בוטים, פייק ניוז וסתימת פיות: הסזון המשפטי נגד הימין הגיע לשיא חדש

פרשת הבוטים המופרכת והדיון השערורייתי שהתקיים בעקבותיה בוועדת הבחירות הביאו לשיא את התגייסות מערכת המשפט להפלת הימין והשתקתו

מסע של רדיפה פוליטית. יו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר | פלאש90

פרשת "תחקיר הבוטים" שהתפרסמה השבוע ב'ידיעות אחרונות' הסתיימה במהירות בפארסה. בשורה התחתונה, מה שנשאר מהכותרות המפוצצות הוא שקבוצת פעילי שמאל ניטרה ברשת הטוויטר פעילי ימין, ותחת השם המטעה "מחקר" חיברה מסמך פוליטי מפוקפק של רשימת חיסול לטוויטר.

בכל מערכת המחויבת לנורמות הבסיסיות ביותר, עיתון 'ידיעות' היה מבצע בדיקה פנימית ביחס לשאלה מי אחראי לפרסום ומפעיל נגדו סנקציות. בוודאי שהיה פונה לקבלת תגובות מהאנשים שעליהם הוא מפרסם. אנשי השמאל והתקשורת, שלכאורה מחויבים לערכים כמו חופש הביטוי, היו מוקיעים את מחברי המסמך וזועקים על רדיפה פוליטית וסתימת פיות.

אך כידוע, המוסר הכפול של השמאל והתקשורת הפך להיות הנורמה בשיח הציבורי והפוליטי בישראל. אם בכך הייתה מסתיימת הפרשה החמורה, היא הייתה עוד דוגמא מני רבות לנורמה הזאת, אלא שלמרבה הצער זו הייתה רק ההתחלה.

דיון בעתירת רשימת כחול לבן נגד הליכוד (בעניין תעמולה אסורה) בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כב' השופט חנן מלצר.מפלגת כחול לבןמפלגת הליכוד#שקיפות #בחירות2019

Posted by ‎ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21‎ on Wednesday, April 3, 2019

בדיון ארוך שהפך להיות אחת משעותיה האפלות של הדמוקרטיה הישראלית, יו"ר ועדת הבחירות ושופט העליון חנן מלצר דן אתמול בעתירה שהגישה רשימת 'כחול לבן' בטענה לתעמולה אסורה של הליכוד, עתירה שהתבססה על הדו"ח המופרך. אחד אחר השני, עלו אזרחים לדוכן העדים רק בגלל שהעזו להביע דעה ימנית חופשית ברשתות החברתיות. הם עברו חקירה מבזה, שמזכירה משפטים אפלים, שבה נבחנה זכאותם להבעת דעה.

כל זה התרחש כאמור לאחר פרסום מסמך הזוי, שאין בו שמץ של הוכחה על תעמולה אסורה. בהתבסס עליו הוזמנו אנשים פרטיים, שכל חטאם שהביעו את דעתם הימנית, לחקירה מאיימת בוועדה בראשות שופט בית משפט עליון, שהפכה למופע של מקרתיזם שמאלני מעורר פלצות.

האם טחו עיניו של השופט מלצר מראות שאיכותו הירודה של המסמך הופרכה זמן קצר לאחר שפורסם, כאשר התברר שה"בוטים" כולם אנשים בשר ודם? האם כבוד השופט לא מבין שיצרני המסמך הם פעילים פוליטיים מצד שמאל, אשר משתמשים בוועדה שלו כדי לרדוף את הימין? האם מלצר לא תפס שהוא מזמן לעדות רק אנשי ימין ומתחקר אותם על פעילות רווחת ברשתות החברתיות, למרות שהשמאל שופע בוטים, ושמספר חשבונות הפייק שעוקבים אחרי מועמדי השמאל עולה בהרבה על זה של נתניהו?

גרוע מכך, במהלך הדיון השופט מלצר הציע לשתק את הפעילות ברשתות החברתיות עד לבחירות. הוא בוודאי מבין היטב את המשמעות. הוא הרי יודע, ככל אזרח בישראל, שהתקשורת המרכזית נשלטת על ידי מחנה השמאל, ועל כן סגירת הרשתות החברתיות תפגע בעיקר בימין. מה ההבדל שבין התעמולה שמבצעים בערוצי הטלוויזיה עבור השמאל לבין פעילות ברשתות החברתיות? מדוע אמנון אברמוביץ', עודד בן עמי וחבריהם ימשיכו בתעמולה "לא מפלגתית" שתיאסר על אזרחים?

הדיפ-סטייט לא עוצר

רק לפני כחודש השופט מלצר אסר לשדר את נאום נתניהו בשידור חי. רק שלשום הורה על חקירה פלילית הזויה נגד הליכוד. מסתבר אם כן, שבתפקידו כיו"ר וועדת הבחירות המרכזית השופט מלצר הוא משתתף פעיל בהחלטות נגד הליכוד וראש הממשלה. אך כאמור המופע המקארתיסטי שניהל אתמול היה השיא בסזון המשפטי המתמשך נגד הימין.

כך, בשבועות האחרונים הספיקו היועמ"ש ופרקליט המדינה לפרסם בצורה שערורייתית את כתב החשדות נגד ראש הממשלה בזמן מערכת הבחירות. הם נאבקו והצליחו לפסול בבג"ץ את התמודדותו לכנסת של מיכאל בן ארי מול אישור עופר כסיף ובל"ד. מנדלבליט גם התנגד והצליח בבקשה למנוע את שינוי המיקום של איתמר בן גביר ברשימה – בעקבות הפסילה שהוא עצמו תמך בה. הדברים מתווספים להמשך ההדלפות בענייני חקירות ראש הממשלה, ההתעלמות מפרשת גנץ, אלשיך ו-50 מיליון השקלים, ועוד, ועוד.

הדיפ-סטייט ממשיך לעבוד נגד הימין במלוא העוז, וקשה לדעת לאן עוד יידרדר הסזון החדש אחרי השפל המקרתיסטי אתמול.

שקד ומנדלבליט | פלאש90

אינני יכול לסיים את המאמר הזה מבלי לציין את שתיקתה הזועקת לשמיים (נכון לכתיבת שורות אלה) של שרת המשפטים מהימין, איילת שקד, שהמערכות הכפופות לה מנהלות את הסזון האכזרי הזה נגד המחנה שלה. במאמר מלפני כשבועיים הרחבתי בעניין זה, אבל כעת הגענו לשפל חדש של רדיפה והשתקה של פעילי ימין, שחלקם תומכיה. ועדיין שקד נאלמת דום ומגבה את מערכת המשפט גם כשהיא מנהלת סזון ברוטלי כל כך נגד אנשים פרטיים.

השתיקה של שרת המשפטים ו'הימין החדש' כאמור איננה חדשה. הגיבוי של שקד לפרקליטות ולייעוץ המשפטי נמשך כבר ארבע שנים. אבל עם השפל החדש שהגענו עליו והפגיעה המקרתיסטית החריפה בחופש הביטוי וחופש הדעה, מדובר בשערורייה בלתי נסלחת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. היבט נוסף של פרויקט הבוטים – נאסף ופורסם מסד נתונים שכולל מידע על השקפות, אמונות, קשרים חברתיים… אבי אבות הרגישות ועל פניו לכאורה בסתירה לחוקי רישום מאגרי נתונים, פרטיות, בחירות, חוקרים פרטיים ואולי עוד.

    1. אתה מופתע וכותב המאמר גם הוא מסרב להתייחס לכלל התמונה למרות שמציין את כל אשר ציין בדיוק רב,
      ככה זה שגם הימין וגם השמאל סבורים שלהפוך את ישראל למדינת האח הגדול וצמצום זכויות האזרח ובמיוחד היהודי וכוחו מול המערכת לאבק זו דרך ראויה לשלטון שאיפת המדינה להפוך את ישראל דווקא בזמן ממשלה ימנית לגרסה אורלווינית של מדינת היהודים היא חרפה שאין כדוגמתה ותישא מחירים כבדים כגון הדוגמה הזו בדיוק מלצר שואב את קלות הדעת בשיקול לסגור את הרשתות בדיוק מפועל ורוח התפיסה והחקיקה של הממשלה והכנסת

    2. לאסתרצדוק, השמאל הוא שמנסה להפוך את ישראל למדינת האח הגדול. אין כאן "הקיצוניים משני הצדדים".

    3. ל3 ל"גם אניהי"…אהרון ברק הוא ראש המבחילים הוא 'ה' נוכל המבחיל לכן דן מרידור הנאלח והמבחיל הוא חברו ועשה לרצונו. את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו דן מרידור גרם לבקשת הנוכל המבחיל אהרון ברק.

  2. נבואת החורבן, שקד היא שמאלנית בתחפושת, בלמה והוציאה את כל העוקץ מפסקת ההתגברות
    ורקמה דילים עם החונטה המשפטית המושחתת. היזהרו מהצבועים.

    יא) וַיְהִי דְבַר ה' אֵלַי לֵאמֹר

    מָה אַתָּה רֹאֶה יִרְמְיָהוּ

    וָאֹמַר מַקֵּל שָׁקֵד אֲנִי רֹאֶה:

    (יב) וַיֹּאמֶר ה' אֵלַי הֵיטַבְתָּ לִרְאוֹת

    כִּי שֹׁקֵד אֲנִי עַל דְּבָרִי לַעֲשֹׂתוֹ:

    1. איך זה שמהנדסת תוכנה קופצת ישר לתפקיד מנהלת הלשכה של יו"ר האופוזיציה נתניהו ב-2006 בלי שום רקע בתפקיד כזה או פעילות פוליטית בליכוד? ואיך זה שאותו בנט, שהיא הכירה באמצעות חבר משותף שלהם – ארז אשל מ"דור שלם דורש שלום" (על פי עדותה) והביאה ללשכה – הופך מיד לראש הלשכה? אולי משום שהם מושתלים שם, כמו שמני נפתלי היה מושתל בבית ראש הממשלה.
      ואז, אחרי שנתיים בלשכה היא מתפטרת וב-2010 היא מקימה פתאום עם בנט את מפלגת "ישראל שלי". מי מריץ אותם? הרי בלי איזה ספונסר פוליטי אי אפשר להקים כיום ולהריץ מפלגה. ומיד לאחר מכן – היא פתאום עומדת בראש המפלגה הדתית-לאומית: תל-אביבית חילונית, שלא שומרת כשרות (היא הודתה בזה), שבת או צניעות.
      יש כאן חונטה שלמה מאחוריה, שמושכת בחוטים שלה ומפמפמת לנו בכל כלי התקשורת שהיא המועמדת הבאה לראשות הממשלה.

      https://conspil.com/2017/10/ayelet-shafir-stav-shaked/

    2. כמו שדן מרידור הנאלח והמבחיל (ביטוי אחר מוחקים לי) צעק כל הזמן "אני ליכודניק", "אני ליכודניק" ועשה הכל לרצון השמאל, כך איילת שקד כל הזמן צועקת "אני ימין", "אני ימין" ומחבלת בשלטון הימין. אגב השופט מלצר (או חנן המלצר) הוא איש פוליטי מאוד מאוד מטעם מרץ. הוא עצמו ספר שניסה להתמודד להיות חבר כנסת מטעם מרץ. השאלה היא: מי מינה אותו להיות ראש ועדת הבחירות?? לא אתפלא אם התשובה לכך היא איילת שקד כי זה מתאים לה!

    3. 3 ל”גם אניהי”…אהרון ברק הוא ראש המבחילים הוא ‘ה’ נוכל המבחיל לכן דן מרידור הנאלח והמבחיל הוא חברו ועשה לרצונו. את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו דן מרידור גרם לבקשת הנוכל המבחיל אהרון ברק.

  3. מי רוצה שאני ארשום את כמה טרולים ובוטים .
    אלו הבוטים כותבים כמו רובורט ונאלמים אחרי פעם פעמיים .
    הטרולים יש להם אמה דפים בפייסבוק בשמות שונים או משארים את השם הפרטי עם שמות משפחתים אחרים .עובדה דיווחתי וחלקם נאלמו .ואולי הגיעו עם שמות אחרים .ומה שמענין שהם 24/7 בדפי הפייסבוק .נכנסת באחד בלילה הם מופעים בבוקר מוקדם הם מיד מגיבים ..ומה שמענין שלא הודקים מי משלם .וחייבים לבדוק האם מחלקת הסייבר משלמת להם ..

  4. יש סיכוי שבמקרה הזה שקד פשוט בונה על זה שהשופט מלצר תוקף רק את הליכוד ועוצמה יהודית(חלק מאיחוד מפלגות הימין) וזה יכול לשחק לטובת הימין החדש כשמתחריהם על קולות הימין יחלשו. עם היה רק אפשר להשתמש בשופט מלצר נגד ׳זהות׳…

  5. השופט חנן מלצר הוא נציג שמאל מובהק . עמדותיו והחלטותיו מעידות על כך ללא עוררין . יציר מפלגת העבודה שדרכו לכנסת נחסמה ולא בכדי . זה לא יו"ר , זה נציג שמאל " מטעם " .

  6. אדון איפרגן…יפה שהצלחת לשרבט מספר מילים כנגד השמאל בנוגע לבוטים…מסקרנת אותי התייחסותך לעובדה שבחודש ינואר השנה הליכוד היתה המפלגה היחידה שהתנגדה בכל תוקף להרחבת חוק תעמולת הבחירות לרשתות החברתיות…כשהיה ברור לכולם שהרשתות החברתיות הן המולכות בזו העת …האם לדעתך הליכוד פעל בשם הצדק המוחלט או שהיתה לו כוונת זדון של שתילת קמפיין עמוס בפייקניוז שמטרתו הפיכת רמטכל נערץ ומוערך(גם ע״י רוהמ) ללא פחות מלוחם חמאס ??????

  7. אני בת 86 ולא זכורה לי מערכת בחירות מזויעה כזאת אין מצע רק השמצות שקים והפחדות בשביל זה יש כסף בתי חולים קורסים בתי ספר מתמודדים עם קשייםכבירים שלא לדבר על הבדידות שלל הקשישיםואין מענה ויוקר המחיה ועו ועוד מתעסקים עם ביבישמיבי שלא לדבר מה הוא עשה בעזה כלוםםםםםםםםםםםםםברכה

  8. בשנת 1977 הצטרף מלצר למפלגת ד"ש, אך כשל בבחירות הפנימיות להרכבת הרשימה לכנסת, במסגרת הכישלון של מקורבי אמנון רובינשטיין[4]. בעקבות תלונתו לפני הבחירות לכנסת התשיעית, הורה היועץ המשפטי לממשלה, אהרן ברק, לרשות השידור, שלא לכנות את שמעון פרס, ממלא מקום ראש הממשלה[5]. מלצר נמנה עם המתנגדים להצטרפות המפלגה לממשלת בגין הראשונה, בעקבות המהפך של שנת 1977 והיה פעיל במפלגת שינוי[6][7].

    בשנת 1980 היה היועץ המשפטי של מחנה רבין במפלגת העבודה[11][12][13]. בתקופת כהונתו של יצחק רבין כראש הממשלה ויו"ר מפלגת העבודה היה מלצר פעיל בעבודה והתמודד בבחירות המקדימות לקביעת רשימת העבודה לכנסת ב-1996. מלצר שימש בתפקיד רב-ההשפעה של יו"ר ועדת החוקה של מפלגת העבודה והתפטר ממנו ב-2004, משעלתה מועמדותו לכהונה בבית המשפט העליון.