ג'רמי קורבין והסכנה לבריטניה

אזרחים בריטים הגונים צריכים להניח מחר את המחלוקות הפוליטיות בצד, ולהבטיח שמנהיג הלייבור הקיצוני לעולם לא יתקרב לראשות הממשלה

סכנה גדולה אורבת. ג'רמי קורבין | צילום מסך

האם כותב ימני אמריקני יכול לסייע להצית תנועת התנגדות בתוך מפלגת הלייבור הבריטית? כנראה שלא, אך אלה הם אינם זמנים רגילים. סכנה גדולה אורבת בתוככי המפלגה, הצללים שלה מתארכים מן האיים הבריטים על פני העולם המערבי כולו, ומגיעים עד ארצות הברית. לסכנה הזו יש שם, ג'רמי קורבין, וזוהי חובתנו למנוע את האפשרות שהוא אי-פעם יגיע להנהגת ממשלת בריטניה.

בשנים האחרונות נחשפו שלל פרשות מעברו האפל שמדגישות את הצורך הדחוף הזה. אחת המטרידות בהן התרחשה בשנת 2014, אז הניח זרי זיכרון על קברם של כמה מחבלים פלסטיניים, כולל אלו שעמדו מאחורי הטבח באולימפיאדת מינכן ב-1972. כפי שדיווח עיתון ה'דיילי מייל', קורבין צולם כאשר הוא חולק כבוד לאתר הקבורה של חברי ארגון הטרור 'ספטמבר השחור' שלקחו חלק ברצח 11 הספורטאים הישראלים על אדמת גרמניה. בנוסף, על פי העיתון תמונה אחת "ממקמת את קורבין בקרבת קבר של טרוריסט אחר, עטאף בסיסו, קצין המודיעין הראשי של ארגון אש"ף", ובתמונה אחרת נראה מנהיג הלייבור "מצטרף לכאורה לתפילה אסאלמית בסמוך לקברים".

יועציו של קורבין טענו כי הוא נכח שם כדי לציין את זכרם של פעילי אש"ף אחרים שנהרגו בהפצצה על בסיס הארגון בטוניס, אך ה'דיילי מייל' חשף בהמשך כי אתר הזיכרון לאותם הרוגים נמצא "כמה עשרות מטרים מן המקום בו קורבין צולם ובאזור נפרד של המתחם", ואישר כי בתמונה שפורסמה הוא אכן עומד ליד קבריהם של חברי 'ספטמבר השחור'. קורבין עצמו הגדיר את האירוע כ"וועידה למען השלום", אך בעיתון מיהרו להפריך גם את ההצטדקות הזו. למעשה, כותרת אותו הכנס הייתה "מעקב אחר המצב הפוליטי והמשפטי הפלסטיני לאור התוקפנות הישראלית", והשתתפו בו בין השאר נציגים בכירים של ארגון החמאס. אחד מהם, אוסמה חאמדן, הציע בדבריו בכנס "חזון למאבק נגד ישראל", ושיבח את "ההצלחה הגדולה" של ארגון הטרור ברמה הצבאית והמדינית.

פרשה אומללה זו מצטרפת כמובן לשאר הדברים שאנחנו יודעים על ג'רמי קורבין ומפלגת הלייבור: יועצו האישי ודובר המפלגה שמעריץ את סטאלין, השערוריות האנטישמיות שעוררו סערה בציבור ובקרב חלק מחברי המפלגה עצמה, תקופתו של קורבין כמגיש תכנית בערוץ טלוויזיה איראני, וחיבתו לארגוני החמאס וחיזבאללה אותם כינה "חברים". הרשימה עוד ארוכה אך המסקנה ברורה היטב: האדים האידאולוגיים הרעילים שעולים ממי שהייתה פעם מפלגת מרכז-שמאל מכובדת, הפכו למחניקים ובלתי נסבלים.

היו זמנים שבהם שמרנים, כולל אמריקנים כמו עבדכם הנאמן, שאבו הנאה מסוימת מעלילות קורבין והלייבור. התפיסה המקובלת הייתה כי מדובר באדם כל-כך קיצוני עד שהשתלטותו העוינת על המפלגה הייתה אמורה להבטיח את שלטון הימין בבריטניה לדורות. התנהלותו המוזרה, מעילי הצמר והעניבות הגרועות, האופניים ותחביב הגננות רק הוסיפו לכיף. אך הבדיחה הזו כבר לא מצחיקה מזמן. הממשלה השמרנית הקודמת תחת תרזה מיי נקלעה למצב ביש, תהליך הברקזיט נתקע לחלוטין, הכלכלה ספגה פגיעה וקהל הבוחרים שהפך למקוטב מאי-פעם העניק לפתע לקורבין סיכוי להצליח נגד כל היגיון.

כדי להימנע מהתוצאה הנוראית הזו, אזרחים בריטים הגונים צריכים להניח בצד את המחלוקות הפוליטיות השגרתיות ולהתאחד סביב דגל ה"לעולם לא קורבין". תוצאות הברקזיט, מיסים ורווחה, הגירה ומערכת הבריאות – כל השאלות האלו הן שוליות בהשוואה לסכנה שרודף היהודים, מעריץ הטרוריסטים וחברם התימהוני של אנשי חמאס המייצג את הרפובליקה העממית של איזלינגטון, יצליח אי-פעם להתקרב לבית ברחוב דאונינג מספר עשר.


סורהב אחמרי הוא סופר ועיתונאי איראני-אמריקני, ובעבר שימש ככתב בכיר ב’וול סטריט ג’ורנל’. הטור התפרסם לראשונה במגזין ‘קומנטרי‘.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. אני דווקא רוצה שקורבין ינצח. אני מעדיף אנטישמים גלויים מאשר סמויים.
    בריטניה למרות הממשלה הלכאורה ימנית שלה, פועלת (יחד עם האיחוד האירופי) נגד ישראל,
    הן בהצבעות ובהחלטות עוינות נגד ישראל, והן במימון ותמיכה פעילה ברשות הפלסטינית בבניה בלתי חוקית בשטח C, ותמיכה בארגוני שמאל קיצוני בתוך ישראל כולל עתירות לבג"צ.

    ישראל לא מגיבה על זה, אולי מתוך חשש לפגוע ביחסים. אם קורבין יבחר כבר לא תהיה ברירה
    אלא להגיב ולפעול נגד החתרנות הבריטית.

    1. הוא עלול לפתוח במלחמה גלויה כנגד ישראל
      ולמיטב ידיעתי לבריטניה יש פצצות אטום
      וצבא חזק…

      לא הגיוני שייבחר, אבל במקרה שכן – הבריטים
      בחרו במלחמה נגד ישראל. לא רק ניתוק יחסים

  2. דווקא אני בעד קורבין, יתן הרבה כוח מדיני לכל הימין הכלכלי בעולם אחרי שבריטניה תיפול

  3. אני כלל לא בטוח שבכוחו של קורבין לנצח בכל מקרה אולם בכל קמפיין ה'קורבין מסוכן כי הוא אנטישמי' יש משהו די מסריח ולא טומן בחובו יתרון גדול ליהודים או לישראל. הלייבור בראשות קורבין יובס ולשנים לא מעטות תשמע האגדה אודות 'קורבין. ראש הממשלה הטוב ביותר שלא היה לנו. בגלל השפעת היהודים'. אז נכון שזה לא יוביל לרדיפת יהודים ממשית, אולם כן יוביל למיתוג יהודי בריטניה (וישראל בעקבות כך) כאופורטוניסטים צרי אופקים שלא רצו את קורבין מסיבות כלכליות. היה עדיף שקורבין יובס (או ירכיב ממשלה נטולת רוב יציב) בלי כל הקמפיין הצר והמאוד צווחני הזה.

    1. גם בזה אנחנו אשמים? קורבין יובס כי הוא פוליטקאי כושל .
      לא צריך שום "קמפיין" כי האנטישמיות שלו כל כך בוטה שהיא מדברת בעד עצמה

    2. אז לטענתך מר אביהו אסור לנו להצביע על אנטישמיות ושנאה כאשר אנחנו נתקלים בה?

    3. 'לנו אסור' ו'אנו אשמים'? מאיפה צצתם ואיפה כתבתי שאתם קשורים בעניין? כמה כותבי תגובות ישראלים (לכל היותר עם דרכון פורטוגלי…) לא משנים לקורבין או לבחירות בבריטניה. מציע שתתמקדו בתחום בו יש לכם הבנה או ידע ואת צווחות ה'גוועלד אוטו אנטישמי' תשמרו לשבתרבות עם ציפי לבני ודן מרגלית.

  4. הבריטים אנטישמים כתמיד
    בין אם זה קורבין או משהו אחר הם אנטישמים ויש להם מספיק תעודות להוכיח את זה. כבר מזמן שצריכים להגיב ומוטב מאוחר מאשר לא להגיב. צריך לפרסם את פעילות הבריטים עוד מימי המנדט שבמקום להקים מדינה יהודית הם נלחמו נגד המדינה היהודית ועזרו לערבים.
    להסביר שהבריטים אשמים בעקיפין למותם של נאמר שלשה מיליון יהודים בשואה מכיוון שלא אפשרו ליהודים אפשרות יציאה מאירופה לארץ ובמקום זה אפשרו לערבים להיכנס לארץ ללא בדיקה ובכל גרמו למצב עם הפליטים.
    בנוסף אפשר גם להתקיף את הבריטים בנושא הפלסטיני ולומר שהם מעולם לא רצו מדינה יהודית וגם היום הם לא רוצים מדינה יהודית והעובדה היא התמיכה בעם המומצא הפלסטיני כדי להרוס את ישראל.
    צריך להתחיל להתקיף ולהעמיד את הבריטים במצב של התגוננות ברור ללא ספק שהם לא עוזרים לנו.

  5. יחי הסוציאליזם! יחי קורבין! כתושבת לונדון מחר על הבוקר אני ממהרת לקלפי להצביע ללייבור. קואליציית השמאל הרדיקלי של קורבין מרגשת אותי. קורבין יחולל תמורה אמיתית בבריטניה. הוא מתכוון להביא ערכים סוציאליסטיים מרקסיסטיים פרוגרסיבים ולעזור לכל האנשים הפשוטים ובפרט למיעוטים. המזימה היהודית של בני עמי היא להשמיץ אותו בטענות שווא על אנטישמיות. זה לא יעבוד הפעם למפלגה השמרנית הרעילה ותומכיה.
    #CorbynPM

    1. לו היית באמת בעלת זכות הצבעה (או אפילו תושבת לונדון…) היית יודעת שההצבעה בבריטניה היא למועמד שרץ במסגרת מחוז הבחירה שלך (קונסטיצ׳ואיסי) ושאין משמעות לסיסמא 'הצבע קורבין'.

    2. הבעיה היא שהשמאל הפרוגרסיבי, הפך להיות כלכך הזוי וקיצוני שאי אפשר לדעת אם התגובה
      של רננה היא תגובה אמיתית או תגובה של טרול/תגובה לעגנית אחרת.
      פשוט אי אפשר לדעת, כי רמת הדיון שלהם ירודה וריקנית.