ממשלת שמאל מסוגלת להסב נזק רב ושום מיעוט ימני לא ימנע זאת

יש ימין ויש שמאל, והניסיון לטשטש את ההבדלים ולהתמקד במאבק אישי נגד נתניהו, לא ישנה את העובדה הפשוטה הזו

מפלגות רדיקליות עם משנה פרוגרסיבית סדורה | מימין: ח״כ זאב אלקין, ח״כ אחמד טיבי ויו״ר ׳העבודה׳ מרב מיכאלי (דוברות הכנסת)

עם ישראל נחלק בין אלה המכבדים את מסורתם לאלה שבזים לה. בין אלה שחפצים בדמוקרטיה כביטוי לריבונות העם, לבין אלה שרק מדברים על ״ערכי הדמוקרטיה״ ומפרשים אותם כזכויות אדם בווריאציה הקיצונית ביותר והמנותקת מכל הקשר. עם ישראל נחלק בין אלה המאמינים במשפחות וקהילות שמרכיבות עם שבשבילו קיימת מדינה, לבין אלה שערכים אלה זרים להם.

קחו לדוגמה את יו״ר מפלגת ׳העבודה׳, מרב מיכאלי, אשר אמרה בספטמבר 2017 לתוכנית טלוויזיה באוסטרליה כי “המשפחה הגרעינית היא המקום המסוכן ביותר עבור הילדים”, והוסיפה כי “את הילדים צריכים לגדל לאו דווקא הוריהם הביולוגיים, אלא מבוגרים שהמדינה תקבע שהם כשירים וראויים להורות.”

האם יש ח״כ בגוש הימין, כל שכן יו״ר מפלגה, שחושב כך? האם אלה השקפות העולם שאנחנו מוכנים שיקודמו במשרדי ממשלה כלשהם או אפילו בראשות ועדות? ומרב מיכאלי לא הולכת להיות שרה זוטרה, היא הולכת לקבל תיק וכנראה בכיר בממשלת ״השינוי״.

הבה נדבר גם על ׳מרצ׳. על ארגון ׳שוברים שתיקה׳ העוסק בהכפשת חיילי צה״ל, צייצה ח״כ תמר זנדברג בינואר 2021: “כמה ניסו להפיל את שוברים שתיקה. עקבו אחריהם, חקרו ותבעו אותם… כלום לא שבר אותם, וגם לא ישבור… מצדיעה לכם.”

תמיכה בהאג בשילוב עם ראשות ועדה עלולה להיות מסוכנת | יו״ר ׳מרצ׳ ניצן הורוביץ׳ (צילום: דוברות הכנסת)

יו״ר ׳מרצ׳ ניצן הורוביץ הביע תמיכה בהחלטה המוטה והאנטישמית של בית הדין הבינלאומי בהאג לחקור את חיילי צה״ל. זנדברג והורוביץ יהיו חלק מהממשלה הבאה, ידם תהיינה על ההגה, הם יקבלו משרדי ממשלה וינהלו מדיניות. בל נשכח גם את מזהה התהליכים הנודע יאיר גולן, שאולי יהיה שר ואולי ״יתפשר״ על ראשות ועדה.

כנראה שח״כ אבתיסאם מרעאנה ממפלגתה של מרב מיכאלי לא תהיה שרה. אבל גם באצבע שלה הקואליציה תהיה תלויה. היכן נמצא ליבה של אותה ח״כית? האם זו שבנאום הבכורה שלה יצרה השוואה בין השוואה ל”טרגדיית הנכבה” תוך שהיא ממחזרת עלילת דם שקרית על ״טבח״ טנטורה, תעמיד בראש מעייניה את האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי? אם אין יותר הבדל בין ימין לשמאל, הייתי מצפה לראות את המקבילים של מרעאנה בגוש הימין. מישהו שמע על כאלה?

אפשר גם לחדד את ההבדלים הרבים שבין חברי הכנסת השונים של ׳יש עתיד׳ לאלה של ׳הליכוד׳, לעקוב אחרי הקמפיין רווי המסרים על גבול האנטישמיות של ליברמן ולבחון את ״הימניות״ של בני גנץ וחבריו רק בממשלה האחרונה.

בחרתי להתמקד במפלגות היותר רדיקליות, ולא בכדי. כמי שמגיע עם משנה סדורה מהצד השמרני-לאומי, אני יכול לומר בוודאות שבכל משרד ממשלתי הייתי יכול לקדם מדיניות שמרנית לאומית. ולחברי ׳מרצ׳ ו׳העבודה׳ בהחלט יש משנה סדורה. משנה שמאלנית פרוגרסיבית קיצונית. אבל סדורה.

בכל משרד הם ישאירו את טביעות אצבעותיהם – את ערכי אהבת הארץ, הציונות והמשפחה אפשר להרים או להחריב דרך משרד החינוך, משרד הרווחה, משרד התפוצות והעלייה והקליטה. בכלכלה אפשר לפגוע דרך משרדי הכלכלה והחקלאות ואף בוועדות הכנסת.

ובאשר לאלה שסבורים שהממשלה לא תאריך ימים – ראשית, זה ממש לא ברור. שנית, זה לאו דווקא יתרון. יוסי ביילין הסביר בעבר שהחשש שממשלת רבין לא תאריך ימים רק גרם להגברת הקצב של תהליך אוסלו. ראינו גם את ניסנקורן בממשלה הקודמת עם מינוי עשרות השופטים בסרט נע. הוא ידע שזמנו קצר והזדרז להספיק הרבה.

יש ימין ויש שמאל | ח״כ לשעבר אריאל קלנר (פייסבוק)

אין ספק שהשיח הפרסונאלי סביב נתניהו הצליח. במקום להתווכח על אידיאולוגיה, תוקפים את האדם וכך מקלים על דמויות פוליטיות מהצד הימני לחבור לגוש השמאל מבלי לשלם על כך מחיר. אולם ההבדלים בין ימין לשמאל קיימים וברורים, והנזק הלאומי שהשמאל עלול לגרום הוא עצום.

בנט, שקד, סער, אלקין – כשהנזק ייגרם, תירוצי ״רק לא נתניהו״ כבר לא יהיו רלוונטיים. תתעשתו, עוד לא מאוחר.


אריאל קלנר הוא ח״כ לשעבר מטעם ׳הליכוד׳.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. מאמר צבוע.
    גם הימין נשען בין השאר על קולות בעיתיים.
    האם אין במפלגות החרדיות גם ח"כים קיצוניים שלא מאמינים בתרומה למדינה? ומה בדבר ח"כים כגון אבי מעוז ואיתמר בן גביר?
    האם זו השקפת העולם שאנחנו רוצים לראות משפיעה?

    1. מאמר מצוין שמתאר את האמת לאמיתה

    2. מתי בפעם האחרונה איתמר בן גביר או אבי מעוז רצחו ישראלים תמורת פרסים מאוסלו?

      אתה יודע שאף פעם אבל התקפות אישיות זו דרכו של כל נוכל סמולני.

      תודה שהקדשת מזמנך להוכיח זאת 🙂

    3. בן גביר היה רכז תנועת הנוער של כ"ך שהוכרזה בארצות הברית ובישראל קנדה והאיחוד האירופי כארגון טרור

  2. אריאל תחסר לנו בכנסת הזאת. נקווה שתחזור לשם בהקדם. גם אתה הוכחת שבפרק זמן קצר אפשר לעשות הרבה

  3. כל הימין החילוני צריך לצאת לרחוב ולא לתת לאויב השמאלני האנטישמי יום אחד מנוחה!
    להגיע לכל מקום שהתקשורת האנטישמית משדרת ולהשתיק אותם בכוח כמו שהם עושים לנו!

  4. ממשלת שמאל מסוגלת להסב נזק רב ושום מיעוט ימני (בכנסת) לא ימנע זאת…….
    הרוב הימיני ברחוב ימנע את זה!

    ממשלה שמאלנית = אוסלו 2 = מלחמת אזרחים!

    1. מלחמת אזרחים = חורבן המדינה.
      אתה שוכח איפה אנחנו חיים.
      כדאי שתתחיל להתאפס על עצמך

  5. הפתרון אלמנטרי:

    מפלגה, אשר פעלה בניגוד להבטחות הבחירות שלה – כל חברי המפלגה, יכולים להתמודד לפריימריז של החמאס בבחירות הבאות.

    חברי מפלגת "ימינה" ו"תקווה חדשה – אחדות לישראל", חשוב שתרכשו מקצוע לפני הבחירות הבאות. כי לכנסת אתם לא חוזרים. לכל שגעון גדלות של ראש מפלגה שזכה (לשם דוגמא) ב-6% מהקולות, יש השלכות בבחירות הבאות.

  6. החבר החדש של בנט ושקד הבוגדים….

    השמאלנאצי מוסי רז ממפלגת מרצ:

    ההתיישבות הצעירה – "פשע חבלה"
    טרור הצתות – "הנשק היחיד שיש לערבים"
    ירי חיילים בפורעים – "פשע שנאה"
    תקיפות בסוריה – "נצביע בקבינט לפי עמדת מרצ"
    איראן – "הסכם הגרעין טוב, לשתף פעולה עם ביידן"

    כשנשאל מי מבצע ביהודה ושומרון יותר פשעי שנאה, היהודים או הערבים, ענה שלדעתו היהודים, כיוון שפעולות צה"ל ככובש הן גם פשע שנאה.

  7. בדמוקרטיה, העם מקבל בדיוק את מה שמגיע לו.
    כנראה שיש צורך באוסלו 2 ואלפי נרצחים כדי להיזכר.
    והליצנים בנט וסער? מעניין להם את ה…

  8. ההחלטה אם תקום ממשלת שמאל או ימין נמצאת כרגע אך ורק אצל ביבי. ביבי לא הצליח להקים ממשלה אז אם ביבי יצטרף לממשלה תחת מישהו אחר מהימין – יש לנו ממשלת ימין. אם ביבי אומר 'אם אני לא ראש ממשלה אז שתשרף המדינה' תהיה לנו ממשלת שמאל.

  9. אני לא חושב שממשלת ימין עם תריסר עושי צרות כמו סער, בנט, שקד, ליברמן ואחרים תהיה מעשית ולא משותקת. עדיף שתהיינה בחירות נוספות עד שתשתנה השיטה וכמו בארה"ב, ראש הממשלה הנבחר ירכיב את הממשלה, והבחירות לכנסת תישארנה בתוקפן.

  10. חחח אריאל יקר, השיח הפרסונלי הוכתב מראש ע"י הליכוד. התאים לנתניהו שהשיח אינו אידאולוגי שכן הוא מגשים בפועל את כל מאווי השמאל הישן. אמנם השמאל העכשווי רחוק ממנו, אך את כל ההסטה של הקשת הפוליטית שמאלה (כל מה שחורג ימינה מהמרכז הפוליטי אינו לגיטימי) אני מפיל על נתניהו.
    עשור בשלטון ולו ביצע מדיניות ימין:
    בטחוני/מדיני – נתניהו ממשיך את אוסלו. חזק מול החמאס עאלק. בפועל חמאס מחליט מתי מתחילים, גובה הלהבות וזמן סיום. את אונר"א סרב לסגור. את השגרירות האמריקאית העבירו למרות שהתנגד ובכלל בתקופת טראמפ (עם כל הכבוד להסכמי אברהם הנהדרים) נתניהו פספס הזדמנויות רבות לקבע את מעמד ישראל ולחסל את ה"בעיה הפלסטינית". יהודים מפחדים להסתובב ברחובות ובאופן כללי ידוע כי הערבי שייך למגזר ש"נורמות הציות לחוק שונות" אצלו (כדברי המפכ"ל אלשייך). הר הבית די סגור ליהודים. איראן אשר נתניהו מקבל קרדיט על "לוחמת הנאומים" שלו נגדה, אך בפועל היא מנהלת נגדנו מלחמה פעילה ואנחנו יודעים לפגוע להם בכוחות שנמצאים בסוריה – למה לא בטהרן? היה צריך להפציץ את הכורים כשהיו קרים ולחסל את אחמדינג'ד מיד לאחר שהכריז על מטרתו – חיסולנו. יש עוד אך נפסיק פה
    כלכלי – בתחום זה עשה פלאים כשר אוצר, אך מאז הוא פועל כשמאל עמוק. האיש השמן רק משמין והאיש הרזה רק מרזה. מעל מיליון עובדי ציבור, פנסיות תקציביות, אגודות עותומניות שעושות ככל העולה על רוחן, ועדי עובדים למיניהם שמשתקים כל ניסיון ייעול, ממשלה מפלצתית, מכסים ומכסות מעלים את יוקר המחייה, ועדות ומועצות שמקרטלות את השוק הרלוונטי שבו פועלות, חוקי "הלבנת הון" עאלק בכדי לרגל על כל הוצאה של האזרח וניסיון לחסל את המזומן, חלוקת ג'ובים מהליכוד במיטב המסורת הבולשביקית, הפקרת האקדמיה לטירוף השמאל והגלובליזם (תוך הדרת תומכי גוש הימין לטובת ערבים ושמאלנים), ועוד ועוד…
    חברתי – ממשלה שנכנסת לחיי הפרט אינה ימנית. חינוך האזרחים בעזרת חוקים זה שמאל. הפקרת זירת התרבות (ספרות, קולנוע, טלויזיה, רדיו, רשתות חברתיות, אקמיה, עיתונות) לשמאל הקיצוני ביותר ומנגד הפקרת כל מה שחשוב למסורת היהודית (לא לשכוח שרחבת הכותל המערבי הוא רק האזור החיצוני של החומה החיצונית החדשה לאחר ההרחבה הגדולה של הורדוס, כשממש ליד מקום המקדש המקורי – הר הבית הקדוש), התמסרות מוחלטת לכללי ה-PC המוכוונים פוליטית שמאלה, ועוד ועוד

    בקיצור, נתניהו אשם במצב המחורבן אליו הגיע המערכת הפוליטית. לא לחינם הוא מוחרם גם מצד שחקנים בגוש ה"טבעי" שלו…

    *אין בתגובה זו שום תמיכה בממשלת השינוי/שיסוי שכן הם גרועים הרבה יותר בואכה תומכים באויב. אין לימין ייצוג בפרלמנט

  11. קלנר
    אתה עושה מדרש מדבריה של מיכאלי, תשאל כל עובד סוציאלי איפה נפגעים ילדים.
    היא התכוונה שזה שכל זוג מביא ילד לעולם לא עושה אותם הורים טובים. אל תדאג היא לא תתחיל להחרים ילדים מהוריהם.
    אם לך מותר לבצע את האידאולוגיה שלך למה להם אסור?
    מי שם אותך לשפוט מהי אהבת הארץ? מהם ערכי משפחה נכונים? להזכיר לך כמה רבנים מהמגזר שלך וחרדים נתפסו כשנצלו את מי שסמך עליהם?
    אין להם אינטרס להרוס יש להם אינטרס לשנות. מה שלדעתך מזיק יועיל לאחרים? למה אני יכול לקבל כנקודת מוצא את זה שאתה מתכוון לטוב וטועה בדרך ואתה לא מוכן לקבל את זה שאני לא אוהב פחות ממך את מדינת ישראל ואת היהודים.
    כשההסתה והשלילה של כל מי שלא מאמין כמוך תביא לאלימות אתה תבין שזה גם באחריותך?

  12. הייתי אומר לבנט נגב את החלב משפתיך, לפני שתהיה ראש ממשלה. אך חשבתי אולי זה בכלל החלב של עלה התאנה שאתו הוא מתכסה בממשלת השמאל. אפילו השם של המפלגה שקר-'ימינה'? בנט- נוכל.