"ארה"ב תמיד לצד ישראל": טראמפ סוגר את נציגות אש"ף, מאיים על האג

היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון הזהיר את בית הדין הבינלאומי: "נתבע את השופטים ונחרים נכסיהם". תמר זנדברג: "מתנה מורעלת"

הפלסטינים והשמאל בלחץ. הנשיא טראמפ בביקורו בישראל | פלאש90

ממשל טראמפ ממשיך להפעיל לחץ על הרשות הפלסטינית ולהגן על האינטרסים של ישראל מפני רדיפה של גופים בינלאומיים. אתמול (שני) הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית באופן רשמי על סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון – כחצי שנה לאחר שהאמריקנים איימו לנקוט צעד זה.

חברי צוות הנציגות של אש"ף קיבלו הודעה כי עליהם להתפנות מהמקום בתוך כחודש ימים. "לא רק שהרשות הפלסטינית לא נקטה צעדים לקידום שיחות ישירות ומשמעותיות עם ישראל, להיפך – ההנהגה הפלסטינית גינתה את תכנית השלום האמריקנית על אף שלא ראתה את התכנית וסירבה להיפגש עם נציגי הממשל של ארה"ב על מנת לקדם את מאמצי השלום", נכתב בהודעת מחלקת המדינה.

במרצ כועסים

נציגות אש"ף בוושינגטון נפתחה בשנת 1994 בעקבות חתימת הסכמי אוסלו. רק כעבור 17 שנים, ב-2011, התיר ממשל אובמה להניף את דגל אש"ף מעל מבנה הנציגות. בעולם הערבי לא יצאו בגינויים חריפים נגד ההחלטה, מלבד ברשות הפלסטינית כמובן.

במצרים לא גינו רשמית את סגירת הנציגות בוושיגנטון והסתפקו בהדלפות מטעם מקורות אנונימיים לעיתונות המצרית. מזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-עייט כינה את ההחלטה האמריקנית "מוטה" ו"לא הוגנת" עבור הפלסטינים, אך נמנע משימוש בביטויים חריפים יותר.

אל-עייט ביקר את טראמפ גם על החלטתו האחרונה לקצץ מאות מיליוני דולרים מתקציב אונר"א והלחץ שהוא מפעיל על מדינות ערב להעניק אזרחות מלאה לצאצאי ה'פליטים' הפלסטינים השוהים בשטחם. אגב כך, מזכ"ל הליגה הערבית נפגש היום עם ח"כים מהרשימה המשותפת, ג'מאל זחאלקה ואחמד טיבי, על מנת לדון במהלכים משותפים נגד חוק הלאום.

בעוד העולם הערבי קיבל בשוויון נפש יחסי את ההחלטה לסגור את נציגות אש"ף בבירה האמריקנית, דווקא יו"ר מרצ תמר זנדברג תקפה בחמת זעם את ההחלטה של טראמפ והזהירה מפני 'התגברות האלימות', תוך מתן לגיטימציה לטרור הערבי. "צריך לומר לנשיא טראמפ את האמת: צעדי הענישה הלא ברורים כלפי הפלסטינים פוגעים באינטרס הישראלי ועלולים לדרדר את המצב הביטחוני, כפי שמתריעה מערכת הביטחון", צייצה זנדברג בטוויטר. "ביבי, ליברמן ובנט אולי צוהלים הערב, אבל אם מישהו בממשל חושב שמדובר במתנה לישראל, מדובר במתנה מורעלת".

"בית הדין בהאג מת עבור ארה"ב"

בהודעת משרד החוץ האמריקני על סגירת נציגות אש"ף נכתב כי ההחלטה נובעת גם מ"הדאגה" של הבית הלבן מניסיונות של הפלסטינים לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, ג'ון בולטון, הזהיר אתמול את בית הדין מהגשת תביעות נגד ישראל. "אם בית הדין בהאג ירדוף את ארה"ב, ישראל ובעלי ברית אחרים שלנו, לא נשב בשקט", הדגיש בולטון, שכינה את בית הדין "מסוכן בצורה יוצאת דופן" לארה"ב ובעלות בריתה.

לאחרונה יצא בית הדין בהאג בקמפיין אנטי-ישראלי חריג כשפנה לציבור על מנת לקבל תלונות "על המצב בפלסטין" כדי לקדם אפשרות להגשת תביעות נגד בכירים ישראלים בגין פשעי מלחמה. היום פנו הפלסטינים לבית הדין בהאג בדרישה לחקור את ישראל בגין פשעי מלחמה בשל כוונתה לפנות את המאחז הבלתי-חוקי חאן אל-אחמר הממוקם בשטח C.

כזכור, החל מיום חמישי הקרוב תורשה הממשלה לפנות את חאן אל-אחמר, לאחר פסיקת בג"ץ בנושא. בנאומו הבהיר בולטון כי "לא נרשה לבית הדין בהאג או לכל ארגון אחר לפגוע בזכותה של ישראל להגנה עצמית…ארה"ב לעולם תעמוד לצד בעלת בריתנו וידידתנו ישראל".

בולטון הזכיר גם את הבקשה של בית הדין בנובמבר האחרון לחקור לוחמים אמריקנים בחשד לפשעי מלחמה באפגניסטן, בנימוק כי התעללו בעצורים. בולטון הדגיש כי צעדים שכאלו ייתקלו בתגובה אמריקנית חריפה ביותר – כולל מעצרים ותביעות נגד שופטים ובכירים אחרים בבית הדין.

"נמנע משופטים ומתובעים בבית הדין להיכנס לשטח ארצות הברית, נטיל סנקציות על נכסים שלהם במערכת המימון האמריקנית ונתבע אותם בבתי המשפט שלנו", הבהיר בולטון והדגיש כי "ארה"ב לא מכירה בסמכות שיפוטית גבוהה יותר מהחוקה האמריקנית".

מתגעגעים לאובמה כמו גירודים של אבעבועות רוח.

Posted by Yoni Blondi on Tuesday, 11 September 2018

בולטון חתם במסר מאיים למדינות אירופה וליפן – המממנות המרכזיות של בית הדין בהאג. לדבריו "כל מדינה או חברה שיסייעו לבית הדין בהאג לחקור אמריקנים" צפויה לטעום מנחת זרועו של הבית הלבן. כבר לפני 16 שנים, תחת ממשל בוש הבן, ניתקה ארצות הברית קשריה מבית הדין בהאג בטענה כי מדובר במוסד מוטה פוליטית.

למרות מיליארד וחצי דולר שהוציא מאז הקמתו, בולטון הצביע על אפס הישגים לבית הדין: מעשי טבח אכזריים – בקונגו, סוריה, סודן, לוב ומדינות רבות נוספות מתנהלים באין מפריע. "הנשיא טראמפ לא ירשה לבירוקרטים זרים לרדוף אחר אזרחים אמריקנים, ולא יאפשר לאומות אחרות להכתיב לארה"ב כיצד להגן על עצמה", הבהיר בולטון. "ניתן לבית הדין למות מעצמו. אחרי הכל, בית הדין בהאג כבר מת עבורנו".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. זאת ההזדמנות להזכיר את הטרול פייקלין שהזהיר אותנו מפני טראמפ בשם "טובת ישראל":

    http://rotter.net/forum/politics/22240.shtml

    אם תחפשו עכשיו מאמרים שלו, תמצאו רק מאמרים שבהם הוא מזהיר אותנו מפני נתניהו ש"מתמרן את טראמפ לעמדות של אובמה":

    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/339944

    ככה עובדת הנדסת תודעה מפי המתחזים לאנשי ימין.

  2. ולחשוב שכמה ישראלים בעלי אזרחות אמריקנית הפכו עצמם לאידיוטים שימושיים והצביעו בעד קלינטון שכל מטרתה היתה להמשיך את מדיניות הזוועה של אובהמה (זו לא טעות כתיב – אכן, אובהמה).

  3. זנדברג אין לה מעולם מילה טובה על יהודים ולא מילה אחת רעה על ערבים .בקיצור אוייבת לכל דבר ועניין .

  4. בתור ימני אני שמח על העמידה האיתנה של ממשל טראמפ לצידנו, ואולי בכל זאת צריך מעט לחשוש. הרי התרסקות שלו זו אפשרות לא מדומיינת, ואז מה יהיה איתנו, שזכינו לכזה חיבוק דוב? אני לא לגמרי רגוע…

  5. מרוב "דאגה" לישראל מרצ הפכה לפלסטינית יותר מהפלסטינים. המפלגה הזו היא כיום המייצגת האולטימטיבית של שנאת ישראל, אוטו-אנטישמיות במערומיה. הטענה הנצחית שלהם "אנחנו עושים את זה למען טובת ישראל" כבר הופכת מסתם פתטית לבדיחה עצובה.

    1. השמאל הישראלי הוא המוח והפשתיני הוא הכוח.

    2. על זה בדיוק ולא על שום דבר אחר נאמר "פטריותיות היא מפלטו של הנבל". הכוונה לא לפטריותיות אמיתית כי אם למי שעושה רע שברע עבור מדינתו כדוגמאת מרץ אך טוען ברוב התחסדות שזה מאהבת המדינה.

    3. “אנחנו עושים את זה למען טובת ישראל"!
      חחחח…
      במיוחד כאשר תמר זנדברג הניחה פרחים על קברו של ערפאת והצטלמה להנציח את המעמד המרגש הזה…
      עוד אחת בשורה ארוכה של יהודים אוטו-אנטישמיים

  6. יברך השם את טראמפ.
    יעזור לו בבחירות הקרובות לקונגרס כדי שיוכל להמשיך לעזור לנו

  7. תמר זנדברג ושכמותך אתם הרעל הסכנה והאסון במדינת ישראל שהיא מדינת הלאום של העם היהודי.

  8. תמר זנדברג, עוד לא מאוחר עבורך לעזוב את ישראל. יש לך שם זנדברג שפירושו דיונת חול.
    את יכולה לשנות את שמך לערבית:
    ג'בל רימל. זה אפילו יותר מתאים לך. תוכלי לקבל עוד קולות של ערבים. וגם אם ימאס לך מהמדינה, תוכלי לעבור לגור בעזה. יאהבו אותך שם, במיוחד בשכונת רימל בעזה.
    יש לך הרבה אופציות.

  9. לאסור את כניסת תמר זנדברג לארצות הברית.
    תמר היא אמנם ישראלית, אבל בפועל היא מנהלת פוליטיקה חד משמעית התומכת בטרור על ידי תמיכה באבו מאזן תומך הטרור המממן מפגעי טרור בפנסיה משפחתית לכל החיים.

    1. אהבת קבר עראפאת של תמר זנדברג

  10. תמר זנדברג תעלה לקבר ערפאת לנחם אותו ? לבקש סליחה ? להבטיח תגובה מוסרית ?

  11. האם לא כדאי שתעלי לקברו של אבו עמאר
    ותבקשי סליחה – שלא הגשמת את חזונו ?
    הזדמנות מיוחדת לימים שבין כסה לעשור

  12. תמר זנדברג הצביעה נגד החוק השולל מהפלסטינים את הכספים שהם מוציאים כפרס לרוצחי ישראלים.
    היא נגד סנקציות לרשות הפלסטינית שמסיתה לרצח יהודים
    והכל "לטובת אזרחי מדינת ישראל"

  13. יש לי קרובי משפחה בארה"ב, וחברים ישראלים בעלי זכות בחירה בארה"ב, שהצביעו ויצביעו עבור טראמפ. לא בגלל ישראל אלא בגלל שהוא טוב לארה"ב. העובדה שממשלו מצוין לישראל, הינה הדובדבן שעל הקצפת. מבחינתי הם צודקים בבחירתם, ולו ניתן היה גם אני הייתי מצביע עבורו.
    עם זאת, אני מבקש להרגיע את התלהבות ציבור הקוראים הימינים, ולהזכיר להם מספר דברים.
    עם ישראל שרד ומדינת ישראל קמה לא בזכות הנשיא טראמפ וממשלו. כל זה היה בזכות יהדותנו ונאמנותנו לבורא עולם, מי יותר ומי יותר בעתיד.
    כיום הנשיא טראמפ מושל בארה"ב, ואני מקוה שמי שיעלה אחריו בעוד כ 6 שנים, ינהג כמותו (אולי ניקי היילי, או ג'ון בולטון. מי יודע?). עם זאת, יש להיזהר שמא אחרי טראמפ, או מי שימשול אחריו, יעלה נשיא כמו חוסיין. כפי ששיכור שמתפכח חווה כאבי ראש קשים, גם ההתפכחות של מדינת ישראל ועם ישראל יכולה להיות קשה וכואבת.
    אדרבה, ייתכן גם שהנזק שיגרום נשיא אמריקאי רשע יהיה גדול יותר מהתועלת שטראמפ וממשיכי דרכו יביאו למדינת ישראל.
    שוב, ייתכן והאידיליה תימשך לעד, אלא שההיסטוריה של עם ישראל מוכיחה שאין זה כך. מתישהו יבוא פריץ אנטישמי ויזיק מאד ליהודים. על כך צריך להיות זהירים, גם בשמחה.
    אני רוצה להזכיר לכם שבהיסטוריה של עם ישראל כבר היתה מעצמה עולמית שסייעה ליהודים. הסיוע התהפך לצרה צרורה לאחר שהתחלפו מנהיגי אותה מעצמה, ואת הסוף כולנו מרגישים מזה אלפיים שנים.
    אגב, אם תקראו על הקשר בין רומא ובין היהודים, לאחר החורבן, תגלו דברים שיפתיעו אתכם. מסתבר שהקשר היה לא פחות חזק מהקשר כיום בין ארה"ב ובין היהודים שבה.
    אז, צריך לשמוח, אבל צריכים גם להישאר עם יד על הדופק.

  14. הידעתם שגם את בית הדין האנטישמי הזה בהאג הקימו שופטי בג''צ של ישראל? הגיב:

    אחת מהוגות הרעיון של בית משפט פלילי בינלאומי, ישראל, באמצעות עורכי הדין שלה והמדינאים הבולטים שלה, השתתפה, מאז תחילת שנות החמישים, באופן
    פעיל ביצירתו של בית משפט כזה. נציגיה, תרמו לכל שלבי ההכנה של אמנת בית המשפט הפלילי הבינלאומי. הם עשו זאת בהתלהבות…

    אלא שבשנות התשעים המאוחרות עמדת ישראל לגבי הרעיון ויישומו הפכה
    חיובית פחות…

    קולות מיעוט בולטים, כגון נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק ועיתון "הארץ", קראו לממשלת ישראל לבחון מחדש את העמדה ולהצטרף כחברה
    לבית המשפט. למרות זאת, עמדתה המאוחרת והשלילית של ממשלת ישראל נותרה ללא שינוי עד לכתיבת שורות אלו.

    "בוועידת רומא ב־1998 ,ישראל הביעה אכזבה וצער עמוקים מכך שהוכנסו אל תוך החוקה ניסוחים שהותאמו לסדר יום פוליטי של מדינות מסוימות.
    ישראל הזהירה שפרקטיקה מצערת כזו עלולה לשקף את הכוונה לנצל לרעה את החוקה ככלי פוליטי…ממשלת ישראל מקווה שביטויי הדאגה של ישראל מניסיון כזה יירשמו בהיסטוריה כאזהרה מפני הסיכון של פוליטיזציה, שעלול לערער את המטרות של מה שנועד להיות גוף חסר פניות, הפועל לטובת כלל האנושות."…

    בהרצאה פומבית, הפתיע נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק את שומעיו ואמר כי לדעתו על ישראל להפוך חברה בבית המשפט הפלילי הבינלאומי.

    דברים ברוח זו הופיעו גם במאמר מערכת של עיתון "הארץ" ב־6 בינואר 2010 ,שקרא לממשלה להצטרף כחברה לבית המשפט. כך נכתב שם: "מדינה שמאמינה במוסריות של פעולותיה ושל חייליה לא צריכה לנהוג כחשודה תמידית
    ולהחרים את מוסדות המשפט הבינלאומי, אלא להיפך, להיאבק בתוכם על עמדותיה ועל צדקתה. הצטרפות לבית המשפט בהאג תציב את ישראל בצד האומות הנאורות, ותתרום לריסון פעולות כוחניות ומזיקות. הצעת ברק ראויה לאימוץ."…

    השיח התקשורתי־ציבורי המרכזי בישראל נוטה לראות בבית המשפט הפלילי הבינלאומי גורם מאיים ומעורר חרדה. בשל הסיכוי שהפלסטינים יצטרפו לבית
    המשפט, הוגדרה ההצבעה להכרה במדינה פלסטינית באו"ם כ"פיגוע דיפלומטי" או "צונמי משפטי" בכלי תקשורת בישראל. בית המשפט נתפס פעמים רבות
    ככלי שישמש לבידוד אזרחי ישראל ולהתקפה עליהם, או כחלק מקנוניה פרו־פלסטינית להעמדה לדין של בכירים ישראלים…

    בעשורים האחרונים, עמדת הממשלה הישראלית כלפי בית המשפט השתנתה ועברה להתנגדות לסמכות שיפוט שלו. לפי הצהרות הממשלה, הדבר קרה בשל "סכנת הפוליטיזציה" של בית המשפט.

    https://www.guidestar.org.il/servlet/servlet.FileDownload?file=00P2400000EREmZEAX

    פרק 5

    1. הבעלות על עיתון הארץ היא של משפחה גרמנית בעלת עבר נאצי

  15. שופטי ותובעי ארגון ''בית המשפט בהאג'', הם בסך הכל פושעים ונוכלים / דר גיא בכור הגיב:

    מגדל השקרים והרוע מתמוטט (בוידאו), ותשע"ט נפתחה ברגל ימין. ארה"ב סגרה את בניין ארגון הטרור אש"ף בוושינגטון, והיא מאיימת בסנקציות פליליות נגד שופטי ותובעי ארגון "בית המשפט בהאג", שהם בסך הכל פושעים ונוכלים.

    אם ימשיכו בהליכים נגד ישראל וארה"ב – הם יואשמו פלילית בארה"ב, כולל דרישת הסגרה והעמדה לדין. זה מסתדר עם המאמר החגיגי שלנו (בלינק). שתפו, ושמחו גם את החברים?

    https://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=4577

    לעיון:

    http://rotter.net/forum/gil/20328.shtml

  16. חוק הפלישה להאג / בן דרור ימיני

    חוק הפלישה להאג

    יש מדינה מוזרה, שבספר החוקים שלה נאמר כדלהלן: אם ייעצרו אנשים שהיו בשירות המדינה, שירות צבאי או דיפלומטי, על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג, למדינה תהיה זכות לנקוט כל אמצעי כדי לשחרר אותם.

    זה בית הדין שגולדסטון מאוד מקווה שישראלים רבים ככל האפשר יגיעו אליו.

    זה בית הדין שהתובע הראשי שלו, לואיס מורנו-אוקאמפו, בוחן דרכים כדי לממש את חזון גולדסטון.

    קואליציה של פעילי שמאל רדיקלי, גוש מדינות האיסלאם, הליגה הערבית והרשות הפלסטינית, מצוידות בסוללות משפטנים, טורחות בימים אלה אצל אוקאמפו כדי להניע את התהליך.

    ומי היא המדינה שהבינה שהזירה הבינלאומית השתגעה ויש צורך בחוק מיוחד כדי להגן על אזרחיה וחייליה?

    ובכן, מדובר בארצות הברית.

    יש חוק כזה.

    החוק גם מגדיל לעשות וכולל איסור לא רק על הסגרת אמריקאים לבית הדין בהאג, אלא גם כל שיתוף פעולה או העברת חומרים לאותו בית דין, או פעולה כלשהי של מי מאנשי אותו בית דין על אדמת ארצות הברית.

    למען הסר ספקות בנוגע למהות החוק, הכינוי הכמעט רשמי שלו הוא "The Hague Invasion Act" ("חוק הפלישה להאג"). בהולנד לא ממש מרוצים מהחוק הזה.

    ולא, אל נא תאמרו שמדובר בעוד שריד מטופש מימי בוש. החוק הזה עבר בתמיכת הדמוקרטים. עד כה לא נשמעה שום יוזמה מצד אובמה לבטל את החוק הזה. הוא יודע למה.

    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/948/902.html