שינוי באיחוד האירופי: מאבק על הקפאת כספי הסיוע לפלסטינים

הונגריה מתריעה: הטרור החמאסי מהווה איום גם על אירופה

פטר סאראי, מזכיר המדינה להגנת המדינה במשרד החוץ ההונגרי, במהלך הכנס

בודפשט. הנציב ההונגרי לענייני שכנות והרחבת האיחוד האירופי, אוליבר וארהיי, הכריז שהאיחוד האירופי החליט להקפיא את כפי הסיוע לפלשתינים ולערוך בחינה מחודשת של כל הסיוע הפיננסי שלו לפלשתינים לנוכח מימדי הטרור והברוטליות נגד ישראל. מדובר בשינוי משמעותי ביותר במדיניות האיחוד האירופי, שממשלת הונגריה תרמה לו רבות. הנציב, שדיבר בכנס סולידריות בינלאומי עם ישראל בבודפשט, ציין שמדובר שהתקפת הטרור של החמאס על ישראל היא ״נקודת תפנית״ ולא ניתן ״לחזור לעסקים כרגיל״. התמיכה הכספית בפלשתינים היא בהיקף של 690 מיליון יורו. הנציב הודיע על השעיה מיידית של כל כספי הסיוע לפלשתינים, הקפאה מוחלטת של תוכניות התקציב לסיוע ל-2023 ובחינה מחדש של כל תוכניות הסיוע. ״יש לטפל כעת בענייני השלום, הסובלנות והדו קיום, הסתה לשנאה, אלימות והעלאת טרור על נס הרעילו את מוחם של רבים מדי. אנחנו זקוקים לפעולה ואנחנו זקוקים לזה כעת״. הונגריה תקבל לידיה ב-1 בינואר את הנשיאות התורנית של האיחוד האירופי. הנציב הוא מינוי של ממשלת הונגריה.

בתוך כך, הונגריה מתריעה מפני איום לביטחון אירופה, שיגיע מארגוני הטרור ברצועת עזה. גרגלי גוייאש, השר הבכיר בלשכתו של רה״מ ויקטור אורבן, הזהיר כי לעימות הצבאי הנוכחי בין חמאס לישראל עלולות להיות השלכות גם על אירופה. בנאום שנשא בבודפשט בפתיחת כנס הסולידריות הבינלאומי, שאורגן ע״י מכון החשיבה ההונגרי השמרני ״המרכז לזכויות פונדמנטליות״, המקורב לממשלת הונגריה, אמר גוייאש: ״עזיבת רצועת עזה ב-2005 נראית לנוכח האירועים העכשוויים כהחלטה מוטעית. אנחנו רואים שעל רצועת עזה השתלטו ארגוני טרור, שיכולים להוות איום גם למדינות באירופה. אנחנו רואים איום חדש על גבולותינו ולכן הגנה על גבולותינו אינה רק סיסמא אלא חובה, אחרת אירופה תתמודד עם התוצאות״. גוייאש הדגיש בהקשר זה גם את הפגנות התמיכה בחמאס שאורגנו ע״י קהילות מהגרים במקומות שונים באירופה בעקבות המתקפה על ישראל. ״מהגרים באירופה הביעו תמיכה בהתקפות על ישראל״, הוא ציין, ״אנחנו מייחלים שישראל תשיב לידיה את השליטה המוחלטת על שטחיה ושמתקפה כזו לא תתרחש שוב. אנחנו מקווים שישראל תקבל ערובות שמצב כזה לא יחזור על עצמו״. השר ההונגרי הבכיר הביע גם תקווה שהאירועים הטרגיים של הימים האחרונים יביאו לחשיבה מחודשת של מדיניות החוץ בממשל האמריקני הנוכחי. ״בחודשים האחרונים לא היה ברור לצד מי עומדת מדיניות החוץ האמריקנית. רצוי שהאמריקנים יבצעו חשיבה מחודשת״, אמר.

מזכיר המדינה להגנת המדינה במשרד החוץ ההונגרי, פטר סאראי, ציין שישנם אזרחים הונגריים בין החטופים שהועברו ע״י החמאס לרצועת עזה וכי ממשלת הונגריה פועלת לשחרורם. סאראי העריך, שההגירה הבלתי חוקית לאירופה תגבר בעקבות המלחמה בין החמאס לישראל, אם כי הדגיש שהסכמי אברהם ופיתוחם יכולים למנוע את התפשטות המלחמה ולסייע בעצירת ההגירה הלא חוקית לאירופה. סאראי הבטיח, שהונגריה מחוייבת להשמיע את קולה באיחוד האירופי כתמיכה בישראל. גם שגריר הונגריה לשעבר בישראל, בנקו לבנטה, ציין שלנוכח הלחץ הבינלאומי הצפוי על ישראל להפסיק את פעילותה הצבאית נגד החמאס תמיכת הונגריה בישראל תבוא לביטוי בשבועות הקרובים.

״הפסגה הפרו-ישראלית הבינלאומית״, כפי שמכונה רשמית כנס התמיכה בישראל בבודפשט, תוכננה להתקיים זמן רב לפני מתקפת הרצח של החמאס שהחלה בשבת. בשל המלחמה ביטלו רבים מהמשתתפים הישראלים את נוכחותם בכנס, שנפתח בדקה דומייה לזכרם של מאות הקורבנות הישראליים.

מיקלוש סאנטו, העומד בראש ״המרכז לזכויות פונדמנטליות״, גינה בפתח הכנס את ״הברוטליות חסרת התקדים״ של מתקפת הטרור ההמונית. סאנטו הבטיח, שהונגריה תעמוד לצדה של ישראל גם מול לחצים מדיניים שעלולים להתעורר בעתיד הקרוב. ״הונגריה היא לא רק הידידה הטובה ביותר של ישראל באירופה, היא יכולה להפוך למרכז התמיכה של ישראל באירופה״, הבהיר סאנטו, ״הונגריה היא היום המקום הבטוח ביותר ליהודים באירופה, וזאת הודות למדיניות ההגירה הקפדנית שלנו והשמירה ההדוקה על גבולותינו. השוו את המצב בבודפשט לזה בברלין, בפריז ובערים אחרות בהן חוגגים תומכי החמאס. ל׳תרבות המחיקה׳ יש מגמות אנטישמיות ואנטי-ציוניות. באווירה הזו נוצרת תחושת עידוד למעשי התקפה על ישראל״.

שעות ספורות לאחר הודעתו של הנציב ורהאיי חזרה בה באופן מפתיע הנציבות מההחלטה להקפיא מיידעת את כספי הסיוע לפלסטינים. הנציב העליון לענייני חוץ והגנה של האיחוד האירופי, הספרדי ג׳וזף הבהיר שהבחינה מחדש של כספי הסיוע לא תגרום להקפאת כספי סיוע שהאיחוד כבר התחייב להם. הוא הסביר שהשעיה של כל כספי הסיוע תהווה ענישה קולקטיבית של הפלשתינים והייתה פוגעת באינטרסים של האיחוד האירופי במזה״ת. בורל הוסיף עוד שמהלך כזה היה רק מעודד ומחזק טרוריסטים.

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. אין ולא הייתה להם מעולם בעיה עם ״ענישה קולקטיבית״. זה מתחיל וניגמר עם אויבי היהודים. כאשר מישהו טובח בנשים ובילדים יהודים האירופאיים מייד דואגים לשמור על הנשים והילדים של הרוצח. כך היה וכך יהיה. צריך להבין מי בעדנו ומי נגדנו ולהפסיק ליפול למלכודות הדבש שהם שמים לנו. האוייב האמיתי של ישראל זאת האנטישמיות הקלאסית והיא באה לידי ביטוי בדאגה כביכול ל״זכויות האדם״ של האוייבים שלנו ובכך מנסה לנטרל את היכולת שלנו להגן על עצמנו. קשה לי להאמין שהמודיעין האמריקאי היה עיוור להכנות. מי ששולט היום בבית הלבן אלו אנשי חוסיין אובמה וזה כל מה שצריך לדעת. ברגע שיגיעו תמונות של נשים וילדים עזתים מתים כל ההצהרות הבומבסטיות שהם כתבו לביידן על הטלפרומטר יתהפכו וזה יקרה כאשר מיטב הבנים שלנו יהיו בפנים ויצטרכו להחליט אם לפוצץ או להכנס למלכודות.

    1. כל מילה!
      ארה"ב כבר התחילה להפעיל לחץ על ישראל בעניין: "הסיוע ההומניטרי" לאוכלוסייה ברצועת עזה.
      עיתונים ממשלתיים במצרים ובירדן משתלחים נגד ישראל.
      גם פעילי ארגון שמאל יהודי "IF NOT NOW" מפגינים בוושינגטון מול הבית הלבן כדי שיפעיל לחץ על ישראל ליישם הפסקת אש מידית.

  2. הם התחרטו באיחוד. הכספים יועברו.
    אם זה לקניית נשק שיפגע ביהודים, אז מצויין מבחינתם.

  3. האיחוד האירופי עם האנטישמי הספרדי הזה בראשו היה נמנע גם מלצאת חזיתית נגד היטלר, ובמקום זאת היה מנסה לפייס אותו בגרמנית מהוקצעת ולשלם לו פרוטקשן כמו ביחס לחמאס.

  4. אירופה וארצות הברית מלאות באנטישמיות. מדיניות ההגירה שאפשרה לכניסת מיליוני ערבים תומכי חמאס וטרור באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה. רוב המוסלמים האלה תומכים בחמאס ובטרור והם מי שמארגנים את ההפגנות האלימות שהן הפגנות תמיכה בטרור ורצח עם ובמקום לאסור עליהם, אירופה וארצות הברית ישנות בעמידה ומגנות על זכויות האדם שלהם. מי שתומך בטרור הוא לא בן אדם ולא מגיעות לו זכויות! כדאי מאוד שיגרשו אותם בחזרה למדינות שלהם לפני שישתלטו סופית על אירופה וארצות הברית ולא יישארו כבר מדינות מערביות תרבותיות.