עוד שערורייה במשרד המשפטים: כך יעשה לדיין שהשמאל לא חפץ ביקרו

מנחם פשיטיצקי, דיין ותיק ומוערך, הוזז מתפקידו לאחר שפסק בעד הוצאת המסתננים מישראל, ולא זכה לגיבוי משרת המשפטים. מה קורה בביה"ד לעררים? תחקיר שני בסדרה

השרה שקד, הדיין פשיטיצקי וראש ביה"ד לעררים מיכל צוק-שפיר | פלאש90, פייסבוק משרד המשפטים

בפסק-דין יסודי ומקיף שפרסם בחודש אוגוסט דיין בית-הדין לעררים מנחם פשיטיצקי, הוא קבע כי ניתן להחזיר מסתננים אריתראים למולדתם, וכי לנוכח הפשיעה הגואה מצד המסתננים, כמו גם הסכם השלום שנחתם לאחרונה בין אריתריאה לאתיופיה, על מדינת ישראל "לבטל את מדיניות 'אי-ההרחקה' הנוהגת כיום בעניין המסתננים מאריתריאה…ולהורות על הרחקתם הישירה לאריתריאה".

בפסק-הדין האמיץ מונה פשיטיצקי את הנסיבות הפוליטיות והאזוריות שמאפשרות להחזיר אריתראים למולדתם: הסכם השלום בין אתיופיה לאריתריאה, הגבלת השירות הצבאי באריתריאה ל-18 חודשים, ופסיקת בית-המשפט הפדרלי בשווייץ שקבע כי אין מניעה להרחיק מסתננים לאריתריאה. הוא גם מתאר את "הסבל הרב שנגרם מזה שנים לתושבי ישראל הגרים בסמיכות למסתננים" ו"הפשיעה המשתוללת" שם, ומבקר את מערכת המשפט על "אוזלת ידה" בעניין, לצד הדגשת כשלון הפתרונות שנוסו עד כה, כהקמת מתקן 'חולות', חוק הפיקדון והעברה למדינה שלישית.

פסק-הדין המכונן של פשיטיצקי היה אמור להכות גלים במערכת המשפט, ולהפוך לאבן דרך במימוש מדיניות ההרחקה של הממשלה. אבל לא רק שלא כך קרה, אלא שפשיטיצקי – דיין מוערך ויעיל במיוחד שהיה אמור לכהן בבית-הדין לעררים לפחות עד 2021 – מצא את עצמו מועבר לתפקיד אחר לחלוטין, כרשם ירושה במשרד האפוטרופוס הכללי.

אז איך קרה שדיין מוצלח לכל הדעות עוזב לפתע את תפקידו, הרבה לפני תום הקדנציה ודווקא לאחר שכתב פסק-דין כל כך משמעותי? הסיפור הזה מקפל בתוכו את כל הרעות החולות של מערכת המשפט שלנו.

דיין מקצועי ויסודי

מנחם פשיטיצקי (48, תושב מודיעין) הוא בן למשפחה דתית-לאומית, למד בישיבה התיכונית 'נחלים' והיה מבוגרי מהמחזור הראשון של מכינת 'בני דוד' בעלי. את שירותו הצבאי עשה בחטיבת גולני ולאחר מכן שירת ביחידה המרכזית של מחוז תל-אביב והשתחרר מהמשטרה כקצין. הוא החל לכהן כדיין בבית-הדין למשמורת ב-2010, לאחר שנים ארוכות בהן שימש כתובע ברשות ההגירה. בתחילה מונה לתקופה של חמש שנים, ובקיץ 2015 הוחלט על הארכת כהונתו בחמש שנים נוספות. בהחלטה על הארכת המינוי כתבה הוועדה לבחירת הדיינים:

מדובר בדיין מקצועי, יסודי, מוסרי ונעים הליכות. דיין מנוסה העושה את עבודתו היטב…יש בו מוטיבציה גבוהה…הוא סמכותי ומתנסח היטב, מסור לעבודה ואחראי"

בשנת 2016 מונה פשיטיצקי כדיין בבית-הדין לעררים, שחלק ניכר מעיסוקו הוא בתיקים של מסתננים המבקשים מעמד או בתיקים הקשורים לבני משפחה של מחבלים שביצעו פיגועים. בהחלטה שהתקבלה פה אחד על מינויו כדיין, כתבה הוועדה הבוחרת:

הניסיון השיפוטי המשמעותי של המועמד בתחום דיני הכניסה לישראל, וזאת מתוקף תפקידו הטוב כדיין בבית הדין לביקורת … נזקפו לזכותו תפקידיו הקודמים במסגרתם עסק בתחום ההגירה … למועמד ניסיון מקצועי משמעותי ורלוונטי, בקיאות בדינים ומיומנות בניהול תיקים ובקיום דיונים שיפוטיים בסוגיות הרלוונטיות לעבודת בית הדין"

שקד ואמי פלמור | פלאש90

גם במהלך עבודתו בבית הדין לעררים זכה פשיטיצקי לשבחים רבים על יעילותו, בקיאותו והתנהלותו המצוינת כדיין. אבל הכל החל להשתנות בקיץ 2017, עם מינויה של מיכל צוק-שפיר כראש בית-הדין לעררים. על המינוי החליטה שרת המשפטים שקד, בעקבות המלצת ועדה בראשות אמי פלמור, מנכ"ל המשרד.

פלמור מונתה על-ידי ציפי לבני והושארה בתפקיד על-ידי שקד, וצוק-שפיר נחשבת למקורבת לה. מקור במשרד המשפטים מספר ל'מידה' כי פלמור אף אמרה שכאשר התפקיד בבית הדין התפנה, היא מיד רצתה למנות אליו את צוק-שפיר. גם השרה שקד צוטטה אז בהודעה לעיתונות כי היא "בטוחה שמיכל תמשיך במיצוב מערכת בתי הדין כגוף שיפוטי יעיל, מקצועי ונגיש".

אבל ההפך הגמור קרה. על-פי התקנות שנוסחו בעת הקמת בית-הדין ב-2014, לראש בית-הדין סמכויות מנהליות בלבד, והוא אמור לעסוק בעיקר בשיבוץ דיינים לתיקים ובניהול השוטף. אך כפי שחשף עקיבא ביגמן ב'ישראל היום', צוק-שפיר, שבעבר שימשה כפרקליטה בכירה במחלקת הבג"צים וכיועצת משפטית לנשיא המדינה, החלה להתערב בתוכן עבודתו של פשיטיצקי, והעירה על פסקי-הדין שלו.

לטענת צוק-שפיר, פסיקותיו של הדיין היו "קצרות מדי" ו"נכתבו באיטיות", אך בעיקר התרעמה ראש בית-הדין על כך שהוא "מערכתי" ונוטה לקבל את עמדות מערכת הביטחון ורשויות ההגירה, או במילים אחרות: שהוא לא מיישם את האג'נדה של השמאל הפרוגרסיבי בכל הנוגע למסתננים ומשפחות מחבלים, על חשבון שיקולים לאומיים וביטחוניים.

איך מסכלים דיין

התנהלותה של צוק-שפיר מול פשיטיצקי רק הלכה והחריפה. היא נתנה לעותרים לעקוף אותו ולפנות ישירות אליה, לא נתנה לו גיבוי מתבקש, ויצרה כלפי הדיין המצטיין אווירה חשדנית ולא ידידותית. בחודש מרץ האחרון, לאחר תקופה ארוכה שבה צוק-שפיר התנהלה מול פשיטיצקי באופן נוקשה, היא זימנה אותו לשיחת משוב, שהפכה לשיחת נזיפה קשה וחמורה. ראש בית-הדין צוק שפיר בישרה לדיין כי הוא לא מתאים לבית-הדין בשל היותו "ממלכתי מדי", והוסיפה שהתקבלו נגדו תלונות. פשיטיצקי ביקש לראות לפחות דוגמה אחת לתלונה כזו, כדי להבין במה מדובר. אבל צוק-שפיר הודיעה לו שהיא מסרבת להראות לו את התלונה.

באותה פגישה הציעה צוק-שפיר לפשיטיצקי לעזוב את בית-הדין לעררים ולשוב לתפקידו הקודם בבית-הדין למשמורת. נציין כי אין לצוק-שפיר שום סמכות למנות דיינים, כך שאחת משתיים: או שפעלה על דעת עצמה והציעה הצעה שהיא לא מוסמכת לתת, או שהיה לה גיבוי משרת המשפטים, שלה סמכות המינוי.

פשיטיצקי, דיין מצוין וראוי שקידומו לבית-הדין לעררים נעשה על-סמך הישגים ועם שבחים רבים, היה המום לחלוטין מהשיחה. הוא מעולם לא נתקל ביחס ביקורתי ומזלזל כזה, וצוק-שפיר ניצלה את מרותה כדי להעמיד אותו במצב בלתי-אפשרי, בו הוא לא מסוגל להתגונן מפני האשמות עלומות. פשיטיצקי סרב לחזור לתפקיד הקודם, אך הוסיף, במצוקתו, שלא היה רוצה לכפות את עצמו אם אינו רצוי.

במקום להתייחס לאותה אמירה כפתח לשינוי היחסים ביניהם, צוק-שפיר החליטה שמאותו רגע למעשה פשיטיצקי מפסיק לעבוד כדיין. כך מצא עצמו פשיטיצקי, משום מקום, ללא תיקים חדשים. הוא נשלח לעבוד בבניין משרד המשפטים בתל-אביב, שם נאלץ לנדוד מדי יום בין החדרים כיוון שלא הוקצה לו חלל עבודה קבוע, והתמקד בסיום התיקים שעוד נותרו בפניו.

למעשה צוק-שפיר הדיחה את פשיטיצקי ללא כל הליך פורמלי, ללא שביקש זאת, ללא שימוע וללא שקיבל זכות אמתית להתגונן מפני ההאשמות כלפיו. במשרד המשפטים טוענים כי כל ההחלטות בעניין "התקבלו מטעמים מקצועיים בלבד" והוסיפו כי "פשיטיצקי ביקש לבחון אפשרות העברה לתפקיד אחר", אבל התמונה העולה מבירור העובדות שונה בתכלית.

בכל התקופה הזו שרר למעשה נתק בין הדיין ובין הנהלת המשרד, ופשיטיצקי נפל קורבן להדלפת ידיעות כוזבות נגדו ממקורות עלומים. כך למשל, בכתבה שהתפרסמה באוקטובר ב'מעריב' צוטט גורם אלמוני במשרד המשפטים כי פשיטיצקי ממשך לקבל משכורת למרות שאינו עובד, ושהוא בעצמו ביקש להפסיק את כהונתו.

זיוף לכאורה של פסק דין

בינתיים ההתעמרות שחווה פשיטיצקי מצד ראש בית-הדין מיכל צוק-שפיר עברה לפסים חמורים אף יותר, ובחודש אוגוסט התרחש אירוע מטריד סביב פסק הדין המדובר בנושא האריתראים. כפי שחשף אראל סג"ל ברדיו 103, הדיין התלונן כי ראש בית-הדין נכנסה ללא רשות לקובץ של פסק-דין שעסק בערעור של מסתנן אריתריאי, ושינתה את שם העורר משמו המלא ל"פלוני". שינוי פסק-דין, כולל מחיקת השם, יכולה להיעשות רק בעקבות בקשת עורך דינו של העורר ורק באישור הדיין. התנאים הללו לא התקיימו במקרה הזה.

במשרד המשפטים ענו לשאלת 'מידה' כי "שינוי סיווג העורר ל'פלוני' נעשה על ידי מזכירות בית-הדין, לבקשת ראש בית הדין ובידיעתו של הדיין פשיטיצקי, כמקובל וכנהוג כדבר שבשגרה". אך בסביבתו של הדיין מכחישים זאת בתוקף. לדברי מקורביו, "השינוי נעשה לאחר שפסק-הדין נחתם ונשלח, ומנחם גילה זאת רק כאשר בדק עם המזכירה שהקובץ הגיע אליה. אם לא היה בודק אף אחד לא היה מגלה את זה". עוד הוסיפו כי על-פי עדויות הנוכחים בחדרה של צוק-שפיר, היא "הגיבה בזעם" כאשר קראה את פסק-הדין (שדווקא התקבל בברכה על-ידי ראש הממשלה).

תיעוד מיוחד המתפרסם כאן לראשונה חושף כי על-פי רישום השינויים הדיגיטליים, שלוש שעות לאחר שפסק-הדין נחתם ונשלח על-ידי הדיין נכנסו לערוך אותו שלושה אנשים שונים בתוך עשר דקות, לפני שפורסם באופן סופי. על-פי גורם הבקיא בתחום, מדובר בדפוס פעולה חריג, שיכול להעיד לכאורה על צדקת טענותיו של פשיטיצקי לגבי מחיקת השם ללא ידיעתו ובניגוד לנהלים.

פשיטיצקי עשה את הנדרש ממנו והתלונן על העניין, אך מקורביו אומרים שהוא נתקל בטיוח של המשרד. למרות החשדות הכבדים לכאורה על שינוי רטרואקטיבי של פסק-דין, עבירה חמורה ביותר שבעקבותיה הודחו בעבר שופטים מתפקידם, כאשר פנינו למשרד המשפטים על מנת לבדוק האם ומתי נערך בירור של העניין נמסר בתגובה כי "אין לנו מה להוסיף". ככל הידוע, בדיקה כזו לא נערכה עד היום, למרות שלכאורה מדובר במקרה שעשוי להשתייך לתחום הפלילי.

ברור שאם אכן נעשתה התערבות בתוכנו של פסק-דין בניגוד לנהלים וללא ידיעת הדיין שכתב אותו, על-ידי נושאת בתפקיד מנהלי, נדרשת הדחתה המיידית מתפקידה. אסור לתת למערכת המשפט לטייח עבירה כזו ללא חקירת האמת באופן ממצה ובלתי-תלוי.

איפה שרת המשפטים?

נושא המסתננים מאפריקה חשוב ביותר לשרת המשפטים איילת שקד. עוד בשנת 2011 היא פרסמה טור באתר 'מאקו' בו כתבה כי "מדינת ישראל לא יכולה להוות פתרון לתחלואי היבשת…יש לטפל באלו שכבר כאן על ידי החזרתם לארץ המוצא". גם לאחר שהפכה לחברת-כנסת ושרה המשיכה שקד באותו הקו, והצהירה פעמים רבות על תמיכתה בחקיקה נגד הגירה בלתי-חוקית, בעד הרחקת המסתננים מישראל, ונגד פסיקות בית-המשפט העליון בנושא. גם מפלגת 'הימין החדש' בראשותה התחייבה רק לאחרונה "לא להרפות עד למתן פיתרון לבעיה".

לאור הצהרות אלו ורבות אחרות, היה צפוי משרת המשפטים שתקבל בברכה את פסק-הדין שהבהיר שניתן לקדם את הוצאת המסתננים מישראל, ותגבה את הדיין שהמערכת שתחת אחריותה החליטה להתעמר בו ולהעבירו מתפקידו, בטענה שפסיקותיו לאומיות מדי.

אך כפי שהתברר לפשיטיצקי – הצהרות לחוד ומעשים לחוד. בראשית חודש ספטמבר בשנה שעברה שלח הדיין מכתב מפורט לשרת המשפטים שקד ובו כתב במפורש כי הוא "מבקש לאשר את חזרתו לעבודה כדיין בבית הדין לעררים" ושצוק-שפיר לא תתערב בפסיקותיו. על בקשתו זו הוא חזר במכתב נוסף באוקטובר. שקד הסכימה להיפגש עימו בנובמבר והוא שטח את טענותיו. למרות הסיכום שהיא תבחן את חזרתו לבית-הדין, ולמרות הדלפות לעיתונות על כך שהיא צפויה לעמוד לצד הדיין, בפועל שקד בחרה לעמוד לצד הגורמים במשרד שהובילו את ההתנגדות לפשיטיצקי.

מכאן גם ברור שתגובת משרד המשפטים, הטוען שפשיטיצקי ביקש לעבור מהתפקיד כדיין, אינה מדויקת. הוא הודיע באופן מפורש ורשמי לשרה שקד, שלוש פעמים, שהוא לא מעוניין לעבור מהתפקיד, אלא להפך, להמשיך בו.

אבל ישנה כאן בעיה מהותית עוד יותר. בסרטון שהגיע לידי 'מידה' מתוך חוג בית של 'הבית היהודי' שנערך במודיעין בחודש אוקטובר, נשמעת השרה שקד אומרת בהקשר לפסק-הדין כי "אריתריאה אינה מדינה ברת החזרה". כאשר אחד מהמשתתפים באירוע מזכיר לה כי בדיוק בנקודה הזו פשיטיצקי קבע כי מדובר בהנחה שגויה, ענתה שקד: "אני לא רוצה לדבר ספציפית על פסק-הדין הזה כי יש שם איזה סיפור עם הדיין". מכאן אנו למדים שככל הנראה היו גורמים שתדרכו את שקד נגד פשיטיצקי, ובכך לא רק ניצחו את הדיין הלאומי, אלא גם הובילו את השרה לדחות את תוכן פסק הדין.

כיום פשיטיצקי מורחק למעשה מתפקידו כדיין. מקורביו אומרים שהוא פגוע. "מנחם אדם חזק וישר מאין כמוהו, אבל התנהגו כלפיו באופן לא ראוי למעמדו", הם מספרים. מקורב אחר מרחיב: "מנחם למעשה הבין שמראים לו את הדלת החוצה. אמנם הם היו מספיק חכמים כדי לא לפטר אותו ואז זה יראה כהדחה, אבל הוא פועל בנסיבות קשות. צוק-שפיר מקבלת גיבוי מלא מהמערכת להתנהלות הפסולה שלה, והוא מקבל חוסר גיבוי מצד השרה ובכירים אחרים במשרד. אחרי עשרה חודשים בהם לא קיבל תיקים חדשים, הוא היום מרים ידיים".

מערכת פרוגרסיבית

היחס לו זכה פשיטיצקי צורם במיוחד לאור העובדה כי המערכת המשפטית מיישרת קו דווקא עם דיינים אחרים, שמציבים תקדימים בעד מסתננים. כך למשל עם פסק דין תקדימי של הדיין אלעד אזר בעניינו של מסתנן מאריתריאה, שערק משירות צבאי במדינתו וביקש לערער על דחיית בקשת המקלט שהגיש. למרות העמדה שקבע משרד הפנים לפיה עצם השתמטות או עריקות מצבא אריתריאה אינן מהוות עילה להענקת מעמד, קבע הדיין אזר כי "המערער הוכיח חשש מבוסס היטב לרדיפה בשל דעה פוליטית המיוחסת לו על ידי שלטונות ארצו", והורה להעניק לו מעמד פליט.

כפי שדיווחנו ב'מידה', הפסיקה הזו עשויה להשפיע על אלפי בקשות מקלט של מסתננים מאריתריאה. המדינה ערערה לבית-המשפט המחוזי, אך הדיון נדחה פעמיים לבקשת המדינה. בבקשת הדחייה השנייה שהוגשה לפני כשלושה חודשים, נכתב כי למרות שחוות-הדעת של רשות האוכלוסין משנת 2013 קבעה כי עריקה מהצבא איננה מספיקה לשם קבלת מקלט, הנחה היועץ המשפטי לממשלה את הדרגים המקצועיים לבצע בחינה מחדש של העניין.

לכך יש להוסיף פרשה נוספת הקשורה לבית הדין לעררים שנחשפה לאחרונה ב'מידה', ובה התברר כי הדיין מרט דורפמן עסק בעשרות תיקי איחוד משפחות על אף שהוא עומד לכאורה בניגוד עניינים חמור בשל היותו נשוי לאזרחית זרה. בשבוע שעבר דווח כי דורפמן פסל עצמו מלדון בתיק נוסף על זוגיות בין עובדים זרים, אך ככל הידוע הוא עדיין משמש כדיין בבית-הדין ולא ננקטו נגדו צעדים משמעתיים.

כל זה מתרחש כאמור במשמרת של שרת המשפטים איילת שקד, שמציגה עצמה כלוחמת הגדולה בנושא המסתננים. בפועל נראה שהיא מעדיפה שלא להרגיז גורמים בעלי כוח במשרד המשפטים, ומאפשרת להם להתעמר בדיין שעמד נגד הזרם הפרוגרסיבי, ופסק לא לפי ערכים, אלא לפי החוק וסמכויות הממשלה.  "מנחם מאוד מתוסכל. שקד הפקירה אותו לחלוטין האמנו שהיא תגבה אותו מול הדורסנות של הפקידים במשרד, והתוצאות מראות שזה ממש לא קרה", אומרים בסביבת פשיטיצקי.

וכך קרה שדיין מוערך אשר כתב פסק דין תקדימי ובעל משמעות גדולה לנושא המסתננים נאלץ לסיים את תפקידו בנסיבות תמוהות ולא ענייניות, תוך חריגה מסמכות של ראש בית הדין, התעמרות בעובד ותיק ומצטיין, וניהול קמפיין השמצות נגדו מצד בכירים במשרד – בזמן שהשרה שקד עומדת מנגד.

מפקיעים את סמכויות השר

אבל הדברים חמורים עוד יותר. בנוסף לשינויים הפרסונליים בהרכב הדיינים, לאחרונה החליטו בבית-הדין לעררים לשנות גם את הליך האיתור והבחירה של הדיינים. בעבר הדיינים התמנו בהחלטת שר המשפטים מתוך מועמדים שהומלצו על-ידי ועדת איתור בראשות מנכ"ל המשרד. אך בסבב המינויים האחרון שהתקיים לפני כחודש, החליטו בבית-הדין לקיים שלב מוקדם של מיונים בו נערכת בין השאר פגישה עם פסיכולוגית ועם ראש בית-הדין.

במשרד המשפטים טוענים כי התהליך החדש אמור לספק "אינדיקציות נוספות" לגבי "המזג השיפוטי" של המועמדים. אך גורם בכיר במשרד אומר ל'מידה' כי מדובר למעשה בעוד דרך לסנן דיינים שאינם רצויים למערכת. "יש למשל כמה דיינים מקצועיים ומנוסים בבית-הדין למשמורת שעסקו שנים רבות בענייני מעצר של שוהים בלתי-חוקיים וקיבלו הערכות גבוהות מאוד, אבל משום מה הם לא עברו את שלב המיונים הראשון לבית-הדין לעררים", אומר הגורם. מדובר, אם כן, בעוד דרך שבה הפקידות מפקיעה את סמכויות השר, על-ידי סינון מוקדם של מועמדים.

בתוך כך, עמותת 'עוטף תחנה מרכזית' שלחה אמש מכתבי תלונה למבקר המדינה ולשרת המשפטים בדרישה לבדוק את הטענות בדבר התנהלות בלתי-תקינה נגד ראש בית-הדין מיכל צוק-שפיר בפרשת שינוי פסק-הדין. בנוסף פנו בעמותה גם לנציבות שירות המדינה ולנציב התלונות על שופטים, בעקבות הפרשות הרבות שנחשפו לאחרונה סביב בית-הדין לעררים והעומדת בראשו.

תגובות

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "איננו רואים לנכון להתייחס לסוגיות פנימיות של ניהול ויחסי העבודה בבתי הדין. כל שנוכל לומר הוא שההחלטות בעניינו התקבלו מטעמים מקצועיים בלבד. מר פשיטיצקי ביקש לבחון אפשרות העברה לתפקיד אחר בתוך משרד המשפטים. הוצע לו ע"י סמנכ"ל ההון האנושי לעבור לתפקיד רשם הירושה באפוטרופוס הכללי, והוא הביע את הסכמתו".

בקשר לשינוי שם העורר בפסק הדין: "שינוי סיווג העורר ל"פלוני" נעשה ע"י מזכירות בית הדין, לבקשת ראשת בית הדין ובידיעתו של הדיין פשיטיצקי, כמקובל וכנהוג כדבר שבשגרה בתיקים מעין אלה של מבקשי מקלט, וזאת כדי למנוע טענה שחשיפתם מהווה סיכון לחייהם".

בתשובה לשאלה האם נעשה בירור בעניין שינוי פסק הדין על ידי צוק-שפיר: "אין לנו מה להוסיף מעבר למה שמסרנו".

בתשובה לטענות שעלו נגד התנהלותה של צוק-שפיר: "אין לנו מה להוסיף מעבר למה שמסרנו".

מלשכת שרת המשפטים נמסר בתגובה: "מר פשיטיצקי ביקש לבחון מעבר לתפקיד אחר במשרד המשפטים. הוצע למר פשיטיצקי על ידי סמנכ"ל ההון האנושי להתמנות כרשם ירושה והוא נענה להצעה בחיוב".

בנוגע לטענות שעלו נגד עו"ד מיכל צוק-שפיר, טרם נמסרה תגובה מלשכת השרה.

מעמותת 'עוטף תחנה מרכזית' נמסר: "התפיסה של מיכל צוק-שפיר, לפיה ביה"ד לעררים אמור לפסוק באופן שיטתי נגד המדינה, היא שערורייתית. הדיין המצטיין פשיטיצקי בחר שלא ליישר קו עם תפיסה זו, ובתגובה ספג התעמרות ממושכת והכפשות עד להדחתו. כשמוסיפים לכך את ההתערבות הבעייתית של צוק-שפיר בפסק הדין שלו, עולה המסקנה כי צוק-שפיר היא דמות דורסנית, וכי מתן סמכות כה משמעותית בידיה הוא מעשה מסוכן. לא נותר אלא לתמוה על הימנעותה של שרת המשפטים מטיפול בליקויים החמורים שמתגלים מדי יום בביה"ד לעררים. הימנעות זו מתפרשת כהסכמה שבשתיקה למינהל עברייני ובלתי-תקין, והיא מנציחה למעשה את שהותם של מסתננים ומחבלים בישראל".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

75 תגובות למאמר

  1. השאלה הגדולה היא איפה ביבי בסיפורים האלה? כשאיילת שקד התעמתה עם דנה זילבר ביבי לא גיבה את שקד. רוח המפקד ברורה מאוד כניעה מוחלטת לבריוני מערכת המשפט. הדרך היחידה של שקד לקדם משהו היא אך ורק על ידי בריתות. כל עוד רוח המפקד לא תשתנה לשום שר אין אפשרות אחרת גם פרידמן ויעקב נאמן לא הצליחו לעמוד מול בריוני מערכת המשפט בלי גיבוי של ביבי.

    1. איילת שקד ידעה בדיוק מי זו דינה זילבר ושאר מושחתי בג"צ ומשרד המשפטים כבר ביום הראשון לתפקידה ובחרה להגן על החונטה המשפטית שרומסת את מדינת היהודים. כל העימות בין שקד לזילבר היה הצגה לקהל הבוחרים הימני כאילו שקד "נאבקת בחונטה". זילבר ושקד היו מתואמות כמו שתי שחקניות במחזה: אחת שיחקה את השוטר הרע והשנייה שיחקה את השוטר הטוב – בתסריט שכתבו יורשי אהרון ברק. אין לשמאל פעילה נמרצת יותר לשימור הדורסנות של בית המשפט העליון מאיילת שקד – שמאלנית בת שמאלנית שמתחזה לימנית.

    2. אנחנו משלמים עד לאחרונה עם המינויים הכושלים של פרידמן. נס קרה לעם ישראל שנאמן עף כי לולא כן כולנו היינו מסובכים עם חוק בוררות חובה, כלומר מאבדים אותנו לבוא בשערי בית המשפט. השאלה הגדולה היא לא איפה נתניהו בסיפור, אלא איך כסף אנטישמי גרמני ממשיך לממן סוכנים זרים כמוך שתפקידם להסית נגד נתניהו בכל דרך ובכל עניין. אני מניח שנתניהו לא שמע מעולם את השם של פשיטיצקי, שקד שמעה גם שמעה, וברור שאם הייתה עומדת לימין פשיטיצקי נתניהו לא היה מתנגד.

    3. ל2 אתה עושה צחוק. "וברור שאם הייתה עומדת לימין פשיטיצקי נתניהו לא היה מתנגד." לא להתנגד זה לגבות את השמאל – זה להשאיר את שקד לבד בלי גיבוי מול הביריונים של מערכת המשפט. הוא עמד לצד שקד בעימות עם דנה זילבר? כששקד מול נשיאת העליון אסתר חיות אומרת שצריך לשנות את אופי בית המשפט העליון נתניהו מצייץ משהו לגבות את שקד? אפילו את ציפי לבני שרצתה לעשות משהו קטן ולהתעמת עם אהרון ברק ולמנות את רות גביזון לעליון – נתניהו לא עמד לצידה.

    4. הגברת שקד היא חיילת נאמנה של אהרון ברק ושל יורשיו בחונטה וכל מה שנותר לחסידיה המהופנטים לעשות הוא להטיל את המחדלים הנכלוליים שלה על אחרים – על כחלון, על נתניהו, על דינה זילבר, על בוב הבנאי ועל דורה המרקדת:

      https://1pyiuo2cyzn53c8ors1kwg5l-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2016/11/F160329YL05.jpg

      http://www.news1.co.il/uploadimages/NEWSY18-15102565288544.jpg

    5. תמונות נוראיות. כששרת המשפטים נפגשת עם נשיא בית המשפט העליון היא צריכה להוציא לו לשון.

    6. דודו. כרגיל ההבלים והתעמולה הזולה. העובדות הן ששקד פעלה נגד פשיטיצקי, מה זה קשור לנתניהו? וכמובן השיטה הבולשביקית הידועה להסיט את הכל לכיוון של נתניהו.

    7. "העובדות הן ששקד פעלה נגד פשיטיצקי" באמת? העובדות הם שפקדי מערכת המשפט פעלו נגד פשטיקצי וגם שקד וגם נתניהו לא הגנו עליו.
      ומהעובדות למה שעומד מאחוריהם: למה נתניהו לא הגן עליו? הוא עסוק בדברים יותר חשובים כמו עיכוב הפינוי של חאן אל אחמר. למה שקד לא הגנה עליו? כי בלי גיבוי של נתניהו זה מאבק חסר סיכוי.
      עוד עובדות: אנשי משרד המשפטים שהתעללו בפשיטיצקי מונו הרבה לפני ימי שקד. ומה היתה תגובת נתניהו לנסיונות לעשות שינויים במערכת המשפט? "בפגישה, שבה השתתפו כל שופטי בית המשפט העליון, הודיע נתניהו לשופטים כי הוא יגנוז כל הצעת חוק שמטרתה להחליש את בית המשפט העליון. "אני חושב שעצמאות בית המשפט היא דבר מובנה והכרחי", הוא אמר. "בישראל בית המשפט היה, הינו ויישאר עצמאי. כל ניסיון להביא דברים שיפגעו בעצמאות בית המשפט נופל. גנזתי כל הצעה שנועדה לפגוע או לקצץ בכל צורה שהיא בעצמאותו של בית המשפט".

    8. "העובדות הן שפקידי מערכת המשפט פעלו נגד פשיטיצקי וגם שקד וגם נתניהו לא הגנו עליו". העובדה היא שגם דודו לא הגן עליו. אתה חושב שהקוראים פה מאותגרי אינטליגנציה ולא מבינים מה עומד מאחורי התגובות האובססיביות שלך שמנקות את שקד ממעשה ההתחזות שלה למייצגת האג'נדה הדתית-לאומי ושמטילות רפש במנהיג היחיד שמעז להיאבק באג'נדת "מדינת כל אזרחיה"?
      איך יתכן שמהנדסת תוכנה תקפוץ ישר לתפקיד מנהלת לשכה של יו"ר האופוזיציה ב-2006 בלי שום רקע בעבודה מסוג זה או היכרות מוקדמת עם בעל-הבית או פעילות פוליטית כלשהי בליכוד? היא גם טוענת שהביאה איתה את בנט, שמיד הפך לראש הלשכה של נתניהו. זה נשמע פנטסטי מכדי להיות אמיתי. אין ספק שמישהו השתיל אותם שם בתפקידים האלה. אגב, את הקשר עם בנט עשתה שקד, לדבריה, באמצעות חבר משותף של שניהם – ארז אשל, ממקימי תנועת 'דור שלם דורש שלום'.
      ואז, אחרי שנתיים בלשכה היא מתפטרת וב-2010 היא מקימה פתאום יחד עם בנט מפלגה חדשה: מפלגת 'ישראל שלי'. ומי הריץ אותם ? הרי לבד לא ניתן היום להקים מפלגה בלי איזה ספונסר פוליטי שיריץ אותם ויחזק אותם מאחור. ומיד אחרי זה – מי שכנע את המפד"ל (מפלגת דתית כזכור) להסכים להעמיד בראשם אישה, חילונית, מעיר החטאים תל-אביב, שאף פעם לא היתה דתיה, שלא שומרת כשרות (והודתה בזה), שלא שומרת שבת או מצוות בכלל, ושאמה הייתה חילונית-שמאלנית מצביעת עבודה?
      כל זה לא מוזר אם מבינים שמאחורי הקלעים מושכת בחוטים שלה החונטה. ואז גם לא מוזר שכל התקשורת כותבת שהיא המועמדת הבאה לראשות הממשלה. ומי עומד מאחורי התקשורת בישראל? החונטה כמובן.

      http://www.news1.co.il/Archive/003-D-121541-00.html

  2. המאמרים העובדתיים האחרונים מגלים צד לא מוכר ומטריד בהתנהלות שקד.
    נראה שנוהגת לטאטא אל מתחת לשטיח כל מה שלא נוח, ולכן מאוד נוחה למערכת המשפטית סביבה.
    רק לחץ ציבורי נגדי, במיוחד בתקופת בחירות, תעורר ותחייב אותה לפעול.

    1. שקד הינה שקרנית ורמאית עם דיפםלומה כמו בנט. שקד אכן שטן עם פני מלאך. אלא מה הבעיה? שישנם ימניים טפשים במיוחד בקרב הדתיים המסרבים להתפקח. קחו למשל את העתונאית קרולין גליק, היא הסכימה להצטרף לתנועת הימין החדש. כך תוכל לעשות להם משא בחירות.

  3. השקדיה צונחת. לבנט יש קרחת. ושיקחו תור דחוף בלשכת העבודה. חכם חנוכה תכין לה כוס תה עם נענע….

  4. הסיפור מטריד, אבל יותר מטריד המגמה של האתר ללכת על הראש של שקד…

    1. הסיפור עם אולמרט והולילנד מטריד, אבל יותר מטריד המגמה של יואב יצחק ללכת על הראש של אולמרט. ככה עושים לאדם שבסך הכל התחזה לנקי כפיים ורימה אומה שלמה?

    2. מיהו החוצפן עז המצח הזה המשתמש בשמי?? יה חוצפן אתה שאינך צרצר! אני הצרצר האמיתי ואל תשתמש בשמי.

    3. סליחה ומחילה, אני חדש פה, רק קפצתי לרגע לקרוא ולכתוב כמה מילים. לא ידעתי שהשם הזה תפוס. היה נעים להכיר, אני עף עכשיו למקום אחר.

  5. הגיע הזמן שנתפכח מהצמד הזה בנט ושקד ונחזור לבית הטבעי והמאחד של הבית היהודי האיחוד הלאומי ועצמה לישראל למען ילדינו ונכדינו ולמען ארץ ישראל.

    1. מפלגות "ימין" קיקיוניות שלא עוברות את אחוז החסימה – תרגיל של השמאל לפיצול מחנה הימין ול"שתייה" של קולות ימניים שמקטינה את הכוח של מפלגות הימין הגדולות. מפלגות כמו "זהות" ו"עוצמה" הן מפלגות בשירות השמאל. אם הליכוד יושב באופוזיציה אין מצב שבן ארי/מרזל/פייגלין יושב בראשות הממשלה. אם הליכוד באופוזיציה – השמאל בשלטון. אין שום מצב שהליכוד באופוזיציה והימין הקיצוני בשלטון. ואם השמאל עולה לשלטון הוא כבר ידאג להביא אותנו לעוד מצב בלתי הפיך כמו הסכם אוסלו.
      אם רוצים להביא לפירוק ההתנחלויות (כן, גם אלו שבתוך הקו הירוק), למתן תעודת זהות כחולה למיליון פליטים, להתפוצצות של אוטובוסים, לשריפה של מסעדות ולמות תינוקות בזרועות אימותיהם המתות – עדיף להצביע ישירות למרצ מאשר למפלגות הפרוקסי של השמאל בראשות ברוך מרזל, איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי ומשה פייגלין.

    2. בן ארי הוא סתם נמושה היה כבר בכנסת ולא הותיר שום זכר והד. לפחות אם היו שמים את גובשטיין בכנסת

    3. משה פייגלין, יהודה גליק, ברוך מרזל, איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין – מריונטות של השמאל כמו אבישי רביב. טיפוסים שמתפרנסים מהפקת אירועים תקשורתיים שאין בהם שום תרומה לחיזוק ישראל, רק ליצירת דימוי שלילי לאנשי ארץ ישראל ותורת ישראל, ולכן התקשורת אוהבת לסקר בהרחבה את ה"הפקות" שלהם כמו שהיא סיקרה את הפרובוקציות של אבישי רביב. לכן גם מכל כתבי האישום נגדם הם תמיד משוחררים מחייכים, כמו שחייך אבישי רביב בזמנו. בשמאל חושבים שבימין לא זוכרים איך פועלת שיטת אבישי רביב.

  6. לצערי הפסקתי לקרא את המאמר באמצע. אחזור אליו לאחר שארגע קצת.
    זה פשוט מכאיב להפנים את מה שחששתי זמן רב:
    איילת שקד לא באמת עשתה ולא עושה משהו כדי לגרש את המסתננים.
    היא רק משכה זמן, בתואנות שווא.
    עם התמנותה לח"כ בקדנציה הקודמת, היא הקימה שדולה שתקדם את הרחקת המסתננים.
    אך כעבור זמן, הכל התמסמס ודעך.
    וכעת חובה לחקור ולתהות על קנקנה. מה שמצמצם את האפשרויות למפלגה לאומית שתעשה את רצון הבוחר: לסיים את הרודנות המשפטית, ולסיים את מחדל המסתננים ולגרשם מהארץ.

  7. כרגיל שקד עמדה מנגד ולא עשתה דבר , כאחת ששואפת להגיע לתפקידים בכירים, מרוב הידבורים של עשייה על מהפכות נשארו רק תהפוכות!!!

  8. אין חוק רק שופטים, הגיעה הזמן להחריז על מצב חירום לאומי ובכוח צבאי להעיף אותם מכאן כמו כל נתיני אויב, מצדי גם לעזה

  9. שראש הממשלה יתעסק במינויים לאומיים במשרד החוץ והביטחון ויעזוב את השרה שקד במנוחה

    1. אי אפשר לעזוב את השרה שקד במנוחה.
      היא חייבת לכתוב מאמר תשובה מכובד וענייני ולפרסם אותו כאן .
      עד אז השתכנעתי שלא לבחור "ימין חדש".

  10. סילופי פיסקי דין בבית המשפט הוא לא דבר חדש, אנשים עם כוח רב בעמדות מפתח מסכנות את הסביבה באופן כללי.
    עצם "התחום האפור" מגן עליהם.
    תמיד ניתן לייצר כיסוי לכל תרחיש כדוגמת תשובת מערכת המשפט לכך שההתנהלות נעשתה באופן מקצועי לחלוטין.
    הם שכחו שהשופט המועורך הגיש בקשות לא לעזוב את תפקידו.
    בעט כתיבת מילים אלו, הסבירות הגבוהה שהוסיפו את שמי לרשימת האזרחים הדמוקרטים שיצאו נגד מערכת המשפט בישראל.
    להתראות לכולם, תודיעו לאישתי שאהבתי אותה.

  11. טוב, אם הבנתי נכון את תוכן המאמר המרגיז הזה, איילת שקד היא חדלת אישים והשתוללות מערכת המשפט הגיעה בתקופתה לשיאים חדשים. בפעם הבאה צריך לדאוג, כמובן, לשר משפטים אפקטיבי יותר. אין גם מה לתלות תקווה ב"ימין החדש". המפלגה אולי חדשה, האנשים לא.
    אבל אחרי כל זה, היכן היה בנימין נתניהו? האם לא ניתן יהיה לראות בהעמדתו הצפויה לדין עונש ראוי על ההזנחה הפושעת, לאורך שנים רבות, של הטיפול בביצת השחיתות המצחינה הקרויה "מערכת המשפט"?

    1. על ראש המתחזה בוער הכובע, כמה שהטרול הוא יותר שמאל ככה הוא מתעקש שהוא יותר ימין וככה הוא מטנף יותר על ביבי.
      נתניהו אם היה רוצה להיות שמאלן היה יכול לעשות את זה עם רוח גבית מאובמה, אבל 8 שנים עמד כמו צוק איתן מול האנטישמי מהבית הלבן ופירק כמעט כל מוקש בדרך וכך מנע מאיתנו היום קסאמים מיו"ש על הראש.
      כן, זה ברור: נתניהו שמאלני, לכן כל השמאל בוחר בו כבר 10 שנים ברציפות והתקשורת רק מפרגנת לו ולמשפחתו. דווקא משום שנתניהו הוא ימין שקול, אחראי, אמיץ, אפילו במחיר אישי כבד – השמאל כל כך מתאמץ להפיל אותו (ומעסיק המוני טוקבקסיטים שמתאמצים להוכיח שהוא "שמאל").
      נתניהו הוא כיום היחיד בימין שמצליח להתמודד מול השמאל המרושע והמושחת. לכן בשמאל כל כך מתאמצים לשכנע ימנים טיפשים ש"נתניהו זה לא ימין" ושיש בימין מנהיגים שיכולים להחליף אותו. זאת המטרה של השמאל: להעמיד בראש הימין דחליל כמו בני גנץ או איילת שקד שמלכתחילה מבצעים את הנחיות השמאל.

  12. למה כל השנאה הזו והנכונות להמשיך לפלג בין ימין לשמאל, והכל בשביל כותרת.
    מידה???
    אין מידתיות או אמת בצורך הזה למעט הפחד המחליא מלהסתכל במראה ולהאשים את האנשים האשמים.

    לא מצדיק אף אחד מהצדדים, אבל ישנם צדדים שלא ציינת שהכוח שלהם הרבה יותר חזק מ"כוחות השמאל".

    תהיו אמיתיים ותודו שהממשלה רובה כולה, ימין ושמאל, פשוט לא מתפקדים.

  13. השמאל נטוע חזק כל כך
    שקשה מאוד לנהל את המדינה
    הוא חוגג את נצחונו כל פעם מחדש
    קשה כבר להאמין שמנהיג כלשהוא
    ינצח אותו או ילחם בו באמת
    לכולם תופרים תיק ומסלקים מהדרך.
    המצב קשה מאוד
    ולא ניתן להיות שאנן בכלל.

  14. לקוקו
    "איילת שקד ידעה בדיוק מי זו דינה זילבר ושאר מושחתי בג”צ" וואוו – אני אגלה לך סוד גלוי לא רק איילת שקד ידעה בדיוק – כל הציבור יודע כבר מעל 20 שנה על מושחתי מערכת המשפט ובג'ץ. שקד לא הצליחה לעקור כמו שאף אחד לפניה לא הצליח – וזה כי היה מישהו ששמר עליהם וקוראים לו בנימין נתניהו.
    "בפגישה, שבה השתתפו כל שופטי בית המשפט העליון, הודיע נתניהו לשופטים כי הוא יגנוז כל הצעת חוק שמטרתה להחליש את בית המשפט העליון. "אני חושב שעצמאות בית המשפט היא דבר מובנה והכרחי", הוא אמר. "בישראל בית המשפט היה, הינו ויישאר עצמאי. כל ניסיון להביא דברים שיפגעו בעצמאות בית המשפט נופל. גנזתי כל הצעה שנועדה לפגוע או לקצץ בכל צורה שהיא בעצמאותו של בית המשפט".
    אז בגידולי הפרא במערכת המשפט שצמחו במשך מעל 20 שנה תחת נתניהו ובהגנתו – איילת שקד אשמה שלא הצליחה לעקור?!

  15. כל הזמן טענתי את זה ששקד היא סה"כ תחפושת,
    אין מצב שהשמאל תומכת בה, והיא נגד ישראל היום, והיא ימנית, היא רק עושה הצגות, יהודים פקחים אמרו לי מהתחלה שהיא שחקנית ומשקרת

  16. שקד לא מתכוונת לפנות את האריתראים גם אם הדיין הנכבד העלה טענות חוקתיות והגיוניות וכולם מהללים את פסיקותיו. ובלשון פשוטה עובדים עלינו בעיניים. ומשום כך באפריל רבים מאיתנו יזכרו שלא להצביע הימין היהודי.

  17. השינויים ההכרחיים במשרד המשפטים ששקד פעלה בכיוון הפוך
    דרוש שינוי עמוק בפרקליטות תחילה יש להוציא את כל אותם בוגרי קרן וקסלר והקרן לישראל חדשה. —- שקד לא שינתה את כוח האדם.——.עוכרות ישראל מזיקות
    פיקוח מיטבי על כל סוגי התביעה. שקד הבריחה את גרסטל שניסתה בכנות לשנות במשך חודשים ארוכים התחננה לסמכויות ועמדה מול לחצים של אנשי פרקליטות פושעים. בסופו של דבר לאחר שגרסטל עזבה ניתן התפקיד למי שמתפקד בו חלקית לצד היותו שופט. היא גרמה להפחתת סמכויותיו של המפקח על התביעה.——-
    החלטות משפטיות בלתי חוקיות. את זאת במדינה מתוקנת יש לבטל ואף יש מקום להעמיד שופטים עבריינים אלו לדין. במקום זאת שקד ברחה ממהצבעה על חוק ההתגברות.
    יש צורך להעמיד פיקוח משפיע על שופטים שהמען לתלונות ציבור על השופטים לא יהיה שופט בגמלאות אלא נציג ציבור שיבחן מנוקדת ראות של הנפגעים. כיום הנציב מקבל משכורת עתק בתמורה לכיסוי על שופטים והגנה על סורחים. השופטים הנלונים הם הנשאלים והקובעים את המסקנות אודותיהם.————-
    יש לשנות לחלוטין את שיטת בחירת השופטים כך שרק נבחרי ציבור יבחרו שופטים. —– שקד לא שינתה מאומה. שקד מתגאה ומבליטה ששינתה את כוח האדם בשפיטה והביאה הרבה שופטים לא אקטיביסטים. האקטיביזם בא בעיקר לידי ביטוי בבית המשפט העליון בישיבתו כבג"ץ! וקורה שם? מינתה רק שופט אחד ויחיד לא אקטיביסט למרות שהיו לה הזדמנויות למנות עוד הרבה יותר. הקשר כזה המאפשר לשר למנות על פי השקפותיו הוא עניין לשנים רבות או דורות. שקד כמבן בזבזה הזדמנויות אלה.——————
    הפרדה בין היעוץ המשפטי לבין התביעה. ———- שקד לא הפרידה. היא בכל הזדמנות חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה כולל בפיקוח על הפרקליטות. למרות חוק מעולה שהוצע על ידי חבר הכנסת אמיר אוחנה היא הביאה חוק אחר לפיו היועץ ימונה על ידי ועדת איתור המורכבת מפקידי המדינה והמינוי יהיה לפחות לשבע שנים. כך שקד עדתה את ההפך היא אף חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי והא עכשיו רודן חזק ביותר.
    על הממשלה לבחור בעצמה את היועץ. שקד עקרה נסיון לשוב לכך —שקד סרסה את הנסיון לחוקק חוק זה.—————
    שקד המשיכה לסרס את יכולת תפקוד הממשלה בכך ששנתה סעיפים מהותיים בחוק יסוד הממשלה. היא צמצמה את סמכויות ראש הממשלה והשרים על ידי ביטול סעיף 37(ב) המסמיך אותם להתקין בעניינים מוסכמים. זאת אף בשעת חרום כפי שמסמיך סעיף 41(א'). בכך מאבד חוק יסוד הממשלה את שריונו ומעמדו כחוק יסוד. היא ביטלה גם את סעיף 44(א') לחוק יסוד זה. זהו סעיף האומר כי אין לשנות חוק זה אלא על ידי רוב חברי הכנסת בקריאה ראשונה שניה ושלישית. בכך ביטלה לחלוטין אתשריון החוק כחוק יסוד. בכך המשיכה לסרס את הממשלה ואות הכנסת.————
    פעילותה זו של שקד איננה מקרית או שורה של טעויות גם לא נכון ש"לא הספיקה" יותר, היא הספיקה והספיקה לקלקל. אלו הם הנושאים המהותיים ביותר בכל הזדמנות שהיתה לה לערוך שינוי מהותי לטובה היא לא עשתה ואף חיבלה וסרסה ואף התעלתה שינתה לרעה חוקים שאינם נוגעים לתחום המשפטי אלא ליכולת תפקוד הממשלה.———————
    שקד אומרת : אסור שחקירה תהפוך כלי לחיסול פוליטי. אלא שבפועל מה שקורה שנתניהו זוכה לחקירות לא צוצדקות.
    בנוסף לכל אלו עמדה לחוקק נגד בקורת על שופטים על ידי העם במרשתת. אלא שהפעם ראש הממשלה התערב ומנע זאת. דבר אחד שקד כן עשתה: יחסי ציבור וראיונות ללא גבול מסע בחירות. שקד לא ראוי לראותך שוב במשרד המשפטים או בכל משרד אחר.

  18. שקד ובנט פועלים לצרף לשורותיהם את עופר ברקוביץ מעיריית ירושליים. זהו איש שמאל קיצוני חבר בקרן להשמדת ישראל. זה במפלגה הקוראת לעצמה "הימין החדש". שאנשי א"י התפקחו! מדובר ברמאים נוכלים.

  19. מדהים. נשאלת השאלה: איך ממנפים את זה בתקופת בחירות הקרובה? הימין החלש (החדש) מתחוור כזאב בעור כבשה. המאמר הזה חייב לקבל תפוצה רחבה יותר ודחוף

  20. בבחירות הקרובות תהיה ההזדמנות להפרע מהגברת שקד.

  21. אולי גב שקד היא בתחפושת של ימין????אלא שהיא ובנט לא יצליחו חהוליך שולל את הציבור שכן בסופו של דבר הכל צף.
    סיפור שערורייתי לגמרי!!!!! התמונה האמיתית של בית המשפט בישראל!!! מצב שצריך להדיר שינה מעיני הציבור!
    העינין לא חדש ! כך התנהלו העיניינים שם ומאז ומתמיד, אלא מה שהתחדש הוא שכל הרפש צף לעיני הציבור, וחייב לעשות מעשה, אם בשינוי השיטה,החוקה ולא חשוב מה , חייב להיות סוף לקרנבל המזוהם הזה.

    1. וזאת עוד בהתחשב בעובדה שבנט ושקד ניכנסו לקואליציה בתנאי ששקד תהיה שרת משפטים והיא תהיה המתקנת הגדולה. עד כה בעיקר צעקה ומעשים בשטח הפוכים.

  22. כל הכבוד לאתר מידה.
    מצפה לתשובה מנומקת היטב של איילת שקד.

  23. ונגיד שקד לא עשתה מספיק או עשתה משהו לא נכן. אבל כן עשתה דברים חשובים שלפניה לא עשו ולא התחילו בכלל. לא סתם שמאלנים כל כך רוצים להיפרע ממנה – הוכחה חותכת שהיא עושה דברים טובים.
    אז תגידו, מה ביבי עשה? נו רק בתחום משפתי/מנהלי.
    הנה מה עשה:
    א. מינה את הנוכל כחלון ל"שומר שלטון החוק" כדי למנוע חקיקה נחוצה (בקדנציה קודמת הייתה לו ציפה לצורך זה),
    ב. מנע כל יוזמה לחוקק חוק התגברות אפילו מוגבל,
    ג. מנע פיצול תפקיד היועמ"ש לממשלה ועוד ועוד.

    ואיך הוא חתם עם האו"ם על מתווה אזרוח של מסתננים?
    ועוד, הוא פינה את חאן אל אחמאר לבסוף? מישהו שמע?

    אז תספרו על ביבי לפני שמספרים על מישהו אחר!

    1. "בוטנים" לא עשתה כמעט כלום אבל מה שחשוב יותר הוא שהיא מנעה היא קילקלה סרסה בהזדמנויות פז שהיו לה לשנות.

  24. ככה הימין "נלחם" את מלחמותיו. כמה מדכא!
    השמאל עושה במדינה כאילו המדינה רכוש של אבא שלו ואין, אין, אין, מי שיעשה סדר.
    גם אם נאמר שאי אפשר להשיג הכל בבת אחת. בולשיט! השמאל משיג מה שהוא רוצה גם אם צריך לעשות הכל מהמקפצה. והימין שהוא הרוב (או כביכול הרוב), לא משיג מאומה!!!!!!!!!!

  25. לו אני תושב דרום תל אביב , הייתי מארגן טרור כנגד הנוגעים בדבר.

  26. ולעומת איילת שקד, שר המשפטים שנתניהו מינה באופן אישי וכיהן בשנים 2009-2013, יעקב נאמן, עשה הרבה יותר ממנה נגד המסתננים, הבנתי נכון את הטיעון שלכם?

    בינתיים לא מצליחה מי יודע מה, אבל היא עדיין מצליחה קצת יותר מיעקב נאמן המינוי האישי של ביבי. נאמן מינה לנו את סולברג והנדל כ-"שמרנים" ופרצופם האמיתי התגלה מהר מאוד. לעומת זאת, שקד מינתה את אלכס שטיין שהולך ומסתמן כשופט השמרני ביותר בעליון מאז פרישתו של אלפרד ויתקון ב-1980.

    1. אלכס שטיין לא הולך ולא מסתמן לשום מקום אבל לעומתו השופט עופר גרוסקופף שמינתה שקד תמך בהחלטה לחייב את המדינה להעניק לאנשי חמאס טיפול רפואי במזרח ירושלים בלי להתנות זאת בהחזרת גופותיהם של חיילינו שנפלו ב"צוק איתן", והשופט נפתלי שילה האקטיביסטי-פמיניסטי שמינתה שקד, הוא בנה של מרגלית שילה מארגון "קולך" (מארגוני הקרן החדשה לישראל) והגיס של יערה שילה ממפלגת עופר ברקוביץ בעיריית ירושלים.

      https://www.israelhayom.co.il/article/582499

      http://www.old.kolech.org.il/maamar/קולך-מי-מוביל-את-הארגון-מרגלית-שילה-מר/

      mynetjerusalem.co.il/בחירות-2018/316788/3

      ועכשיו רק צריך לחבר אחד לאחד – ומה מקבלים?

      http://rotter.net/forum/scoops1/109947.shtml

  27. נכון או לא, אבל הרושם שהכתבות המכפישות פעילות של איילת שקד לא נוצרות לשם שמיים, אלא רק לצורך הכפשה. ויודעים מי מעוניין. כמובן שצריך לבקר אם לא עשתה הכל שאפשר לעשות בתוך הביצה של משרד המשפטים, אבל העובדה שכן עשתה ולא מעט.
    כידוע שחוץ משאלנים שהיא להם כעצם בגרון יש עוד אדם רם מעלה שמבזבז את זמנו היקר לדברים שגורמים לו רק נזק, נזק למפלגתו ועלולים לגרום נזק בל ישוער למדינה, אם הודות לפעילותו הצדדית הזאת השמאל שוב יעלה לשלטון.
    ואם הכתבות מהסוג הזה לא נכתבות לפי התכתיב הנבזי, נא לכתוב גם על אותו ראש ממשלה שמונע חקיקה נחוצה להפרדת הרשויות והודות לשטויות שעשה נתן לאוייביו הזדמנות להכין כתבי אישום לו לא על פעילות פלילית, אלא פעילות טיפשית.

    1. אין בכתבה שום הכפשה
      יש ביקורת שבאה ממקום בריא וטוב

  28. אז הבעיה עם צוק-שפיר ולא עם השרה. אבל להכפיש את שקד זו המטרה של מידה?

    1. מה לא יעשו מגיבי החצר של שקד כדי לסטות מהנושא, להטות את האשמה לכל גורם אפשרי ולספר לנו ש"רק חכמים רואים את המהפכה שעושה שקד במערכת המשפט". כבר היינו בסיפור של "בגדי המלך החדשים" וכבר הבנו מי זאת שקד ומה מטרתם האמיתית של שולחיה.

    1. היא אף פעם לא היתה בימין, רק עשתה קולות של ימין בשביל מצביעי הבית היהודי. ממש כמו בנט.

  29. מופתע מאוד (לצערי לא לטובה) מהתנהלות השרה שקד. סברתי לתומי שהשרה שקד אכן עומדת איתנה ואמיצה לניעור המערכת המושחתת הזאת.

    העובדות שמתגלות בשתי הכתבות האחרונות, מדאיגות ביותר.
    כואב מאוד לאבד אימון בשרה שקד. היא נתפסת כתקווה האחרונה לביעור המשרד המושחת הזה.

    זו אכזבה קשה מאוד

  30. במשפחתי, קבענו כולנו – המשפחה המורחבת – להצביע למפלגה שבה מכהנת השרה איילת שקד,
    בעקבות כתבה זו, כולנו נצביע למפלגה אחרת
    תודה על הבאת דברים חשובים אלו.

    1. אם נתייחס לטענות שיש בעיתון "הארץ" כלפי כל יהודי אוהב עמו וארצו, נצטרך לקחת חלק בקמפיין המרושע להכפשת אנשים טובים – בחסות הכנופייה "לאנשים חושבים".

  31. מה יש להגיד. פשוט מאוד ומצער מאוד שיש אחת כזאת שמנצלת את הסמכות שלה כדי לפגוע בדיינים תמימים וישרים ומסורים לעבודתם. זה ממש מתסכל שאחת כזאת נמצאת במקום שבו אנחנו מצפים שיהיו ישרים והוגנים והיא להיפך דורסת. פוגעת. ומבזה את האנשים היקרים כמו הדיין שהיא החליטה לבזות אותו. השמאל חולה על המחבלים והמיסתננים. הגיע הזמן לתת לה בעיטה לזבל הזאת. ממש בושה שיש אישה כמו מיכל צוק שפיר בבית המישפט. עד לאן הגענו לא סתם כתוב בתורה (השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה)

  32. ראוי לומר בפה מלא שלא מדובר כאן רק" בהליכים חריגים וכו' וכו'
    הנושא כאן הוא תמיכה/התנגדות לקיום עם ישראל בארצו.
    רק גזען חושב שרק גוי יכול להיות אנטישמי.
    כאן אנחנו רואים אי איכפתיות מוחלטת (לםחותת) לכל ההתעללויות של הפולשים מאריתריאה ביהודים וביהודיות שבדרום תל אביב.

  33. דודו צודק! שקד לא יכלה לבצע שינויים בכל החזיתות תוך זמן כה קצר. נזקקה לבריתות ולפשרות. זו התוצאה העגומה! ברגע שנכנסה לתפקיד, היתה צריכה להעיף את כל הפקידות הבכירה השמאלנית שבמשרדה, לרבות אימי פלמור.
    כל מילה נוספת מיותרת.

  34. הסיפור מתחיל להיות ברור. שקד היא הלבני החדשה. אופורטיוניסטית הרוכבת על מילים תוך רמיסה של תומכיה השוטים שמאמינים למילים במקום לבדוק מעשים.
    מאחל לזוג הכוחני בנט- שקד להבחר לכנסת הבאה למרות שאני מתחיל לפקפק בכך. לדעתי עוד לא נאמרה המילה האחרונה. אנשים כמוני עושים חישוב מסלול מחדש, וייתכן שנראה הפתעה גדולה ביום הבחירות עצמו.

  35. החסדים ד' אוחנה החליף את איילת שקד.
    הוא מינוי טוב לעין ערוך מאיילת שקד.

  36. וועדת חקירה עם סמכויות כדי לבדוק את כל הדבר הזה שנקרא פרקליטות.

  37. מיום ליום מסתבר שהפשעים הגדולים במדינה נעשים ע"י "מערכת הצדק" מערכת פשע משומנת היטב עם כל הסממנים של פשע מאורגן "מאפיה"
    עד מתי נשתוק ונאפשר זאת ? עכשיו אני מבין את מי שאמר שצריך לעלות עם די ניין על בית המפשט העליון הוא מטיל אימה ופחד, אחרי סיפור כזה למי יהיה אומץ להחליט בסטיה מהקו המנחה של ראשי המאפיה