המדינה התעוררה מאוחר: "הכיבוש השקט" ביהודה ושומרון בשיאו

דו״ח חדש ומדאיג חושף את נתוני ״הכיבוש השקט״ בשטחי C. ברשות הפלסטינית הבינו שעל מנת לכבוש את שטחי ישראל, לא בטוח שנדרש נשק

קרדיט: Furst Photography

ברחבי יהודה ושומרון פועלים גופים אנטי-ציוניים רבים, הכוללים ארגונים ערביים, אירופיים וישראליים. לכל ארגון יש את הכלים שלו, הזהות שלו והגבולות שלו. אחד בטרור, שני בתעמולה, שלישי בעתירות משפטיות והרביעי בשתדלנות במוסדות הבינלאומיים. המנעד רחב מאד, ההבדלים בין הארגונים גדולים מאד, לעיתים גם בלתי ניתנים להשוואה, אבל כולם שוכנים בגבולות הגזרה שבין בלימת המפעל הציוני לבין מחיקתו מעל פני האדמה.

במבט חטוף ובלתי מעמיק, ניתן לקבוע שהאפקטיביות הממשית של כל אחד מן הענפים האנטי-ציוניים היא די מוגבלת. ארגוני הטרור לא יצרו גלי ירידה מן הארץ, ארגוני ה-BDS לא מנעו מחברות ישראליות להימכר במיליארדי דולרים בבורסות העולמיות, ושום ארגון המתפרנס מהכפשת ישראל בעולם לא פגע במעמדו המתחזק משנה לשנה של הדרכון הישראלי. גם לא ׳בצלם׳ ו׳שוברים שתיקה׳, ׳עדאללה׳ ושאר ארגוני הקרן לישראל חדשה.

אבל כל זה במבט חטוף. מבט מעמיק קצת יותר, יגלה יישובים ישראליים שנהרסו או כלל לא נבנו, השקעות ענק שהתעכבו או בוטלו, והחלטות ממשלה שלא יושמו בגלל אותו לחץ היקפי ופנימי נגד המדינה. מי שלא מאמין, יכול לבקר בחאן אל אחמר. לאו דווקא בכפר הבלתי חוקי עצמו, אלא בשיטה.

בשנים האחרונות, כך מספרת לנו המציאות, עלו גורמים שונים על דרך יעילה ביותר לכבוש ממדינת ישראל שטחים שבשליטתה באין מפריע, ומבלי לירות ולו כדור אחד. יעיד על כך ראש ממשלת הרשות הפלסטינית לשעבר, סאלם פיאד, שבמימון אירופי בנה בכל רחבי שטח C, על אפה ועל חמתה של ישראל, ובמו ידיו יצר רצפים פלסטיניים בין הערים הגדולות ביהודה ושומרון תוך פלישה לשטחים הנמצאים ״בשליטה״ ישראלית.

למעשה, הרשות הפלסטינית קובעת עובדות בשטח על ידי בניה ופיתוח, בלי ששום גורם ישראלי מנסה בכלל להתעמת עימם. תנועת ׳רגבים׳ חשפה כי בשנת 2018 בלבד תפסה תכנית פיאד כמעט 80 אלף דונם משטחי C.

שיטה אפקטיבית נוספת להחרמת אדמות מדינה היא באמצעות נטיעת מיליוני עצים. תחשבו על קק״ל, רק אנטי-ישראלית וחרוצה הרבה יותר.

מתחת לרדאר, בזמן שכולנו עסוקים בקורונה, באבי ניסנקורן ובבני גנץ, פועל ארגון ירדני בשם ״הקבוצה הערבית להגנת הטבע״ (APN – The Arab group for the Protection of Nature) לתפוס כמה שיותר שטחים ישראלים באמצעות שתילת עצי פרי וזית.

הארגון, אשר מקום מושבו המרכזי נמצא בעומאן, מתאר את עבודתו כהתנגדות ירוקה (“מוקאוומה אל ח׳דרה”) נגד ישראל, ושותל זה מספר שנים מאות אלפי עצים ביהודה שומרון, בקעת הירדן וירושלים.

לפי נתוני הארגון, המלווים בצילומים מכמעט כל נקודה ונקודה, במסגרת מבצע ״מיליון עצים בפלסטין״, עובדו 126,307 דונם ביהודה ושומרון. דונם, למי שלא זוכר, הוא אלף מטר מרובע. כל שטח C מתפרס על קרוב ל-4 מיליון דונם. בבקעת הירדן לבדה נשתלו עם ההכרזה על תכנית המאה קרוב ל-40 אלף עצים.

אותו ארגון נתמך על ידי ממלכת ירדן, קרנות הפועלות מכווית, ארגון הצדקה האסלאמי הבינלאומי, ארגוני זכויות אדם טורקיים ועוד. ממשלת ירדן, אגב, לא יכולה לטעון שהיא לא יודעת במה מדובר ורק העבירה לתומה כסף, מפני שהארגון עצמו פרסם מכתב רשמי של שר ההסברה הירדני אמג׳ד עודה אל-עדאילה שבו הוא מודה להם על העבודה ומצהיר שקרא את דו״ח הארגון.

Furst Photography

באוקטובר האחרון, נשתלו עצים ב-154 דונם באזור חברון, ובאזור סלפית שמדרום לאריאל נשתלו 500 עצים. בחודש בנובמבר האחרון, נשתלו 420 עצים בסמוך לנבי סמואל בירושלים. 3,000 עצים נשתלו בפאתי הכפר בידו הצמוד לירושלים, אשר שני שליש משטחו נמצא בשטחי C. כ-8,000 עצי פרי נוספים נשתלו מחוץ לשמונה כפרים בקרבת ירושלים, במרחב שבאזור בית איכסא. כמו כן, על-פי פרסומי הארגון המלווים בצילומים, הכוללים מדי פעם גם תיעוד של ויכוחים עם חיילי צה״ל, נשתלו מאות עצים נוספים מחוץ לכפרים ברדל׳ה ועין אל בידה השייכים לרשות הפלסטינית.

בקיצור. בזמן ששומרי ישראל לא נמים ולא ישנים בגזרות הקרביות, הבינו מבקשי רעתה של ישראל שאפשר גם אחרת. אפשר לכבוש מישראל שטחים פשוט על-ידי עצי זית ומצלמה. לא בהכרח צריך את כל הנשק והרעש מסביב.

זינוק במבצעי הנטיעות הנרחבים בחודשים האחרונים מראה שבחסות הקורונה, איבדה ישראל עשרות אלפי דונמים.

כעת נותר לקוות, ובעיקר ללחוץ, שהודעת שר ההתיישבות צחי הנגבי וראש הממשלה נתניהו להקמת מערך סיורים חדש למניעת הכיבוש השקט, אכן יוקם ואכן יפעל ביעילות. אנחנו בקרב מאסף, אבל לא חסר תקווה. ובסופו של יום, עם ישראל תמיד ינצח.


מתן פלג הוא יו״ר תנועת ׳אם תרצו׳.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. הצעה פשוטה ויעילה, כול מי שמעורב בגינבת אדמות מדינה = לגרש אותו מהארץ!
    ולהפקיע בכוחניות את כל האדמות ולרשום בעלות המדינה!
    סוג של חומת מגן במאבק על קרקעות המדינה!
    אגב זה לא חדש השיטה שלהם לגנוב אדמות מדינה ע"י שתילת עצי זיתים, האלוף אורי שגיא כתב ספר בשם 'אורות בערפל' ב -98' אחרי שהשתחרר מהצבא כבר הזכיר את השיטה שלהם להשתלט על אדמות המדינה בגליל..
    לדעתי חובה על המדינה להגיב בצורה תקיפה ובאלימות גדולה על גנבת האדמות מדינה=גירוש כל הכפר!
    אין פיתרון אחר!
    מעניין אותי עד מתי זה ימשך המצב שלערבים ולבדואים מותר לגנוב אדמות מדינה וגנבות ריכוש ולעשות פשיעה חקלאית,ולעשות פרוטקשן .ריבוי נשים לא לשלם מסים,לעשות כסף שחור(=אחרת תסבירו לי מאיפה יש להם כ"כ הרבה כסף לבנות ארמונות בגליל ובנגב? ומכוניות יוקרה?)

    1. בכל מקום כזה יש לתפוס את האנשים ולהכניס אותפם לכלא על פלישה לא חוקית ועל פעילות בשטח C הנתון לשליטת מדינת ישראל. לצערנו הפושעים הגדולים יושבים במינהל האזרחי, כולפם שמאלנים והם אלה שעוצמים עיניים. צריך להעיף את האנשים הרעים הללו שרק מזיקים למדינת ישראל. הם פעילי הקרן להשמדת ישראל. אויבים מבית

  2. מתי נפנים שזו אדמה כבושה ששייכת למדינה אחרת ולהם הזכות לעשות כרצונם באותו שטח כמו שיש לכול מדינה זכות לעדות זאת
    העובדה שהשטח מחלוק לאיזורים A,B,c אינו סותר העובדה שמדובר בשטח אחד ובמדינה אחת שנמצאת תחת עוול הכיבוש וניצול המשאבים
    שתילת עצים ו/או פיתוח אותם איזורים הוא רק תעודה שזו מדינה שעתידה לקום וטוב שעושים פיתוח אגב זה מה שנעשה בתקופת ההתישבות

    1. יסביר לי בבקשה אדוני, איזו מדינה תקום שם?, ואיפה הכיבוש? ממי נכבש השטח? איזה עם יהיה זה שיקים שם מדינה? ובאיזו זכות?
      די לקשקש קשקושים.

  3. לישראלים(החילונים) כבר לא איכפת מה קורה. ואפילו עוזרים לערבים
    ליהודים שגרים בשומרון כבר אין את הכוח לעשות כלום אחרת היו עושים יותר
    הבעיה התחילה כבר לפני יותר מ 20 שנה ולצערי הממשלה לא מצליחה לעשת הרבה כשידיה קבולות בבגץ.
    הפתרון? להתחיל למשול

  4. יש אצלינו מפלגת בג"ץ שעל פיה ישק דבר
    וכל עוד לא תקום ממשלה ימנית ללא כחלונים למיניהם
    המצב ימשך ואף יורע.
    סער בוודאות לא יביא את הגאולה וספק אם בנט יסייע להבאת הגאולה ולכן שניהם זוכים לתפנוקי תקשורת השמאל ולבמה אוהדת להסתה כנגד הכוח היחידי שיכול להביא לשינוי.

  5. סעו בכביש 1 בין ירושלים ליריחו תראו כמה האחזויות של בדואים לאורך ההממשל האזרחי זו לא טעות שבו עובדים הרבה ישמעלים מעלים עין בכוונה תחילה כמו כן ליד הכביש בין צומת אלמוג ליריחו ניטעו אלפי עצי תמר בשטח שהיה אמור להיות אזור אדמות מדינה

  6. כל הכבוד על העלאת המודעות לדבר הנורא הזה.
    מה אפשר לעשות רטרואקטיבית?