מפלגה בהפרעה: הדמוקרטים בארה"ב מגיעים לשיאים של קיצוניות

תכניות מיסים הזויות, תמיכה בעריצים ואנטישמים ומחיקת ערכי המשפחה. חלקים בשמאל נטשו לחלוטין את הרעיון האמריקני ונראה שהם נחושים לפורר אותו עד היסוד

מימין: קמלה האריס, הווארד שולץ ואליזבת וורן | Gage Skidmore, ויקיפדיה

במקרה שלא שמתם לב, כותב שורות אלה אינו שייך למפלגה הדמוקרטית. אבל הווארד שולץ כן, והוא לא דמוקרט מהסוג השמרן שקיים בדרום ובמערב התיכון. שולץ הוא תושב סיאטל, מחזיק בערכים ליברלים במרבית הנושאים, ותרם כמויות גדולות של כסף למפלגה הדמוקרטית ולנשיאים שלה.

אבל שולץ הוא גם קפיטליסט שמייחס חלק מההצלחה האישית המדהימה שלו (הונו מוערך בשלושה מיליארד דולר) לתרבות האמריקנית של יזמות והעזה, התערבות ממשלתית מינימלית במסחר, אחריות אישית ושלטון החוק. הוא מודאג מכך שהמפלגה הדמוקרטית הולכת לקיצוניות בשם ההתנגדות לטראמפ, ונמצאת בתהליך נטישת כל הערכים האמריקניים שאפשרו סיפור הצלחה כמו שלו.

בראיון לתכנית '60 דקות' בשבוע שעבר, סיפר שולץ כי הוא שוקל לרוץ לנשיאות כעצמאי. "שתי המפלגות לא עושות את מה שצריך עבור העם האמריקני" אמר, ולפחות המפלגה הדמוקרטית התחילה להוכיח את הנקודה הזו עבורו.

ביום המחרת, במפגש שאורגן על ידי CNN, הציגה הסנאטורית הדמוקרטית (שכנראה תתמודד גם היא על הנשיאות) קמלה האריס תכנית לרפורמה בביטוח הבריאות ש"תחסל" לדבריה את הביטוח הפרטי. לא משנה שכל המחקרים מראים שרוב גדול של האמריקנים דווקא מרוצים מהביטוח שלהם – קמלה האריס החליטה שהגיע הזמן "להתקדם".

יריבתה המסתמנת של האריס במרוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית, אליזבת וורן, הציגה מצידה תכנית למס חדש של שני אחוזים על נכסים מעל 50 מיליון דולר, ושלושה אחוזים על הון מעל מיליארד דולר. וורן מתכננת להעלות את גם את מס ההכנסה, מס רווחי הון ומס החברות – הכל כמובן בשם ה"שוויון" – והעובדה שההצעה שלה היא חסרת תקדים בהיסטוריה האמריקנית ויתכן שאפילו מנוגדת לחוקה, לא מדאיגה אותה במיוחד.

סוף העולם?

אבל הכוכבת הזוהרת ביותר בשמי המפלגה הדמוקרטית בימים אלה היא אלכסנדריה אוקסיו-קורטז. בשבוע שעבר טענה חברת בית הנבחרים בראיון כי "מערכת שמאפשרת למיליארדרים להתקיים בזמן שיש חלקים באלבמה בהם לעניים אין גישה לבריאות ציבורית" היא "שגוייה". אל תדאגו, "זה לא שאדם כמו ביל גייטס או וורן באפט הוא לא מוסרי", זאת רק "המערכת" שמאפשרת אותם.

אז גייטס ובאפט בטוחים, לפחות מבחינה קיומית, אבל לטענת קורטז כל המערכת של יזמות חופשית שמאפשרת לאנשים להתעשר תוך קידום טכנולוגיה שמיטיבה עם העולם כולו – חייבת לעבור שינוי מן היסוד. גם קורטז כמובן קראה להעלאה דרמטית במיסים, כדי לשלם מה שהיא מכנה "הניו-דיל הירוק": "מערכת טבעית לחלוטין לייצור אנרגיה, והפחתת פליטת הפחמן בתעשייה ובחקלאות למינימום".

נכון להיום, 17 אחוזים מהאנרגיה המיוצרת בארה"ב מוגדרים כאנרגיה מתחדשת. כדי לעבור לתעשייה ירוקה לחלוטין יהיה צורך בכפייה ממשלתית בקנה מידה בלתי נתפס, אבל קורטז לא מודאגת במיוחד מפרטים כאלה. לדבריה, "העולם עומד להיחרב בעוד 12 שנים אם לא נטפל בשינוי האקלים", אז בכל מקרה אין זמן לחשוב על עלויות או השלכות של יישום התכנית שלה.

לקורטז היה גם מסר להווארד שולץ, שהפך למטרה של מתקפות היסטריות מצד חברי מפלגתו לשעבר מחשש שריצה שלו לנשיאות תסכל את התקווה להחלפת טראמפ בנשיא שמאל קיצוני אמיתי. "למה אנשים לא אומרים למיליארדרים שרוצים להיות נשיאים שהם צריכים לטפס את דרכם למעלה או להתחיל במועצת העיר?", היא צייצה והתייחסה לחלק מהטענות שהופנו כלפיה כנבחרת ציבור צעירה ולא מנוסה.

ובכן, אנשים דווקא כן אומרים להם את זה. למעשה, זה היה אחד הנושאים המדוברים במערכת הבחירות האחרונה. שנית, אם יש אדם שפילס את דרכו מאשפתות ועד לניהול ענקית הקפה הבינלאומית סטארבקס, הרי זהו הווארד שולץ. הייתי עוד מוסיף ואומר כי שולץ והחברה שלו עשו הרבה יותר עבור אנשים מעוטי יכולת ממה שקורטז אי פעם יכולה לחלום.

הקיצון שבקיצון

אילהן עומאר | Lorie Shaull

אז מה עוד התרחש לאחרונה בעולמה המטורף של המפלגה הדמוקרטית? הייתה למשל את חברת הקונגרס אילהן עומאר שהצטרפה בשמחה לציר קרמלין-הוואנה-טהרן והגדירה את התקוממות העממית בוונצואלה "הפיכה צבאית בגיבוי ארה"ב". כמה ימים לאחר מכן אמרה עומאר, תומכת ה-BDS שזכתה במושב בוועדת החוץ של הקונגרס, שהיא "מגחכת" מהמחשבה שארה"ב מתייחסת לישראל כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

אני באופן אישי מגחך מהמחשבה (וגם מתחיל להיות ממש מודאג) שמישהי שלא מסוגלת להבחין בין רודנות בדרום אמריקה לדמוקרטיה במזרח התיכון מקבלת כזו תשומת לב.

ולסיום, לקראת סוף השבוע הדמוקרטים הגיעו לשיאים חדשים של טירוף כאשר חלקם גילו שהם כבר לא מסתפקים בהפלה חלקית אלא התקדמו להפלה לאחר הלידה. המנהג המגונה של רצח תינוקות היה מקובל בחלקים של העולם העתיק, אבל מבחינת הפרוגרסיבים של ימינו, שמטרתם היחידה לפרק את הערכים התרבותיים שקושרים אותנו יחד, מדובר ב"התקדמות".

אפילו נציגת המחוז בווירג'יניה שיזמה את ההצעה היססה לפני שהודתה שהחוק יאפשר הפסקה של ההריון ממש עד לרגע הלידה. אבל מושל המדינה ראלף נורת'אם ממש לא היסס כאשר הגן עליה בראיון רדיופוני ואמר כי לאחר שהתינוק יגיע לאוויר העולם, "הרופא ינהל שיחה עם האם" כדי לבדוק האם היא מעוניינת לשמור אותו.

זה כבר הקיצון שבקיצון. זוהי עמדה המנוגדת בחריפות לעמדתם של רוב האמריקנים, גם אלה התומכים בהפלות. כמובן שהמושל טען שדבריו הוצאו מהקשרם ו"שרפובליקנים השתמשו בציטוט כדי לטעון שהוא בעד הריגת תינוקות חיים", אבל לצערו הכל מוקלט וזה בדיוק מה שהוא אמר.

החוק בווירג'יניה לא עבר לבסוף, אבל יכול להיות שלא יהיה כזה מזל במקומות אחרים. השמאל האמריקני נחוש למוטט את כל היסודות עליהם בנויה החברה והטירוף שאחז בשורות המפלגה הדמוקרטית כל כך חזק, שהימין יצטרך כל עזרה שהוא יכול להשיג. רוץ, הווארד, רוץ!


הטור התפרסם לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. בכל העולם השמאל הולך ומקצין ומגיע למחוזות טירוף חסרי תקדים.
    אירופה כבר אבודה, את ארה"ב עוד אפשר להציל.
    בישראל בינתיים המצב סביר, אבל צריך לעמוד על המשמר.

    1. על איזה מצב סביר בישראל אתה מדבר? על מצב סביר במערכת המשפט? בצמרת צה"ל? במשטרה?

    2. המצב סביר מבחינת זה שאף מפלגה מלבד מרץ לא מתגאה בזה שהיא שמאל, מבחינת זה שהציבור ברובו ימני והשמאל הפרוגרסיבי בארץ הוא מיעוט רעשני אבל עדיין מיעוט.

      אתה כמובן צודק שהזרועות שלהם חדרו עמוק למערכת המשפט וזו בעיה גדולה.
      אבל אני מדבר מבחינת הציבור, אין שום ח"כ בארץ שיעיז אפילו לחשוב על הפלה אחרי לידה.
      לדרגות הטירוף האלה עוד לא הגענו.

    3. החוקים שהשמאל יזם ויוזם והמדיניות השיפוטית בפרקליטות ובצבא והפקודות בצבא של הפצ"ר הם לא מספיק הזויים? גם בארה"ב אני נוטה להניח שרוב תומכי הדמוקרטים עוד לא הגיעו לרעיון של "הפלה אחרי הלידה". האם זה מבטל את מידת היות המצב שם הזוי?

  2. מהרגע הראשון הדמוקרטים לא קיבלו את תוצאות הבחירות. השימוש בשופטים פדרליים מהוואי וקליפורניה (אזורים עם שופטים דמוקרטים בעליל) כדי לעכב החלטות נשיאותיות היה שיבוש המערכת הדמוקרטית ברמה שקרובה להפיכה. החקירה בעניין הקשר עם רוסיה – היא הרבה מעבר להפיכה. קודם מפיצים שמועות, אחר כך חוקרים אותן ואחר כך כשלא מוצאים כלום מחפשים בזכוכית מגדלת אנשי ממשל שקרובים לנשיא ומאיימים עליהם במאסר ארוך על כל מקרה שבו הם נקלטו במצלמה נסתרת מחטטים באף. אלה שנתפסו מחטטים באף העדיפו להתפטר לפני שיעשו להם רצח אופי כמו שנעשה לשופט קוואנו.

    1. מממ.. נשמע לי מוכר..
      אתה מדבר על איזו מדינה קטנה אי שם לחופו המזרחי של הים התיכון???

  3. המבט של קורטז…אני מזהה אותו.

    אותו טירוף, אותו להט, אותה נביבות אינטלקטואלית מעושה ואידאולוגיה של חורבן …

    מירב מיכאלי ???

    1. מירב מיכאלי באמת היתה משתלבת אצלם בקלות.
      אני מנסה לתאר לעצמי מפגש בין מיכאלי לקורטז, זה יהיה כמעט כמו מפגש בין אריסטו ואפלטון…

  4. איזה שטויות! טראמפ הוא ממש לא קיצוני… רק הדמוקרטים קיצוניים. אנסח זאת כך: כאזרח אמריקאי איני מתחבר לאף אחת מן המפלגות, בשניהן יש קיצוניות. אבל טראמפ הוא ממש מזעזע והרפולקנים הולכים כצאן לטבח אחריו. אני מקווה שיבוא דמוקרט שפוי כמו ביידן או האריס שיתקנו את כל הזוועות שלו ויביאו האג'נדה פרו יהודית כמו ברק אובמה.

    1. ברק אובמה ואג'נדה פרו-יהודית????
      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    2. אובאמה היה פרו יהודי? וקיצוני הדמוקרטים המוזכרים בכתבה הם לא ממש מזעזעים אותך? אתה בכלל מקשיב לעצמך?

    3. בואו נראה מי פרו יהודי יותר טראמפ או אובמבה
      טראמפ: העביר את השגרירות האמריקאית למדינת ישראל
      הכפיל את סכום ההשקעה שלו בישראל
      הדף כל אנטי ישראלי קיצוני שניסה לחבל בו
      תמיכה בלתי ניתנת לערעור בישראל נגד אירגון מושחט הזה שנקרא האו"ם
      סנקציות על איראן

      אובמה: אישור הסיוע האמריקני

      וואי איזה אג'נדה פרו יהודית ממש

      בואו נראה מה עוד טראמפ עשה
      הצליח להביא את האבטלה לשפל
      נתן לשוק החופשי ליצור פי שניים יותר עבודות מאשר אובמה
      חיזוק התעשייה האמריקאית
      העמדת אירופה על מקומה
      העיף רגולציות וביטל את אובמה קייר
      חיזוק הצבא האמריקאי
      אובמה: לא הרבה אממ דיבר טוב

    4. ביידן פדופיל ומטרידן מינית סדרתי. את קמלה האריס אפילו שמאלנים פרוגרסיביים שונאים. שניהם מושחתים שבאים לטובת התאגידים הגדולים.

  5. זה מה שהשמאל עושה מאז ומעולם בכל העולם, שנאמר: "עולם ישן נחריבה" או משהו כזה.
    הם מחריבים בשביל להחריב ומה שיצא במקום, נחריב גם.

  6. דמוקרטים = שמאלנים = חולי נפש
    דתם היא דת הפוליטיקלי קורקט האל שלהם הוא אל ה"שלום"
    כל כולם רוע רישעות וטיפשות

  7. " קידום טכנולוגיה שמיטיבה עם העולם כולו". ברגע שקראתי את הבדיחה הזאת לגבי לוביסטים של נפט פחם וגז, הבנתי שכל המאמר הוא עוד בדיחה גרועה ונטולת אינטגריטי בסיסי שמומנה על ידי תאגיד קוך במטרה לשדוד עוד אידיוטים שימושיים תוך כדי שמקשקשים להם על "שוק חופשי" ו"יד נעלמת".

    1. א. בלי הטכנולוגיה השנואה כל כך עליך העולם לא היה זוכה לקרוא את פניני החוכמה שחקקת כאן לנצח נצחים.
      ב. שימוש בגז בתעשייה הוכח כירוק ומפחית זיהום הרבה יותר מכל חלופה אחרת. אם אתה באמת בעד הסביבה אתה אמור להפגין בכל יום עד יום מותך בעד תעשיית הגז.
      ג. תיאוריות קונספירציה מופרכות לא באמת עוזרות לטיעון שלך.
      ד. לא נראה שבאמת קראת את אדם סמית'.
      בהצלחה

  8. הדמוקרטים למדו לקח מההפסד של הילארי קלינטון שקיבלה את אחוזי ההצבעה הנמוכים ביותר מזה עשרות שנים. ולכן הם מריצים מועמדים שמלהיבים את הבייס שלהם. והדברים שמלהיבים את הבייס של הדמוקרטים זה ביטוח בריאות חינם, מיסוי פרוגרסיבי ואיכות סביבה. ברור שבעיני האמריקאי הממוצע חלק מהמועמדים הדמוקרטים הולכים רחוק מדי בתמיכתם בערכים ורעיונות האלו, כמו שבעיני אותו אמריקאי טראמפ הלך רחוק מדי עם הלאומיות והפחתת רגולציה. ובאופן אישי, אני ממש אשמח לראות את טראמפ מתמודד ב2020, זה יהיה יותר מעניין ממשחקי הכס.