם אדם שכל המערכת גידלה אותו שהוא פאר היצירה וכל האחרים הם כאן בשביל לשרת גם אם רמת הניסיון וההשכלה של הצד שכנגד זהים או טובים ממנה.

      האנשים הללו חונכו לערכים של הגמוניה, צדקת הדרך (הליברל הגדול סטאלין שמש העמים) ושהם כאן להנחיל את הדרך לכל השאר שפשוט יגידו: "אמן, כן יהי רצון".

      מאוד הפריע לי חוסר הכבוד שהגברת הפגינה למסורת היהודית או למנהגים היהודיים בשעה שהיא יצאה מכליה לתת כבוד לערבים ולמנהגיהם.

  8. מישהו יכול להסביר לי, למה ראשי המחאה לא במעצר? הם מסיתים ללא הרף נגד הממשלה והעומד בראשה.
    אם הם ככ רוצים דיקטטורה אפשר להראות להם איך זה עובד באחת: חסימות אתרי אינטרנט, תפיסת הכספים מארה"ב שמממנים את המחאה, סגירת טיקטוק ופייסבוק בישראל ועוד.

    1. זה לא קורה כי מדינת ישראל איננה דמוקרטיה. זו מדינת שטטל מגעילה עם פריבילגים פושעים שמנהלים הגיב:

      אותה.

      מדובר בעיירה גלותית מפולין או מרוקו ותו לא.

      כל הרשויות הן לא יותר ממצג שווא שיקרי.

      כל מיני חולירות שהשתלטו על הישות הציונית ועושים בה כבתוך שלהם.

      בתי משפח

      צמרות צבא ובטחון

      צמרת משרד ה"חינוך" עלאק

      ובכל מקום שתבחני תמצאי את החולירות שמתנהגים בדיוק כמו הקופים בגWונגל. אלה המגעילים שצווחים וחושפים שיניים מאיימות בדיוק כמו יועצים משפטיים ושופטי הסרק והרמיה בישראל.

      ישראל היא בצבת השמאל וגנבי השלטון.

      כדי להשתחרר צריך להתחיל הכל מהתחלה.

      מקווה שעכשיו הבנת מדוע לא חוקרים את החוקרים ואת המאיימים ואת הפושעים מארגני הפשעים למיניהם.

  9. למי שהחליט שהמדינה כבר לא מייצגת אותו, אין כוח בעולם שיכול להכריח אותו לשרת ולתרום למדינה (במקרה הגרוע ביותר יגוייס נגד רצונו ויתפקד כעציץ היכן שהו.

    1. אם *מדינה* צריכה לייצג אותך,

      ולא מפלגה מסוימת – אז אתה דיקטטור. מדוע?

      כי במשטר דמוקרטי, מפלגות מייצגות את מגוון הדעות בעם – כל מפלגה מייצגת דעה מסוימת – והמפלגה זוכה בקולות עפ"י שיעור התמיכה בעם לדעה שהיא מייצגת ומפלגה יכולה להיות חלק מהקואליציה בכנסת אחת וחלק מהאופוזיציה בכנסת אחרת (2 הדברים חשובים – בחירה עפ"י השיעור בעם ותפקידים שונים בכנסת וזו הסיבה מדוע במשטר דמוקרטי יש מפלגות). אם כל המדינה חייבת לחיות עפ"י דעה שלך בלבד – לך תהיה עציץ בצפון קוריאה.

      ממילא שם *כל המדינה*, בטוח תייצג אותך.

      עכשיו כמובן תספר לנו,שבלעדיך מטוסים לא יצללו וצוללות לא ימריאו.

      הציבור בישראל ממילא לא צריך דיקטטורים בשום תפקיד. גם לא סחטנים, הסוחטים באיומי עזיבה שהכל יתבצע כמו שהם דורשים, אחרת הם לא ישרתו. יודע מה אחת ההגדרות של מדינה נחשלת? אחד המאפיינים המובהקים של מדינה נחשלת? במדינה נחשלת, רשויות הבטחון אינם מבצעים את החלטותיה של רשות נבחרת אלא (ועל כך הדגש, המשפט הקודם מציג איך זה צריך להתנהל במשטר דמוקרטי) סוחטים את הציבור באותה מדינה, באיומי ביצוע או אי ביצוע של תפקידם.

      בקיצור, אנשים המרכיבים את זרועות הבטחון, משתמשים בתפקידם הציבורי ע"מ לסחוט את העם, בדרישה שהכל יתבצע איך שהם דורשים, אחרת … אז מלכתחילה, תשאיר את שאיפותיך להפוך את מדינת ישראל לצפון קוריאה הנחשלת, לעצמך.

      או תמצא נימוקים טובים יותר מ"אם המדינה לא תעשה כמו שאני דורש, אז אחרת …".

    2. עדיף שטיפוסים כמוך לא יתגייסו. לא צריך אותך אפילו לא כעציץ הגיב:

      והכי כדאי שתקנה לך כרטיס לברלין ותעבור לשם.

      שם תמצא מדינה שמייצגת אותך!

      ותאכל הרבה מילקי.