המתחזים: למה השמאל לא יכול בלי בוטים?

חלקים בשמאל התייאשו מזמן מניצחון בבחירות ומנסים שוב ושוב להשפיע על דעת הקהל דרך שיטות של זיוף והונאה

שוב נתפסו על חם. מתוך דף הפייסבוק 'מפקדים למען ביטחון ישראל'

תחקיר 'המקור' ששודר אמש בערוץ 13 גילה כי תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' וחברת 'סקיוריטי' הפעילו רשת שלמה של חשבונות מזויפים ברשת הטוויטר. בין החשבונות היותר ידועים ניתן למנות את אלו של בכירי התנועה כמו שבתי שביט, אך גם חשבונות אנונימיים שפעלו דרך פונקציית התגובה והגיבו בין השאר לאישים כמו איילת שקד וגורמי ימין אחרים.

אך עוד הרבה לפני התחקיר של דרוקר, הטענות לזיוף החלו להישמע ברשת כבר מרגע שהחלו להופיע בטוויטר אותם "ביטחוניסטים מודאגים": הסגנון הזהה בציוציהם של שבתי שביט או מתן וילנאי בהם הסבירו ש"הנכדים\חברים אמרו לי להצטרף לטוויטר", המסרים החוזרים, והתהייה הפשוטה כיצד בני 65+ מבינים כל כך טוב ברשתות חברתיות, הביאו במהרה לשאלות רבות וגם לא מעט בדיחות.

חשיפת ה"ביטחו-בוטים" מצטרפת לסערה אחרת סביב 'מפקדים למען בטחון ישראל' אותה חשף לאחרונה קלמן ליבסקינד ב'מעריב'. על פי התחקיר של ליבסקינד, העמותה ערכה סקר לגבי עמדת הציבור בנוגע להחלת ריבונות על שטחי יהודה ושומרון אשר הראה בבירור שרוב גדול מהציבור בישראל תומך במהלך. אך לראשי התנועה היו תוכניות משלהם, והם פרסמו את הסקר בכל זאת תוך הצגת תמונת מצב הפוכה לחלוטין, כאילו רוב הציבור דווקא תומך בהיפרדות ומתנגד להחלת ריבונות. כשנתבקש וילנאי להגיב על הדברים להגיב בתוכנית הרדיו של אראל סג"ל, הוא גמגם והתחמק.

חשיפת ה"ביטחו-בוטים" מאמש מצטרפת למקרים דומים שהתגלו לגבי אישים ומפלגות בצד השמאלי של המפה. כך למשל, לפני כשנתיים נחשף בערוץ 12 קמפיין הכפשה חשאי אותו ניהלו אבי גבאי ואנשי מפלגת העבודה ברשתות החברתיות נגד יאיר לפיד. בסבב א' של בחירות 2019 התגלתה שורה ארוכה של מגיבים ברשת האינסטגרם שהגיבו את אותה תגובה לבני גנץ, אך הגדיל לעשות משה יעלון שבקיץ 2018 הפעיל לכאורה רשת שלמה של חשבונות מזויפים שהגיבה בעדו ותקפה את מבקריו.

למען הגילוי הנאות אציין שלקחתי חלק מרכזי בחשיפת אותה רשת, בה ב"בוגי-בוטים" השתלחו בכל מי שהעז לבקר את יעלון ואת צעדיו. לחשיפה הוביל חיפוש פשוט בגוגל אחר תמונתה של משתמשת בשם "ורדה חורי", שהתבררה כשייכת בכלל לסופרת מורמונית מיוטה. בתוך שעות ספורות נאספו כ-14 חשבונות מזויפים שככל הנראה הופעלו באופן ידני, הגיבו כמעט אך ורק ליעלון ועקבו ונעקבו על ידי אנשיו.

באחד באפריל 2019, שמונה ימים לפני הבחירות, פרסם 'ידיעות אחרונות' את "תחקיר הבוטים" הידוע לשמצה, בו חשף לכאורה רשת ענפה של חשבונות מזויפים שהופעלו כביכול על ידי הליכוד במטרה להשפיע על דעת הקהל. אלא שבתוך זמן קצר מאוד התברר שה"תחקיר" התבסס על עובדות מפוקפקות מאוד.

אחד אחרי השני יצאו ה"בוטים" והזדהו כבני אדם אמיתיים, והפארסה הגיעה לשיא בחקירה בלתי-רשמית של מי שנחשדו כמפעיל הרשת בפני ועדת הבחירות המרכזית. בין השאר הופיעו בפני השופט מלצר ה"בוטים" יצחק חדאד וחיים אלקסלסי, שסיפרו כי מעולם לא פגשו או הכירו אדם הקשור הליכוד. חלק מנפגעי התחקיר אף הגישו תביעה נגד 'ידיעות אחרונות', הכתב רונן ברגמן וארגוני שמאל שסייעו לפברוק ה"תחקיר".

דיון בעתירת רשימת כחול לבן נגד הליכוד (בעניין תעמולה אסורה) בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כב' השופט חנן מלצר.מפלגת כחול לבןמפלגת הליכוד#שקיפות #בחירות2019

Posted by ‎ועדת הבחירות המרכזית לכנסת‎ on Wednesday, April 3, 2019

מה משותף לכל המקרים הללו בהם נחשפו בוטים אמיתיים ואחרים? בכולם התגלה כי ישנו צד אחד במפה הפוליטית שמנסה בעקביות להשפיע על השיח באמצעים פסולים, תוך שהוא מאשים את הצד השני בשימוש באותם אמצעים בדיוק. משום מה, דווקא במקרה ה"בוטים" המפוברק של הליכוד, השופט מלצר מיהר לארגן משפט ראווה, ומשאר המקרים התעלם בנוחות ביחד עם מרבית כלי התקשורת.

בשמאל נהנים להכפיש ולהתחבא מאחורי משתמשים מזויפים, אך בעצם היו רוצים מאוד שתהיה להם "רונית הביביסטית" אחת אמיתית משלהם. נראה כי חלקים בשמאל וארגונים שונים לא יבחלו באף אמצעי להשיג עוד השפעה בדעת הקהל, אבל שוב ושוב מתברר שאין קונים לסחורה בבחירות וגם לא ברשתות החברתיות. אז גנרלים יקרים, פוליטיקאים נכבדים – אתם באמת רוצים להשפיע? לפחות בואו ותהיו עצמכם. אל תרמו, אל תשקרו, ואל תתחבאו מאחורי זיופים ושלל עמותות "לא פוליטיות" אחרת כל מה שיישאר הוא השקר.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. רקובים , מושחתים עד היסוד. "אמת היא ערך ליברלי והיא ערך שמרני, אך היא מעולם לא הייתה ערך של השמאל. אנשים בשמאל אומרים רק מה שמקדם את האג’נדה המיידית שלהם. כוח הוא המצפן המוסרי שלהם, ולכן האמת תהיה משועבדת אליו תמיד"

  2. סליחה סליחה אבל זה ביבי והליכוד והחרדים. הם אימצו למעשה את מישנת אהרון ברק ומזינים אותה אנחנו חיים את מפאי את אהרון ברק מיזה עשרות שנים. ב77 זה היה קצת שונה באה מהפכה אבל לא החזיקה מעמד .זאת גלות שבט העולם האשכנזי שניתקע בכהונה. נורא מפליא מדהים ששכח את הנבואה. זה וראיציות של כהונה . אמונת התנך מציבה אותה בחזית בתיפארת עד. לא נירתעת אלא מיתחברת להוויה ונילחמת עליה. כל הגטאות של היום זה מהגלות מומלץ לבטל אותם. למה ככה מענים אותנו העם. מיתעללים בנו. אתה אומר משהו קבוצות אלה כועסות מזה אתה אומר. בכיוון השני מייד מיתנפלים עליך. מי שחי בהוויה ניקרע לגזרים. מה לו ולגטאות. הלכתי לצבא כל חיי חייתי מכספי שלי ומאמינה באל שלי. הגטאות חולות רעות קורעות את העם לגזרים. צריך איחוד בשם אידיאל לא בשם שקרים. כאילו מיתחת הכל שקר.
    נורא עצוב היום על העם על המדינה. הכל מלאכותי נורא .אבל הנשמה צועקת אותנטיות מזה קרה לכם .יש לנו את הבשורה הכי גדולה בעולם. ואנחנו כמו זנב עלוב לעולם. כה עלובים אנחנו.

  3. שמאלנים = בוגדים, נוכלים, רמאים, שקרנים, גנבים, מושחתים = €£$€£$€£$ סוכנים זרים של האנטישמים בעולם!

  4. כיוון שאף אחד/ת, החושב/ת עצמאית, לא יקנה שרצח ישראלים ע"י כנופיית מרצחים שכוחת אל שהסמול העלה מתוניס וגידל בעזה,

    הינה שלום עם שכנינו.

  5. אבל למה צריך בוטים?
    הרי כחולבן הגיעה בשיאה למספר מנדטים שיכול להתחרות בקלות בליכוד? אז איך יתכן ש'רונית הביביסטית' קיימת אבל מקבילתה ה'לפידיסטית' לא?
    אז יש 2 אופציות: או שתוצאות הבחירות עברו עיוות חמור במיוחד אותם 30 מנדטים לא קיימים(לא מאמין שזה הסיפור, אני מכיר אנשים שאומרים שם הצביעו לכחולבן) או שיש פה בעיה שורשית יותר: חוסר אמון בעם.
    זו אותה הסיבה שתוצאות הבחירות ניתנות לעיקוף, שיש צורך ברגולציה, שאסור להסתמך על יוזמה פרטית, הסיבה שבאף חלק של כחולבן אין פרימריז או שבג"ץ יכול להתייחס להחלטות נציגי העם המלצה בלבד. אם לא מאמינים ביכולת האזרחים לחשוב ולהגיע למסקנות ומצפים מהמנהיג להחליט בשבילם-אי אפשר גם לסמוך עליהם שיעזרו למנהיג ברשתות החברתיות.

    1. פחות חוסר אמונה באזרח ויותר דיכוי של יכולתו לחשוב ולקחת אחריות ומכאן: להיות ראוי לאמון.
      לכן למרות שיש להם הרבה תמיכה, הם לא יכולים לסמוך על התומכים שידעו לטעון בשבילם או יקחו יוזמה לטעון בשבילם. התפיסה שהם מחנכים אליה פשוט מונעת את האפשרות הזו.

  6. ידעתי שהשמאל מפעיל בוטים והבנתי את זה מהתגובות לא צריך להיות מומחה למדייה מבינים תכף ומיד כמו מכתב האלופים מכתב התיכוניסטים וכו ועוד להפיל על הליכוד שכביכול הם מפעילים בוטים מתנהגים בצורה עלובה הדמאל כביכול ישר הגון אבל למעשה הכי מושחת לכאורה ותמיד מפיל על הליכוד גועל נפש לשמאל אלה שמצביעים על ביבי כאשם הם יותר מושחתים ממנו פי מליון לכאורה ויבוא יום שסה ייתגלה

  7. הסיסמה של השמאל הרס המדינה ולא הרס המפלגה . והכול מותר הפצת שקרים .אירגון הפגנות נגד מדיניות ממשלת הימין והכול בתמיכה כספית מעמותות תומכות מחבלים. . הזוי

  8. Follow the Money. האופרציות של השמאל בארץ ובעולם ממומנות בסכומי עתק ולא לגמרי ברור לי מי עומד מאחריהן. האם מדובר על קבוצה אחת, על מדינה, או על טירוף קולקטיבי. מה שברור הוא שלכולן מטרה אחת ברורה והיא להציף את המערב בהגירה, לשתק את ההנהגה, המשטרות והצבאות מלהגן על התרבות המערבית, ולהציף את כלי התקשורת במסרים פרוגרסיביים ושינאה תהומית לכל מה שמריח כנסיון למנוע הרס מוחלט של הקיים.
    כל הרשתות מוצפות בתכניות ששמות ללעג מנהיגים מהימין, וכל מדינה עם מנהיג ימני מוצפת בביקורת ארסית בלתי פוסקת. זה קורה באתרי החדשות, בסרטים בסדרות טלוויזיה, NETFLIX, AMAZON, וGOOGLE. פשוט שוטפים לציבור את המוח בתעמולה גרועה בהרבה מזאת של שנות השלושים מכיוון שהתעמולה היום מכוונת נגד הציבור עצמו, כלומר נגדנו ונגד העתיד של הילדים שלנו.

  9. הצעד הבא במירוץ החימוש הזה הוא להקים ולתפעל רשת גדולה של בוטים בשלל נושאים שלא קשורים בשגרה כך שייראו כמו אנשים אמיתיים, ואז להפנות אותם לכיוון מסויים.