שומר אחי: כך הפך משה כחלון למגן הגדול של משטרת ישראל

החשיפה על סגירת התיק נגד אחיו של כחלון בידי מני יצחקי מעלה חששות לניגוד עניינים חמור לכאורה של שר האוצר בכל הנוגע למשטרה

ניגוד עניינים חמור לכאורה. שר האוצר כחלון וניצב מני יצחקי | פלאש90

הסימן הברור ביותר לבחירות מתקרבות בישראל היא התופעה בה פוליטיקאים מתחילים לחלק כספים ללא חשבון. לפני מספר שבועות דיווחנו ב'מידה' על שערוריית הפנסיות של השוטרים והסוהרים, חשבון  יקר במיוחד (22 מיליארד שקלים) שכבר גרם לפי הדיווחים לכמה עימותים בין שרי הממשלה, שסירבו לקיצוץ בתקציב משרדם כדי לשלם על הבזבזנות של שר האוצר כחלון.

משה כחלון הוא אחד המומחים הגדולים ביותר בישראל לבזבוז כספי ציבור, ומי שלמעשה שכלל את כלכלת הבחירות לדרגה של אומנות. שר האוצר התנהל מיומו הראשון בתפקיד כאילו הוא לקראת בחירות: הוא הזניק את הוצאות המדינה, עקף את הנומרטור כדי לקדם תוכניות בזבזניות והגדיל בצורה ניכרת את הגרעון.

רק בחודשים האחרונים ראינו כיצד מתבצעים שורה של דילים לכאורה שנסגרו בין כחלון לאבי ניסנקורן, שכוללים את כל ספר התרגילים של ההסתדרות: איומים בשביתות, חיזוק הוועדים וכמובן חליבת כמה שיותר כספים והטבות מהציבור. בשורה התחתונה, כלכלת הבחירות התמידית של כחלון גרמה נזק ממשי למשק הישראלי, נזק שאנחנו וילדינו נשלם עליו ביוקר, וכל זאת למען קידומו האישי של השר ותו לא.

כחלון עצמו הגדיר אתמול את המחטף של פנסיות השוטרים כ"היסטורי" והמפכ"ל אלשיך הדגיש כי "בלעדי כחלון זה לא היה קורה", אך כאמור לאור הבחירות המתקרבות האינטרס של שר האוצר בסיפור הוא די ברור. לפי דיווח שלשום (ראשון) של כתב רשת ב' מיכאל שמש, כחלון מקווה באמצעות חתימה על הצ'ק השמן הזה "להרוויח לכאורה עשרות אלפי קולות פוטנציאליים של אנשי משטרה בעבר ובהווה".

ניגוד עניינים חמור

אך זה הוא אינו הקשר היחיד המסתמן בין משה כחלון למשטרת ישראל. כפי שדיווחנו לאחרונה, סיעת 'כולנו' חסמה את המהלך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת סיכול מינויו של גל הירש למפכ"ל, וזאת למרות שוועדת הפנים הצביעה בעד, כולל חברי כנסת מהאופוזיציה.

איזה אינטרס היה אז לכחלון למנוע את בדיקת החשדות לשחיתות במשטרה, בדיקה שרק תועיל לאזרחי ישראל ותסייע גם למשטרה בהשבת אמון הציבור? לא בדיוק ברור עדיין, אבל יתכן כי חשיפתו של גור מגידו ב'דה-מרקר' מסוף השבוע האחרון מגלה מעט מהתשובה.

על פי התחקיר ב'דה-מרקר', תיק החקירה בחשד למתן טובות הונאה שנפתח נגד אחיו של משה כחלון, קובי, נסגר לאחר שבועיים בלבד מפתיחתו, לכאורה בעקבות התערבות של ראש אגף החקירות דאז ניצב מני יצחקי. לפי עדויות שהביא מגידו, יצחקי תמך בסגירת התיק עוד בתפקידו כראש להב 433 ובניגוד לעמדת החוקרים בתיק, וכל זאת בשעה שקובי כחלון עצמו העיד במהלך חקירתו במשטרה על "ידידות קרובה" עם יצחקי.

כזכור, מני יצחקי הוא אחת הדמויות המרכזיות גם בפרשת גל הירש, כאשר על פי עדויות שונות הוא היה לכאורה בין הגורמים מתוך המשטרה שפעלו לסיכול מינוי הירש למפכ"ל באמצעות "מידע רדום" שהוחזק באגף החקירות. בדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת הפנים של הכנסת, תנ"צ גיא ניר העיד כיצד יצחקי היה מעורב באופן פעיל בבדיקה שהתנהלה נגד הירש, וטען כי "גל הירש היה קורבן לסיכול ממוקד".

אז מה היה לנו עד כה? יצחקי סוגר תיק לאחיו של כחלון שהוא "ידידו הטוב", ומשה כחלון מצידו מונע בגופו ממש כל בדיקה או חקירה של התנהלות בכירים במשטרה, ביניהם יצחקי. הכל כמובן לכאורה, אבל כאשר מחברים את כל הנקודות, כולל צ'ופר הפנסיות המטורף לשוטרים, ניתן אולי להבין מדוע משה כחלון הפך לפתע למגינה המסור של משטרת ישראל.

ליאור חורב | פלאש90

בעבר גם למדנו שמני יצחקי ואחרים במשטרה החזיקו במידע רגיש על שלל אישים בכירים במערכת הציבורית בישראל, והם לא מהססים להשתמש בו בשעת הצורך כדי לבצע סיכולים פוליטיים ממוקדים. האם יש בידם מידע נוסף גם על שר האוצר? לפי כתבה של יניב קובוביץ ב'הארץ' מספטמבר 2016, יתכן שהתשובה היא חיובית.

באותה כתבה נחשף כי ליאור חורב, יועץ התקשורת של המפכ"ל אלשיך ששימש בעבר גם כיו"ר הקמפיין של כחלון ו'כולנו', היה מעורב לכאורה בדיונים במשטרה שנגעו במסמך יצחקי, בו לפי קובוביץ "מוזכר גם שמו של כחלון".

דבר אחד כן ברור מכל הפרשות שנחשפו עד כה – משה כחלון נמצא לכאורה בניגוד עניינים חמור בכל הנוגע למשטרת ישראל. עליו להימנע מלעסוק בעניין, ולתת לנבחרי הציבור לבדוק את התנהלות המשטרה.

מהפרקליטות, אלופת העולם באכיפה בררנית, וממשטרת ישראל עצמה אפופת הפרשות והשערוריות, הישועה כבר לא תגיע. כמו שלא בדקו חשדות אחרים בעבר, הם לא ימהרו לחקור גם הפעם פרשה הכוללת לכאורה חלק מבכירי המשטרה. לכן התשובה הציבורית הברורה למשה כחלון צריכה להגיע מהכיוון ממנו הוא מפחד יותר מכל – הבחירות.

פנינו ללשכת שר האוצר בבקשת תגובה והיא תפורסם מיד כשתתקבל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. משה כחלון הוא אכזבה אדירה לימין!
    אכזבה מדרכו הכלכלית, המוסרית והמדינית בטחונית.
    אני כולי תקוה שהתשלום יגיע בבחירות.

  2. בחודש האחרון משודרת בתדירות גבוהה מאוד בתחנות הרדיו של כאן פרסומת שהסיפא שלו הוא משהו כזה "הפנסיה של כחלון והלמן אלדובי" מה זה צריך להביע? מישהו בין ""אבירי רודפי השחיתות"" המושחתים בערוצי השקר בדק את טובת ההנאה הכפולה הזאת ועוד בשנת בחירות?

  3. כחלון, לא לחולם חוסן. יום יבוא!
    עוד ישמע …… ובחוצות ירושלים, שפרשיות אולמרט היו משחקי ילדים לעומת פרשיות כחלון שעשה בכספי אוצר המדינה בעשרות מיליארדי שקלים למטרות שציפה להשיג.
    בתקווה שהחקירות בפעולותיך יחלו לאחר שבבחירות הבאות יבואו חשבון עם כל החונטות המאפיוזית השולטות כיום במוסדות השלטון וייחל מבצע ניכוי אורוות כללי.

  4. וגם עיכוב פיתוח ליוויתן ונגרם נזק ב עשרות מיליאדים דולרים

  5. השר משה כחלון אחרי הבחירות יהיה האזרח כחלון .

    ויתכן גם אם יחזירו את אחוז החסימה הקודם.

  6. בגלל שר אוצר אחד המתנהג כמו אחרון העבריינים לכאורה, בגלל פרקליטות שחובה לבדוק את מניעיה הנראים פסולים, בגלל מספר אישים ביחידה להב והמפכ'ל עצמו, נעשינו מדינת העולם השלישי. מסמך זה עליו להגיע לכל אזרח במדינה כדי שכולנו נזדעזע ביחד ונדאג לניקוי האורוות. אחרת הלכה לנו המדינה.

  7. כחלון נוכל ממדרגה ראשונה .כישלון גמור לא פלא שממהר להגיע לבחירות ליפני שיתבררו כל הפשעים שלו . לא הועיל בדיור לא הועיל למעשה בכלום .רק דירדר את מצב המשק והכל לתועלתו .ליכאורה כמובן

  8. עכשו אפשר להבין איך ראשי רשויות יצאו זכאים מתבקשת וועדת חקירה שתחקור איך הם יצאו זכאים הם מקורבים למקורב… אין אמונה באף גורם שאמור לגן על האמת…

  9. שר האוצר הטוב בתולדות המדינה למען החלשים. כל הקבלנים והבנקים תרגיעו עם התגובות

  10. מזעזע ומחריד מה אומר?
    האיש כחלון כבר בראשית כהונתו התגלה כנפל שב נפלים בעצם כך שהעדיף להיות נאמן" לחבריו הטייקונים ולהוציא עצמו ממשבצת ההצבעות נגדם..ולו רק כי חיכה לו אתנן בסוף פעולה שכזו ורווח אישי..כל כך מסריח שאין איפה לקבור את הריח..העולה מכל עשייתו(לביתו)תוך כדי שהוא בתפקיד..אם כבר יש משהו שיש לחקור אותו הלא הוא אותו מר כחלון הנכבד ..עם חיוכו נוצץ השניים שרק מזכיר את גרפילד החתול האכזרי-המצוייר
    אבל מה?מה הסיכוי שלאכל שמר כחלון שימן היטב את אנשי החוק במו ידיו במיטב כספי המדינה .מה הסיכוי שבכלל יעלה לדיון ויפתח כחקירה?