דו"ח חדש: אירופה מממנת פעילות אנטי-ישראלית בעשרות מיליונים

NGO Monitor חושף מענקים בסך 30 מיליון אירו לארגונים פלסטינים הקשורים לטרור, וכמו כן לארגונים ישראלים שמטרתם "התערבות בדמוקרטיה"

פעילי החזית העממית במשרדי ארגון RCD4GS שקיבל 648 אלף אירו מהאיחוד האירופי | Greg Montani, abuali.ps

האיחוד האירופי העביר בשנים האחרונות עשרות מיליוני אירו לארגונים ישראליים ופלסטינים המעורבים בפעילות דה-לגיטימציה לישראל ובניסיון להשפיע על תהליכים דמוקרטיים. חלק מן הארגונים אף היו בעלי קשרים לארגון הטרור 'החזית העממית'. כך עולה מדו"ח חדש של מכון המחקר NGO Monitor שפורסם אמש (רביעי).

על פי הדו"ח, האיחוד האירופי אישר בתקופה של 2020-2019 שלושים ושניים מענקים בסכום כולל  של 30.1 מיליון אירו עבור פרויקטים ב"ישראל ופלסטין". הרוב המכריע של המימון לארגונים ישראליים בתחום זכויות האדם נועד ליוזמות הקשורות לסכסוך, שזכו לשישה מענקים בסך כולל של 2.47 מיליון אירו, וכמעט רוב מוחלט של הארגונים הפלסטיניים הממומנים מעורבים בקמפיינים אנטי-ישראליים שונים.

בין המענקים היה למשל סכום של 3.3 מיליון לארגון  Land Research Center", אשר המנכ"ל שלו השמיע בפומבי הערות אנטישמיות. 5.8 מיליון הועברו לארגונים עם קשרים לארגון 'החזית העממית לשחרור פלסטין'. בנוסף, שבעה מענקים בסכום כולל של 11.8 מיליון אירו יועדו לפרויקטים בירושלים, חלקם לקידום התוכנית האסטרטגית של האיחוד שמטרתה "שימור הזהות הפלסטינית של מזרח ירושלים״ ו"הגנה על המורשת האסלאמית והנוצרית" מפני ישראל.

עוד מפרט הדו"ח לפחות שלושה מענקים בסך מיליון אירו אשר הועברו לארגונים ישראליים "לצורך השפעה על תהליכים דמוקרטים בנושאים שנויים במחלוקת". 'האגודה לזכויות האזרח', 'הקרן למגני זכויות אדם' ו'התנועה לחופש המידע' זכו לתקצוב של פרויקטים במאות אלפי אירו המיועדים "להפוך את הדמוקרטיה הישראלית לדמוקרטית יותר".

ארגון 'מולד' קיבל בתקופה בה עוסק הדו"ח סכום של 600 אלף אירו עבור מה שהוגדר כ"שיקום האפשרות של רעיון שתי המדינות… על ידי שינוי היחס והעמדות של נבחרי ציבור בחברה הישראלית המתנגדת לחלוקה". ארגונים נוספים אותם מציין הדו"ח כמי שזכו למענקים במסגרת פרויקטים של האיחוד האירופי הם 'שוברים שתיקה', 'בצלם', 'עיר עמים' ו'רופאים לזכויות אדם' .

סגנית הנשיא במכון NGO Monitor אולגה דויטש מציינת כי "הניתוח שלנו מדגיש את האופן הפוליטי בו האיחוד האירופי בוחר את שותפיו ואת הפרויקטים שמקדמים מדיניותו באזור". לדבריה, "היינו רוצים לקוות שהאיחוד וממשלות תורמות נוספות יהיו זהירים יותר ולהבטיח שהם לא מקדמים אג'נדות קיצוניות כמו תמיכה בארגונים הקשורים לטרור. המקרים הללו הרסניים וכבר משפיעים על היחסים הרגישים בין האיחוד האירופי לישראל".

תופעה חמורה

כפי שדיווחנו בעבר בהרחבה, חלק מחברי החוליה שתכננה וביצעה את הפיגוע בו נרצחה רנה שנרב ז”ל היו בכירים בארגון ‘החזית העממית’, ועבדו או עבדו בעבר בארגונים לא-ממשלתיים הזוכים למימון מהאו”ם וממדינות אירופה.

כמה מן החשודים בהשתייכות לרשת הטרור עבדו בתור מנהלי כספים באותם ארגונים, השתתפו בגיוס כספים ונהנו מגישה ואף משליטה בכספי הארגון, שהגיעו ממדינות כמו שווייץ, הולנד, צרפת, שבדיה, ספרד ואירלנד, כמו גם מהאיחוד האירופי ומהאו”ם. בחודש יולי האחרון, ממשלת הולנד הודתה לראשונה כי כספי סיוע הולנדיים מגיעים לפעילים פלסטינים החשודים בטרור והיו חלק מן החוליה

רנה שנרב ז"ל | באדיבות המשפחה

לאחר מעצרם בחודש אוקטובר 2019 של שניים מחברי החוליה, אמרה ל’מידה’ ליאורה הניג-כהן, חוקרת בכירה במכון NGO Monitor, כי המעצר חושף שוב את התופעה החמורה בה כספים זרים מממשלות אירופאיות ומסוכנויות שונות של האו”ם מגיעים בפועל לידי ארגונים הקשורים לטרור בדרכים שונות: “הכותרת של “זכויות אדם” מעניקה לארגונים האלה חסינות, והאירופאים מתייחסים אליהם כארגון אזרחי. אין שום שקיפות או בקרה, והכסף ממשיך לזרום למרות כל העדויות והממצאים”.

לדברי הניג-כהן, “לאור ריבוי המקרים בהם פעילי ‘החזית העממית’ שעובדים בארגונים אלו עוסקים בפעילות טרור, אנו חוזרים וקוראים לממשלות אירופה וסוכנויות האו”ם לבצע חקירה מקיפה כיצד הוחלט על מתן המענקים למרות כל הממצאים והעדויות על קשרים לטרור. יש לבדוק לאלתר מדוע תהליך המימון לוקה בחוסר שקיפות, וכיצד תפקידם של החשודים בארגוני ‘זכויות אדם’ מתיישב עם פעילות הטרור בה הם חשודים”.

על פי נתוני המכון, ארגון UAWC (‘איחוד ועדות העבודה החקלאיות’) ממומן בין היתר על ידי ממשלות הולנד, נורבגיה, ספרד, גרמניה וצרפת. סאמר ערביד, החשוד כי עמד בראש החוליה שביצעה את הפיגוע, עבד כמנהל הכספים של הארגון. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, ערביד הכין את מטען החבלה והפעיל אותו וגרם למותה של רנה ולפציעת אביה ואחיה. בעבר נעצר ערביד מספר פעמים במעצרים מנהליים בשל מעורבותו בטרור, וריצה גם עונש מאסר של שנתיים וחצי בכלא הישראלי.

המחבל השני שזכה למימון הולנדי הוא כאמור עבד אלרזאק פארג׳. על פי גורמי הביטחון, פארג’ היה אחראי על גיוס חברים חדשים לארגון ‘החזית העממית’, והיה מעורב ביחד עם ערביד בתכנון פרטי הפיגוע. בעבר ריצה עונש מאסר ארוך בכלא הישראלי בשל חברותו בארגון ‘החזית העממית’, וכמו כן היה עצור במעצר מנהלי מספר פעמים בחשד לעברות טרור. פארג’ שימש בשנים האחרונות כמנהל האדמיניסטרטיבי של ארגון UWAC.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. זה הוכחה שקשה להוציא מהיהודים את תחושת הגלותיות,
    דבר כ"כ פשוט לדרוש מהגרמנים לא להתערב בעניינים הפנימים- מי מעיז להגיד להם?

  2. לא הבנתי במה אירופה של אז שונה מאירופה של היום.? וכמובן השמאלים שעזרו לאדולף היטלר דאז. ממשיכים לעודד שואה על העם היהודי בישראל ומחוצה לה. אולם אף אחד לא יעצור. על אף "שהליכוד הימני שולט בישראל"

  3. מעניין כמה ממארגני הדגלים השחורים לוקחים לכיסם תוך כדי פעילות אנטי דמוקרטית