חוקר החמאס גיא אביעד ל'כור ההיתוך': חמאס מצא קלף מנצח נגד ישראל

חוקר האסלאם גיא אביעד התראיין ל'כור ההיתוך' של שניאור ובר וסיפר מי הם בעצם ראשי החמאס ומה מניע את הארגון.

גיא אביעד. צילום עצמי

בפרק השמיני של פודקאסט 'כור ההיתוך', מתארח גיא אביעד, קצין וחוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל, ומזרחן החוקר תנועות אסלאמיות פונדמנטליסטיות, מומחה לארגון הטרור חמאס ומחבר הספר 'לקסיקון חמאס'. אביעד ניתח את הקונספציה בישראל טרום ה-7 באוקטובר, הסימנים המוקדמים, מעורבות הג'יאהד האסלאמי במלחמה, והתנהלות הצבא במלחמה בעזה.

"צמרת חמאס מורכבת מאנשים חכמים, מנוסים ואכזריים. זה ארגון שלומד ומיישם כל הזמן, ועם הניסיון שצברו בשלושים השנים האחרונות, הם מתוחכמים לא פחות מאלופי צה"ל".

לדבריו, בכל מה שקשור לחמאס צריך לנהוג בצניעות רבה. אנחנו חושבים שאנחנו יודעים ומסתבר שאנחנו לא יודעים. אני אימצתי לגבי חמאס סוג של כלל אצבע שאומר 'מה שאתה חושב שהוא לא אפשרי, תחשוב שלגבי חמאס הוא אפשרי. מה שאתה חושב שאי אפשר לדמיין, תדמיין'. אני חושב שגם כאן עם מוחמד דף לא ידענו מספיק. מדובר פה באישיות שהפרופיל התקשורתי שלה הוא אפסי. הוא עם שותפי סוד מעטים, הוא לא נראה בציבור כבר כמעט כשני עשורים. רוב הזמן אנחנו רואים אותו, אחת לשנה-שנתיים בדמות של צללית בדרך כלל בקלטות אודיו".

באשר לאופי הלחימה, מאבחן אביעד: "אנחנו למעשה מתמודדים פה מול קבוצת מבוקשים שרצה ביחד סדר גודל של בין 25 שנה ל־30 שנה. זה לא רק דף, זו עוד חבורה נוספת. אנחנו מדברים פה על קבוצה שיש לה ניסיון מבצעי שהוא לא נופל מניסיון של אלוף בצה"ל לצורך העניין. אלה אנשים מאוד מנוסים בלוחמת גרילה".

עקבו אחרי הפודקאסט 'כור ההיתוך' בספוטיפיי ויוטיוב בואו להיות שותפים להצלחה, ועשו מנוי ל"כור ההיתוך", פודקאסט מרתק וייחודי בנוף הישראלי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. אלופי צה"ל הם לא יותר מחבורה של פקידים אפורים ומושחתים חסרי כל ידע צבאי אקדמי, אשר פחות או יותר הם משרתיה הכנועים של הממסד האמריקני, זה די ברור לראשי חמאס יש הרבה יותר ניסיון מבצעי מראשי צה"ל

    1. אוויל מחריש…
      חכם יחשב…

  2. בגלל עסקת שליט ישראל נתנה בידי החמאס את הנשק הסודי שלה – חטופים. באמצעות הכלי הזה החמאס יכול להוריד את ישראל על הברכיים. זו הייתה לא רק טעות לעשות את עסקת שליט אלא זו הייתה טעות בכלל לנהל משא ומתן עם החמאס. יש להחרים אותו טוטאלית ולהפסיק כל מגע לגבי החטופים. רק כך נבטיח שבעתיד לא ייחטפו עוד אלפי ישראלים שוב ושוב כי השיטה הזו עובדת נהדר עבור החמאס.

    1. צודק ב-1000 אחוז. החטופים הם רק חלק אחד ממשוואה הרבה יותר גדולה. חייבים להיות קרים ומחושבים.

  3. נהנתנות בוגדנית
    עם עתונות בוגדנית מאתרגת
    עם ממשל קומוניסטי אמריקקי
    מה יש לצפות מרפי השכל האלה?
    מדובר בבגידה מתואמת של מערכות המשפט, בטחון, התעשייה והשירותים
    התחיל בבלפור והמשיך בקפלן

    לא הצליחו לחסל את המדינה, על פי תוכנית שהוכנה מראש
    כולם יובאו לדין באשמת בגידה