ימנים, דברו על מהות. השאירו את הרעל לשמאל

בזמן שמסך העשן וההסתה של השמאל המצטמק רק הולך ומתגבר, הרוב הלאומי צריך לחזור לבסיס: עובדות, רעיונות ומדיניות

הבוקר יגיעו עשרות אלפי חברי מפלגת הליכוד לבחור את נציגיהם לרשימת המפלגה לכנסת. מתפקדי מפלגת העבודה עשו זאת ביום שלישי השבוע, ופריימריז נוספים יערכו בקרוב גם במרצ ובציונות הדתית. בכל המקרים האלה מדובר בחגיגה של דמוקרטיה, בה נבחרי הציבור פונים ישירות אל קהל המצביעים, מציגים את פועלם, שוטחים את תפיסת עולמם ומבקשים את אמונם. לשיטת הפריימריז יש אמנם חסרונות משלה, אך היא בוודאי עדיפה פי כמה על החלופה של מפלגות בשלטון יחיד.

דוגמה חיה לחלופה הזו היה ניתן לראות בשבוע שעבר, בכנס פתיחת קמפיין הבחירות של 'יש עתיד' שהפך למפגן הערצה מוזר למייסד המפלגה ומי שעומד בראשה מאז וכנראה לנצח. הצהרת השרה ברביבאי לפיה "יש אחד בורא עולם ויש אחד קוראים לו יאיר לפיד" תפסה את מירב הכותרות, אבל חשוב לא פחות היה נאום לפיד, שהתמקד פעם נוספת בהסתה נגד יריביו הפוליטיים.

אחרי שלעג ליו"ר האופוזיציה על דבריו בנוגע ליוקר המחיה, לפיד חזר לשימוש בדימוי האהוב עליו כאשר הכריז "ניצחנו כבר את מכונת הרעל ונעשה זאת שוב". תוכניות לעתיד המדינה? רעיונות מדיניות? שותפים אפשריים לקואליציה? כל אלה לא חשובים במפלגת יחיד. לאנשי 'יש עתיד' אפילו לא טורחים לחשוב על כל אלה, מכיוון שבכל מקרה המנהיג קובע הכל, וכפי שתיאר עפר שלח המנודה, "מתייחס למפלגה כאל צעצוע של אבא שלו". כאשר אין שיח דמוקרטי אין צורך אמיתי בשיח על מהות.

דוגמה נוספת לתופעת העדר ניתנה יום קודם לכן, כאשר בנימין נתניהו הציג את התוכנית הכלכלית של הליכוד שעיקרה מאבק ביוקר המחייה ובמחירי הדיור, אלה שקפצו לשיאים היסטוריים במשמרת של לפיד. בעוד נתניהו מדבר על גורמים, מנתח תהליכים ומציע פתרונות, חברי הכנסת והשרים 'יש עתיד' צייצו כולם הודעה זהה לחלוטין ששוב כללה מתקפה אישית, הרבה סיסמאות ואפס ענייניות.

מול מכונת הרעל האמיתית והמשוכללת של השמאל אשר באין רעיונות מלבה את רגש השנאה, השיח במחנה הימין חייב להפוך לשיח של ערכים ומדיניות. בכל פעם שהימין ייפול למלכודות הרעל שמפזרים לפיד וחבריו, הוא רק יחזק את מחנה ההסתה והרעל. לראשי אותו מחנה ברור כי הנסיבות הפוליטיות הקיימות משחקות לרעתן, למעשה ליאיר לפיד אין שום דרך כיום להקים ממשלה יציבה ללא הסתמכות כזו או אחרת על תמיכת המפלגות הערביות. השנה האחרונה הוכיחה לאן קואליציה כזו מובילה, והדבר הודגש ביתר שאת במבצע צה"ל האחרון מול הטרור בעזה.

בניסיון להסתיר את המציאות העובדתית הזו ולהסיט את הדיון מהדברים החשובים באמת, בשמאל ימשיכו להפריח מסך עשן כבד של אותם הספינים. הם יאשימו את הימין בכל חטאיהם שלהם עצמם, יזהירו מפני חוסר היציבות הפוליטי אותו יצרו במו ידיהם, יישאו נאומים מעושים על "דמוקרטיה" ו"ערכים" הרחוקים מהם שנות אור וינסו שוב ושוב לגרור איתם למטה את השיח כולו.

מול כל אלה המחנה הלאומי צריך להמשיך ולהניף את דגלי הדמוקרטיה והציונות. אלה דגליהם של הציבור הגדול בישראל, כזה שמאס בכיוון הממשלה הנוכחית, שואף להשיב את המדינה למסלול הנכון ורוצה לראות את מנהיגיו מדברים לעניין על הדברים החשובים באמת ומושלים בהתאם. הדיון צריך להיות על רעיונות וביצוע, מדיניות ומהות. את החלופה כולנו כבר מכירים.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. נכון,

    חשוב מאוד להמשיך ולדבר על מהות. למעשה, חשוב גם להעמיד את המהות *אל מול* ההאשמות הסטנדרטיות של הסמול, נוסח – אתה מצביע למר"צ בראשות אבו בכר אל בגדדי או שאתה נגד הדמוקרטיה?

    כך משיגים את המטרה העיקרית והיא קולות המתלבטים (למי להצביע). כך נבדיל בין אלה המצביעים עפ"י מרחקי הכסא מכסאו של נתניהו לבין אלה המצביעים עפ"י התעמקות בטיב הפתרונות המוצעים.

    הרי כל אלה, אשר לא מצליחים להשלים משפט ללא המילה "נתניהו" על הטיותיה, ממילא מרוכזים במפלגת הליכוד בלבד ולא בעתידה של מדינת ישראל 🙂

  2. דברו באמת על מהות.. לבצע מדיניות ימין על מלא… לבטל מכסים בכללי( ולא רק על תחום המזון.. להוריד מיסים( מעמ ) ולפשט את הבירוקרטיה….

  3. בכלל השיח של השמאל נעשה לא רציונלי ואף דתי. מני מזוז דיבר על לשפוט לפי אינטואיציה ואף אחד בשמאל לא קם.
    מנדלבליט דיבר על שליחות משמיים ל"הצלת הדמוקרטיה" ואף אחד בשמאל לא קם. ועכשיו '"יאיר לפיד הוא אלוהים". ואיזה רבע עד 32 אחוז מהסרוגים הפכו לשמאל מורעל. 42 אחוז זה שעור התמיכה בבנט אצל הסרוגים באוקטובר האחרון לפי אחד הסקרים, כשכבר היה ברור מיהו בנט (למשל הכפיל את כמות המים הניתנת לירדן וכמובן הקואליציה עם עבאס).

  4. אנחנו לא צריכים "לחזור" לעובדות. אנחנו עובדתיים בימין. מול השמאל אין שיח רציונלי או דמוקרטי. שהשמאל ילמד לפחוד מאיתנו. שלא יעז יותר להרים ראש מולנו. ככל שחשוב שנהיה עובדתיים ככה בדיוק מאותן סיבות אנחנו לא צריכים לפחד עד כמה השמאל יחשוב או יאמר עלינו האם ועד כמה אנחנו עובדתיים או לא.

  5. הבחירות לא ישנו דבר. רק החלפת אזרחות ל-2 מיליון ערבים תוביל ליציבות בישראל.
    מיליוני ערבים לא יתנו לנהל ישראל כמדינה יהודית.
    למזלנו כל ערבים מקומיים זכאים לבחור ממשלה ברמאללה.
    *
    הניסוי נכשל. . מדינה יהודית-ערבית תתפרק בהכרח.
    כל ערבים ממערב לירדן (6.5 מיליון איש) זכאים לאזרחות אחידה
    של מדינתם ובירתה – רמאללה.
    *
    כל ערבים מקומיים ישלמו מס הכנסה, מס בריאות וביטוח לאומי – ברמאללה.
    זה יגרום להתנתקות מן הערבים הפלסטינים: כלכלית, אזרחית ופיזית.
    *
    מפסיקים לשלם ג'יזיה לעם זר.
    דמי מחיה, תעסוקה, רפואה, חינוך, קצבאות וכו'
    6.5 מיליון ערבים מקומיים יבקשו ברמאללה ועזה ולא בירושלים.
    *
    יוצאים מהפלונטר
    >
    משאל עם נוסח:
    ליהודים – אזרחות ישראלית,
    לכל ערבים מקומיים – אזרחות מדינתם –
    – יעצור בחירות אינסופיות וישמור ישראל ליהודים.
    *
    לאחר משאל עם על הפרדת היהודים מן הערבים
    על בסיס שתי אזרחויות שונות,
    כל ערבים מקומיים ישלמו מס הכנסה, מס בריאות ומס ביטוח לאומי – ברמאללה.
    אף ערבי לא יגורש מביתו, אך הבטחת הכנסה, קצבאות למובטלים וזקנים,
    ביטוח בריאות וכו' – הם יבקשו ברמאללה.
    *
    עדיף להעסיק בישראל רק ערבים עם תעודות של רשות הערבית.
    בהדרגה כל 6.5 מיליון ערבים מקומיים ייקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין,
    קלקיליה, טולכרם, חברון, יריחו, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'.
    *
    רוב היהודים נגד מדינה משותפת עם הערבים.
    הקואליציה שתגשים רצון העם תקבל יותר מ-80 מנדטים.

  6. על ערכים אתם מדברים? ראש ממשלה שעומד לדין. בעוד חזירי ישיבות משמינים על חשבון המדינה נשלחות בנות ישראל כבשר תותחים לפטם מחבלים בני בליעל. על ערכים אתה מדבר? איבדתם כל זכות לדבר על ערכים. אתה קורה לחזור לערכים כי אבדתם אותם מזמן. לשמאל גם אם אני לא חלק ממנו יש יותר ערכים משהיה לכם אי פעם. אף כי אף פעם לא היה לכם כי למה לקרוא לחזור להם. יהודים אתם? בושה! ואין בכם טיפה

    1. תודה שהקדשת מזמנך להוכיח שערכיך היחידים הם הכפשות, קללות וגידופים.

      אכן אינך סמול. קללותיך מצטטות את החמאס. לפיכך, תודה שעדכנת אותנו מה דעתכם בחמאס. רק שלאף אחד לא אכפת, מה דעתכם בחמאס.