"ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים היא התאבדות פוליטית של כחול לבן"

שר המשפטים לשעבר חיים רמון בראיון ל'מידה': "לפיד וגנץ מפרים הבטחה שנתנו לבוחרים, השנאה לנתניהו מעבירה אותם על דעתם"

"רק לא ביבי זה הערך העליון". חיים רמון | צילום מסך

ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות תהיה התאבדות פוליטית מבחינת 'כחול לבן'", כך אומר הבוקר שר המשפטים לשעבר חיים רמון בראיון ל'מידה'. לדברי רמון, שכיהן כחבר כנסת במשך יותר מעשרים שנה והיה גם שר הפנים והמשנה לראש הממשלה, "גם בני גנץ ויאיר לפיד מבינים את החומרה של המעשה הזה ולכן הם שולחים את עפר שלח ואבי ניסנקורן לעשות את העבודה עבורם אבל זה לא מה שיסיר מהם את הכתם. אתם אמרתם שאתם באים להחליף את ההתנהלות השקרית של נתניהו, והנה מתברר שגם אתם משקרים בעניין הזה ומפרים ברגל גסה הבטחה חד-משמעית. איזה יתרון יש לכם על נתניהו?".

איך אתה מסביר את זה?

"שנאה מעוורת עיני חכמים ובטח את עיני הטיפשים. השנאה לנתניהו מעבירה אותם על דעתם ו"רק לא ביבי" זה הערך העליון. הוא מבטל את כל ההבטחות האחרות. ב'כחול לבן' פשוט החליטו על התאבדות פוליטית ובראש המתאבדים עומד יאיר לפיד".

למה הכוונה בהתאבדות פוליטית?

"הרי ברור שמתישהו יהיו בחירות, ואז אותו גוש של מצביעי ימין מתון שהצביע ל'כחול לבן' וליברמן ורואים אותם עכשיו מנהלים משא ומתן עם המשותפת פשוט לא יצביע להם עוד פעם. מדובר בקבוצה של בין שישה לעשרה מנדטים. גנץ ולפיד אולי בונים על זה שלא יהיו עוד בחירות אבל זו טעות. אם הם לא יצליחו להרכיב ממשלה ויהיו בחירות רביעיות, כל מה שנתניהו צריך לעשות זה רק להביא את התמונות מהמפגש הזה. וגם אם כן יצליחו להקים ממשלה זה יהיה אפילו יותר גרוע, כי זאת תהיה ממשלת מיעוט שברור שלא תוכל לעשות כלום".

אולי הם בונים על זה שיחברו אליהם מימין?

"זה הכל מכבסת מילים. אף אחד מימין לא יצטרף לממשלה כזו שעומדת על כרעי תרנגולת וכדי להתקיים תצטרך כל יום לקבל אישור גם מהמשותפת וגם מליברמן. זה יהיה גיהינום ואז יהיו עוד בחירות, וכשיהיו עוד בחירות גורלה של 'כחול לבן' ייחרץ. החרדים בוודאי לא יכנסו לממשלה עם ליברמן, אחרי שגנץ הסכים תוך רבע שעה לכל הדרישות שלו. המפלגות החרדיות כבר היו בעבר מחוץ לממשלה ושרדו".

מה הבעיה בעצם בממשלה בתמיכת המשותפת?

"אני לא פוסל באופן עקרוני את הרשימה המשותפת, אפשר לחלוק עליהם אבל בגדול זו מפלגה לגיטימית. אני כן פוסל מכל וכל את בל"ד. אם בית המשפט העליון היה מכבד את חוקי הכנסת, מה שהוא לא עושה מאז 1993, אז בל"ד לא הייתה בכנסת. אני באופן אישי מאמין שבדמוקרטיה צריך לאפשר לכולם להתמודד בבחירות, אבל אם אתה פוסל חלקים מ'עוצמה יהודית' אתה לא יכול שלא לפסול את החלקים הקיצוניים בבל"ד".

מה דעתך על חברי הכנסת האוזר והנדל שנראה שכרגע מתנגדים למהלך?

"האוזר והנדל עשו דבר שלא יעשה בגלל שרצו כחלק מרשימה שהסתמכה על קולות של אנשים שרחוקים מההשקפה שלהם. לדעתי שניהם היו צריכים להיות חלק מרשימה כמו 'ימינה'. בכל מקרה כרגע אני לא רואה אותם מתקפלים. מבחינת גנץ זה אומר שאין לו רוב כי גם שלושת חברי בל"ד לא יתמכו בו, אז חבל לו על הזמן. אם היו לו 61 אז הוא היה מקים ממשלה, אבל הוא רחוק מאוד מזה ואני לא רואה איך ממשלה בלי רוב תחזיק מעמד. זה מהלך התאבדותי של כל מי שתומך בו. אף בעל קזינו לא היה מסכים לקבל הימור מטורף כזה".

לדברי רמון, בכל מקרה "הבעיה היא לא האוזר והנדל אלא 31 חברי הכנסת האחרים של 'כחול לבן' שנשבעו שלא ישבו עם המפלגות הערביות והיום נפגשים עם הנציגים שלהן, גם של בל"ד, כדי לפתוח במשא ומתן. ב'כחול לבן' הצביעו בעד הפסילה של היבא יזבק ששיבחה מחבלים, ועכשיו הם יושבים איתה כדי לשכנע אותם שתתמוך בהם בכנסת".

יש דיווחים גם על מחלוקות בצמרת הרשימה

"לפי דעתי גבי אשכנזי לא רוצה כרגע לעורר מהומות אבל ברגע האמת לא יסכים להצטרף לממשלת מיעוט בתמיכת הערבים. אשכנזי היה זה שהביא את ההצעה לממשלת אחדות והצליח לשכנע את גנץ, אבל גנץ היה חסר אונים ונכנע בסוף ללפיד שבחוסר הבנתו טרפד את המהלך והוביל לבחירות השלישיות".

אתה לא רואה סיכוי לממשלת אחדות?

"אולי, אם לא הייתה קיימת ב'כחול לבן' הפסיכוזה של "רק לא ביבי". הקורונה זה נגיף שאפשר להתגבר עליו, אבל נראה שעל "רק לא ביבי" אי אפשר להתגבר".

אחת הטענות שנשמעו מ'כחול לבן' היא שגם ממשלת רבין הסתמכה על המפלגות הערביות ב-1992

יאיר לפיד ובני גנץ | צילום מסך

"זה אחד השקרים הגדולים וניסיון לשכתב את ההיסטוריה. אני הרכבתי את הממשלה הזאת, ולרבין היה אז גוש חוסם של 61 עם כל המפלגות שתמכו בו בבחירות, ואף אחת מהן לא פסלה את הרשימות הערביות. חתמנו על הסכם קואליציוני של תמיכה מבחוץ עם המפלגות הערביות שהיו אז עם חמישה מושבים בכנסת, ושונות מאוד מהקיצוניות שלהן כיום. בכל מקרה, ביום השבעתה הממשלה של רבין קיבלה את אמון הכנסת עם 67 מנדטים. לגנץ היום יש בקושי ארבעים אז המצב בכלל לא דומה".

יאיר לפיד טען הבוקר שהמשותפת צריכה רק להצביע פעם אחת בעד הקמת הממשלה ולא מעבר לכך

"זה מראה עד כמה הוא לא מבין דבר בפוליטיקה פרלמנטרית. קואליציה של ארבעים חברי כנסת תצטרך את התמיכה של המשותפת בכל יום אחרת היא תיפול בכל הצבעה. כל יום הממשלה מביאה הצעות לכנסת, ואם אין לה רוב אז היא פשוט מפסידה. איך יעבירו תקציב מדינה בלי 61 ח"כים? להגיד שצריך רק תמיכה חד-פעמית של המשותפת זה שקר גס. אם אתה רוצה להפיל את נתניהו בכל מחיר אז תגיד את זה, אבל גם להיות צדקן וגם לשקר?".

מה דעתך על כוונת 'כחול לבן' לחוקק חוק שימנע הרכבת ממשלה מח"כ עם כתב אישום?

"זה עוד טמטום פוליטי שרק עוזר לנתניהו. הרי אתם ב'כחול לבן' טענתם כל הזמן שנתניהו מתכנן לחוקק חוקים רטרואקטיביים שימנעו את העמדתו לדין או ידחו את המשפט שלו, ועכשיו אתם באים ומציעים חוק כזה? בבחירות הבאות שיהיו נתניהו פשוט יכול להגיד לבוחריו: אם אתם רוצים שאהיה ראש ממשלה אני צריך 61 מנדטים כדי לבטל את החוק, ואם יהיה לו רוב הוא פשוט יעשה את זה. איך תגידו אז שזה לא תקין? זו עוד דוגמה לחוסר ההבנה הפוליטית של 'כחול לבן'".

אתה בעד חוק בסגנון החוק הצרפתי שמעניק חסינות לראש ממשלה מכהן?

"אני בעד החוק הצרפתי, אבל אני מתנגד לחוקים רטרואקטיביים ובוודאי לחוקים פרסונליים. חוק צריך להיות רטרואקטיבי רק במקרים קיצוניים בלבד".

רמון שימש בעבר כאחד מבכירי מפלגת העבודה במשך שנים ארוכות, וכאשר הוא נשאל על התרסקותה האלקטורלית של המפלגה כיום הוא אומר: "זאת מכה קשה לראות את העבודה עם שלושה מנדטים בלבד אבל הסיבות לא באמת חשובות ואני לא היסטוריון. אני מתעסק רק בהווה ובעתיד". לדבריו, ליו"ר המפלגה עמיר פרץ "לא הייתה ברירה אלא להתאחד עם מרצ", מכיוון שריצה נפרדת הייתה מעמידה את שתי המפלגות בסכנה. "אני מעריך את פרץ כי הוא מתנהל באופן הגיוני בתוך הנסיבות הקשות שהוא נמצא בהן. הוא הבטיח שיתמוך בממשלת מיעוט ומוכן למהלך כזה. הצבעתי עבורו למרות ההסתייגויות הקשות שיש לי ממרצ כי הוא אולי היחיד שמדבר על הנושא המדיני שבעיניי הוא הנושא הקיומי החשוב ביותר".

למה אף אחד אחד לא מדבר על עניינים מדיניים?

"שים לב שכאשר ליברמן מציג תביעות קואליציוניות ל'כחול לבן' אין בהן שום סוגייה מדינית. מה שהכי חשוב לו זה הגיור. אני לא מזלזל בזה אבל זה נושא קיומי? הנושא המדיני פשוט לא קיים בשיח בגלל ש'כחול לבן' הפכו הכל לפרסונלי. על זה לא יסולח להם".

חשבת לחזור לחיים הפוליטיים לאור המצב?

"טוב לי מאוד כרגע בחיים שלי. אני מתבטא יותר מרוב חברי הכנסת ודעותיי נשמעות היטב בציבור וברשתות. יש אפילו לא מעט גולשים שתוקפים ומנאצים אותי, ואני מזהה שרובם הגדול הם בוטים אנושיים של יאיר לפיד. זה בדיוק מה שעושים עכשיו עם המתקפה המאורגנת שלהם על האוזר והנדל. אישית זה לא מפריע לי, כי על כל נאצה כזו הם מקבלים עוד ציוץ שמעמיד אותם במקומם".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

85 תגובות למאמר

  1. רמון, אתה צריך להיות בליכוד!
    תהיה לך הזדמנות נהדרת לשנות את הממסד המשפטי שעשה לך פיגוע נבזה.

    1. הוא לא יכול להיות בליכוד כי הוא שמאלני, אבל היה נחמד לצרף אותו כמינוי לא פוליטי במשרה כלשהי במשרד המשפטים. יועץ לשר עם מידה של יכולת פעולה או משהו בסגנון.

    2. חיים רמון הפתעה האלף השלישי כישר ונקי כפיים. ואורלי לוי אסתר המלכה של האלף השלישי. הם הצליחו בדרכם להכניס תקווה בקרב הרוב היהודי החי בישראל

    3. רבין היסתמך על קולות הערבים שאז לא היתנהגו כמחבלים ותומכי טרור
      לפחות כלפי חוץ
      מנהיגי כחול לבן בעצמם מישתתפים
      בטקסים של שהידים
      וכבר אמרנו שלפיד הוא יהיר מידי
      וגנץ טיפש לא קטן

    4. לפחות ע"פ הכתבה לרבין היו 61 גם בלי קולות הערבים.

      לגנץ 3 אפשרויות תאורטיות:
      קואליציה עם הליכוד.
      קואליציה עם החרדים והדתיים.
      קואליציה עם הערבים.

      ואפשרות אחת מעשית- להיכשל ולהתפטר.

      לביבי אפשרות אחת – לשכנע 3 ח"כים מהמרכז לערוק והוא כנראה יצליח.

    5. כחול לבן ברשות גנץ ולפיד מחוקים את מעת ההצעות שאתה נותן להם להבין כמה הם טועים.ועדין.זאת טעות מההתחלה.להקים מפלגה רק לא ביבי.רמון למי שיש את זה יש אין להם לא הבנה לא כושר מנהיגות.אין מה לעשות הם מחוקים היום בעיני רוב הציבור.מזה אפשר ליראות ולשמוע שהמדע הממשי הוא של ביבי והכל בצורה ספונטנית

    6. בניגוד לדבריה של לימור זו דווקא לא טעות להקים מפלגה כזו.
      הבעיה היא המחסור באסטרטגיה ריאלית.
      נאמנות המפלגות הדתיות לליכוד ידועה והיה ברור שלא הן ולא הליכוד יחלשו יותר מדי.
      זה אומר שהסיכוי היחיד להחליף את הליכוד היא קואליציית 61 ח״כים משמאלו.
      כדי להשיג את זה הם היו צריכים להכשיר את הרשימה המשותפת עוד מרגע היסוד של חוסן לישראל ובמקביל להחליש את ליברמן וההסתה האנטי-ערבית שלו(בהתחשב בהסתה האנטי-חרדית יתכן שנתניהו היה מסייע עם זה, עכשיו הם כבר הרסו כל סיכוי לשיתוף פעולה עם הליכוד).

      נראה שהם מתחילים ללכת בכיוון הנכון ונקווה שגם ימשיכו. וזו האפשרות החמישית והנכונה ששכחת.

      שלא תבינו לא נכון, אני תומך ימין אבא מוכן להקריב את שלטון הימין(זמנית) כדי לרסק סוף-סוף את רעיון המרכז הפוליטי ולהגיע ל2 גושים מאוחדים.

      דני.

  2. תמיד מעניין דברי רמון
    איזה אומץ לב יש לו!

    1. בתקופה האחרונה כל מילה שלך בסלע. אתה מדוייק וכשזה בא מאיש שמאל זה אמין שבעתיים

  3. סליחה לא ליכעוס אני לא רואה הבדל בין אלה לאלה.
    המאה 21 תקופה לא קלה. בשביל להבין אותה אני מחפשת את הנבואה היא מפרשת לי את המאה 21. מאה כה מוזרה למשל סיפור קורונה מזה ביכלל.
    הנביא דניאל חזה את התקופה שלנו ידע על אמריקה ידע שתידרדר. משהו קרה שם שיבוש. נביאי חגורת התנך הנוגעים ללב כל כך מספרים המון בשירהם על זה. בוכים כל הזמן מדברים על הדבל השטן. כמה אני נעזרת בעצמות עשיו אלה כדי להבין את ספר הנבואה התנך.
    אם ככה ארצות הברית מדורדרת וגם העולם, אנחנו צריכים מנהיגות שפונה פנימה מחברת את כולנו באגנדה חדשה לגמרי. נותנת תיקווה דוגמא אישית מוסר. אני בעד הן עם לבדד ישכון . לחזור הבייתה להיתקרקע וליפתור המון בעיות שהיצטברו. אין מוסר אין. זה יורד מטה לעם מקרין עליו. כמה עלובים כולם וסליחה כה מושחתים. האם לא מגיע לנו טובים מהם. כאילו אנחנו עם כה עתיק שהוציא תיפארת שחוקתה על ידי כל העולם תנכית עיברייה. מה אנחנו לא יכולים להיות ראש. במקום מה שהיום זנב לעולם כולו.
    כמה מוזר וימים משונים הזויים. נורא עצוב עלינו.

  4. הגיע הזמן להתקוממות עממית יהודית ומהפכה אזרחית אלימה נגד הדיקטטורה הבולשביקית הפוסט-ציונית האנטישמית!
    אחרי מלחמת האזרחים והניצחון של העם היהודי נגד השמאל הבולשביקי והנאצי הערבי…
    א. צריך להוציא את כל האירגונים השמאלנים מחוץ לחוק..כמו הקרן לישראל חדשה, בצלם, בוגדים עכשיו, וכו.
    ב. לא לתת לערבים לבחור יותר לכנסת…פה זה ארץ ישראל ולא מדינת כל אזרחיה.
    ג. לפנות את כל הישובים הערבים הלא חוקים.
    ד. לבטל את אוסלו לגמרי!
    ה. לחסל את הפתח וחמאס ..מלחמה כוללת(לסיים את מלחמת ששת הימים כמו שצריך)…ולגרש אותם חזרה לטוניס או , wherever.
    ו. לסגור את התאגיד וגלצ ששודדים יותר מ-1,000,000,000 ש״ח בשנה ממשלם המיסים.

    העם היהודי לא ישב בשקט יותר ולא ניתן לאויב הפנימי להרוס את מה שסבא וסבתא בנו פה…נמות עם צריך בשביל להגן על המולדת!

    1. חס וחלילה. מהטירוף הזה כולם יפסידו, בראש ובראשונה האומה עצמה. הכל חוץ ממלחמת אחים!!

    2. אוקי. קח כוס מים ותרגע. גם אני מפוצץ אבל יהודי לא מרים יד על יהודי אחר. נקודה.

  5. חבל מאוד שלא הסכמת בזמנו לאחדות של פרס עם נתניהו ב1996, ולאחדות של ציפי לבני וקדימה עם הליכוד ב2009, היית יכול להיות שר בכיר מעולה כמו חוץ וביטחון אצל ביבי! ! !

  6. השיח חייב להשתנות
    הדיון שלפנינו חייב להתעלות מעל הדיון של "ביבי – רק לא ביבי" ולזכות למענה יהודי הולם במונחים אפיים של גלות ותקומה, אבל תחילה שני דגשים – לא לגזענות ולא לאלימות. מעבר לעניין המהותי והמוסרי בשלילתם, שני האחרונים משמשים מזה עשורים להוקעת ציבור שלם. אחת ההצלחות הגדולות של מעצבי דעת הקהל משמאל, או מהנדסי התודעה, היא הדימוי הכללי של ציבור גדול בימין כרדוד ומתלהם. אינני מסכים עם כך כמובן, אולם לצערי, יש מי שדואג תמיד שהצבעה לימין לא תיראה אטרקטיבית, ובחוגים מסוימים המחסום התודעתי כה גדול שהוא מונע כל שיח תרבותי ושוויוני.
    לא לגזענות: הכללת אזרחי ישראל הערבים כאויבים היא גזענית ויש לשלול אותה מכל וכל. אני גר בגליל היום ומקיים דו קיום נפלא עם כל התושבים שמסביבי. מעריך תרומת כל אזרחיה הנאמנים של מדינת ישראל שידם מושטת לדו קיום אמתי מתוך שותפות גורל (גם נגד אויבים מבית ומחוץ), כולל הרופא הערבי שניתח את אמא שלי וזה שמקבל את פניי בסופר. יש לי בעיה אמתית עם ההנהגה הערבית האנטי יהודית שעושה יד עם אויבנו ויש לי ביקורת קשה על אלו שמצביעים לה. ערביי ישראל צריכים לעשות כברת דרך ולהצמיח הנהגה המושיטה ידה לדו קיום ושמה את טובת המדינה לפני הכל ולהכיר בחשיבות מדינת הלאום היהודי, ממש כך. צריך להסתכל על מצבן של המדינות השכנות לנו כיום ועל מצבה של הרשות הפלסטינאית אל מול התנאים פה בישראל. ערביי ישראל צריכים היו מזמן להכיר ביושר, לו היינו ניגפים בפני מדינות ערב ב48 הם אינם היו זוכים במדינה עצמאית. במקרה הטוב ארץ ישראל הייתה מחולקת בין המדינות השכנות שמן הסתם היו ממשיכות להילחם על השלל. שארית הפליטה הערבית הייתה מתגוררת בשוליהן של מדינות ערב וסביר שלאחר האביב הערבי היו רבים מהם פליטים באירופה. גאולת ישראל הייתה גאולתם (לא נכבה!!!) וגורלם כרוך בגורלנו. נכון, עדיין יש פערים מול החברה היהודית, אך שיפור מצבם נתון בעיקר בידם או בשינוי תפיסתם. אני מציע לכם ולערביי ישראל ללכת ולהקדיש זמן ולקרוא ברשת את המצע של הרשימה המשותפת בכדי להבין כי הפער האידיאולוגי בין יהודי השב לארצו ובין אלו ביננו השואפים על פי מצעם למוטט את ישראל כמדינה יהודית ובכלל (פירוז ישראל מהגרעין) אינו בר גישור ואין כאן עניין של גזענות כל עיקר. עד כמה שאני כיהודי אשמח לשתף פעולה עם ערביי ישראל בבניינה של המדינה (כן, גם בממשלה), אנו רחוקים שנות אור מחזון אחרית הימים ו"גר זאב עם כבש" או מהיום בו ערבי ישמש כשר ביטחון. לצערי, כיום שיתוף ההנהגה הערבית בנושאי ליבה של מלחמה ושלום ומשילות לנוכח אויבנו מבחוץ, כשעודה המזדהה עם חיזבאללה כארגון לגיטימי ויזבק המהללת מחבל שרוצץ גולגולות של תינוקות יהודיים וטיבי היועץ של ערפאת הנה סכנה ברורה לעם ישראל. כאמור, ציבור גדול בחברה הערבית בחר במצע ובאנשים אלו וזו זכותו, אך לא חושב שיש לתת לכך הכשר. הניסיון להבדיל בין בלד ואחרים עקר משום שההצבעה הנה לפתק אחד. לא הייתי מצביע למי שמעודד רצח יהודים או רואה בהם שהידים וכך מצופה מכל אזרח ערבי הרוצה בדו קיום (ובעניין זה הרף המוסרי שלי מחמיר יותר מזה של בגץ). תארו בנפשכם מה היו אומרים משמאל אם במקום ה37 בליכוד היה נכלל מישהו שתומך ברוצח ברוך גולדשטיין?
    לא לאלימות, לא להסתה: "אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל. בדמוקרטיה יכולות להיות מחלוקות, אך ההכרעה תהיה בבחירות דמוקרטיות" (מנאומו האחרון של רבין ז"ל). אכן, על אף המחלוקות הקשות עם רבין, בנוגע לאלימות אני מסכים עם כל מילה, על הרצח הנתעב של יצחק רבין להיות מוקע לעד. למצער, במקום להוביל לפיוס הרצח הנורא הזה משמש עד היום להשתקה ולמסע דה-לגיטימציה של ציבור גדול בישראל ודעותיו הפוליטיות. מעבר לאמות מידה לקויות וסרות טעם, הצגת ראשי כחול לבן ואחרים חובשים כפייה משרתת בעיקר את נרטיב השמאל של רדיפה והסתה. העברת מסרים בדרך מתורבתת שתכוון באופן ממוקד לקהלים שונים ממצביעי כחול לבן תוביל לשינוי המיוחל. הסתה הנה חרב פיפיות, כך למשל השנאה לביבי ולמצביעיו שלובתה לאורך השנים (הסתה בעניבה) הייתה רק כלי שרת וכוונה בדיוק לרגע זה בו יצליח השמאל הקיצוני לפורר סולידריות יהודית ולהנחיל בליבותם של רבים רעיון מדינת כל אזרחיה וממילא שטחים תמורת שלום. מחאות שקטות ולא אלימות חודרות טוב יותר לתודעת הציבור (מחאתו של מהטמה גנדי…). יש לחזור לאתוס יהודי ולדבר במונחים של קירוב לבבות ואהבת חינם. הפגנה עם רמקולים מול ח"כים אלו ואחרים לא תניב תוצאות מרובות, אך לקונן מול ביתם בלבישת שק ועפר על הראש אולי תזכיר לנבחרינו מדוע אבדה מלכות ישראל וגלינו מארצנו ותפרוט היטב על מיתרי לב שהתרופפו מעט בקרב הציבור.
    תקשורת: מזה שנים איני צופה בחדשות הערב בערוצי הטלוויזיה כלל. בערב הבחירות חרגתי ממנהגי, הצצתי ונפגעתי. נגע ללבי עמית סגל שניהל קרב מאסף אל מול עדת מנחים מונחיי מטרה ומתוזמרים היטב. מהנדסי התודעה עושים לילות כימים, כמו עמוד ענן, מקהלה מתוזמרת זו אינה משה מהציבור – יום, וכמו עמוד האש – לילה, להכשיר כל מהלך של השמאל הישראלי. לשריון זה של השמאל בקיעים (ישראל היום ועיתונאים חשובים), אך הגיע הזמן שהציבור הלאומי בישראל יפנה את גבו לעדה זו ולמרכולתה וישאירה מול אולם ריק. יש לתעל כוחות במרץ להקמת חלופות ראויות לאיזון השיח ובינתיים לשמור על תקשורת חיה ברשתות החברתיות. דבר נוסף, מימין ומשמאל שמעתי רבות על בנימין נתניהו הקמפיינר, הקוסם, המאחז, הפונה לבייס, המסית… לאמור – הכל אחיזת עיניים, אין אידיאולוגיה, אין כלום כי לא היה כלום. אני מציע לכם לבחון סרטי תעודה וראיונות עם בנימין נתניהו בתקשורת (למשל NETANYAHU AT WAR), לבושתנו, אלו מגיעים בעיקר משמאל המפה הפוליטית העולמית, שאינה מאוהביו, אך לפחות דנה מעט במקורות אישיותו ובמניעיו האידיאולוגיים. איני טוען שהוא מושלם, אבל יש בו הרבה מעבר למה שמציגים (וזהו דיון אחר).
    מדינה יהודית ודמוקרטית: "זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית", למי שמחפש הצדקה לצורך במדינה יהודית ריבונית שיחזור ויקרא את מגילת העצמאות ממנה לקוח הציטוט. מתוך אתוס של גלות ותקומה, מדינת ישראל היא מעוזו האחרון של העם יהודי לאחר אלפיים שנות רדיפה, ששיאה שואת העם היהודי, ומהווה הערובה הטובה ביותר להמשך שרידותו ושגשוגו. מניעת משילות מרובו של העם היהודי היושב בציון, חוטאת לדורות של נדכאים ונרדפים ששרו בכמיהה "ותחזינה עינינו בשובך לציון" ולאלו שנתנו את דמם לתקומתה, מבטלת כל סולידריות יהודית, ואסור שתהיה קלף פוליטי לגיטימי. לנוכח החתירה של מיעוט יהודי לכפות ריבונות בתמיכת אלו הרוצים לערער את יסוד קיומנו כמדינה יהודית, כדאי שנזכור כיום חסד אחרון ליצחק רבין שחתר לרוב יהודי לאישור הסכמי אוסלו. טענות הסרק שממעיטות בחשיבות המהלך כשלב ביניים עולבות בציבור הבוחרים. אם המהלך יצלח, כבר כיום ניתן לומר כי נמנעו הזדמנויות היסטוריות מעם ישראל המבטיחות את גבולותיו לדורות ואם זו לא ריבונות מלאה אז מה כן? העיסוק האובססיבי בבנימין נתניהו ובתיקיו המשפטיים המוצג כמשענת ריקה בכל דיון הינו מסך עשן. טשטוש השיח בבחירות האחרונות סביב נושאי ריבונות, מדיניות חוץ ופנים, מלחמה ושלום, לנוכח עסקת המאה, רק העצים עובדה זו. אלו שהעלו את נס הממלכתיות וטוהר המידות על ראש שמחתם, הובילו בכחש למעלה ממיליון בוחרי כחול לבן תחת הסיסמאות הריקות של "רק לא ביבי" ושל "רוב יהודי". ובכן, הפרגוד נפל, מטרתם של בכירי כחול לבן נועדו למנוע את מימוש עסקת המאה בכל מחיר ובטווח הארוך לממש המשך הסכמי אוסלו. איני מוצא דרך אחרת להסביר את המהלך ההתאבדותי האלקטורלי כאילו לא יהיו בחירות נוספות, ולא רוצה להאמין שכל זה מונע מתאוות שלטון גרידא. אני מאמין לאלו ביננו הרואים בראש ממשלה מכהן נשפט פגיעה ערכית, אולם האם יוכלו לשאת בחרפתם של שלושה רמטכ"לים שנגד כל הבטחה שניתנה לבוחר מרימים ידם למול אלו השוללים את חזון מדינת היהודים, ומובילים כיום לפגיעה בקודש הקודשים של משילות העם היהודי בארצו? היכן המידתיות?
    אין לחשוד במניעיהם של חברי כחול לבן, הרוצים בטובתה של המדינה. אז, כמו היום המחלוקות סביב פתרון הסכסוך ודמותה של המדינה לגיטימיים, ואלו ואלו אינם "עוכרי ישראל". אך השגת שלטון תוך דריסת כל קו אדום אינה הדרך. שמעו את התבטאויותיו של חיים רמון לאחרונה על מנת להבין איזו הקצנה עבר השמאל בישראל במהלך שני העשורים האחרונים. מי מכם המבטל את השימוש הציני ברשימה המשותפת כמהלך נקודתי משלה את עצמו. חברי כחול לבן הנוקטים בגישה זו עלולים לשלם מחירים הולכים וגוברים לרשימה המשותפת לצורך גיבוש רוב בבחינת "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם" על מנת לממש את חזונם האידיאולוגי. לאן הלאה יובילנו מר גנץ בתמיכת המשותפת לקול הדהוד תופי התקשורת המגמתית, לאחר שנפרץ הסכר והוכשר השרץ? פינוי ישובים ביו"ש? שרטוט גבולות ישראל עם טיבי ואבו מאזן? יציאה למלחמה בחמאס? באיראן? או אולי יעביר את זכות השיבה, יהיה רוב גדול יותר… מהאטד הזה שבמשל יותם תצא לבסוף אש שתאכל את כולנו. תסריט בלהות? לא בדיוק. די לבחון את הסיקור האוהד והמצדיק של פינוי התושבים מגוש קטיף ומנגד היד הקשה של מערכת בתי המשפט לנוכח מחאה מוצדקת בכדי להבין את כוחה של התקשורת בהכשרת דעת הקהל (ובל נשכח את אתרוגו של שרון). לבסוף ישחק עד דק חזון העם היהודי בארצו והמהלכים שלנגד עינינו הם תקיעת יתד ראשון בחורבנו של הבית השלישי, לא פחות.
    מעולם לא עמדה שאלת המדינה היהודית אל מול זו הדמוקרטית למבחן כמו עתה. אם יצלח המהלך, יעמוד גנץ כראש הממשלה במדינה הדמוקרטית ואילו מנהיגו של העם היהודי היושב בציון, מר בנימין נתניהו מולו באופוזיציה. ההתפרקות האידיאולוגית, שלא לומר הפיכת עורם של חברי כחול לבן בנוגע לנושאים כה מהותיים, המעידה על תאוות שלטון חסרת מעצורים תוך זלזול בהליך הדמוקרטי, מדאיגה. הצנחת ראשי כחול לבן הביטחוניסטים, בהם שלושה רמטכ"לים לשעבר לראש הפירמידה השלטונית האזרחית, ללא כל ניסיון אזרחי מהותי ותאוות השלטון שבידם יובילו לבסוף אולי לא רק לקריסתה של המדינה היהודית אלא גם לזו הדמוקרטית. רבות דובר על משפטים כגון "יש צורך להחליף את העם", ו"העם מטומטם" או "לא מבין את גודל השעה", לנוכח הפסדי הבחירות משמאל. לאמירות שכאלו יש שוליים רחבים ברשות השופטת ובחוגים נרחבים אחרים. החלפת "העם" החלה ואילו יתר המשפטים מעידים על מגמה להרחבת כוחה של הפקידות או גרוע מכך. יותר מכל מעידים משפטים אלו על כך שהשמאל נואש מהשגת השלטון בבחירות במדינה היהודית והדמוקרטית.
    בנימה פורימית: בפניה אישית לחברינו בכחול לבן המתנועעים באי נוחות על כיסאם, לנוכח מציאות בלתי אפשרית זו. גם אם אינכם מסוגלים לראות בראש ממשלה מכהן נשפט, אנא מנעו מאתנו את חרפתם של שלושה רמטכלים לשעבר המרימים ידם למול אלו השוללים את חזון מדינת היהודים ולפחות החזירו את המנדט לבוחר. מעוזו האחרון של העם היהודי לאחר אלפיים שנות גלות ורדיפות אינו קלף פוליטי. אל נא תובילו בכחש לפגיעה בקודש הקודשים של משילות העם היהודי בארצו. אל נא תתקעו יתד ראשון בחורבנו של הבית השלישי בעוד אחרוני ניצולי השואה ביננו. רוב רובו של העם היהודי היושב בציון החוגג פורים בימים אלו אבל ומבכה "כי נמכרו עמי ומולדתי" ומבקש "כי אם החרש תחרישון בעת הזאת רוח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר…ומי יודע אם לעת כזאת הגעתם למלכות". ליתר אחינו מכחול לבן, ישראל ביתנו והעבודה-גשר-מרץ אני אומר, נכשלתם בהנהגת העם היהודי, נקרעה מלכות ישראל מידכם, ומודה ועוזב ירוחם.

    1. תודה. כתבת מעולה. דברים היוצאים מן הלב, מקווה שיכנסו ללב אם עדיין נשאר למישהו שאריות לב.

  7. רמון פשוט השתגע, עשו לו עוול בלי ספק, המשטרה והפרקליטות העיפו שר משפטים בגלל נשיקה מטומטמת, המשטרה והפרקליטות עטו על ההזדמנות להעיף אותו, הם היו בני זונות, אבל מכאן ולעמדות שלו..מה קרה? זוכר את השמינייה?? היה שמאל קיצוני, הפך לימין קיצוני

    1. לטעמך, מי שנמנע מהכפשת ביבי הוא ימין קיצוני. גישה בולשביקית מובהקת: כאשר סטאלין היה ניכנס לחדר כל הנוכחים מחאו כפיים בעוז. אוי לו לזה שהפסיק לפני הזמן או לא מחא כפיים מספיק חזק. "הוא לא אוהב מספיק את סטאלין" ודינו נחרץ.

  8. רמון אתה הפתעה חיובית בשבילי קול שפוי בתוך כאוס אני ביבי. האמת שצריך להפוך את זה לאנטי טיבי המשותפת ליברמן וכחול שחור.

  9. אישית, אני בעד שחיים רמון ירוץ לראשות העבודה.
    שמאל שפוי.
    לא תראו הרבה כמותו יותר. אם הצד שלו טועה, הוא אומר זאת בריש גלי. אם הצד השני צודק, הוא מסכים עימם.
    אני ראיתי אותו ברמת השרון, אמרתי לו שאני הכי ימין שיש, מצביע עוצמה יהודית. אבל אני מעריך אותו מאד וכואב לי שאין עוד כמותו במחנה שלו.

  10. אם הנשיא ינסה לתת את המנדט לביבי לפני השבעת הכנסת תוגש נגדו עתירה לבג"צ.
    בית המשפט העליון יורה ליועמ"ש להכין חוות דעת על מתן מנדט לח"כ נאשם בפלילים.
    פסק הדין יפורסם רק לאחר השבעת הכנסת החדשה ואישור החוק האוסר מסירת המנדט לח"כ המואשם בפלילים בתמיכה של 62 ח"כים.
    בג"צ יאסור על הנשיא לתת את המנדט לנתניהו.
    גנץ יקבל את המנדט ויקים ממשלה רחבה וליברלית.

    1. חיים רמון דובר אמת.מקצוען אמיתי.יודע פוליטיקה.

    2. ספק גדול אם גנץ יכול להושיב את בל״ד וליברמן באותה קואליציה.
      התרחיש הסביר הוא כמו שתיארת אבל נגמר בעוד ממשלת מעבר של גוש הימין.

    3. טוב חבר, שח מט אולי אתה יודע אך את לשון החוק אינך יודע. לכן אתה מברבר במקלדת.
      היחיד במדינה שבג"ץ לא יכול לפסוק-לאסור-לקבוע עבורו הוא הנשיא.
      הנשיא הנו היחיד, על פי חוק, שתפקידו לשמוע את המלצות הסיעות ועל סמך המלצות אלו לתת לאחד מחברי הכנסת, את הרכבת הממשלה. במקרה זה השיקול של "נאשם בפלילים" לגבי נתניהו אינו יותר מסתם רכילות. עובדה היא שבבחירות באפריל 2019 וספטמבר 2019 נתניהו קיבל מהנשיא את המנדט להרכיב ממשלה. "הפלילים" היו ידועים לכל כולל הנשיא, ולא עשה בהם שימוש.

    4. הידד!
      יש לך כבר ממשלה והיא מורכבת משופטי בג"ץ שמורים לפוליטיקאים שהפכו לפקידים הכפופים לבג"ץ מה ואיך לעשות ומי צריך למשול ואיזה חוקים לחוקק
      זוהי "הדמוקרטיה" האמתית בנוסח של השמאל "האינטליגנטי" במאה ה-21
      גאוני ממש.
      איך זה שאף אחד מלבדך לא עלה על הרעיון

    5. אמנם בג״ץ לא יכול לכפות דבר על הנשיא אבל אפשר לסמוך על ריבלין שיעשה את התפקיד שלו מעצמו.
      על כל אדם אחר שתרם למשבר(ליברמן, מנדלבליט, ראשי כחולבן, התקשורת) ניתן ללמד זכות ולטעון שהם צריכים לדאוג לעתידם אבל העתיד היחידי של הנשיא הוא כפנסיונר כך שאין לו מה להפסיד.
      אבל במקום להבין שאף תיק פלילי אינדיבידואלי לא שווה קיטוב בעם(דבר שריבלין עצמו אמר שמטריד אותו) ומשבר חוקתי ולכן לתת לנתניהו חנינה מלאה וכך להוריד את ההאשמות מהכותרות-ריבלין בחר להמשיך לעודד את קואליציית הפנטזיות של ליברמן וחבריו(מה שלא משתלם לליכוד הם לא יעשו) ולהשאיר אותו כמפלגה שמונעת משני הגושים להגיע ל61 ח״כים.
      מה גם שכשהמפה לא מחולקת ל2 גושים ברורים(כמו בארה״ב) הרבה הרבה יותר קשה להביא 61 מנדטים לאותו חלק במפה וזה מה שיצר את המשבר.
      מזל שמישהו בכחולבן התעורר והתחיל לפעול לגיבוש גוש השמאל עם הערבים. נקווה שבהמשך הם גם יזכרו באיחור עצום לתקוף את ישראל ביתנו.

  11. כל הכבוד לחיים רמון ,מלך !!! יש לחיים יושרה ומכוונות ,פטריוט אמיתי

  12. המצב הפוליטי
    הבחירות היחסיות הביאו להתחזקות מפלגות קטנות ולפיצול פוליטי וחברתי.
    כדי להחליט על פעולה כלשהי היה צורך בפשרה עם מספר רב של גורמים, כך שהפעולה הייתה לעיתים חסרת תוכן ותכלית.
    הרפובליקה נתקלה גם בהתנגדות מתוך מערכותיה – מבכירי הממסד, דרך פקידות המדינה, ואף מערכות החינוך והמשפט…

    המצב החברתי והכלכלי
    … חסרה מעמד בינוני-בורגני יציב, שמהווה משענת לדמוקרטיה, כיוון שנחלש מהמשבר ומהאינפלציה.
    חלה אי יציבות בדפוסים והערכים השמרניים של ה… הפשוט. מיתוס המלחמה, "פולחן החייל המת" שמהווה חלק מהתרבות ה… לאורך הדורות, דווקא התחזק בעקבות התבוסה וגרם לריאקציה – שאיפה לחזור לעבר…
    המשבר הכלכלי דרדר עוד יותר את המורל הלאומי, שגם כך היה ירוד עקב התבוסה במלחמה.
    המכה הבאה הייתה המשבר הכלכלי העולמי … כתוצאה מכך, בכל העולם חברות פשטו את הרגל, בעקבותיהם בנקים פשטו את הרגל, אנשים איבדו את חסכונותיהם. אבטלה ורעב פשטו בעולם, וממשלות עמדו חסרות אונים נוכח התמוטטות כלכלת העולם.
    הכלכלה של … הייתה רגישה יותר, והייתה תלויה ברובה על סחר חוץ ויצוא שאף מדינה לא רצתה בו כרגע. התמוטטות המשק האמריקאי פגעה במיוחד מפני שתמיכתו והשקעתו הנמשכת שם תרמו את עיקר הצמיחה למשק
    החלו פיטורין נרחבים של עובדים.
    האנשים החלו לחפש פתרון, "כל פתרון למצב".

    המצב התרבותי
    הקשיים הכלכליים הביאו לפריחת תרבות הדוניסטית סוערת.
    העם – הן המעמד הנמוך והן הגבוה – קיוו לברוח מבעיותיהם היומיומיות לבידור והוללות לילית.
    היה זה פרץ של יצירתיות אשר נבע מרווחה ושלום שאפשרו מבט לעבר חוויות העבר הקשות

    סופה של הרפובליקה
    כבר ב… לבצע פוטש
    … החליט לנסות ולתפוס את השלטון בדרך דמוקרטית.
    אחריו עלו עוד שלושה … ממשלה שהתקשו בפתרון הבעיה הכלכלית, והכשירו את הקרקע
    השפל הגדול גרם לפילוג בין המפלגות, דווקא כאשר נדרשה אחדות לפתרון הבעיות שהיו גדולות מכפי מידתה של כל מפלגה בודדת.
    ב-30 במרץ … נבחר לראש ממשלה. למרות הצורך הגדול בתוכנית כלכלית, נתקל בהתנגדות גדולה מצד האופוזיציה.
    האנשים כבר היו עייפים מכל המצב הפוליטי ומכל הסבל, העוני והרעב. הם פנו לפתרונות קיצוניים – המפלגה ה… היא קיבלה …, ובכך הפכה למפלגה השנייה בגודלה. הדבר הוביל להתחזקות התעמולה שלה ברחבי המדינה.
    עמדה בעיה נוספת. עמדו להיערך בחירות לנשיאות, אך …,
    … סולק מראשות הממשלה ב-29 במאי … לטובת פוליטיקאי שמרני, מן הספסלים האחוריים במפלגתו, אשר "הוכתר" על ידי …, ויועץ הסתרים שלו … הוא הרכיב את הממשלה מתומכי הימין והאריסטוקרטיה השמרנית. … הוא הורה על עונשי מוות למי שיפעל באלימות וטרור, אך התקשה לאכוף את הוראותיו.
    גנרל …, אשר החליף את …, שלט מ-3 בדצמבר … עד 29 בינואר … הוא פתח בניסיון לרפורמות כלכליות, מה שהוביל לביקורת חזקה על מדיניותו מצד ה… ואנשי התעשייה. … ראה בכך הזדמנות להפיל את … ודרש את שיתוף … בשלטון, על מנת להחזיק בהגה השלטון בעצמו … נראה כי איש מלבד … לא יכול היה להשתלט על המצב ולכן, לאחר שקיבל הכשר מ…, ומבנו של …, אשר היה בעל השפעה ממשית על אביו, … הפך לראש ממשלת …

    :
    "במינוי … לראש הממשלה, מסרת את ארצנו הקדושה לאחד הדמגוגים הגדולים בכל הזמנים. אני מנבא לך שאיש רע זה יוביל את ה… לתהום ויגרום לחורבן אומתנו. הדורות הבאים יקללו אותך בקברך על פעולתך זו", כתב אז … ידע על מה הוא מדבר. רק … שנים לפני מינויו של …, עמדו … כתף אל כתף בניסיון המרידה המכונה "הפוטש במרתף הבירה". … היה אז גיבור המלחמה, מפקד הצבא האגדי, והשליט בפועל של המדינה ב… ו…היה אך תועמלן ממוצא מפוקפק… מאז עמד … היטב על טיבו של …, ומכתבו ל… היה מבוסס על ניסיונו האישי המר.
    ואכן, בתוך מספר חודשים פירק … את היסודות הדמוקרטיים והליברליים.
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%AA_%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%90%D7%A8

    פורים הוא חג של "ונהפוך הוא". זה מה שקורה אם הופכים את "יאיר גולן"…
    תמונת הראי המתקפת – מפחידה !!!

    1. איך כל המלל שהעתקת מוויקיפדיה מתייחס לדבריו של המרואיין חיים רמון ??? ואיך מהמלל אתה שולף את יאיר גולן ???
      זה אמור להיות כתב חידה ??

    2. יותר מדי מילים חסרות. קשה להבין.
      (אולי שמואל צודק וזה כתב חידה).

  13. אולי זה נכון אבל ביבי הוא אסון יותר גדול צריך להצביע על ביבי ועל עדר הכבשים שלו שיקום משהוא מהליכוד והוא מרכיב ממשלת איחוד ביבי לא ראוי ולא רצוי

  14. רמון אדם חכם המדבר דברי טעם . לצערי מרבית השמאל ירד מהפסים ומוביל את המדינה והכנסת לאבדון מחשבתי ומדיני.
    מה שעצוב הוא שחבורת הגנרלים חושבת שהעם נבער וניתן צהאכיל אותו בדברי שטות והבל

  15. כל פעם מתפלא מחדש.
    כל שמאלני (למעט איש מרץ) שעוזב את החיים הפוליטיים לאחר תקופה מסויימת מתחיל להתיישר לו השכל ומקבל דיעות ימניות ודרך להתנהלות נכונה.
    כתבה טובה וכל מילה במקום.

  16. כל פעם מתפלא מחדש.
    כל שמאלני (למעט איש מרץ) שעוזב את החיים הפוליטיים לאחר תקופה מסויימת מתחיל להתיישר לו השכל ומקבל דיעות ימניות ודרך להתנהלות נכונה.
    כתבה טובה וכל מילה במקום.

  17. בתעודות הזהות שלכם רשום "המעמד: אזרחות ישראלית" בדיוק כמו בתעודת הזהות של אדם ערבי. משמע שאין רוב יהודי או רוב ערבי, יש רק רוב! אי אפשר לפסול חצי מיליון קולות או לשייך את הדעות של היבה יזבק לכל אחד ואחת מהם.

    1. הבעיה היא שזה לא רק היא.
      במפלגה הזו יש לא מעט תומכי טרור כגון זועבי וטיבי. וכמובן המצע עצמו הוא אנטי המדינה בה הם חיים וממנה הם נהנים.
      מי שמצביע למפלגה הזו לא יכול להתנער ממנה-ההצבעה כמוהה כהזדהות.
      אם בעבר היה ניתן לטעון שהיא לא מייצגת את הרחוב הערבי, כרגע יש לה 15 מנדטים(!) מתוך מגזר של כ-20 מנדטים(מישהו חושב שהיא קיבלה קולות ממקום אחר). זה רוב מוחלט!
      זה אומר שכשאתה פוגש ערבי ישראלי רוב הסיכויים שהוא תומך באידיאולוגיה תומכת טרור ולכן ההגיון הוא להתייחס אליו ככזה.

    2. לא מדובר בשלילת האזרחים הערבים אלא שלילת מצע המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת.
      המצע של מרכיבי הרשימה המשותפת, חותר לביטול המדינה הציונית ואינו מכיר ביהודי כעם וכבעל זכות לבית לאומי ובפרט כאן בארץ ישראל. הם טוענים שעם ישראל הוא פולש זר. יש הבדל בין הזכות הדמוקרטית להשמעת דעה לבין מתן הכרה דה יורה ודה פקטו דרך שיתופם של גופים פוליטיים אלו בממשל.
      שיתוף הרשימה המשותפת בממשל פירושו הכרה במצע ותחילת המסע לחיסול המדינה הציונית והקמת משהו אחר. רק לפני 85 שנה בחוקי נירנברג נושלו אזרחי גרמנייה היהודיים מאזרחותם הגרמנית ומרוב הזכויות כבני אנוש. רק לפני 75 שנה הסתיימו חמשת שנות רצח והשמדה של היהודים באירופה ובכל מקום שהנאצים שלטו. גוף דם רכוש יהודי היה הפקר מוחלט כי לא הייתה מדינה ציונית.
      מדינת ישראל היא הביטוח של כל יהודי בעולם באשר הוא. האנטי יהודיות פוסה והרבה ברוב העולם
      ואסור להיתפס לשאננות. אי שיתוף הרשימה השותפת זה קו הגנה על עם ישראל והעם היהודי.

  18. חיים,
    יש לך חוש פוליטי חד מאוד.
    כל הכבוד לך,
    חסרים בכנסת אנשים כמוך.

  19. אם למישהוא היה ספק שראשי כחול לבן הם טירונים פוליטים , נתתה לכולם אישור והוככה מניסיונך הרב שהם באמת כאלה . מעניין מאד לראות מה יקרה לכחול לבן בבחירות הבאות כי זה יבא .

    1. אל תדאג, החונטה לא תלך לשום מקום: בבחירות הבאות במקום כחול-לבן למפלגה שלה יקראו "שלטון החוק והצדק" או "עושים שוויון"

  20. כמו מדה דיין ששימש שר של בגין אם רמון אמיץ שיבוא להיות שר של נתניהו.

  21. חיים רמון צודק ברוב הדברים. אבל הרשימה המשותפת גם בלי בל"ד לחלוטין לא לגיטימית. רק מפלגות ציוניות יכולות להיות לגיטימיות.

  22. איש חכם
    צריך להיות בליכוד
    וגם אם לא אני מעריך אותו כאיש ישר וחכם

  23. מי שפגע במדינת ישראל זו העיתונות שלא הפסיקה לעודד את הרשימה המשותפת נגד מדינת ישראל בית המשפט העליון שנתן גיבוי לעיתונות ולרשימה המשותפת בשם הדמוקרטיה הדיקטטורית המשטרה והצבא שהחליש אותם מול האוייב ותמך ברצח יהודים וגיבוי וחיזוק רוצחים נגד יהודים אנחנו עומדים לאבד את המדינה שדם חיילינו נשפך בה כדי למסור אותה לערבים אחמד טיבי יוריד את ראשם של כל מי שעומד בדרכו ויפלס דרך לכסא בממשלה כולם חלשים מולו ואף אחד לא שואל שאלות מהותיות את הרשימה המשותפת אם התקשורת פוחדת והחברי הכנסת לא מתערבים ובגץ החוליה המסוכנת של המדינה מי יעצור את האוייבים מלקחת את הדינה ולשלוט בה אסון

  24. הסיבה שראשי כחול לבן מןכנים ללכת לקואליציה עם השטן כי חרב החוק מיתנופפת על ראשם
    בקרוב יפתחו להם תיקים פלילים

  25. צודק רמון ב100אחוזים רואים שיש לו ניסיון יותר טוב מרוב חברי הכנסת וחבל שהוא לא ניכנס לכנסת כי לפי מה שאני רואה את מה שהוא שכח הם לא יודעים

  26. חיים רמון הוא פוליטיקאי משופשף
    ומנוסה ללא ספק.
    אבל כמו רבים אחרים, הוא ל א מ נ ה י ג. .

  27. למרות שאני לא מסכים עם תמיכתו ב0מול ( מפלגת האבודה ) , אני מעריך מאוד את רמון, רמון הוא פוליטיקאי נדיר שמשלב חכמה,יושרה והגינות.
    כמה חבל שהוא לא נמצא יותר בכנסת, ההפסד הוא כולו שלנו!

  28. כתבה מאלפת. אתה בהחלט חסר בפוליטיקה. כל מה שאמר חקוק בסלע. אין ספק שיאיר לפיד לוקח את כחול לבן לטימיון . לצערי הצבעתי להם בפעם השנייה כדי להבין את גודל הטעות. לא תהייה פעם שלישית. אני אתכם סיימתי ועוד הרבה קולות ימין שפויים שחשבו שאתם מרכז מתון שיכול להוביל אולי לממשלת אחדות ולהוציא אותנו מהפלונטר אבל לא. אתם שלישיה של טיפשים ויהירים..אם לא תשנו את ההחלטה ותעיפו את הלפיד הזה ומהר אזי יהיו בחירות רביעית אבל תשאר מפלגת כחול לבן! הקול של הימין השפוי לנוכח השקר והבגידה באמון לא יבחר בכם והמנדטים יחזרו לליכוד כי למרות שגם אני לא רוצה את ביבי עדיין יש קו אדום ואני בטח לא רוצה את הרשימה המשותפת , סלאמת

  29. מעניין מי הסית אותם על דעתם עד שמוכנים לתת את נפשם לשטן כדיי לנצח את ביבי

  30. מאז נאום הלוויינים חיים רמון הוכיח כי יש לו ראיה פוליטית נכונה. וחזון מדיני עם אופק. גם כיו"ר ההסתדרות הוא כיוון אותה לדרך חדשה ורעננה.

  31. איש ישר אני ביום מעריך אוצו שבעתיים עכברי השמאל יודעים שהוא צודק השינאה חביבי מעבירה אותם על דעתם עש רופאים שיודעים לטפל בקורונה פוליטית

  32. כל מילה של רמון שווה זהב .ניתח את המצב בצורה נפלאה.פולטקאי מנוסה.להבדיל אלף אלפי הבדלות מיהיר לביד .
    החשוב ביותר מה שעומד להיות גנץ לא יצליח להרכיב ממשלה.בחירות רבעיות יהיו.כחול לבן תתרסק.הימין יגיע לכ 70 מנדטים

  33. רמון צודק בכל מילה היה פוליטיקאי שהביא רק טוב בתקופת כהונתו על אף שהיה במערך זוכרים את ביטוח הרפואי לכל האוכלוסייה ומה קיבל רק עוגמת נפש מהשמאל הקיצוני ההזוי ורצו להפילו כי זכרו שהוא לא אשכנזי אסלי יש להם שינאה תהומית לאנשים שלא מהקליקה שלהם

  34. סוף כול סוף מישהו מהשמואל אומר אמת יוצא כבר ולא כמו במטטמטמין שרוצים להטיל עליו אסון

  35. רמון אתה בעד החוק הצרפתי. זאת אומרת שאתה נגד הדמוקרטיה ונגד שלטון החוק. מעניין מה אוכל אותך שאתה מדבר ככה.ומה אתה מציע תן עצה טובה במקום לדבר דברי הבל וסרק.אני בעד ממשלת אחדות לאומית וגם ממליץ על ממשלת חירום בגלל בעיות הקורונה.

  36. חיים רמון דיברת יפה לזכותך יאמר שהובלת מהלכים משמעותיים בהיסטוריה של עם ישראל .
    היית פוליטקאי בעל עקרונות
    לא יודע איך היית פועל היום אבל בהחלט דיברת לעיניין
    אנשים כמוך עם כבוד נאמנוצ לדרך ובלי שינאת חינם כנראה קשה למצוא בפוליטיקה היום

  37. זה כנראה אמיתי.

    3 רמטכ"לים, כנגד הרוב היהודי העצום, חברו לח"כ ערבים תומכי ג'יהאד נאצי, תומכי טרור, תומכי רצח חיילים ויהודים, כדי לעשות ממשלה, נגד הרוב היהודי העצום.

    אם לא נתעורר, רצח המוני של יהודים מחכה מעבר לפינה.

    שוב השמאל בשיתוף ח"כ ערבים תומכי ג'יהאד ומהללי טרור, ימסרו חבלי ארץ ישראל לארגוני טרור ערבים וצבא מחבלים ערבי שמיד יפתחו ברצח המוני של יהודים. כמו באוסלו.

    אם לא נתעורר, נקבל שוב רצח המוני של יהודים בכל עיר, מסעדה, קניון או רחוב.

  38. כחול לבן יצאו מזה ממש לא טוב, גנץ כל הזמן אמר והתחייב שלא ישב עם המפלגות הערביות ועכשיו מוכן לשבת איתם, השנאה חביב ממש הוציאה אותו מדעתו, הבנו שאתה שונא את ביבי, אתה ממש לא חייב לאהוב אותו או לשבת איתו, אבל יש לך הבטחה כפלי הבוחרים שלך התחייבות שלא לשבת עם המפלגות הערביות ועכשיו שאתה לא יכול להקים משלה בידיהם אז כל האמצעים כשרים?!
    מה שיקרה עכשיו ששלושה חברי כנסת יערו לימין וביבי יקים ממשלה ואם זה לא יקרה אז יהיו שוב בחירות ומציעים שבעבר הצביעו לגנץ יצביעו לביבי ואז ביבי יקים ממשלה יציבה.
    מה שלא יהיה גנץ יצא שקרן גדול שהוכיח שאין לו מילה ושהוא שקרן גדול ושכל האמצעים מקדשים את המטרה רק לי ביבי…..

  39. זה אנשים של פעם…אמת אמיתי ולא עמיר מיונז מקולקל

  40. אני מעולם לא תמכתי בדעות של חיים רמון, המדניות בכל מקרה אבל היו לו תמיד דעות עניניות יכלת להסכים איתו או לא, אבל אין ספק שהדיון היה עניני מה שאי אפשר לאמר כלל על החבורה של כחול לבן שאין בהם כלום שום שיח עניני על כלום פשוט מדהים הם פשוט כל היום מדברים בסיסמאות בלי שום תוכן ואני עוקב אחרי הראיונות איתם הכל סתירות בנושאי דת ומדינה תהליך שלום כלכלה, כאשר מעמתים אותם עם המצע שלהם הם מתחילים להתבלבל, וככה הם רוצים לנהל את המדינה, אצל בנימין נתיהו אתה לפחות יודע מה תקבל, בהצלחה לכולנו

  41. כל מילה של חיים רמון חקוקה בסלע.ניתוח מדוייק של המצב הפסיכוטי וההזוי בו שרוויה מפלגת כחול לבן.

  42. אנו צפויים לשלטון ארוך של ממשלת מעבר. אז עדיף בלי בנט אוחנה ורגב. ההורסים המדינה. הבנת את זה רמון?

  43. אני תמיד הייתי ליכודניק.אבל בשתי בחירות אחרונות תמכתי בכחול לבן.
    אני חוזר לליכוד.גנץ וליברמן הם מתעסקים רק בביבי מתוך שנא אישית רק מה שאני רואה.
    לא יכוליות שתקום ממשלה עם תומכי הטרוריסים .
    ליברמןוגנץ הם שקרנים יותר מביבי.הם מסוכנים למדינת ישראל.לא עמדו בחבטחות לבוחרים שלכם.
    בושה!!
    אתם תקימוממשלה בתמיכת אחמד טיבי?מגדולי התומך ברוצחים וטרוריסיתים ?
    אתם לא מתביישים?