הקמפיין הפוליטי של הקרן החדשה לישראל – טעות אסטרטגית

קמפיין ההסתה, התמרון וההכפשה של הקרן החדשה לישראל מסמן אך ורק את הליכוד והבית היהודי, ובכך חושף את פניה האמיתיות.

שותפים לעת צרה; נשיאת הקרן החדשה טליה ששון וח"כ הרצוג על רקע הקמפיין החדש. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

תקופה קשה עוברת על השמאל בישראל. הציבור הרחב מגלה אט אט לאילו מחוזות אפלים מדרדרים אותם אלו שמכנים עצמם "ארגוני זכויות אדם", אותם "לוחמי צדק" הפועלים נגד "עוולות הכיבוש". מי לא נמצא שם? 'שוברים שתיקה', 'רבנים לזכויות אדם', פעיל 'בצלם' ואנשי 'תעאיוש' – כולם מעורבים עד צוואר. בכל יום שעובר יוצאות לאור עוד ועוד חשיפות מביכות, עוד ועוד עדויות מפלילות, ובשמאל אוחזת בהלה לנוכח האמת המתגלה, אותה הם מכנים בלשונם האורווליאנית "רדיפה".

אך בכל התקופה הזו נותר גורם אחד מחוץ לתחום, הרי הוא המכנה המשותף לכל הארגונים הללו; המקימה, התומכת, המארגנת, המתזמרת, התורמת הבלתי נדלית – 'הקרן החדשה לישראל', תאגיד אמריקני שמאלני קיצוני שכלל איננו רשום בישראל. בין מנהיגיה של 'הקרן' לשעבר אפשר למנות למשל את נעמי חזן ואברום בורג, ובהווה את טליה ששון ורחל ליאל, אשתו של אלון ליאל שפועל בעולם למען החרמת ישראל.

עד היום ניסתה 'הקרן החדשה' להישאר מחוץ לאור הזרקורים. למרות אופייה הפוליטי המובהק, שבעבר נחשף רק בזכות מסמכים פנימיים שדלפו (ראו את מחקרם של רן ברץ ומשה איפרגן מ-2003), 'הקרן החדשה' נמנעה מלהכניס עצמה לתבנית פוליטית מוגדרת מתוך שאיפה שלא לאבד לגיטימציה לפעילות שלה. שיטת הפעולה שלה הייתה "להנהיג מאחור". לתמוך, להפעיל, לתרום, ליזום מאחורי הקלעים, אך לא לשחק בעצמה במגרש הפוליטי הישראלי, בין השאר כדי לא לחשוף את העמדות הרדיקליות של הקרן, שתרמה במהלך השנים למאות ארגוני שמאל, בתקציב כולל דמיוני כמעט של מיליארדי שקלים.

אבל לפני יומיים משהו השתנה.

אולי היה זה הלחץ המצטבר על רקע 'חוק העמותות' הממשמש ובא; אולי דרישה מן התורמים באמריקה והחברים באיחוד האירופי להשיב מלחמה לחשיפות נגדם, אולי החשש מהבחירות האמריקניות הקרבות ותום עידן אובמה.

בכל מקרה, 'הקרן החדשה' עשתה לפני יומיים את הטעות ממנה נמנעה זמן כה רב. היא יצאה בקמפיין פוליטי מובהק, שמסמן את מנהיגי הימין, מסית נגדם במשפטים כמו "הסתה אלימה היא שיטת העבודה שלהם, והם יודעים טוב טוב מה הם עושים", ומנסה לשכנע את אוכלוסיות מצביעים הציבור שהימין בעצם נגדו.

'הקרן' כנראה איבדה את עשתונותיה לרגע, השליכה מאחורי גווה את הזהירות, שלא לומר הערמומיות, המאפיינת את התנהלותה הרגילה, ונכנסה לזירה הפוליטית. ההשלכות של הצעד הפזיז הזה (מבחינתה) עשויות להתגלות כמרחיקות לכת עבור 'הקרן' ומחנה השמאל.

                   סרטון הקמפיין של 'הקרן החדשה לישראל'

קמפיין ההסתה נגד הימין

"הם רוצים לגרום לנו לשנוא אחד את השני והם עושים את זה בכל הכוח" נכתב באתר הקמפיין. הגמל, כרגיל, אינו רואה את דבשתו. סרטון ההכפשה של 'הקרן החדשה לישראל' כולו נוטף שנאה ובוז; אך כל כולה מופנית כלפי יעד ספציפי מאוד – חברי הכנסת של הליכוד והבית היהודי. 'הקרן החדשה' רוצה לגרום לנו לחשוב שנציגי הציבור הימנים שונאים ערבים, שונאים חילונים, שונאים הומואים, תל אביבים, מזרחים ועניים.

להלן רשימת המסומנים הפוליטיים בסרטון קמפיין הבחירות של הקרן. זו רשימת הרעים וההאשמות נגדם, חלקן מפורשות חלקן באמצעות הסמכת תמונות וקטעי וידאו זה לזה: ראש הממשלה בנימין נתניהו – שונא ערבים ושמאלנים, ושוב מואשם בווידאו בהסתה נגד רבין (ביבי על המרפסת וכרזה אחת של פרובוקטור מהמחלקה היהודית יוכיחו). שרת המשפטים איילת שקד – שונאת חילונים. שר החינוך נפתלי בנט וח"כ מיקי זוהר מהליכוד – שונאים תל-אביבים. ח"כ בצלאל סמוטריץ' שונא עניים והומוסקסואלים. הבית היהודי באופן כללי – שונא מזרחים. מי עוד מוזכר? מירי רגב, שבאופן תמוה פותחת את הסרטון מבלי שמיוחסת לה כל אמירה.

הלאה. המשפט הראשון של הסרטון הוא: "כשהם אומרים 'אנחנו', למי הם מתכוונים?" "הם" פירושו כלל מנהיגי הימין (מוצג כאן וידאו של ממשלת ישראל כולה), והטענה של הסרטון היא ש"הם" נגד כל הציבורים המוזכרים לעיל.

ועוד, מיד בהתחלה נתניהו מושווה לבנצי גופשטיין, כהאניסט משורות הימין קיצוני, והמסקנה המשלימה מגיעה לקראת הסוף: לצד תמונות מ'חתונת השנאה' אומר הקריין "הסתה אלימה היא שיטת העבודה שלהם, והם יודעים טוב טוב מה הם עושים". הם: מנהיגי הימין, התמונה? רוקדי החתונה. המסר הכללי של הקמפיין, המופיע באתר שלו: "הם רוצים לגרום לנו לשנוא אחד את השני, והם עושים זאת בכל הכוח". אין ימין. יש רק קיצונים. והביטוי של הקיצוניות היא נבחרי הציבור הללו.

בפסקא אחת, רק למען הסדר הטוב, נבהיר כי ההאשמות הללו מופרכות מן היסוד, כפי שברור לכל ישראלי מן השורה. הערבים אינם מקופחים בשום פנים תחת שלטונו של נתניהו, אלא להפך, הממשלה מקדמת תכנית היסטורית וחסרת-תקדים המשלבת אכיפת חוק עם עידוד החלקים הנורמטיביים של המגזר הערבי. העניים הם המרוויחים העיקריים מגישתו של נתניהו לכלכלה, כפי שכבר הוכחנו ב'מידה' שוב ושוב. בנט הוא זה שרצה להוסיף מזרחים לבית היהודי. איש לא שונא תל-אביבים, ושקד לא רק תל-אביבית אלא גם חילונית בעצמה (כמו רבים אחרים בימין). בליכוד יש היום הומוסקסואל מוצהר (אגב, ממוצא מזרחי), היחיד אי-פעם שנבחר לכנסת באופן דמוקרטי מלא. ובכלל, לעניין המזרחים, אין דבר מגוחך מאשר אוסף האשכנזים השבעים של 'הקרן' שמעזים להעלות בכלל את היחס למזרחים בליכוד, המפלגה הרב-גונית ביותר בישראל.

"אנחנו לא מוכנים להוריד את הראש שלנו שנים על שנים, ולשתוק כאשר אנחנו רואים את ההסתה מול העיניים שלנו. אנחנו רוצים שמחנה השמאל ירים ראש" אמרה אתמול נשיאת 'הקרן החדשה הנכנסת" טליה ששון. ובכן, עכשיו, אחרי שראינו למה התכוונת כבוד הנשיאה, הכל הרבה יותר ברור. 'הקרן' רוצה להתערבב כעת בפוליטיקה המקומית, היא רוצה להנהיג את השמאל ולדכא הצבעה לימין, והיא עושה זאת בדרך היחידה המוכרת לה: הסתה נגד המנהיגים הפוליטיים של מפלגות הימין.

ראש הממשלה נתניהו מפגין שנאה תהומית להומוסקסואלים ומזרחים; אילוסטרציה. (בתמונה: קבלת ח"כ אמיר אוחנה לשורות הליכוד). צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו מפגין שנאה תהומית להומוסקסואלים ומזרחים; אילוסטרציה. (בתמונה: קבלת ח"כ אמיר אוחנה לשורות הליכוד). צילום: יונתן זינדל, פלאש90

סרטון שהוא פוליטיקה נטו

הסרטון מבטא את מפת האינטרסים של מפלגת העבודה בראשות בוז'י הרצוג, כמפלגה היחידה בשמאל שעשויה (באופן תיאורטי בלבד) להקים ממשלה. שימו לב לכך שכל המותקפים מהפוליטיקה מגיעים משתי מפלגות בלבד, הליכוד והבית היהודי. המשותף להן הוא ששתיהן לא ישבו בממשלה שירכיב בוז'י. אבל עוד יותר העניין מתבהר כששואלים על מי שנעדר מהסרטון. מי שאיננו חושף יותר מכל את מטרתו הפוליטית.

למשל, מדברים על ערבים? מי תוקפני בסוגיה יותר מאשר אביגדור ליברמן? איך נסביר את העובדה שהאיש שסיסמתו "בלי נאמנות אין אזרחות", מי שכשר חוץ במהלך "צוק איתן" קרא שלא לקנות אצל ערביי ישראל, מי שרק לאחרונה אמר: "ארגון בצלם וכל ארגוני שוברים שתיקה, מדובר בבוגדים נטו", זוכה לפטור מלא בקמפיין ההסתה של הקרן? נדמה שהתשובה ברורה: ליברמן משרת כיום את האפשרות של השמאל לחזור לשלטון.

אבל לא רק האופוזיציה זוכה לפטור בסרטון. מה עם החרדים? כן כן, החרדים שמבחינת היחס לחילונים והומוסקסואלים מייצגים את העמדה הכי רדיקלית בסביבה, הכיצד הם קיבלו פטור? התשובה המתבקשת היא שהשמאל יודע היטב שבלעדיהם אין לשמאל סיכוי לשוב לשלטון.

שני הגורמים הפוליטיים הכי רדיקליים מבחינת המסרים של הקמפיין מקבלים הנחה מיוחדת. יש כאן כשל מוסרי, המוסבר בקלות באמצעות התובנה שמדובר בקמפיין בחירות. משום כך גם אין זכר ל"יש עתיד" ול"כולנו", השותפים לחוק העמותות ולביקורת הקשה נגד 'שוברים שתיקה'.

"א-מפלגתי"

כך מתנפצת בקול רעש גדול בועת ה"א-מפלגתיות" של 'הקרן החדשה'. אנו יודעים כבר שמנכ"לית הארגון רחל ליאל מתפקדת של מפלגת העבודה; שחברי הכנסת מטעם מרצ והמחנה הציוני ממלאים את מושבי הכנסים שעורכת 'הקרן'; שעמותות 'הקרן' מסייעות למפלגות השמאל.

אלו חדשות חשובות ביותר. העובדה ש'הקרן החדשה לישראל' הסירה את המסכה והנפיקה סרטון פוליטי כל כך, מחייבת להבין אותה מחדש ולהתייחס אליה כגורם פוליטי לכל דבר ועניין. ההשלכות של עניין זה רבות. ראשית, כקמפיינרית פוליטית, התרומות של 'הקרן' צריכות להיבחן באור חדש לגמרי. שנית, גם הארגונים הנתרמים על-ידה צריכים כעת להיבחן באור הפוליטי החדש. שלישית, וחשוב מכל: העובדה שמדובר בארגון לא-ישראלי המפעיל כאן קמפיין פוליטי מטרידה ביותר. בהחלט ייתכן שיש כאן לקונה גדולה בחוק שיש לסתום. 'הקרן' מתפקדת כמה שידוע בארה"ב כ'סופר-פק' (super pac) זר, תופעה שאיננה מוכרת בשום מקום.

"הסתה אלימה היא שיטת העבודה שלהם, והם יודעים טוב טוב מה הם עושים", אומר הקמפיין. "ישראל זה אנחנו" הוא מסכם – ואנו תמהים: ארגון אמריקני שמריץ קמפיין פוליטי שכולו הסתה נגד הימין, זה "ישראל"? זה "אנחנו"?

להלן החדשות: אתם קומץ של מצביעי שמאל רדיקלי, המתקיפים את הדמוקרטיה הישראלית וחותרים תחתיה בכל אמצעי. בחודש האחרון מתברר מעבר לכל ספק כי ישראל היא דמוקרטיה מתגוננת, והגיע הזמן שנתחיל להתגונן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

37 תגובות למאמר

  1. השקר מיצה את עצמו, והם מרגישים שאפשר בלעדיו. הדבר הבא, שהם יכחישו, יעורר סערה וויכוח, עד שהם יודו גם בו ויעברו לשבר הבא, וכן הלאה.
    כבר שנים השמאל מריץ עלינו את השיטה הזו, וה"ימין" רק שמח כל פעם לגלות את השקר שעבר, בלי לשים לב שהבור החדש מוכן להם כבר..

  2. אפשר בבקשה להפסיק לצעוק "הסתה" כל הזמן? הקמפיין של הקרן לישראל חדשה מגעיל, דמגוגי ומלבה שנאה, אבל הוא לא "הסתה". הסתה, מילולית, משמעה עידוד פשע, בדר"כ אלימות. הסתה אסורה על פי חוק, ולכן אם אני טוען שמישהו מסית אני בעצם אומר שיש לשלול ממנו את חופש הביטוי. לכן אני מצפה מכל מי שחופש הביטוי חשוב לו, שלא יילך בדרכי השמאל ויקרא "הסתה" רק כשיש הסתה.

    1. ואפשר להוסיף: "בחודש האחרון מתברר כי ישראל היא דמוקרטיה מתגוננת"- לישראל יש בעיות אמיתיות:
      הסכם הגרעין
      אינתיפדת הסכינים
      המשבר ביחסים עם ארה"ב
      המחלוקת סביב מתווה גז
      דאעש בסיני ובסוריה
      אבדן ההרתעה מול החמאס בעזה
      מחירי הדירות הגבוהים
      מבנה צבא הקבע

      בכל אלו לקרן לישראל חדשה ולארגוני השמאל לא היה שום תפקיד
      משמעותי. אפילו במתוה הגז, בסוף הממשלה קיבלה מה שרצתה,
      בלי שהציבור יערער על כך.

      אז למה להתמקד בהם? המניע הפוליטי ברור, המניע העינייני לא כ"כ קיים.

    2. נועם יורב רפאל היקר,
      בשיח הציבורי משתמשים במונח הסתה גם עבור ביקורת חריפה שאין בה קריאה ישירה לביצוע מעשה כלשהו אלא רק משתמעת, במיוחד כאשר מדובר בביקורת כלפי בני אדם המשתייכים לציבור מסוים, כגון גזענות או אנטישמיות. ואכן, השמאל מסית גם מסית נגד כל אנשי הימין. קח לדוגמא את ההסתה נגד ביבי שאמר הערבים נוהרים לקלפיות , אילולא היה תחת שמירה קפדנית, אין לי ספק שהיה יעד לחיסול ע"י מחבל ערבי. קח לדוגמא את איילת שקד.. איזה "עליהום" היה כשהיא נבחרה לתפקיד שרת המשפטים…קח למשל את מתקפת השמאל נגד הבית היהודי כשהואשמו בהומופוביה ובפגיעה בזכויות הקהילה הלהט"בית. בקלות יכל מישהו מהקהילה הלהט"בית לקום ולעשות מעשה.

  3. האמת נמאס לשמוע מהקרן החשה ואלה שתחת גגה. אני לא מבינה מה הקטע שלהם, עד כדי כך שונאים את מדינת ישראל, אין להם רחמנות על חיילי צה״ל שמכפילים אותם בעולם. האמת אני שונאת אותם ויש הרבה כמוני.

  4. הלוח מודעות שלהם מציב תנאי מפורש: "מודעת הדרושים לא תתייחס להצעת עבודה שמעבר לקו הירוק".
    קשה למצוא דוגמה לעיוות כל כך גדול ולריחוק כזה מהמציאות.
    מדובר בהדרה המובן העמוק ביותר של המילה, באתר חברתי, מוסרי, דמוקרטי עאלק.

    http://www.shatil.org.il/modaot/joboffer_lastweek

    מי עושה עם זה משהו?

  5. השמאל האשכנזי הינו מורכב
    מאשכנזים.אתאיסטים.אליטיסטים.
    מהשכבה האשכנזית הגבוהה
    חלקם יוצאי גרמניה.
    הם מתעבים את הדתי כי הם אתאיסטים.
    הם מתעבים את המזרחי כי הם אשכנזים.
    הם בזים לערבי שנחשב נחות ופרימיטיבי אבל הם רוכבים עליו.
    הם בזים לכל מי ששונה מהם
    קרי דתי.חרדי.מזרחי.ימני.ערבי.
    אמנם יש להם כלים טובים.תמיכה מכל העולם.
    ותקציבים שוטפים.
    אבל כדי לשלוט במדינה הם צריכים את הציבור
    שהם בזים לו ומתעבים אותו.
    מה שמוזר בעיני
    שיש מזרחיים שהצטרפו לשמאל הרגיל והקיצוני
    .

    1. מה שמוזר זה שרדת עד היום עם האינטיליגנציה המוגבלת שלך
      אתאיסתים הם הבוגרים היחידים, כיוון שכבר אין להם חבר דימיוני, בנוסף, הם לא מנסים לשכנע אף אחד להצטרף אליהם, הם לא מתאגדים תחת דגל או סמל, הם סתם אינדיבידואלים עם שכל ומהם יש אשכנזים ומזרחים, אם כולם היו אתאיסטים – המדינה הזאת הייתה מספר אחד בעולם
      אני אשכנזי אתאיסט, אבל איזה קטע, אני ימני, אתה יודע מה מוזר? שרוב החברים המזרחים שלי מאמינים באלוהים והם שמאלנים

      אז צא מהסרט שלך בדילוגים ותפסיק להכליל ולהאשים קבוצות ענק של אנשים כי נראה לך מגניב לרשום את זה לפני שנכליל לך איזו כאפה מעוררת

    2. אני שמח לשמוע את תגובתך.
      אבל מי שמאמין באלוהים
      לא יעול להיות שמאלני
      כי אז טענתו בדבר הכיבוש
      מנוגדת לאמונתו.
      לגבי שאר התגובה שלך
      אני בספק אם אתה ימני
      אולי רק. בשביל התגובה התחפשת לימני.
      בהצלחה לך
      תמשיך…

    3. הימין החדש של היום חוצה את דיכוטומיית האשכנזים/ספרדים, חילוניים/דתיים שבנית לך.

      מקורות המידע הרלוונטיים נגישים היום מתמיד. כל מה שצריך זה ראש על הכתפיים ועין ביקורתית .שיודעת לברור מידע מתעמולהֿ

      ואתה? אתה בסך הכל גזען. אתה לא טוב יותר במאומה מהחבר׳ה שם בשמאל האוטורטיבי. צא ולמד במקום לקשקש על תאוריות קונספירציה.

    4. כמה ארס נוטף מהשפתיים שלך, שמאשימות את כל העולם ואישתו בשנאה. בקיצור – ימיני קיצוני

    5. המזרחיים שהצטרפו עיוורים למצב או שטופי מוח

  6. הפתגם הפוסל במומו פוסל נכון לגבי הקרן לישראל חדשה.
    הטענות להסתה להכפשה וכו' מאפיינת את אותם אירגוני שמאל קיצוני . אלו שמכפישים ומסיתים נגד מדינת ישראל וחייליה בארץ ובחו"ל ונותנים אישור לכל אותם אנטישמים אירופאים ומוסלמים שכל הטענות כנגד היהודים לאורך ההיסטוריה אכן נכונות, מה גם שהם בד"כ נאמרות על ידי יהודים אז מה לנו שנלין על אותם אנטישמים הם יהודים בעצמם אומרים ומסיתים נגד האחים שלהם .

  7. בוקר טוב למתעוררים,

    הקרן להכחדת ישראל פועלת מזה שלושה עשורים לפחות לקעקע את יסודות מדינת ישראל באמצעות פרור החברה ושיסוי מרכיביה אחד בשני.
    בנוסף פועלת הקרן ללא לאות לדמוניזציה של המדינה בחו"ל.
    לרשות הקרן קדר של סייענים ומסגרת של גיס חמישי ששתולים באקדמיה, במערכת המשפט,החינוך ובכל צומת קבלת החלטות במדינה.
    מנגד ממשלות ישראל בתקופה הנ"ל לא נקפו אצבע כדי לבלום את החתרנות הזאת.
    מה שנעשה היום הוא בחזקת מעט מדי ומאוחר מדי אך מוטב המעט הזה מלא כלום.
    שר ההיסטוריה ישפוט לדיראון עולם את החתרנים וגם את המועלים בני עמם.

  8. שמאלנות היא תסמונת תורשתית הפוגעת לרוב באנשים מקבוצה גנטית אירופאית במקור (אך גם באנשים שאינם אירופאים במקור, אך גדלו וספגו את התרבות היהודו-נוצרית). זוהי תסמונת שכמעט אינה ניתנת למרפא, לעיתים יש תקופות מסוימות של פיקחון (למשל אחרי טרור האוטובוסים) אך כשהמצב נרגע, הסובל חוזר ומתקרב לדעות המושפעות מהתסמונת – "אנחנו אשמים כי אנחנו יותר מוצלחים מהאוייב שלנו, לכן הם צודקים בכל מה שהם עושים לנו", מגיע לנו – וחוזר חלילה).

    למרבה הצער, יש בישראל ציבור ענק הסובל מתסמונת זו, אצל רבים התסמונת היא בשלב התרדמת (REMISSION), אך הבעיה עלולה להתפרץ והשמאל כן יכול לשלוט. השמאל הציוני ההיסטורי לא רצה בהתאבדות, השמאל המודרני כן, ואם, חו"ח, יזכה השמאל בשילטון, הפעם הם לא יחמיצו ההזדמנות לזרוע את זרעי הפורענות שיחריבו את המפעל הציוני, עוד נתגעגע לאוסלו (עד אשר השמאל ידאג לכך שגרונותינו (וגם גרונותיהם) ישוספו.

  9. לא "הקרן החדשה לישראל", אלא "הקרן לישראל חדשה".
    תרגמו בעצמכם. מדהים שההונאה הזו עובדת על הציבור הישראלי.
    למי ששכח, הנוצרים קוראים לעצמם ישראל החדש.
    שלנו על כך בנהרות של דם.

  10. זו לא "הקרן החדשה לישראל" שבאנגלית הינו:

    New fund for Israel

    אלא "הקרן לישראל החדשה" שבאנגלית הינו:

    New Israel fund

    הם בונים על חוסר הידע או האבחנה ברזי השפה האנגלית של הציבור הישראלי הרחב ובעורמה הסוו את שמה האמיתי של הקרן וכוונתה האמיתית, החתרנית-עויינת האנטי-ציונית והאנטי-ישראלית שלה.

  11. נראה לי שמישהו איבד את הבלמים ואת עטיפת הטפלון
    הקרן להשמדת ישראל פועלת שנים בשם הקרן לישראל החדשה
    כעת היו"ר עו"ד טליה ששון שבהבל פיה וכתביה ביטלה את חוקיות כל ה"ההתנחלויות" ההתיישבות היהודית ביו"ש
    באמצע שנות ה-90 מונתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, מיכאל בן יאיר, לעמוד בראש צוות מעקב שתפקידו היה לרכז, לתאם ולבקר את פעולות אכיפת החוק על ישראלים ביהודה ושומרון.‏ ]

    התפרסמה במיוחד לאחר סיום תפקידה בפרקליטות, כשהכינה בשנת 2005, לבקשת ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, את "חוות דעת (ביניים) בנושא מאחזים בלתי מורשים" שעסקה בתיאור המאחזים הקיימים ביהודה ושומרון, באופן הקמתם ובמצבם המשפטי.

    נכון ל-2009 ששון היא בעלת משרד עורכי דין, וכן מכהנת כיו"ר עמית של המועצה הבינלאומית של הקרן החדשה לישראל, כחברת הנהלה של "המועצה לשלום ולביטחון, חברת המועצה הציבורית של יש דין‏[] ופעילה במטה "יוזמת ז'נבה". ששון מתנגדת בחריפות לקיומן של ההתנחלויות ביהודה ושומרון שאותן כינתה תמצית הרע והסרטן של מדינת ישראל.‏[]
    ועדת השופט אדמונד לוי שהסתמכה על החוק הבינלאומי סתרה אחד לאחד את כל טיעוניה של טליה ששון הנזק האדיר שנגרם מהדוח שלה עדיין לא תוקן למרות שיש בסיס חוקי לשינוי

    המדאיג היא העובדה ששונאת ישראל הזו מתברגת בהנהלת כל האיגודים המכילים "מבינים" שרוצים רק את חורבן המדינה כמדינה יהודית

  12. תודה תודה, באמת תודה לקרן לישראל חדשה, באמת תודה מכל הלב.
    אנא המשיכו בדרככם לפרסם בדותות על נבחרי ציבור מהצד הימני של המפה הפוליטית. זה רק עושה טוב לימין.
    הרי כולם ראו עד כמה נציגי עמותות וארגונים הנתמכים או ממומנים ע"י הקרן להשמדת ישראל, עד כמה הם ניסו לפני הבחירות להשמיץ את בנימין נתניהו וחמור מכך – את אשתו שאינה פוליטיקאית אלא אדם פרטי, וכולם נוכחו כמה סיוע זה נתן לנתניהו בבחירות.
    אז אנא מכם אנשי הקרן להשמדת ישראל, אנא המשיכו להשמיץ את אנשי הימין, ואם אפשר תעשו זאת בצמידות לדיווחים על פשעי נציגיכם ופשעי אלו הממומנים על ידכם. כך הציבור יוכל באמת לשפוט ולראות האם הצדק עימכם או לא.
    לו היו כעת בחירות לכנסת, נראה לי שנתניהו היה מקבל 40 מנדטים, המחנה הציני היה מקבל רק 10 מנדטים, ואילו חביבת הקרן מר"ץ היתה מקבלת 3 מנדטים (אופס, לא עוברת את אחוז החסימה. באסה).
    מה דעתו של נתניהו לנצל את המומנטום וללכת לבחירות בזק? או שמא יש בשרוול עוד הרבה שפנים שמאלנים שאפשר לשלוף?

    1. לא אכחיש את זכותך לחלום על 40 מנדטים לליכוד, 10 למחנ'צ ומרצ בחוץ. אבל נדמה לי שתעורר לסיוט כשתגלה שאתה מתרועע עם מדגם לא מייצג של האוכלוסיה הישראלית.
      בניגוד לזחיחות של רבים מדי מהימין, לשמאל יש סיכוי לא מבוטל לחזור להנהגת המדינה. הוא צריך רק תחפושת חדשה של מרכז ביטחוני ומסה קריטית של טינה, תעוב,מיאוס וביקורת כלפי שלטון הימין
      נדיר שהאופוזיציה זוכה בבחירות בזכות מעלותיה, אבל שכיח שהשלטון מפסיד בבחירות

    2. ל-קמיליה,
      סליחה שאני מאכזב אותך, אבל השמאל כבר לא יחזור לשלטון במדינת ישראל.
      א) כמות מצביעי השמאל קטנה מיום ליום, הן משום שמצביעי שמאל מסורתיים עוזבים את העולם, והן משום שמצביעי שמאל לא מביאים ילדים, בטח לא בקצב של מצביעי ימין.
      ב) השחיתות בשמאל (אורח החיים של פרס, הכסף של פואד, המימון לעמותות השמאל למיניהן, וכו') הינה בור שככל שחופרים בו הוא גדל יותר ויותר, בעוד שדוקא הימין מתפרסם בצניעות שבו (ההתיחסות למושחתים ימנים או חרדים היא כאל יוצאים מן הכלל המעידים על הכלל) ובאהבת ישראל ללא חשבונות (ע"ע ההתייחסות של בני משפחות שלושת הנערים בעת שחיפשו אותם).
      ג) רוב מצביעי הימין, בעיקר מצביעי הליכוד, הם יהודים שמגלים שלהיות יהודי זה לא אומר להיות חרדי, ואפשר להתגאות במסורת יהודית. כלומר מצביעי הליכוד מתגאים ביהדותם כמכלול (ולא בכמות או באיכות קיום המצוות), דבר שמתועב בעיני השמאל ועל כן גורם לדחייה בין שני הצדדים.
      ד) אותם קצינים בכירים ומומחי ביטחון שהשמאל מנסה לנכס, הינם אנשים ששמם נקשר בליכלוך עצום (אשכנזי, בין אם זה נכון או לא זה כבר לא משנה), או שאינם מוכרים בציבור כמי שאפשר להאמין לטענותיהם (עמוס גלעד).
      ה) כפי שכתבתי, נסיונות השמאל ללכלך על נתניהו ובמיוחד על הגברת נתניהו, רק יצרו התנגדות לשמאל בקרב המצביעים. וזה עוד מבלי שנתניהו הגיב לאורך כמעט כל משך ההשמצות.
      ו) ההתנהגות של השמאל כרגע היא בבחינת 'אם לא ילך לנו בטוב אז ננסה חוצפה. אין לנו כבר מה להפסיד'. זה רק מראה שהשמאל, הן בארץ והן בעולם, מבין ששיטתו נמאסה על רוב שכבות הציבור, בעיקר משום שלא רק ששיטת השמאל מקבעת את מסכנותם של המסכנים לתועלת בכירי השמאל, אלא גם משום ששיטות הפעולה של השמאל מסכנות דוקא את חיי אנשי השכבות החלשות.
      לכן השמאל מנסה בכוחות האחרונים להפוך את המצב, אולם נסיון זה נלעג משום שדוקא הנסיון עצמו ושיטת הפעולה הם אלו שדוחים עוד יותר את הציבור מלתמוך בשמאל, אפילו מתוך רחמים. בקיצור – התנהגות השמאל כרגע הינה פאתטית.

  13. קמפין הפרסום חושף תופעה

    התארגנות שמאל קיצוני, הנמצאת שמאלה ממרצ, ממצבת את עצמה בראש גוש השמאל. היא זו שמובילה את גוש השמאל לתקוף את גוש הימין. ואף אחד ממחנה השמאל הציוני המתון לא יוצא כנגד הקרן לישראל חדשה. לא מנסה אפילו לבדל עצמו ממנה
    ניתן להמשיל זאת לגוף ימין אולטרה קיצוני קטן,כדוגמת להבה או מקימי בית המקדש, שימקם את עצמו בראש גוש הימין, ויוביל אותו לתקוף את המחנה הציוני ומרצ'. ואף אחד מהליכוד או הבית היהודי לא ימחה נגד התופעה ועצור אותה. בידיעה ברורה שזיהוים עם הימין הקיצוני רק יפגע בהם בבחירות הבאות

    אני יכולה רק לחזור על הערכתי שהשמאל הקיצוני הצליח להשתלט על השמאל המתון, והפך את מנהיגיו ל'אידיוטים השימושים' שלו

    1. לא. השמאל ה״מתון״ לא מגיב מכיוון שהמשאבים הכמעט בלתי נדלים וקשרי השלטון של השמאל הקיצוני הוא הסיכוי הגדול ביותר של השמאל לשלוט. בדומה לשמאל באירופה וארה״ב שזקוק למהגרים (מכל המינים) לשם האלקטורט, ועל כן לעולם לא יצא כנגד הפוליטיקלי קורקט, לא משנה לאיזה מחוזות הזויים יגיע.

    2. ליובל
      צריך להוסיף לדבריך גם את העובדה ש'מדורת השבט' של מנהיגי השמאל, כולל השמאל המתון, היא עיתון הארץ. העיתון מזיז, בתהליך איטי ומתמשך את השמאל המתון למקומות יותר ויותר קיצוניים

      מצד שני, התזוזה המתמדת שמאלה מקטינה את סיכויי השמאל לזכות בבחירות. תוצאת המאבק בין הגושים נקבעת למעשה ע'י מצביעי המרכז . עמדות קיצוניות, לימין או לשמאל, מרתיעות אותם. ומכאן, אי הבידול של השמאל המתון מהקיצונים הוא אכן טעות אסטרטגית של השמאל

  14. הבעיה של הימין שאינו מאוחד
    ומפולג
    למשל החרדים.והדתיים לאומים.וליברמן
    בעלי ראיה שונה מכל בחינה שהיא
    הן לאומית.הן דתית.וכדומה.
    לא ניתן להמעיט באף אחד. משלושת המיגזרים
    לא החרדים.ולא הדתלים.ולא הרוסים.
    הם שלושה מגזרים שעלו ועולים. וצוברים כוח.
    הרוסים השתלבו בכל המקצועות והענפים.
    הדתלים משולבים היטב ונטועים עמוק בקרקע.
    והחרדים יוצאים מהגטו לאט ובטוח ניתן לראותם
    בצבא.במכללות.ובתעסוקה
    כמו כן יש לדאוג לעניים ולחלשים לחילונים ולמסורתים
    וגם לאתאיסטים ולהטבים וקשישים וערבים ונוצרים ודרוזים וכדומה
    גם הלא יהודים יכולים להשתלב ולהיות ציונים לפי דרכם ואמונתם

  15. חשוב להקפיד על הטרמינולוגיה: "הקרן לישראל החדשה" ולא "הקרן החדשה". ככל שנקרא לילד בשמו בצורה מדויקת, יותר אנשים יבינו את מטרתם האמתית: ליצור כאן ישראל חדשה ואז תשאלנה השאלות הנכונות: איזה ישראל הם רוצים ליצור

  16. לא הבנתי את המשפט האחרון , שאנו צריכים להתחיל להתגונן ? אנו צריכים לתקוף ולא להתגונן ! מתערבים לנו בחיים, ואנו לא נתקוף ? בטח שנתקוף..ועוד מעט גם אובמה הולך

  17. ששון פעילה במר"צ – לפי וויקיפדיה:

    לקראת הבחירות לכנסת ה-18 ב־2009 שובצה במקום ה-7 ברשימת "מרצ", אך לא נבחרה.‏[5] ששון הצהירה כי הצטרפה לחיים הפוליטיים על מנת להאבק בכיבוש, כהגדרתה, וכי תמשיך להילחם במאחזים מהכנסת. בתגובה קראו גורמים בימין לגנוז את הדו"ח בטענה שחשיפת דעותיה הפוליטיות מוכיחה שהדו"ח פוליטי ולא אובייקטיבי

  18. נא לחייב שקיפות אני כאזרח רוצה לדעת
    איזה שרים ובאיזה מפלגה
    קיבלו או מקבלים כספים מהקרן כולל בנט הבית היהודי כולל ראש הממשלה
    ומדוע מוכנים לקבל כספים נגועים באינטרסים לכאורה

  19. הסרטון של הקרן החדשה לישראל מעיד על התפיסה שלהם את ציבור מצביעי הימיו כציבור מטומטם שניתן "לעבוד" עליו. זה לא יקדם אותם. זה סרטון הסתה.

  20. השמאל אלופים בלעוות את המציאות… מה ס"ה הימין אומר… לא לתת להם מדינה ביו"ש… זה כל הסיפור… לאחר שהרוב הצביע בעד הסכמי אוסלו מתוך תקווה אמיתית לשלום… אמרנו טוב… עזה תחילה… אז נתנו להם את עזה וכולם רואים מה קורה בעזה… זו לא המדינה הפלסטינית שוחרת השלום שקיווינו שתהיה… מפה הם כבר מנסים לאנוס את עם ישראל לסגת גם מיו"ש… כאשר התוצאה כבר ידועה מראש… לזאת עם ישראל כבר לא מסכים… הם נלחמים את מלחמתם של הערבים נגד מדינה יהודית בארץ ישראל במימון ערבי ומימון זר… זה כל הסיפור… כל שאר המצגת בסרטון הזה זו הסחת הדעת…

  21. הקרן האבודה לישראל. מי צריך אותם בכלל? שיתרמו ישירות את כספיהם שלהם לערבים בלי מתווכים.