שניאור ובר ל'על המשמעות', על גיוס חרדים: "יש מי שדואגים להנציח את המצב הקיים"

תמיר דורטל ישב לשיחה עם שניאור ובר מפודקאסט 'כור ההיתוך' על גיוס החרדים והמלחמה, ומה צריך לעשות.

שניאור ותמיר. צילום: תמיר דורטל

בשעה שסוגיית גיוס החרדים מאיימת שוב להפיל את הממשלה והדיונים סביב חוק הגיוס המתגבש מעוררים תסיסה רבה בחברה הישראלית, התארח שניאור ובר, איש תקשורת ופובליציסט חרדי, לראיון ב'על המשמעות' סביב הנושא הבוער.

במהלך השיחה, ניתח שניאור ובר את התהליכים, האפשריות והאתגרים הקיימים בסוגיית גיוס חרדים לצבא, והצביע על הבשלה של תהליכים ארוכי טווח שמתרחשים בעשור האחרון והתעצמו ביתר שאת מאז ה-7 באוקטובר.

שניאור סיפר על השירות הצבאי שלו בימים אלו ברבנות הצבאית, ביחידה שעוסקת בטיפול בחללי צה"ל והבאתם לקבורה, שבה משרתים לצידו מאות חיילים חרדים. "זהו מודל שמוכיח כי במאמץ נכון והתאמה מקסימלית ניתן לשלב חרדים ביחידות שונות בצה"ל".

"זהו תפקיד רגיש ומאתגר מאוד. אני מרגיש זכות גדולה לעסוק במצווה חשובה זו ולכבד את הנופלים שמסרו את נפשם למעננו ובמותם ציוו לנו חיים".

לדבריו, "למרבה הצער, יש מי שדואגים להנציח את המצב הקיים מכל הצדדים, בהם פוליטיקאים שמנסים לעשות הון פוליטי מסוגיית גיוס החרדים. מהם לא תבוא הישועה. גם בצה"ל נמנעים מלנצל את המומנטום האדיר שנוצר בעקבות המלחמה בחברה החרדית, ועושים פעולות שמעוררות אנטגוניזם וחשש מפני המניעים לרצון לגייס חרדים לצבא".

עקבו אחרי הפודקאסט 'על המשמעות', בספוטיפיי, באזזספראוט, ויוטיוב. תמכו בתמיר וקחו חלק בהצלחה של פודקאסט מעמיק ומרתק באמצעות מנוי באתר מידה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. צה"ל לא רוצה לגייס חרדים. נקודה.

    הם שווים לו יותר מחוץ למערכת כשק חבטות מזדמן שבעזרתו ניתן להסיט כל ביקורת על הדינוזאור העבש בקצונה הבכירה.

    החרדים עצמם עושים טעות(כהרגלם מימי השעטעטל) ומשחקים את התפקיד שנתפר להם במסירות רבה.
    לו היו צובאים בהמוניהם על שערי הבקו"ם ודורשים להתגייס, הייתה נחשפת ערוות אכ"א ברבים.
    בנוסף, גיוס חרדים לצבא בהכרח ישנה את הצבא עצמו ויהפוך אותו לצבא יהודי כמו שאמור היה להיות ולא לצבא הערב רב המעורבב.

    מעניין מאוד לחקור את הקורלציה בין חוסר רצונו של הצבא לגייס אותם לבין חוסר רצונם להתגייס….
    רמז: בעיקר ענייני דמים(כסף)😆😆😆

  2. שניאור העלה נקודות מעניינות וחשובות, אולם אין צבא ללא רוח מאחוריו, ובמקרה הזה צבא ללא מינימום של ציונות, יהיה צבא 'רזה' מדי.
    ומדוע שניאור מצפה שהצבא ילך לקראת החרדים? האם אחרי שדנים הם גידפו את הצבא, זלזלו בו, ועד היום קיימים אזורים שלחייל לא נעים להיכנס אליהם במדים, הצבא והמדינה יקבלו את כל התנאים?
    ועדיין המטרות של שקדי הן לא במקום.

    אני מתנצל על תגובת הבטן.