תלונה במשטרה נגד תכנית EAPPI: "ארגון שכל מטרתו פגיעה בישראל"

הפורום המשפטי ופרויקט DMU פנו בבקשה לחקור את פעילות 'מועצת הכנסיות' באיסוף מידע ביטחוני וקריאות לחרם. עו"ד יותם אייל: "התארגנות חמורה ולכאורה לא-חוקית"

נכנסות באשרת תייר. פעילות EAPPI בחברון | צילום: פרוייקט DMU

הפורום המשפטי למען ישראל ופרויקט DMU הגישו לאחרונה תלונה במשטרת ירושלים נגד ארגון 'מועצת הכנסיות העולמית' בשל פעילותו בישראל. על פי התלונה, הארגון מפעיל בארץ מאז משנת 2002 תכנית בשם EAPPI אשר מטרתה היא "לפגוע במדינת ישראל במישורים הבינלאומיים". עוד מפרטת התלונה כיצד פעילי התוכנית מתודרכים לשקר לגבי מטרת כניסתם לישראל תוך התחזות לתיירים או צליינים והסתרת הסיבה האמיתית לבואם, ולמעשה עוברים בכך הארגון על חוקי הכניסה לישראל. כחלק מפעילותם המתמשכת בישראל, פעילי EAPPI תיעדו אימונים של צה"ל ופעילות ביטחונית כמו הקמת מחסומים וביצוע מעצרים, ופרסמו את המידע בפומבי.

בנוסף, על פי התלונה פעילי הארגון "לוקחים באופן תדיר חלק בהפרות סדר ובאירועים בשטחים צבאיים סגורים" בהם נערכים עימותים עם חיילי צהל ושוטרים, וכמו כן "חוברים בפרובוקציות לארגונים שונים כמו 'תעאיוש' ו'אנרכיסטים נגד גדרות' ומתעדים את תגובות חיילי צה"ל". כחלק מהשתתפות בתוכנית הפעילים מחויבים לפרסם בלוגים ודו"חות כנגד ישראל, כאשר על פי התלונה הם עושים זאת "תוך שימוש בתמונות מסולפות ושקרים". במקרים רבים הדו"חות משמשים לאחר מכן לפגיעה בישראל במוסדות האו"ם והאיחוד האירופי. מכתבים דומים בנושא נשלחו גם לשר הביטחון נפתלי בנט, השר לביטחון פנים ועניינים אסטרטגיים גלעד ארדן, שר אריה הפנים דרעי, שר החוץ ישראל כ"ץ וראש המל"ל.

אנשי EAPPI בחברון ובכפר קוצרא | DMU

עו"ד יותם אייל מהפורום המשפטי אמר ל'מידה' כי מדובר בהתארגנות חמורה ביותר ולכאורה לא חוקית. "במשך שנים רבות פועל במדינת ישראל ארגון עולמי של זרים שכל מטרתו היא פגיעה במדינת ישראל ולפי הנתונים הוא אף הצליח בכך לא פעם", לדבריו "על מדינת ישראל עומדת החובה החוקית להגן עליה ועל אזרחיה מפני המבקשים לפגוע בה, ולכן אנו קוראים לרשויות אכיפת החוק להפעיל את כל הכלים שבאמצעותם, ויש כאלה לא מעטים על פי החוק, כדי לעצור את הפעילות הזו. הפורום המשפטי ימשיך לעזור למדינת ישראל להגן על עצמה ולהביא את הפוגעים בה לדין".

עמית ברק מפרויקט DMU אמר ל'מידה כי "פעילי הארגון מבצעים "פיקוח" על פעילות חיילי צה"ל, שוטרים ומאבטחים ברחבי יהודה ושומרון וירושלים, ולא אחת נצפו "מפקחים" גם הרחבת הכותל ושערי הכניסה לרחבה. בעבר הם גם תועדו מתצפתים על גזרות שונות תוך שימוש במפות מפורטות". לדבריו, לאור ההתפתחויות השליליות נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, קיים חשש כי "המשך הפעילות הבלתי-חוקית לאיסוף המידע על חיילי צה"ל עלול לסכן אותם בעתיד כשיבקרו בחו"ל". בפרויקט DMU קוראים לרשויות החוק, לשרים הרלוונטיים ולמערכת הביטחון "להתעורר ולפעול כדי לאכוף את חוקי מדינת ישראל, ולמגר את התופעה".

אנטישמיות וקריאות לחרם

ארגון מועצת הכנסיות העולמיות הוא איגוד עולמי של כנסיות שבסיסו בז'ינבה. הוא נוסד בשנת 1948, וחברות בו כ350 כנסיות ברחבי העולם ובהן כ-590 מיליון איש. בין שאר חתום חתום על מסמך 'קיירוס פלסטין' אשר קורא לפעילות חרם על ישראל, ובכיריו התבטאו במהלך השנים בצורה שאינה משתמעת לשני פנים כתומכים בחרם על ישראל. כפי שדיווחנו בהרחבה ב'מידה' בעבר, הפעילות של EAPPI נעשית בשיתוף פעולה עם ארגונים ישראליים ופלסטיניים, בשיטות פעולה כמו “מחאה נגד האפרטהייד והקולוניאליזם”, “סנקציות והשעיית סיוע אמריקני לישראל”, “אתגור ישראל בבתי משפט מקומיים ובינלאומיים” ו”חרם כלכלי”, המפורטות במסמך רשמי של התוכנית.

למרות כל זאת, ל-EAPPI אין כל רישום משפטי רשמי בארץ או בחו”ל ופעילותה נעשית עד כה באין מפריע וללא פיקוח מצד הרשויות הישראליות. המימון לתכנית מגיע מארגונים וממשלות זרות, כמו למשל ממשלה שבדיה שהעבירה בשנים 2015-2013 2.5 מיליון אירו ל-EAPPI דרך מועצת הכנסיות השבדית וסכום נוסף של 1.7 מיליון אירו בין 2017 ל-2019. בשנים 2018-2017 משרד החוץ הנורבגי העביר חצי מיליון דולר דרך הארגון הכנסייתי Norwegian Church Aid, וסוכנות האו”ם לילדים, יוניצ”ף, העניקה בשנים 2017-2016 751 אלף דולר לתוכנית. מענקים דומים הגיעו מממשלות קנדה, יפן, פינלנד וגרמניה.

Posted by Adele Du Toit on Saturday, March 31, 2018

ארגון EAPPI קשור כאמור למועצת הכנסיות העולמית, גוף אשר חלק מראשיו הביע לא פעם עמדות אנטי-ישראליות בוטות ואף אנטישמיות. כך למשל, מזכ”ל הארגון ד”ר אולב טווייט השווה את הסכסוך הישראלי-ערבי לכיבוש הנאצי בנורבגיה. מנהלים אחרים בארגון טענו כי כל תמיכה נוצרית בציונות היא “כפירה” והצדיקו את האלימות הפלסטינית נגד ישראלים. פעילים שונים של EAPPI נוהגים לשתף ברשתות החברתיות תעמולה אנטי-ישראלית, ובעבר השמיעו אמירות הגובלות בהכחשת שואה, תמיכה ב-BDS ועידוד האלימות הפלסטינית. חלקם גם השתתפו באירועים שונים של ‘שבוע האפרטהייד’ בהם קראו להחרים את ישראל והגדירו את הישראלים “טרוריסטים”.

אחד הארגונים שנמצאים בקשרי עבודה עם אנשי EAPPI הוא ‘שוברים שתיקה’. פעילי EAPPI רבים נוהגים להשתתף באופן קבוע בסיורים של ‘שוברים שתיקה’ ביהודה ושומרון, בין היתר באזור חברון ובאזור סוסיא. בנוסף, כחלק מהכשרת הפעילים בארץ אנשי ‘שוברים שתיקה’ מעבירים יום הדרכה בחיפה לפעילי EAPPI. כך למשל, באחד הסיורים שערך פעיל ‘שוברים שתיקה’ שי דוידוביץ’ לחברי EAPPI בחברון בפברואר 2015 הוא הסביר להם על “המערכת השיטתית של השתלטות על בתים בידי המתנחלים וההתרחבות האגרסיבית של המתנחלים”, וטען כי בנוסף, הוא הסביר כי האוכלוסייה המקומית “לא מתרחבת עקב מחסור בשטח”. בסיור אחר בחברון שקיים נדב ויימן מ’שוברים שתיקה’ עם פעילי EAPPI, הוא תיאר את פעילות הצבא כ”פשיטות לילה בבתי פלסטינים כחלק מאימונים צבאיים: זה תמיד משפחות חפות מפשע – אזרחים לא מעורבים, כמו שהצבא קורא להם – שנבחרו לאימון כזה…”. אותם פעילים חזרו בהמשך על הטענה השקרית הזו.

על פי התלונה שהוגשה למשטרה, "פעילי התכנית משתפים פעולה גם עם גורמים הקשורים לארגוני טרור ועם מחבלים משוחררים". באחד המקרים שהתרחש בחודש נובמבר 2018, תועדו אנשי EAPPI כאשר הם מבקרים בביתו של שאדי פאלח, מחבל תושב ירושלים שנעצר בגין תכנון פיגוע דקירה. אחד הפעילים צולם בבית המחבל כשהוא מחזיק שלט עליו נכתב: ”Israeli occupation is the highest level of Terrorism and crime”. דיווחים אחרים סיפרו על פעילי הארגון שביקרו בכפר קוצרא לאחר שתושביו ביצעו ניסיון לינץ’ בילדים יהודיים שטיילו באזור, ואף בכפר כובאר, בבית משפחת המחבל שרצח את משפחת סולומון בחלמיש.

Posted by Sami Khader on Saturday, March 3, 2018

כפי שדיווחנו ב'מידה' בהזדמנות אחרת, פרויקט EAPPI של מועצת הכנסיות העולמית מצא את מקומו גם במזרח ירושלים, כאשר דו”ח של מכון NGO Monitor חשף כי EAPPI נועדה בעיקרה להכשיר פעילים זרים להובלת קמפיינים אנטי-ישראליים בחו”ל בעת חזרתם לארצות מוצאם. על פי הדו"ח, הפעילים מגיעים לארץ תחת ויזת תייר, לובשים ווסטים תוך התחזות לארגון לגיטימי ונשלחים למשימותיהם. בשנת 2018 הועברו לתוכנית כמיליון דולר מיוניצ”ף וממשלות זרות כמו שבדיה, בין השאר על מנת לספק נוכחות מגינה במזרח ירושלים, “בעיקר באזור אל-אקצא והקהילות הסובבות את העיר העתיקה”, “ונוכחות מגינה על מנת למנוע מעצרי ילדים במזרח ירושלים”.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. לעצור פעילים בארגון, לשפוט אותם ולזרוק אותם לכלא לשנים רבות. להפסיק להתנצל. אם הם מבצעים פעילות ריגול, מה הבעיה לעצרם ולהכניסם לכלא לשנים ארוכות. כך החלאות ילמדו לקח. לאנטישמיות, לשקרים, לריגול ולפעילות נגד מדינת ישראל יש מחיר, מחיר כבד. כה כבד שהם יתחננו, החלאות האנטישמיות, יתחננו שנשחרר את סוכניהם תומכי הטרור.

  2. רק שינוי בחקיקה.
    כל מי שמפיץ שקרים שתכליתם לפגוע בחיילי צה"ל ומדינת ישראל כולל אזרחים ישראלים, צפוי לעונש ו/או גירוש.

    1. ולא לשכוח הכנסה לרשימה שחורה שלא מאפשרת לחזור ארצה.

  3. הגיע הזמן לעשות סוף לאוזלת היד ןהפחד של ממשלות ישראל לדורותיהן, בכל הנוגע ל"פעיליות בינלאומיות" חתרניות ואנטי ישראליות, שום מדינה לא היתה מאפשרת ל"תיירים" לרגל אחרי חייליה ואזרחיה, ברגע שנכניס לכלא את עשרץ "התיירים המרגלים" הראשונים לכלא, כל "הגיבורים" האנטישמים האלה, לא ירצו ולא יעזו לדרוך שוב על אדמתינו הקדושה!

  4. כן בטח, משטרת ישראל תטפל בעבריינים במלוא החומרה. פחחחחח

    1. ואם, כן אז הפרקליטות בודאי תגיש נגדם כתבי אישום. הרי החוק הוא זה שעומד לפניהם ולא התפיסה הפוליטית שלהם והמילגות של קרן ווקסנר…

    2. למשתמש האנונימי – צודק! משפטנים בעד חיסולה של ישראל
      הממסד המשפטי בישראל – בית המשפט והפרקליטות סנגוריה ציבורית ומרצים למשפטים הוא זרוע מרכזית לביצוע מטרות 'הקרן לישראל חדשה' – זהו שמה האמיתי שכן זהו התרגום מ: The new Israel fund על פי כללי התחביר של השם והתואר, ולא כפי שהיא מציגה את עצמה בשם 'הקרן החדשה לישראל. תרגום שגוי זה איננו מיקרי, הוא נועד להטעות ולהסתיר את הכונה האמיתית של האירגון והיא לשנות את אופיה של מדינת ישראל, לבטל את אופיה היהודי ולהפכה למדינת כל אזרחיה ומסתנניה. משפטנים אלו שייכים למשפחה הסודית כפי שהם מכנים את עצמם. כאשר מדובר בהם עצמם אין חובת מנהל תקין ושקיפות. הממסד המשפטי הפך לכוח פוליטי מוסווה החותר תחת אוישות הדמוקרטיה (אהרון ברק נהג לצעוק תוך הקשת אצבעו בשולחן שפוגעים באושיות הדמוקרטיה) מבלי להיבחר על ידי הציבור מבלי לתת לו דין וחשבון או אף לשאת באחריות. כל זאת תוך גניבת דעת על ידי הסתרת כוונותיו האמיתיות.

      מאז אהרון ברק, בית המשפט העליון הביא את מה שהוא מכנה "הדמוקרטיה המהותית" – שהיא מערכת הערכים של היושבים בו ולשיטתם הם המחייבים בלא להתחשב בבחירת רוב העם. כלומר לשיטתם דמוקרטיה אין פירושה שלטון העם לפי הכרעתו וכפי שמתגלה אף לא למענו. לפי שופטי בית המשפט העליון יש להפעיל "דמוקרטיה מהותית" לפי אותם ערכים "נכונים". הקובעים במדינת ישראל הם אותם חברי עלית הבוחרים את עצמם ולהם זכות לכפות את רצונם על העם. שופטי בית המשפט העליון קובעים על פי השקפת עולם פרוגרסיבית השוללת כל גישה יחודית של נאמנות ללאום לתרבות. גישתם הינה אוניברסליסטית מנוגדת אף אם בדרך זו מקדמת את הגישה היחודית של המתחרה האויב. כל זה ללא כל קשר לעובדות או לצדק. את החלטות בית המשפט לפי תורתם זו, על הציבור לקבל כדבר מקודש! גישה זו בישראל נתקבעה בימיו של אהרון ברק וממשיכיו, לפי נאוה ברק ארז:

      לגבי ביקורת על בתי המשפט לפי הטענה: "ביקורת על בתי המשפט צריכה להטריד את כל מי שחרד לחוסן הלאומי והדמוקרטי… ביקורת על היושרה הבסיסית והשיקולים של השופטים או הפרקליטות, פוגעת באמון הבסיסי במערכות השלטון"… לשיטתה ממש מסוכן לבקר את בית המשפט או הפרקליטות. עוד לשיטתה צריך לתת אמון ללא סייג באגפים שלטוניים אלו. הדוצ'ה תמיד צודק… לדבריה ביקורת על שופטים "פשוט הורסת את התשתית הדמוקרטית של המדינה". זוהי בורות מוחלטת וחמורה בענין יחסי אזרח ורשויות בדמוקרטיה. עוד טוענת "הדבר הזה פוגע במתדיינים, ביכולת לשמר מערכת משפט שהיא עצמאית, וביכולת של אנשים להרגיש טוב כשהם נכנסים לאולמו של שופט ולהרגיש שהם יקבלו שירות שהם ראויים לו". השופטת מרים נאור אף טוענת שהמבקרים צריכים להענש (מגיע לי עונש). תפיסה פאשיסטית סותמת פיות זו לגופים ציבוריים בכלל וכלפי מערכת המשפט בפרט דורשת חסינות מפני ביקורת עניינית. לידיעתה של השופטת נאוה ברק ארז כמו גם מרים נאור הזכות לבקר ולבחון את מוסדות השלטון היא מיסודות המשטר הדמוקרטי. התיקון הראשון לחוקה האמריקנית, אוסר על שלוש הרשויות לפגוע בחופש הביטוי ולהגביל את הזכות לבקר את השלטון. בישראל ישנו חוק זילות בית המשפט האוסר להעליב שופט ומה זה להעליב? גם לבקרו קשות! עליה להפנים שמי שפוגע באלו הם שופטים עצמם ובאי יכולתם לקבל ביקורת ובחוסר קיומו של פיקוח חי צו ני! על בית המשפט. —————-

      באשר לפגיעה ביכולת להרגיש טוב כאשר נכנסים לאולמו של שופט כי יקבלו שירות ראוי, הפוך ברק ארז הפוך, מי שפוגע הם לא אחרים משופטים עצמם כשאינם מאפשרים לבעלי דין לקבל את יומם בבית המשפט. התנהלותם המחפירה הזו היא שהורסת כל אמון בבית המשפט.

      לגבי המדינאים לפי הטענה: מקבלי ההחלטות צריכים להפנים שהביקורת של בית המשפט נועדה לשפר את החלטותיהם ואם ימתחו ביקורת על כך הם יכרו בור לעצמם, בדמות אובדן האמון גם בהם. השופטת דפנה ברק ארז כמו רוב שופטי בית המשפט העליון רואה עצמה כבעלת עליונות מוסרית ובעלת זכות מובנית לשפוט מוסרית את המדינאים. את "העליונות המוסרית" הזו רואים למשל בדרך השפיטה. חשודים נעצרים לשנים עוד לפני שמתחיל המשפט ובמשך כל מהלכו, באם גם השופטים הודו שאין אשמה הרי שזו ההתנהלות ועל אומללים אלו לקבל זאת ללא כל פיצוי. אלא שרוב החשודים מורשעים ובינהם חפים רבים האומללים אף יותר. אחוז ההרשעות בארץ אינו דומה לשום מדינה אחרת דמוקרטית וגם בין המדינות הבלתי דמוקרטיות! לדוגמא באירן שיעור ההרשעות נמוך יותר. בג"ץ נוצר באנגליה במאה 17 כדי למנוע מעצרים שרירותיים של אזרחים. על השלטונות היה לנמק חוקית את צו המעצר. בג"ץ הישראלי עושה את ההפך המוחלט, הוא מחזיר לכלא את מי ששלטונות הכלא החליטו לשחרר.

      את המוסר של בית המשפט רואים גם במדיניות שהוא כופה על הדרג המדיני על האסונות שבית המשפט מביא. ב -1992 בית המשפט עצר גירושם של 415 מחבלי חמאס ללבנון. ב-2004 נסעה משפחת חטואל בגוש קטיף. מתוך בניין שבג"ץ אסר להרוס ירה עלייה המחבל ורצח את משפחת חטואל. בג"ץ אסר על הרס הבניין בשם כל מיני ערכים לא ברורים וכך התבצע נרצחה משפחת חטואל. דמה של משפחת חטואל על הידיים של בג"ץ. בג"ץ כפה שינוי תוואי של גדר בטחון נגד כל שיקול בטחוני למען נוחות הגישה של פלאחים ערביים לשדות על חשבון חייהם של ישראלים. בג"ץ נענה לאירגונים עוכרי ישראל בהגישם עתירות נגד פעולות צה"ל המונעות רציחתם של ישראלים. למשל איסור על נוהל שכן – שליחת שכן להאיץ פנוי בניין בטרם הריסתו וכך לחסוך בחיי אדם, גם נענה לעתירות שהפריעו לצה"ל בפעילות לחימה. בג"ץ מתעלם מחוק איסור הסתננות ודואג להשאיר את המסתננים מאפריקה בישראל ומתעלם מזכויות תושבי דרום תל אביב. בג"ץ ממהר לפסוק הריסת בתים ליהודים ומתנגד להריסת בתים למחבלים. ישובים לערבים בלבד כן, ישובים ליהודים בלבד לא.

      למותר לציין כי איש לא הסמיך את בית המשפט לפקח על המדינאים, את זאת עושה העם הבוחר לפחות כל ארבע שנים במיצגיו. בית המשפט במדינה דמוקרטית צריך להתבסס על עקרון החוקיות ולא על ערכיהם הפרטיים של השופטים. בית המשפט צבר כוח מוחלט במסווה משפטי, דוקא את זאת יש לרסן. דוגמא התערבות בעניין הבניה ביהודה ושומרון. הערכאה היחידה הדנה בעתירות בנוגע לבנייה בלתי חוקית הינה בג"ץ – בית הדין הגבוה לצדק המורכב משופטי בית המשפט העליון. בית המשפט העלין אינו דן ואינו עוסק בראיות, כך מתקבלות החלטות שיפוטיות בלי עדויות או בחינת ראיות או חקירות נגדיות. מה שקובע שם בלעדית הם תצהירים וסיכומים. בתור הערכאה היחידה פסק הדין סופי ולא ניתן לערער עליו, זאת בניגוד מוחלט לעקרון היסוד של שתי ערכאות . אלו הם תנאים שלא רק שאינם דמוקרטים אלא הם פאשיסטים גם אם אינם מכוונים להעצים את כוח המדינה והעם אלא להחלישם. ——————–

      מערכת המשפט הינה ערלת לב לכאב האזרחים בישראל אשר עבורם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו אינו קיים בין כותלי בית המשפט כיון שרוב השופטים הם חסרי מצפון ואנושיות וכמובן הגינות . את כל מידת החסד והרחמים שלהם הם מפנים כלפי מחבלים ,כלומר בית המשפט העליון לקח לעצמו כוח פאשיסטי אך לא לטובת המדינה והעם אלא לרעתו ולטובת אויביו. מה שלא עושה את אופן פעולתו פחות טוטליטרי פאשיסטי. שופטים בהבחרם נשבעים אמונים למדינה ולציונות והם כמעשה של יום יום מפריהם את שבועתם. בדמוקרטיה "שלטון על העם על ידי העם ולמען העם לא ימוגר מעל פני האדמה" כפי שאמר נשיא ארצות הברית אברהם לינקולן. בית המשפט העליון הסמיך את עצמו להתערב בכל תחום "לפקח" על מדינאים ואילו עליו אין שום פיקוח על אופן עבודתו. בתלונות על שופטים מטפל הנציב מטעם בית המשפט העליון. את שלטון עלית למען עצמה לפי רצון האויבים יש למגר לפזר לאלתר!

      זוהי מערכת משפט שהשתלטה על המדינה ומקיימת שלטון רודני חסר מעצורים. מאפייני הרודנות: הרודן נוטל לעצמו סמכויות בכוח או בערמה. בכוח כפי שבית המשפט בישראל עושה בעזרת הפרקליטות וזו בעזרת המשטרה מטילה חיתתה על כל מי שאינו נושא פוליטית חן, או בערמה כמו אהרון ברק אשר הציג עצמו כדואג לדמוקרטיה ובקש לחוקק חוקים להם החליט לקרא חוקה ובעטיה החליט שהיא מאפשרת ל.התערב במדיניות. בייניש באדיקות רבה הראתה חוק זה בכל התערבות בנושאים לא לה.

      בתור רודן, בית המשפט אינו רואה עצמו ואינו מתנהג כמי שכפוף לחוק ועל אחת כמה וכמה לא נתון לבקורת ציבורית או כל סמכות אחרת זולת הוא עצמו. כרודן, בית המשפט פוסק בכל עניין משעמעותי ועל פי הערכים שלו בלבד ותכופות בניגוד לערכי החברה או רובה. כרודן שופטיו משכפלים עצמם מעבירים את סמכותיותיהם לבני דמותם. כרודן בית המשפט הופך ליותר ויותר כוחני כדי להבטיח את המשך כוחם וזכויות היתר החוקיות המשפטיות והכלכליות של היושבים בו ושל יורשיהם. המערכת המשפטית הפכה לממשלת על באמצעות ההפיכה החוקתית השיקרית ללא כל סמכות או רשות מהכנסת. במדינות דמוקרטיות נורמליות אין לשופטים דריסת רגל בכל הקשור לבחירת שופטים. אצלנו הם הקובעים. שופטים בהבחרם נשבעים אמונים למדינה ולציונות והם כמעשה של יום יום מפרים את שבועתם.