שקד ובנט העצימו את הגמוניית השמאל והדיפ-סטייט

תחת כהונת שני השרים מ'הימין החדש', שלטון הפקידים והמשפטנים הפך לחזק יותר מאי-פעם

משרתים את השמאל. השרה שקד, מנכ"ל משרד המשפטים אמי פלמור, מנדלבליט ושי ניצן | פלאש90

החלטת בג"ץ לפסול את מועמדותו לכנסת של ד"ר מיכאל בן-ארי ולאשר את מועמדותם של בל"ד ועופר כסיף עוררה זעם מוצדק בימין. עוד טרם ההחלטה פתח נפתלי בנט בקמפיין נגד מערכת המשפט הכובלת את ידי צה"ל במלחמתו בטרור, ולאחריה הצטרף לזעם הימין על החלטת בג"ץ הסלקטיבית בפסילת בן ארי. לא רק הצטרף, אלא ניצל זאת לקמפיין פוליטי.

כך יצא ש'הימין החדש' הודה פעמיים באותו יום ש"המהפכה השמרנית" שחוללה לטענתו שרת המשפטים איילת שקד, לא הייתה ולא נבראה. בפועל יש רק את "המהפכה החוקתית" של אהרן ברק. בכך הוכיח בנט גם את טענת מאמרי הקודם, לפיה המהפכה ששקד טענה שביצעה בבית המשפט העליון הייתה אחיזת עיניים מזיקה ויצרה שאננות-שווא בימין.

כדי לזכור עד כמה שקד מכרה לציבור שביצעה מהפכה שמרנית בבג"ץ, הנה שני ציטוטים שלה מלפני כחצי שנה. בספטמבר 2018 אמרה שקד בראיון ל'ידיעות אחרונות' כי "בג"ץ הוא כבר לא סניף של מרצ"; באוקטובר אמרה לכתב העת 'האטלנטיק': "אני חושבת שכל הימין, ובוודאי הציונות הדתית וכל המחנה השמרני, לא יכול להתבכיין יותר על חוסר ייצוג במערכת המשפט". העובדה שכעת שקד עצמה מנהלת קמפיין נגד האקטיביזם המשפטי המשתולל, כלומר מתבכיינת, מוכיחה את טענתי יותר מכל.

עוד מסע ציד

אבל ישנה נקודה אחת שחומקת באופן קבוע מהשיח. שימו לב לכך ששתי דמויות מרכזיות בסיפור הפסילה של בן-ארי ואישור בל"ד וכסיף, לא זכו משקד לבדל ביקורת, למרות שמילאו את התפקיד המרכזי בהחלטת בג"ץ. שתי הדמויות הללו הן שהפכו, תחת כהונת שקד, את פקידות הדיפ-סטייט למעצמה חסרת תקדים בכוחה. השניים הם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן.

מיכאל בן-ארי | פלאש90

החלטת בג"ץ הייתה בסך הכל אימוץ העמדות הרשמיות של השניים הללו. לכן כאשר שקד ובנט זועמים על החלטת בג"ץ אבל מתעלמים מעמדתם הבעייתית של שני ראשי הדיפ-סטייט המרכזיים שהובילו אותה, הם מדגימים היטב את התופעה החמורה שמאפיינת את כהונתם: הגנה על שלטון הפקידים המשפטיים, שהפך תחתם לחזק מאי פעם. דוגמה נוספת לכך התקבלה עם הידיעה על כך שגורמים משפטיים מתכוונים לזמן את בן-ארי לחקירה – עוד מסע ציד נגד איש ימין בהסכמה בשתיקה של שקד.

כדי למנוע טעות נפוצה, טענתי המרכזית איננה כמובן שבנט ושקד מחזיקים בעמדות שמאל. זה בוודאי לא נכון, וברור שבנט ושקד הם אנשי ימין שמחזיקים בעמדות ימניות. טענתי היא, שלמרות שבנט ושקד הם אנשי ימין, הלכה למעשה, בפעולותיהם כנבחרי ציבור הם שוב ושוב משרתים את הגמוניית השמאל.

ניתן לראות זאת בין השאר ביחסם לתקשורת, ביחסו של בנט לאקדמיה עליה הוא מופקד, וביחסה של שקד לפקידות המשפטית עליה היא מופקדת, שהיא היסוד המרכזי של מה שאנו מכנים "דיפ-סטייט". בשורה התחתונה, אנו כאנשי ימין בוחנים את נציגינו לא רק על עמדותיהם אלא בעיקר, על פועלם הפוליטי.

כניעה ללא קרב

בעוד שבעניין מינוי שופטים – אף שלא הייתה שום מהפכה – השרה שקד פעלה למנות שופטים שמרניים ולעליון מינתה אחד מובהק כזה, הרי שבעניין הפקידות המשפטית שקד עשתה ועושה את ההיפך הגמור ופועלת להעצים אותה. יש לזכור: הפקידות המשפטית היא הזרוע הארוכה של האקטיביזם המשפטי, ולכן העצמתה היא מניה וביה העצמה של האקטיביזם הזה.

דוגמא מרכזית ומאוד רלוונטית בימים אלה היא סעיף 18 ל'חוק יסוד: הממשלה'. הסעיף  מתייחס להפסקת כהונה של ראש הממשלה מחמת עבירה וקובע מפורשות שכהונתו  תופסק רק על-ידי הכנסת ורק אם הורשע בעבירה שבית המשפט קבע שיש עמה קלון. אם הכנסת לא תפסיק את כהונתו, הרי שזאת תופסק רק לאחר שפסק הדין נעשה סופי, קרי לאחר ערעור עליו.

זהו סעיף מרכזי וחשוב ביותר בהגבלת כוחה של הדיפ-סטייט. הוא נועד למנוע מהפקידות להפיל ראש ממשלה וממשלה באמצעים משפטיים וכך להתערב באופן הדרמטי ביותר האפשרי בבחירת הציבור.

רוב מפלגות הימין הודיעו כבר שמבחינתן אין שאלה: יש לקיים את חוק היסוד כלשונו, בדיוק מהסיבה שלשמה נחקק. אך 'הימין החדש' החליט אחרת. השרה שקד הצהירה שאם היועמ"ש יחליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו לאחר שימוע, הם "יתכנסו ויחליטו מה לעשות". במילים אחרות, חוק היסוד שנועד להגביל את האימפריאליזם המשפטי ולהגן על הדמוקרטיה הישראלית, לא מחייב אותם. היש כניעה גדולה מזאת לממשלת הדיפ-סטייט?

את אותה פסיביות והשלמה עם הפקידות המשפטית גילתה שקד גם כאשר מנדלבליט נקט בפעולה השערורייתית והתקדימית בפרסום "כתב החשדות" נגד ראש הממשלה בשיאה של מערכת הבחירות. בזמן שהימין ביקר, ובצדק, את מנדלבליט מקיר לקיר, הופיעה שקד בערוץ 12 והעניקה לו ולשי ניצן גיבוי מלא, שהצטרף לטענותיה הקודמות על כך שהשניים עניינים ואין שום "תפירת תיקים".

מרחב מוגן לדיפ-סטייט

רות דוד | פלאש90

אירוע נוסף שהסעיר את הימין התרחש לפני כעשרה ימים. לשרה שקד נקרתה הזדמנות נדירה להקים ועדת בדיקה לפרשת רות דוד, פרשה חמורה ביותר של פקידה משפטית בכירה שסרחה. חקירת הפרשה באמצעות ועדה הייתה יכולה להציב אמות מידה ראויות ושוויוניות בדיפ-סטייט, ואולי להתחיל תהליך נחוץ של ניקוי אורוות.

גם כאן, שקד החליטה לגבות את המערכת ולא לבדוק אותה. ההסבר של השרה שקד, שכביכול לא עשתה זאת מאחר והעניין מצוי בהליך משפטי הוא בדיחה על חשבוננו, מכיוון שרק חלק קטן ממנו מצוי בהליך משפטי, וממילא לא זאת הנקודה. מדובר בפרשה רחבה הרבה יותר מההליכים נגד רות דוד, וחובה לחקור היבטים רבים שלה. הלכה למעשה, ההסבר שפרסמה השרה שקד הוא עוד מחמאה לדיפ-סטייט על חשבון הימין.

גם פרשת חוק היועמ"שים חמורה מאין כמותה, וגם כאן מוטעה הציבור על-ידי שקד ומעריציה בשל אי הכרת הפרטים. ח"כ אמיר אוחנה הגיש הצעת חוק מהפכנית לפיה כל שר הנכנס לתפקידו יוכל למנות יועץ משפטי לבחירתו. בתגובה קידמה שקד חוק אחר, שלא רק סירס את הצעת החוק של אוחנה, אלא חיזק באופן מעשי וממשי את מעמדם הבעייתי של היועמ"שים על חשבון נבחרי הציבור.

אחת ההכרעות המלמדות ביותר של שקד נוגעת לגוף הביקורת שהוקם במשרד המשפטים על הפרקליטות. עד שסוף סוף קם גוף שתכליתו להבהיר לדיפ-סטייט שלא הכל מותר וגם שלטון הפקידים מפוקח, שקד כשרת משפטים פגעה בו קשות, הקימה במקומו גוף מדולדל וחסר שיניים, והותירה את הפרקליטות ללא ביקורת משמעותית.

וכמובן אסור לשכוח את מינויה לראש בית הדין לעררים של מיכל צוק  (המקורבת למנכ"ל המשרד אמי פלמור שמונתה בתקופת לבני), שבעטה החוצה את הדיין המצטיין מנחם פשיטיצקי. שקד מסרה למעשה את בית הדין, שהוא קריטי ביותר למאבק בתופעת המסתננים, לידי השמאל. כרגיל, היא מדברת גבוהה גבוהה על הצורך בגירוש מסתננים, אבל בפועל בתקופתה הודח הדיין המרכזי שפעל על פי החוק, ומונתה לבית הדין מנהלת שמשרתת את האג'נדה ההפוכה.

קולה של שקד נדם גם במקרים נוספים של פעילות דיפ-סטייט מובהקת כמו פרשות גל הירש, גיא ניר או רוני ריטמן, הדלפות בלתי פוסקות והאכיפה הבררנית בחקירות ראש הממשלה. בכל אלו הימין סער וגעש מלבד השרים בנט ושקד, שבעצמה שתקה או גיבתה את הדיפ-סטייט.

לסיום נזכיר את הדילים הרעים של שקד עם לשכת עורכי הדין והעומד בראשה אפי נוה, דילים ששירתו אג'נדה אנטי-ליברלית מובהקת. שקד הפכה רפורמה משמעותית שקידמה ציפי לבני ובמקום להגביל את כוחה של הגילדה יישרה איתה קו, העצימה אותה, והכריזה עבורה מלחמה נגד הסטודנטים למשפטים תוך שימוש במושג "הצפת המקצוע" הלקוח היישר מהז'רגון הקומוניסטי.

ימנים בשירות השמאל

שלושת מוקדי הכוח המרכזיים של השמאל בישראל הם ההגמוניה התקשורתית, האקדמיה, והפקידות (בעיקר המשפטי) המכונה בפינו 'דיפ-סטייט'. לכולם בימין ברור הקשר בין הקו שמובילה תקשורת המיינסטרים לבין האקדמיה וההחלטות הפקידותיות, וכאשר מחברים את הפעולות של בנט ושקד בתחום הזה התמונה שעולה היא עגומה וקשה.

מראשית דרכם הפוליטית ב-2013 פעלו שקד ובנט פעמיים לטובת הגמוניית השמאל בתקשורת. פעם אחת בהצעת חוק 'ישראל היום', שאם הייתה עוברת הייתה פוגעת בצורה אנושה בימין, ופעם שניה בהקמת תאגיד השידור הציבורי דווקא כאשר נקרתה הזדמנות-פז לסגור אותו ולחסוך מקופת הציבור מאות מיליונים שמבוזבזים על עוד כלי תקשורת שמאלני.

בנט ושקד | פלאש90

מנקודת מבט ליברלית חובה לשאול: כיצד נבחרי ציבור שפוגעים בחופש העיסוק, מעצימים את האקדמיה, תומכים בגילדות מקצועיות, מקדמים חוק הפוגע בעיתון פרטי ומגנים בחירוף נפש על שידור ציבורי, תופסים ומשווקים את עצמם כמקדמי חירות הפרט ושוק חופשי? נקודת המבט הליברלית היא מרכזית גם מבחינה פוליטית, מכיוון שברוב מכריע של המקרים הפעולות האנטי-ליברליות פוגעות בימין ומבצרות את הגמוניית השמאל.

אין ספק ששקד היא פוליטיקאית מוכשרת עם מכונת יחסי ציבור מצוינת. היא הצליחה למתג את עצמה כמי שנלחמת באקטיביזם המשפטי ותומכת בריבונות העם. אבל האמת היא שלצד הדיבורים הללו מתברר שבפועל, באוסף החלטות מכריעות ומרכזיות במהלך כהונתה, היא לא רק גיבתה את הדיפ-סטייט המשפטי, אלא חיזקה אותו.

אחרי ארבע שנים אין שום ספק ששקד משאירה אחריה מערכת משפטית לא פחות חזקה, אלא הרבה יותר חזקה. לכן הדבר האחרון שהימין זקוק לו הוא קדנציה נוספת של שקד במשרד המשפטים, במהלכה היא שוב תרדים את הימין במילים יפות וקמפיינים, בזמן שהיא מעצימה את שלטון הפקידים.

הסיבה לך איננה חלילה שיש לנו משהו נגד שקד, ממש לא, אבל בהחלט יש לנו משהו נגד הדיפ-סטייט. השנים האחרונות הוכיחו לנו כי כאשר נותנים לאנשים שמחזיקים בעמדות ימניות לקדם את הדיפ-סטייט, עובדה זו בדיוק הופכת אותם למשרתים משובחים במיוחד של הגמוניית השמאל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

81 תגובות למאמר

  1. זה מאותה סדרה שביבי ביקש לפרסם בוואלה איך אבא של בנט כמעט הרג את רבין.
    תספר איך ביבי דאג ל"שלטון החוק".

    1. ראינו איך "שלטון החוק" עוסק בחיסול של יריבים פוליטיים. המאמר הזה נגע רק בקצה של הבעיות עם שקד. א. חשוב לציין ש"שימוע" זה שטויות. מס שפתיים עבודה בעניים. השופט הנדל היה עובר את השימוע חלק. הרקע הביוגרפי שלו חלק ומפתה. כך גם הדיבורים שלו. עיקר השינוי צריך להיות העברת סמכות המינוי לוועדת חוק ומשפט של הכנסת שתכריע בהמלצות של שר משפטים. שר המשפטים עורך בדיקה מוקדמת שלו, וחברי הוועדה יבדקו שוב. ב. צריך מאמר שיבחן את סדר הדין האזרחי החדש של שקד באיזה אסון מדובר. סדר הדין הזה מתחנף למערכת המשפט ועורכי הדין ופוגע אנושות בזכות האזרח לקבל את יומו בבית המשפט. נזכיר את ח ו ב ת הגישור המורחבת. כל הגישור הזה בבל"ת ונועד לתת פרנסה נוספת לאנשי שלומנו. זו גם פגיעה בחרות האדם. כפיה דורסנית המגדילה את הוצאות האזרח המבקש להביא עניינו בפני בית המשפט. את שקד זה לא מעניין. היא מקבלת את תרועות המגשרים. ג. "טענת חוסר סמכות חייבת להיטען בהזדמנות הראשונה". שוב פגיעה אנושה בזכות האדם לקבל את יומו בבית המשפט. אין אח ורע לדרישה כזו באף מערכת משפט. רק מי שנפגע מדיון בחוסר סמכות יודע באיזו פגיעה מדובר פה. מזעזע. ד. ביטול הליך המרצת פתיחה. שוב פגיעה אנושה באפשרות החיסכון של ההליך המשפטי עבור האזרח. וכהנה וכהנה. שקד היא תעלומה מפחידה

  2. אלה שני טמבלים שמשחקים אותה דואגים לעם
    במיוחד הטמבל בנט ילד לא מוצלח שממש רוצה להיות ראש ממשלה קשוח אבל לא היה מסוגל לנהל את משרד החינוך
    נו באמת ראש ממשלה ילד טמבל זה מה שאנחנו צריכים עכשיו

    1. לא בדיוק טמבלים, הטמבלים הם מנהיגי המפד"ל שפתחו להם את השער לאג'נדת הקרן החדשה:

      https://conspil.com/2018/11/benneth-ve-shaked-sojney-shinuy-reformim-shel-ha-cfr/

      https://conspil.com/2018/12/after-the-briefing-of-the-cfr-bennett-and-shaked-announced-the-establishment-of-a-new-right-wing-party/

      ואולי באמת נפתלי בנט עשה לאורי אורבך מה ששמעון פרס עשה ליצחק רבין?

    2. תודה מר איפרגן , העשרת אותי , חשבתי להצביע עבורם , ברגע זה הם נמחקו .

  3. מאמר חשוב מאוד. הדברים מעוררים למחשבות נוגות על שני הפרסונות הללו. על 'שועליותם' של השנים, שרכבו על הפלטפורמה החטובה של הבית היהודי, ובכיסוי עלה תאנה של התרחבות האלקטורט ו'יד על ההגה' מחקו לגמרי מבחינה פוליטית את האידיאולוגיה שבבסיס תנועת 'המזרחי', שהיא מאושיות הקמת המדינה [כידוע שבכינוסים הראשונים של הקונגרס הרוב היה דתי]. כעת צריך לשקם את ההריסות אך לא לשכוח איך הוליכו שולל רבים רבים. המאמר החשוב הזה מצטרף כמובן לארון הקבורה של אמון הציבור בשני היוצמחים הנ"ל. חשוב לפרסמו לעיני כל אפסי ארץ למען יכירו וידעו איך זוג תאבי שלטון, מתוחכמים בפוליטיקה ועבדים נרצעים לפוסט-ליברליות, דורכים על ראשינו בדרך למטרותיהם הנכספות

  4. שקד וחבריה אחראים להחלטה של פסילת בן ארי . בחוק שהעבירו שקד וחבריה השמרנים בכנסת ב2017- צמצמו את חופש הביטוי- "ניתן יהיה לפסול ח"כ מהתמודדות לכנסת גם על פי ההתבטאויות שלו ולא רק על פי המעשים". על פי לחוק הזה- שחוקקו שקד וחבריה, הנבחנו הראיות בבית המשפט העליון. הכורה בור סופו שיפול בבור שכרה

    https://m.knesset.gov.il/…/press…/pages/pr140317-mi.aspx

  5. זה כפיות טובה לומר ככה על שקד ,היחידה שהזיזה ענינים , היא אינה מושלמת בוודאי .

  6. בווינט בכתבה הראשית עכשיו ארדן אומר שבנט עלול לחבור ללפיד.

    1. הוא מעולם לא הפסיק להיות מחובר ללפיד בשת"פ מלא, מאחורי הגב של סמוטריץ' ונתניהו – בחסותו האדיבה של נוני מוזס:

      http://rotter.net/User_files/forum/5769022a6791ce2c.jpg

      https://pbs.twimg.com/media/Cxe5Is7XUAEJCL7.jpg

      http://www.news1.co.il/uploadimages/NEWS1-13-64144313335419.jpg

      https://www.srugim.co.il/246381-ברית-האחים-חוזרת-בנט-ולפיד-נועדו

    2. אני אומר לך בלי מידע סודי שגלעד ארדן מתכנן לחבור לנתניהו, וזה לא יותר טוב. הרי אין שום דבר שלפיד וגנץ עלולים לעשות שנתניהו לא עשה כבר בצורה כזו או אחרת.

  7. נדמה לי שחוק ישראל היום משחק פה תפקיד גדול יותר.
    הרי מדובר על פרשת שחיתות חמורה(ביבי מועמד לדין על גירסא עדינה יותר של עסקה כזו באחד התיקים שלו).
    לא יפתיע אותי אם מנדלבליט משתמש בזה כדי לבחוט את שקד ובנט.

  8. מתי יהיה כתבה על החלק של ביבי בעניין? יכול להיות שיש צדק בטענה שאתם כלי תעמולה של נתניהו.

    1. נכון . אבל לא כלי תעמולה, רק אתר תומך נתניהו. כשם שהארץ וידיעות אחרונות תומכים בערבים ובגנץ

  9. שקד אכן לא עשתה הרבה כדי לשפר את המצב. אך מה שעצוב הוא שגם כל קודמיה ומקביליה בליכוד לא עשו דבר: נתניהו ושרי הליכוד, בדיוק כמו שקד, נישאים על כפי הזעם הציבורי כלפי בג"ץ, אך אינם עושים דבר על מנת לשנות את המצב. כבר הרבההה שנים.
    אין מנוס מלקבל את הטענה הקלאסית (נשמעת לא פעם ע"י השמאל) שהליכוד (וכמוהו גם בנט-שקד) אינם פועלים למען הבוחרים שלהם, אינם עושים מאומה כדי להפחית את סבלם תחת מגף המערכות, אלא להיפך: הם חיים (פוליטית) מהסבל הזה, ודואגים לתחזק אותו.
    עצוב.

    1. זה נכון במיוחד לגבי דן מרידור וגדעון סער שהוא שהמציא את השיטה האחרונה של הועדה למינוי שופטים והוא שקבע שצריך רוב מיוחס וכך יצר את הוטו של השופטים בועדה.

  10. האתר הזה היה פעם האתר של הימין ונהפך לאתר של ביבי,למה האתר לא מעביר ביקורת על ביבי וליכוד האם שרי ליכוד וביבי עושים הכל טוב?למה הכותב לא רושם את ההבטחות של ביבי והשרים של ליכוד שהם הבטיחו ולא קיימו,אתר לא מאוזן ולא הוגן כלפי קוראיו,איילת שקד עשתה הרבה יותר במשרד המשפטים מכל קודמיה בתפקיד.נכון יש עוד הרבה לעשות אבל כמו שכבר כתבתי היא עשתה הרבה יותר מכל קודמיה בתפקיד,מקווה שהיא תמשיך להיות שרת המשפטים

    1. דימה חדל לדמות דברים. שקד עשתה הרבה וחזק מאוד בכיוון הפוך. קרא את הטור שכתבתי!

    2. ומה אתה עושה פה? נשלחת על ידי הקרן להשמדת ישראל להשליך בוץ? זה אתר תומך נתניהו. מה הבעיה?

    3. לא נשלחתי על ידי שום קרן,אני מצביע ימין,כאשר האתר הזה ביקש תרומות הוא ביקש תרומות מכל משמצביע ימין ולא רק ממי שמצביע ביבי-אז אני מבקש תיהיו הוגנים כלפי כל מצביעי הימין,אין שום בעיה להעביר ביקורת לגיטימית כלפי בנט ושקד אם היא נכונה,אבל צריך להעביר ביקורת גם כלפי ביבי ושרי ליכוד אם היא נכונה,וזה מה שהאתר הזה לא עושה

    4. דימה ידידי, באמת לא אכפת לך אם מישהו אחר יעמוד בראש הליכוד והבעיה שלך היא רק עם נתניהו? השמאל הולך בכל הכוח על הראש של נתניהו, כי יודעים שם שאף מנהיג אחר לא יהיה נמרץ ונועז כמו נתניהו ושכל מנהיג ימין אחר השמאל יוכל להפיל או לגרור לצד שמאל בקלי קלות, כמו שהשמאל עשה לציפי לבני, דן מרידור, רוני מילוא ובני בגין. להגיד "נחליף את ביבי בגדעון סער או באיילת שקד והכל ימשיך אותו דבר" או "אנחנו לא נגד הימין ולא נגד ביבי אלא רק נגד שחיתות" – זה היתממות של שמאל בתחפושת ימין. בשביל כנופיית 'רק לא ביבי' גם חתולה בחצאית יותר טובה מנתניהו. הם לא יכולים לנצח אותו ולשבור את עוז רוחו ונחישותו ולכן הם ממליצים לאנשי הימין לבחור כחלון / סער / שקד – דחלילים שלהם שמלכתחילה נעמדים דום לפקודת השמאל. דחלילים כמו אריאל שרון ואהוד אולמרט.

    5. תשובה לשאלה לדימה:אני לא אמרתי שיש לי בעיה רק עם ביבי,אין שום בעיה שהאתר יעביר ביקורת על שקד ובנט אם היא נכונה.אבל שיעביר גם ביקורת על ביבי ושרי ליכוד אם היא נכונה-וזה מה שהאתר אף פעם לא עשה.אם אתה תחקור אתה תמצא שגם לביבי יש יד בהתעצמות כוחו של בג"ץ אתה תמצא שביבי הפריע לשקד להעביר רפורמות מסויימות בבג"ץ-מי יודע אולי בגלל זה היא לא הצליחה יותר-ראש ממשלה אמור לעזור לה ולא להיפך. איילת שקד עשתה יותר במשרד המשפטים מכל קודמיה-נכון יש עוד הרבה מה לעשות אבל כפי שרשמתי היא עשתה יותר מכל קודמיה.אני נותן לשקד עוד הזדמנות במשרד המשפטים-אני מצביע לאיילת שקד

  11. האתר הזה היה פעם אתר של הימין ונהפך לאתר של ביבי.למה אף פעם האתר לא מעביר ביקורת על ביבי ועל שרי ליכוד.למה הכותב לא רושם על כל ההבטחות שניתנו על ידי ביבי ושרי ליכוד ואף פעם לא קויימו.פשוט תרשום שאתה רוצה שביבי יהיה ראש הממשלה,האתר לא מאוזן ולא הוגן כלפי קוראיו.איילת שקד עשתה יותר מכל קודמיה במשרד המשפטים,יש עוד הרבה מה לעשות אבל כמו שרשמתי איילת שקד יותר מכל קודמיה בתפקיד

    1. נכון. האתר הזה תומך בנתניהו. כשם שהארץ וידיעות אחרונות ומעריב תומכים בערבים ובשמאל. אז יש אתר שתומך בנתניהו. מה הבעיה?

    2. תלונות נגד האתר תשלח לעורך.
      אם יש לך משהו לומר לעצם הטיעון בכתבה אז תגיב.
      אל תבזבז לנו את הזמן בקיטורים לא רלוונטיים.

    3. מצד אחד, דימה צודק כמובן, ובמיוחד ביחס למצג השווא בזמן קמפיין גיוס הכספים.

      מצד שני, כל קורא באתר בעל מנת משכל תלת ספרתית הבין אחרי 3 כתבות בדיוק שעסקינן בישראל היום 2 (ובאמת, חצי מהכותבים פה עברו אחר כך לישראל היום).

      עדיין, באופן כללי זה הרע במיעוטו ביחס לכלי תקשורת אחרים, אבל באופן ספציפי כרגע בבחירות הדרך היחידה שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה היא אם גוש הימין ינצח, בלי שום קשר לפער המנדטים בין הליכוד לכחול לבן. גם אם ריבלין יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על גנץ, אם לימין יהיה גוש חוסם אז גנץ ייכשל במהירות והכדור יחזור לביבי. נראה שכותב המאמר לא מבין את זה ולכן הוא משחק כרגע לידיים של גנץ וגוש השמאל.

  12. הכתבה הזו מכאיבה ומרגיזה. כמו סטירה לפנים. כמו תוכחה קשה. אני שהאמנתי בבנט ושקד. אני שהאמנתי ששקד תשים קץ לבעיית המסתננים. שתשים קץ לבגצוקרטיה. כעת לאחר 3 כתבות אני נבוך לחלוטין. הייתי צריך להבין זאת לפני 6 שנים. אכן כלום לא השתנה ודיקטטורת בגצ מכבידה את עולה.
    מה נבחר כעת? ליכוד? טב? בנט שקד יהיו עוד מפלגת ימין שתבזבז מנדטים. יותר מידי מפלגות מתחזות לימין, קטנטנות ולא מועילות. גם אם ייכנסו לכנסת יפעלו כחפרפרות שמאלניות. ה' ירחם. רק נס פורים פסח יציל אותנו.

    1. אכן כך. שנאמר אם זה נראה כברוז, הולך כברוז, עושה קווק קווק כמו ברוז – זה כנראה ברוז. מה שבנט ושקד עושים בכל מיני הזדמנויות וגם בדברים עקרוניים וחשובים, משרת את השמאל. צמד לא חמד זה הם רמאים נוכלים שאין לתת בהם כל אמון.

  13. תפקודה של השרה שקד לעומת הצרכים. השינויים ההכרחיים במשרד המשפטים
    דרוש שינוי עמוק בפרקליטות תחילה יש להוציא את כל אותם בוגרי קרן וקסלר והקרן לישראל חדשה שהן עוכרות ישראל מזיקות. — שקד לא שינתה את כוח האדם.——.
    פיקוח מיטבי על כל סוגי התביעה. שקד לא דאגה לחקיקה מתאימה עבור הפיקוח על בתביעה בכך הבריחה את גרסטל שניסתה בשעתה בכנות לשנות במשך חודשים ארוכים התחננה לסמכויות ועמדה מול לחצים של אנשי פרקליטות פושעים – אחד מהם הוא שי ניצן שמייד עמדה על טיבו על היותו פושע פלילי. יתכן וזו סיבה שאיילת שקד לא היתה מעוניינת שתשאר ותמליץ על העזבתו. שי ניצן איש שמאל קיצוני מובהק שונא את נתניהו וזה יכול דוקא להתאים לשקד לסלק מדרכה את נתניהו. שקד הינה מאוד לא ישרה מלאה בתכסיסים ותככים בשאיפתה לשלוט. בסופו של דבר לאחר שגרסטל עזבה ניתן התפקיד למי שמתפקד בו חלקית לצד היותו שופט. היא גרמה להפחתת סמכויותיו של המפקח על התביעה.——-
    החלטות משפטיות בלתי חוקיות. את זאת במדינה מתוקנת יש לבטל ואף יש מקום להעמיד שופטים עבריינים אלו לדין. במקום זאת שקד ברחה ממהצבעה על חוק ההתגברות. —————יש צורך להעמיד פיקוח משפיע על שופטים שהמען לתלונות ציבור על השופטים לא יהיה שופט בגמלאות אלא נציג ציבור שיבחן מנוקדת ראות של הנפגעים. כיום הנציב מקבל משכורת עתק בתמורה לכיסוי על שופטים והגנה על סורחים. השופטים הנלונים הם הנשאלים והקובעים את המסקנות אודותיהם.————-
    יש לשנות לחלוטין את שיטת בחירת השופטים כך שרק נבחרי ציבור יבחרו שופטים. —– שקד לא שינתה מאומה. שקד מתגאה ומבליטה ששינתה את כוח האדם בשפיטה והביאה הרבה שופטים לא אקטיביסטים. האקטיביזם בא בעיקר לידי ביטוי בבית המשפט העליון בישיבתו כבג"ץ! היא מינתה רק שופט אחד ויחיד לא אקטיביסט השופט שטיין, למרות שהיו לה הזדמנויות למנות עוד הרבה יותר. היא מינתה את השופט עופר גרוסקופף אשר ביחד עם עוזי פוגלמן ויצחק עמית סרב לאפשר למדינה לבחון גם לא מבחינה בטחונית את הבקשה להכנס לקבלת טיפול רפואי והוציאו צו מוחלט להכניס לישראל. זוהי תרומתה של שקד. הקשר כזה המאפשר לשר למנות על פי השקפותיו הוא עניין לשנים רבות או דורות. שקד כמבן בזבזה הזדמנויות אלה.————-
    שינוי הגדרת תפקיד אופן בחירת היועץ המשפטי והפרדה בין היעוץ המשפטי לבין התביעה. ———- שקד בכל הזדמנות חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה כולל בפיקוח על הפרקליטות. למרות חוק מעולה שהוצע על ידי חבר הכנסת אמיר אוחנה היא הביאה חוק אחר לפיו היועץ ימונה על ידי ועדת איתור המורכבת מפקידי המדינה שפרושו שהמנוי יעשה לפי טעמו של בית המשפט העליון והמינוי יהיה לפחות לשבע שנים. כך שקד עשתה את ההפך היא אף חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי והא עכשיו רודן חזק ביותר. על הממשלה לבחור בעצמה את היועץ כפי שהיה בעבר. שקד עקרה נסיון לשוב לכך —שקד סרסה את הנסיון לחוקק חוק זה.—————
    שקד המשיכה לסרס את יכולת תפקוד הממשלה בכך ששנתה סעיפים מהותיים בחוק יסוד הממשלה. היא צמצמה את סמכויות ראש הממשלה והשרים על ידי ביטול סעיף 37(ב) המסמיך אותם להתקין בעניינים מוסכמים. זאת אף בשעת חרום כפי שמסמיך סעיף 41(א'). בכך מאבד חוק יסוד הממשלה את שריונו ומעמדו כחוק יסוד. היא ביטלה גם את סעיף 44(א') לחוק יסוד זה. זהו סעיף האומר כי אין לשנות חוק זה אלא על ידי רוב חברי הכנסת בקריאה ראשונה שניה ושלישית. בכך ביטלה לחלוטין אתשריון החוק כחוק יסוד. בכך המשיכה לסרס את הממשלה ואת הכנסת.————
    שקד גם מינתה את מיכל צוק-שפיר כראש בית-הדין לעררים על פי המלצת מנכ”ל המשרד אמי פלמור, המקורבת לצוק שפיר. פלמור מונתה על ידי ציפי ליבני. למרות שלהנהלת בית הדין סמכויות מנהליות בלבד, מיכל צוק שפור התערבה בתכנים ובפסקי הדין של הדיין פטישיצקי, פטישיצקי פסק בעד הוצאת המסתננים האריתראים מישראל. עיקר התרעומת של צוק שפיר שהוא “מערכתי” ונוטה לקבל את עמדות מערכת הביטחון ורשויות ההגירה כלומר איננו מיישם את האג’נדה של השמאל הפרוגרסיבי לגבי מסתננים ומשפחות מחבלים, על חשבון שיקולים לאומיים וביטחוניים. הדיין המוערך פטישצקי על כן הודח מתפקידו ללא הליך רשמי. השרה שקד לא גיבתה אותו אלא להפך הפכה אותו לבעיה.—————
    פעילותה זו של שקד איננה מקרית או שורה של טעויות גם לא נכון ש"לא הספיקה" יותר, היא הספיקה והספיקה לקלקל. אלו הם הנושאים המהותיים ביותר בכל הזדמנות שהיתה לה לערוך שינוי מהותי לטובה היא לא עשתה ואף חיבלה וסרסה ואף התעלתה שינתה לרעה חוקים שאינם נוגעים לתחום המשפטי אלא ליכולת תפקוד הממשלה.——————— בנוסף לכל אלו עמדה לחוקק נגד בקורת על שופטים על ידי העם במרשתת. אלא שהפעם ראש הממשלה התערב ומנע זאת.———לא היא דאגה לחוקיות ונקין כפיים של בית המשפט.———-
    שקד אומרת : אסור שחקירה תהפוך כלי לחיסול פוליטי. אלא שבפועל מה שקורה שנתניהו זוכה לחקירות לא צודקות. מתנהלים מגעים בין עד המדינה נגד נתניהו שלמה פילבר ליעוץ לבנט ושקד.———–
    אביחי מנדנבליט החליט לא לנקוט בהליכים נגד הפרקלטה רות דוד יתכן שחשש מעדותה על הנעשה בפרקליטות ואין לו רצון להסתכן. שקד מייד גבתה את מנגנבליט והודיעה שאין מקום להקים ועדת בדיקה משפטית בעניינה של רות דוד. כתגובה לביקורת כתבה שאיש אינו מכפה על רות דוד בעוד שאת זאת בדיוק היא עושה.—————–
    שקד כן צועקת מה המטרות שצריכות להיות לה אך בביצועיה היא מחזקת את שלטון המשפטנים. דבר אחד שקד באמת עושה והוא יחסי ציבור וראיונות ללא גבול מסע בחירות. שקד לא ראוי לראותך שוב במשרד המשפטים או בכל משרד אחר.
    ומאין לכותב שבנט ושקד אינם אנשי שמאל??

  14. אני חושב שמשה איפרגן, ובכלל כל אתר "מידה", מגזימים קשות בביקורת על איילת שקד.
    הסיבות לכך לא ידועות לי אבל כל אחד יכול להניח לבדו למה זה המצב.
    בשנים האחרונות היו כאן שני שרי משפטים ימניים, ליברליים ובעלי סדר יום שמרני מובהק: יעקב נאמן ודניאל פרידמן. שניהם גם משפטנים מנוסים ומוערכים.
    שניהם ביחד לא הצליחו לעשות חצי ממה שאיילת שקד עשתה בקדנציה בודדת.
    הכותב מתעלם לגמרי מכוחה ודורסנותה של המערכת המשפטית. לפי תיאוריו ניתן להניח שכל מי שישב על כסאו של שר המשפטים יכול בהינף קולמוס להפוך את משרד המשפטים לסניף של בני עקיבא. זה ממש לא המצב. מדובר על אנשים כוחניים, דורסניים, חכמים וחסרי עכבות. המאבק בהם ובהגמוניה שלהם הוא מר, ממושך ורצוף מכשולים.
    איילת שקד לא הצליחה בכל מה שעשתה, ובודאי עשתה גם לא מעט טעויות, ועדין, עשתה למען שינוי המערכת הרקובה הזו יותר מכל פוליטיקאי אחר בארץ בעשורים האחרונים.
    הכתבות האלו שלכן לא משולות סתם לירי בתוך נגמ"ש הימין. הן דומות יותר להנחת מטען חבלה בתוכו.

    1. מסכים איתך – אני מניח שאיילת שקד עשתה כמיטב יכולתה. והרי ידוע שמי שמגן על הכול לא מגן על דבר – איילת שקד הזניחה בכוונה עניינים חשובים כדי לטפל בדברים חשובים יותר, ככה זה בחיים, ואני מעריך אותה על כך.

      הבעיה היא שהן בנט והן שקד לא מדברים על הדברים הללו – במשך החודש שחלף כל מה שאני זוכר היה שבנט עשה איזה סטנדאפ שטחי, איילת שקד עשתה איזה תשדיר בחירות של "בושם פשיזם" ושטויות מעין אלו.

      אין ראיון עומק, אין וויכוח עם אנשים רציניים כמו פייגלין שיש לו רעיונות – מה לעשות, שצריך להתמודד איתם.
      שישבו ויסבירו למה הם עשו מה שהם עשו – הם לא ביבי שיכול לעשות מה שעולה לו בראש וכולם ישבחו אותו שהוא "גאון", בנט ושקד באו לעבוד בשבילנו, אז שיביאו לנו דין וחשבון.

      זה כאילו בנט ושקד, אנשים רציניים וחכמים, חושבים שהבוחרים שלהם הם חבורה של אנשים שטחיים כאלו שיראו איזה תשדיר בחירות של "בושם פשיזם" וישר ישתכנעו להצביע, וזה לא נכון – הגרעין הקשה מורכב מאנשים חושבים.

      קיצור – שקד ובנט צריכים להעלות את הרמה, או שפייגלין יאכל אותם עם הספר-מצע בחירות שלו של 400 עמודים.

      דבר נוסף – בטח מלא מקוראי "מידה" הם בוחרי זהות, ולא ראיתי פרסומת אחת של הימין החדש פה, לזה אני קורא טמטום.

    2. יעקב נאמן הציע הצעת חוק בוררות חובה בכל הנושאים. דורסני ומטורף. זה ימין זה? פרידמן היה נציג של אולמרט העבריין. מומחה מטעם עצמו. שהמינויים שלו לעליון היו קטסטרופה נוראה. לא היה עד היום שר משפטים ימני באמת

    3. איך זה שמהנדסת תוכנה קופצת ישר לתפקיד מנהלת הלשכה של יו"ר האופוזיציה נתניהו ב-2006 בלי שום רקע בתפקיד כזה או פעילות פוליטית בליכוד? ואיך זה שאותו בנט, שהיא הכירה באמצעות חבר משותף שלהם – ארז אשל מ"דור שלם דורש שלום" (על פי עדותה) והביאה ללשכה – הופך מיד לראש הלשכה? אולי משום שהם מושתלים שם, כמו שמני נפתלי מושתל בבית ראש הממשלה. ואז, אחרי שנתיים בלשכה היא מתפטרת וב-2010 היא מקימה פתאום עם בנט את מפלגת "ישראל שלי". מי מריץ אותם? הרי בלי איזה ספונסר פוליטי אי אפשר להקים כיום ולהריץ מפלגה. ומיד לאחר מכן – היא פתאום עומדת בראש המפלגה הדתית-לאומית: תל-אביבית חילונית, שלא שומרת כשרות (היא הודתה בזה), שבת או צניעות. יש כאן חונטה שלמה מאחוריה, שמושכת בחוטים שלה ומפמפמת לנו בכל כלי התקשורת שהיא המועמדת הבאה לראשות הממשלה.

      http://www.news1.co.il/uploadimages/NEWSY18-15102565288544.jpg

  15. אני חושב שיריב לוין מתאים להיות שר המשפטים
    אולי דרכו יהיה שינוי

    1. יריב לוין הוא מהליכוד מה שאומר שהוא לא יזיז אצבע בשום תפקיד (ובעיקר במשרד המשפטים) בלי אישור מנתניהו, מה שאומר שהוא לא יזיז אצבע בכלל כל הקדנציה כי נתניהו לא ירשה לו. אבל זה לא נורא מבחינתו כי באתר "מידה" הוא יקבל מדי פעם כתבות מפרגנות.

    2. יריב לוין יהיה פרידמן 2. יתכסח בתקשורת עם החונטה המשפטית כל היום, אבל בתכל'ס לא יעשה כלום כי ביבי לא ירשה לו, כמו שאולמרט לא הרשה לפרידמן.

  16. ומה בדיוק ביבי עשה נגד בג"צ? כלום.
    ביבי אפילו מיסמס את הצעת החוק של שקד על תפקוד היועמ"שים.
    שקד עשתה מה שלא עשו לפניה, נכון יש עוד הרבה עבודה אבל היא התחילה
    להתקדם בכיוון הנכון, ביבי אפילו את זה לא עשה.

  17. תיהיה הוגן תרשום ביקורת גם כלפי ביבי ושרי ליכוד.
    אתה רושם על ימין בשירות השמאל-זה בדיוק מה שביבי עושה, במהלך עשר שנים של ביבי כראש הממשלה הוא פינה כמה ישובים של יהודים אני לא זוכר כמה,אבל הוא לא פינה כפר אחת של בדואים בשם חאן אל אחמר למרות שהוא הבטיח.
    תרשום כבר את האמת שאתה רוצה שביבי יבחר שוב פעם

    1. נתניהו לא פינה אף ישוב כמדיניות. הבג"צ הורה לפנות מפני שהם נבנו לטענת הבג"צ על קרקע פרטית. מה זה קשור לנתניהו? בחאן אל אחמר אין טעם לפנות כמה צריפוני פח עלובים של דלת העם ובמקומם לתת להם ישוב קבע ועם בתי קבע, שיושבים אגב על קרקע ערבית בדומה למעלה אדומים הסמוך. אם תפנה אותם תצטרך לפנות חלק ממעלה אדומים. סומכים על שיקול הדעת של נתניהו. ענק בין גמדים. האתר הזה תומך בנתניהו. אתה מחפש מי שיכתוב נגדו? חסר? כנס לעתון הארץ וגרורותיו הכלכליים, מעריב וגרורותיו, ידיעות אחרונות וגרורותיו ותבוא על סיפוקך הלא בריא

  18. עדיפים שמאלנים מרושעים על ימנים טיפשים מטופשים ?
    מצד שני גם ההיפך לא מושך במיוחד…

  19. תיהיה הוגן תעביר ביקורת גם כלפי ביבי ושרי ליכוד
    האתר אף פעם לא מעביר ביקורת כלפי ביבי.
    רשמת על ימין בשירות השמאל-ביבי כבר עשר שנים ראש הממשלה במהלך הזמן הזה הוא פינה מספר ישובים יהודים,אני לא זוכר כמה.אבל לא פינה כפר אחת של בדואים בשם חאן אל אחמר למאות שהוא הבטיח.

    1. הכתבה מתמקדת בשקד ובסכנת הדיפ סטייט.
      אם יש לך משהו להגיד בעניין אז תגיד.
      אל תנסה לבלוע יותר מיכולתך… בסוף תקיא!

    2. זה הבעיה אם האתר הזה-אף פעם לא מתמקד בכישלונות של ביבי ושל שרי ליכוד.אבל כאשר האתר הזה היה זקוק לתרומות כדי לא לקרוס כלכלית הוא ביקש תרומות מכל מצביעי הימין ולא רק ממצביעי ביבי

  20. זו הרמה של אתר מידה? בזיון.
    איילת שקד היא אחת הפוליטיקאיות המוצלחות בישראל.
    "פוליטיקאית" – משמעו – אומנות האפשר. במה היא כ"כ מוצלחת? היא לא מנסה להכנס בכוח במערכת אלא פועלת תוך כדי יצירת הסכמות.
    נכון, זה לוקח יותר זמן אבל רק כך יש סיכוי שדברים באמת יזוזו.
    מישהו באמת חושב ששר, חזק ככל שיהיה, יכול פשוט לבוא ולהפוך את המערכת? קל וחומר מערכת כ"כ חזקה כמו מערכת המשפט. אז הדרך לעשות זאת היא ע"י פעילות סיזיפית של יצירת הסכמות – תוך כדי פשרות.
    אבל לא, לאנשי הימין אצה הדרך… עברו שלוש שנים וכל תאוותם עדיין לא בידיהם.

    1. אתה בעצם מודה שכל מה שכתוב במאמר נכון, אז לא כל כך ברור מה אתה רוצה

  21. פושעים שנתנו ידם להשחתה של מערכת החוק והמשפט והרס הדמוקרטיה בישראל :-
    להזכירכם רות דוד ניהלה אירגון פשע מתוחכם ומשומן של תעשיית שוחד הטיית תיקים ותפירת תיקים במשך למעלה מעשור בתוך מערכת החוק והמשפט הישראלית מתחת לאפם של בכירי המערכת שעצמו עיניים ,פעלה להדחתם של שוטרים בכירים ביותר ופרקליטים במטרה להשתלט על מערכת החוק והמשפט בארץ כמו ארגון מאפיה . מונתה במסגרת השוחד שקיבלה לדירקטורית בחברת ב.יאיר שעסקה בהלבנת כספים לאירגון הפשע של אברג'יל כך לפי כתבי האישום שהוגשו בפרשה ,קיבלה מתנות ושוחד במאות אלפי דולרים בהיותה פרקליטת מחוז ,רות דוד יחד עם רונאל פישר הנוכל סחטו אזרחים ושילמו שוחד לבכירי השוטרים בשביל לסגור תיקי שחיתות לרבות תיקי שחיתות בעריית ראשון לציון כפי שעולה מבג"צ 7280/17 , רות דוד הייתה המח והמתכננת מאחורי תוכנית הסחיטה והשוחד בפרשת אלון חסן על פי עדויות של עדי מדינה ולא הועמדה על כך לדין , מפחד החשיפה בכירי הפרקליטות סגרו להם את התיק ומנעו חקירה מטהרת , בג"צ 3049/16 שהוגש נגדה נדחה וכולם מגלגלים עיניים . את כל זה ידעו איילת שקדו ,וינשטיין ניצן ומנדלבליט טייחו ושיבשו .

  22. למה ויתרו לחברה רות דוד ולשופטת הסמס וליש לפיד שנפגש עשרות פעמים עם ארנון משה וקבל סיקור אוהד. בנושא נתניהו שום דבר לא ענייני אלא רדיפת אנשי ימין באמצעות משפט דרייפוס. לא מנצחים בקלפי אז מעבירים בכוח סמכויות לבג"ץ וכך מדכאים אנשי ימין. הפשע הוא שארנון משה נסה בצורה לא דמוקרטית לסגור עיתון מתחרה. בתמורה העניק עיתונות טובה למספר חברי כנסת. בכל זאת לא נפתחה חקירה פלילית נגדם למעט נגד איתן כבל, בעצימות נמוכה ללא הדלפות. לא מעמידים לדין את ארנון משה בגין נתינת שוחד, אך את נתניהו מעמידים לדין באשמת לקיחת שוחד.
    מעולם, בשום דמוקרטיה, לא הועמד פוליטיקאי על שוחד בגין עיתונות טובה.

  23. כפיות טובה. שקד מעולם לא אמרה שהמהפיכה הושלמה, רק אמרה שהתחילה להסיט את הספינה לכיוון נכון ושמרני.
    רבים וטובים ניסו-ונכשלו.
    אז תלמד לפרגן

  24. ואף מילה על נתניהו וכל כחלון שימנעו ממנה לגעת בבית המספח העליון.
    ואיך מילה על הסרטון שבו מתפאר נתניהו שהוא לא נתן לגעת בבית המספח העליון כדי "לשמור על הדמוחארטה".
    ולמרות שהליכוד "נלחם" בשקד כדי שלא תצליח היא הצליחה, יחסית, להכניס שינויים.
    מפתיע שלקח כ"כ הרבה זמן לפרסם את המאמר הזה.
    יש לאתר הזה קטעים פאטתיים. חבל.

  25. מאמר מרתק ומאיר עניים ! כל מי שרוצה שינוי אמתי ויסודי בחונטה המשפטית הרקובה והמאוסה צריך להצביע אך ורק לאחוד מפלגות הימין !

  26. ישום מדיניות תלוי אך ורק באישיותו של המנהיג. חייבים לשמור את איילת שקד רק מהסיבה שהיא קורצה מהחומר המתאים לראשות ממשלה. יש לה אקס פקטור שאין לאחרים. לגבור על הפרוגרסיבים, על דת הנאורות, דורש עוצמות שאין לאדם בודד, גם לא לנשיא ארצות הברית. אירופה נחרבת לאטה לעיני תושביה ואין ביכולתם לעצור את המפלצת הפרוצדורלית, תכנוקרטית, פקידותית. אנחנו בעידן המשפט, הנאורות והתקינות הפוליטית. רואים סדקים בעליית הימין באירופה ובארצות הברית. בנתים רק נסיונות ללחום במפלצת. נכון לרגע זה אין אידיאולוגיה חדשה שתחליף אותה. הימין נתפס כחזרה לאחור, ללאומנות חשוכה. אז עד שההיסטוריה תשנה כיון, אין זה נכון להתנפל על האישה היחידה שהעזה לקרוא תיגר על ההיסטוריה. מאמין שהשינוי העולמי יגיע. המפלצת הופכת להיות מסוכנת יותר מהגרעין האיראני.

  27. מידה די דומים להארץ. באופן שלילי מאוד.
    לא משנה מה, לפי "מידה" העיקר הוא להצדיק פובלציסטית את המטרה העליונה – נתניהו מלך, נתניהו מלך, נתניהו מלך. .
    ואז, מאחור, משתרכים שאר הערכים כמו כלכלה חופשית.
    קראתי המון מאמרים, כולם תוקפים את רדיפת נתניהו ואת יריביו הפוליטיים, אך אף לא אחד מחמיא למתנגדיו, אף לא אחד תוקף את נתניהו.
    אין אפילו ניסיון לגיוון ואובייקטיביות.

    והאמת, זאת חידה.
    מה מניע את התמיכה העיוורת הזו בנתניהו?

    1. מציע הקמת ועדת חקירה לחידה הזאת, או לפחות פתיחת "תיק 7000" לחקירת "התמיכה העיוורת הזו בנתניהו".
      נתניהו הסתיר מהציבור שהוא לובש חגורה של חברת צ'יפופו בעוד בן דודו מדרגה שנייה מצד אימו השלישית מחזיק במחשב ששומר המסך שלו הוא הלוגו של צ'יפופו על רקע שחור, וגם נתניהו נוסע ברכב שחור. מסקנה: רק לא ביבי.

    2. קנה המידה החשוב צריך להיות האם מה שכתוב נכון או לא? הוא נכון. איילת שקד אכן נהגה כפי שכתוב. וכיון שכך נהגה, היא נוכלת ולא ראויה!

  28. זה הלך לאט כי לא היה לשניהם מספיק כח אלקטורלי.מאד פשוט. יש כח אלקטורלי=קל ומהיר יותר לבצע. אני מאמין לשקד ובנט ומתכוון לתת להם את קולי הקטן והפשוט.להוסיף להם כמה שיותר כח.הצמד הזה הוא ממש לשון המאזניים.מול גנץ ולפיד שביבי בטוח ירוץ אליהם

    1. גלעד, בחייאת רבאק, עכשיו זאת המשמרת שלי בטוקבקים כאן מטעם "הימין החד"ש". אני הולך להודיע לבנט שיתחיל לעשות פה סדר במשמרות.

  29. אין דבר, בממשלה הבאה נתניהו (אם ייבחר) ישמור את תיק המשפטים לסיעת כחול לבן (שאמורה להיות השותפה הבכירה בקואליציה שלו) ואם הם לא ירצו להצטרף לקואליציה , הוא ישאיר אותו בידיו (או ימנה איזה מוקיון מהליכוד זה אותו דבר). כך הוא גם ישמור על המצב הקיים כפי שהוא עושה מאז שנבחר, וגם ישתיק את הביקורת מאתרים כמו "מידה" שמוכנים ללכת אחריו עד התהום.

  30. כמה חבל שפיטרתי את ציפי לבני. במבט לאחור היא אחת הבחירות המוצלחות שלי. אני מקווה שבממשלה הבאה אוכל לתת את התפקיד לאישיות ברמתה. אולי שלי יחימוביץ' תסכים.

    1. את הנזק שאיילת שקד עשתה, בתחפושת של ימנית, אף שמאלנית כמו שלי יחימוביץ לא היתה מעיזה לעשות. לכן, דווקא בפורים, אנחנו מתנערים משקד ומבנט, שהתחפשו לדתיים-לאומיים ועשו קרנבל מסכות מחיינו הציבוריים.

      http://www.news1.co.il/showTalkBack.aspx?docId=399022&subjectId=1&talkBackId=1754485

  31. הבעיה של הימין שהוא לא גוש אחיד וחזק.גם הוא לא עומד בלחצים.בגין מסר את כל סיני.שרון את גוש קטיף.אולמרט כמעט מסר את יוש והכותל.לכומת השמאל שנאמן לדרכו הרעה המוצהרת מראש.אנשי ימין רבים הפכו עורם ושברו שמאלה ערקו לקדימה.חלק מהימין הלך למרכז.אם אנשי הימין לא בטוחים בעצמם אז המצב גרוע.בשמאל מיעוט שמוביל את המדינה.אני כבר לא מתרגש מרוב ימני אם הוא חסר כוח.אם השמאל היה רוב הוא היה קורע את המדינה לגזרים.אם כשהוא מיעוט תראו איזה נזק הוא גורם.אוי לנו אם הוא היה רוב.ובנתיים הימין מאכזב ונותן לשמאל לנצח.לצערי אין אלטרנטיבה.ואנחנו תקועים.מקווה שהעתיד יאיר פנים לימין.

  32. שאלה לכותב המאמר:
    האם יש מפלגה שיותר אקטיבית במאבק נגד הדיפ סטייט?
    אני לא חושב שיש כיום מפלגה ליברלית ימנית שיותר אקטיבית במאבק נגד הדיפ סטייט
    אשמח לשמוע דעה אחרת

    1. תשובה חלקית: יש אדם שהוא הכי אקטיבי במאבק נגד הדיפ סטייט – בנימין נתניהו (ולכן הדיפ סטייט פועל 24/7 לעשות לו רצח אופי, כולל "שליחים" בין כותבי התגובות באתר הזה), אבל גם הוא לא יכול לפעול לבד. הוא זקוק לשיתוף פעולה מצד נציגי ציבור בעלי אופי חזק ונחישות (תהיה אשר תהיה המפלגה שבתוכה עם פועלים), שאינם נרתעים מרצח האופי שייעשה להם ושאינם מסתנוורים מהפיתויים הכספיים שהדיפ סטייט יודע לפתות בהם.

      https://www.themarker.com/realestate/1.2732326

  33. מר איפרכן, אינך יכול לומר שאין לך חלילה משהו נגד שקד, כשכל המאמר מוכיח (ולדעתי היטב) שיש לך הרבה מאד נגד שקד. מה הפחד להודות בכך, הרי נימקת היטב את טענותיך.

  34. יתכן והביקורת נגד שקד ובנט- נכונה.
    אבל צריך לזכור שהרבה לפניהם- בנימין נתניהו חסם פעם אחר פעם כל נסיון לשנות את מעמדו של בג"ץ,החל מחסימת הנסיון להפריד את הפניות החוקתיות לבית משפט מיוחד.
    לדעתי, האשם העיקרי באי- טיפול בבג"ץ הוא נתניהו.
    בנוסף, נא לא לשכוח את כחלון ומפלגתו- שחסמו בקדנציה הזאת כמעט כל נסיון בנדון.
    שוב- עדיין כל זה לא מפחית את הביקורת על שקד בנושאים שהופיעו בכתבה.

  35. או שהיא לא יודעת את מלאכתה או שקיבלה הצעה שלא ניתנת לסירוב כמו שרי מישפטים אחרים.

  36. הכותב לא ישקוט ולא ינוח עד שהליכוד יקבל 40 מנדטים, כל יתר מפלגות גוש הימין יפלו מתחת לאחוז החסימה, ותקום כאן ממשלת שמאל וערבים שתחריב את כל ההתיישבות ביהודה ושומרון והגולן, תחלק את ירושלים ותממש את זכות השיבה.

    1. לא משנה על מה כותבים – תמיד תאשימו את הליכוד ואת הבית היהודי, והכי טוב – תתחזו לאנשי ימין כשאתם מטקבקים, כדי שהימנים הטיפשים לא יבינו שאתם פועלים מטעמנו. תפקידכם הוא לדחוף מצביעי ימין להצביע למשה פייגלין, ברוך מרזל ושאר תואמי אבישי רביב – כולם חיילים נאמנים שלנו שיעזרו לנו לחזור לשלטון ולבצע את הסכם אוסלו 2 ואת מהלך ההתנתקות 3. כדי להשתלט על המדינה אנחנו לא צריכים רוב בכנסת, מספיק לנו אם נקטין את הליכוד ואת הבית היהודי. בלי ליכוד גדול ובית יהודי בינוני נוכל לעשות הפרד ומשול במפלגות הימין הקטנות ולקנות פוליטיקאים תמורת ג'ובים, כמו שהיה עם חברי תנועת "צומת" אלכס גולדפרב וגונן שגב, שעזרו לנו יפה כל כך להעביר את הסכם אוסלו.

  37. כנראה שגם היא מפחדת
    היא בתחכום מיישרת קו עם הגילדה היועמש"ית והפרקליטות כי היא הזרוע המבצעת של שלטון הפקידות-משפט ונלחמת איפה שפחות מסוכן-בבג"צ
    ביבי הרי נפל בבור אותו כרה-מערכת המשפט המהוללת אותה סירב לשנות
    שקד משנה אבל שומרת קלפים קרוב לחזה

  38. אף אחד לא טען שהמהפכה הושלמה והעולם כעת מושלם, לא תוכל להתחמק מלהודות ש300 שופטים שמרנים משפרים את הייצוג של העמדוצ השמרניות
    האם זה מספיק? לא, האם זה צעדיםס בכיוון הנכון בהחלט כן.
    אם ביבי לא היה מפטר את בנט ושקד היא היתה ממשיכה את המהפיכה בכל אופן זה עדיף על אמיר אוחנה שעד כה בעיקר התחצף וצעק אבל לא השאיר שום מורשת מוחשית של שינוי.

  39. כבר זמן רב אני חושדת ששקד ובנט הם סוכני שינוי של הסדר העולמי החדש.
    בפועל הם פוררו את כוחה של הציונות הדתית.
    הם לא "ימין אידאולוגי" (כפי ששקד מרבה להגיד) ולא נעליים.
    נצבט הלב על הרב דרוקמן וחבריו שבתמימות נתנו בהם אמון.