ג'ון קרי והדמוקרטים חברו לאויבי ישראל

החשיפה לפיה מזכיר המדינה לשעבר מסר לאיראנים מידע רגיש על פעילות צבאית ישראלית מגלה עוד טפח במדיניות הבוגדנית והנפסדת של אובמה וממשיכו ביידן

מזכיר המדינה ג׳ון קרי ושר החוץ האיראני מוחמד זריף בווינה, אוסטריה, 14 ביולי 2014 (קרדיט: מחלקת המדינה האמריקנית)

המאמר התפרסם לראשונה באתר 'נשיונל רוויו', אנו מודים להם על הרשות לתרגמו.


אנו יודעים כעת כי מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי אינו סתם מבקר של ישראל – הוא יריב שלה. בהקלטה שהשיג ארגון Iran International ונחשפה ב'ניו-יורק טיימס', סיפר שר החוץ האיראני מוחמד זריף כי קרי יידע אותו לגבי “לפחות 200 פעולות” חשאיות של ישראל נגד יעדים איראנים בסוריה. לדברי זריף, הוא קיבל את המידע הזה “בתדהמה”.

אין זה פלא אפוא שב'טיימס' ציינו את החשיפה המדהימה הזו במשפט אחד שנדחק לתחתית הכתבה. אפילו זה היה טוב יותר מה'וושינגטון פוסט' שכלל לא מזכיר את השיחות בין זריף וקרי בנוגע לישראל וסוריה.

ואכן מדובר בפצצה תרתי משמע: בכיר אמריקני חש בנוח מספיק על מנת לחלוק מידע מסווג עם מדינת אויב רודנית, מדינה שממשלתה רצחה מאות אמריקנים וחטפה עוד עשרות רבות, התערבה בבחירות בארה"ב ותומכת במשטר אסד הטובח בבני עמו. ולא סתם מידע מסווג, אלא מידע הנוגע לפעולות הסודיות ביותר של בת-הברית הקרובה ישראל. מה עוד קרי סיפר לזריף? ב'טיימס' לא מגלים לנו.

טעות תפיסתית חמורה ומסוכנת | נשיא ארה״ב לשעבר ברק אובמה והנשיא הנוכחי ג׳ו ביידן (קרדיט: Peter J. Souza)

ישראל מצדה ודאי לא ששה לחלוק מידע כזה עם ארה"ב כאשר דמוקרטים כמו ג'ון קרי מגלים חיבה גדולה יותר כלפי אלו המאיימים להשמיד את העם היהודי מאשר כלפי אלו המגינים עליו. יש לזכור כי גם אחרים כמו הסנאטור כריס מרפי (שכעת דורש “תדרוך מסווג” לגבי תקרית החבלה במתקן הגרעיני בנתנז המיוחסת לישראל) נפגשו בחשאי עם זריף כחלק ממאמץ מתואם לחתור תחת מדיניות ממשל טראמפ נגד תוכנית הגרעין האיראנית. פעולות מעין אלה מצד קרי ואחרים מתאימות הרבה יותר להגדרה של "קנוניה" מאשר כל האשמת שווא שנשמעה בשנים האחרונות נגד טראמפ ואנשיו.

איננו יודעים על מה שוחח מרפי עם זריף, אך אנו כן יודעים כי לאחר חיסולו של רב-המחבלים ובכיר משמרות המהפכה קאסם סולימאני, קרי ומרפי היו בין אלו שהזהירו בפאניקה מפני “מלחמה אזורית נרחבת” שמעולם לא התרחשה. באותה קלטת שנחשפה נשמע זריף אומר כי חיסול סולימאני בידי ארה"ב הנחית על איראן “מכה קשה שגרמה יותר נזק מאשר חיסול של עיר שלמה”.

כפי שהוכיחו שנות טראמפ, ישנן מספר דרכי פעולה אפשריות בעודנו ממתינים שמשטר האייתוללות יתעשת או בתקווה יתמוטט, ואלו כוללות בין היתר לחץ כלכלי וחבלה. בשבוע שעבר, ישראל ביצעה לכאורה מתקפה על רשת החשמל במתקן התת-קרקעי בנתנז בה על פי הדיווחים נפגעו אלפי צנטריפוגות. זו ככל הנראה הפעם השנייה בחודשים האחרונים בה סוכנים ישראלים הצליחו להבריח מתקני נפץ ולהפעיל אותם מרחוק בתוך המתקן השמור. זו כמובן רק התקרית האחרונה בשורה ארוכה של שריפות בלתי-מוסברות, התנקשויות ומתקפות סייבר שגרמו לעיכובים משמעותיים בתוכנית הגרעין האיראנית. כל המאמצים האלה הצילו כנראה חיים רבים בכך שעיכבו את היכולת האיראנית להפוך לצפון קוריאה הבאה שתאיים על כל שכנותיה ואף גרוע מכך.

״ההחלטות מוכתבות בידי המנהיג העליון״ | האייתוללה עלי ח׳אמנאי (קרדיט: Khamenei.ir)

במהלך שנות אובמה, הדמוקרטים דבקו כל העת בדיכוטומיה מטעה וכוזבת: או שאתה תומך במגעים דיפלומטיים עם הפלג "המתון" במשטר האיראני, או שאתה בעד מלחמה; או שאתה מטיס בחשאי משלוחי מזומנים כדי להציל את האייתוללות מפשיטת רגל, או שאתה גורר את אמריקה לעוד סכסוך מיותר. בשלב מסוים הנשיא אובמה אפילו העז לטעון כי הרפובליקנים המתנגדים להסכם הגרעין מקדמים את אותה מטרה של הקיצוניים באיראן.

אלא שהאמת הייתה בדיוק הפוכה. בקלטת הסודית של זריף אנו שומעים אותו מודה כי בכירי הצבא ואנשי הדת הם אלו שמקבלים את ההחלטות באיראן, לעתים תוך ביטול צעדי הממשלה והתעלמות מהם. על פי ה'טיימס', אמר זריף כי המערכת הפוליטית באיראן “מוגבלת מאוד” וההחלטות “מוכתבות בידי המנהיג העליון או משמרות המהפכה” הנאמנים לו. הנחת העבודה של אובמה לפיה דיוני הסכם הגרעין נוהלו מול "הפלג המתון" הייתה פנטזיה לאורך כל הדרך.

המתונים האמיתיים באיראן ננטשו למעשה על ידי אובמה וג'ו ביידן כאשר אלו החליטו שארה"ב לא תתמוך בתנועת 'המחאה הירוקה' שפרצה באיראן ב-2009. נתן שרנסקי הגדיר את ההחלטה הזו של אובמה כאחד מהכישלונות הגדולים ביותר בהגנה על זכויות אדם בהיסטוריה המודרנית. הדמוקרטים ובהם מרפי, ביידן וקרי היו מעוניינים יותר להבטיח כי איראן תהפוך לכוח אזורי שיאזן את כוחה של ישראל.

לא משנה מה דעתכם על הסכם הגרעין עם איראן או על הכוונה של הנשיא ביידן להחזיר את ארה"ב כמשתתפת פעילה בו, ברור לכל בר דעת כי לא יתכן מצב בו בכיר אמריקני חולק מידע מודיעני רגיש של בת-בריתו עם משטר רצחני כמו זה היושב בטהרן. אלא שנראה שזה בדיוק מה שג'ון קרי עשה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. ההתנהגות של גו'ן קרי אינה חדשה.
    לפני כמה שנים צפיתי בסדרה דוקומנטרית (מצויינת) בנטפליקס על מלחמת ויאטנם.
    ג'ון קרי היה קצין משוחרר שהיה ממובילי המאבק במעורבות האמריקאית.
    הוא איבד את תמיכת החיילים המשוחררים כשהעליל עליהם פשעי מלחמה שלא היו.

  2. אני מודה שהזעזוע מהסיפור לא ברור לי. ישראל לא מאוד משתדלת להסתיר את התקיפות, כך שאם מדובר באישור שישראל תקפה 200 פעמים את האיראנים בסוריה – ישראל הייתה מעוניינת בהעברת המידע לאיראנים.

    1. אני מקווה מאוד שמדובר על יידוע לאחר מעשה ולא על אזהרה על 200 תקיפות לפני שישראל תקפה ובכך מניעה של התקיפות הללו מלצאת לפועל. אבל בהתחשב בזה שלא דווח אפילו על 100 תקיפות כאלה…

  3. מאמר מצויין הכל אמת..חוסן ברק אובמה הוא המושך בחוטים גם כיום..הרי הוא מוסלמי במוצאו ולכן הברית עם האיטולות באיראן היא הסכנה לעולם..ישראל היום צריכה יותר מתמיד את נתניהו, הרי מצפים לנו לפחות 4 שנים קשות. מול ממשל עויין ביותר שהיה מאז ומתמיד..אני מקווה שיש כמה סנטורים מהמפלגה הדמוקרטית שלא יתנו לביידן הסינילי להפקיר את ישראל

    1. @יהודה: יש בישראל מיעוט גדול מאוד של יהודים (לא פחות משליש, אולי אפילו 40%) שלא מרוצה מהשיגשוג הכלכלי חסר התקדים, מהיציבות הביטחונית (הכי פחות הרוגים), ממצב הכי טוב בעולם מבחינת הקורונה (ואגב, אני מנתגד למה שנקרא "חיסון" וטירוף הכפייה), אבל העובדה שישראל היא המדינה הפתוחה היחידה בעולם), מכריתת בריתות עם מדינות ערב, מדומיננטיות טכנלוגית, עצמאות אנרגטית. לא מרוצה!

      אחרת איך אפשר להסביר את תוצאות ההצבעה, את תנועת ה"רק לא ביבי"?

      נ"ב: ואותם האנשים שהצביעו נגד השיגשוג והיציבות ונגד הניצחון של בני האור על בני החושך (אפילו אם לטווח קצר), אותו המיעוט ייחל למפלתו של המייטיב הגדול ביותר עם ישראל, טראמפ, והריע בצווחות שמחה כזה זה אכן קרה.

  4. יהודי מומר וכדרכם של כאלה זה מה שהוא יודע לעשות הכי טוב! פשוט לא להאמין מעבר לעובדה שבתו נשואה לפרסי ומי יודע מהם קשריו שם….

  5. ג'ון קרי נאמן לאיראן.
    כמו שלפיד / סער נאמנים לדמוקריטים השמאלנאצים ולא לעם היהודי!

    תומכי איראן במחלקת המדינה של ביידן נקטו בגישה הרגילה של אובמה "למה אתם מופתעים" (שאנחנו בוגדים).

    לפיד(קלינטון) וסער(אובמה/ביידן) הם סוכנים זרים של השמאלנאצים הדמוקרטים.

    מלחמת "אחים" / אזרחים בדרך אם הבוגדים האלו יעלו לשילטון!

    1. @"השמאל (העולמי) הוא האויב": תודה לך בגלל שאני רואה שאיני לבד ולא השתגעתי.

      סוכני האבדון והאובדנות בישראל בעקביות מקדמים עמדות שרעות לישראל (כמו שאנחנו מכירים אותה, למשל ההתנגדית של גנץ לבניית גדר בסיני). אין הסבר אחר חוץ מכך שהם בוגדים. בדיוק כך גם הכנופיה שהשטלתה על ארה"ב – מטרתם היא להפוך את ארה"ב למדינה שבה רוב לא לבנים ומשטר סוציאליסטי.

      הבעיה הלוגית שאני לא מצליח לפתור היא כזו: במהלך ההיסטוריה, היו הרבה בוגדים בארצם, בעירם (תחת מצור למשל). תמיד, הבוגד חיפש שכר כלשהו – למשל שלמונים, הגנה מפני הפולש (כשזה פורץ לתוך העיר הנצורה) או הבטחה להיות שליט-בובה אחרי שהתוקף ייתגבר על המגינים. מה שאנחנו רואים כרגע זה תהליך שבו לבנים ועשירים תומכים ללא תמורה נראית לעין בתנועות פוליטיות שתהפוכנה אותם עצמם ללא רלווניים אם הן תשגנא את מטרותיהם – כלומר, הלבנים התומכים, המממנים, המכוונים את תנועות השמאל בארצותיהם (כולל ישראל) – מקדמים את החרבתם הם. זו התעלומה.

    2. רוב העשירים הלבנים שאתה מתכוון אליהם עושים עסקים עם סין, יריבה אידאולוגית וכלכלית של ארה"ב ואלו בישראל עושים עסקים עם האמריקאים והאירופים. בנוסף, יש את האידאולוגים, כמו ג'ורג' סורוס, שמאמינים שהמערב צריך להענש על חטאי הקולוניאליזם, לכל אלה מתווספים האידיוטים השימושיים, המוני משועממים שניזונים מהדיסאינפורמציה שמפיצים הראשונים והנה קיבלת סחף של המערב לכיוון האבדון. איך עובדת הדיסאינפורמציה? כל מה שהיה צריך זה תמונה שהפיצו התורכים של תינוק מת על החוף, שתהפוך את כל מי שהתנגד להגירה מוסלמית לרוצח תינוקות קר לב. ואיזה ראש ממשלה יעז להוריד הוראה לצבא שלו לעצור את הסירות?
      לכל אלה נוספת העובדה שהימין צודק היום כמעט בכל העמדות שלו וזה דורש מהשמאל לתת את האלטרנטיבה ההזויה כדי להצדיק את קיומו…

    3. @אנונימי 2: עשרות מיליוני לבנים שהצביעו נגד טראמפ, מאות אלפי יהודים שהצביעו נגד ביבי, אין להם עסקים עם סין. המניע הוא אובדנות, לא כסף, ואיני יכול להסביר את זה אבל זה לא אומר שזה לא נכון. כסף (כמו מימון מחקר לפרופסור שמצהיר את נאמנותו לדת שינוי האקלים, למשל) עוזר, הוא אפילו מעניק איצטלא של "מצליחנות" ו"קוליות" למטרות השמאל, אבל הוא לא המניע העיקרי.

      הגזע הלבן (ואני בכלל לא גזען) פשוט החליט להתאבד ולזנוח את ההישגים העצומים שלו ב-500 השנה האחרונות שהיטיבו עם שאר האנושות. למה? אין לי תשובה.

    4. לאשר פט. את התעמולה מפיץ הכסף הגדול ורוב האנשים נכנעים לשטיפת המוח והולכים עם הזרם כי זה יותר קל מלהיות ימני ולקבל גינויים מכל עבר.

  6. צוות שונאי ישראל של ביידן:

    1. רוברט מאללי, שליח מיוחד לאיראן.
    2. ריימה דודין, סגן מנהל משרד לענייני חקיקה בבית הלבן.
    3. מאהר ביטר, מנהל בכיר למודיעין במועצה לביטחון לאומי.
    4. וונדי שרמן, סגנית מזכירת המדינה.
    5. עוזרא זייה, מזכירו של משרד החוץ לביטחון אזרחי, דמוקרטיה וזכויות אדם.
    6. האדי עמר, עוזר מזכיר סגן לענייני ישראל-פלסטין.
    7. קולין קאהל, מזכיר ההגנה למדיניות.

    אל תעבירו מודיעין לממשלה הזאת!
    נקודה!

  7. הפעולות של השמאל כל כך חסרות הגיון שחייב להיות מישהו או גוף עם אינטרסים שעומד מאחוריהן. זה מתחיל להיות יותר ויותר מפחיד במיוחד שאת התמיכה שלהם בציבור הם מקבלים כתוצאה מתעמולת הפחדה ושטיפת מוח מתמדת.

  8. ג'וני צריך להיות מהיום "פרסונה נון גראטה" בישראל
    ולהצטרף לרשימה השחורה של מסורבי כניסה לישראל
    אף פעם הוא לא היה אוהב ישראל וניסה לכופף את ידינו הרבה פעמים לעשות ויתורים מסוכנים ומחוות מיותרות.

  9. אולי הגיע הזמן להכיר שיש מנהיג לבירה, שיש בורא לעולם שמנהיג את הכול ומכוון את הכול ליעד לא ידוע, אבל מעצם המוזרות ואי – ההיגיון, מראה שיש כאן דברים נסתרים. שאנחנו לא מבינים ולא מסוגלים להבין, רק לאחר מעשה. כמו"כ איך ייתכן שאחרי מבצע החיסונים, והסכמי אברהם, לא התווסף לנתניהו עוד מנדטים מעבר למה שהי' לו קודם. זה מראה שיש כאן דברים נסתרים, שבורא עולם מכין לנו. אנחנו לא מסוגלים ולא יכולים להבין את הקב"ה. כי הוא בורא ואנחנו נבראים. אנחנו מוגבלים והוא ית"ש איננו מוגבל בשום צורה.
    שאלה: כמה שיניים יש לכם בפה? אני בטוח שרובינו אינם יודעים או זוכרים כמה. ועאחכו"כ שאיננו יודעים כמה שערות יש לנו ברא. אז אנחנו מתיימרים להבין מהלכים של בורא עולם????
    סיפור אמיתי: איזה מרצה אתאיסט, הרצה שאין בורא לעולם ח"ו, והביא כמה דוגמאות. (?!) קמה ילדה יהודיה בגיל 16, ושואלת אותו: מה אוכל הסוס? והוא עונה: חציר. והיא שואלת איך נראה הצואה שלו? – כדורים. ושוב שואלת: מה אוכלת הפרה? מה אוכל הכבש? והוא עונה: חציר. ושוב איך נראה הצואה? ושוב: פלטות לפרה, וגולות לכבש. והיא שואלת: הייתכן שכולם אוכלים אותו דבר?! והיציאות שלהם שונות? והמרצה עונה: האמת שאין לי מושג. והיא אומרת לו בחרא אתה לא מבין, אבל בבורא עולם ואיך הכול מתנהל?! בזה אתה מומחה?

  10. הוא שונא ישראל ותיק קרי שר"י
    בעצם הוא היורש של קיסינג'ר הנרי
    הכותרת לא תואמת את המאמר (שהוא נכון) כאילו זה חדש הרי הצדיק הזה פעל תמיד נגד ישראל
    אמנם הוא הסביר שזה רק לטובת ישראל ,אבל זה טריק ידוע של השמאל כמו
    שטחים תמורת שלום , אם תתאבד נשלם לך מליון דולר.
    מפת הדרכים ,מחיר השלום(אוטובוסים מתפוצצים ), לנגב חומוס בדמשק,שלום עושים עם אויבים,…

  11. לא חשוב מה יעשו הגויים והמומרים
    והשמאלנים חשוב מה יעשו היהודים הימניים
    אוהבי העם והארץ התורה והמסורת
    האם הם עושים כדבעי?
    אני בספק!
    ואידך זיל גמור!!!

  12. אני בטוח שבישראל מכירים את קרי
    לדעתי אם זה נכון הוא צריך להיות בכלא או האדמה

  13. קרי נולד באורורה שבקולורדו לריצ'רד קרי ורוזמרי לבית פורבס, וגדל במשפחה קתולית. רק כשהגיע לגיל 60 נודע לו לראשונה על יהדותה של משפחת אביו.[1][2] יש לו שתי אחיות ואח אחד, שהתגייר לאחר נישואיו ליהודייה. סבו וסבתו מצד אביו, פריץ ואידה כהן, היו יהודים ילידי העיירה בניש בצ'כיה (אז חלק מאוסטרו-הונגריה). ב-1896 עברו בני הזוג לווינה, ובשנת 1900 החליטו לשנות את שמם לפרדריק ואידה קרי על מנת להסתיר את שורשיהם היהודיים. בשנת 1901 המירו רשמית סביו את דתם לנצרות קתולית.[3] אביו של קרי נולד כעשור לאחר מכן וכך גדל כנוצרי. ב-1905 היגרו לארצות הברית. הסב התאבד ב-1921 עקב הסתבכות עסקית. לכן שנאתו לעם היהודי

  14. קרי נולד באורורה שבקולורדו לריצ'רד קרי ורוזמרי לבית פורבס, וגדל במשפחה קתולית. רק כשהגיע לגיל 60 נודע לו לראשונה על יהדותה של משפחת אביו.[1][2] יש לו שתי אחיות ואח אחד, שהתגייר לאחר נישואיו ליהודייה. סבו וסבתו מצד אביו, פריץ ואידה כהן, היו יהודים ילידי העיירה בניש בצ'כיה (אז חלק מאוסטרו-הונגריה). ב-1896 עברו בני הזוג לווינה, ובשנת 1900 החליטו לשנות את שמם לפרדריק ואידה קרי על מנת להסתיר את שורשיהם היהודיים. בשנת 1901 המירו רשמית סביו את דתם לנצרות קתולית.[3] אביו של קרי נולד כעשור לאחר מכן וכך גדל כנוצרי. ב-1905 היגרו לארצות הברית. הסב התאבד ב-1921 עקב הסתבכות עסקית.