הסגרת ראשי חמאס צריכה להיות תנאי להפשרה מול טורקיה

כל התקרבות בין ישראל וטורקיה צריכה לכלול פעולה נחרצת נגד ראשי הארגון המכוונים את הטרור מאיסטנבול

צילום מסך

בעוד מחבלי חמאס טובחים במאות מתושבי הדרום וחוטפים עשרות מהם אל שטח עזה בבוקר יום שבת, סרטונים הראו את ראשי ארגן הטרור צופים בטלוויזיה וחוגגים במקום מושבם באיסטנבול.

בין הנוכחים היה סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אשר טען למספר רב של שבויים אשר נחטפו, ביניהם קצינים בכירים בצה"ל, והוסיף כי כי בכוונת אנשיו להמשיך ולהילחם "עד שיושג ניצחון".

בהמשך הסביר כי תוכנית חמאס למתקפת הפתע נגד ישראל בוצעה על פי התכנון, "ובכלל זה השתלטות על יישובים ובסיסים".

בראשית השנה פרסמתי באתר זה טור הקורא להנהגת המדינה להציב קו אדום לנשיא הטורקי ארדואן: נורמליזציה ביחסים עם ישראל תמורת חיסול מפקדות החמאס בטורקיה. זו כאמור כוללת בין היתר אל-עארורי, האחראי על התשתית הצבאית של הארגון ביהודה ושומרון ובירושלים, אשר ממקום מושבו באיסטנבול מגייס ומפעיל פעילי טרור, ולאורך השנים היה מעורב בתכנון וביצוע של מאות פיגועים וניסיונות פיגוע.

למרבי הצער, קובעי המדיניות לא דרשו זאת מארדואן ונעו בנתיב של הפשרת הקפאון בין המדינות, אולי בתקווה "שחימום" היחסים יובילו ללחימה אקטיבית של טורקיה בפעילי חמאס שעל אדמתה .

בפעילות הרצחנית של הזרוע הצבאית של חמאס במהלך חג שמחת תורה, הוכח פעם נוספת כי אל-עארורי ודומיו הם המוח השטני מאחורי מסע הרצח העקוב מדם. לא יעלה הדעת שבזמן בו ישראלים נרצחים ונחטפים על ידי מחבלים בני עוולה, משלחיהם המחייכים צופים בנעשה בנוחות ממשרדים מפוארים בחו"ל.

כחלק נוסף מהמלחמה שיצאה לדרך מול חמאס, ישראל חייבת לכל הפחות לדרוש לאלתר מטורקיה לסגור את מפקדות הטרור על אדמתה, ולהסגיר את כל פעילי החמאס השוהים באיסטנבול, בראשם סלאח אל-עארורי.

והיה כי טורקיה לא תפעל בנושא יש לשקול אפשרויות מדיניות נוספות, כמו למשל דרישה ממועצת הביטחון של האו"ם להשית על טורקיה עיצומים כלכליים, למרות ועל אף שזה עשוי להישמע מופרך בימים של חימום יחסי מדיניים בין ישראל לטורקיה.

ישראל נמצאת במלחמה, ובמלחמה נאבקים באויב בכל החזיתות עד להכרעתו ומחיצתו, גם כאשר הוא שוהה על אדמת טורקיה.


מאור צמח הוא יו"ר ארגון 'לך ירושלים'. עקבו אחריו בטוויטר לכל העדכונים האחרונים.

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. אין צורך בחיילים אמריקאים ובריטים. צה״ל חזק מספיק בעצמו! ודווקא העובדה שהוא ינצח לבד היא שתתרום להרתעה.
    אם הם באמת רוצים לעזור אז שיפעילו לחץ על טורקיה. או אפילו שישלחו את ה CIA וה MI6 להחדיר לחדר שבתמונה למעלה פצצה ולגמור עם הנהגת החמאס(ללא הנהגה שתוביל אותם כוחות החמאס בשטח יתקשו להמשיך להילחם).

    1. אז למה לא מטפלים בראשי החאמאס בטורקיה? עם כל המודיעין שלנו אין מידע על המיקום שלהם? גם אם מדובר במיקום עם אזרחים. לא מדברים בכלל על מיקומם באיסטנבול והפעולות ממוקדות בעזה. האם זה במכוון?

    2. בניגוד לארה״ב ובריטניה, ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להסתכסך עם טורקיה. בטח לא כשאנו באמצע מלחמה.

  2. הפעלת לחץ על ארדואן לא תעזור.
    ראשית, אירופה צריכה אותו כחסם למסתנני עבודה ולכן תעמוד בדרכנו.
    שנית, ארדואן תמיד משחק משחק כפול בין העולם המערבי לעולם הערבי. לכן, האינטרס שלו יהיה לכל היותר לשלוח שוטרים לעצור אותם אבל רק לאחר שהם יוזהרו ויספיקו לברוח לקטאר או לאירן.