הימין מתעורר מעבדות לחירות

נבחרי הציבור צריכים להבין כי מרבית העם בישראל תומך ומעוניין בתיקון מערכת המשפט

צילום מסך

בחודשים האחרונים נדמה כי המספר מאה אלף הפך להיות מעין יעד של משתתפים בכל הפגנה שמכבדת את עצמה.בבוקר יום שני, כאשר התברר כי הממשלה הולכת לכיוון השהיית הרפורמה, המחנה הלאומי התארגן כמעט יש מאין והרים מופע מדהים בירושלים שחצה את סף המאה אלף (הזדמנות טובה לפרגן פה לברל'ה קרומבי, 'עד כאן', 'אם תרצו' ועוד רבים טובים שעסקו בארגון). כמות דומה של ישראלים נכחו בהפגנה הגדולה שנערכה בערב חמישי בתל-אביב, במיקום הקבוע של ההפגנות הגדולות של מתנגדי הרפורמה, בין הרחובות קפלן ובגין.

ההבדל התבטא במקום ממנו באים המוחים. בעוד הפגנת השמאל בבסיסה היא הפגנה תל-אביבית עם חיזוקים של קיבוצניקים ואחרים, הפגנת המחנה הלאומי כללה שלל אנשים ממקומות שונים – דרום, צפון, התיישבות, בני הכפר ובני העיר. ההבדל התבטא גם בגילאים. בעוד שמצעדי השמאל בולטים בעיקר כסופי שיער בעשורים מתקדמים לחייהם וממוצא עדתי מסוים, בהפגנות הימין פגשתי את בני כל הגילאים ומכל העדות, כיפות שחורות וסרוגות ליד בעלי כיפות שקופות.

בנוהל הרגיל, חלק מראשי השמאל וחלקים גדולים בתקשורת התגייסו להשחרת המפגינים וניסיון להמעיט במספרם, שעות ארוכות לפני שההפגנה בכלל נפתחה. אלא שבפועל שתי עצרות הענק עברו בשקט יחסי ובניגוד לאלו משמאל, מרבית מפגיני הימין הקפידו על מסר מאחד; בשונה מהזעם האנרכיסטי של המיעוט שהפסיד בבחירות ומבקש לשבור את הכלים, ראינו בימין בעיקר דרישה לשוויון דמוקרטי – אנחנו לא אזרחים סוג ב' והקול שלנו שווה.

מאז הצהרתו של שר המשפטים לוין על היוזמה לתיקון מערכת המשפט, פרצה מחלוקת האם לנקוט בלשון של "מהפכה משפטית" או שמא לקרוא לה רפורמה. המתפלפלים כמובן אינם מודאגים מענייני סמנטיקה. יש פה ניסיון לקבע עמדות ולתייג מחנות. במילים אחרות, אמור לי איך אתה מגדיר את הרפורמה ואומר לך מי אתה.

חשוב לציין כי המציאות הנוכחית בה גורמים מסוימים מנסים לייצר מעין הפיכה צבאית אינה מתקבלת על הדעת. ממשלת ישראל הנוכחית זכתה ברוב מוצדק מאין כמותו ומשכך ראויה לאמון הציבור. מחאת השמאל עובדת חזק בשטח, אך די ברור שהיא הייתה מוכנה מראש וראשיה רק חיכו להזדמנות להבעיר את הרחובות. עוד לפני הצהרת לוין, כל מילה או מעשה של איש ימין עלו מיד על הכוונת. אם זה השר בן גביר, ח"כ אבי מעוז או שלל הפחדות מכאן ועד טהרן – התירוצים משתנים אבל המטרה זהה.

יש לומר כי למרות שהרפורמה המשפטית הייתה כתובה ומנומקת היטב, היא לא לוותה בתיווך והסברה ראויים לציבור וזה בוודאי לא סייע להרגיע את המורדים משמאל. יחד עם זאת, המשך ההקצנה במחאה גם לאחר ההודעה על עצירת החקיקה אמור להבהיר למי שעוד היה לו ספק כי הרפורמה המשפטית לא באמת מעניינת רוב מוחלט ממפגיני השמאל. כל רצונם הוא לראות את נתניהו מודח, ואם לא הצליח דרך הקלפי נעשה זאת דרך אנרכיה. פעם יקראו לזה תיק 4000, פעם תיק הצוללות והפעם במסגרת אירועי קמפיין "רק לא ביבי", זו הרפורמה המשפטית.

אך השבוע הוכיח שהימין התעורר משנת היופי אותה נמנם במשך החודשים מאז הבחירות. הוא יצא לרחובות בהמוניו והעניק לממשלת ישראל חיזוק תודעתי משמעותי. נבחרי הציבור מצדם צריכים להבין, אם לא הבינו עד עכשיו, כי מרבית העם בישראל תומך ומעוניין ברפורמה. לשם כך הוא הלך להצביע בקלפי וכעת הוא מצפה לתוצאות. בשמאל ובתקשורת ימשיכו להרעיש, ובדיוק בשל כך צריך להמשיך ולצאת גם קול ברור וחזק מימין – הגיע הזמן להוציא את מדינת ישראל מעבדות לחירות.


אודי טנא הוא יועץ אסטרטגי ומנהל קמפיינים, בעלי חברת 'טנא תקשורת'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. איך שאני אוהב את המטבע "צריכים להבין" , כל כך ניתוק מהמציאות.

    להפגין רק מול הבית של נתניהו שעצר את הרפורמה. כנ"ל מול הבית של לוין כנ"ל מול הבית של רוטמן כנ"ל מול הבית של בן גביר כנ"ל מול הבית סמוטריץ כנ"ל מול הבית של אהוד ברק כנ"ל מול הבית של לפיד כנ"ל מול הבית של גנץ, ללמוד מהשיטות של הבולשביקים:

    כלל מרכזי מכללי התעמולה הקומוניסטית אותו ניסח הקומוניסט סול אלינסקי:

    בחר את המטרה למתקפה שלך, הקפא אותה, הפוך אותה לאישית וקטב אותה. רדוף אנשים ולא מוסדות אנשים חשים כאב מהר יותר ממוסדות [את נתניהו ולא את הליכוד, ובענייננו לא את הקפאת הרפורמה אלא את מי שהקפיא אותה, או את שמתנגד לרפורמה, תמיד להתקיף אישית]

    חתוך את רשת התמיכה ובודד את המטרה מכל אהדה [רשת התמיכה של נתניהו הם משפחתו והמפלגות החרדיות מתקיפים אותם וכך מבודדים אותו]

    1. אל תשכח את בית הנשיא.
      ואולי כדאי גם להוסיף את הבתים של חיות, בהרב-מיארה וכמה בכירים בתקשורת.
      על ראשי האופוזיציה ואהוד ברק הייתי מוותר, הם ממילא לא מרכז העניין.

    2. להפעיל לחץ גם על אהוד ברק, שיטעם קצת מהטעם של הטרור המופעל נגד מנהיגי הימין באופן אישי

    3. להפגין במיוחד מול הארמון של יואב גלנט, שגרם להקפאה כנראה בגלל לחץ של החברים מהשייטת. בפריימריז גלנט הבטיח לבוחרים תיקון במערכת המשפט:
      https://www.inn.co.il/news/596464
      . יש הרבה מקום להפגנה מול הארמון של יואב גלנט בעמיקם.

  2. איך האיום של בן צור להפסיק לייצג את נתניהו עבר מתחת לרדאר בשתיקה?
    האיום מתאים לערכי צה"ל, לאתיקה של עוה"ד
    לאתיקה בכלל?

    זו ממש סחטנות מגעילה . למה שותקים?

  3. כל הכבוד לכל מי שהגיע והראה אכפתיות מהמדינה.
    אני קורא מכאן לנבחרינו (בכנסת, בממשלה ואפילו בשלטון המקומי) ולבכירים אחרים מימין להגיע להפגנות ולחזק.

  4. הימין צריך מכאן ואילך לשאוף להגמוניה. נכון, יכול לקחת כמה שנים, אבל זה קו המגמה שצריך להסתמן. לא לעצור ב"איזון" שפרושו למעשה שהפושעים ותומכיהם יצאו בזול בשם ה"מכאן ואילך כולנו…..". בינתיים כל הכבוד שעברנו להפגנות דו ספרתיות שהשמאל כבר לא יוכל לארגן. ובהצלחה בצעדת המיליון.

  5. איך מפטרים את גלנט – שולחים לו מכתב פיטורין

    איך עושים פייק פיטורי גלנט – שולחים הודעה לתקשורת על פיטורי גלנט.

    מה מהדברים ביבי עשה?!

    מי שבוחר פייק מקבל פייק.

    שום הסברה לא תעזור כשיש פייק בראש המחנה

  6. אם הפייק הזה יגרום לגלנט לתפוס עצמו בידיים אז זה עדיף על פיטורים ממש.
    פיטורים ממש רק יביאו להחלפת שר הבטחון למישהו אחר (כנראה לדיכטר) ששוב עלול להפקיר את התפקיד.
    ימני

    1. הוא לא מסוגל לתפוס עצמו בידים. הוא מקרה אבוד. ואולי גם נתניהו

  7. לצד שתי ההפגנות יש להזכיר גם את מכתב הפרופסורים-https://mobile.mako.co.il/news-politics/2023_q1/Article-e035e3d4d0cc681026.htm
    ואת קריאת המילואימניקים-https://mida.org.il/2023/03/26/%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%A1%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%AA%D7%95%D7%A4%D7%A2%D7%94-%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%A9/amp/
    ועוד היד נטויה.
    הימין בהחלט מתעורר ועונה לשמאל!

  8. "יש לומר כי למרות שהרפורמה המשפטית הייתה כתובה ומנומקת היטב, היא לא לוותה בתיווך והסברה ראויים לציבור וזה בוודאי לא סייע להרגיע את המורדים משמאל"
    הרפורמה לוותה בהסברה מצויינת לציבור, שסממן הסכמתו לרפורמה היה הבחירות לכנסת ב 1/11/22.
    להתייחס לציבור הימני כאל עדר שוטים שהצביע כי כך אמרו לו, זה לא יפה.
    הציבור הימני רוצה שינוי במערכת המשפט, השינוי הזה הוצע ודובר באופנים רבים ובהמון הזדמנויות, והציבור הימני החליט שהרפורמה המוצעת הינה טובה דיה כדי להצביע ימין ביום הבחירות.
    אבל ממתי הפוליטיקאים הימנים, שמייצגים את רובו של עם ישראל בארץ ישראל (לא, המוסלמים לא נחשבים לעם ישראל, ולכן החישוב נעשה רק על בסיס יהודים ולא על כלל ציבור הזכאים להצביע) צריכים להתחשב במצביעי שמאל, שממילא לא מקבלים את תוצאות הבחירות ולא את מפלגות הימין, ומתנשאים מעל מצביעי הימין (ה Untermentch)?
    נבחרי הציבור הימני נבחרו כדי לקדם רפורמה במערכת המשפט, לא כדי לסרס אותה תוך התחנפות לשמאלנים.