תלונה לנציב שירות המדינה: פתח בהליך משמעתי נגד ליאת בן ארי

ארגון 'בצלמו' פנה לנציב בעקבות חריגות הבניה שבוצעו לכאורה בנכס בבעלות המשנה לפרקליט המדינה: "התנהגות שאינה הולמת ופגיעה בשירות הציבורי"

בניה ללא היתר? עו"ד ליאת בן ארי | צילום מסך, Milivoj Kuhar

האם המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי מסתבכת בפרשת הרחבת הבניה האסורה? בבקשה שהוגשה הבוקר (חמישי) לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, דורש ארגון 'בצלמו' באמצעות עו"ד אביעד ויסולי להורות על חקירה נגד התובעת במשפט נתניהו והעמדתה לדין משמעתי, בעקבות הדיווחים האחרונים על חריגות בניה אסורות שבוצעו לכאורה בבית הנמצא בבעלותה בראש העין.

על פי מסמכים שחשפה עו"ד כנרת בראשי ועליהם דיווחו עקיבא ביגמן ואראל סג"ל ב'ישראל היום', פקח מטעם העירייה שערך בחודש פברואר ביקורת בנכס הרשום על שמה של בן ארי ובעלה בראש העין, גילה כי בוצעו בו לכאורה וללא היתר עבודות לפיצול על מנת לבנות יחידת דיור נוספת. בנוסף נחשפה מודעה שפרסם לכאורה אביב שווקי, בעלה של בן ארי, בו הוצעה להשכרה יחידת דיור באותה הכתובת בסוף שנת 2019. בדיווח נוסף של ביגמן וסג"ל שהתפרסם היום, עולה גם כי בן ארי עקפה לכאורה את כללי המכרז שקבעו כי הבתים נבנו למטרת מגורי חברי העמותה בלבד ולא למטרת שכירות.

על פי התלונה שהגיש עו"ד ויסולי לנציב שירות המדינה, בן ארי עברה במעשים אלה על סעיפים בחוק התכנון והבנייה האוסרים על שימוש בנכס שאינו תואם את תכניתו, וכמו כן ביצעה את הפיצול בנכס ללא היתר. עוד טוען עו"ד ויסולי כי בן ארי קיבלה לכאורה לכיסה "כספים ורווחים הנובעים מהעבירות הפליליות בדמות שכ"ד…על אף שלא היה בידיה, ועדיין אין בידיה, היתר לפיצול יחידת הדיור".

בנוסף נטען במכתב התלונה כי תגובתה של ליאת בן ארי לפיה אינה שותפה מלאה בנכס בו התקיימו העבירות הייתה "ניסיון לשבש את החקירה ולהטיל במרמה את האחריות הפלילית לעבירות על בעלה". לדברי עו"ד ויסולי, מן המסמכים עולה כי "מעבר לפן הפלילי והמשמעתי, החמורים כשלעצמם, יש בעובדות המקרה להצביע על העדר יושר, העדר יושרה והעדר מוחלט של טוהר המידות", דווקא בקרב מי שאמורה להיות מופקדת על אכיפת החוק. לסיכום נכתב כי "מכלול הדברים המתוארים לעיל מצביעים על התנהגות שאינה הולמת על ידי עובדת מדינה בכירה, ופגיעה קשה בתדמית השרות הציבורי במדינת ישראל".

בארגון 'בצלמו' שהגיש את התלונה לנציבות אמרו ל'מידה' כי "השקיפות מחייבת את כלל עובדי המערכת ובפרט המערכת המשפטית, ועל אחת כמה וכמה את התובעת במשפט הכי רגיש במדינה. לכאורה ישנן טענות חמורות נגדה שטרם התבררו ולכן אנו דורשים מהנציב לפתוח קובלנה נגדה וכן מהיועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית. נמשיך להיאבק כדי שהצדק לא רק ייראה אלא גם ייעשה".

היסטוריה של פרשות

כזכור, זו אינה הפרשה הבעייתית הראשונה שנקשרת בשמה של ליאת בן ארי. זכורה במיוחד פרשת החופשה המשפחתית באפריקה אליה החליטה לצאת דווקא במהלך השימוע בתיקי ראש הממשלה אותם ליוותה והובילה. בבקשה שהגשנו בחודש פברואר לקבל פרטים לגבי החופשה, טענו במשרד המשפטים כי מדובר ב"מידע פנימי וסודי" שגילויו "מהווה פגיעה בפרטיות ולכן אסור בפרסום".

שמה של בן ארי נקשר גם לכמה פרשות אחרות, ובראשה פרשת המכרז התפור שהתפוצצה ברעש גדול בחודש יוני בשנה שעברה, אז הוקפא המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה בעקבות מכתב אנונימי שנשלח לנציבות שירות המדינה ובו נטען כי הוועדה בנציבות שהתכנסה כדי לבחור את המועמד לתפקיד היא “מחטף לקידום ליאת בן ארי”. לדברי הכותבים, בן ארי הייתה “המועמדת המועדפת על פרקליט המדינה שי ניצן” (שהיה חלק מוועדת המכרז) בשל “הקו התקיף שנקטה בתיקי ראש הממשלה”.

בחודש ספטמבר 2019, בזמן שוועדת המינויים דנה בתוצאות המכרז, פנתה מנכ”לית משרד המשפטים סיגל יעקבי לנציבות שירות המדינה והודיעה כי המשרד מבקש לדחות את המכרז עד לבחינתו המעמיקה. שי ניצן, המשמש כאמור גם אחד החברים בוועדה, התנגד למהלך והדיון חודש לאחר התערבות היועמ”ש ואיומי שביתה מצד בכירים במשרד, ובסופו בן ארי מונתה לתפקיד הבכיר. בתגובה כתבה מנכ”לית המשרד מכתב חריף לפרקליט המדינה ובו טענה כי החלטת נציבות שירות המדינה לאשר את קיום המכרז “אינה עונה על כל השאלות שעורר התהליך” אשר “חלקן לא נידונו באופן מספק”.

בפרשה אחרת שנחשפה בתחקיר שפרסם אלי ציפורי באתר News1 של יואב יצחק, התברר עו”ד טלי נג’רי שכיהנה כסגניתה של בן ארי חוותה על פי התחקיר ניהול מתעמר, פגיעה במעמדה המקצועי, ”יחס פוגעני ומשפיל” ואף איומים במטרה להדיח אותה מהתפקיד. כאשר הסכסוך הגיע לבית-הדין לעבודה, הגישה בן ארי תצהיר בו כתבה כי אין שחר לטענות והפרשה נסגרה לבסוף בהסדר בו שילמה המדינה פיצויים לעו”ד נג’רי ובתמורה קיבלה חסיון. על פי ציפורי, מטרת ההסדר הייתה “להסתיר את המידע מהציבור”.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "בתקופה האחרונה גוברים ניסיונות חוזרים ונשנים להכפיש את גב' ליאת בן ארי בפרסומים ברשת ובתקשורת, לחדור לפרטיותה ולפשפש בענייני בני משפחתה על מנת לפגוע בשמה הטוב. המניעים לכך ברורים לכל, והעיתוי איננו מקרי. אין בכוונתנו לתת יד לניסיונות אלה ואין כל מקום להתייחס לשאלות הנוגעות לחייה האישיים של גב' בן ארי".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. המניעים לחקירות ולהכפשות ברורים לכל, והעיתוי לביצועם איננו מקרי?
    כשמדובר במה שנעשה נגד ליאת בן ארי, אולי.
    כשמדובר במה שנעשה נגד נתניהו – בוודאי.

    1. איזה אינטרס יש לפגוע בה למעט דרישת צדק?
      זה לא יגיע לתקשורת ולכן לא ישפיע על דעת הקהל וזה בטח לא יפריע ליכולת ההתנהלות של מי שיכולה להיות בחופשה ובשימוע בו בזמן.

  2. אנשי החוק מורמים מעם. ווינשטיין לא ראה את העובדת הזרה. גם השמאל נקי. ברק לא ראה אף הוא את העובדת הזרה. לשופטים אין התנגשות אינטרסים. גם אם יעמוד בן משפחתו ואפילו בנו יכריע כמו שצריך. אז אל תבלבלו את המח.

    1. פרץ, אזרח כמוך ראוי לחיות במדינה כמו צפון קוריאה! אתה מתנהג כמו גוש בשר שצריך לחשוב בשבילו ולכוון אותו. שם ישימו לך מרדעת ורסן ותהיה מאושר.

    2. ל"חיים" אין מייצג יותר נאמן לקוריאה הצפונית, מאשר בוט בולשביק כמוך המכוון למטרה ללא הפסקה.

  3. בתי-משפח והבל.
    בתי- משפת הם זבל.
    בתי-משפט הם אבל.
    אבל על המוסר המת.
    אבל על היושרה ז"ל.
    אבל על הצדק שכל כולו סדק.
    על שבר בת-עמי אני בוכה.
    אכן כאדם תמותון, וכאחד השרים תפולו.
    הם אינם עלובי-החיים.
    הם המעלבים את החיים.,
    קומה אלוהים שופטה הארץ, ובמיוחד את השופטים.

  4. האם מדובר בפעם נוספת? העדר יושרה מצד אותה הפרקליטה אשר לכאורה טייחה את חקירות ראשל"צ?
    "שלם 2 מיליון דולר תיקים ייסגרו"
    האם כספי השוחד מצאו דרכם לרכישת נכסי נדלן?

  5. תגובת משרד המשפטים מדברת בעד עצמה! הכל נכון אך נוגע לחיים הפרטיים של העבריינים לכאורה, ולכל לא ייחקר!
    התיאוץ יותר גרוע המעשה העבריינים לכאורה.
    אבוי לנו שזו מערכת אכיפת החוק שלנו.

  6. מתשובת משרד המשפטים עולה שמעתה ואילך כל עבריין יוכל לטעון שהחקירות בעניינו מהוות הפרת פרטיותו. יופי!

    ובכל זאת, למה דוברות משרד המשפטים עוסקת בענייניה הפרטיים של הגב' בו ארי? למה שלא תשכור לה דובר על חשבונה? לכאורה, יש כאן מעילה במשאבי הציבור.

  7. האם אין מידה שווה לדין?ליאת בן ארי שיקרה ורימתה וצריכה לתת את הדין לאלתר. ואיך המערכת המשפטית מגינה עליה ?ממש חוצפה!ליאת בן ארי היא אזרחית מן השורה והחוק חל עליה במידה שווה!!!!!

    1. כבר מזמן אין לנו אמון במערכת אכיפת החוק, שהפכה לזרוע הביצועית של התקשורת השמאלנית. יושבים אנשי תקשורת ומספרים לנו מעשיות ומנפחים כל סיפור על חמגשית שנרכשה בבית ראש הממשלה. אנשי התקשורת עדיין לא הפנימו שיש היום תקשורת אחרת היא, תקשורת המונים. מה שהם לא ידווחו לאזרחים וינסו להעלים, האזרחים ידווחו בעצמם ברשתות ההמונים, וזה הרבה יותר חזק.

  8. לפי הידיעות שהתפרסמו על הפרקליטה המאותרגת והמגובה בפרקליטות, היא מרשה לעצמה ללכת בדרכים רעות ופסולות. אבל כמובן הם אסורים על האזרח הפשוט – וכל זאת כי יש לה גיבוי והסתרה של הפרקליטות.
    הגיע הזמן שבראש הפרקליטות יעמוד מנהל שיעשה שם בדק בית רציני ויפעל כדי למגר התנהלות פוליטית, אנרכיסטית ופורקת עול.

  9. לפי הידיעות שהתפרסמו על הפרקליטה המאותרגת והמגובה בפרקליטות, היא מרשה לעצמה ללכת בדרכים רעות ופסולות. אבל כמובן הם אסורים על האזרח הפשוט – וכל זאת כי יש לה גיבוי והסתרה של הפרקליטות.
    הגיע הזמן שבראש הפרקליטות יעמוד מנהל שיעשה שם בדק בית רציני ויפעל כדי למגר התנהלות פוליטית ופורקת עול.

  10. הסיפור עם ליאת בן ארי מטריד לא בגלל חומרת העבירה (היא לא), ולא בגלל השקר הלבן (הוא לבן), ולא בגלל שהיא עובדת במחלקה הכלכלית (גם ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש!). הסיפור מטריד כי הוא פשוט מתאדה, וההתאדות הזו מלמדת כי זה אפילו לא קצף, לא יתוש, ולא גרד בעיני התקשורת – ומה שמטריד בזה – הוא שאין להם שום יושרה לומר את האמת, שכזו וכזו עלתה בתחקיר, ולשים את הדברים בהקשרם הנאות לפי שיקול דעתם: עם תגובתה, תגובת המשרד וכיו"ב.
    השתיקה הדוממת במשך כל כך הרבה זמן (מלבד גלובס) מלמדת בדיוק את כל הסיפור. אנחנו כאן במלחמת נראטיבים, והנראטיב של ליאת בן ארי צריך להיות נקי רק בגלל שהיא נגד המושחת, הנאשם, הרשע בנימין בן צילה ובן ציון.

    יזכה למטר של אתרוגים מאת העם.

  11. על כל פרשה היא עולה עוד מדרגה בכדי להשתין על כולם מיותר גבוה וכבר ,כבר תשתיות מהעליון…

  12. היא בטח גם לא שלמה מס הכנסה על ההכנסה מהדירה המפוצלת

  13. אין עשן ללא אש ! וכל הטוענים נגד בן ארי , לא במעמד כמוהה שיש להם כלים לתפור נגדה תיקים , כפי שפעלה נגד ראש הממשלה. !
    חובה להמשיך לבדוק ולחקור , ועוד יותר ליידע….זכות הציבור לדעת אם עבריינית מנהלת להם את מערכת המשפט !!