עוד סבב לחימה בעזה, עוד סבב צביעות בעולם

כמו בכל הסלמה במאבק מול הטרור, החשודים המיידים באו"ם ובאירופה הצטרפו בשמחה למפגן הטינה והזיוף כלפי ישראל

מחבלי הג'יהאד בעזה | צילום מסך

לפני כשבוע, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה על חיסולו של מנהיג אל-קאעידה איימן א-זוואהירי במקום מסתורו בקאבול. כמה ימים לאחר מכן, ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד הורה על חיסול תייסיר ג'עברי, מבכירי הג'יהאד האסלאמי בעזה. שני המחוסלים היו דומים מאוד: רוצחי המונים שמטרתם היחידה היא הפצת הרס, סבל ומוות של חפים מפשע, בשם השלטת חזון הכיבוש האסלאמי.

בהתייחסו לחיסול זוואהירי באפגניסטן, דובר מטעם מזכ"ל האו"ם אמר כי האו"ם "מחויב למאבק בטרור ולחיזוק שיתוף הפעולה הבינלאומי בהתמודדות עם האיום". כמובן, היה זה סיפור אחר לגמרי כאשר ישראל פעלה נגד ג'עברי בעזה. המתאם המיוחד למזרח התיכון מטעם האו"ם, טור וונסלאנד, אמר כי הוא "מודאג מאוד" מן "הסיכול הממוקד של מנהיג בארגון הג'יהאד האסלאמי".

חיסול זוואהירי לא ייחקר בידי האו"ם, אך יש סיכוי גדול שחיסול ג'עברי דווקא כן. העובדה לפיה התקיפה נגד ג'עברי ואנשיו מנעה את מותם של אזרחים ישראלים נראית כלא חשובה כלל עבור האו"ם המוטה נגד ישראל. קחו למשל את מילון קוטארי, אחד המשתתפים בוועדת האו"ם החוקרת את ישראל, שרק לפני כמה ימים נאלץ להתנצל בחצי פה על הערות אנטישמיות שהשמיע לאחרונה. יושבת ראש הוועדה נאווי פילאי, שלה עצמה היסטוריה ארוכה של הטיה אנטי-ישראלית, טענה כי דבריו של קוטארי "הוצאו מהקשרם בכוונת מכוון".

לדאגתו העמוקה של וונסלאנד נוספו דברים שאמרה פרנצ'סקה אלבנזה, השליחה המיוחדת של האו"ם ל"טריטוריות הפלסטיניות הכבושות", אשר הצליחה בציוץ אחד גם לגנות את ישראל וגם לעוות את המציאות באופן פרודי ואפל אך אופייני. לטענתה הבלתי-מבוססת של השליחה, פעולות ישראל נועדו "להרתיע את הג'יהאד האסלאמי מפני תגובה למעצר בכיר בארגון", ומתקפות צה"ל בעזה הן "תוקפנות בוטה" והפרה של החוק הבינלאומי.

זוהי בדיה מוחלטת. ישראל מעולם לא טענה כי מטרת מבצע 'עלות השחר' בעזה היא הרתעה. ממשלת ישראל הבהירה היטב כי מטרת הפעולה הייתה למנוע איום מיידי לאזרחיה. היא החזיקה במודיעין מבוסס לפיו הג'יהאד האסלאמי בהובלת ג'עברי מתכנן פיגועים בגבול הרצועה. הגנה על אזרחי המדינה מפני מתקפת טרור חיצונית לא רק שמותרת בחוק הבינלאומי, אלא גם מהווה חובתה של כל ממשלה ריבונית באשר היא. אם הרתעה מפני פיגועים כאלה הייתה אפשרית, בוודאי שישראל הייתה נוקטת בפעולה הנחוצה כדי להשיג אותה.

הפיגועים הנפשעים אותם תכנן ג'עברי יועדו להיות תגובה למעצר באסם א-סעדי בידי כוחות צה"ל בג'נין בשבוע שעבר. סעדי הוא בכיר הג'יהאד האסלאמי בשטחי יו"ש, ובחודשים האחרונים עמל רבות כדי לבסס את פעילות הטרור באזור, ובניסיון לאחד לשם כך ארגונים כמו חמאס, 'חללי אל-אקצא' הקשורים לפת"ח והחזית העממית. מנגד, הרש"פ הלכה ואיבדה השפעה ושליטה ביטחונית בשטח. פעילות זו של סעדי הייתה בין הגורמים המניעים לגל הטרור בחודשים אפריל ומרץ השנה, בו נרצחו 19 בני אדם בשורת פיגועים בערי ישראל. צה"ל והשב"כ פתחו במבצע 'שובר גלים' להגברת המאבק נגד איום הטרור, ומעצרו של סעדי היה חלק מהמאמץ.

הג'יהאד האסלאמי מהווה בפועל שליח של איראן, וזוכה למימון נדיב והוראות מטעם משמרות המהפכה. מנהיג הארגון זיאד נח'אלה נמצא בעצמו בטהרן בימים אלה, ונפגש באופן אישי עם אדוניו במשמרות המהפכה ובכירים אחרים כולל הנשיא ראיסי. ובעוד הטרוריסט נח'אלה מבלה לצד הבכירים בטהרן, המערב מנסה נואשות להתחנף לנציגים האיראנים לשיחות הגרעין בווינה, במטרה להציל את הסכם הגרעין שיסלול את דרך האייתוללות לפצצה.

בעוד הג'יהאד האסלאמי ושותפיו המחבלים ירו ללא הבחנה כאלף טילים לעבר אזרחי ישראל משדרות ועד תל-אביב במטרה להרוג ולפצוע, צה"ל המשיך בביצוע מתקפות מדויקות מן האוויר במטרה למנוע את המטחים מעזה. בדיוק כפי שפתיחת המבצע מצד ישראל התבססה על עילה חוקית ולגיטימית לחלוטין, כך גם היו המאמצים העיליים שהשקיע חיל האוויר בהימנעות מפגיעה בבלתי-מעורבים, והתמקדות באיומים מידיים וברורים. למרות כל אמצעי הזהירות דווח כי אכן נפגעו מספר אזרחים, תוצאה טרגית אך לרוב בלתי-נמנעת כאשר נלחמים במחבלים הפועלים במכוון בתוך אוכלוסייה אזרחית. בניגוד לטענות הכזב של בכירי האו"ם נגד ישראל, מדיניות המגן האנושי של ארגוני הטרור בעזה היא כמובן הפרה בוטה של חוקי הסכסוך המזוין.

עוד בטרם הסיכום על הפסקת אש בתיווך מצרי, בג'יהאד האסלאמי הכריזו כי יילחמו כל עוד הדבר נדרש. אלא שיכולתו הצבאית של הארגון נפגעה מאוד בתקיפות צה"ל, ומצב זה הוא יתקשה לספק את דרישות האדונים בטהרן. ישראל מצדה נזהרה מאוד שלא לפגוע במטרות חמאס בניסיון להגביל את היקף העימות, וחמאס מצדו נזהר שלא להיגרר לקלחת, למרות הפצרת נח'אלה מטהרן.

חמאס בעת הזו אינו מוכן לסבב עימות נוסף מול ישראל. הוא מלקק עדיין את פצעיו מהלחימה המתמשכת בשנה שעברה, ואני שש להרגיז את המצרים. למרות כמה הצהרות סולידריות, ראשי חמאס ודאי לא נעצבו לראות את יריביהם בג'יהאד האסלאמי סופגים מכות קשות מידי ישראל.

אך ללא קשר לפיצול בקרב ארגוני הטרור או משך הלחימה בסבב האחרון, דבר אחד בטוח: החשודים המיידים יצטרפו בשמחה למפגן הטינה והזיוף כלפי ישראל. לאחר התגובה הראשונית הצבועה של האו"ם ניתן לצפות כי שלל ארגונים נוספים יוסיפו השמצות משלהם, אם כי ארגון 'אמנסטי' למשל עשוי הפעם להסס בעודו שקוע בסערה סביב הדו"ח שפרסם לאחרונה ובו הוא מגנה את אוקראינה על ניסיונה להגן בשל עצמה. פעם נוספת, אבירי "זכויות האדם" מפגינים חוסר הבנה מוחלט בדיני המלחמה, בדיוק כפי שהם מגלים צביעות והטיה בגינויים את ישראל.

ארה"ב ובריטניה הביעו שתיהן תמיכה בפעולה הישראלית, אם כי ממשל ביידן לא היה יכול להתאפק מלהוסיף על כך השוואה מוסרית כוזבת הקוראת לרגיעה "בכל הצדדים". ז'וזפ בורל, המוביל את מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, נראה כמי שחסין בפני יכולת הבחנה בין מדינה דמוקרטית המגינה על אזרחיה בדין לבין ארגון טרור מוכר המפר כל חוק בספר, וקרא ל"ריסון שני הצדדים". וכמו במקהלה מתואמת, מילותיו של בורל זכו להדהוד מצד רוסיה, השקועה עמוק במתקפה אלימה נגד אוקראינה ובו זמנית דורשת מ"כל הצדדים" בעזה "להפגין ריסון מקסימלי".

גם מתנגדי ישראל הוותיקים בתקשורת העולמית כמו ה-BBC, CNN וה'ניו-יורק טיימס' מיהרו להדפיס כותרות מגמתיות המציירות את ישראל כתוקפן. במה שנראה כמו אכזבה של ממש מכך שלא נרשמו אבדת אזרחיות משמעותיות בעזה בימים הראשונים, כלי התקשורת מיהרו להתנפל על האירוע בו שבעה תושבי ג'בליה מצאו את מותם, וכמובן הפנו אצבע מאשימה לישראל. למרות האישור הישראלי לכך שהטרגדיה נגרמה בשל נפילת רקטה פלסטינית שנורתה מלב אוכלוסייה אזרחית, בדומה לעשרות רקטות אחרות, העיתונאים וחוקרי האו"ם בוודאי ימשיכו לעבוד קשה כדי למצוא איך ישראל אשמה.

אלמלא פרץ הלחימה האחרון לא היה מתרחש בעת חופשת הקיץ באקדמיה, בוודאי היינו רואים את פרץ ההפגנות הרגיל בקמפוסים במערב, ואת אותם שקרי "האפרטהייד". סמכו על מפיצי הרעל ומשליכי הבוץ שלא יפספסו הזדמנות לעוד קצת שנאת ישראל עם פתיחת שנת הלימודים.

אלא שכל הניסיון להתחנף לטרוריסטים, במיוחד מצד האו"ם, רק יוביל לעוד טרור, עוד אזרחים במקלטים, עוד התקפות המסכנות בלתי-מעורבים ועוד סבל וייאוש לתושבי עזה. גינויים חד-צדדיים נגד ישראל והשוואות כוזבות רק יעודדו את איראן את שליחי הטרור שלה כמו חמאס והג'יהאד האסלאמי. תעשיית השקרים גם תמשיך להזין את האנטישמיות במערב, בעוד שנאת ישראל משמשת כהסוואה אופנתית לשנאת יהודים.


קולונל ריצ’ארד קמפ היה מפקד הכוחות הבריטיים באפגניסטן ושירת גם בעיראק, סעודיה, בבלקן ובצפון אירלנד. בעבר כיהן כראש צוות הטרור הבינלאומי בוועדת המודיעין המשולבת של בריטניה. גרסה מלאה של הטור פורסמה לראשונה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *