מחאת הלהט"ב: פועלים "להפיל את הממשלה", תוקפים פעילי ימין מהקהילה

בהפגנה בכיכר רבין הונפו שלטי "אפרטהייד" ו"לעצור את ההפצצות על עזה". שוטרים שאבטחו את האירוע העריכו את מספר המשתתפים בכ-35 אלף איש

הפגנה לא פוליטית? שלטים בכיכר רבין אמש | פלאש90

הנרטיב התקשורתי של הפגנת הלהט"ב שהתקיימה אמש (ראשון) בכיכר רבין נע על שני צירים: בראשון נטען כי מספר המשתתפים נע בין 50 ל-80 אלף איש, ואילו בשני הודגש שוב ושב כי ההפגנה "לא קשורה לימין ושמאל" – כלומר א-פוליטית. המציאות, שלא במפתיע, מספרת סיפור שונה.

כאמור, הדרך העיקרית לשווק את ההפגנה הייתה כי מדובר במחאה שאינה קשורה לעמדה פוליטית. ב-ynet לדוגמה ניסו לצייר לציבור את ההפגנה כמייצגת את "הציבור הרחב", וציטטו אב לבן הומו שהשתתף בהפגנה וטען: "זה לא קשור לימין או שמאל; להקים משפחה זו זכות בסיסית".

בפועל, ההפגנה אמש היתה בעלת גוון פוליטי מובהק, שנע בין שמאל ציוני לשמאל קיצוני. כבר בשלבים הראשונים של ההפגנה הונף שלט ענק של מחאת הפוטש עם דמותו של נתניהו לצד הכיתוב באנגלית: "שר הפשע" (Crime Minister). בהמשך נראו עוד שלטים מוכרים מההפגנות נגד מנדלבליט ונתניהו, ונשמעו סיסמאות דומות.

רבים אחרים החזיקו שלטים דוגמת "אין שוויון יש אפליה – להפיל את הממשלה!!". גורמים קיצונים יותר השוו את חוקי הלאום והפונדקאות לתקופת המשטר הנאצי עם כיתוב "נירנברג כבר כאן", כשהם מוסיפים ציור מזעזע של מגן דוד משולב בצלב קרס.

אורנה בנאי כינתה בנאומה את חוקי הממשלה "גזעניים" וזכתה למחיאות כפיים סוערות. בנאי גם 'הזהירה' את נתניהו כי "אמרתי לו שלא יסתבך עם הקהילה", ובתגובה לקריאות לשלוח את נתניהו "הביתה" השמיעה בנאי הערה סקסיסטית נגד רעיית ראש הממשלה: "אבל מה יש לו בבית אלוהים ישמור, למה שהוא ירצה הביתה?".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, חן אריאל, פנתה בנאומה לראש הממשלה על מנת שיסייע לקהילה לגשר על המחלוקות, אך ישנם כאלו שדווקא חוששים מפתרון המשבר של הפונדקאות: "הדבר הכי גרוע שיכול לקרות למחאה היא ששרה (נתניהו) תפתור נקודתית את עניין הפונדקאות לגברים ותשים סוף למאבק החשוב שמתחיל להתפתח", כתבה רויטל עמירן, עיתונאית 'מעריב'. לדבריה אם חזון הבלהות של פתרון המשבר יתממש "ביבי ירוויח ביג טיים. כולנו נפסיד". במילים אחרות, נראה שלפחות לחלק ממובילי המחאה חשוב יותר לנהל קמפיין פוליטי נגד שלטון הימין מאשר באמת לנסות לפתור את בעיות הקהילה או לקדם את זכויותיה.

https://twitter.com/sharonhoresh/status/1021150376307724289

בדומה לעמירן, גם אלדד יניב מודאג מכך שמשבר הפונדקאות ייפתר, ומתרה במנהיגי מחאת הלהט"ב שלא יהרסו לו את התכניות לקיץ של הפגנות. יניב דוחק בפעילי הלהט"ב "להתמיד", כלומר לסרב לכל הדיינות עם הממשלה. לדברי יניב ראש הממשלה "לא ייפול היום וגם לא מחר. זה ייקח זמן ומחייב נחישות וקשיחות. והתמדה. התמדה. והתמדה. ואופוזיציה אזרחית בכל הזירות ובלי פחד. כל ההפתעות שקורות בעולם יגיעו גם לפה. רק להתמיד".

הצביעות של מרב מיכאלי

מרבית המשתתפים בהפגנות היו צעירים, בגילאי 40-15. רבים מהם העידו בפניי כי זו הפגנה ראשונה עבורם וכי הם אינם מחשיבים עצמם אנשים פוליטיים, אך הם משויכים לקהילת הלהט"ב או מעוניינים לתמוך בה.

ניסיתי לברר עם המשתתפים מה דעתם הכללית על סוגיית הפונדקאות והאם הם מודעים לכך שרק בארה"ב וקנדה מותרת פונדקאות מסחרית, וכי בצרפת, גרמניה, שווייץ ספרד ומדינות מערביות נוספות נאסרת פונדקאות באופן גורף. התשובות נעו על הספקטרום שבין "לא היה לי מושג", "זה לא קשור כי אנחנו רוצים שוויון" ו"כמה שילמו לך להגיד את זה".

גם העובדות לפיהן חוק הפונדקאות המקורי שיצר אפליה נגד הלהט"ב חוקק בתקופת ממשלת שמאל, או שלשמאל אין יכולת כיום להקים קואליציה ללא המפלגות החרדיות שסולדות מקהילת הלהט"ב – נענו במשיכת כתף או באופן מזלזל.

חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני), שנכחה ב"הפגנת השוויון" וכינתה אותה "מעוררת תקווה", היתה זו שלפני חמש שנים תקפה בחמת זעם את הליך הפונדקאות אותו הגדירה "סוג של סחר בגוף של נשים שמתבצע בחדווה". לדבריה "האופן שבו אנשים שאין להם יכולת להביא ילדים לעולם פונים לאישה שצריכה לעבור טיפולים הורמונליים, הריון ולידה עם כל מה שכרוך בזה ואז למסור את הילד, איך להגיד זה, זה לא נראה לי כ"כ סביר. הרי מי שעושות את זה הן נשים שזקוקות נואשות לכסף, זאת אומרת אלמנט הבחירה פה הוא קצת מפוקפק".

מיכאלי הוסיפה כי "לא בכדי חברות הפונדקאות הגדולות הן בכל מיני מקומות נכשלים בעולם בהן הנשים מוחלשות באופן דרמטי. גם במדינת ישראל מי שעושה פונדקאות זקוקה מאוד לכסף, והתמורה שנשים מקבלות עבור פונדקאות היא לדעתי ממש לא בפרופורציה למחיר שהן משלמות בגוף ובנפש על התהליך הזה".

מיכאלי אמנם ציינה כי הליך הפונדקאות צריך להיות שוויוני לכולם, כולל לגברים הומואים, אך הדגישה: "להגיד לך שזה מאבק שאני אנהל בשמחה – פחות". כאמור בניגוד לדבריה מיכאלי דווקא נראתה אמש מאושרת ביותר ואף ראתה בהפגנת הלהט"ב שהתמקדה בפונדקאות לגברים הומואים "מעוררת תקווה".

"עיתונאים התקשרו לאיים"

במהלך נאומו בעצרת התפאר גל אוחובסקי בהתגייסות של המשק ובעיקר חברות ההייטק למחאה. אמירות אלו מקבלות פרספקטיבה מעט שונה לאור חשיפת 'גלובס' כי 'ההתגייסות' אורגנה במשך חודשים ארוכים על ידי קבוצה גדולה ומקושרת של פעילים, וכללה גם איומים בשיימינג על חברות שהיססו להתגייס. "לפעמים הם ממש איימו", אמר לגלובס אחד מהמעורבים. "גם עיתונאים התקשרו לאיים. והמנהלים חושבים, 'מה אני צריך להיות קורבן של אמבוש תקשורתי?".

https://www.facebook.com/zeev.kam/posts/2122294131176496

באתר 'דה-מרקר' מקבוצת הארץ לקחו את העניין צעד קדימה, ופרסמו אתמול "רשימה שחורה" של חברות שלא תמכו פומבית בהפגנה ולא הותירו לעובדיהם לקחת יום חופש כחלק מן המחאה.

בהפגנה אמש השתתפו בין השאר גם פעילי ארגון השמאל הקיצוני 'עומדים ביחד', שקיבל בשנה שעברה כ-90 אלף שקלים מהקרן לישראל חדשה.

אחת ממייסדות 'עומדים' ביחד' היא ד"ר יעלה רענן שהשתתפה לפני שלושה חודשים בהפגנת הזדהות עם חמאס לצד ח”כים ערבים, וקראה לאזרחי ישראל להצטרף לעזתים במאבק בצה”ל: "ביחד נשחרר את פלסטין מהשלטון הישראלי", קראה רענן.

חבר בכיר אחר בתנועה הוא שרון לוזון, שתועד לאחרונה כאשר הוא תוקף ומגדף נשים מבוגרות בדרום תל-אביב.

לצד פעילי 'עומדים ביחד' נכחו בהפגנה גם פעילי שמאל קיצוני שהניפו שלטים באנגלית עם הכיתוב "אפרטהייד" ו"תפסיקו להפציץ בעזה" ושלט בעברית: "דמוקרטיה? אפרטהייד". מפגינים אלו עמדו בשולי ההפגנה וחלק מהמשתתפים גם הביעו מחאתם נגד השלטים.

מספרים נמוכים בהרבה מן הדיווחים

ההערכות על מספר המשתתפים בהפגנה שהופיעו באתרי האינטרנט המובילים שסיקרו את המחאה – ynet, 'וואלה', מאקו ו'עשרtv' – היו מבוססות כולן על "הערכת המארגנים". אין צורך לפרט מדוע למארגנים ישנו אינטרס ראשון במעלה להקפיץ את מספר המשתתפים בהפגנה, ובכך כמובן לטפוח לעצמם על השכם על עבודת הארגון המרשימה שביצעו, אך גם לנסות ולהראות כי המוני ישראל מתגייסים לצד מטרת המחאה.

לנוכח יחסי הציבור חסרי התקדים שסיפקו כלי התקשורת למחאה, ברור מדוע העיתונאים היו מוכנים להדהד את המספרים שמסרו מארגנים – מבלי להטיל בהם ולו צל צלו של ספק. שיטה דומה אגב הייתה נהוגה גם בהפגנות הפוטש בפתח-תקווה ובשדרות רוטשילד, לגביהן דווח מדי שבוע מספר משתתפים גדול בהרבה מאלה שהגיעו בפועל.

משטרת ישראל נמנעת זה מספר שנים מלספק דיווח רשמי על מספר משתתפים בהפגנות, ולכן לצורך הערכה אובייקטיבית יותר פניתי לשוטרים שנפרשו באזור ושאלתי דעתם לגבי מספר המשתתפים בהפגנה. מרבית השוטרים נכחו במהלך שירותם בעשרות הפגנות ועצרות אם לא למעלה מכך – כלומר הם בעלי ניסיון בהערכת מספר משתתפים בהפגנות.

התשובות של השוטרים והשוטרות היו מגוונות, אך כולן נעו בטווח שבין 40-25 אלף איש – מספר מרשים ומכובד אך נמוך משמעותית מזה שהוצג בכלי התקשורת. כשהפניתי תשומת לבם של השוטרים לכך שבאתרי האינטרנט השונים מדברים על 60 ואף 80 אלף משתתפים אחד מהם חייך ואמר: "אז אמרו". שוטרת שעמדה לצדו הוסיפה: "תבחר אתה למי להאמין".

השתקת ההומופוביה של המסתננים

במהלך יום המחאה אתמול הופעלה אלימות נגד פעילי להט"ב מהצד הימני של המפה הפוליטית. שפי פז, לסבית מוצהרת, ופעילים נוספים מקהילת הלהט"ב ששותפים במאבק להוצאת המסתננים הגיעו אתמול בצהריים להפגנת התמיכה בקהילה שנערכה בנווה שאנן.

פז וחבריה הניפו שלט המטיל זרקור על היחס האלים של מסתננים כלפי ישראלים ומסתננים מקהילת הלהט"ב, ועליו נכתב: "הטרנסופוביה של המסתננים הורגת". לטענתם בחודשיים האחרונים התרחשו שבעה מקרי תקיפה של מסתננים על רקע שנאה נגד להט"בים. בתגובה, אחד מפעילי השמאל הקיצוני שנכחו במקום חטף באלימות את השלט, ולאחר שקרע ותלש אותו החווה הגבר האלים תנועה מגונה לעבר פז.

בחודשים האחרונים עסקנו ב'מידה' בהרחבה באלימות המסתננים כלפי טרנסג'נדריות. בנובמבר חשפנו תיעוד של תקיפת טרנסג'נדרית ישראלית בשם לורן רון על ידי מסתנן מאריתראה. בתיעוד ניתן לראות כיצד שוטרים ששוהים במקום נמנעים מלהגיש עזרה לרון. קודם לתקיפה חוותה הטרנסג'נדרית לטענתה תקיפה פיזית ומינית וניסיון שוד על ידי מסתננים. האירוע המזעזע הסתיים עבור רון ביד שבורה ובטראומה נפשית קשה: "שני האריתראים תקפו אותי, ואחרי שהם שברו לי את היד עם האבן צעקתי שמנסים לשדוד אותי", סיפרה רון בזמנו.

גם טרנסג'נדריות השייכות לקהילת המסתננים חוות דיכוי מצד חבריהן לקהילה. כפי שפרסמנו ב'מידה', מחקר של ארגון ‘א.ס.ף’ (ארגון סיוע לפליטים) מלמד כי מסתננות טרנסג’נדריות "מוקעות ונתונות בסכנה לפגיעה פיזית אף מקהילתן בשל זהותן המגדרית, ובשל סטיגמות ודעות קדומות השגורות בארצות מוצאן".

פז משוכנעת כי הפעילים המרכזיים בקהילת הלהט"ב משתיקים את "ההומופוביה והטרנסופוביה של המסתננים". לדברי פז היא עצמה הייתה נתונה בדילמה לא פשוטה סביב המאבק. "יום שלם נקרעתי, כי אני באה משם, בדיוק מהמאבקים האלה למען זכויות הלהט״בים, למען הזכות להורות ולשוויון ולחופש מפחד ומאפליה. יום שלם נקרעתי, כי אף שהקהילה כגוף התנערה ממני והתכחשה לזכותי לשוויון ולחופש מפחד והתגייסה לטובת ההומופוביה והמיזוגניה של המסתננים, אני מגדלת ילד בזוגיות לסבית וזה חלק כל כך מהותי ועמוק בזהות שלי".

עוד היא מוסיפה כי המשתתפים בהפגנה בנווה שאנן סירבו "להזכיר במילה את האלימות של המסתננים כלפי טרנסיות, הומואים ונשים בזנות לוקח חלק פעיל בטיוח ובשקר". פז אומרת כי "בבואם לבחור בין נשות הקהילה שחיות בדרום תל אביב לבין הגברים שפוגעים בהן, הם בחרו בגברים ובמוסר מזויף. ואפילו הטרנסיות, שמצטרפות אלינו לכל הפגנה, העדיפו הפעם לשתוק ולא לקומם עליהן את חבורת הנאורים. אחר כך שמעתי שיעל דיין אמרה בכיכר שהבית השלישי הוא מקלט למבקשי מקלט. היא כנראה שכחה את חורבן הבית של סופיה ופנינה, הנשים המבוגרות שגרות בדרום תל אביב".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

26 תגובות למאמר

  1. יהודי שצם בתשעה באב, ולא מגיע לעבודה עקב הצום, ינוכה יום חופש משכרו.
    הומו, או אפילו סטרייט שמתחשק לו יום חופש, יצהיר שהוא שובת ומשתתף בהפגנה (ללא צורך בהוכחה), ויקבל יום חופש על חשבון המעביד.
    האם זו לא אפליה (לרעת הדתיים) על רקע דתי? האם זו לא אפליה (לטובת ההומואים) על רקע פוליטי?

    ולגבי המושג קהילה, מה בדיוק קהילתי באנשים הללו? הרי רב המפריד ביניהם (רק לקרוא את המאמר הנ"ל ולהבין) על המכנה המשותף הבודד שביניהם (המגדר שאיתו הם מקיימים יחסי מין). סליחה, 2 מכנים משותפים – המגדר וכו', והפלת שלטון בנימין נתניהו.
    זהו בסה"כ צבר של בני אדם בעלי 2 מכנים משותפים, ומעבר לזה אין שום קשר ושום דבר המחבר ביניהם. אם כבר יש לאמר שהמכנה המשותף השני (השינאה לבנימין נתניהו) הוא הוא זה שגורם לחוסר משקל של המכנה המשותף הראשון, כך שמבחינה זו אפשר לטעון שמדובר בשמאלנים קיצוניים ושונאי בנימין נתניהו, אשר נטיותיהם המיניות של חלק קטן מהם הינן הפוכות לזו המותרת ביהדות.

    כמו בהפגנות בפתח תקוה, ברגע שיהודי ימיני או גרוע מכך – יהודי דתי (טפו טפו טפו חמסה חמסה חמסה מלח מים מלח מים) יבקש להצטרף למחאה, או אפילו רק ישאל על מה ולמה ההפגנה, הוא יסולק בכח ע"י המפגינים משום שרק לשמאל מותר להביע דעה. לימינים ובמיוחד לדתיים אסור להביע דעה ואסור בכלל לנשום, כי זוהי הדתה.

    1. אז למה בישראל היום – העתון הימני אתם זוכרים? – הפך המספר ל80 אלף משתתפים? אז למה ההפגנה האלימה הזו ככבה ככותרת ראשית בישראל היום כמעט יום שלם? ולמה בצד הכותרת היו לפחות עוד 2 כתבות אוהדות להפגנה? ולמה בצד הכותרת היה גם מאמר דעה מטומטם שתמך בהפגנה? אנא אנחנו באים?

    2. מתוקה תירגעי.
      החופש ניתן רק בחלק מהחברות בהסכמת המעביד. במגזר הציבורי אגב לאדם שצם לא מנוכה חופש.
      מה זה כל השנאה הזאת לקהילה? נראה שאת עמוק בתוך הארון

  2. התקשורת הישראלית היא מפלצת איומה!!!! ומשכך היא מכתיבה סדר יום ומייצרת מציאות מדומה.
    לצערי היחיד שניסה ומנסה לשנות משהו בהתנהלות התקשורת הוא בנימין נתניהו, כל השאר כולל ובדגש על בנט ושקד ועוד נציגי הימין משתפים איתם פעולה !בושה וחרפה.

    1. בנט העניק למסלול לימודים בהכוונת אהרון ברק (לימודי משפטים במרכז הבינתחומי הרצליה) את הזכות להעניק תואר שלישי:

      http://www.davar1.co.il/116473/

      http://portal.idc.ac.il/faculty/he/Pages/profile.aspx?username=barak

      ושקד מתנהלת כאילו היא מקבלת הוראות ישירות ממנו:

      http://rotter.net/forum/scoops1/304117.shtml

      http://www.news1.co.il/uploadimages/NEWSY18-15102565288544.jpg

    2. ביבי נתן מתנה של 60 מיליון ש'ח על חשבון משלם המיסים לערוץ 10 השמאלני. זה ממש ההפך מלשנות משהו בהתנהלות התקשורת

    3. עזוב את נתניהו. הוא הכי טוב מכל מי שאתה מכיר בכלל. הגב פעם אחד לעניין!

  3. ברוך ה' שיש אתר "מידה"
    אנו זוכים לשמוע בו קולות מושתקים
    הקולות של אחינו ואחיותנו

  4. הלהטבי"ם פשוט משקרים.
    1. אין זכות להיות הורה. זכות כזאת פירושה חובה של מישהו אחר לספק הורות לזכאים.
    זאת בחירה אם להיות הורים או לא. זהו.
    2. חוק הפונדקאות נועד לסייע למי שאינה יכולה ללדת מבחינה רפואית. לא בגלל זכות של האם להורות, כי המדינה לא חייבת לספק תינוקות, אלא כי המדינה בוחרת לסייע למתקשות ללדת, לעשות זאת בארץ.
    אפשר בהחלט להתווכח על עצם קיום החוק הזה.
    3. אבל הלהטבי"ם כן יכולים ללדת- אם ימצאו אישה שתסכים ללדת אתם ילד. אלא שהם רוצים לכפות על הציבור להכיר באשליה הנרקסיסטית שיש דבר כזה ילד בלי אימא.
    4. המקבילה הרפואית של אשה שאינה יכולה ללדת היא גבר שזרעו אינו תקין. אם המדינה בוחרת לסייע בנושא זה- היא צריכה לסייע לכל גבר. אבל כאן, כאמור לא מדובר בגברים שאינם יכולים להוליד- אלא כאלה שרוצים לשלול מהילד אימא, כדי לתחזק פנטזיה על תינוק של שני אבות בלבד.

    1. צודק לחלוטין, אני התווכחתי שעות עם אנשים שטוענים שזאת אפלייה ורציתי לתקוע את הראש בקיר כי מבחינתם אישה שיש לה בעיה רפואית מקבילה להומו שלא "יכול" להביא ילד עם אישה כי שניהם לא יכולים ללדת. אני התייאשתי

    2. האמת, אני מוכן להכיר בהומופיליה כבעיית פוריות.
      אבל כל מומחה פוריות יודע שלא רצים ישר לפונדקאות, תמיד מתחילים מהפתרונות הפחות מסוכנים ופחות יקרים(אני ואשתי בטיפולי פוריות כבר זמן מספק לכך שיהיה לי נסיון לדבר ממנו) לכן צריך לדרוש שזוג שיש להם בעיה להימשך לאדם מהמין המתאים ליצירת ילד יצטרך לנסות קודם טיפולים פסיכולוגים מתאימים ורק אח"כ יוכל לשקול הזרקה ואחריה פונדקאות.
      משום מה נראה לי שהם לא מתכוונים להסכים לזה…

  5. ביבי עשה הרבה דברים טובים אבל בשני הנושאים הכי חשובים – תקשורת חופשית ומערכת המשפט הוגנת ומאוזנת הביצועים שלו מאכזבים מאוד.

    1. דודו כתב הרבה טוקבקים באתר הזה, אבל ברובם הוא מתעסק בהשחרת דמותו של נתניהו כשהוא מתאמץ להעיד על עצמו כמה הוא ימני. שיטה בולשביקית מוכרת בכל הטוקבקים באתרים הימניים.

  6. זה למה אני לא אוהב הומואים ולסביות למרות שאני חילוני גמור. כי רובם שמאלנים שתופסים טרמפ על הממשלה הימנית. רובם מאחזי פנים כמו הליכודניקים החדשים שגם הם שמאלנים. פה ושם יש גם הומואים ימנים כמו הח"כ אוחנה, אך רובם שמאל.

  7. צריך לקרוא את הספר המפחיד והמצויין של אמנון לורד -על אורי אבנרי, רצח בין ידידים- כדי להבין עם איזה פסיכופאטים יש לנו עסק הגיב:

    מדובר בדורות המשך של כל המופרעות השמאלנית עוד מלפני הקמת המדינה ולאחריה שאפילו בן גוריון נגעל מהם בגדול.

    מדובר בתופעה שטנית בקרב היהודים.

    הם מסוכנים עבור עמנו ומולדתנו עתידנו ועתיד ילדינו. הם ממש לא חלק מאיתנו. ממש לא. הם נטע זר ורעיל כמו גידול סרטני משתולל – שמנסה להדביר אותנו ולגדול פרא על ערוגותינו.

    גועל.

    קיראו בעמוד 99 על מחתרת מפ"ם הנאלחת ותוכנית לוויתן לתפישת השלטון בכוח מזויין עי מפ"ם. השמאל נשאר אותו שמאל והסכנות שהוא מציב נגד העם היהודי אותן סכנות.

    ספר חובה.

  8. שימו לב שהתומכות הגדולות ב"שוויון" לגברים הן בדיוק אלו שדואגות להפלות אותפ היטב עם חזקת הגיל הרך הארורה.
    צביעות נוסח שמאל עם ניחוח של גזענות ושנאה. אח, מפא"י זה כאן.

  9. אנו בעיצומה של מלחמת אחים רבת פנים אך סמויה מן העין וזה הכל חלק מאותו סחי ומאוס הגיב:

    אנו בעיצומה של מלחמת אחים רבת פנים אך סמויה מן העין. השמאל ערוך בקווי היערכות לפי האסכולה הסובייטית. הן סמויות מן העין אך חיות ובועטות בצבא, באקדמיה, במשפט וכמובן בתקשורת ומנוהלות כאמור ע"י פוליטרוקים מסוג חדש.
    כיום הפוליטרוקים השמאלנים יושבים ב"מכון הישראלי לדמוקרטיה" ומנסים לקבוע משם את פני צה"ל והפיקוד העליון ואפילו מצליחים כי איש לא עוצר בעדם.

    הם קיימו למשל דיון סוער על פקודת היום של אל"מ עפר וינטר ב"צוק איתן" ובעקבותיה הצליחו כנראה לבלום את התקדמותו בצה"ל. הם שולחים את זרועותיהם ואצבעותיהם לתוך מערכת החינוך הצה"לית, לסדרות החינוך וכיו"ב כפי שהקרן לישראל חדשה עושה במערכת המשפט ובקרב המשפטנים.

    תמיד היו נסיונות של פוליטרוקים להתערב בצה"ל פוליטית ואידאולוגית אך בן גוריון השכיל וידע לגדוע אותם באיבם. אבל התופעה נמשכה בצורות אחרות בועדות סודיות למיניהן בתוך המפלגות ובתנועות הנוער והיא נמשכת עד היום בצורות מתוחכמות חדשות. אותה גברת בשינוי אדרת.

    קים פילבי המרגל הבריטי בדומה לאודי אדיב כ"אידיוט שימושי" נלהב, בגד בארצו לטובת האויב הסובייטי מזכיר לי את שוברי המפרקת וארגון המצלמות. ההגנה והתמיכה שמספקים האלופים עמירם לוין ועמי איילון לשוברי המפרקת נובעת מכך שלוין ואיילון השמוצניקים רואים בפעילי שוברים שתיקה בשר מבשרם, מהמיליה האידאולוגי שלהם.

    הכל גירסא דינקותא שמ"וצניקית

    אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ לָדַעַת אֶת הַמַּעְיָן מִמֶּנּוּ שָׁאֲבוּ אלופים את העוז להזדהות עם שוברי צה"ל…

    למי שתהה ותוהה איך אפשר שאלופי צה"ל מהוללים מפקדי סיירת מטכ"ל כעמירם לוין ומפקד הקומנדו הימי כעמי אילון יכולים להעלות בדעתם לצאת להגנת ארגון שנוי במחלוקת כמו שוברים שתיקה – צריך להבין שמדובר בגירסא דינקותא שמו"צניקית או שמאלנית כללית שהונחלה להם בנעוריהם בקבוץ ותנועת הנוער.

    התגייסות האלופים האלה דווקא להגנת שוברי המפרקת נובעת מצד אחד מהתנשאות אליטיסטית ובוז ל"בבונים" שאינם ראויים למשל לשרת ביחידות "המובחרות", למרות שכיום ברוך השם רוב היחידות הלוחמות בצה"ל הן יחידות עלית.

    "שוברים שתיקה" בהרכבו האנושי ומקורותיו התרבותיים הוא בשר מבשרם.

    אלופים כלוין ועמי איילון מוצאים זהות רבה נפשית ואידאולוגית עם "שוברים שתיקה" כמו היו אחווה סודית משותפת והם נחלצים עתה לעזרתם בעת צרה, זאת למרות שהם שוללים בהצהרה את המלשינות של פעילי הארגון בחו"ל תוך היתממות או מבלי להבין ולהודות ביושר שזו המהות ועיקר פעילותם להצדקת הכספים הרבים הזורמים אליהם מחו"ל.

    מבחינה מסויימת "שוברים שתיקה" הוא מעין קבוצה טיפולית, מין AA (אלכוהולים אנונימיים) המציעה תראפיה קבוצתית לנפגעי "אקיבוש" החשים צורך עז לדסקס ולדבר "על זה" ולפרוק את תיסכולם מהתנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם הערכים האוטופוסטיים עליהם התחנכו בתנועת הנוער.

    כך בעצם עשו גם אבותיהם בשנות השבעים כשהתכנסו לקומזיצים תראפיים שנקראו "שיח לוחמים" או "יורים ובוכים" אשר השתכללו מאז לגירסאות תוקפניות כמו "שלום עכשיו" ו"בצלם" ובימינו לעשרות ארגונים ועמותות שהציפו את הארץ יחד עם הכספים שזרמו מהקרן המשוקצת.

    האידאולוגיה המפ"מניקית שינקו בילדותם בשנות החמישים – בימים שקיבוצים התפלגו על קוצו של יו"ד, על רקע הסגידה לבריה"מ הסובייטית וליוסף סטלין – חדרה לנקבוביות שלהם, כפי שאובמה אינו יכול למרות השכלתו לברוח מ"המדרסה" האסלאמית בה למד כילד באינדונזיה ואל"מ עופר וינטר או האלוף גרשון הכהן לא יכולים לנטוש את תורת אמם שספגו במכינות ובישיבות התורניות.

    כמו צעירי הכיפות הסרוגות המתגייסים מתוך תודעה עמוקה יהודית וציונית למיטב יחידות צה"ל ולתפקידי פיקוד וקצונה כך עשו טובי הנוער בקבוצים או בתנועות הנוער של השומר הצעיר והנוער העובד בתורם. אמנם תמיד היו נסיונות של פוליטרוקים להתערב בצה"ל פוליטית ואידאולוגית אך בן גוריון השכיל וידע לגדוע אותם באיבם. אבל התופעה נמשכה בצורות אחרות בועדות סודיות למיניהן בתוך המפלגות ובתנועות הנוער והיא נמשכת עד היום בצורות מתוחכמות חדשות. אותה גברת בשינוי אדרת.

    https://mida.org.il/2016/04/06/%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%91%D7%99-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%94%D7%95-%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99/

    לעיון:

    http://rotter.net/forum/gil/27843.shtml

  10. נראה לי שהגזמתם, אתם הופכים מחאה לגיטימית לאיזה פעולה שגורמי שמאל השתלטו עליה. רוב הציבור תומך במחאה הזאת, גם אנשי ימין. נכון שבשוליים יש שמאלנים קיצוניים שמנסים לרכוב על גל, אבל זה לא משנה. הביקורת על נתניהו בהקשר הזה היא עניינית. שוב הוא נכנע למפלגות החרדיות, אחרי שהוא תמך במתן אפשרות לגברים יחידים להיכנס להליכי פונדקאות בישראל. אם הוחלט שלנשים יחידניות מותר, מדוע לא לנשים? זו השאלה וכל השאר לא מעניין.

    1. רוב הציבור תומך במודל של המשפחה המסורתית. ורוב הציבור רואה בהצעה שלך סחר בתינוקות, מה לעשות?

    2. פונדקאות זה סחר בתינוקות? אם כך אז הקואליציה אישרה ביום חמישי האחרון הרחבת פעילות של סחר בתינוקות, רק לא לגברים בלבד.

    3. נראה שבארץ שלנו באופן ספונטני ביותר בכל שבוע מתעוררת מחאה לגיטימית אחרת של מיעוט מדוכא כזה או אחר , אבל שמגרדים טיפ טיפ טיפה את השטח , רואים את אותם האנשים שכל פעם מתחפשים לציבור שונה ומטרתם אחת , סוף שלטון הימין ומחיקת המדינה היהודית היחידה בעולם מהמפה , הכל בשם הנאורות והדמוקרטיה…

  11. אני הומו, מסורתי, בוגר יחידה מובחרת, עושה מילואים כבר עשר שנים, חודש כל שנה, מהנדס בתעשיות הביטחוניות וחי עם בנזוג רופא קרבי בקבע. אנחנו לא אזרחים שווי זכויות במדינה. התרומה של שנינו למדינה גבוהה מהתרומה של רוב האזרחים ובטח מליצמן וחבורות הפרזיטים שלו. השתתפנו בהפגנה עם רבים מבני משפחתנו הקרובה, ברובם מצביעי ימין כי הגיע הזמן שהזכויות שלנו יהיו שוות. ההגדרה שלכם את ההפגנה כנסיון להפיל את הממשלה או הפגנת שמאל היא שקר מוחלט

    1. אני הומו, חרדי, בוגר בית הספר למשחק "בית צבי", שירתי בשירות לאומי ביחידת רחפנים מסווגת, עושה מילואים בלהקה צבאית, חודשיים כל קיץ, אסטרונאוט בכיר בסוכנות החלל הישראלית וחי עם בנזוג מעופף קרקס טיבטי. אנחנו לא הומואים שווי זכויות במדינה. התרומה של שנינו למדינה גבוהה מהתרומה של רוב ההומואים ובטח גבוהה מתרומתם של גל אוחובסקי וחבורת העיתונאים/אמנים/ציירים/דוגמנים/תסריטאים/במאים שלו. השתתפנו בהפגנה עם רבות מחיות המחמד שלנו, ברובן סטרייטיות ושמרניות, כי הגיע הזמן שהזכויות שלנו יהיו שוות לזכויות של ההומואים ששומעים אותם כל הזמן. ההגדרה שלכם את ההפגנה כנסיון להפיל את הממשלה או הפגנת שמאל היא הגדרה הומופובית חשוכה ומתועבת שמתאימה למשטרים אפלים.

    2. חשבתי להגיב ברצינות לקישקושים של אותו "רפאל", אבל המענה שלך היה הולם וקולע הרבה יותר טוב ממה שאני יכולתי לכתוב.
      תודה, ותמשיך להגיב באתר זה.

      ול"רפאל", לגברים רבים שתרמו הרבה יותר ממך יש קשיים לא פחות גדולים משלך, בכל מה שקשור בשיויון זכויות (לדוגמה – גברים גרושים, שהם גם אבות לילדים קטנים). ולמרות זאת הם לא מתנהגים בברוטליות כלפי שאר הציבור. את אורח חייהם הם שומרים לעצמם. אז תלמדו מהם, ותשתקו כבר.
      אגב, כשאתה היית תינוק שאין לו מושג שיהיה הומו בעתיד, אני ובני דורי כבר הגנו על שלומך ועל אורח חייך העתידי. האם שמענו ממך איזו מילת תודה? כפיות טובה היא תכונה בולטת בקרב ההומואים, ואצל שמאלנים בכלל.