ענני החשדות מתאספים מעל ראשי 'כחול לבן'

החקירה הפלילית בפרשת המימד החמישי מצטרפת לשורת פרשיות וחשדות ארוכה שנקשרו בראשי המפלגה בני גנץ, גבי אשכנזי ויאיר לפיד

ראשי 'כחול לבן' גנץ, לפיד ואשכנזי | Amirosan

מאז חוברה לה יחדיו רשימת 'כחול לבן' לפני כשנה בישיבה חשאית בווילה בסביון ולאחר מכן הוכרזה רשמית בטקס מיוח"צן ורב רושם, ראשיה הקפידו לומר באופן חד-משמעי מעל לכל במה כי הם מחויבים לסגנון אחר של פוליטיקה, כזה של שקיפות מלאה בפני הציבור ושמירה על טוהר המידות ומנהל תקין. סיסמאות אלו הפכו לאחד מיסודות מצע המפלגה, יחד עם הדגשת השחיתות לכאורה של השלטון הנוכחי וההבטחה למשהו אחר, חדש ונקי.

אלא שככל שנקפו החודשים וחלפו להן שתי מערכות בחירות, התברר לציבור כי אלו המבקשים להתפאר בתואר לוחמי השחיתות נושאים על גבם לא מעט קופים מפוקפקים מן העבר. כאשר מחברים יחדיו את שלל הפרשות שנקשרו בשמם של ראשי 'כחול לבן' ושל חברים נוספים במפלגה מתקבלת רשימה מטרידה ונרחבת של חשדות, אשר לכל הפחות מטילים צל כבד על המפלגה ששואפת לעלות לשלטון בעוד פחות משבועיים ולהקים את הממשלה הבאה.

בני גנץ

כפי שדווח אמש (חמישי) בחדשות 13, פרקליטות המדינה הנחתה את המשטרה לפתוח בחקירה פלילית של פרשת 'המימד החמישי', חברת הטכנולוגיה בראשה עמד גנץ שכרגע אינו מוגדר כחשוד בתיק. על פי החשד, בכירים בחברה 'המימד החמישי' הציגו בפני המשטרה מצג כוזב במהלך משא ומתן בנוגע לרכישת פרויקט טכנולוגי. בהנהלת החברה כיהן לצד גנץ גם רם בן ברק, כיום מועמד לכנסת ברשימת ‘כחול לבן’.

בדו"ח חמור של מבקר המדינה שפורסם בחודש מרץ בשנה שעברה, נכתב כי בשנת 2016 פנתה 'המימד החמישי' אל המשטרה והציעה לה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת. על פי המבקר, על מנת לזכות בפטור ממכרז אנשי החברה הציגו בפני המשטרה מצג שווא ובין השאר טענו כי היא קיימת במשך ארבע שנים למרות שנוסדה רק שנתיים קודם לכן. עוד טענו גנץ וחבריו להנהלה כי בידי החברה מוצר מוכן בתחום טכנולוגיית המודיעין המסופק למספר לקוחות ביטחוניים, למרות שהמוצר עדיין היה בפיתוח והחברה לא יצרה קשר עם אף לקוח באותה העת.

על בסיס נתונים כוזבים אלה, הוצגה לוועדת המכרזים חוות דעת שהעניקה פטור ממכרז להתקשרות עם החברה בהיקף של עד ארבעה מיליון שקלים. סכום המכרז הכולל לאחר ניסוי המערכת היה אמור להיות 50 מיליון שקלים, אך החברה התפרקה בטרם השלמת העסקה. עוד מפרט דו”ח המבקר כיצד בדיון שהתכנס באוגוסט 2016 ובו הוחלט על מתן הפטור ועל ההתקשרות בין הצדדים נכחו באופן אישי המפכ”ל דאז רוני אלשיך ובני גנץ, עובדה אותה הגדיר המבקר כ”טעם לפגם".

על פי דיווחים שונים, בין הסיבות לסגירת החברה הייתה הסתבכות של אחד ממשקיעיה העיקריים, האוליגרך המקורב לפוטין ויקטור וקסלברג, עליו הוטלו סנקציות מצד הממשל האמריקני במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב. כעת כאמור משטרת ישראל תבחן את ההיבטים הפליליים בפרשה בה גנץ אינו חשוד, אך שמו בהחלט יכול להיות מוכתם כמי שעמד בראש החברה.

גבי אשכנזי

עוד בכיר ב'כחול לבן' אשר בשמו נקשרו מספר מחלוקות הוא הרמטכ"ל לשעבר, שהיה אחד מכוכבי 'פרשת הרפז' שהתפוצצה לראשונה בשנת 2010 סביב מסמך מזויף שגרם לסכסוך חריף בינו לבין שר הביטחון דאז אהוד ברק, מקורביהם ויועציהם ואנשי תקשורת שונים. הפרשה התגלגלה במשך שנים בשלל חקירות שהטילו כתם על המעורבים בה ועל מערכת הביטחון כולה, ובעיקר על אשכנזי ועל היועץ המשפטי לממשלה (אז הפצ"ר) אביחי מנדלבליט. השניים נחקרו על חלקם בפרשה, ובספטמבר 2014 המליצה המשטרה להעמיד אותם לדין בחשד להפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט משום שידעו על קיום המסמך אך דיווחו על כך.

עוד קודם לכן, דו”ח חמור של מבקר המדינה שהתפרסם ב-2013 חשף מערכת יחסים עכורה בתוך צמרת צה”ל ובינה לבין משרד הביטחון, והצביע על כשלים אתיים ופיקודיים של הרמטכ”ל לשעבר. בתמלילי החקירות שחשף עמית סגל לפני כשנה, נשמע בין השאר אשכנזי מתפאר בקשריו עם מו”ל ‘ידיעות אחרונות’ נוני מוזס, שולח מסרים מאיימים לעיתונאים, ומעיד על עצמו בהקשר של העימות מול שר הביטחון ברק כי “יש לי צדדים אפלים". בחשיפה נוספת של יואב יצחק באתר News1 ב-2016, נטען כי חבר אחר ב'כחול לבן', יואב סגלוביץ' שכיהן כראש אגף החקירות בעת הפרשה, נפגש בחשאי עם אשכנזי יחד המפכ"ל דודי כהן, במפגש בו העבירו לכאורה לרמטכ"ל מידע וממצאים מן החקירה, בטרם אשכנזי עצמו נחקר.

ברוך קרא חושף את הקלטות אשכנזי-מנדלבליט: למה נדרשו לרמטכ"ל לשעבר 5 ימים לעדכן את הרשויות במסמך? ומה היה חלקו של מנדלבליט | הצטרפו למהדורה בערוץ 13, באתר ובאפליקציית 13 >>> https://13tv.co.il/live/

Posted by ‎החדשות 13‎ on Sunday, February 16, 2020

בהמשך התיקים נגד השניים נסגרו ומנדלבליט אף זכה לאישור בג"ץ למינויו ליועמ"ש, אך חלקים נרחבים מחומרי החקירה נותרו חסויים לציבור עד היום ונאסרו לפרסום. השבוע פורסמו בחדשות 13 חלק מהקלטות השיחות של אשכנזי, מנדלבליט ואחרים השבוע (לאחר מאבק משפטי ממושך), מהן עולים לכאורה חששות להתנהלות בעייתית של בכירי הצבא העסוקים בניסיונות הסתרה וטיוח. שר הקליטה יואב גלנט שהיה הנפגע העיקרי מן הפרשה ולא מונה לבסוף לרמטכ"ל, טען אתמול בראיון ברשת ב' כי "תהיה רעידת אדמה" כאשר יוסר צו איסור הפרסום. עוד לדברי גלנט, בני גנץ השותף לאשכנזי בהנהגת 'כחול לבן' "היה בסוד העניינים" של פרשת הרפז.

פרשה אחרת בה שיחק גבי אשכנזי תפקיד מרכזי עלתה לכותרות שוב בחודש שעבר, לאחר שבית המשפט אישר הסדר פשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד אשכנזי ושותפו לניהול חברת 'שמן' לשעבר יוסי לוי, ובו נקבע כי החברה והנתבעים יפצו את התובעים בסכום של ארבעה וחצי מיליון שקלים. בתביעה המקורית שעמדה על סכום של 165 מיליון שקלים, טענו התובעים כי החברה פרסמה הודעות כוזבות בדבר המצאות סימני נפט בקידוח ימי אך לבסוף הקידוח נמצא יבש. לטענת התובעים, אשכנזי ובכירים אחרים ב'שמן' “נטעו במשקיעים תקוות שווא” ונתנו להם לממש את האופציות בהן החזיקו “על אף כי ידעו שמדובר בקידוח יבש". הבוקר חשף גלעד צוויק ב'ישראל היום' כי תביעת ענק נוספת בסך 90 מיליון שקלים נגד אשכנזי ו'שמן' עומדת בפני אישור בית המשפט. על פי התובעים, לוי ואשכנזי "הטעו את משקיעי החברה לחשוב כי יש סיכוי גבוה למציאת נפט, על אף שידעו כי הוא נידון לכישלון".

יאיר לפיד

הצלע הנוספת במשולש בכירי 'כחול לבן' אינו חף גם הוא מכתמים שנדבקו לז'קט האופנתי, והוכיח מהר מאוד כי "הפוליטיקה החדשה" שהבטיח היא בסך הכל עוד סיסמה ריקה. כך למשל היה במקרה של חשיפת הפגישות החשאיות שערך עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס ועם ארנון מילצ’ן, שני שמות שנעלמו באורח פלא מיומנו של לפיד, אביר השקיפות והמנהל התקין. לפיד גם מסרב מאז בתוקף למסור כל מידע על המפגשים המפוקפקים.

לכך יש להוסיף כמובן את חלקו של לפיד בפרשת חוק 'ישראל היום', שהוגש לכנסת בחודש מרץ 2014 וביקש לקבוע כי עיתונים בעלי תפוצה רחבה לא יחולקו בחינם, הצעה שהייתה שווה באופן פוטנציאלי הון רב למעסיקיו לשעבר ב’ידיעות אחרונות’, אותו עזב כדי להיכנס לחיים הפוליטיים כשנה לפני הבחירות שהתקיימו בינואר 2013. אך בכך לא תמו הקשרים בין 'יש עתיד' בראשות לפיד לבין העיתון.

כפי שחשף אתר 'וואלה' בקיץ 2013, שני שרים ממפלגת ‘יש עתיד’ – מאיר כהן ושי פירון – יזמו הסכמים לפיהם המשרד עליו היו ממונים פרסם במאות אלפי שקלים ב’ידיעות אחרונות', ובמקרה של שר הרווחה כהן הדבר אף נעשה ללא מכרז. באוקטובר 2014 פרסם אתר ‘העין השביעית’ כי משרד המדע בראשות יעקב פרי מ’יש עתיד’ השקיע סכומי עתק עבור פרסום באתר ynet מקבוצת ‘ידיעות'. במשרד הממשלתי סירבו לחשוף את פרטי ההסכם שנערך בחודש דצמבר 2013 במשך חודשים ארוכים בטענה ל”סודיות מסחרית”.

ואם כל זה לא הספיק, נזכיר גם את הקשר המפוקפק משהו בין מי שמונתה על ידי לפיד כדוברת משרד האוצר בתקופתו כשר, והפכה בהמשך לדוברת המשטרה בדיוק כאשר הבוס שלה לשעבר הפך ל"עד מפתח" בחקירת תיק 1000, בו על פי אלי ציפורי לפיד עצמו התנהל בצורה בעייתית כאשר לא דיווח כמקובל על ניגוד העניינים בו היה מצוי עם מילצ'ן. יתרה מכך, לפני כשנתיים חשף עמרי מילמן ב'כלכליסט' כי למרות טענותיו של לפיד כי דחה על הסף את הבקשות להאריך את הפטור ממס (מה שכונה "חוק מילצ'ן"), שר האוצר דווקא הנחה את אגף התקציבים במשרדו לבחון כיצד ניתן לקדם את הסוגיה.

לסיכום יש לציין נקודה נוספת הקשורה לכל הסיפורים שפורטו לעיל. כל עוד החקירות נערכו נגד אנשי ימין, בשמאל הישראלי וב'כחול לבן' הריעו ל"שומרי הסף", התייצבו להגנת מערכת החוק מכל משמר והיללו את תעשיית האכיפה הבררנית. לפיד, גנץ וחבריהם הטיפו לנו מדי ערב על קדושת שלטון החוק ועל החשיבות בבדיקה מיידית של כל חשד, והגדירו כל ביקורת על משפטנים או פקידים כערעור יסודות הדמוקרטיה, בזמן שהם עצמם נהנו מחסינות וקיבלו למעשה כרטיס פתוח לפעול כרצונם. כעת, כאשר החברה בראשה עמד גנץ עומדת במרכז הסערה ממש לפני הבחירות, פתאום מדברים ב'כחול לבן' על לחצים פוליטיים ועל מניעים פסולים שהובילו לפתיחת החקירה. המסקנה מכל זה היא פשוטה: כל הדיבורים על טוהר מידות ושומרי סף היו מצג מדהים של צביעות וציניות, מצד מי שבעצמם לא הקפידו כלל על המידות תוך שהם מנסים להסתיר זאת מהציבור.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

31 תגובות למאמר

  1. יש להוסיף כי אשכנזי בתור רמטכ"ל מנע מעיתונים של ישראל היום להיכנס לבסיסי צה"ל ובתמורה קיבל סיקור אוהד מאוד מנוני מוזס בעיתון ידיעות אחרונות

  2. לאחר ששמעתי את בועז גולן מקריא מהקלטות הנפיצות,
    שכתב עליהן במשך שנים יואב יצחק האמין –
    וכתבלבי השמאל התעלמו בזדון –
    אני נוטה להאמין –
    שעל מנת להמעיט מחומרתן של הפרשות המטלטלות של המאה: שמן/אשכנזי/מנדלבליט/הרפז
    ופרשת ה'ממד החמישי' גנץ/אלשיך/בןברק/והאוליגרך –

    הקימו את המיזם החלול=רק לא ביבי=כמפלגת מקלט לעבריינים –
    ותפרו את נתניהו!

    1. אם המחנה הלאומי לא ייזהר, השמאל יעשה לגנץ מה שהוא עשה לרבין כדי להצליח בבחירות (וכמובן יאשים בכך את הימין)

    2. תיקון: קמפיין ה״רק לא ביבי״ הומצא כבר לפני חמש שנים.
      הם (הן אלה שמנית והם לפיד/מוזס/מילצ׳ן ולך תדע מי עוד) פשוט רכבו עליו על מנת לאתרג את עצמם וניצלו את הכח של חבריהם בצמרת מערכת המשפט כדי לחזק את הקמפיין ולהסיח את דעת הקהל.

    3. אני חושבת שאתה צודק. רצח פוליטי ישרת הייטב את המטרות שלהם. גם אם הכל נכון, ומהלך הרצח ארע בדיוק כמו שהם מתארים אותו, היה להם מודיעין בתוך הקבוצה של יגאל עמיר ולמרות שהם ידעו על כוונותיו, הוא הסתובב חפשי בזמן ההפגנה.

    4. אם היה להם סיכון הכי קטן שיואשמו במשהו הרי לא היו הולכים להתמודד בבחירות כי הרי ידוע שבפוליטיקה היום ינסו להתפס בכל דבר כדי להפיל את המועמדים. לכן זה הזוי מה שמנסים להלביש עליהם. לעומת זאת לא חסרות לביבי פרשות שעדיין לא נחקרו כמו פרשת הצוללות למשל. חבל שתומכי הליכוד לא רואים איך ביבי מנצל אותם כדי להגן על עצמו. מפחד כל כך שמוכן לחבור לכל אחד כולל לערבים העיקר שיהיה לו 61 מנדטים ויוכל לקבל שוב חסינות מהמשפט. מתי יתעוררו על מעריצי ביבי. חבל על הליכוד. מזמן היו צריכים לרוץ עם ראש אחר..

    5. "אם היה להם סיכון לא היו הולכים להתמודד בבחירות"? בשביל רק-לא-ביבי כל החונטה מתגייסת לטובתם להפחית את הסיכונים!
      והצוללות? איך אמר גבלס? אם תמשיכו לחזור על שקר, לא משנה כמה הוא גדול – בסוף הוא ייקלט בתודעה.
      יש לנו שש צוללות, כשהשישית בהן נרכשה כשאהוד ברק היה שר בטחון והוא זה שמינה את מיקי גנור לסוכן של טיסנקרופ. כמו שהוציאו מהשירות את מטוסי הפאנטום, הסקייהוק והמיראז' שהזדקנו – כך גם יקרה לשלוש הצוללות הוותיקות שלנו שהן כבר מעל 20 שנה בשירות. העיסקה שחתמו מרקל ונתניהו היא לשלוש צוללות שיסופקו עוד 10-8 שנים, ואז יוציאו לפנסיה את השלוש העתיקות, ונישאר עם שש צוללות. את העיסקה האחרונה חתם נתניהו לפני שמרקל פורשת (לאחר 15 שנה בראשות ממשלת גרמניה). הוא הוציא ממנה שלוש צוללות במחיר של שתיים, כלומר – חסך למדינה מיליארד וחצי שקל. הוא לא קיבל על זה שום בונוס ושום העלאה במשכורת.
      כשהשמאל גילה כי מיקי גנור הנוכל החזיק מיליוני שקלים בחו"ל שלא שילם עליהם מס הוא סחט אותו כדי להפיל את נתניהו בתיק תפור: הפרקליטות עשתה איתו הסכם "עד מדינה" והבטיחה לו שיוכל לקבל את הכסף בארץ, בתשלום קנס של 10 מיליון שקל, בלי לשבת בכלא. גנור סיפק לפרקליטות סיפורים על דוד שמרון (בן דוד מדרגה שנייה של נתניהו), על אליעזר מרום שהיה מפקד חיל הים ועל עוד שני דגי רקק, אבל הכל התחרב להם כשהפרקליטות לא עמדה בהסכם, גנור חזר בו מעדותו ואין תיק.
      בסופו של דבר, שמרון יצא נקי לגמרי מהחקירה: כל מה שהוא קיבל בעסקה היה 160 אלף שקל שכר טירחה שהוציא עליו חשבונית מס כחוק ושילם מס. גם מפקד חיל הים שהיה יועץ של גנור הוציא חשבוניות ושילם מס על העבודה שלו בעסקה. מכל מהומת האלוהים של כחולבן השקרנים נשארו שני דגי רקק עם כמה עשרות אלפי שקלים שלא הוצהרו כחוק.
      לא סתם מערכת המשפט עזבה את התיק אחרי שהתברר כי נתניהו לא קשור אליו: אם היו חופרים עוד קצת היו מגיעים לאהוד ברק, זה שאולמרט אמר עליו בהקלטה לשולה זקן, שהוא גוזר מיליונים מכל עיסקה בטחונית.
      איך אמרנו?
      בשביל רק-לא-ביבי כל החונטה מתגייסת להפחית את הסיכונים לטובת המושחתים!

  3. שכחתם שלפי העניק לתנועת איילים פטור ממכרז בשווי עשרות מיליוני שקלים (בניגוד לעמדת משרדו), וכעבור מס' חודשים הם הפיקו עבורו כנס בחירות.

  4. מה לא ברור כאן. האנשים הללו הם בובות ממשל אידאליות. זאת בדיוק הדרך של "שלטון החוק" להחזיק את האנשים הללו קצר ולהבטיח צייתנות מוחלטת. לעולם לא יוגשו נגדם תיקים כל עוד הם משרתים את המערכת ומעניקים לה עוד ועוד כוח.

  5. שכחתם לציין את הדוח השקרי לגבי גיוס חרדים ואת גניזתם באופן מסתורי.

  6. בלגנץ אינו ראוי
    בלגנץ שילם סיכום של 2,455,499 על מסע בחירות ברשתות החברתיות מכספי הציבור. ארבעת ראשי המפלגה הוציאו יחדיו על מסע הבחירות סכום של 6,139,907 . זה אמור לגבי הרשתות פייסבוק ואינסטגרם, אך אינו כולל את הטוויטר ורשתות נוספות. בנוסף לראשי המפלגה גם , כמעט כל חברי המפלגה העלו פרסומים בתשלום בעמודי הפייסבוק הפרטיים שלהם באלפי שקלים. עבור ראשי המפלגה שלמה המפלגה מכספי הציבור כנראה שכך נראה אצלם "ישראל לפני הכל".

    בלגנץ אדם שאינו ראוי. הוא לא היה ראוי להיות רמטכ”ל אלא מונה לרמטכ"ל במקום יואב גלנט שהפרקליטות מצאה אצל האחרון חריגות בניה. משכך גנץ מיהר להרוס את חריגות הבניה אצלו שם הפרקליטות לא חיפשה. בתור רמטכ"ל התנגד לבניית הגדר החוסמת הצפתנו באפריקאים. בתור רמטכ"ל השאיר את המינהרות על כנן כי לטעמו הן לא היו מספיק איום. בתור מפקד על מבצעים גרם למות מיותר. נזכיר גם את מדחת יוסף שדימם למות בעוד גנץ מביט בו דרך המשקפת. גנץ אינו ראוי להיות מועמד לראשות ממשלה ולא רק שאינו ראוי להיות ראש ממשלה בפועל. במשך שנה תמימה לא הציג שום תכנית, זולת מה שהממשלה כבר החליטה עליו: לקים בתי חולים חדשים אחד בבאר שבע ושני בקרית אתא. את זה הבלנץ מציג כאילו זו תכניתו. אינו מבהיר את עמדתו המדינית מלבד מזה הוא צורח בקול רווי שנאה שהוא לא יקדם שנאה! הדבר היחיד שהוא ראוי לו הוא כתב אישום. בלגנץ הוא שצריך להיות נאשם.

    ממצאי מבקר המדינה: בשנת 2016 חברת המימד החמישי בניהולו של בנימין גנץ הציעה למשטרה לרכוש מערכת ש"פיתחה" תוך הצגת עובדות לא נכונות על מוצר שלמעשה לא קיים. היה צורך לבצע בדיקת יכולות המערכת לכך צריך אישור ועדת פטור במשרד האוצר לפי תקנה 11 לתקנות חובת מכרזים. לוועדת המכרזים שדנה בעניין הפטור הוצגו נתונים בעקבותם אישרה הוועדה את הפטור ממכרז. לוועדת המכרזים הוצגה חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של המשטרה שכללה פרטים כוזבים אודות החברה., על-פי חוות הדעת שהוגשה לוועדת המכרזים ב-2016, החברה הייתה קיימת ארבע שנים, אף שהיא התאגדה רק בשנת 2014 ונאמר שלחברה חמישה לקוחות שהם גופים ביטחוניים וקיים אצלה זה שנה וחצי מוצר מדף – מבדיקת המבקר עלה כי מדובר בפרטים כוזבים, לחברה לא היה מוצר מדף ולא היה לה שום לקוח שהינו ארגון ביטחוני.

    בעקבות הצגת נתונים כוזבת מצד החברה, המשטרה הסכימה ללא מכרז ושילמה מקדמה של 4 ארבעה מליון שקל ואף התכוונה להתחייב מראש במקרה של הצלחה על רכישה בסכום של 50 מליון שקל גם כן ללא מכרז. כאן התנגדה ועדה המכרזים. המשטרה התכוונה להרחיב את ההתקשרות אך באוצר סיכלו זאת. בניגוד לחוק מבקר המדינה לא הפנה את ממצאיו המחשידים בפלילים ליועץ המשפטי לממשלה. לכן ליכוד ועמותת לביא דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה לחקור את גנץ את נסיון לקחת במרמה 50 מליון שקל. מאחר שהלה לא החל לחקור, עתרה לביא לבג"ץ. הפרקליטות הודיעה שקבלה ממבקר המדינה חומרים בעלי היבטים פליליים ושבודקים. חברת המימד החמישי בראשותו של גנץ גרמה למשטרה הפסד של 4 ארבעה מליון שקל שיכל לגדול לעוד 50 חמישים מליון אילולי נסגרה החברה.———בראיון שבו בלגנץ טוען שהוא אדם ישר אפילו פיו מתעקם כמו אופיו העקום.

  7. הגיע הזמן שמצביעי כחול לבן יפקחו את עיניהם ויבינו שכל יפי הנפש לכאורה שעומדים בראש המפלגה, יש קופת שרצים מאוד לא מחמיאה, הם לא פחות מושחתים ממי שהם רוצים להחליף בהבדל אחד גדול שהם טירונים פוליטיים עם אפס נסיון בניהול מדינה

  8. וואו וואו, רק תארו לכם שהחשדות עלולים להפוך לכתבי אישום!
    האם גנץ יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה תחת כתבי אישום?!

    1. האם גנץ יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה תחת?
      האם גנץ יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה?!
      האם גנץ יוכל להמשיך לכהן?!
      האם גנץ יוכל להמשיך?!
      תשובתי על כל אחת מהשאלות האלה היא שלילית, כי גנץ לא מסוגל לעשות שום דבר חוץ מאשר להפסיק.

    2. הוא אמר שאם יגישו נגדו כתב אישום, הוא יפרוש.
      כמובן, נדמה לי שנתניהו אמר אותו דבר, וגם קרא לאולמרט להתפטר כשזה היה תורו – אבל עכשיו יש 3 כתבי אישום נגד נתניהו, והוא לא מתפטר. עצוב.

    3. גנץ כבר הודיע שיפרוש באם יוגש נגדו כתב אישום לא כמו ביבי שמשתמש בתומכי הליכוד כבובות משחק שיגנו עליו מפני העונש. נאחז בקרנות המזבח ובדרך הורס כל מה שיכול. חבל …

  9. לכל המגיבים פה
    מה לכם כי תלינו על כל חבורת הליצנים הזאת
    – ושלא תהיה לכם טעות ליצנים זה הדיוטה הכי תחתונה שנמצאת ביקום –
    אלא על הציבור הרחב שהצביע לשמוק הזה

  10. אני מציע לכם להפסיק עם ציד המכשפות הזה. חלילה לנו מלעשות לראשי כחול-לבן את מה שהם – במירעם – עושים לנתניהו ולכל מחנה הימין. הטחת המשטרה והפרקליטות בפוליטיקאים היא נגע רע שיש לבער כמה שיותר מהר.

    1. מאוחר מדי. השד הזה כבר יצא לגמרי מהבקבוק.
      אבל אל תדאג. אני מעריך שהעניינים ימשכו כרגיל:
      יש נתניהו – יש חקירה.
      אין נתניהו – לא מעניין

  11. נניח שהם כולם אשמים – שכרגע מדובר באוסף טענות חסרות כתבי אישום אפילו – לא ראוי לתת לאנשים כאלה לנהל את המדינה.
    אז מה זה אומר לגבי נתניהו והצוות שלו? שם יש כבר כתבי אישום, כולל אחד שנתקע נגד חיים כץ בגלל שהכנסת לא מוכנה לשחרר אותו לביקורת משפטית.
    נתניהו הוכיח שהוא מושחת. גם ליברמן לא נקי, אגב. אם אנשים יפסיקו להצביע עבורם – זה יהיה נחמד.
    יש 40 מפלגות שרצות לכנסת – האם אף אחת מהן לא עונה על הדרישות – גם ניקיון כפיים וגם עמדה פוליטית תואמת?
    ובמגרש המעשי – אם אתם לא רוצים להצביע עבור מישהו מושחת – תישארו בבית.

    1. הם מספרים לנו ש"נתניהו מושחת".
      אז אחרי שקוראים את כתב החשדות של היועמ"ש נגד נתניהו, וגם אם מניחים שכל מילה בו נכונה, נשארים עם הסיכום הבא: נתניהו משמש ראש ממשלת ישראל כבר 10 שנים רצופות. כראש הממשלה הוא מנהל תקציב של יותר מ-500 מיליארד שקל בשנה ושולט על נכסי מדינה וחברות ממשלתיות בשווי כמה טריליונים נוספים. חייו, פעולותיו, בקבוקיו, כספו, ריהוט גינתו, שיחותיו, מתנותיו, קשריו, חשמלאיו, גלידת פיסטוקו, חמגשיותיו, פתיתיו וצבע תחתוניו – כולם נחקרו, פורקו ונבדקו לפרטי פרטים, במיקרוסקופים זעירים ובטלסקופים ענקיים במשך 5 שנים, על ידי 100 חוקרי משטרה, חוקרי לה"ב 433, חוקרי מיסוי וכלכלה, פרקליטי הפרקליטות הראשית והמחוזות, חוקרים ופרקליטים מומחים חיצוניים שהובאו במיוחד לצורך החקירה ואנשי משרד היועץ המשפטי לממשלה.
      בחקירות אלו נאספו "500 קלסרים של מידע והתקנים ניידים עמוסי קבצים"; נגבו 180 עדויות ב-3 יבשות ונבדקו מחשבי העובדים במשרד ראש הממשלה ובמעונו. נבדקו גם כלל חשבונות הבנק ופעולותיו הפיננסיות של ראש הממשלה ושל בני משפחתו, בארץ ובחו"ל. במשך 9 מתוך 10 השנים האחרונות, השתכר ראש הממשלה 17 אלף שקל נטו לחודש ובשנה שעברה שכרו עלה קצת מעל 20 אלף שקל נטו.
      כלומר, אחרי שהוא נחקר מכל כיוון, כל פקק בבקבוק ממוחזר אשר בחצריו תויג, צולם ונבדק, וכל שמועה הפכה לחקירה – אם אחרי כל זה כל מה שמצאו זה שהוא קיבל סיגרים ושמפניות מחבר קרוב ושרעייתו קיבלה כמה כתבות חיוביות באיזה אתר אינטרנט מעפן שלא הפסיק לתקוף אותו – סימן שהוא צדיק ממש.

  12. מושחתים, צבועים וצדקנים, בלתי מוכשרים ואת כל זה רואים בעליל,הימנים חייבים להגיע לקלפי כדי שהמדינה הקטנה והיפה הזו תמשיך לשגשג

  13. בושה! איך אנשים כאלו יכולים להיות נבחרי הציבור. אפשר היה לחשוב, לפי איך שהם מדברים, שהם שיא טוהר המידות. טוב שיצא המידע הזאת לציבור עוד לפני הבחירות.

  14. בנימין נתניהו, ראש ממשלה שאין לנו בדור הזה אדם שמגיע לעשירית ממנו.
    אני מסתכל על ההישגים, על ההכרה בעולם, והכי חשוב המדינה שלי וירושלים שלנו.
    מעדיף ממשלה שלו, על ממשלה שנתמכת על ידי מחלקי סוכריות לאחר שחיילינו או אזרחינו נפגעו.
    לכולם יש פרשיות מגנץ והמימד החמישי, והכפר הירוק, ועתה מפרסם יואב יצחק על סרטונים אינטימיים ומביכים שנמצאו בטלפון של גנץ, והוא עלול להיות נתון לסחיטה של האיראנים ועוד….
    ואשכנזי ומנדלבליט בפרשת הרפז, לא ייאמן כמה הסתירו, וכמה חוסר אימון.
    ובן ברק ועוד….

    ועל כל אלה נאמרו דברי.

    1. מה לעשות גנץ אשכנזי ולפיד הכל שפיט
      תורכם לעמוד לדין

  15. בעברית תנ"כית יש כינוי מתאים לתערובת הנקראת בלשון מכובסת "כחול לבן". הכינוי הוא "ערב-רב" (שפירושו המילולי הוא "תערובת רבה").