הכתובת על הקיר

השמאל ה"ממלכתי" וה"דמוקרטי" מוכן לשרוף את הממלכה בגלל הפסד בבחירות דמוקרטיות

צילום מתוך רשתות חברתיות

עד לאחרונה ממש, "ממלכתיות" הייתה המילה האופנתית בשמאל. מנהיגיו הרבו להטיף על הצורך בממלכתיות,  חלקים דרשו מאחרים לנהוג בממלכתיות כלפי "ממשלת השינוי" הכושלת, ולקראת הבחירות האחרונות אף הוקם לו 'מחנה ממלכתי' כושל לא פחות. המסר היה ברור – השמאל הוא המחנה שמכבד את מוסדות המדינה ושומר עליהם, מול מתקפת הימין הפופוליסטי וחסר הממלכתיות.

אלא שכמו כל אופנה שמאלנית טיפוסית, גם זו התבררה במהרה כלא יותר מסיסמה נוצצת וחלולה המהווה עוד קרדום פוליטי. כמעט מיד לאחר התבוסה בבחירות בנובמבר, וביתר שאת בחודשיים האחרונים מאז ההודעה על תוכנית השר לוין לתיקון מערכת המשפט, כל אבירי הממלכתיות הפכו לפופוליסטים על סטרואידים וכל מראית עין של ממלכתיות נזנחה כלא הייתה.

עוד בטרם הקמת ממשלת הימין, ראש הממשלה הזמני לפיד יצא להפגין נגדה תוך שהוא מכריז על סירובו לקבל את תוצאות הבחירות, סירוב שרק הלך והחמיר מאז. בזה אחר זה, מחאת השמאל המקצינה הלכה ומוטטה כל מוסד ממלכתי בקצב שיא: איומים בחרמות כלכליים ומשיכת כספים, הפיכת ההתנדבות במילואים לשירות פוליטי על תנאי, ביזוי זכר חללי מערכות ישראל, קמפיין בינלאומי להשחרת פני המדינה, קריאות לאלימות, חסימות כבישים ושיבושים והיד עוד נטויה.

עולם האקדמיה העביר להילוך פוליטיזציה גבוה עם סתימת פיות והשתקת כל דעה אחרת, התקשורת הפכה למכונת תעמולה חסרת מעצורים, המשטרה הפכה למופת אכיפה בררנית בשירות אנרכיסטים וגם מוסד הנשיאות נסחף בזרם כאשר הנשיא הנוכחי לוקח למעשה צד במחלוקת פוליטית, אפילו מעבר למעורבות הפוליטית המזיקה של קודמו בתפקיד. גיבורי "הממלכה" החדשים הם מפקד מחוז במשטרה שמפעיל מדיניות עצמאית המאפשרת הפרות החוק ושיבוש הסדר הציבורי, קצין בכיר בחיל האוויר שמעודד סרבנות ושורת לשעברים ממורמרים שמפיצים הסתה ופורענות לכל עבר.

בהתאם, המחאה ברחובות הפכה אלימה בהרבה וממלכתית בהרבה פחות. הנה מקבץ חלקי מהשבוע האחרון בלבד: כתובת נאצה סמוך לביתו של השר לוין וכתובות נאצה נוספות נגד שרים וחברי כנסת, השלכת אבן ושבירת חלון באולם בו נאם השר ברקת בכפר סבא ותקיפה פיזית של אחת מעובדות לשכתו, הגברת האבטחה סביב השר קרעי עקב איומים לפגיעה בו, השחתת דלת בית כנסת בהוד השרון, ראש ממשלה לשעבר שקורא למנהיגי העולם להחרים את זה הנוכחי, וראש שב"כ לשעבר שמגויס כולו לקמפיין פוליטי.

במשך כל הזמן הזה, "הממלכתיים" סרבו בעקשנות לכל ניסיון הידברות או פשרה, בעודם ממשיכים ללבות את אש המחאה האלימה, גם כאשר ברור לכולם שהיא בכלל לא מכוונת לרפורמה, אלא מתנגדת לכך שממשלה נבחרת שניצחה בבחירות תקדם את המדיניות שלשמה נבחרה. במילים אחרות, מי שמתנהל באופן אנטי-דמוקרטי מובהק הם דווקא המפגינים שזועקים "דמוקרטיה", כאשר בקרב כל ראשי השמאל לא נמצא אפילו מבוגר אחראי אחד שירגיע את הלהבות.

בסופו של דבר הכל ואחרי כל הרעש והמהומה, הכל מסתכם לנקודה פשוטה: מי שמכנים עצמם "דמוקרטיים" לא מוכנים לקבל את כללי המשחק הדמוקרטי, משחק שבו צריך לדעת מדי פעם גם להפסיד. האלימות הפכה לשגרה, ההסתה לבנאלית. הם לא מעוניינים בצדק אלא בצדקנות. הם לא רוצים פשרה אלא שררה. ולשם כך, "הממלכתיים" מוכנים לשרוף גם את הממלכה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. שורש המלה ממלכתיות היא מלך.
    זו שיטת שלטון לא דמוקרטית, במסגרת שאינה מדינה אלא ממלכה.
    המלך מפסיק לשלוט אך ורק בשני מצבים – מיתה (ואז בן משפחתו, בדרך כלל בנו, מחליף אותו על כס השלטון), או הפיכה.
    בשני המצבים החלפת השלטון נעשית בדרך שאינה דמוקרטית.

    אגב, מלך עושה כרצונו ומתעלם בדרך כלל מפסיקות בתי המשפט בממלכה.
    כמדומני שראש מפלגת המחנה ה"ממלכתי" התעלם מפסיקות בתי המשפט בעניין פינוי אורוות החמורים ובעניין עציר מנהלי יהודי ששוחרר ע"י בית המשפט.

    ועדיין לא למדתם שכל מה שהשמאלנים עושים הינו שקר?

  2. באמת לא יפה. הידברות, פשרה, מילים כל כך יפות, נוגעות ללב. אלו הרי האחים שלכם, והם כל כך מתחננים.

  3. גם אם עוד שנתיים השמאל יהפוך פתאום לזהב טהור, הסליחה לא תתקבל. אחים כבר לעולם לא יוכלו להיות

    1. גם אם עוד שנתיים השמאל יהפוך פתאום לזהב טהור, הסליחה לא תתקבל. אחים כבר לעולם לא יוכלו