ערב חג המולד: חייל נוצרי הותקף על-ידי מוסלמים – ונעצר

המקרה השני בתוך פחות מחודש: ניסיון לינץ' של פורעים מוסלמים במשפחתו של חייל נוצרי בנצרת הסתיים במעצרו של החייל.

"עד היום כתב אישום אחד לא הוגש"; זריקות אבנים. אילוסטרציה. צילום: עסאם רימאווי, פלאש90

א', חייל מצטיין בחטיבת כפיר, בן העדה הנוצרית, תכנן לבלות את חג המולד עם משפחתו שבנצרת. אך במקום מפגש משפחתי ושקט, במהלך ליל החג (בין רביעי לחמישי), נחרד החייל לגלות פורעים מוסלמים מיידים אבנים אל עבר חלונות ביתו. לאחר שהפורעים גרמו לניפוץ אחד החלונות, החייל שחש עצמו מצוי בסכנת חיים, זרק רימוני הלם אל עבר המתפרעים שנסוגו. זמן קצר לאחר האירוע המשטרה עצרה את א' עקב השימוש ברימוני ההלם. נכון לכתיבת שורות אלה, החייל עדיין נמצא במעצר בכלא אזרחי.

"זאת לא הפעם הראשונה שתקפו את א' ואת משפחתו" מספר בשיחה עם 'מידה' עו"ד אייל פלטק המייצג את החייל בהתנדבות. "הוא השתמש ברימוני ההלם על-מנת להגן על חייו ועל חיי משפחתו, כל אחד מאיתנו היה נוהג כפי שנהג". למרבה האבסורד, בעוד החייל המתגונן טופל בחומרה, טוען פלטק, המשטרה המקומית לא פעלה לחיפוש הפורעים ולא עצרה אף אחד מהם. "אילו החייל הזה היה חייל יהודי שערבים מוסלמים זרקו אבנים עליו ועל משפחתו זה היה מוגדר כאירוע טרור והשב"כ, המשטרה וצה"ל היו מחפשים את הפורעים האלה וממצים את הדין. בגלל שזה נצרת וזה רחוק מהעין כנראה שמשתיקים את זה" הוסיף בתסכול.

כרוניקה של הסתה ידועה מראש

בכירי פורום גיוס העדה הנוצרית זועמים על האירוע. "זה המקרה השני בתוך פחות מחודש בו מותקף חייל נוצרי בעיר נצרת" מספר ל'מידה' המנהיג הרוחני של תנועת פורום הגיוס הנוצרי, האב גבריאל נדאף. לדבריו, תופעת האלימות כלפי בני העדה הנוצרית הולכת וגוברת. "אם הרשויות לא יעשו יותר על מנת למגר את התופעה הזאת, המהלך של גיוס והשתלבות העדה הנוצרית יהיה בסכנה", הוא מזהיר.

לצד האירועים האלימים כלפי חיילים נוצרים שרק הולכים ומתרבים, מערך הסתה מסוכן כלפי הנוצרים המתגייסים לצה"ל וכלפי מנהיגי התנועה משתולל באין מפריע, וכולל איומים מפורשים לרצח.

כפי שפרסמנו ב'מידה', את ההסתה מובילים חברי הכנסת של בל"ד. כך למשל, דיון בכנסת שמטרתו היתה לדון באיומים כלפי מנהיגי פורום העדה הנוצרית הפך גם הוא למופע השתלחויות של ח"כ באסל גטאס (בל"ד), שפלט קללות כלפי האב נדאף והשתולל עד להוצאתו מן האולם בכוח. "בגלל היותם חברי כנסת הם משתמשים ונהנים מחסינותם ומהדמוקרטיה שיש כאן. אבל גם לדמוקרטיה יש גבול" מסביר האב נדאף.

סובלנות דתית זה כאן; ח"כ באסל ע'אטס. צילום: הדס פרוש/פלאש90
ההסתה מתחילה בראש; ח"כ באסל ע'אטס. צילום: הדס פרוש/פלאש90

האירוע האחרון מבית מדרשו של ח"כ גטאס התרחש לפני שבועות ספורים כאשר חבר הכנסת פרסם גילוי דעת המזהיר את עובדי בתי החולים שלא לספר להורי התינוקות הנולדים על האפשרות לרשום את בניהם כארמים. גילוי הדעת פורסם לאחר ששר הפנים לשעבר גדעון סער אפשר לבני העדה הנוצרית לרשום את עצמם כ"ארמים" ולא רק כ"ערבים". במאמר מוסגר נציין, כי ההחלטה כרגע מיושמת רק על תינוקות, ואילו מבוגרים הרוצים "להמיר" את זהותם מ"ערבים" ל"ארמים" עדיין נתקלים בקשיים בירוקרטיים רבים.

"נגיש בג"ץ נגד הפרקליטות"

במהלך הדיון המדובר, חברי ועדת הפנים של הכנסת ביקרו בחריפות את הפרקליטות שלא מטפלת באירועים, אך נראה שגם ביקורת זאת לא שינתה את אי ההתייחסות כלפי אלו התוקפים באלימות את בני העדה הנוצרית. "זה עבר כל גבול", קובע האב נדאף, "אם הפרקליטות תמשיך לסחוב את התיקים האלה ולסכן אותי ואת הצעירים הנוצרים שמתגייסים, אני שוקל ברצינות רבה לקחת אותם לבג"ץ", הוא מבהיר.

כמעט עברו שנתיים וחצי מאז החלו חברי פורום גיוס העדה הנוצרית להתלונן על ההסתה והאלימות שהם חווים. המשטרה גם היא המליצה להגיש כתבי אישום כנגד חלק מהמסיתים אך הפרקליטות בשלה: "עד היום כתב אישום אחד לא הוגש" מציין נדאף בכעס. האב נדאף מספר כי התלונן גם בפני רוה"מ אודות אוזלת היד של הפרקליטות במהלך אירוע שקיימו חברי פורום הגיוס בתחילת החודש, ואשר בו נכחו כ-800 איש. בנוסף, בפגישה שקיים בשבוע שעבר לרגל חג המולד עם ראש ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, חזר האב נדאף על דרישותיו.

במציאות בה נשיא המדינה מקריא בכובד ראש מול כל העולם טוקבקים שכותבים עליו ילדים בגיל העשרה, במקביל להקמת "קו חם" של משרד המשפטים שמטרתו לטפל בקריאות הסתה כלפי ערביי ישראל בפייסבוק, מצער לגלות שהאלימות הגוברת כלפי חיילי העדה הנוצרית לא מניעה את נבחרי הציבור לפעול.

אגב, את הסרטון המייחל למותו של האב נדאף עדיין ניתן למצוא ברשת. הסרטון כנראה ימשיך להסתובב חופשי, בדיוק כמו תוקפי החיילים הנוצריים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. ישראל ממשיכה לרדוף דווקא את נאמנים לה וחזק את אויביה. גם כשמתנחלים מגינים על עצמם מידי פורעים ערבים ,תמיד הם נעצרים . במקרה זה בושה למשטרת ישראל ולצהל שלא התערב לטובתה חייל העצור. כך נאבד גם את ידידינו מעטים במזרח התיכון .

    1. לא מדינת ישראל היא הרודפת את הנאמנים לה.
      המדינה, על אף התיימרותה להיות מדינה דמוקרטית שבה השלטון נקבע עפ"י בחירת רוב העם, נשלטת בפועל ע"י מספר קטן של בעלי תפקידים בצמתים מרכזיים, המונעים כל פעולה השונה במעט מהאג'נדה הפוליטית שלהם.
      בעצם, מדינת ישראל הינה דיקטטורה הנשלטת ע"י מיעוט שאין לו כמעט כלום עם הרוב (רק היותם יהודים עפ"י ההלכה הינו הצד המשותף).

      מה שקרה לחיל הנוצרי, קרה גם ללוחמים שהיו בג'נין (הובא באתר מידה – המדינה בוגדת בחייליה ומוחמד בכרי צוחק, https://mida.org.il/2014/12/23/%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%91%D7%95%D7%92%D7%93%D7%AA-%D7%91%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%94-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%97%D7%9E%D7%93-%D7%91%D7%9B%D7%A8%D7%99-%D7%A6%D7%95%D7%97%D7%A7/)

      בכדי להגן על חיילי צה"ל (בין אם הם יהודים ובין אם הם גויים – נוצרים, מוסלמים ובני אמונות דתיות אחרות) מפני פגיעתם הרעה של אותם בעלי תפקידים במוסדות השלטון, יש לפעול מיידית בכל אמצעי דמוקרטי אפשרי.
      ברוב המפלגות מתקיימות בימים אלו בחירות להנהגת המפלגה, כאבן דרך לבחירות להנהגת המדינה.
      מי שבאמת רוצה להגן על מדינת ישראל, שהיא מדינת יהודית כפי שראש הממשלה הראשון דויד בן גוריון הגדירה בהכרזת העצמאות, צריך להתפקד למפלגה שבה הוא תומך ולהבהיר (באופן ציבורי) לראש המפלגה שעליו לסלק מתפקידם את כל אלו שפוגעים באזרחים הנאמנים למדינה, אחרת אתם תצביעו לכל מועמד אחר שכן יתחייב בכתב לבצע זאת.

      ולחיל הנוצרי שהותקף ע"י מוסלמים, אתה בחברה טובה. אמנם ראוי אתה להיות בחברה טובה יותר (כזו המגינה על אנשים כמוך), אולם עד שמדינת ישראל תתעשת סוף סוף ותעשה את הנדרש מכל מדינה דמוקרטית אמיתית (דהיינו הגנה על המותקפים, והענשת המתקיפים בכל חומרת הדין), אתה בחברת אלו שנאמנים למדינה ומוסרים את עצמם להגן עליה ועל תושביה, גם על אלו שתוקפים אותם.
      שיהיו לך ולמשפחתך חגים שמחים.

      בכדי שלא לפגוע באזרחים מוסלמים רבים שחיים במדינת ישראל, אוהבים אותה ונאמנים לה, אני מבקש לציין שאין להלל אותם על כך, בכדי שלא ייפגעו מידי שונאי המדינה, אלא להודות להם בסתר, ולסייע להם ככל האפשר להתמודד מול מבקשי נפשם מבין המוסלמים, וגם מול מבקשי נפשם מבין יהודים שבריאותם הנפשית מצריכה בדיקה מעמיקה (בין אם דעותיהם ימניות ובין אם שמאליות).

  2. ""אילו החייל הזה היה חייל יהודי שערבים מוסלמים זרקו אבנים עליו ועל משפחתו זה היה מוגדר כאירוע טרור והשב"כ, המשטרה וצה"ל היו מחפשים את הפורעים האלה וממצים את הדין"

    איפה הוא חי..

  3. לדעתי אפס הטיפול בנושא מצד הממסד והפוליטיקאים , הוא ההוכחה החזקה שיש לכך שהתקשורת קובעת סדר יום בישראל, ולא הממשל. ולכן העובדה שהתקשורת הישראלית היא ברובה בשמאל הקיצוני האנטי-ישראלי היא מקל בגלגלי ישראל 24X7.