האפור אפור מאוד: 'כחול לבן' לא יודעים להפסיד בכבוד

התנהלותם של בני גנץ ויאיר לפיד מאז ההפסד בבחירות היא הדבר הרחוק ביותר מהממלכתיות והפוליטיקה הנקייה להן הם ממשיכים להטיף

ממשיכים בהצגה. בני גנץ ויאיר לפיד | פלאש90

בחירות 2019 הסתיימו זה מכבר, הקולות נספרו, התוצאות ידועות והמפלגות כבר מתכוננות להרכבת הממשלה והכנסת הבאה, אך יש עדיין מפלגה אחת שנראית כאילו היא מתקשה לקבל את המציאות וזו המפלגה שהפסידה בגדול.

זה התחיל בנאום המנותק של גנץ לאחר שפורסמו תוצאות המדגמים של ערוצי הטלוויזיה ביום שלישי בערב, מהם הסתמן שהליכוד בדרך לניצחון. מול עשרות פעילי 'כחול לבן' צוהלים שסברו משום מה שדווקא הם ניצחו, ניפק גנץ נאום הזוי בו הכריז בגאווה על ניצחון אדיר. באותו הזמן ממש בו גנץ בישר על ניצחון, נתניהו כבר עבד על גיבוש הקואליציה העתידית שלו, וגרם לנאום גנץ להראות מגוחך במיוחד מול התמונות שהגיעו מעצרת הליכוד רק שעה קלה לאחר מכן.

אבל בכך לא תם הניתוק. בבוקר המחרת, לאחר שכבר התבררה סופית התבוסה, מיהר עפר שלח להאשים בנאום המוזר דווקא את הסוקרת מינה צמח שלדבריו הציגה נתונים מטעים. בהמשך היום כבר לא נותרה אפילו לגנץ ברירה להודות בהפסד, אך גם במסיבת העיתונאים של 'כחול לבן' אתמול הוא לא פספס הזדמנות להוכיח שגם להפסיד בכבוד הוא לא יודע.

על פי גנץ אתמול, הסיבה לניצחון נתניהו היא ש"הוא אסף סביבו את כל הקיצוניים". במילים אחרות, ראש המפלגה שטענה שהיא באה לאחד את העם ולאחות את הקרעים, רואה בחלק הארי של אותו העם אנשים קיצוניים רק משום שלא השתכנעו מקמפיין הפילוג שלו והעזו להצביע ליריב המנצח.

התפיסה ה"ממלכתית" הזו נמשכה עם דבריו של יאיר לפיד מיד לאחר מכן, בהם הבטיח לנתניהו שב'כחול לבן' "ימררו לו את החיים". לפיד אף הצהיר כי יהפוך "את הכנסת לשדה קרב", הכרזה מעט מוזרה מפי מי שבקושי היה נוכח בבניין בקדנציה האחרונה.

ההצגה נמשכת

חוסר היכולת לקבל את המציאות אינו מפתיע כאשר בוחנים את דרך הפעולה של 'כחול לבן' מאז הקמתה הנחפזת לפני מספר שבועות. כבר אז פזרו ראשי הרשימה אינספור סיסמאות ריקות ועמומות על "אין ימין ואין שמאל" ו"ישראל לפני הכל", כאשר לכל צופה סביר היה ברור שמטרתם היחידה היא להפיל את שלטון הימין מבלי להשמיע שום רעיון חדש.

גם המנטרה השחוקה של "ממלכתיות" ו"קמפיין מכבד" נזרקה במהרה מן החלון, כאשר החלו להשמע רמיזות על כך שנתניהו בוגד, תחקירים מופרכים על בוטים ואפילו עלילת הצוללות השקרית הוקמה לתחייה . גנץ, לפיד ואשכנזי גם עשו הכל כדי להסתיר מהציבור מידע על מעלליהם, אך המשיכו באותו זמן ממש להטיף לנו על שקיפות, איחוד ואיחוי.

ההצגה נמשכת גם כעת עם הטענות כי נתניהו נכנע לחרדים ולא מציע לגנץ ממשלת אחדות. הרי אם היינו חייבים להצביע לגנץ (שבעצמו הודה כי הוא חייב את החרדים) רק כדי להחליף את נתניהו, איך זה שפתאום אין הבדל בין המפלגות וממשלה עם הליכוד עדיפה על פני החרדים?

אבל עם התוצאות קשה להתווכח, אז איך בכל זאת הופכים תבוסה לניצחון? ממשיכים ללהטט במילים. כך למשל, יועז הנדל הודיע אתמול בראיון ברשת ב' כי 'כחול לבן' אמנם הפסידה בקלפי אבל ניצחה "ניצחון ערכי". כן, מה ששמעתם: אותו הנדל שמעיד על עצמו כאיש ה"ימין המוסרי" אך הצטרף למפלגת שמאל עבור הסיכוי לגעת בשררה, אותו הנדל שארגן הפגנות "נגד שחיתות הימין" אבל מוכן להתעלם באלגנטיות ובצביעות מהחשדות החמורים כלפי בכירים במפלגתו – הוא מרצה עכשיו על ערכים גם לאחר שהתברר שרוב העם לא קונה את ההונאה הזאת.

לראשי 'כחול לבן' ניתנה הזדמנות להציג חזות של מנהיגות ממלכתית המכבדת את ההכרעה הדמוקרטית של העם, להודות בהפסד ולנסות להתחיל באמת לעבוד על איחוד. במקום זאת הם בחרו שוב להמשיך את קמפיין הבחירות, לפזר הצהרות שקריות ומפלגות, לשסות ולאיים.

לפיד טען אתמול שהוא "יראה לישראל איך נראית אלטרנטיבה אמיתית". העניין הוא שכולנו ראינו כבר את החלופה שהצעת וממשיכים לראות אותה בהתנהלות המבזה שלך גם לאחר הפסד, רואים וממשיכים לבחור אחרת. אם החלופה שאתם מציעים היא רק המשך שיסוי ופילוג ואם ככה נראה הניסיון שלכם "לאחות את הקרעים", אל תתפלא אם הנאומים היחידים שתמשיכו לשאת יהיו נאומי הפסד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

41 תגובות למאמר

  1. שוברים שיאים של עליבות והתנהלות הזויה!

    במשחק הפוליטי מפלגות אמורות לבנות קואליציות!
    מפלגת מרכז אמורה לנסות להקים קואליציה הן עם המפלגות שמימין לה והן עם המפלגות שמשמאלה!
    לפיד ובנט הלכו ביחד נגד נתניהו!
    לפיד שיבץ רבנים וחרדים ומתנחלים במפלגה שלו שכיהנו כחברי כנסת!

    אתה צריך להוביל ולהנהיג!

    תן לכחלון את האוצר
    תן לליברמן את הביטחון
    תן לש"ס את הפנים
    תן לליצמן את הבריאות.
    תן לעבודה 2 שרים לבחירתם.
    ותהיה ראש ממשלה ותוביל את המדינה!

    1. זו הצרה הגדולה. חלוקת התיקים.
      נתניהו צריך לתת את התיקים הבכירים : אוצר, ביטחון וחוץ לאנשי אמונו בליכוד. הוא לא יכול להרשות לעצמו להכניס לשם אנשים שנאמנים למפלגה שלהם או לראש המפלגה שלהם ולא נאמנים לראש הממשלה בעצמו.

    2. גם בין הדתיים לא חסר מטומטמים. על ידי החלפת ימין עם שמאל רק יביא אסון

    3. הליכוד בלי נתניהו (אדלשטין כץ וארדן… פחח) לא עובר את אחוז החסימה. נתניהו לא חייב לח"כים של הליכוד כלום. הם חייבים לו את המשכורת שלהם. נתניהו יכול לחלק את תיקי הביטחון והאוצר למי שבא לו.

  2. בהתחשב ב"מכובדות" של קמפיין הליכוד, לא נראה לי שלהפסיד ב"כבוד" הוא חלק מהמשוואה.

    1. "תחקיר הבוטים", מנסותו של אברמוביץ משידור והנאום פייק ניצון של גנץ זוכים במקום הראשון לעולם בתואר נבלים חסרי כבוד.
      שבת שלום מלא כבוד לך

  3. אמיר לוי, כל-הכבוד ! היטבת להציג את הדברים כהוויתם בצורה מעולה, עיינינית ומדוייקת .

    1. מערכת הבחירות הזו הייתה מכוערת ולא עניינית אלא מעולה בשינאה וגידופים בעיקר בפייסבוק
      לא ראיתי בשלושת הגנראלים ניצוץ של מהות ואלטרנטיבה כחול לבן היא ריקה מתוכנה וקמה קבובת חרסינה. הנשלטת עלידי גורמים שרצו להפיל את בנימין נתניהו. משנאה עזה. לאיש. וריסוק הימין כליל אך בעיקר רק לא ביבי. 3 רמטקלים טירונים פוליטית ואחד הפכפף ללא עמוד שדרה. הרי כחול לבן היא תנועה ללא עמוד שדרה ריקה מתוכן. וזו הסיבה למפלה. הצביעו לה בזכות סיסמאות כי אין להם עשייה פוליטית רק הבטחות. מה שאמר יאיר לפיד. – למרר לך את החיים. תבוסה כואבת כמו ילד קטן. הנקמה בדרך. לסיום. הם גרמו להיווצרות גוש ימין יותר דתי לטוב או לרע. וכל העשייה המלוכלכת – שמי שמצביע לביבי הוא עדר חסר תרבות ובינה וזה הוסיף לבחירת נתניהו. לא לשכוח כל אלה שבוחרים אישיות מסוימת הם סוג של עדר. שבת שלום.

    1. לפיד אם אתה תיבחר לממשלה חס ושלום, נתניהו בחיים לא יגיד לך לפיד נמרר לך את החיים, ולהפוך את הכנסת לזירת קרב, מילים קשות מאוד לחבר כנסת ישראל ממש פחד לשבת איתך בכנסת, אתה מתאים לשבת בממלכה של נסרלה גם הוא כמוך שונא ישראל

    1. ואופס יאיר לפיד והג'ל טסו הבוקר לחו"ל…. הוא הרי מבין משהו או שניים בפרשות

  4. מה זה ניצחון ערכי? מה עושים איתו? מי קונה אותו? איפה סוחרים בו? על איזה חלק בגוף זה משפיע? זה מרפא משהו? אוכלים את זה? מותר ללעוס? זה ממשפחת הדטרגנים? זה אקולוגי? מה זה קיבינימט?????????????

    1. מותר ללעוס. צריך להשתדל לא לבלוע.שיהיה מה להראות אח"כ. קצת לעוס אבל זה מה שנשאר.

  5. מה חדש כאן? יאיר לפיד בסך הכל אומר את מה שהרגילו את האופוזיציה להגיד במשך שנים. הוא לא דיבר אל העם, כי עד הבחירות הבאות העם לא רלוונטי בשבילו. הוא דיבר אל הבראנזה כי זה מה שהם רוצים לשמוע והם אלה שקובעים את סדר היום.

  6. אני הצבעתי מרצ ומאוכזב מזה שביבי כנראה הולך לעוד קדנציה. אבל, אני לא מתכוון ליישם אף אחת מההמלצות שלך… כי זה פשוט לא עד כדי כך מעניין אותי איזו ממשלה תוקם… חייבים להצדיע לביבי ולהרבה פעילי ימין על המחוייבות שלהם לניצחון בבחירות. עבור הרבה שמאלנים, כולל אני, העניין הזה פשוט לא כל כך חשוב… מקווה שביבי יעשה טוב למדינה, סך הכל מדובר במדינה של כולנו…

    1. חשבתי שכמצביע מרץ אתה אמור להבין שהמדינה לא שלנו… מה ?? זה לא של הפלסטינים??

  7. גנץ ולפיד חסרי בושה.
    אין מה להתפלא, זה מה שניתן לצפות
    מבני גנץ שאמא שלו היתה על רכבת
    קסטנר ויאיר לפיד שאבא שלו גם כן
    חולץ מהונגריה ע"י קסטנר משתף
    הפעולה עם הנאצים במלחמת העולם
    השניה.
    רכבת המיוחסים שארגן קסטנר – סבה
    של מרב מיכאלי לכ- 1,600 מיוחסים
    תמורת מאות אלפי יהודי הונגריה
    שנשלחו להשמדה.

  8. גנץ ולפיד חסרי בושה.
    אין מה להתפלא, זה מה שניתן
    לצפות מבני גנץ שאמא שלו
    היתה על רכבת קסטנר ויאיר
    לפיד שאבא שלו גם כן חולץ
    מהונגריה ע"י קסטנר משתף
    הפעולה עם הנאצים במלחמת
    העולם השניה.
    רכבת המיוחסים שארגן קסטנר
    סבה של מרב מיכאלי לכ- 1,600
    מיוחסים תמורת מאות אלפי יהודי
    הונגריה שנשלחו להשמדה.

    1. אולי די עם הזבל הזה
      יוסף לפיד ניצל בנס בשואה
      לא קסטנר ולא בטיח
      תפסיק לעשות לאלוהים את החשבונות שלו
      בואו נברך על יהודי שחייו נצלו בשואה

    2. לאולי מספיק:
      נודה על כל יהודי שניצל בשואה. אפילו אם ניצל בידי קסטנר.

      אבל לפיד הפך לחסיד של קסטנר, האיש שהעלים את יעד הרכבות (אושויץ) מחצי מיליון יהודים כדי להציל 1600 מקורבים. אותו קסטנר שאייכמן הודה שהוא שאיפשר את השמדת אותם יהודים.

  9. השינאה של כמה כאן מעוררת פלצות. מגדה (מלכה) סיימה את המלחמה במשקל 28 ק"ג בתוך ערמות של גופות. בברגן בלזן, ולמרות זאת הבטיחה לקיים ילדה של חברה ממעט האוכל שהיה לה. ילדה זו היום סבתא לנינים רבים בבני ברק שחייבים תודה למלכה. מגדה עלתה לארץ וגידלה בת מחנכת בישראל ובן רמטכל. היא אכן מלכה.

  10. לפיד גנץ הפסדתם חאלס אתה לא ראשונים ולא אחרונים שהפסדתם לביבי אפסים אתם זה רצון העם
    טלפון לביבי להגיד לו בהצלחה לא יכולתם לעשות
    מבחנתי אתם לא שווים כלום
    מה הצעתם כול הזמן ביבי ביבי מושחט גנב רמאי
    הפסתדם יאללה הביתה

    ביבי טוב למדינה

  11. התנהגות של כל ראשי הכחול לבן (רחמנה ליצלן) מראה את הטנטון של כמחצית המצביעים. מי שרצה אותם רצה טילים ופצמרים על מרכז הארץ.

  12. לפיג וגנץ יודעים להפסיד בכבוד הם נותנים לבוחרים שלהם תקווה שדברים ישתנו או ישתנו בעתיד

    אתם סתם מנסים להסית נגדם תתבישו לכם

    1. נאום הניצחון של גנץ ניתן להכתירו כניצחון פירוס.מן הראוי היה לצפות מהרביעייה שיפגינו סבלנות ואורך רוח עד לאימות המדגמים,לפחות עד לשלב מאוחר יותר, וכן להתבסס על כל שלושת המדגמים. ולא על מדגם אחד. הראיה, שהתוצאות היו אחרות.ונתניהו ניצח! כבר נאמר במקורותינו; אל יתהלל חוגר כמפתח.

    2. ל – 17 כחול לבן לא מתאים למי שש בו גאווה הולכתם את הבוחרים שולל חבורת שמאלנים ולא ממלכתיים איזה תקווה היינו רק מושמדים

  13. אמיר ממשיך לקדקד את עצמו לדעת
    העם הצביע מרכז – רק אם לא שמתה לב
    בלי קיצונים – מימין, משמאל ומלמעלה !!?

  14. כשאין אמון בראש ממשלה אין אמון בהתנהלות שלו.
    כחול-לבן יודעים על מה הם מתלוננים.

  15. בושה כמה מצטער שחשבתי שהם ממלכתיים התברר שכולנו הולכנו שולל התנהגות בזוייה בפעם הבאה תקבלו 35 מנדתים – 34 סה" כ 1 בשביל הטיפשות

  16. להלן הנאום שגנץ צריך לשאת (אם היו לו ביצים):
    בסיעתא דשמיא. אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא שהביא אותי לכאן.
    אני בני גנץ גדלתי בחינוך דתי. גדלתי על ברכיהם של סבי וסבתי בבני ברק.
    כשנתניהו היה נשוי לגויה אני למדתי בישיבה תיכונית והנחתי תפילין כל בוקר.
    במהלך הקמפיין בעצת יועצי הצנעתי את השקפתי הדתית.
    עשיתי את זה כדי למשוך קולות של חילונים מצביעי שמאל.
    אבל הגיע הזמן להסיר את המסיכות אני לא שמאל ולא חילוני!

    אני קורא לש"ס וליהדות התורה לחבור בעזרת השם לקואליציה בראשותי.
    מאחורי עומדים 35 מנדטים יחד עם ש"ס ויהדות התורה אנחנו 51.
    אני מודיע שמה שנתניהו מציע לכם אני מציע כפול שתיים.
    אני קורא לכחלון ולעבודה לחבור אלינו. אתם חברתיים והחרדים לא פחות חברתיים. בואו נתאחד לממשלה חברתית!
    יחד כחול לבן ש"ס יהדות התורה עבודה וכחלון אנחנו 61.
    ועוד לא אמרתי את המילה האחרונה גם ליברמן ומרצ מוזמנים!

    אשכנזים וספרדים ציונים וחרדים, רוסים ומתרוממים (אם מרצ וליברמן מצטרפים)- תחת המטרה המשותפת של סיוע לשכבות החלשות!

    ובאשר ללפיד – לפיד האבא אכן דגל בעמדות אנטי דתיות!
    ללפיד הבן עמדות שונות ולראייה הוא שיבץ במפלגתו בעמדות מפתח את הרב שי פירון וחרדים נוספים!
    מודה ועוזב ירוחם! אבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהינה?
    ואם זה לא מספיק אני מתחייב לבצע ביאיר לפיד ברית מילה נוספת (סתם זה לא).
    קדימה לנשיא לקבל את המנדט להרכיב את הממשלה!

  17. בתחרות כמו בכל תחרות, יש מנצחים ויש מפסידים. לצערי, אלו הן הבחירות המי יודע כמה שכולם ממנפים את התוצאות שקיבלו ליצירת קוטביות חזקה בעם. מבליטים את ההבדלים במקום את המשותף. שוכחים שיש מחר. ובמחר הזה צריכים לחיות ביחד ולהמשיך לבנות ולדאוג לעתיד הבית היחידי עלי אדמות שלנו. במקום להדבר בינינו, דאגו לשרוף את הגשרים כך שכל ניסיון להדברות בין מפלגות קוטביות עלול להתפרש כהתרפסות ובבגידה בבוחרים. מתרכזים בכמה סיגרים ובקבוקים ומעשיות בצוללות, במקום באיך להפוך אויבים לידידים והפיכת עולם לאוהד יותר. בצוללות נשתמש בכל מקרה (איראן תמשיך לאיים, אבל ישראל חזקה תמשיך להרתיע), אבל איך נתייצב בפני אומות העולם עים קוטביות כזו? ומה שעושה ביבי כרגע,זה חיזוק התדמית שלנו אצל מדינות שעד היום די שנאו אותנו. אז, אים העם הזה יקר לכם, והארץ הזאת שהיא הבית שלנו יקרה לכם, ואים כל הדם ששפכנו, בין אים אלו השישה מליון שנירצחו בשואה או כל הקורבנות שדמם נשפך כך שהדור היום יוכל לבחור בחופשיות ובביטחון במדינה דמוקרטית, אז בבקשה ובשם כול אלו, פעלו לאיחוד העם הניפלא הזה שסבל יותר מכל עם אחר ושילם יותר מכל עם אחר עבור הזכות הבסיסית לחיות בארץ ששייכת לו. ארץ שניתנה בהבטחה, ארץ שנירכשה בכסף בדם ובפיתוח.

  18. הביטוי "נהפוך את הכנסת לשדה קרב” ,הוא שערוריה שלא אמורה לרדת מסדר היום.

  19. למה עוד לא כתבו באתר מידה על מר בנט שעדיין לא הודה בהפסדו??
    איפה גנץ (שהתקשר כבר לברך את ביבי) ואיפה הוא.
    יהיה לנו תענוג מיוחד לראות את שקבנט פונים יחד לבג"צ לערער על תוצאות הבחירות.