ההתערבות הזרה בענייני ישראל מגיעה לשיא מטריד

חיזבאללה מציב אולטימטום מדיני, הרש"פ בוחשת בבחירות וגרמניה מממנת עמותות פוליטיות, אך בגוש הממלכתי טרם נרשמה דאגה לדמוקרטיה

צילום מסך, לע"מ

חברי הכנסת יריב לוין ואורית סטרוק שלחו אתמול (שני) מכתב חריף לראש הממשלה לפיד וראש הממשלה החליפי בנט, לאחר הדיווחים על התקדמות המשא ומתן בין ישראל ולבנון בסוגיית הגבול הימי.

"ממשלת ישראל בהנהגתכם מוכנה לוותר על שטח עצום העומד על כ-860 קמ״ר (ובתוכו אחוז ניכר משדה הגז קאנא)", כתבו לוין וסטרוק והסבירו כי כל הזזה של קו הגבול משמעותה גריעה משטח המים הטריטוריאליים של ישראל. על פי חוק יסוד משאל עם, כל החלטה כזו מחייבת אישור בכנסת ברוב של שמונים ח"כים לפחות, או הבאתה למשאל עם לאחר אישור בכנסת ברוב רגיל.

כזכור, ממשלת המעבר הנוכחית מתנהלת ללא רוב פרלמנטרי כך שאין לה כל היתר לבצע מהלך שכזה, ובוודאי שלא בתקופת בחירות. אלא שכמו שראינו במקרים רבים בתקופה האחרונה, לממשלה הזמנית של לפיד יש יועצת משפטית גמישה מאוד בכל הקשור להחלטות גורליות בזמן בחירות. מינויי הבכירים והמקורבים נמשכים ללא הפרעה, וגם יציאה למבצע צבאי בעזה לא דרשה מבחינתה אפילו דיון בקבינט.

אבל למה בכלל דחוף כל כך להגיע להסכם עם לבנון דווקא עכשיו? ובכן, על פי דיווחים מעברו השני של הגבול, מי שקבע את תאריך היעד להסכם לחודש ספטמבר הוא למעשה ארגון הטרור חיזבאללה המנהל בפועל את המדינה. עכשיו נראה שהוא גם מנהל החלטות מדיניות עבור ממשלת ישראל.

ניסיון נוסף להתערבות זרה נחשף בימים האחרונים על ידי פרשן חדשות 12 מוחמד מג'דאלה, אשר דיווח על פגישות בין חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וסמי אבו שחאדה עם ראש המודיעין הפלסטיני, מאג׳ד פרג׳, הנחשב מקורב ליו"ר הרש"פ אבו מאזן.

הנושא העיקרי בו דנו במפגשים החשאיים לא כלל למשל  סיכול פיגועים מכיוון עזה או שיתוף פעולה ביטחוני ומודיעיני, אלא התמקד בסכנה הגדולה ביותר לשיטתם – חזרת בנימין נתניהו לראשות הממשלה. פרג׳ ביקש מנציגי הרשימה המשותפת לצרף את רע״מ כדי להעלות את אחוז ההצבעה בקרב הערבים והציע אפילו לסייע במשא ומתן.

במילים אחרות, ראש הרש"פ שרק בשבוע שעבר התגלה פעם נוספת במלוא עליבותו האנטישמית והשקרית, כעת תוחב את ידו המזוהמת אל הדמוקרטיה הישראלית, בסיוע לכאורה של נבחרי ציבור ישראלים. אמש כבר דווח כי השב"כ פנה לראשי הרש"פ והזהיר אותם מפני התערבות כזו, וזאת לאחר דיווחים קודמים על ניסיונות השפעה רוסיים ואיראניים סביב הבחירות הקרובות.

ואם כל  זה לא הספיק, אתמול חשף עמרי מניב בחדשות 12 חשד לכך שתרומות מקרן פוליטית הקשורה למפלגת השלטון בגרמניה הועברו לטובת מימון פעילות עמותת שמאל ישראלית, אשר מקדמת בין היתר את מועמדות זהבה גלאון לראשות מרצ.

מדובר בקרן 'פרידריך אברט' בראשה עומד מי שהתמודד בעבר על תפקיד קנצלר גרמניה, מרטין שולץ, וכמובן שכל תרומה זרה המוקדשת להתערבות פוליטית בענייני הפנים של ישראל אסורה על פי החוק. גלאון וגורמים אחרים במרצ הכחישו את טענות התחקיר אך נציגי הקרן בארץ הודו שהם אכן מקדמים פעילות כזו.

וכך, בשנה ה-74 לעצמאות מדינת ישראל, נראה כי יותר מאי-פעם היא נתונה להשפעות פסולות של גורמים זרים. הפלסטינים מנסים להשפיע על תוצאות הבחירות לטובתם, חיזבאללה מציב אולטימטום לתהליך מדיני שעשוי להסתיים בוויתורים ישראלים משמעותיים, קרן גרמנית מממנת מועמדי שמאל ואפילו שייח' ירדני עורך סיבוב הסתה בקרב הבדואים בנגב ללא כל הפרעה, וזה רק סיכום חלקי של התקופה האחרונה. חלק מן החתרנות הזאת נעשית בגלוי ובמשך שנים, חלקה האחר מתחת לפני השטח ותוך ניסיונות הסתרה של גורמים שונים, אך בכל מקרה ברור: מדובר בפעילות בלתי-חוקית המסכנת אינטרסים חיוניים של ישראל.

ראשי הממשלה הנוכחית מספרים לנו כל העת עד כמה הם חוששים מפגיעה בקודשי הדמוקרטיה הישראלית. הגיע הזמן שיתנו את הדעת על הפלישה הזרה שמתרחשת כאן במשמרת שלהם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. שלוחת הקרן הגרמנית בישראל ממוקמת בקומה 10 של מגדל ספיר, רח׳ תובל 40, מתחם הבורסה ברמת גן. בעיני הביקור הבא של נציגי המדינה שם צריך להיות של שוטרים שסוגרים את המקום. פשוט שערוריה.

  2. אחרי פרס , מנהל את המדינה ברק(אהרן ,לא אהוד) וכנראה שהדבר שמעניין אותו ביותר הוא המשך קיומה כמדינה יהודית (שלא יהיה)וכל מי שעוזר לו בכך הרי זה משובח ,
    עדיין לא מסוכן לכתוב מאמר
    בסגנון אורנה ישר
    כתבתי את תגובתי כל עוד אפשר

  3. רוממות הדמוקרטיה בגרונם ,וחרב פיפיות הפגיעה בעם ישראל בארץ ישראל ובתורת ישראל בידם.
    מצפצפים עלינו בגדול חברי הכנסת הערביים,משטר הקפיטולציות שכבר קיים היה תחת כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה,ונמשך ביתר שאת בקרוי"שטח סי",כאשר ממשלות זרות עושות כבתוך שלהם בחבלי יהודה ושומרון.והגרוע מכולם הקרוי"שר הביטחון",העושה הכל לפגיעה במתיישבים היהודיים,כאשר במקביל
    הוא מעלים עין במכוון בבנייה הנרחבת הבלתי חוקית של הקוראים לעמם"פלסטינים",ומחפש בימים אלה
    מקום לעיר בירה עבור מדינה ל"פלסטינים",שעליה הוא עמל,ללא כל הפרעה,גם מצד הקרויים"מחנה לאומי".

  4. לא הבנתי את פיסקת הסיום.
    השמאל כבר מזמן החליף את הגדרת המושג ׳דמוקרטיה׳ ולכן כשהם מוחים על פגיעה בקדשי הדמוקרטיה הם מתכוונים למה שהם אומרים, פשוט לדמוקרטיה שלהם.
    ומכאן ברור למה כל זה נחשב דמוקרטי לחלוטין אבל נתניהו הוא ׳איום על הדמוקרטיה׳.

  5. מה שהיה בבחירות האחרנות ארה"ב אחרי כמה שנים משתקף בארץ זה ריטואל קבוע חוקי החברה בארה"ב עולים ארצה כעבור זמן מה

  6. יורשי הנאצים בגרמניה קונים כאן את היהודונים הבזויים שלהם מהסמאל האנטישמי של מרצ וגרורותיה, ומממנים אותם כדי לקדם את חיסול מדינת ה-JUDEN השנואים ולהשלים את מלאכתו של הפיהרר שלהם. וכך, הסמאלנים הם לא רק אנטישמים בזכות עצמם, אלא משמשים כקאפואים של יורשי הנאצים בתוך החברה היהודית.