הסרבנות של גנץ ולפיד מובילה את ישראל למערכת בחירות נוספת

במקום לפעול לייצוב המערכת, התנהלות ראשי 'כחול לבן' מרחיקה את האפשרות לממשלת אחדות ומגדילה את הסיכויים להמשך המשבר הפוליטי

אותה פוליטיקה ישנה וקטנונית. בני גנץ ויאיר לפיד | צילום מסך

ישראל באמת מעל הכל? לא לפי ראשי 'כחול לבן' בני גנץ ויאיר לפיד. התנהלותם בשבועות האחרונים מאז היוודע תוצאות הבחירות החוזרות מלמדת שוב כי כל ההצהרות על ממלכתיות ואחדות הן לא יותר ממצג שווא, מאחוריה מסתתרת כרגיל אותה פוליטיקה ישנה וקטנונית.

אם לא הספיקו הביזיונות של המלצת הרשימה המשותפת על גנץ או הדיווחים על השימוש באוהד אולמרט כיועץ, רק בשבוע האחרון הספיקו אנשי 'כחול לבן' להפר את הסיכומים שהושגו בפגישות בבית הנשיא, סירבו להצטלם עם נציגי הליכוד למשא ומתן והפריחו שלל הצהרות והבהרות. השיא הגיע אמש עם ביטול של פגישה שתוכננה להיום שמטרתו על פי הדיווח ב'ישראל היום' הייתה "להחליש את נתניהו ולגרום לו להתבזות".

גנץ ולפיד ממשיכים למשוך זמן בתקווה לחדשות מהשימוע לראש הממשלה שהחל הבוקר, אולי בציפייה לפוטש שלעולם לא יתרחש מתוך שורות הליכוד או נס אחר שיסייע להם להשיג רוב מספיק להקמת ממשלה ללא נתניהו, אך הכיוון הכללי הוא ברור: במקום לפעול לייצוב המערכת הפוליטית, הסרבנות של 'כחול לבן' מובילה את ישראל למערכת בחירות נוספת, השלישית במספר בתוך פחות משנה, שרק תגביר את הבעיות הקיימות.

חוסר היכולת לקבל את המציאות אינו מפתיע כאשר בוחנים את דרך הפעולה של ‘כחול לבן’ מאז הקמתה הנחפזת לפני מספר חודשים. כבר אז פזרו ראשי הרשימה שחוברה לה יחדיו אינספור סיסמאות ריקות ועמומות על “אין ימין ואין שמאל”, כאשר לכל צופה סביר היה ברור שמטרתם היחידה היא להפיל את שלטון הימין מבלי להשמיע שום רעיון חדש.

מה הקשר למשל בין בוגי יעלון שמציג את עצמו כביטחוניסט ניצי ליעל גרמן, לשעבר חברת מרצ? האם אנשי “הימין הממלכתי” הנדל והאוזר יסכימו לשבת עם המפלגות הערביות? איך יסתדרו ביחד אנשי לפיד והנציגה החרדית של גנץ? איך קשור לכל זה אבי ניסנקורן, אביר הוועדים והקומבינות? מה תהיה עמדת המפלגה הכללית בסוגיות לאומיות, כלכליות ומדיניות? כל זה כרגע לא ברור בכלל, אך מה שברור הוא הדבר המאחד את כולם – רק לא ביבי. התפיסה ה”ממלכתית” הזו נמשכה עם דבריו של יאיר לפיד מיד לאחר הבחירות באפריל, בהם הבטיח לנתניהו שב’כחול לבן’ “ימררו לו את החיים”. לפיד אף הצהיר כי יהפוך “את הכנסת לשדה קרב”, הכרזה מעט מוזרה מפי מי שבקושי היה נוכח בבניין בקדנציה האחרונה.

למרות ההפסד בבחירות הראשונות, התיקו שגירדו בבחירות החוזרות סיפק לראשי ‘כחול לבן’ הזדמנות נוספת להציג חזות של מנהיגות ממלכתית המכבדת את ההכרעה הדמוקרטית של העם, ולנסות להתחיל באמת לעבוד על איחוד. במקום זאת הם בחרו שוב להמשיך את קמפיין הבחירות, לפזר הצהרות שקריות ומפלגות, לשסות ולאיים.

כל אלו אגב הם חלקים לגיטמיים מהמשחק הפוליטי, ומשמשים בידי פוליטיקאים לקידום האינטרסים האישיים שלהם מזה שנים רבות. זה נכון שכמעט כולם נוהגים כך בצורה כזו או אחרת כאשר הנסיבות מצריכות, אבל בבקשה אל תטיפו לנו שוב בבחירות הבאות על "פוליטיקה חדשה", "אחדות בעם" או "ישראל מעל הכל", בזמן שאתם במו ידיכם מובילים להמשך הכאוס הפוליטי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. כל זה נכון ויפהאבל זה מתעלם מהאשם האמיתי: אביגדור ליברמן.
    האפשרות לא להמליץ יוצרת חור בחוק שמאפשר את המצב המגוכח בו לאף מועמד אין 61 מנדטים וקשה להאמין שבחירות נוספות ישנו את זה.
    אין לי ספק שנלך לבחירות מועד ג׳ ומועד ד׳ ואולי עוד.
    הדרישה לכחול לבן ולליכוד צריכה להיות לגבש פתרון לחור הזה(ויש הצעות ברשת לתיקון החוק) כך שמצב כזה יהיה בלתי אפשרי או מאוד לא כדאי למפלגה הנייטרלית ורק אז נוכל להצליח לעבור מערכת בחירות שתגמר בקואליציה.

    1. אם נלך לבחירות נוספות ביבי הולך הביתה סופית.

  2. כחו"ל לב"ן זה ראשי תיבות " כ'ל ח'…. ו'רק ל'א ל'בחור ב'נימין נ'תניהו
    וזה כל ה"מצע "

  3. משילות מתחילה בקביעת סדר יום
    וסדר יום זה לא האשמות כנגד היריב
    אשר על כן
    משילות נכונה משמעה
    יציאה של מנהיג הקבוצה לציבור, הסבר כללי מה המטרות והאמצעים, פסילת כל מנהיגי מחנה היריב מטעמי חוסר אינטיליגנציה או מנת משכל מינימליים, הסכמה לשתף את מחנה היריב אבל רק בתנאי שיתעשת ויבחר במנהיגים יודעי קרוא וכתוב ובעיקר בעלי הבנת הנקרא מינימלית, כראשי קבוצתו
    והיות וזהו תהליך ארוך
    אזי הודעה לעם כי הוא מחזיר את המנדט ומבקש הכרעה ברורה בבחירות
    הוא לא יסכים לשום מו"מ מלבד קביעת מועד בחירות
    והוא כבר מודיע כי לא ישב עם הפרזיטים בעלי הפנסיה התקציבית ובכללם האפסנאי ממולדבה הפרזנטור מהונגריה והחייל החצי רומני חצי הונגרי כי הם פרזיטים אוכלי חינם וכי הם חסרי כישורי אוריינות ותבונה מינימליים
    ככה מתנהג מנהיג בעל משילות החפץ בהכרעה
    ולא בכיין בלתי נלאה המאשים את יריביו בכך שהם יריביו…
    הבנת ?

    1. בתור הונגרי, אומר כך בתמצית. יש 3 סוגי הונגרים ( בלי להכנס לתתי סוגים) יש את הזן של גנץ. הליימכיים!!! יש את הזן של יהירלפיד. יהירים ומתיונים. ויש את הזן של חרדיות קיצונית. נטורי קרתא לדוגמא!! כולם החזיקו מעצמם כאינטלקטואלים!!! ואלוהים לשלטון בחרתנו( כנראה בהשפעת הקיסרות האוסטרו הונגרית) הפולנים הוחזקו כעגלונים והמשרתים

  4. שנה ביבי -שנה בני- שנה ביבי- שנה יאיר קדנציה מלאה ושלום על ישראל-מי איתי?

  5. שכחו את תעמולת הבחירות. גנץ לא ראוי. מדובר בהפקרת ישראל אם גנץ יבחר. הוא יבש, חסר נסיון וכו'.
    מעניין מדוע ביבי רוצה לוזר כשותף קואלציוני.
    בקיצור מה לא עושים כדי לברוח ממשפט.

    1. נתניהו לא ״רוצה״ את גנץ. פשוט זה הרע במיעוטו ביחס לאלטרנטיבות…

  6. מה אתה רוצה?
    לא היה כאן אפילו לא משפט אחד שלא שמענו לפני הבחירות.
    גם הטענה ש"כחול לבן" בוגדים בבוחרים (ובמדינה?) כי הם לא נכנסים אוטומטית לממשלה, כי "ישראל לפני הכל".

    אז מה אם הם כבר הודיעו באופן נחרץ מה הם דורשים, וכל אחת מהדרישות שלהם נדחתה עוד לפני כל משא ומתן, והמפלגה שמולם עושה כל מאמץ להראות שאין על מנ לדבר אפילו.

    אי אפשר לדבר על ממשלת אחדות, ש"מתמרכזת" באופן טיבעי, ולהיצמד לקיצוניים ביותר בגוש. גם אי אפשר להאשים רק צד אחד כשהטנגו כושל, במיוחד שלא נעשה שום צעד לקראתם.

    1. א.אי אפשר לדבר עלממשלת אחדות ולסמן אחוז גדול מהאוכלוסיה כלא רצויים בה.
      הילידי שלוחם למען ממשלת אחדות הוא נתניהו.

      ב.דווקא כחול לבן הם אלה שלאמוכנים ללכת לקראת אף אחד אחרוסירבו לכל דרישה בעוד הליכוד(שהציבו פחות דרישות) נענו לרוב מה שהוצב להם.

      ג.הבגידה אינה חוסר ההצטרפות אלא ההתעקשות על קואליציה ספציפית במיוחד(תוך כפיות טובה כלפי חלק ניכר מאלו שהמליצו על גנץ ושנאה כלפי כמה מגזרים שונים) בידיעה שזה בדיוק מה שתוקע אותנו ללא קואליציה וממשלה.

  7. השינאה כל כך יוקדת לנתניהו שהיא בהחלט מעוורת את כחול לבן.
    דומה השנאה לישראל מצד עמי ערב שזקוקים למדינת ישראל על מנת להתאחד.

  8. מי שדפוק זה ציבור הבוחרים
    פשוט קשה להאמין שרק 46% בחרו. מה חשבו שאר הציבור? שהשכנים יצביעו בשבילם או אולי המטפלת הפיליפינית תלך במקומם? ציבור הבוחרים קבע מה שקבע ואי אפשר לעשות דבר עם זה. הפוליטיקאים עושים מה שהם עושים כדי לשרוד. איך בכלל הציבור מצביע עבור מפלגת שלשת המוסקטרים והמוקיון שהיא בעצם דיקטטורה, אין בחירות פנימיות אין מצע חוץ מאשר "לא ביבי". זה נראה לי נושא מחקר לפסיכולוג. למפלגת העבודה היתה כאן הזמנות לנער את האבק מעליה על ידי הצטרפות לליכוד. אמנם הם הבטיחו שלא ישבו עם ביבי אבל ממתי הבטחות לפני הבחירות מתקיימות אחרי הבחירות?

    מכל כיוון נראה לי שנתניהו הוא ראש הממשלה הטוב שהיה לנו. לכן ממש לא ברור מה מחפשים הבוחרים במקומות אחרים.

  9. הכל פה במדינה מיצה עצמו. למממממממה. כי כי כייייי עברו עוד אלפיים שנה נוספות חחחח. אני שומעת ממש עכשיו מין שיר נורא משוגע מצחיק אומנותי אבל גם חכם אולי על חגורת התנך. השיר של אלביס. כניראה מיתוך סרט שעובד להיום והוסיפו לו רמיקס וריקודים משוגעים. נורא היזכירו לי את סידרת עבר שקריתי שמלאה ריקודים כאלה-תהילה. השיר מאוד היזכיר בסיכומו, את האזור המשוגע ההזוי שניקרא חגורת התנך. חיברו את השיר של אלביס, לקליפים של היום שממחישים את האזור המשוגע הזה במשהו. מילאו את המסך בקוביות- חדרים שבתוכם אדם אחד או שניים שרוקדים כמו בסידרה תהילה, מהר ומשוגע. ויצא משהו מדהים. כמו מאמר אמירה. סאטירה על היקום על קפיצת הזמן הקידמיתית הכה משוגעת של מאות השנים האחרונות. ותהליך לידה. יש באחת הקוביות שחור שהוא כאילו המטיף מחזיק ספר וצועק וצועק. בקובייה אחרת שתי זמרות שחורות. ובשאר הקוביות רוקדים כמו משוגעים. ואוו איזה אמירה נכונה. גם על החכמים האלה מחגורת התנך. הקליפ הוא כמו סרט מתח ניהנה ובווווווום. חחחחח משל על העולם ועל פה אזורנו במיוחד שהוא מפצי. זה כמו ליראות מפץ יקומי, תהליך לידה. הזמר השחור כל הזמן צועק מה מה .האזור שם הוא כמו לידתי כמו ללדת- יולד. זה קשור לנו עלינו. התנכיות העיברית שלהם שהימחישה את התנך חיברה אותו למאה 21 מדברת על תהליך לידה. פה הכל מוצה זו התחושה . לא רק פסלים לערבים גם לנו. הפיסליות שולטת . היכניסה רוחות הבל הבלים שממלאות את העולם כולו .העולם באמת נהיה משוגע מוזר הבלי. אכן עידן אחרית הימים. מי היה מאמין שיהיה כזה. אני בעד להתחיל מחדש. נימאס מהם כולם. האם אנחנו לא ראויים לטוב יותר. עצמי יותר מכל האנוכיות המישתלטת. כאילו מה . לא שווים במשהו, שווים יותר. נורא נימאס מהם כולם. אותי הם לא מייצגים.

  10. עידן הנבואה .תיקנתי פה. אז זה פה יותר נכון. אותו תביאו. הגיב:

    הכל פה במדינה מיצה עצמו. למממממממה. כי כי כייייי עברו עוד, אלפיים שנה נוספות חחחח. אני שומעת ממש עכשיו מין שיר נורא משוגע. מצחיק אומנותי אבל גם חכם . אולי על חגורת התנך . שצדברת מספרת למעשה עלינו אנחנו פה. השיר של אלביס. כניראה מיתוך סרט שעובד להיום. והוסיפו לו רמיקס וריקודים משוגעים. נורא היזכירו לי את סידרת עבר שראיתי. שמלאה ריקודים כאלה-תהילה. השיר מאוד היזכיר בסיכומו, את האזור המשוגע ההזוי שניקרא חגורת התנך. חיברו את השיר של אלביס, לקליפים של היום. שממחישים את האזור המשוגע הזה במשהו. מילאו את המסך בקוביות- חדרים שבתוכם אדם אחד או שניים שרוקדים כמו בסידרה תהילה, מהר ומשוגע. ויצא משהו מדהים. כמו מאמר אמירה. סאטירה על היקום . על קפיצת הזמן הקידמיתית הכה משוגעת, של מאות השנים האחרונות. ותהליך לידה. יש באחת הקוביות שחור שהוא כאילו המטיף מחזיק ספר וצועק וצועק. בקובייה אחרת שתי זמרות שחורות ששרות כמו בגוספיל. ובשאר הקוביות רוקדים כמו משוגעים. ואוו איזה אמירה נכונה. גם על החכמים האלה מחגורת התנך. הקליפ הוא כמו סרט מתח ניבנה מפצי ובווווווום. חחחחח משל על העולם ועל פה אזורנו במיוחד- שהוא מפצי. זה כמו ליראות מפץ יקומי, תהליך לידה. הזמר השחור כל הזמן צועק מה מה .האזור שם הוא כמו לידתי כמו ללדת- יולד. זה קשור לנו עלינו. התנכיות העיברית שלהם , שהימחישה את התנך . חיברה אותו למאה 21. מדברת על תהליך לידה. פה הכל מוצה זו התחושה . לא רק פסלים לערבים, גם לנו. הפיסליות שולטת . היכניסה רוחות הבל הבלים שממלאות את העולם כולו .העולם באמת נהיה משוגע מוזר הבלי. אכן עידן אחרית הימים. מי היה מאמין שיהיה כזה. אני בעד להתחיל מחדש. נימאס מהם כולם. האם אנחנו לא ראויים לטוב יותר. עצמי יותר, מכל האנוכיות המישתלטת. כאילו מה . לא שווים במשהו, שווים יותר. נורא נימאס מהם כולם. אותי הם לא מייצגים.

  11. ביבי גרר אותנו לשתי מערכות בחירות מיותרות.כחול לבן היא המפלגה הגדולה.למה היא צריכה להכנע לגחמות של ביבי.עברו הימים האלה כדי שלא יהיו בחירות נוספות ביבי צריך להתפטר או שמפלגתו תפטר אותו.גנץ ויאיר התחיבו לבוחרים שלא ישבו עם ביב.אז הם לא ישבו.לא גנץ אשם ביבי הוא האשם.

    1. ממתי בישראל המפלגה הגדולה ביותר ממנה את ראש הממשלה?
      ראש הממשלה הוא ראש גוש הממליצים הגדול ביותר ולא משנה מכמה מפלגות הוא מורכב. כבר היה מקרה של ראש ממשלה שלא עמד בראש המפלגה הגדולה ביותר וזה לא היה כל כך בעייתי.
      מצד שני, לקואליציה הדימיונית של גנץ(כחול לבן-ישראל ביתנו-ליכוד) אין 61 מנדטים ממליצים שמעוניינים בה ולמעשה, אפילו עם המלצות מפלגות גוש השמאל-ערבים(חוץ מבל״ד) שספק אם הוא מוכן לשבת איתם, הוא לא הצליח להגיע ל-61.
      ובכל זאת הוא מתעקש להמשיך לנסות להקים גוש מרכז(אגב, אם מחלקים לשלושה גושים: ימין-חרדים, מרכז ושמאל-ערבים, פלא שאף גוש לא מגיע ל61 מנדטים?!). מה צריך לקרות כדי שהוא יתעורר מהפנטזיה הזו?

  12. ביבי גרר אותנו לשתי מערכות בחירות מיותרות.כחול לבן היא המפלגה הגדולה.למה היא צריכה להכנע לגחמות של ביבי.עברו הימים האלה. כדי שלא יהיו בחירות נוספות ביבי צריך להתפטר או שמפלגתו תפטר אותו.גנץ ויאיר התחיבו לבוחרים שלא ישבו עם ביב.אז הם לא ישבו.לא גנץ אשם ביבי הוא האשם.

    1. בא נראה:
      יו״ר מפלגה אחת סוגר דילים עם מפלגות שונות ולא מפסיק לנהל משאים ומתנים.
      יו״ר מפלגה שני טוען שהוא רוצה להקים קואליציה וממשלה אבל בלי ערבים, חרדים, ימינה, נתניהו(שזה שקול כרגע לבלי הליכוד) או קיצונים(=המחנה הדמוקרטי, לכאורה) כך שלא נותרים לו 61 מנדטים ריאליים.
      אז מי זה שמנסה לפתור את המצב ומי זה שמתעקש באופן פנטי ומלא שנאה על קואליציה לא ריאלית ותוקע את המערכת?

  13. מסתבר שחסידיו השוטים של נתניהו כבר מכינים אותנו למועד ג'!!!
    אבל אותי לימדו להבחין מבין שניים מי הוא השקרן ומי דובר אמת ע"י מבחן מאד פשוט: המניע.
    כלומר, למי יש מה להרוויח מסיבוב נוסף (כי לא השיג את תוצאות הרצויות לו בבחירות האחרונות ואינו יכול להקים את הממשלה שרצה) ולמי אין מה להרויח מהן (כי השיג את מה שרצה – שוויון אסטרטגי שאינו מאפשר ליריבו להקים את הממשלה לבד).

  14. מכיוון שכל המהות של כחול לבן ( ובשביל זה היא הוקמה, כולל חיבורים שאין בינהם קשר חוץ מ רק לא ביבי) היא רק לא ביבי, ממילא אם הם לא יצליחו להקים ממשלה בלעדיו הם לא יהיו שותפים באיזה שהיא צורה לקואליציה

  15. כל כל הרבה שנאה לנתניהו.נצחון הכתבלבים.הפכו את נתניהו לעלוב, שקרן, גנב, עבריין והוא לא לא לא ולא.
    ראש ממשלה מצוין.הטוב ביותר שהיה. היהודים לא למדו לקח. לפני 2000 שנה יהודים נמכרו בשווקי רומא שניים בשקל.הכל בגלל שנאת חינם…לא למדו כלום

  16. כל כל הרבה שנאה לנתניהו.נצחון הכתבלבים.הפכו את נתניהו לעלוב, שקרן, גנב, עבריין והוא לא לא לא ולא.
    ראש ממשלה מצוין.הטוב ביותר שהיה. היהודים לא למדו לקח. לפני 2000 שנה יהודים נמכרו בשווקי רומא שניים בשקל.הכל בגלל שנאת חינם…לא למדו כלום

    1. תודה לך, יוסיפון.

  17. שלום
    עברית :

    סיכוי – ביטוי לחיוב.

    סיכון – ביטוי לשלילה.

  18. חברים יקרים יהודים כפי שאמר מנחם בגין זכרונו לברכה זו מדינה יהודית ומר בנימין נתניהו הוא היחיד ששומר על המדינה ומעצים אותה בעיני העולם הגדול משתנים דברים לטובת המדינה וראש הממשלה מחזק אותה ומפרש נכון את המצב במזרח התיכון בעיניים פקוחות ולא מוכר את נפשו לשונאיו לכן חברים יקרים תשמרו את מר נתניהו שנרדף כביכול על ידי אנשי המשפט כדי להחליף שלטון ימין בעד מדינה יהודית ישמרו מפני השמאל הלא שפוי שפוט על ידי שונאי מדינת ישראל תתפקחו.