בחירות, חזרה לחיים והכרת הטוב

יש למעשה רוב ימני בישראל, אך הוא איננו מאוחד. לכן כשנצביע על גורל עתידה, שלומה וצביונה של המדינה, אסור שאף קול ילך לאיבוד

באירופה עדיין נכנסים לסגרים ובישראל חוזרים לחיים | ישראלים בבית קפה בירושלים (צילום: משה מילנר, לע״מ)

פעם הזדמן לי לעיין בחוברת בחדר המתנה. ראיון עם עובד גן חיות באחד מגני החיות הגדולים בארצות הברית צד את עיני, בו הוא נשאל האם לאחר טיפול מסור של כעשרים שנה בפילים, הוא חש שיש בהם הכרת הטוב כלפיו. תשובתו הייתה – לא! הפילים מתנהגים אליי בדיוק כמו לעובד שזה מקרוב הגיע, וזה לו יומו הראשון.

מדוע נזכרתי בכך כעת? מפני שנוכחתי לדעת שהקניונים מלאים, בחנויות מטיילים קונים, בבתי הקפה ובמסעדות יושבים סועדים, נשים שלא התראו חודשים רבים יושבות ולוגמות קפה, מצחקקות ומספרות מיני רכילויות. רק לפני חודש עדיין היה סגר והנה חוזרים לחיים, אפילו שיו״ר ועדת הבחירות אסר על השושבין הראשי בנימין נתניהו ו׳הליכוד׳ להשתמש בסיסמה.

וכמו שטען מטפל הפילים שאין מצידם הכרת הטוב, ובכן, גם לרבים שהגיחו החוצה בימים אלה וחווים את השיבה לחיים של כולנו, חסר לחלוטין יסוד זה. אחרת כל אחד היה רואה עצמו מחויב להצביע למי שהביא את המצב ל״כולנו מסובין״. חמישה מיליון אזרחים השלימו כבר את קבלת המנה השנייה, והחיים הרגילים כבר נראים באופק.

לקט קצר מאירופה: “מכה למרקל ולמפלגתה בעקבות כשלון המאבק בקורונה”; ראש ממשלת דנמרק: “לו הייתי יכולה, הייתי חוזרת מישראל עם מטוס מלא חיסונים”; בצרפת מחסנים רק בזריקה אחת, אין חיסונים ועד כה חוסנו רק שני מיליון צרפתים מתוך אוכלוסייה של 67 מיליון בני אדם; כך אמרה נשיאת הנציבות האירופית: “הכישלון במבצע החיסון האירופי רשום על שמי. התמהמהנו ברכישת חיסונים ולא דרשנו התחייבויות לגבי מועדי אספקה, לא התנהלנו נכון”. תושבי אירופה מופצצים בשבועות האחרונים בסיפור ההצלחה הישראלי, הם רואים ורוצים גם. בעיצומו של המאבק של מדינות אירופה בגל השלישי של מגפת הקורונה, הכול משבחים את ישראל על מבצע החיסונים המופלא.

מהבן הרשע והמתריס אין ציפיות. מהתם גם אין, הוא צורך את תקשורת הרמייה והיא עושה בו כחפצה ומטעימה אותו לתיאבון ברוש עקוד (צמח רעיל ביותר), שבעיניו זה אורים ותומים. זה שאינו יודע לשאול אינו מתאמץ להבין מה קורה מסביב. כלומר, עלינו לשים יהבנו על החכם, שידע להבחין שאנו נמצאים במצב הטוב ביותר, מכול הבחינות, ולמי מגיעה התודה.

קרב הגושים, טוהר הבחירות וסכנות זיופים

מהסקרים לא ידוע אם נגיע להכרעה בסבב הרביעי, ושוב השאלה שניצבת להכרעה אינה אידיאולוגית אלא פרסונלית – כן ביבי, או רק לא ביבי. בארץ קיים משחק הגושים, המספרים הם שמנצחים, ולא המפלגה בעלת מספר המושבים הגבוה ביותר.

למעשה יש רוב ימני בישראל, אבל הוא איננו מאוחד. הציבור החרדי הולך לפי דעתם של גדולי תורה, ובעקבות פגיעות רבות מצד בג״ץ, בו וביהדות, הוא הולך לבחור ולהתכנס בתוך עצמו. אך אנשים שפעם היו ב׳ליכוד׳ בהחלט מסוגלים ללכת עם לפיד, שאיתו עוד היינו מצפים לחסונים עד היום הזה.

ההצבעה בצל הקורונה תגרום ככול הנראה לעלייה ניכרת במספר מצביעי המעטפות הכפולות, מה שמעורר את החשש מזיופים נרחבים. כ-500 אלף, שהם כ-12 אחוזים מבעלי זכות הבחירה, יצביעו בקלפיות מיוחדות. מדובר בשליטה דה-פקטו על תוצאות הבחירה על ידי הרשות השופטת. זה כבר היה לנו בעבר, והראָייה ש׳הליכוד׳ עדיין מצפה למושב אחד נוסף שנלקח ממנו לפי חשבונו. גם על התקנת מצלמות בקלפיות אסרה ועדת הבחירות.

אנשים שפעם היו בליכוד בהחלט מסוגלים ללכת עם לפיד | יו״ר תקווה חדשה, גדעון סער (צילום: משה מילנר, לע״מ)

הונאת בחירות נעשית לעיתים באופן חוקי לכאורה, גם אם אינה עולה בקנה אחד עם עקרונות של מוסר ודמוקרטיה. מקרים רבים כמו פתקי הצבעה עבור ״מועמד לא רצוי״ נזרקים ונספרים כפסולים, בזמן ספירת הקולות פתקי הצבעה פסולים נספרים כאילו הצביעו רק בעד ״המועמד הרצוי״, או שבזמן דיווח הקולות מהקלפי לוועדה המרכזית מדווחים נתונים בדויים במקום הספירה האמיתית. בבחירות קודמות, מתוך 82 חברי ועדות הקלפי שעדויותיהם ביחס לזיופים ורמאויות הועברו ליו״ר ועדת הבחירות ולמשטרת ישראל, 80 כלל לא נבדקו.

ביום הבוחר הבא עלינו לטובה, יום שנכפל בו כי טוב, יוכרעו נושאים גורליים לעתידה, שלומה וצביונה של מדינת ישראל. אי לכך צריך לעשות הכול כדי ששום קול לא ילך לאיבוד, ולהצביע למען שלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ, וכן לא לשכוח את דברי חז״ל בהכרת הטוב: “הפותח פתחו לחברו, נפשו חייב לו”, וחיסרון שכזה באדם – השחתה עמוקה בשורש הנפש.


ד״ר אסתר שניאורסון גרי היא סופרת, משוררת, פובליציסטית ומרצה להיסטוריה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. תודה רבה לך גבירתי דוקטור שניאורסון על המאמר הנפלא!
    ממש אמרה את מחשבותיי…

  2. יישר כוח על המאמר המעולה.
    אכן הכרת הטוב לא מדברת לעם הזה שאחרת היו צריכים להיות 80 מנדטים לנתניהו ולימין.
    בושה וחרפה שאני משוחח עם אנשי ימין והם אומרים בפניי שאין להם כוח ללכת שוב לקלפי
    גברת שניאורסון תודה על המאמרים הטובים.

  3. מאמר מעולה
    כמה חשובה הכרת הטוב
    הרי זה המהות של ליל הסדר בפסח
    שבעצם אנחנו מכירים טובה להקב"ה שהצלינו ממצרים בחסדו הגדול

  4. מאמר מדויק….מסביר ומבאר את כל הקושיות …אני מקווה שהעם לא יזלזל ב"מן" הנפל עליי מן השמיים…צריכים לפתח הכרת תודה על הטוב ..
    ובשם השם נעשה ונצליח…

  5. על הטיקט של בגץ איתם הולכים הציונות הדתית גם היה צריך להיות 20 מנדטים .סוף סוף לעשות פיסקת ההתגברות ועוד. לעשותבגץ חדש אבל כנראה אנשים אהבלים גמורים.

  6. דר שניאורסון היקרה
    הוצאת את מחשבותי מילה מילה.
    כך חשבתי…היכן הכרת הטוב? היכן עם סגולה? הזהו?????? אוי לנו כי דמינו לעם סגולה.